Το πεντάμορφο και το τέρας. Σχόλια του τύπου «δεν σε καταλαβαίνω, και τα δύο κακάσχημα είναι!» δεν θα εκτιμηθούν ιδιαίτερα
#gas_no_more
#ακομαναπουληθουντα500;
Please enter occupation - Please enter your interests
Το πεντάμορφο και το τέρας. Σχόλια του τύπου «δεν σε καταλαβαίνω, και τα δύο κακάσχημα είναι!» δεν θα εκτιμηθούν ιδιαίτερα
#gas_no_more
#ακομαναπουληθουντα500;
Πηγαμε για test drive του dolphin. Σας προειδοποιω αν βαριεστε να διαβασετε οτι εχω να πω σχεδον αποκλειστικα καλα λογια!
Προσωπικα, η εξωτερικη εμφανιση του αυτοκινητου μου αρεσει, αλλα αυτο ειναι κατι τελειως υποκειμενικο. Το χρωμα που εχουν στην εκθεση ειναι ενα ασημι και το αυτοκινητο που οδηγησαμε ηταν κρεμ. Αμφοτερα ωραια χρωματα. Δεν θα το επαιρνα ουτε σε λευκο, ουτε σε μαυρο που ειναι τα χρωματα που συμπληρωνουν την 4αδα της κλασσικης παλετας.
Η θεση οδηγησης προσαρμοζεται ηλεκτρικα και τα καθισματα ειναι ανετα, πιο ανετα απο το τεσλα μου θα ελεγα. Το τιμονι εχει ενα σωρο κουμπακια πανω αλλα ειναι πολυ ωραιο σε αισθηση.
Γενικα, ολα τα υλικα που ακουμπησα θα ελεγα οτι ειναι ποιοτικα, χωρις ομως να γνωριζω τι αντοχη στον χρονο θα εχουν. Θα ηθελα λιγο πιο μαλακο πλαστικο στο πανω μερος της πορτας, αλλα σιγα τα ωα. Δεν εκατσα να χτυπαω ταμπλο κτλπ, απλα ακουμπησα τα μερη που ακουμπαω συνηθως. Να πω επισης, οτι στο δελφινι δεν υπαρχουν καποιες κουφες επιλογες που βλεπουμε στο αττο, με κατι κορδονακια, που προσωπικα με ειχαν ξενισει. Εδω τα πραγματα ειναι πιο κλασσικα. Το πιο playful χαρακτηριστικο του ειναι το χερουλι της πορτας που μοιαζει λιγο με πτερυγιο δελφινιου. Δεν με ενθουσιασε, αλλα δεν στραβωσα κιολας.
Το infotainment του ειναι πληρες και το αμαξι που οδηγησαμε ειχε παρει το update ωστε να υποστηριζει και ασυρματο carplay, το οποιο και δοκιμασαμε. Android auto δεν δοκιμασαμε, αλλα υποθετω οτι θα δουλευει και αυτο ασυρματα. Η οθονη εχει αμεση αποκριση, ακομα και στο μαμα navigation, αν και υποθετω οτι οι περισσοτεροι θα δουλευουν carplay/android auto. Η φαση με την περιστρεφομενη οθονη θεωρω οτι ειναι gimmick οποτε δεν ασχοληθηκαμε ιδιαιτερα.
Αυτο που ειναι ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΟ ομως ειναι το 360 view του. Πραγματικα δεν εχω λογια. Οθονες εξαιρετικες αναλυσης και αλλαζει αυτοματα στο σημειο που σε ενδιαφερει. Αριστερα βλειπεις το 360 και δεξια βλεπεις πχ την καμερα οπισθοπορειας. Ομως, αν ενω παρκαρεις βαλεις drive για να πας λιγο δεξια πχ και να πλησιασεις στο πεζοδρομιο, ΑΛΛΑΖΕΙ ΜΟΝΟ ΤΟΥ την καμερα και σου δειχνει δεξια ωστε να μην χτυπησεις τη ζαντα. Οταν πλησιαζεις σε αλλο οχημα (ενω παρκαρεις), το βλεπεις στην καμερα, σου εμφανιζει, σου εμφανιζει γραμμες ΚΑΙ οταν εισαι <1μ μακρια, σου βγαζει την αποσταση με τους uss (α ρε musk και τα κολλήματα σου με το tesla vision).
Επαθα ενα μικρο overload με τους απειρους διακοπτες και κουμπακια, εχοντας συνηθισει πολυ πιο μινιμαλ εσωτερικο, αλλα η συζυγος δεν ενοχληθηκε ιδιαιτερα. Ο διακοπτης ταχυτητων, αν και οχι ιδανικος ως σχεδιασμο, τουλαχιστον δεν ειχε φτηνιαρικη αισθηση. Ενα αλλο θεμα που εχουμε κατα καιρους διαβασει για τα κινεζικα αυτοκινητα ειναι το ac τους και για αυτο το παρατηρησα. Ο θερμοστατης ηταν ρυθμισμενος στους 24C και το αυτοκινητο ειχε ψυχρουλα μεσα. Ειμαι ανθρωπος που γενικα ζεσταινεται ευκολα και στο τεσλα βαζω 21-22C, οποτε θεωρω οτι περασε και το τεστ αυτο το δελφινακι, το οποιο υπενθυμιζω οτι εχει αντλια θερμοτητας!
Χωροι
Πολυ ανετοι χωροι για ολους. Ειμαι 1.78 110 κιλα και καθομουν ανετα πισω απο την θεση οδηγησης μου. Δεν ειχα πολυ χωρο πανω απο το κεφαλι μου, αλλα θεωρω οτι καποιος εως 1.90 δεν θα ειχε προβλημα να καθισει πισω. Χωροι για τα ποδια ανετοι. Χωρος αποσκευων θεωρω οτι ειναι σχετικα μικρος. Βελτιωνονται τα πραγματα αν βαλεις το πατωμα στην κατω θεση, αλλα υποθετω οτι οι περισσοτεροι θα εχουν εκει το καλωδιο του φορτιστη. Δεν ξερω αν μπορει να εξυπηρετησει τις αναγκες μικρης οικογενειας, μονο και μονο εξαιτιας του πορτ μπαγαζ του. Οποιος το προοριζει για τετοια χρηση, να παει να το δει προσεκτικα απο κοντα. Το πολο του 2018 μας, παντως νομιζω οτι εχει μεγαλυτερο πορτμπαγαζ.
