
Το πεντάμορφο και το τέρας. Σχόλια του τύπου «δεν σε καταλαβαίνω, και τα δύο κακάσχημα είναι!» δεν θα εκτιμηθούν ιδιαίτερα 

#gas_no_more
#ακομαναπουληθουντα500;
Please enter occupation - Please enter your interests

Το πεντάμορφο και το τέρας. Σχόλια του τύπου «δεν σε καταλαβαίνω, και τα δύο κακάσχημα είναι!» δεν θα εκτιμηθούν ιδιαίτερα 

#gas_no_more
#ακομαναπουληθουντα500;
Πηγαμε για test drive του dolphin. Σας προειδοποιω αν βαριεστε να διαβασετε οτι εχω να πω σχεδον αποκλειστικα καλα λογια!
Προσωπικα, η εξωτερικη εμφανιση του αυτοκινητου μου αρεσει, αλλα αυτο ειναι κατι τελειως υποκειμενικο. Το χρωμα που εχουν στην εκθεση ειναι ενα ασημι και το αυτοκινητο που οδηγησαμε ηταν κρεμ. Αμφοτερα ωραια χρωματα. Δεν θα το επαιρνα ουτε σε λευκο, ουτε σε μαυρο που ειναι τα χρωματα που συμπληρωνουν την 4αδα της κλασσικης παλετας.
Η θεση οδηγησης προσαρμοζεται ηλεκτρικα και τα καθισματα ειναι ανετα, πιο ανετα απο το τεσλα μου θα ελεγα. Το τιμονι εχει ενα σωρο κουμπακια πανω αλλα ειναι πολυ ωραιο σε αισθηση.
Γενικα, ολα τα υλικα που ακουμπησα θα ελεγα οτι ειναι ποιοτικα, χωρις ομως να γνωριζω τι αντοχη στον χρονο θα εχουν. Θα ηθελα λιγο πιο μαλακο πλαστικο στο πανω μερος της πορτας, αλλα σιγα τα ωα. Δεν εκατσα να χτυπαω ταμπλο κτλπ, απλα ακουμπησα τα μερη που ακουμπαω συνηθως. Να πω επισης, οτι στο δελφινι δεν υπαρχουν καποιες κουφες επιλογες που βλεπουμε στο αττο, με κατι κορδονακια, που προσωπικα με ειχαν ξενισει. Εδω τα πραγματα ειναι πιο κλασσικα. Το πιο playful χαρακτηριστικο του ειναι το χερουλι της πορτας που μοιαζει λιγο με πτερυγιο δελφινιου. Δεν με ενθουσιασε, αλλα δεν στραβωσα κιολας.
Το infotainment του ειναι πληρες και το αμαξι που οδηγησαμε ειχε παρει το update ωστε να υποστηριζει και ασυρματο carplay, το οποιο και δοκιμασαμε. Android auto δεν δοκιμασαμε, αλλα υποθετω οτι θα δουλευει και αυτο ασυρματα. Η οθονη εχει αμεση αποκριση, ακομα και στο μαμα navigation, αν και υποθετω οτι οι περισσοτεροι θα δουλευουν carplay/android auto. Η φαση με την περιστρεφομενη οθονη θεωρω οτι ειναι gimmick οποτε δεν ασχοληθηκαμε ιδιαιτερα.
Αυτο που ειναι ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΟ ομως ειναι το 360 view του. Πραγματικα δεν εχω λογια. Οθονες εξαιρετικες αναλυσης και αλλαζει αυτοματα στο σημειο που σε ενδιαφερει. Αριστερα βλειπεις το 360 και δεξια βλεπεις πχ την καμερα οπισθοπορειας. Ομως, αν ενω παρκαρεις βαλεις drive για να πας λιγο δεξια πχ και να πλησιασεις στο πεζοδρομιο, ΑΛΛΑΖΕΙ ΜΟΝΟ ΤΟΥ την καμερα και σου δειχνει δεξια ωστε να μην χτυπησεις τη ζαντα. Οταν πλησιαζεις σε αλλο οχημα (ενω παρκαρεις), το βλεπεις στην καμερα, σου εμφανιζει, σου εμφανιζει γραμμες ΚΑΙ οταν εισαι <1μ μακρια, σου βγαζει την αποσταση με τους uss (α ρε musk και τα κολλήματα σου με το tesla vision).
Επαθα ενα μικρο overload με τους απειρους διακοπτες και κουμπακια, εχοντας συνηθισει πολυ πιο μινιμαλ εσωτερικο, αλλα η συζυγος δεν ενοχληθηκε ιδιαιτερα. Ο διακοπτης ταχυτητων, αν και οχι ιδανικος ως σχεδιασμο, τουλαχιστον δεν ειχε φτηνιαρικη αισθηση. Ενα αλλο θεμα που εχουμε κατα καιρους διαβασει για τα κινεζικα αυτοκινητα ειναι το ac τους και για αυτο το παρατηρησα. Ο θερμοστατης ηταν ρυθμισμενος στους 24C και το αυτοκινητο ειχε ψυχρουλα μεσα. Ειμαι ανθρωπος που γενικα ζεσταινεται ευκολα και στο τεσλα βαζω 21-22C, οποτε θεωρω οτι περασε και το τεστ αυτο το δελφινακι, το οποιο υπενθυμιζω οτι εχει αντλια θερμοτητας!
Χωροι
Πολυ ανετοι χωροι για ολους. Ειμαι 1.78 110 κιλα και καθομουν ανετα πισω απο την θεση οδηγησης μου. Δεν ειχα πολυ χωρο πανω απο το κεφαλι μου, αλλα θεωρω οτι καποιος εως 1.90 δεν θα ειχε προβλημα να καθισει πισω. Χωροι για τα ποδια ανετοι. Χωρος αποσκευων θεωρω οτι ειναι σχετικα μικρος. Βελτιωνονται τα πραγματα αν βαλεις το πατωμα στην κατω θεση, αλλα υποθετω οτι οι περισσοτεροι θα εχουν εκει το καλωδιο του φορτιστη. Δεν ξερω αν μπορει να εξυπηρετησει τις αναγκες μικρης οικογενειας, μονο και μονο εξαιτιας του πορτ μπαγαζ του. Οποιος το προοριζει για τετοια χρηση, να παει να το δει προσεκτικα απο κοντα. Το πολο του 2018 μας, παντως νομιζω οτι εχει μεγαλυτερο πορτμπαγαζ.
