
Το πεντάμορφο και το τέρας. Σχόλια του τύπου «δεν σε καταλαβαίνω, και τα δύο κακάσχημα είναι!» δεν θα εκτιμηθούν ιδιαίτερα 

#gas_no_more
#ακομαναπουληθουντα500;
Please enter occupation - Please enter your interests

Το πεντάμορφο και το τέρας. Σχόλια του τύπου «δεν σε καταλαβαίνω, και τα δύο κακάσχημα είναι!» δεν θα εκτιμηθούν ιδιαίτερα 

#gas_no_more
#ακομαναπουληθουντα500;
Πηγαμε για test drive του dolphin. Σας προειδοποιω αν βαριεστε να διαβασετε οτι εχω να πω σχεδον αποκλειστικα καλα λογια!
Προσωπικα, η εξωτερικη εμφανιση του αυτοκινητου μου αρεσει, αλλα αυτο ειναι κατι τελειως υποκειμενικο. Το χρωμα που εχουν στην εκθεση ειναι ενα ασημι και το αυτοκινητο που οδηγησαμε ηταν κρεμ. Αμφοτερα ωραια χρωματα. Δεν θα το επαιρνα ουτε σε λευκο, ουτε σε μαυρο που ειναι τα χρωματα που συμπληρωνουν την 4αδα της κλασσικης παλετας.
Η θεση οδηγησης προσαρμοζεται ηλεκτρικα και τα καθισματα ειναι ανετα, πιο ανετα απο το τεσλα μου θα ελεγα. Το τιμονι εχει ενα σωρο κουμπακια πανω αλλα ειναι πολυ ωραιο σε αισθηση.
Γενικα, ολα τα υλικα που ακουμπησα θα ελεγα οτι ειναι ποιοτικα, χωρις ομως να γνωριζω τι αντοχη στον χρονο θα εχουν. Θα ηθελα λιγο πιο μαλακο πλαστικο στο πανω μερος της πορτας, αλλα σιγα τα ωα. Δεν εκατσα να χτυπαω ταμπλο κτλπ, απλα ακουμπησα τα μερη που ακουμπαω συνηθως. Να πω επισης, οτι στο δελφινι δεν υπαρχουν καποιες κουφες επιλογες που βλεπουμε στο αττο, με κατι κορδονακια, που προσωπικα με ειχαν ξενισει. Εδω τα πραγματα ειναι πιο κλασσικα. Το πιο playful χαρακτηριστικο του ειναι το χερουλι της πορτας που μοιαζει λιγο με πτερυγιο δελφινιου. Δεν με ενθουσιασε, αλλα δεν στραβωσα κιολας.
Το infotainment του ειναι πληρες και το αμαξι που οδηγησαμε ειχε παρει το update ωστε να υποστηριζει και ασυρματο carplay, το οποιο και δοκιμασαμε. Android auto δεν δοκιμασαμε, αλλα υποθετω οτι θα δουλευει και αυτο ασυρματα. Η οθονη εχει αμεση αποκριση, ακομα και στο μαμα navigation, αν και υποθετω οτι οι περισσοτεροι θα δουλευουν carplay/android auto. Η φαση με την περιστρεφομενη οθονη θεωρω οτι ειναι gimmick οποτε δεν ασχοληθηκαμε ιδιαιτερα.
Αυτο που ειναι ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΟ ομως ειναι το 360 view του. Πραγματικα δεν εχω λογια. Οθονες εξαιρετικες αναλυσης και αλλαζει αυτοματα στο σημειο που σε ενδιαφερει. Αριστερα βλειπεις το 360 και δεξια βλεπεις πχ την καμερα οπισθοπορειας. Ομως, αν ενω παρκαρεις βαλεις drive για να πας λιγο δεξια πχ και να πλησιασεις στο πεζοδρομιο, ΑΛΛΑΖΕΙ ΜΟΝΟ ΤΟΥ την καμερα και σου δειχνει δεξια ωστε να μην χτυπησεις τη ζαντα. Οταν πλησιαζεις σε αλλο οχημα (ενω παρκαρεις), το βλεπεις στην καμερα, σου εμφανιζει, σου εμφανιζει γραμμες ΚΑΙ οταν εισαι <1μ μακρια, σου βγαζει την αποσταση με τους uss (α ρε musk και τα κολλήματα σου με το tesla vision).