Παμε τωρα στα οδηγικα. Υποψιν οτι μας ενδιαφερει ως αμαξι πολης, οποτε δεν ασχοληθηκαμε με δυναμικη οδηγηση. Με μια λεξη "ευκολο-οδηγητο". Το ειχα στο eco mode, οπου η επιταχυνση ηταν μια χαρα για συνθηκες πολης. Στο normal τα πραγματα θα ειναι ακομα καλυτερα. Δυστυχως μας επιασε λαστιχο (γκαντεμηδες), οποτε δεν δοκιμασα επιταχυνση στο normal για να δω αυτο που εχει αναφερθει για σπινιαρισμα των μπροστα τροχων.
Πολλα εχουν ειπωθει για την ελλειψη one pedal drive. Τα πραγματα δεν ειναι τοσο τραγικα και σιγουρα δεν μου φανηκε χειροτερο απο το volvo ex30. Θελει οπωσδηποτε φρενο, διοτι χωρις φρενο δεν ερχεται σε πληρη σταση. Θα ηθελα να υπηρχε ρυθμιση για ισχυρο opd, αλλα δεν ειναι τραγικη η ελλειψη του. Το αμαξι συμπεριφερεται οπως τα "κλασσικα αυτοματα", οπου αφηνοντας το φρενο αρχιζει και κινειται. Το φρενο του μου φανηκε αρκετα προοδευτικο, αλλα δεν ειχα την ευκαιρια να κανω γερα πατηματα. Υποτιθεται οτι μεχρι ενα σημειο κανει regen και μετα μπαινει το κανονικο φρενο τριβης. Ποιοτητα κυλισης μια χαρα, θορυβους δεν ακουσα, αλλα δεν πηγαμε πανω απο 50-60km/h.
Σχετικα με την φορτιση
το μοναδικο ψεγαδι του αυτοκινητου ειναι οτι δεν μπορεις να ρυθμισεις ισχυ φορτισης. Τα τεσλα σου επιτρεπουν να επιλεξεις αμπερ φορτισης με τεραστιο ευρος. Τα vag εχουν δυο επιλογες (μια υψηλη ισχυ, μια χαμηλη). Αυτο μπορει να ειναι προβλημα σε καποιον ο οποιος θελει να φορτισει απο σουκο, αλλα το καλωδιο του δεν σηκωνει την πληρη ισχυ του mobile φορτιστη που (υποθετω) δινεται μαζι με το αμαξι.
Για φορτιση απο wallbox προφανως δεν υπαρχει κανενα προβλημα.
Παμε τωρα σε καποιες διαδικαστικες ερωτησεις που ειχα, τις απαντησεις των οποιων νομιζω θα βρειτε ενδιαφερουσες.
α. Προκαταβολη;
β. αν δω οτι το ΚΗ3 κλεινει και ακυρωσω, ολα καλα με επιστροφη προκαταβολης;
γ. χρονος παραδοσης;
δ. η τιμη σας (υπενθυμιζω οτι ειναι 26800 και οχι τα 33-34 χιλιαρικα που ειναι η κανονικη του τιμη) ειναι ειδικη και οχι η κανονικη. Ποτε θα τελειωσει η προσφορα;
ε. τι γινεται με δασμους;
Συμπερασμα
Οποιος ειναι στην αγορα για μικρο-μεσαιο αυτοκινητο αυτην τη στιγμη, νομιζω πρεπει να το δει ΠΟΛΥ προσεκτικα. Αγοραζει ενα αυτοκινητο αρκετα ισχυρο, με αψογη μπαταρια (lfp) και ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ εξοπλισμενο (ηλεκτρικα ρυθμιζομενα καθισματα, θερμαινομενα καθισματα, adaptive cruise control, 360 view). Ολα αυτα με 26800 (οσο διαρκει η προσφορα). Αν μαλιστα συνυπολογισουμε την επιδοτηση, ε τοτε φτανουμε στα ορια της κλοπης.
Προσωπικα, μου αφησε πολυ καλυτερη γευση απο το ex30 και ας με πειτε τρελο. Το εσωτερικο του ειχε καλυτερη αισθηση και ειναι πολυ καλυτερα εξοπλισμενο, ενω οι χωροι του ειναι και αυτοι ΠΟΛΥ καλυτεροι.
Επειδη εχουμε κανει την συζητηση εδω καποιες φορες για μικρο ηλεκτρικο και εχουν ειπωθει σκεψεις πχ για το inster ή το kia ev3, να πω τα εξης. Αν καποιος δεν θεωρει αναγκαιο το ΠΟΛΥ μικρο αμαξι (τα 3.8μ του ινστερ), τοτε δεν υπαρχει λογος να το περιμενει. Θα ερθει γυρω στα 23-25 χιλιαρικα, πιστευω οτι δεν θα ειναι τοσο καλα εξοπλισμενο οσο αυτο ΚΑΙ ρισκαρει την επιδοτηση. Το volvo εχει το δικο του κοινο, λογω μαρκας, αλλα οποιος το σκεφτεται, πριν το κλεισει, ας παει απεναντι μια βολτα να δει και το δελφινακι. Νομιζω θα αλλαξει γνωμη
Το kia ev3 ειναι λιγο διαφορετικη προταση και δεν ξερω αν παιζει ακριβως σε αυτην την κατηγορια. Πιστευω οτι θα εχει καλυτερους αποθηκευτικους χωρους, ως suv και σε συνδυασμο με την μεγαλη μπαταρια θα μπορει ανετα να κανει ταξιδια. Εκει ομως φλερταρει επικινδυνα με τον ελεφαντα στο δωματιο, τα τεσλα. Ισως μελλοντικα να βγαλει καμμια καλη εκπτωση η kia, να τα ριξει κανα 3χιλιαρο και να γινουν πιο δελεαστικα.