Παμε τωρα στα οδηγικα. Υποψιν οτι μας ενδιαφερει ως αμαξι πολης, οποτε δεν ασχοληθηκαμε με δυναμικη οδηγηση. Με μια λεξη "ευκολο-οδηγητο". Το ειχα στο eco mode, οπου η επιταχυνση ηταν μια χαρα για συνθηκες πολης. Στο normal τα πραγματα θα ειναι ακομα καλυτερα. Δυστυχως μας επιασε λαστιχο (γκαντεμηδες), οποτε δεν δοκιμασα επιταχυνση στο normal για να δω αυτο που εχει αναφερθει για σπινιαρισμα των μπροστα τροχων.
Πολλα εχουν ειπωθει για την ελλειψη one pedal drive. Τα πραγματα δεν ειναι τοσο τραγικα και σιγουρα δεν μου φανηκε χειροτερο απο το volvo ex30. Θελει οπωσδηποτε φρενο, διοτι χωρις φρενο δεν ερχεται σε πληρη σταση. Θα ηθελα να υπηρχε ρυθμιση για ισχυρο opd, αλλα δεν ειναι τραγικη η ελλειψη του. Το αμαξι συμπεριφερεται οπως τα "κλασσικα αυτοματα", οπου αφηνοντας το φρενο αρχιζει και κινειται. Το φρενο του μου φανηκε αρκετα προοδευτικο, αλλα δεν ειχα την ευκαιρια να κανω γερα πατηματα. Υποτιθεται οτι μεχρι ενα σημειο κανει regen και μετα μπαινει το κανονικο φρενο τριβης. Ποιοτητα κυλισης μια χαρα, θορυβους δεν ακουσα, αλλα δεν πηγαμε πανω απο 50-60km/h.
Σχετικα με την φορτιση
το μοναδικο ψεγαδι του αυτοκινητου ειναι οτι δεν μπορεις να ρυθμισεις ισχυ φορτισης. Τα τεσλα σου επιτρεπουν να επιλεξεις αμπερ φορτισης με τεραστιο ευρος. Τα vag εχουν δυο επιλογες (μια υψηλη ισχυ, μια χαμηλη). Αυτο μπορει να ειναι προβλημα σε καποιον ο οποιος θελει να φορτισει απο σουκο, αλλα το καλωδιο του δεν σηκωνει την πληρη ισχυ του mobile φορτιστη που (υποθετω) δινεται μαζι με το αμαξι.
Για φορτιση απο wallbox προφανως δεν υπαρχει κανενα προβλημα.
Παμε τωρα σε καποιες διαδικαστικες ερωτησεις που ειχα, τις απαντησεις των οποιων νομιζω θα βρειτε ενδιαφερουσες.
α. Προκαταβολη;
β. αν δω οτι το ΚΗ3 κλεινει και ακυρωσω, ολα καλα με επιστροφη προκαταβολης;
γ. χρονος παραδοσης;
δ. η τιμη σας (υπενθυμιζω οτι ειναι 26800 και οχι τα 33-34 χιλιαρικα που ειναι η κανονικη του τιμη) ειναι ειδικη και οχι η κανονικη. Ποτε θα τελειωσει η προσφορα;
ε. τι γινεται με δασμους;
Συμπερασμα
Οποιος ειναι στην αγορα για μικρο-μεσαιο αυτοκινητο αυτην τη στιγμη, νομιζω πρεπει να το δει ΠΟΛΥ προσεκτικα. Αγοραζει ενα αυτοκινητο αρκετα ισχυρο, με αψογη μπαταρια (lfp) και ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ εξοπλισμενο (ηλεκτρικα ρυθμιζομενα καθισματα, θερμαινομενα καθισματα, adaptive cruise control, 360 view). Ολα αυτα με 26800 (οσο διαρκει η προσφορα). Αν μαλιστα συνυπολογισουμε την επιδοτηση, ε τοτε φτανουμε στα ορια της κλοπης.
Προσωπικα, μου αφησε πολυ καλυτερη γευση απο το ex30 και ας με πειτε τρελο. Το εσωτερικο του ειχε καλυτερη αισθηση και ειναι πολυ καλυτερα εξοπλισμενο, ενω οι χωροι του ειναι και αυτοι ΠΟΛΥ καλυτεροι.
Επειδη εχουμε κανει την συζητηση εδω καποιες φορες για μικρο ηλεκτρικο και εχουν ειπωθει σκεψεις πχ για το inster ή το kia ev3, να πω τα εξης. Αν καποιος δεν θεωρει αναγκαιο το ΠΟΛΥ μικρο αμαξι (τα 3.8μ του ινστερ), τοτε δεν υπαρχει λογος να το περιμενει. Θα ερθει γυρω στα 23-25 χιλιαρικα, πιστευω οτι δεν θα ειναι τοσο καλα εξοπλισμενο οσο αυτο ΚΑΙ ρισκαρει την επιδοτηση. Το volvo εχει το δικο του κοινο, λογω μαρκας, αλλα οποιος το σκεφτεται, πριν το κλεισει, ας παει απεναντι μια βολτα να δει και το δελφινακι. Νομιζω θα αλλαξει γνωμη 
Το kia ev3 ειναι λιγο διαφορετικη προταση και δεν ξερω αν παιζει ακριβως σε αυτην την κατηγορια. Πιστευω οτι θα εχει καλυτερους αποθηκευτικους χωρους, ως suv και σε συνδυασμο με την μεγαλη μπαταρια θα μπορει ανετα να κανει ταξιδια. Εκει ομως φλερταρει επικινδυνα με τον ελεφαντα στο δωματιο, τα τεσλα. Ισως μελλοντικα να βγαλει καμμια καλη εκπτωση η kia, να τα ριξει κανα 3χιλιαρο και να γινουν πιο δελεαστικα.
ΥΓ: ολα οσα λεω ειναι υπο το πρισμα της τιμης των 26800, το λεω μεσα στο κειμενο, το τονιζω και στο τελος. Στα 34 χιλιαρικα που ειναι η κανονικη του τιμη, η κουβεντα ειναι ΠΟΛΥ διαφορετικη.
Κυριακη σημερα, καλος καιρος, χωρις παιδικο παρτι και αρχη σχολικης χρονιας ακομα, οποτε δεν υπηρχαν ιδιαιτερες υποχρεωσεις προς το σχολειο (διαγωνισματα, δουλεια σπιτιου κτλπ), επομενως.... ευκαιρια για βολτα!
Εδω και καιρο ειχα βαλει στο ματι την φολοη και το φαραγγι των κενταυρων, επομενως ηταν τωρα μια μοναδικη ευκαιρια να το επισκεφτουμε!
Ισως η πιο γρηγορη διαδρομη να ηταν απο πατρα, αλλα προτιμησα να κανουμε κυκλικη διαδρομη.