Επαθα ενα μικρο overload με τους απειρους διακοπτες και κουμπακια, εχοντας συνηθισει πολυ πιο μινιμαλ εσωτερικο, αλλα η συζυγος δεν ενοχληθηκε ιδιαιτερα. Ο διακοπτης ταχυτητων, αν και οχι ιδανικος ως σχεδιασμο, τουλαχιστον δεν ειχε φτηνιαρικη αισθηση. Ενα αλλο θεμα που εχουμε κατα καιρους διαβασει για τα κινεζικα αυτοκινητα ειναι το ac τους και για αυτο το παρατηρησα. Ο θερμοστατης ηταν ρυθμισμενος στους 24C και το αυτοκινητο ειχε ψυχρουλα μεσα. Ειμαι ανθρωπος που γενικα ζεσταινεται ευκολα και στο τεσλα βαζω 21-22C, οποτε θεωρω οτι περασε και το τεστ αυτο το δελφινακι, το οποιο υπενθυμιζω οτι εχει αντλια θερμοτητας!
Χωροι
Πολυ ανετοι χωροι για ολους. Ειμαι 1.78 110 κιλα και καθομουν ανετα πισω απο την θεση οδηγησης μου. Δεν ειχα πολυ χωρο πανω απο το κεφαλι μου, αλλα θεωρω οτι καποιος εως 1.90 δεν θα ειχε προβλημα να καθισει πισω. Χωροι για τα ποδια ανετοι. Χωρος αποσκευων θεωρω οτι ειναι σχετικα μικρος. Βελτιωνονται τα πραγματα αν βαλεις το πατωμα στην κατω θεση, αλλα υποθετω οτι οι περισσοτεροι θα εχουν εκει το καλωδιο του φορτιστη. Δεν ξερω αν μπορει να εξυπηρετησει τις αναγκες μικρης οικογενειας, μονο και μονο εξαιτιας του πορτ μπαγαζ του. Οποιος το προοριζει για τετοια χρηση, να παει να το δει προσεκτικα απο κοντα. Το πολο του 2018 μας, παντως νομιζω οτι εχει μεγαλυτερο πορτμπαγαζ.
Παμε τωρα στα οδηγικα. Υποψιν οτι μας ενδιαφερει ως αμαξι πολης, οποτε δεν ασχοληθηκαμε με δυναμικη οδηγηση. Με μια λεξη "ευκολο-οδηγητο". Το ειχα στο eco mode, οπου η επιταχυνση ηταν μια χαρα για συνθηκες πολης. Στο normal τα πραγματα θα ειναι ακομα καλυτερα. Δυστυχως μας επιασε λαστιχο (γκαντεμηδες), οποτε δεν δοκιμασα επιταχυνση στο normal για να δω αυτο που εχει αναφερθει για σπινιαρισμα των μπροστα τροχων.
Πολλα εχουν ειπωθει για την ελλειψη one pedal drive. Τα πραγματα δεν ειναι τοσο τραγικα και σιγουρα δεν μου φανηκε χειροτερο απο το volvo ex30. Θελει οπωσδηποτε φρενο, διοτι χωρις φρενο δεν ερχεται σε πληρη σταση. Θα ηθελα να υπηρχε ρυθμιση για ισχυρο opd, αλλα δεν ειναι τραγικη η ελλειψη του. Το αμαξι συμπεριφερεται οπως τα "κλασσικα αυτοματα", οπου αφηνοντας το φρενο αρχιζει και κινειται. Το φρενο του μου φανηκε αρκετα προοδευτικο, αλλα δεν ειχα την ευκαιρια να κανω γερα πατηματα. Υποτιθεται οτι μεχρι ενα σημειο κανει regen και μετα μπαινει το κανονικο φρενο τριβης. Ποιοτητα κυλισης μια χαρα, θορυβους δεν ακουσα, αλλα δεν πηγαμε πανω απο 50-60km/h.
Σχετικα με την φορτιση
το μοναδικο ψεγαδι του αυτοκινητου ειναι οτι δεν μπορεις να ρυθμισεις ισχυ φορτισης. Τα τεσλα σου επιτρεπουν να επιλεξεις αμπερ φορτισης με τεραστιο ευρος. Τα vag εχουν δυο επιλογες (μια υψηλη ισχυ, μια χαμηλη). Αυτο μπορει να ειναι προβλημα σε καποιον ο οποιος θελει να φορτισει απο σουκο, αλλα το καλωδιο του δεν σηκωνει την πληρη ισχυ του mobile φορτιστη που (υποθετω) δινεται μαζι με το αμαξι.
