@driver-m said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
@lap said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Για παράδειγμα η χρήση βιολογικού καθαρισμού στην παραγωγική διαδικασία σε μια παραγωγική μονάδα που βρίσκεται ας πούμε στην βόρεια Αφρική, για την επαναχρησιμοποίηση του νερού σε διάφορα στάδια αυτής, είναι μια μεγάλη επένδυση όπου μετά ένα στάδιο επιφέρει κέρδος στον χρήστη της διότι δεν υπόκεινται στις τιμές ενός αγαθού το οποίο βρίσκεται σταδιακά υπό μείωση και συνεπώς η τιμή του αυξάνεται!
Εάν δεν υπήρχε το κέρδος για αυτόν στην τιμή πώλησης του τελικού προϊόντος αλλά πάντοτε το κόστος των πεπερασμένων πόρων ήταν σταθερό, ανεξαρτήτως ποσοτήτων νερού, δεν θα ανέπτυσσε νέα τεχνολογία που θα περιόριζε την κατανάλωση νερού.
Αυτό το απλό παράδειγμα επαληθεύεται ιστορικά και στα αυτοκίνητα που συζητούμε.
Κανένας κόκκινος, τουλάχιστον στην συζήτηση μας εδώ μέσα, δεν αγόρασε κόκκινα αυτοκίνητα αλλά τουναντίον ακριβά δυτικά που συμπεριλαμβάνουν τεράστιο περιθώριο κέρδους στην λιανική τιμή τους, διότι πολύ απλά ήταν ανώτερα. Και ήταν ανώτερα διότι έκαναν καλύτερη χρήση των πόρων και ανέπτυξαν τεχνολογίες διότι υπήρχε το κίνητρο του κέρδους για τους κατασκευαστές τους.
Όταν λοιπόν, ο καθένας απαρνηθεί πραγματικά το κέρδος ή έστω το φτάσει σε ένα απαραίτητο οριακό βαθμό ακόμα και στο καπιταλιστικό σύστημα, τότε θα τον ακούσω προσεκτικά και θα τον δω σοβαρά. Ως τότε..... Τι αλλά νέα;
Θα γυρισουμε στο 70 να αγορασουμε "κοκκινα" αυτοκινητα για να παρουμε την εγκριση σου οτι ειμαστε καθαροαιμοι αριστεροι.
Υπήρχαν αυτοκίνητα τη δεκαετία του 80 αλλά και το 90 μετά την πτώση που τα πουλούσαν καινούργια στην Ελλάδα τα οποία είχαν εξελιχθεί επι εποχής σύμφωνα με το βιομηχανικό πρότυπο αυτής!. Έχεις οδηγήσει; Εγώ έχω οδηγήσει για εκατονταδες εκατοντάδων χιλιόμετρα και δικά μου άτομα είχαν. Σε πληροφορω πως δεν ήταν τόσο κακα όσο φανταζόμαστε
Εσυ ως γνήσιος κόκκινος δεν σκέφτηκες ποτέ να επιλέξεις αυτή την τεχνολογία έστω εκείνη την εποχή ( το 80-90) που στηρίχθηκε στα βιομηχανικά πρότυπα αυτών που επιθυμείς;;;
Η το πιο σημαντικο σε μια κοινωνια ειναι το τι αυτοκινητα παραγει (ασχετως ποιοι μπορουν να τα αγορασουν κιολας), οχι αν προσφερει μορφωση, υγεια, εργασια, στεγη κλπ στο συνολο του πληθυσμου, δεν επιτρεπει ακραιες ανισοτητες κλπ.
Συμφωνώ 1000%
Αλλα όπως μας λέει η ιστορία βλέπουμε πως το κέρδος ως μέρος του οικονομικού σχεδιασμού δεν είναι αντίθετο από τέτοιες κοινωνικές παροχές! Και αυτό διότι γίνεται αντιληπτό ότι ο πλούτος δεν είναι πεπερασμένος παρα μονάχα οι φυσικοί πόροι! Εκεί εντοπίζεται μια μεγάλη διαφορα! Από την αλλη το υπέρμετρο κέρδος και το κέρδος σε κοινωνικά αγαθά επιφέρουν επιβράδυνση της οικονομίας! Σε αυτό συμφωνώ μαζί σου!
Όποτε αυτό που λέω είναι πως δεν είναι όλα είτε μαύρο είτε άσπρο! Υπάρχουν και αλλά χρώματα! Είτε πράσινο είτε ροζ για παράδειγμα!
Τη μια οτι η πολιτικη εχει την ιδια αξια με την μπαλα, την αλλη οτι οσοι δεν εχουν (εν ετει 2024 μαλιστα) lada και trampant δεν ειναι αρκετα "κοκκινοι", να δω τι αλλο θα διαβασουμε εδω μεσα ειλικρινα.
Όχι εντάξει δεν είπαμε να αγοράσεις εν έτη 2024! Αλλά και τότε εποχές του 90 οι κόκκινοι είχαν ψηλά τον αμανέ και έγλυφαν εκεί όπου έφτυναν αγοράζοντας πριμιουμ αυτοκίνητα που κατασκευάστηκαν σύμφωνα με το δυτικό πρότυπο οικονομίας και ανάπτυξης!