Πηγαμε προς τριπολη, βγηκαμε απο την εξοδο της νεστανης και ανηφορησαμε προς Κουμανη.

Αφησαμε το αυτοκινητο εκει και κατηφορησαμε προς την εισοδο του μονοπατιου
Αν και η φυση που βλεπαμε ηταν ομορφη, δεν θα ελεγα οτι ηταν κατι το ιδιαιτερο και σιγουρα οχι κατι που να αξιζει να οδηγησεις 300 χλμ για να επισκεφτεις.

.. αλλα....
η κατασταση αρχισε να αλλαζει οσο πιο βαθια στο μονοπατι προχωρουσαμε



απο ενα σημειο και μετα, καθε στροφη του μονοπατιου εκρυβε μια νεα πανεμορφη εικονα. Καθυστερησαμε αρκετα στη διαδρομη, διοτι καθομασταν και χαζευαμε

συναντησαμε και ενα βατραχακι με φυσικο καμουφλαζ, που δυσκολευτηκαμε αρκετα να το διακρινουμε μεσα στα φυλλα


Πραγματικα οι φωτογραφιες αδικουν τον χωρο. Ο περιπατος μας κρατησε συνολικα 3.5 ωρες και διανυσαμε 10χλμ. Ξεκινησαμε απο το κουμανη, μπηκαμε στο φαραγγι και βγηκαμε στο χωριο φολοη. Δεν ειχαμε χρονο για να συνεχισουμε την "μεγαλη" βολτα, που απο οτι ειχα δει ειναι 12 χλμ, αλλα γυρισαμε πισω προς το κουμανη περπατωντας πανω στον δρομο, κατακοποι. Το μονοπατι δεν ηταν δυσκολο, αλλα σε καποια σημεια ειχε νερα και λασπες, οποτε θα προτεινα να εχετε μαζι σας ορειβατικα παπουτσια ή εστω μια αλλαξια καλτσες, αν βραχειτε. Η εξοδος απο το μονοπατι και η ανοδος προς το χωριο φολοη ειναι κουραστικη λογω της ανηφορας, αλλα οχι κατι το τραγικο. Προτεινω να κανετε την βολτα με την φορα που ακολουθησαμε, διοτι αν πατε να κατεβειτε απο φολοη προς το φαραγγι, θεωρω οτι η κλιση ειναι αρκετα μεγαλη και μπορει να γινει επικινδυνη η καταβαση. Προτιμω να κουραστω σε ανηφορα, παρα να στραμπουλησουμε ή να σπασουμε τιποτα, κουτρουβαλωντας σε κατηφορα!