Για φορτιση απο wallbox προφανως δεν υπαρχει κανενα προβλημα.
Παμε τωρα σε καποιες διαδικαστικες ερωτησεις που ειχα, τις απαντησεις των οποιων νομιζω θα βρειτε ενδιαφερουσες.
α. Προκαταβολη;
β. αν δω οτι το ΚΗ3 κλεινει και ακυρωσω, ολα καλα με επιστροφη προκαταβολης;
γ. χρονος παραδοσης;
δ. η τιμη σας (υπενθυμιζω οτι ειναι 26800 και οχι τα 33-34 χιλιαρικα που ειναι η κανονικη του τιμη) ειναι ειδικη και οχι η κανονικη. Ποτε θα τελειωσει η προσφορα;
ε. τι γινεται με δασμους;
Συμπερασμα
Οποιος ειναι στην αγορα για μικρο-μεσαιο αυτοκινητο αυτην τη στιγμη, νομιζω πρεπει να το δει ΠΟΛΥ προσεκτικα. Αγοραζει ενα αυτοκινητο αρκετα ισχυρο, με αψογη μπαταρια (lfp) και ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ εξοπλισμενο (ηλεκτρικα ρυθμιζομενα καθισματα, θερμαινομενα καθισματα, adaptive cruise control, 360 view). Ολα αυτα με 26800 (οσο διαρκει η προσφορα). Αν μαλιστα συνυπολογισουμε την επιδοτηση, ε τοτε φτανουμε στα ορια της κλοπης.
Προσωπικα, μου αφησε πολυ καλυτερη γευση απο το ex30 και ας με πειτε τρελο. Το εσωτερικο του ειχε καλυτερη αισθηση και ειναι πολυ καλυτερα εξοπλισμενο, ενω οι χωροι του ειναι και αυτοι ΠΟΛΥ καλυτεροι.
Επειδη εχουμε κανει την συζητηση εδω καποιες φορες για μικρο ηλεκτρικο και εχουν ειπωθει σκεψεις πχ για το inster ή το kia ev3, να πω τα εξης. Αν καποιος δεν θεωρει αναγκαιο το ΠΟΛΥ μικρο αμαξι (τα 3.8μ του ινστερ), τοτε δεν υπαρχει λογος να το περιμενει. Θα ερθει γυρω στα 23-25 χιλιαρικα, πιστευω οτι δεν θα ειναι τοσο καλα εξοπλισμενο οσο αυτο ΚΑΙ ρισκαρει την επιδοτηση. Το volvo εχει το δικο του κοινο, λογω μαρκας, αλλα οποιος το σκεφτεται, πριν το κλεισει, ας παει απεναντι μια βολτα να δει και το δελφινακι. Νομιζω θα αλλαξει γνωμη 
Το kia ev3 ειναι λιγο διαφορετικη προταση και δεν ξερω αν παιζει ακριβως σε αυτην την κατηγορια. Πιστευω οτι θα εχει καλυτερους αποθηκευτικους χωρους, ως suv και σε συνδυασμο με την μεγαλη μπαταρια θα μπορει ανετα να κανει ταξιδια. Εκει ομως φλερταρει επικινδυνα με τον ελεφαντα στο δωματιο, τα τεσλα. Ισως μελλοντικα να βγαλει καμμια καλη εκπτωση η kia, να τα ριξει κανα 3χιλιαρο και να γινουν πιο δελεαστικα.
ΥΓ: ολα οσα λεω ειναι υπο το πρισμα της τιμης των 26800, το λεω μεσα στο κειμενο, το τονιζω και στο τελος. Στα 34 χιλιαρικα που ειναι η κανονικη του τιμη, η κουβεντα ειναι ΠΟΛΥ διαφορετικη.
Κυριακη σημερα, καλος καιρος, χωρις παιδικο παρτι και αρχη σχολικης χρονιας ακομα, οποτε δεν υπηρχαν ιδιαιτερες υποχρεωσεις προς το σχολειο (διαγωνισματα, δουλεια σπιτιου κτλπ), επομενως.... ευκαιρια για βολτα!
Εδω και καιρο ειχα βαλει στο ματι την φολοη και το φαραγγι των κενταυρων, επομενως ηταν τωρα μια μοναδικη ευκαιρια να το επισκεφτουμε!
Ισως η πιο γρηγορη διαδρομη να ηταν απο πατρα, αλλα προτιμησα να κανουμε κυκλικη διαδρομη.