ΥΓ: ολα οσα λεω ειναι υπο το πρισμα της τιμης των 26800, το λεω μεσα στο κειμενο, το τονιζω και στο τελος. Στα 34 χιλιαρικα που ειναι η κανονικη του τιμη, η κουβεντα ειναι ΠΟΛΥ διαφορετικη.
κυριακη με ωραιο καιρο και χωρις παιδια που ειχαν αθλοπαιδιες, βρεθηκαμε μονο με τη συζυγο για 3.5 ωρες. Αφου απερριψα τις προτασεις του @gatoz για επισκεψεις σε κατσαβραχα και ναους (θρησκευτικους και ακολασιας), αποφασισαμε να παμε προς κορινθο, να παρουμε τον αερα μας, να πιουμε ενα καφεδακι στην παραλια και.... ειχα κρυφο σχεδιο, να επισκεφτουμε το εντελβαις για το οποια ειχα ακουσει πολυ καλα λογια (πιθανοτατα απο εδω μεσα, αλλα δεν θυμαμαι απο ποιον, ισως απο τον @harisma23).
Μιας και η αποσταση δεν ηταν μεγαλη (203χλμ συνολικα με τα εντος της αθηνας πηγαινε-ελα για να αφησουμε και παραλαβουμε τα παιδια) ειπα να παρουμε το δελφινακι μας, να το παμε μια βολτα στη θαλασσα. Τολμω να πω οτι η συμπεριφορα στην του στην ΕΟ ηταν ΠΟΛΥ καλυτερη απο οτι περιμενα και αναθεωρω την αποψη που ειχα οτι δεν κανει για ταξιδι.
Στον πηγαιμο κινηθηκα με 120 χλμ/ω και με προσπερασεις στα 135. Οι αεροδυναμικοι θορυβοι στους οποιους εχουμε αναφερθει ηταν υπαρκτοι, αλλα τιποτα το ενοχλητικο.Το τιγκουαν μου ειχε τουλαχιστον αντιστοιχους σε αυτες τις ταχυτητες. Με λιγο μουσικουλα ή podcast δεν τους ακουγες καν. Το τιμονι, για το οποιο εχω παραπονεθει στο παρελθον οτι ειναι πολυ μαλακο, σε υψηλες ταχυτητες "βαραινει" και αλλαζει τελειως χαρακτηρα. Οι αναρτησεις που εντος της πολης εδειχναν μαλακες, στην εθνικη οδο δουλευαν μια χαρα δινοντας στο οχημα μια αισθηση οτι ακουμπαει καλα στο οδοστρωμα. Προσπερασεις σε νταλικες δεν προβληματισαν καθολου, αλλα η αληθεια ειναι οτι δεν ειχε καθολου αερα σημερα. Απο αποψη γκαζιου δεν το ζορισα, διοτι γνωριζω οτι δεν ειναι τεραστια η μπαταρια του. Ειχα σκοπο να φορτισω για κανα 10' στο γυρισμο, αλλα τελικα επειδη ειχαμε αργησει, δεν ασχοληθηκα να φορτισω.
Ειδικη μνοια στο μαμα navigation το οποιο υπολογισε με μεγαλη ακριβεια το soc αφιξης στον προορισμο. Φυγαμε με 84% απο αθηνα, υπολογισε οτι θα φτασουμε με 51% και τελικα φτασαμε με 53% στην κορινθο. Πριν φυγουμε απο κορινθο, εβαλα τον προορισμο μας στην αθηνα και μας υπολογισε αφιξη με 17%. Παλια τεχνη κοσκινο, οταν μπηκαμε στην εθνικη οδο κινηθηκα με 10-15χλμ/ω κατω απο το οριο ταχυτητας (πραγμα που δεν ηταν ιδιαιτερα δυσκολο μιας και ειχε κινηση) και το ναβι αναθεωρησε εν κινησει, σε 20+% (δεν θυμαμαι το ακριβες νουμερο να ειμαι ειλικρινης). Τελικα φτασαμε σπιτι (εχοντας κανει και λιγα χλμ εντος αθηνας) με 24%. Επομενως η ολη εξορμηση εκαψε 36 kwh ή 18kwh/100km.
Συμπερασμα, αν ειστε οκ με το πορτμπαγαζ του, με την εμβελεια του και με την ταχυτητα φορτισης, το δελφινακι μπορει ανετα να κινηθει στην εθνικη οδο και να σας παει ταξιδι. Δοκιμασα λιγο και το cruise control και δουλεψε απροβληματιστα.
ΓΑΤΕ ΠΟΝΑΑΑΑΑΣ;
Μια χαρα πηγαμε (και γυρισαμε) με το ηλεκτρικο μας μπρικι
Περα απο την πλακα, ηταν παρα πολυ ωραια μονοημερη και ευχαριστουμε τον αρχοντα γατο που εφτιαξε τη διαδρομη. Δεν την ακολουθησα κατα γραμμα, διοτι κωλωσα να παρω τον χωματοδρομο που ελεγε.
Εδω βλεπετε τον χωματοδρομο, που θα επρεπε να ακολουθησουμε για 10-15 χλμ (δεν θυμαμαι ακριβως) και στον οποιο, οπως λεει ο γατος, περναει και χαμηλο αυτοκινητο "σαυρα". Ισως να ειναι σαυρα με τεραστια ποδια
Αν και δεν ειμαι θρησκευομενος, η παναγια των βραχων ηταν κατι το μοναδικο, ομοιο του δεν εχω ξαναδει και αξιζει την διαδρομη (το τελευταιο 1.5 χλμ ειναι χωματοδρομος, αλλα πραγματικα ανετος)
Για τα καθαρα διαδικαστικα, αφησα την αθηνα με 93% μπαταρια, εφτασα στο σεα βελου με 66%. Φορτισα 14' , 66%->83%. Στο γυρισμο παλι σεα βελου (εχω καρτα rfid elpe οποτε με βολευει εκτος απο superchargers, πολυ η συγκεκριμενη εταιρεια, καθως εχει αποδειχτει η πιο αξιοπιστη μετα απο την τεσλα) 12' 45%->65%. Επιστροφη στο σπιτι με 36%
Να εισαι καλα, να εχεις καυλες, να πηγαινεις εκδρομες και να μας δινει ιδεες!