μια πετρινη βρυση που συμματοδοτει το τελος του μονοπατιου

επιστρεφοντας προς το αυτοκινητο
για φαγητο πηγαμε στο χανι του καρλιακα
https://maps.app.goo.gl/pGi3DGankRUeGx7V9

οι μεριδες ηταν τεραστιες, φτηνες και οι ανθρωποι συμπαθεστατοι!
Στη συνεχεια κατηφορησαμε προς πατρα, απο οπου και τελικα επιστρεψαμε στην αθηνα μεσω του Πατρων - αθηνων.
Στα της οδηγησης τωρα. Συνολικα διανυσαμε 548 χλμ και ξοδεψαμε 86.8kwh. Ξεκινησα απο την αθηνα γεματος στο 100%. Το abrp προτεινε να παω χωρις φορτιση στον προορισμο και επιστρεφοντας να φορτισω στην πατρα (δεν εφτανα ψαθοπυργο). Προτιμησα να το παιξω πιο safe, οπως κανω παντα αλλωστε, και καναμε στον πηγαιμο μια σταση στο ΣΕΑ σπαθοβουνιο, ωστε τα παιδια να φανε πρωινο (ξυπνησαμε 06:30 και ξεκινησαμε 07:45) και το αυτοκινητακι να φαει και αυτο λιγο ρευματακι (φτασαμε με 73% και φυγαμε με 89%, χρονος 18'). Τελικα φτασαμε στον προορισμο μας με 55%. Στην επιστροφη, φτασαμε ψαθοπυργο με 38% και φορτισα εως 70%, χρονος 16'. Αφιξη στην αθηνα με 21%. Ενα μικρο tip. Οταν επιστρεφετε αθηνα, σχεδον σιγουρα θα φτασετε με περισσοτερη μπαταρια, απο οτι προβλεπει το trip computer, καθως λογω κινησης, ειναι σχεδον αδυνατο να πατε με το οριο ταχυτητας (βασει του οποιου γινονται οι υπολογισμοι). Αυτο ισχυει σιγουρα για κυριακη βραδυ. Ακομα και σαββατο που εχουμε κανει αλλη εξορμηση, παλι υπαρχει αυξημενη κινηση στα τελευταια 100χλμ.
Η μεση καταναλωση του αυτοκινητου ηταν 15.9kwh/100km το οποιο ειναι χαμηλο για το οχημα αυτο. Εξηγειται ομως διοτι περασαμε μεγαλο κομματι της διαδρομης σε επαρχιακους δρομους, οπου οπως εχω ξαναπει, τα ηλεκτρικα δεν καινε "τιποτα". Σε συνδυασμο με τα τελευταια 100χλμ που ειχε κινηση και πηγαιναμε αρκετα σιγα (1-2 φορες σταματησαμε κιολας) ηταν λογικο τελικα να πεσει τοσο πολυ η μεση καταναλωση. Το τουτου μας, μας πηγε βολτα με ασφαλεια, ανετα και αρκετα οικονομικα.
Συνοψιζοντας, εξαιρετικη βολτα και φανταστικο μερος! Πραγματικα ενιωθες σαν να εμπαινες σε χρονομηχανη καθως ειμαι σιγουρος οτι το μερος αυτο ειναι ετσι εδω και χιλιαδες χρονια.
Καλες εξορμησεις!
κυριακη με ωραιο καιρο και χωρις παιδια που ειχαν αθλοπαιδιες, βρεθηκαμε μονο με τη συζυγο για 3.5 ωρες. Αφου απερριψα τις προτασεις του @gatoz για επισκεψεις σε κατσαβραχα και ναους (θρησκευτικους και ακολασιας), αποφασισαμε να παμε προς κορινθο, να παρουμε τον αερα μας, να πιουμε ενα καφεδακι στην παραλια και.... ειχα κρυφο σχεδιο, να επισκεφτουμε το εντελβαις για το οποια ειχα ακουσει πολυ καλα λογια (πιθανοτατα απο εδω μεσα, αλλα δεν θυμαμαι απο ποιον, ισως απο τον @harisma23).
Μιας και η αποσταση δεν ηταν μεγαλη (203χλμ συνολικα με τα εντος της αθηνας πηγαινε-ελα για να αφησουμε και παραλαβουμε τα παιδια) ειπα να παρουμε το δελφινακι μας, να το παμε μια βολτα στη θαλασσα. Τολμω να πω οτι η συμπεριφορα στην του στην ΕΟ ηταν ΠΟΛΥ καλυτερη απο οτι περιμενα και αναθεωρω την αποψη που ειχα οτι δεν κανει για ταξιδι.
Στον πηγαιμο κινηθηκα με 120 χλμ/ω και με προσπερασεις στα 135. Οι αεροδυναμικοι θορυβοι στους οποιους εχουμε αναφερθει ηταν υπαρκτοι, αλλα τιποτα το ενοχλητικο.Το τιγκουαν μου ειχε τουλαχιστον αντιστοιχους σε αυτες τις ταχυτητες. Με λιγο μουσικουλα ή podcast δεν τους ακουγες καν. Το τιμονι, για το οποιο εχω παραπονεθει στο παρελθον οτι ειναι πολυ μαλακο, σε υψηλες ταχυτητες "βαραινει" και αλλαζει τελειως χαρακτηρα. Οι αναρτησεις που εντος της πολης εδειχναν μαλακες, στην εθνικη οδο δουλευαν μια χαρα δινοντας στο οχημα μια αισθηση οτι ακουμπαει καλα στο οδοστρωμα. Προσπερασεις σε νταλικες δεν προβληματισαν καθολου, αλλα η αληθεια ειναι οτι δεν ειχε καθολου αερα σημερα. Απο αποψη γκαζιου δεν το ζορισα, διοτι γνωριζω οτι δεν ειναι τεραστια η μπαταρια του. Ειχα σκοπο να φορτισω για κανα 10' στο γυρισμο, αλλα τελικα επειδη ειχαμε αργησει, δεν ασχοληθηκα να φορτισω.