Πηγαμε προς τριπολη, βγηκαμε απο την εξοδο της νεστανης και ανηφορησαμε προς Κουμανη.

Αφησαμε το αυτοκινητο εκει και κατηφορησαμε προς την εισοδο του μονοπατιου
Αν και η φυση που βλεπαμε ηταν ομορφη, δεν θα ελεγα οτι ηταν κατι το ιδιαιτερο και σιγουρα οχι κατι που να αξιζει να οδηγησεις 300 χλμ για να επισκεφτεις.

.. αλλα....
η κατασταση αρχισε να αλλαζει οσο πιο βαθια στο μονοπατι προχωρουσαμε



απο ενα σημειο και μετα, καθε στροφη του μονοπατιου εκρυβε μια νεα πανεμορφη εικονα. Καθυστερησαμε αρκετα στη διαδρομη, διοτι καθομασταν και χαζευαμε

συναντησαμε και ενα βατραχακι με φυσικο καμουφλαζ, που δυσκολευτηκαμε αρκετα να το διακρινουμε μεσα στα φυλλα


Πραγματικα οι φωτογραφιες αδικουν τον χωρο. Ο περιπατος μας κρατησε συνολικα 3.5 ωρες και διανυσαμε 10χλμ. Ξεκινησαμε απο το κουμανη, μπηκαμε στο φαραγγι και βγηκαμε στο χωριο φολοη. Δεν ειχαμε χρονο για να συνεχισουμε την "μεγαλη" βολτα, που απο οτι ειχα δει ειναι 12 χλμ, αλλα γυρισαμε πισω προς το κουμανη περπατωντας πανω στον δρομο, κατακοποι. Το μονοπατι δεν ηταν δυσκολο, αλλα σε καποια σημεια ειχε νερα και λασπες, οποτε θα προτεινα να εχετε μαζι σας ορειβατικα παπουτσια ή εστω μια αλλαξια καλτσες, αν βραχειτε. Η εξοδος απο το μονοπατι και η ανοδος προς το χωριο φολοη ειναι κουραστικη λογω της ανηφορας, αλλα οχι κατι το τραγικο. Προτεινω να κανετε την βολτα με την φορα που ακολουθησαμε, διοτι αν πατε να κατεβειτε απο φολοη προς το φαραγγι, θεωρω οτι η κλιση ειναι αρκετα μεγαλη και μπορει να γινει επικινδυνη η καταβαση. Προτιμω να κουραστω σε ανηφορα, παρα να στραμπουλησουμε ή να σπασουμε τιποτα, κουτρουβαλωντας σε κατηφορα!

μια πετρινη βρυση που συμματοδοτει το τελος του μονοπατιου

επιστρεφοντας προς το αυτοκινητο
για φαγητο πηγαμε στο χανι του καρλιακα
https://maps.app.goo.gl/pGi3DGankRUeGx7V9