ΥΓ: η ταβερνα εξαιρετικη!
Κυριακη χωρις ιδιαιτερες υποχρεωσεις (περα απο κατι αθλητικα των παιδιων, τα οποια ευτυχως ολοκληρωθηκαν εως τις 12), με καλο καιρο και βρηκαμε ευκαιρια για βολτουλα! Ειχα λοκαρει εδω και καιρο την αμαρυνθο και το gorgona di stefano που ειχε προτεινει ο @gatoz .
https://maps.app.goo.gl/ddpoHrexDFvgPkRh7
Kανονισαμε μαζι με αλλη μια οικογενεια, συμμαθητες του γιου μου, και βρεθηκαμε εκει. Λογω του καλο καιρου φοβομουν οτι θα υπηρχε εντονη κινηση στο δρομο, αλλα τελικα δεν συναντησαμε σχεδον τιποτα (στον πηγαιμο). Το μαγαζι ειχε κοσμο, αλλα τιποτα το τραγικο.
Ειχε δροσουλα, επειδη φυσαγε, αλλα με τετοια θεα πανω στη θαλασσα θα ηταν κριμα να παμε μεσα. Οι μεγαλοι τα λεγαμε και τα παιδια εκοβαν βολτες στην παραλια και στον παραθαλασσιο δρομακο.
Το φαγητο ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΟ! Στα παιδια μου αρεσουν πολυ τα θαλασσινα οποτε εγινε πανωλεθρια. Πρεπει να πηραμε περιπου τον μισο καταλογο. Ηταν ολα ωραια, αλλα μου εκανε ιδιαιτερη εντυπωση το ψητο χταποδι, διοτι ηταν ζουμερο, γευστικο χωρις να ειναι νιανια παραβρασμενο ή λαστιχο που πρεπει να το μασας μια ωρα. Γενικα, χταποδι δεν εχουμε ευχαριστηθει πολλες φορες. Το ζητησει ο μεγαλος υιος και αν και γκοτζιλα σε μεγεθος, το τακτοποιησαμε
Μεγαλο δημοτικο παρκινγκ για να αφησεις το αυτοκινητο σαν ανθρωπος, και οχι χυμα πανω στο δρομο.
Πολυ καλο ζαχαροπλαστειο (γαρδενια) στα 600μ απο την γοργονα, ωστε να ξεμουδιασετε ποδια και να ανεβασετε λιγο το ζαχαρο σας Καφετερια, σχεδον διπλα στο ζαχαροπλαστειο, το οποιο εχει ωραια πεζουλακια για να αραξετε εξω.
https://maps.app.goo.gl/YR8KTEya22Ni49GP8
Στα αυτοκινητιστικα... 200χλμ πηγαινε - ελα με φοβερα χαμηλη καταναλωση (15kwh/100km) διοτι το κομματι χαλκιδα - αμαρυνθος δεν μπορεις να τρεξεις πολυ και φαγαμε αρκετη κινηση στην επιστροφη. Μετα τα τελευταια διοδια (επιστροφη) σταματησαμε αρκετες φορες λογω κινησης.
Παντως, βλεποντας το log του tessie, ακομα και στην πηγαιμο, οπου κινηθηκαμε πιο σβελτα (μεγιστη ταχυτητα 143, ΜΩΤ 69) η μεση καταναλωση ηταν 13.8kwh/100km.
30 kwh "καψαμε" για τα 200χλμ πηγαινε ελα. κοινως, σχεδον οσο και τα διοδια. 3,75Χ2 = 7.5 τα διοδια, 30Χ0,2=6ευρω το (σπιτικο) ρευμα.
Εφυγα απο αθηνα γεματος και γυρισα με 58%
Πρωτες εντυπωσεις απο s3xy knob.
Πανευκολη εγκατασταση, αφου ακομα και ενας αμπαλος οπως εγω, την εκανα μεσα σε 5'. Εχουν μεσα στο (πανεμορφο) κουτι πλαστικο εργαλειο (κλασσικο trim removal tool) που βοηθαει στην αφαιρεση των πανελ. Προτιμησα να βαλω τον commander κατω απο τον αεραγωγο των πισω επιβατων και οχι στο πανελ του συνοδηγου. Ειναι σαφεστατα πιο ευκολη η τοποθετηση εκει που επελεξα.
Νομιζω οτι στα highland δεν μπαινει εκει, λογω της υπαρξης της οθονης που αλλαζει τη συνδεσμολογια, αλλα δεν εχω highland οποτε δεν το εχω ψαξει ιδιαιτερα.
Οπως βλεπετε και απο τις φωτο, το knob ταιριζει τελεια στο μπροστινο χωρο αποσκευων, μπροστα απο τον τεμπελη. Ειχα αγορασει organiser (το "συρταρακι" που βλεπετε με τα γυαλια ηλιου και καποια κερματα) το οποιο χωραει και αυτο, απλα ενα κομματι του δεν ειναι προσβασιμο. Οποτε οκ και απο αυτην την αποψη.
Στο αισθητικο θεμα, η εταιρεια παιρνει αριστα. Εφαρμοζει οπως ειπα τελεια και ειναι το ιδιο ακριβως χρωμα με τα υλικα του αυτοκινητου σε εκεινο το σημειο. Αν καποιος δεν το γνωριζει, θα νομιζει οτι ειναι κομματι του στανταρ εξοπλισμου. Σε αισθηση ειναι στιβαρο, το knob οταν το περιστρεφεις δονειται (οποτε εχεις feedback για το τι κανει) και τα πατηματα των κουμπιων ειναι επισης μια χαρα.
Τι θα ηθελα; τα κουμπια να εχουν καποιο σημειο "αναγλυφο" ωστε να ξερω οταν τα πιανω οτι ειναι οντως κουμπι εκει. Ετσι θα ηταν ακομα πιο ευκολη η χρηση του ενω οδηγας.