Ειδικη μνοια στο μαμα navigation το οποιο υπολογισε με μεγαλη ακριβεια το soc αφιξης στον προορισμο. Φυγαμε με 84% απο αθηνα, υπολογισε οτι θα φτασουμε με 51% και τελικα φτασαμε με 53% στην κορινθο. Πριν φυγουμε απο κορινθο, εβαλα τον προορισμο μας στην αθηνα και μας υπολογισε αφιξη με 17%. Παλια τεχνη κοσκινο, οταν μπηκαμε στην εθνικη οδο κινηθηκα με 10-15χλμ/ω κατω απο το οριο ταχυτητας (πραγμα που δεν ηταν ιδιαιτερα δυσκολο μιας και ειχε κινηση) και το ναβι αναθεωρησε εν κινησει, σε 20+% (δεν θυμαμαι το ακριβες νουμερο να ειμαι ειλικρινης). Τελικα φτασαμε σπιτι (εχοντας κανει και λιγα χλμ εντος αθηνας) με 24%. Επομενως η ολη εξορμηση εκαψε 36 kwh ή 18kwh/100km.
Συμπερασμα, αν ειστε οκ με το πορτμπαγαζ του, με την εμβελεια του και με την ταχυτητα φορτισης, το δελφινακι μπορει ανετα να κινηθει στην εθνικη οδο και να σας παει ταξιδι. Δοκιμασα λιγο και το cruise control και δουλεψε απροβληματιστα.
@andya3 said in Toyota Corolla Cross:
@bill_hsd said in Toyota Corolla Cross:
@andya3 said in Toyota Corolla Cross:
@spi_duster said in Toyota Corolla Cross:
@andya3 said in Toyota Corolla Cross:
Μπορεί να σου γλυτωνουν μερικά € σε βενζίνη, την ταλαιπωρία όμως δεν στη γλυτώνουν. Οπότε δε βλέπω το λόγο για τόση περηφάνεια. Δεν είναι αυτό η αυτοκίνηση.
Σε λίγο θα βγουν και ιπτάμενα Toyota για να αποφεύγουμε το μποτιλιάρισμα...
Πέραν της πλάκας, πιο σημαντική απο τη σημαντική οικονομία καυσίμου, θεωρώ την πολύ μικρότερη μηχανική καταπόνηση (τη 1h και 21min απο τη συνολική διάρκεια της διαδρομής 1h και 40min, το αυτοκίνητο κινήθηκε αμιγώς ηλεκτρικά, ενώ ένα άλλο αυτοκινητο σε αντίστοιχες συνθήκες θα είχε κυριολεκτικά "βράσει" και ασφαλώς δεν θα προσέφερε την ίδια αγχολυτική οδήγηση).
Δεν βάζω στην εξίσωση περιβαλλοντικους παράγοντες (περιορισμός ρύπανσης, ηχορύπανσης κλπ.), που τα θεωρώ εξίσου σημαντικά.
Αν αυτό δεν είναι εξέλιξη της αυτοκίνησης, τότε ποιο είναι;Τι να σου πω, με μεγαλύτερη ανυπομονησία προσδοκώ την ολοκλήρωση των νέων γραμμών του μετρό, που θα κινούμαι φτηνά, γρηγορα και ξεκούραστα και σ' άλλες περιοχές της πόλης.
Και μου είμαι αδιάφορο αν τα Toyota ή άλλη μάρκα έχουν εξελίξει τόσο πολύ την τεχνολογία τους που δουλεύουν οικονομικά και ξεκούραστα στο ρελαντί για πολλή ώρα, όταν έχει πολύ κίνηση.
Οπότε οκ, καταλαβαίνω τι λες και δεν διαφωνώ, αλλά είπαμε, ο καθένας ας ψωνίσει ανάλογα με τις ανάγκες του.
Καταλαβαινω τους λογους αντιδρασεις σου, αλλα δεν μπορει παρα να μην αποδεχτεις οτι, αφου και εσυ ζεις στην αθηνα, ο μεσος ορος ταχυτητας στην πολη μας, ακομα και αν δεν κινεισαι ωρες αιχμης, ειναι τραγικα χαμηλος. Τοσο χαμηλος, που βοηθαει παρα πολυ ενα υβριδικο συστημα οπως αυτο των τογιοα. Προφανως, ειναι ακομα καλυτερο ενα πληρες ηλεκτροκινητο
, αλλα αυτο ειναι αλλη κουβεντα.
Ωραια η χαρα της οδηγησης, αλλα ακομα και αν κινεισαι στην αθηνα, μονο ΣΚ δεν υπαρχει καμμια χαρα οδηγησης. Σε αστικες συνθηκες, θεωρω οτι αυτο που ειναι το κυριο μελημα ειναι η ευκολη και η ανεξοδη μετακινηση. Στο τιγκουαν εβλεπα τα 12αρια (που καλοκαιρι πηγαινε ακομα και πιο ψηλα) και μου ανεβαινε το αιμα στο κεφαλι. Επισης, το start stop ειναι τραγικο συστημα και πιο πολυ δυσκολευει την κατασταση, παρα τη διευκολυνει.
Ελπιζουμε οσο γινεται πιο πολλες εταιρειες να αναπτυξουν καλα φουλ υβριδικα συστηματα, ωστε μπορει ο καθενας να επιλεξει οχημα της αρεσκεις του και οχι να αναγκαζεται να παιρνει τογιοτα αν θελει υβριδικο.