οι μεριδες ηταν τεραστιες, φτηνες και οι ανθρωποι συμπαθεστατοι!
Στη συνεχεια κατηφορησαμε προς πατρα, απο οπου και τελικα επιστρεψαμε στην αθηνα μεσω του Πατρων - αθηνων.
Στα της οδηγησης τωρα. Συνολικα διανυσαμε 548 χλμ και ξοδεψαμε 86.8kwh. Ξεκινησα απο την αθηνα γεματος στο 100%. Το abrp προτεινε να παω χωρις φορτιση στον προορισμο και επιστρεφοντας να φορτισω στην πατρα (δεν εφτανα ψαθοπυργο). Προτιμησα να το παιξω πιο safe, οπως κανω παντα αλλωστε, και καναμε στον πηγαιμο μια σταση στο ΣΕΑ σπαθοβουνιο, ωστε τα παιδια να φανε πρωινο (ξυπνησαμε 06:30 και ξεκινησαμε 07:45) και το αυτοκινητακι να φαει και αυτο λιγο ρευματακι (φτασαμε με 73% και φυγαμε με 89%, χρονος 18'). Τελικα φτασαμε στον προορισμο μας με 55%. Στην επιστροφη, φτασαμε ψαθοπυργο με 38% και φορτισα εως 70%, χρονος 16'. Αφιξη στην αθηνα με 21%. Ενα μικρο tip. Οταν επιστρεφετε αθηνα, σχεδον σιγουρα θα φτασετε με περισσοτερη μπαταρια, απο οτι προβλεπει το trip computer, καθως λογω κινησης, ειναι σχεδον αδυνατο να πατε με το οριο ταχυτητας (βασει του οποιου γινονται οι υπολογισμοι). Αυτο ισχυει σιγουρα για κυριακη βραδυ. Ακομα και σαββατο που εχουμε κανει αλλη εξορμηση, παλι υπαρχει αυξημενη κινηση στα τελευταια 100χλμ.
Η μεση καταναλωση του αυτοκινητου ηταν 15.9kwh/100km το οποιο ειναι χαμηλο για το οχημα αυτο. Εξηγειται ομως διοτι περασαμε μεγαλο κομματι της διαδρομης σε επαρχιακους δρομους, οπου οπως εχω ξαναπει, τα ηλεκτρικα δεν καινε "τιποτα". Σε συνδυασμο με τα τελευταια 100χλμ που ειχε κινηση και πηγαιναμε αρκετα σιγα (1-2 φορες σταματησαμε κιολας) ηταν λογικο τελικα να πεσει τοσο πολυ η μεση καταναλωση. Το τουτου μας, μας πηγε βολτα με ασφαλεια, ανετα και αρκετα οικονομικα.
Συνοψιζοντας, εξαιρετικη βολτα και φανταστικο μερος! Πραγματικα ενιωθες σαν να εμπαινες σε χρονομηχανη καθως ειμαι σιγουρος οτι το μερος αυτο ειναι ετσι εδω και χιλιαδες χρονια.
Καλες εξορμησεις!
κυριακη με ωραιο καιρο και χωρις παιδια που ειχαν αθλοπαιδιες, βρεθηκαμε μονο με τη συζυγο για 3.5 ωρες. Αφου απερριψα τις προτασεις του @gatoz για επισκεψεις σε κατσαβραχα και ναους (θρησκευτικους και ακολασιας), αποφασισαμε να παμε προς κορινθο, να παρουμε τον αερα μας, να πιουμε ενα καφεδακι στην παραλια και.... ειχα κρυφο σχεδιο, να επισκεφτουμε το εντελβαις για το οποια ειχα ακουσει πολυ καλα λογια (πιθανοτατα απο εδω μεσα, αλλα δεν θυμαμαι απο ποιον, ισως απο τον @harisma23).
Μιας και η αποσταση δεν ηταν μεγαλη (203χλμ συνολικα με τα εντος της αθηνας πηγαινε-ελα για να αφησουμε και παραλαβουμε τα παιδια) ειπα να παρουμε το δελφινακι μας, να το παμε μια βολτα στη θαλασσα. Τολμω να πω οτι η συμπεριφορα στην του στην ΕΟ ηταν ΠΟΛΥ καλυτερη απο οτι περιμενα και αναθεωρω την αποψη που ειχα οτι δεν κανει για ταξιδι.
Στον πηγαιμο κινηθηκα με 120 χλμ/ω και με προσπερασεις στα 135. Οι αεροδυναμικοι θορυβοι στους οποιους εχουμε αναφερθει ηταν υπαρκτοι, αλλα τιποτα το ενοχλητικο.Το τιγκουαν μου ειχε τουλαχιστον αντιστοιχους σε αυτες τις ταχυτητες. Με λιγο μουσικουλα ή podcast δεν τους ακουγες καν. Το τιμονι, για το οποιο εχω παραπονεθει στο παρελθον οτι ειναι πολυ μαλακο, σε υψηλες ταχυτητες "βαραινει" και αλλαζει τελειως χαρακτηρα. Οι αναρτησεις που εντος της πολης εδειχναν μαλακες, στην εθνικη οδο δουλευαν μια χαρα δινοντας στο οχημα μια αισθηση οτι ακουμπαει καλα στο οδοστρωμα. Προσπερασεις σε νταλικες δεν προβληματισαν καθολου, αλλα η αληθεια ειναι οτι δεν ειχε καθολου αερα σημερα. Απο αποψη γκαζιου δεν το ζορισα, διοτι γνωριζω οτι δεν ειναι τεραστια η μπαταρια του. Ειχα σκοπο να φορτισω για κανα 10' στο γυρισμο, αλλα τελικα επειδη ειχαμε αργησει, δεν ασχοληθηκα να φορτισω.