Παμε τωρα στο θεμα της χρησης. Προγραμματιζεται με ενα σωρο εντολες και μπορεις να εχεις πολλαπλες οθονες. Ετσι περιστρεφοντας το knob, εχεις 4 εντολες στα κουμπια + 1 (πατωντας το ιδιο το knob). Δηλαδη, στην οθονη που βλεπετε εχω πχ το κλεισιμο των καθρεφτων στο κατω δεξια κουμπι και την ρυθμιση της θερμοκρασιας πατωντας το ιδιο το knob.
Ενδιαφεροντα πραγματα που δοκιμασα ηταν
α. battery preconditioning. Ενας απο τους κυριοτερους λογους που το ηθελα. Ενεργοποιεις τη θερμανση της μπαταριας (και εχεις ενδειξη πανω στο knob για τη θερμοκρασια της) ωστε οταν πας σε ταχυφορτιστη μη-τεσλα, να μπορεις να δεχτεις την μεγιστη ισχυ.
β. κρατωντας πατημενο το χερουλι (απο εξω) οδηγου ή συνοδηγου, ανοιγει το frunk. Χρησιμο, ωστε να μην ψαχνεις στο κινητο, οταν εισαι εξω απο το αυτοκινητο. Οταν εισαι μεσα, ανοιγει πανευκολα πατωντας στην οθονη.
γ. motor disable. Αυτο ειναι ενα νεο feature που λανσαραν πριν κανενα μηνα περιπου, οπου μπορεις στα 4κινητα μοντελα, να απενεργοποιησεις ειτε τον εμπρος ειτε τον πισω κινητηρα. Απενεργοποιησα τον εμπρος, διοτι ο πισω ειναι ο πιο δυνατος (απο οσο θυμαμαι). Δεν το εκανα με τη λογικη να "παιξω" στο δρομο, αλλα να δω πως επηρεαζεται η καταναλωση. Δυστυχως δεν ειχα χρονο να το παω εθνικη και να γραψω καμμια 50αρια χιλιομετρα, ωστε να εχω γνωμη, αλλα αισθηση μου ειναι οτι οντως πεφτει η καταναλωση εχοντας μονο το ενα μοτερ ενεργο.
Συνολικα η εικονα ηταν πολυ καλη και σιγουρα δεν μετανιωνει κανεις τα λεφτα του. Το αγορασα απο το tesling που ειναι ελληνικο σαιτ με εδρα στη θεσσαλονικη (νομιζω) και ηρθε μεσα σε 2-3 μερες. Μαλιστα το πηρα φτηνοτερα απο το επισημο σαιτ της enhance, καθως υπαρχει κουπονι για νεους πελατες στο σαιτ, με την εγγραφη στο newsletter τους. Οποτε το πηρα 325 -10%
Το καλο ειναι οτι η εταιρεια το αναβαθμιζει συνεχως, προσθετοντας συνεχεια καινουρια features. Νομιζω οτι ειναι απο τα καλα αξεσουαρ για τεσλα που αξιζει κανεις να αγορασει.
Τωρα που κοπασε λιγο η διαμαχη, να εξηγησω λιγο τι γραφει το αρθρο για το adaptive cruise control του atto, διοτι μεσα στον θορυβο, ισως να μην εγινε κατανοητο.
Εχασε το αυτοκινητο ποντους απο το τεστ ασφαλειας, για τον εξης λογο: οταν το adaptive cruise control ειναι ενεργοποιημενο και το αμαξι δεν δεχτει input απο τον οδηγο για παρατεταμενο χρονικο διαστημα, το cruise control απενεργοποιειται.
Αυτο που συνηθως γινεται, βασει νομοθεσιας ειναι το εξης (σε ολα τα αυτοκινητα), καθε Χ δευτερολεπτα το αμαξι σου ζηταει να κανεις κατι ωστε να το πεισεις οτι εχεις τον ελεγχο. Αυτο το "κατι" ειναι αναλογα με τι ειδους αισθητηρες εχει το αμαξι. Τα πιο ακριβα αμαξια εχουν αισθητηρες (νομιζω δουλευουν βασει του ηλεκτρισμου) που ανιχνευουν οτι ακουμπας με τα χερια σου το τιμονι. Τα περισσοτερα εχουν αισθητηρα που ανιχνευει μικρες κινησεις του τιμονιου ή βαρος που ακουμπαει πανω στο τιμονι (τα χερια μας). Ετσι το counter γινεται reset και συνεχιζει να δουλευει το συστημα για αλλα Χ δευτερολεπτα. Οταν το αμαξι δεν ανιχνευσει Input απο οδηγο, τοτε συνηθως αρχιζει μια αλληλουχια ειδοποιησεων αυξανομενης εντασης. Τα πιο συνηθισμενα ειναι ηχητικα σηματα, δονησεις του τιμονιου και ξαφνικο συντομο φρεναρισμα, ωστε να ξυπνησει ο οδηγος. Τωρα, αν ο οδηγος δεν ανταποκριθει και σε αυτα τα ερεθισματα, παμε στο τριτο σταδιο, το οποιο ειναι το οχημα να ακινητοποιηθει με ασφαλεια. Παλι, διαφορετικοι κατασκευαστες κανουν διαφορετικα πραγματα. Τα πιο απλα συστηματα, επιβραδυνουν ομαλα το αυτοκινητο στην λωριδα που κινεται, εως πληρους ακινητοποιησης. Τα πιο κυριλε συστηματα, αλλαζουν λωριδα, αναβουν αλαρμ και ακινητοποιουν το οχημα οσο πιο δεξια γινεται (λωριδα ασφαλειας).
Μετα απο ολη αυτην την εξηγηση, αυτο που ΔΕΝ κανει το atto ειναι το τριτο σκελος, δηλ να ακινητοποιησει με ασφαλεια το οχημα. Αυτο που κανει αν δεν ανταποκριθει στις ειδοποιησεις ο οδηγος, ειναι να απενεργοποιηθει το adaptive cruise control και το οχημα να συνεχισει ανεξελεγκτο την πορεια του.