ΓΑΤΕ ΠΟΝΑΑΑΑΑΣ;
Μια χαρα πηγαμε (και γυρισαμε) με το ηλεκτρικο μας μπρικι 
Περα απο την πλακα, ηταν παρα πολυ ωραια μονοημερη και ευχαριστουμε τον αρχοντα γατο που εφτιαξε τη διαδρομη. Δεν την ακολουθησα κατα γραμμα, διοτι κωλωσα να παρω τον χωματοδρομο που ελεγε.

Εδω βλεπετε τον χωματοδρομο, που θα επρεπε να ακολουθησουμε για 10-15 χλμ (δεν θυμαμαι ακριβως) και στον οποιο, οπως λεει ο γατος, περναει και χαμηλο αυτοκινητο "σαυρα". Ισως να ειναι σαυρα με τεραστια ποδια 
Αν και δεν ειμαι θρησκευομενος, η παναγια των βραχων ηταν κατι το μοναδικο, ομοιο του δεν εχω ξαναδει και αξιζει την διαδρομη (το τελευταιο 1.5 χλμ ειναι χωματοδρομος, αλλα πραγματικα ανετος)
Για τα καθαρα διαδικαστικα, αφησα την αθηνα με 93% μπαταρια, εφτασα στο σεα βελου με 66%. Φορτισα 14' , 66%->83%. Στο γυρισμο παλι σεα βελου (εχω καρτα rfid elpe οποτε με βολευει εκτος απο superchargers, πολυ η συγκεκριμενη εταιρεια, καθως εχει αποδειχτει η πιο αξιοπιστη μετα απο την τεσλα) 12' 45%->65%. Επιστροφη στο σπιτι με 36%
Να εισαι καλα, να εχεις καυλες, να πηγαινεις εκδρομες και να μας δινει ιδεες!
ΥΓ: η ταβερνα εξαιρετικη!
οσο πιο πολλα λεει ο κρου, τοσο πιο μεγαλη ευκαιρια νιωθω οτι ειναι! την τελευταια φορα που ειχε μιλησει ετσι, ηταν για τα byd και ξερουμε πως κατεληξε αυτη η ιστορια...
Οριακα κρατιεμαι να παω να παραγγειλω ενα tiggo! 
Κυριακη χωρις ιδιαιτερες υποχρεωσεις (περα απο κατι αθλητικα των παιδιων, τα οποια ευτυχως ολοκληρωθηκαν εως τις 12), με καλο καιρο και βρηκαμε ευκαιρια για βολτουλα! Ειχα λοκαρει εδω και καιρο την αμαρυνθο και το gorgona di stefano που ειχε προτεινει ο @gatoz .
https://maps.app.goo.gl/ddpoHrexDFvgPkRh7
Kανονισαμε μαζι με αλλη μια οικογενεια, συμμαθητες του γιου μου, και βρεθηκαμε εκει. Λογω του καλο καιρου φοβομουν οτι θα υπηρχε εντονη κινηση στο δρομο, αλλα τελικα δεν συναντησαμε σχεδον τιποτα (στον πηγαιμο). Το μαγαζι ειχε κοσμο, αλλα τιποτα το τραγικο.
Ειχε δροσουλα, επειδη φυσαγε, αλλα με τετοια θεα πανω στη θαλασσα θα ηταν κριμα να παμε μεσα. Οι μεγαλοι τα λεγαμε και τα παιδια εκοβαν βολτες στην παραλια και στον παραθαλασσιο δρομακο.
Το φαγητο ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΟ! Στα παιδια μου αρεσουν πολυ τα θαλασσινα οποτε εγινε πανωλεθρια. Πρεπει να πηραμε περιπου τον μισο καταλογο. Ηταν ολα ωραια, αλλα μου εκανε ιδιαιτερη εντυπωση το ψητο χταποδι, διοτι ηταν ζουμερο, γευστικο χωρις να ειναι νιανια παραβρασμενο ή λαστιχο που πρεπει να το μασας μια ωρα. Γενικα, χταποδι δεν εχουμε ευχαριστηθει πολλες φορες. Το ζητησει ο μεγαλος υιος και αν και γκοτζιλα σε μεγεθος, το τακτοποιησαμε 
Μεγαλο δημοτικο παρκινγκ για να αφησεις το αυτοκινητο σαν ανθρωπος, και οχι χυμα πανω στο δρομο.
Πολυ καλο ζαχαροπλαστειο (γαρδενια) στα 600μ απο την γοργονα, ωστε να ξεμουδιασετε ποδια και να ανεβασετε λιγο το ζαχαρο σας
Καφετερια, σχεδον διπλα στο ζαχαροπλαστειο, το οποιο εχει ωραια πεζουλακια για να αραξετε εξω.
https://maps.app.goo.gl/YR8KTEya22Ni49GP8
Στα αυτοκινητιστικα... 200χλμ πηγαινε - ελα με φοβερα χαμηλη καταναλωση (15kwh/100km) διοτι το κομματι χαλκιδα - αμαρυνθος δεν μπορεις να τρεξεις πολυ και φαγαμε αρκετη κινηση στην επιστροφη. Μετα τα τελευταια διοδια (επιστροφη) σταματησαμε αρκετες φορες λογω κινησης.
Παντως, βλεποντας το log του tessie, ακομα και στην πηγαιμο, οπου κινηθηκαμε πιο σβελτα (μεγιστη ταχυτητα 143, ΜΩΤ 69) η μεση καταναλωση ηταν 13.8kwh/100km.
30 kwh "καψαμε" για τα 200χλμ πηγαινε ελα. κοινως, σχεδον οσο και τα διοδια. 3,75Χ2 = 7.5 τα διοδια, 30Χ0,2=6ευρω το (σπιτικο) ρευμα.
Εφυγα απο αθηνα γεματος και γυρισα με 58%
Το τελευταίο νήμα με τον όρο «απέχθεια» στον τίτλο κατέληξε με τον OP να αγοράζει αυτό που απεχθανόταν 