Ειδικη μνοια στο μαμα navigation το οποιο υπολογισε με μεγαλη ακριβεια το soc αφιξης στον προορισμο. Φυγαμε με 84% απο αθηνα, υπολογισε οτι θα φτασουμε με 51% και τελικα φτασαμε με 53% στην κορινθο. Πριν φυγουμε απο κορινθο, εβαλα τον προορισμο μας στην αθηνα και μας υπολογισε αφιξη με 17%. Παλια τεχνη κοσκινο, οταν μπηκαμε στην εθνικη οδο κινηθηκα με 10-15χλμ/ω κατω απο το οριο ταχυτητας (πραγμα που δεν ηταν ιδιαιτερα δυσκολο μιας και ειχε κινηση) και το ναβι αναθεωρησε εν κινησει, σε 20+% (δεν θυμαμαι το ακριβες νουμερο να ειμαι ειλικρινης). Τελικα φτασαμε σπιτι (εχοντας κανει και λιγα χλμ εντος αθηνας) με 24%. Επομενως η ολη εξορμηση εκαψε 36 kwh ή 18kwh/100km.
Συμπερασμα, αν ειστε οκ με το πορτμπαγαζ του, με την εμβελεια του και με την ταχυτητα φορτισης, το δελφινακι μπορει ανετα να κινηθει στην εθνικη οδο και να σας παει ταξιδι. Δοκιμασα λιγο και το cruise control και δουλεψε απροβληματιστα.
@andya3 said in Toyota Corolla Cross:
@bill_hsd said in Toyota Corolla Cross:
@andya3 said in Toyota Corolla Cross:
@spi_duster said in Toyota Corolla Cross:
@andya3 said in Toyota Corolla Cross:
Μπορεί να σου γλυτωνουν μερικά € σε βενζίνη, την ταλαιπωρία όμως δεν στη γλυτώνουν. Οπότε δε βλέπω το λόγο για τόση περηφάνεια. Δεν είναι αυτό η αυτοκίνηση.
Σε λίγο θα βγουν και ιπτάμενα Toyota για να αποφεύγουμε το μποτιλιάρισμα...
Πέραν της πλάκας, πιο σημαντική απο τη σημαντική οικονομία καυσίμου, θεωρώ την πολύ μικρότερη μηχανική καταπόνηση (τη 1h και 21min απο τη συνολική διάρκεια της διαδρομής 1h και 40min, το αυτοκίνητο κινήθηκε αμιγώς ηλεκτρικά, ενώ ένα άλλο αυτοκινητο σε αντίστοιχες συνθήκες θα είχε κυριολεκτικά "βράσει" και ασφαλώς δεν θα προσέφερε την ίδια αγχολυτική οδήγηση).
Δεν βάζω στην εξίσωση περιβαλλοντικους παράγοντες (περιορισμός ρύπανσης, ηχορύπανσης κλπ.), που τα θεωρώ εξίσου σημαντικά.
Αν αυτό δεν είναι εξέλιξη της αυτοκίνησης, τότε ποιο είναι;Τι να σου πω, με μεγαλύτερη ανυπομονησία προσδοκώ την ολοκλήρωση των νέων γραμμών του μετρό, που θα κινούμαι φτηνά, γρηγορα και ξεκούραστα και σ' άλλες περιοχές της πόλης.
Και μου είμαι αδιάφορο αν τα Toyota ή άλλη μάρκα έχουν εξελίξει τόσο πολύ την τεχνολογία τους που δουλεύουν οικονομικά και ξεκούραστα στο ρελαντί για πολλή ώρα, όταν έχει πολύ κίνηση.
Οπότε οκ, καταλαβαίνω τι λες και δεν διαφωνώ, αλλά είπαμε, ο καθένας ας ψωνίσει ανάλογα με τις ανάγκες του.
Καταλαβαινω τους λογους αντιδρασεις σου, αλλα δεν μπορει παρα να μην αποδεχτεις οτι, αφου και εσυ ζεις στην αθηνα, ο μεσος ορος ταχυτητας στην πολη μας, ακομα και αν δεν κινεισαι ωρες αιχμης, ειναι τραγικα χαμηλος. Τοσο χαμηλος, που βοηθαει παρα πολυ ενα υβριδικο συστημα οπως αυτο των τογιοα. Προφανως, ειναι ακομα καλυτερο ενα πληρες ηλεκτροκινητο
, αλλα αυτο ειναι αλλη κουβεντα.
Ωραια η χαρα της οδηγησης, αλλα ακομα και αν κινεισαι στην αθηνα, μονο ΣΚ δεν υπαρχει καμμια χαρα οδηγησης. Σε αστικες συνθηκες, θεωρω οτι αυτο που ειναι το κυριο μελημα ειναι η ευκολη και η ανεξοδη μετακινηση. Στο τιγκουαν εβλεπα τα 12αρια (που καλοκαιρι πηγαινε ακομα και πιο ψηλα) και μου ανεβαινε το αιμα στο κεφαλι. Επισης, το start stop ειναι τραγικο συστημα και πιο πολυ δυσκολευει την κατασταση, παρα τη διευκολυνει.
Ελπιζουμε οσο γινεται πιο πολλες εταιρειες να αναπτυξουν καλα φουλ υβριδικα συστηματα, ωστε μπορει ο καθενας να επιλεξει οχημα της αρεσκεις του και οχι να αναγκαζεται να παιρνει τογιοτα αν θελει υβριδικο.