Θα θελαμε να εκτελει με ασφαλεια την ακινητοποιηση του οχηματος; Προφανως! Ειναι τραγικο που δεν το κανει; Θεωρω πως οχι, διοτι στην πραγματικοτητα μιλαμε ειτε για περιπτωση απροσκτου οδηγου που παιζει με κινητο ή εχει αποκοιμηθει στο τιμονι ειτε για περιπτωση ιατρικου συμβαντος, οπου ο οδηγος εχει χασει τις αισθησεις του. Τραγικη περιπτωση η τελευταια και υπαρχουν οντως ανθρωποι που εχουν σωθει επειδη τα οχηματα τους λειτουργησαν σωστα και τους διεσωσαν, αλλα νομιζω ειναι εξαιρετικες περιπτωσεις.
Αυτα, ωστε να μην δημιουργουνται λαθος εντυπωσεις...
@bekiaris said in TESLA FORUM:
@dettol said in TESLA FORUM:
Τι να την κανεις την μεγαλυτερη μπαταρια του sealion αν εχει και μεγαλυτερη καταναλωση (στις ιδιες συνθηκες). Να μιλουσαμε για την golden battery, θα το καταλαβαινα, αλλα κλαιν, σιγα τη διαφορα 75 vs 90 οταν τελικα η αυτονομια ειναι ιδια.
Επισης, το ειχα πει εγω
, οτι αλλαγες στην μπαταρια να μην περιμενετε.
η καταναλωση έχει σχέση και με στοιχεία οπως ο όγκος και το βάρος του οχήματος, δν γνωρίζω βέβαια ποιο ειναι μεγαλύτερο κτλ. Σίγουρα το tesla ειναι πιο efficient, αλλά η NMC μπαταρία έχει λιγότερους κύκλους φόρτιστης και ειναι λιγότερο ασφαλής, δύο παράγοντες πολύ σημαντικοί για μένα.
νομιζω οτι εχει γινει μια παρανοηση στη συζητηση nmc vs lfp και εχει επικρατησει σε καποιους οτι οι μεν ειναι φανταστικες, ενω οι δε ειναι σκουπιδια. Δεν ειναι ετσι τα πραγματα, η καθε μια τεχνολογια εχει πλεονεκτηματα και μειονεκτηματα. Ναι, θεωρητικα ειναι πιο "ασφαλεις" και εχουν περισσοτερους κυκλους φορτισης οι lfp. Απο την αλλη ομως, ΠΡΕΠΕΙ να τις φορτιζεις ανα τακτα χρονικα διαστηματα στο 100%, διοτι κινδυνευεις να μην ξερεις τι soc εχεις. Εχω δει τελευταια αρκετα ποστ στο tesla group απο ανθρωπους (που ειμαι σιγουρος εχουν αγορασει τα μικρα M3) και απορουν που "το αφησα με 85% και το επομενο πρωι ειχε 81%, χωρις ενεργοποιημενο sentry". Μια τυπισα στο γκρουπακι του byd dolphin, ελεγε οτι ξεκινησε με 25% να κανει δρομολογιο εντος της αθηνας και τελικα εμεινε απο μπαταρια. Αυτα ειναι θεματα που με μπαταριες nmc δεν θε ειχες.
Σχετικα με το sealion, ανοιξα απο περιεργεια το spreadsheet του bjorn. Ακομα και να συγκρινεις το MY performance (το προηγουμενο) με το sealion 7 performance, το byd εχει 25.7kwh/100km ενω το ΜΥ 20.5 . Μιλαμε για χαοτικες διαφορες. Επομενως ναι την χρειαζεται την 90αρα μπαταρια το byd για να φτασει την εμβελεια του MY, ακομα και αν το ΜΥ εχει σημαντικα μικροτερη μπαταρια.
Τελος, το εχω ξαναπει, ακριβο/ταξιδιαρικο/μεγαλο byd δεν θα αγοραζα ποτε. Δελφινακι στα 26 με τα χιλια, seagull ανετα, atto3 ναι υπο προϋποθεσεις. Αλλα λεφτα με τα οποια θα αγοραζα τεσλα, δεν θα εδινα ποτε σε byd. Ειναι πισω σε θεματα software, τα οποια συγχωρεις στα φτηνα μοντελα, αλλα οχι στα ακριβα. Δεν γινεται να μην μπορεις να προγραμματιζεις τη φορτιση απο το κινητο σου. Δεν γινεται να μην μπορεις να ριξεις την ισχυ φορτισης εκει που θες εσυ. Δεν γινεται να μην μπορεις να βλεπεις στο trip computer καταναλωση που θελεις, αλλα να βλεπεις οτι σου σερβιρει αυτο. Για να μην μιλησω καν για τους superchargers...
Θα κατανοησω απολυτα οποιον θελει χλιδα και θα επιλεξει μια bmw/merc ή οτιδηποτε αντιστοιχο, αλλα οχι να δινουμε 50αρικα στην byd για ελλειπη προϊοντα.
Η μέγιστη πολιτική αλητεία είναι ότι δεν γίνεται έλεγχος στα ΚΤΕΟ από το κράτος και αφήνουν σαπακια με τρύπιους καταλύτες και ντίζελ χωρίς dpf, να κυκλοφορούν στο δρόμο.
Παρέλαβα MY LR πριν 10-15 μέρες. Το οδηγώ στην πόλη σε καθημερινή βάση και έκανα και ταξίδι 600χλμ. Με χαρά να απαντήσω αν κάποιος έχει ερωτήσεις γύρω από το συγκεκριμένο μοντέλο. Μπορώ να μιλήσω λίγο και για το 3αρι, μιας και είναι ίδια στο θέμα των συστημάτων τους, αλλά από τη στιγμή που υπάρχει συμφορουμιτης που έχει Μ3 είναι πιο αρμόδιος να απαντήσει αυτός.
@george-0 said in Cupra Formentor:
@dimsabas said in Cupra Formentor:
Σιγά, τι του κάνουμε; Το βάζουμε να βλέπει Σεφερλή; Τι μπορείς να κάνεις σε ένα αυτόματο; Να του ζητάς να αλλάξει ταχύτητες; Μην πάμε να το δικαιολογήσουμε.
Αλλάζουν εύκολα αυτά τα DSG ή γίνεται θέμα ;
Μια χαρά αλλάζουν σε 1-2 μέρες, αφού έρθει το ανταλλακτικό. Το θέμα είναι να μην σε πιάσει εκτός εγγύησης γιατί τότε, αν θυμάμαι καλά, θες σίγουρα το διχιλιαρο.