Πρωτες εντυπωσεις απο s3xy knob.
Πανευκολη εγκατασταση, αφου ακομα και ενας αμπαλος οπως εγω, την εκανα μεσα σε 5'. Εχουν μεσα στο (πανεμορφο) κουτι πλαστικο εργαλειο (κλασσικο trim removal tool) που βοηθαει στην αφαιρεση των πανελ. Προτιμησα να βαλω τον commander κατω απο τον αεραγωγο των πισω επιβατων και οχι στο πανελ του συνοδηγου. Ειναι σαφεστατα πιο ευκολη η τοποθετηση εκει που επελεξα.
Νομιζω οτι στα highland δεν μπαινει εκει, λογω της υπαρξης της οθονης που αλλαζει τη συνδεσμολογια, αλλα δεν εχω highland οποτε δεν το εχω ψαξει ιδιαιτερα.
Οπως βλεπετε και απο τις φωτο, το knob ταιριζει τελεια στο μπροστινο χωρο αποσκευων, μπροστα απο τον τεμπελη. Ειχα αγορασει organiser (το "συρταρακι" που βλεπετε με τα γυαλια ηλιου και καποια κερματα) το οποιο χωραει και αυτο, απλα ενα κομματι του δεν ειναι προσβασιμο. Οποτε οκ και απο αυτην την αποψη.
Στο αισθητικο θεμα, η εταιρεια παιρνει αριστα. Εφαρμοζει οπως ειπα τελεια και ειναι το ιδιο ακριβως χρωμα με τα υλικα του αυτοκινητου σε εκεινο το σημειο. Αν καποιος δεν το γνωριζει, θα νομιζει οτι ειναι κομματι του στανταρ εξοπλισμου. Σε αισθηση ειναι στιβαρο, το knob οταν το περιστρεφεις δονειται (οποτε εχεις feedback για το τι κανει) και τα πατηματα των κουμπιων ειναι επισης μια χαρα.
Τι θα ηθελα; τα κουμπια να εχουν καποιο σημειο "αναγλυφο" ωστε να ξερω οταν τα πιανω οτι ειναι οντως κουμπι εκει. Ετσι θα ηταν ακομα πιο ευκολη η χρηση του ενω οδηγας.
Παμε τωρα στο θεμα της χρησης. Προγραμματιζεται με ενα σωρο εντολες και μπορεις να εχεις πολλαπλες οθονες. Ετσι περιστρεφοντας το knob, εχεις 4 εντολες στα κουμπια + 1 (πατωντας το ιδιο το knob). Δηλαδη, στην οθονη που βλεπετε εχω πχ το κλεισιμο των καθρεφτων στο κατω δεξια κουμπι και την ρυθμιση της θερμοκρασιας πατωντας το ιδιο το knob.
Ενδιαφεροντα πραγματα που δοκιμασα ηταν
α. battery preconditioning. Ενας απο τους κυριοτερους λογους που το ηθελα. Ενεργοποιεις τη θερμανση της μπαταριας (και εχεις ενδειξη πανω στο knob για τη θερμοκρασια της) ωστε οταν πας σε ταχυφορτιστη μη-τεσλα, να μπορεις να δεχτεις την μεγιστη ισχυ.
β. κρατωντας πατημενο το χερουλι (απο εξω) οδηγου ή συνοδηγου, ανοιγει το frunk. Χρησιμο, ωστε να μην ψαχνεις στο κινητο, οταν εισαι εξω απο το αυτοκινητο. Οταν εισαι μεσα, ανοιγει πανευκολα πατωντας στην οθονη.
γ. motor disable. Αυτο ειναι ενα νεο feature που λανσαραν πριν κανενα μηνα περιπου, οπου μπορεις στα 4κινητα μοντελα, να απενεργοποιησεις ειτε τον εμπρος ειτε τον πισω κινητηρα. Απενεργοποιησα τον εμπρος, διοτι ο πισω ειναι ο πιο δυνατος (απο οσο θυμαμαι). Δεν το εκανα με τη λογικη να "παιξω" στο δρομο, αλλα να δω πως επηρεαζεται η καταναλωση. Δυστυχως δεν ειχα χρονο να το παω εθνικη και να γραψω καμμια 50αρια χιλιομετρα, ωστε να εχω γνωμη, αλλα αισθηση μου ειναι οτι οντως πεφτει η καταναλωση εχοντας μονο το ενα μοτερ ενεργο.
Συνολικα η εικονα ηταν πολυ καλη και σιγουρα δεν μετανιωνει κανεις τα λεφτα του. Το αγορασα απο το tesling που ειναι ελληνικο σαιτ με εδρα στη θεσσαλονικη (νομιζω) και ηρθε μεσα σε 2-3 μερες. Μαλιστα το πηρα φτηνοτερα απο το επισημο σαιτ της enhance, καθως υπαρχει κουπονι για νεους πελατες στο σαιτ, με την εγγραφη στο newsletter τους. Οποτε το πηρα 325 -10%
Το καλο ειναι οτι η εταιρεια το αναβαθμιζει συνεχως, προσθετοντας συνεχεια καινουρια features. Νομιζω οτι ειναι απο τα καλα αξεσουαρ για τεσλα που αξιζει κανεις να αγορασει.
ειναι εντυπωσιακο να βλεπεις εταιρεια να αυτοκτονει σε πραγματικο χρονο. Κριμα, πολυ κριμα...
στη νορβηγια δεν υπαρχει ΦΠΑ στα ηλεκτρικα. Απο εκει και περα, προφανως εχει σημασια και οι επιλογες που κανει ο εισαγωγεας.
η nicola παντως καποια χαζομαρα εκανε, διοτι τα νουμερα καταναλωσης που εδωσαν στο βιντεο του electrifying ηταν αδιανοητα υψηλα
Η εξουσιοδότηση οχήματος στο app τι κανει/ενεργοποιεί?
δινεις προσβαση σε αλλον χρηστη, με διαφορετικο byd account. Χρησιμο σε ζευγαρι οπου το οδηγουν και οι δυο το οχημα.
... γιατί μέσα είναι θεωρώ ανώτερο από άποψη ποιότητας και τεχνολογίας.
για την bydιτιδα δεν υπάρχει ακόμα φάρμακο δυστυχώς. Κουράγιο!Μην ακούσω ότι σκέφτεσαι να δώσεις το ινστερ για το σερφ θα αυτοπυρποληθω σε διαμαρτυρία.
Οχι, το inster αφου δεν πηρε επιδοτηση το παντρευτηκα. Ειναι μη ανταγωνιστικο αφου το καινουριο με επιδοτηση βγαινει φτηνοτερα
Stay calm
@famas said in Τρέξιμο, παπούτσια κτλ:
Τις προάλλες έβλεπα τον υπουργό υγείας στα 71 του να κάνει 20 έλξεις χωρίς ζέσταμα και τώρα ο αντιπρόεδρος:
https://www.protothema.gr/world/article/1747556/o-tzei-di-vans-gumnastike-me-amerikanous-oukades-niotho-san-na-me-patise-treno/
ο rfk ειναι μπετοβλακας αλλα εχει κορμαρα
@zaxosm περα απο την πλακα παντως, γραφουν ολοι οι ασχετοι (απο την αποψη οτι δεν εχουν προσωπικη εμπειρια), θα ειχε ενδιαφερον να γραψεις και εσυ οποια αρνητικη κριτικη εχεις σκεφτει. Η δικη σου αποψη εχει πολυ μεγαλυτερη βαρυτητα απο καποιον που η μοναδικη του επαφη με ηλεκτρικο οχημα ειναι τα τηλεκατευθυνομενα που ειχε μικρος
Θα ήθελα να αναφέρω γιατί δεν μπαίνω (γενικά στις συζητήσεις μετα tesla όχι μόνο στο εδώ νήμα) αλλά φοβάμαι πως εκεί θα το φάω το ban κανονικά
κατι μου λεει πως αυτο που θες να πεις θα ειναι ΑΚΡΙΒΩΣ μεσα στο πνευμα της πλειοψηφιας των ποστ του νηματος