@a-d-p said in CITROEN C5 AIRCROSS 2025:
@dettol said in CITROEN C5 AIRCROSS 2025:
@criuser said in CITROEN C5 AIRCROSS 2025:
Δεν νομίζω να υπήρχε άλλο σύγχρονο αμάξι με 3 ξεχωριστά πίσω καθίσματα και να είναι και συρόμενα.
Αλλά ενώ βόλευαν όσους είχαν μικρά παιδιά σε καθισματάκια, δεν βόλευαν τα συνήθη ταξίδια 4 ατόμων, γιατί τα 3 καθίσματα ήταν στενά.
Προφανώς το μάρκετινγκ το θεώρησε ως σημαντικό μειονέκτημα για τις πωλήσεις του αυτοκινήτου και με την κατάργηση του C5X το νέο 5 αιρκρος θα παίξει το ρόλο του αυτοκινήτου για άνετα ταξίδια με μεγάλους χώρους και άνεση για τους πίσω επιβάτες.
Μάλιστα διάβασα σχόλιο σε γαλλικό φόρουμ, ότι το νέο 5 αιρκρος θα είναι ένα ιδανικό ταξί.
Μην ξεχνάμε άλλωστε την μεγάλη και επιτυχημένη παράδοση της Σιτροέν στα πολυμορφικά Πικάσσο και Spacetourer που ήταν άνετοι χιλιομετροφάγοι, αλλά δούλεψαν και σαν ταξί στο εξωτερικό.
Τα καθίσματα του c5 air cross ήταν ξεχωριστά αλλά είμαι σχεδόν σίγουρος ότι δεν ήταν συρόμενα. Ηταν μάλιστα ένα από τα αρνητικά του αυτό, διότι αν και είχε τεράστιο πορτμπαγκάζ, είχε μικρό χώρο για πόδια στους πίσω επιβάτες, χωρίς δυνατότητα να αυξηθεί.
Όντως ίσως είδαν ότι δεν υπήρχε μεγάλη ανάγκη από τους αγοραστές για ξεχωριστά καθίσματα και τα αφαίρεσαν για μείωση του κόστους.Είναι συρόμενα και ανακλινόμενα
Youtube Video
Είτε θυμάμαι λάθος είτε ήταν κάτι που πλήρωνες έξτρα ή προστέθηκε σε μεταγενέστερο μοντέλο (και όχι στο πρώτο που είχε βγει το 2019-2020). Θυμάμαι ότι το είχα προσέξει αυτό διότι ήταν σημείο που υπερίσχυε το τιγκουαν
@criuser said in CITROEN C5 AIRCROSS 2025:
Δεν νομίζω να υπήρχε άλλο σύγχρονο αμάξι με 3 ξεχωριστά πίσω καθίσματα και να είναι και συρόμενα.
Αλλά ενώ βόλευαν όσους είχαν μικρά παιδιά σε καθισματάκια, δεν βόλευαν τα συνήθη ταξίδια 4 ατόμων, γιατί τα 3 καθίσματα ήταν στενά.
Προφανώς το μάρκετινγκ το θεώρησε ως σημαντικό μειονέκτημα για τις πωλήσεις του αυτοκινήτου και με την κατάργηση του C5X το νέο 5 αιρκρος θα παίξει το ρόλο του αυτοκινήτου για άνετα ταξίδια με μεγάλους χώρους και άνεση για τους πίσω επιβάτες.
Μάλιστα διάβασα σχόλιο σε γαλλικό φόρουμ, ότι το νέο 5 αιρκρος θα είναι ένα ιδανικό ταξί.
Μην ξεχνάμε άλλωστε την μεγάλη και επιτυχημένη παράδοση της Σιτροέν στα πολυμορφικά Πικάσσο και Spacetourer που ήταν άνετοι χιλιομετροφάγοι, αλλά δούλεψαν και σαν ταξί στο εξωτερικό.
Τα καθίσματα του c5 air cross ήταν ξεχωριστά αλλά είμαι σχεδόν σίγουρος ότι δεν ήταν συρόμενα. Ηταν μάλιστα ένα από τα αρνητικά του αυτό, διότι αν και είχε τεράστιο πορτμπαγκάζ, είχε μικρό χώρο για πόδια στους πίσω επιβάτες, χωρίς δυνατότητα να αυξηθεί.
Όντως ίσως είδαν ότι δεν υπήρχε μεγάλη ανάγκη από τους αγοραστές για ξεχωριστά καθίσματα και τα αφαίρεσαν για μείωση του κόστους.
@criuser said in TESLA FORUM:
@dettol said in TESLA FORUM:
@criuser said in TESLA FORUM:
@dettol said in TESLA FORUM:
@harisma23 said in TESLA FORUM:
@ataim said in TESLA FORUM:
Υπάρχει ήδη το φθηνό Tesla των 25Κ (ονομάζεται Μ3 rwd) αλλά ο Elon το τιμολογεί +15Κ από όσο θα έπρεπε
Από περιέργεια, για πες μας αν υπάρχει ηλεκτρικό μοντέλο στις διαστάσεις, τις επιδόσεις και τον εξοπλισμό του Model 3 RWD στα 25 χιλιάρικα (προ επιδότησης). Ή στα 30. Έστω στα 35 ή στα 40.
Κανένα;
Άρα μήπως δεν το τιμολογεί ακριβά ο Elon;Τώρα έρχεται με φόρα το ηλεκτρικό c5 air cross και θα κοπεί ο βήχας
ΚλεοΒασικά έρχεται το 3 αιρκρος με αυτονομία 400 χλμ και 136 άλογα στα 30000 πριν την επιδότηση και 2,67 μεταξόνιο...
νομιζα οτι ειχε αφησει πισω της η στελαντις αυτους τους απαρχαιωμενους κινητηρες. Αν η τιμη ελλαδας ειναι αυτη, ειναι καλη παντως.
Η μπαταρία είναι καινούργια πάντως και από ότι διαβάσαμε προχωράει η έρευνα πάνω σε αυτές.
Για πλήρως ηλεκτρικό μιλάμε.
Απλά ξεφεύγει από τα 113 άλογα που ήταν λίγα για το βάρος του αιρκρος, ενώ στο απλό 3 είναι ικανοποιητικά.
Επειδή είναι ηλεκτρικός ο κινητήρας, με όλη τη ροπή διαθέσιμη εκ του μηδενος, προφανώς και θα είναι σβέλτο. Απλά είναι κρίμα να χαντακώνει τα οχήματα της έτσι. Ας έβαζε λίγα πιο ισχυρό μοτέρ.
@criuser said in TESLA FORUM:
@dettol said in TESLA FORUM:
@harisma23 said in TESLA FORUM:
@ataim said in TESLA FORUM:
Υπάρχει ήδη το φθηνό Tesla των 25Κ (ονομάζεται Μ3 rwd) αλλά ο Elon το τιμολογεί +15Κ από όσο θα έπρεπε
Από περιέργεια, για πες μας αν υπάρχει ηλεκτρικό μοντέλο στις διαστάσεις, τις επιδόσεις και τον εξοπλισμό του Model 3 RWD στα 25 χιλιάρικα (προ επιδότησης). Ή στα 30. Έστω στα 35 ή στα 40.
Κανένα;
Άρα μήπως δεν το τιμολογεί ακριβά ο Elon;Τώρα έρχεται με φόρα το ηλεκτρικό c5 air cross και θα κοπεί ο βήχας
ΚλεοΒασικά έρχεται το 3 αιρκρος με αυτονομία 400 χλμ και 136 άλογα στα 30000 πριν την επιδότηση και 2,67 μεταξόνιο...
νομιζα οτι ειχε αφησει πισω της η στελαντις αυτους τους απαρχαιωμενους κινητηρες. Αν η τιμη ελλαδας ειναι αυτη, ειναι καλη παντως.
@harisma23 said in TESLA FORUM:
@ataim said in TESLA FORUM:
Υπάρχει ήδη το φθηνό Tesla των 25Κ (ονομάζεται Μ3 rwd) αλλά ο Elon το τιμολογεί +15Κ από όσο θα έπρεπε
Από περιέργεια, για πες μας αν υπάρχει ηλεκτρικό μοντέλο στις διαστάσεις, τις επιδόσεις και τον εξοπλισμό του Model 3 RWD στα 25 χιλιάρικα (προ επιδότησης). Ή στα 30. Έστω στα 35 ή στα 40.
Κανένα;
Άρα μήπως δεν το τιμολογεί ακριβά ο Elon;
Τώρα έρχεται με φόρα το ηλεκτρικό c5 air cross και θα κοπεί ο βήχας
Κλεο
@red_monster said in TESLA FORUM:
@dettol said in TESLA FORUM:
@dimsabas said in TESLA FORUM:
Λέμε ότι το 2 έχει μείνει πίσω και είναι να απορεί κανείς. Έχουν σταματήσει ή φρενάρει την εξέλιξή του; Ο Σαμπάνης μού είχε αναφέρει ότι έχει δει φωτογραφίες με το πώς θα μοιάζει σχεδιαστικά τουλάχιστον 1,5 χρόνο πριν.
και εγω πιστευω οτι το project εχει μεινει πισω παντως. Δεν εχει γινει καμμια αναφορα σε αυτο εδω και πολυ καιρο. Δεν θεωρω οτι υπαρχει καποιος λογος να το παρουσιασουν ξαφνικα. Πιο συνετο θα ηταν να μιλανε για αυτο, αν το ειχαν στο pipeline, ωστε να βοηθουν και την τιμη της μετοχης τους.
Τελευταια φορα που εγινε αναφορα σε νεα οχηματα ηταν νομιζω περισυ το καλοκαιρι (;) που υπηρχαν σε μια παρουσιαση του μασκ σε powerpoint, 2 οχηματα καλυμμενα. Το ενα μαλιστα εμοιαζε περισσοτερο με minivan.Δεν αμφιβητω οτι καπου, υπαρχει καποιο division που ασχολειται με το "2", αλλα δεν πιστευω οτι ειναι αμεσης προτεραιοτητας. Εχουν ξαναγινει τετοια πραγματα, πχ η apple οντως ειχε κοσμο που ασχοληθηκε ενεργα γιακαποια χρονια με το apple car, απλα ποτε δεν περπατησε το project.
Έχει γίνει κάποια επίσημη αναφορά για το μόντελ 2 ή όλα είναι φρούδες ελπίδες ?
ΝΟΜΙΖΩ ότι το μοναδικό που έχει ειπωθεί επίσημα είναι ότι «θα βγει κάποιο μοντέλο φτηνότερο από το Μ3 με τιμή στόχο τα 25k usd”. Εμείς, επειδή μας βολεύει, ονειρευόμαστε μικρό σκαρί, μεγάλη μπαταρία, επιδόσεις Μ3 και τιμή 25k euro προ επιδότησης.
Το google maps, αθόρυβα κάνει ενδιαφέρουσες προσθήκες. Σου δείχνει πότε χρησιμοποιήθηκε τελευταία φορά ένας φορτιστής. Δεν θεωρώ ότι αντικαθιστά ακόμα το The PlugShare και τα reviews που έχει, αλλά σίγουρα είμαστε σε καλό δρόμο.
@otso said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
@dettol said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
@otso said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
@iceman7 said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
με ηλεκτρομαγνητική βόμβα φανταζομαι μονο εσεις θα κυκλοφορειτε
Μετά απο emp θα κυκλοφορούν μόνο τα άλογα και τα συμπαθέστατα γαϊδουράκια
ουτε εγω με φιεστακι του 78 ; η τρακτερ του 70 ;
Υπάρχουν πολλοί εδώ στο φόρουμ να απαντήσουν στο ερώτημα σου με περισσότερες γνώσεις από εμένα.
Νομίζω πως όλο και κάποιο ηλεκτρονικό, έστω και «πρωτογονο» θα έχει το όχημα σου, και το οποίο θα επηρεαζόταν στην θεωρητική περίπτωση που συζητάμε