@red_monster said in BYD forum:
Να σου θυμίσω ότι από τα τέλη του 2023 έχω 4κινητο τεσλα χαιλαντερ. Για να δεις οτι δεν έχω κάποιους είδους προκατάληψη με τα ηλεκτρικά.
Μια χαρά
! Δεν το γνώριζα - δεν παρακολουθώ το νήμα του Tesla.
Ωστόσο δεν αναφέρθηκα σε προκατάληψη, αναφέρθηκα στο value των ηλεκτρικών ως προς το γενικότερο σύνολο. Ειδικά στις πόλεις.
Και να πω και λίγο τον υποκειμενικό πόνο μου για να το κλείσω. Κάτω από το σπίτι μου έχει μία στάση λεωφορείου καθώς είμαι σε πολυσύχναστο δρόμο. Για κάποιο λόγο τα παλιά πετρελαιοκίνητα και βαβούρικα κινούνται το βράδυ και δεν μπορείτε να φανταστείτε πόση διαφορά βλέπω ως άνθρωπος όταν περνάνε τα ηλεκτροκίνητα και δεν ακούω αυτή τη συνεχόμενη βαβούρα όταν ξεκινάνε τα παλιά λεωφορεία.
Ίσως παραείμαι ευαίσθητος αλλά έτσι αισθάνομαι και με το inster-ακι μου. Μία απόλυτη ηρεμία μέσα στην πόλη - με κλειστά τα παράθυρα φυσικά
Ηλεκτροκίνητος που δεν παρακολουθεί το τοπικό της Tesla
Πόσες μέρες Μπαν να του επιβληθεί;
Για ψηφίστε παρακαλώ !!!
ξερει τι κανει. Το 40% των ποστ εκει ειναι κατα της ηλεκτροκινησης, το αλλο 40% ειναι κατι σαν financial times και μενει και ενα 20% που εχουν καποια σχεση με τα τεσλα 
@criuser said in ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ - ΕΚΛΟΓΕΣ #3:
@red_monster said in ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ - ΕΚΛΟΓΕΣ #3:
@dettol said in ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ - ΕΚΛΟΓΕΣ #3:
@red_monster said in ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ - ΕΚΛΟΓΕΣ #3:
Οι αριστεροί, στο θολωμένο τους μυαλό, νομίζουν ότι κατέχουν την ιστορική νομοτέλεια. Είναι δυνατό να κάνεις διάλογο επ' αυτού ?
ειναι νωρις, αλλα ας φτιαξω εναν κουβα ποπ κορν
Περιμένω να ξυπνήσει ο αγαπημένος μας εργολάβος να γίνει Κούγκι !
Ο συνταξιούχος ξυπνάει γύρω στις 6 - 6.30, χωρίς ξυπνητήρι εννοείται αφού έχει ήσυχη την συνείδηση του και κοιμάται σαν πουλάκι στα πρώτα 1-2 λεπτά...
δεν ειναι η καθαρη συνειδηση αλλα η προχωρημενη ηλικια που εχει μικρες απαιτησεις για υπνο 