ΓΑΤΕ ΠΟΝΑΑΑΑΑΣ;
Μια χαρα πηγαμε (και γυρισαμε) με το ηλεκτρικο μας μπρικι 
Περα απο την πλακα, ηταν παρα πολυ ωραια μονοημερη και ευχαριστουμε τον αρχοντα γατο που εφτιαξε τη διαδρομη. Δεν την ακολουθησα κατα γραμμα, διοτι κωλωσα να παρω τον χωματοδρομο που ελεγε.

Εδω βλεπετε τον χωματοδρομο, που θα επρεπε να ακολουθησουμε για 10-15 χλμ (δεν θυμαμαι ακριβως) και στον οποιο, οπως λεει ο γατος, περναει και χαμηλο αυτοκινητο "σαυρα". Ισως να ειναι σαυρα με τεραστια ποδια 
Αν και δεν ειμαι θρησκευομενος, η παναγια των βραχων ηταν κατι το μοναδικο, ομοιο του δεν εχω ξαναδει και αξιζει την διαδρομη (το τελευταιο 1.5 χλμ ειναι χωματοδρομος, αλλα πραγματικα ανετος)
Για τα καθαρα διαδικαστικα, αφησα την αθηνα με 93% μπαταρια, εφτασα στο σεα βελου με 66%. Φορτισα 14' , 66%->83%. Στο γυρισμο παλι σεα βελου (εχω καρτα rfid elpe οποτε με βολευει εκτος απο superchargers, πολυ η συγκεκριμενη εταιρεια, καθως εχει αποδειχτει η πιο αξιοπιστη μετα απο την τεσλα) 12' 45%->65%. Επιστροφη στο σπιτι με 36%
Να εισαι καλα, να εχεις καυλες, να πηγαινεις εκδρομες και να μας δινει ιδεες!
ΥΓ: η ταβερνα εξαιρετικη!
οσο πιο πολλα λεει ο κρου, τοσο πιο μεγαλη ευκαιρια νιωθω οτι ειναι! την τελευταια φορα που ειχε μιλησει ετσι, ηταν για τα byd και ξερουμε πως κατεληξε αυτη η ιστορια...
Οριακα κρατιεμαι να παω να παραγγειλω ενα tiggo! 
Κυριακη χωρις ιδιαιτερες υποχρεωσεις (περα απο κατι αθλητικα των παιδιων, τα οποια ευτυχως ολοκληρωθηκαν εως τις 12), με καλο καιρο και βρηκαμε ευκαιρια για βολτουλα! Ειχα λοκαρει εδω και καιρο την αμαρυνθο και το gorgona di stefano που ειχε προτεινει ο @gatoz .
https://maps.app.goo.gl/ddpoHrexDFvgPkRh7
Kανονισαμε μαζι με αλλη μια οικογενεια, συμμαθητες του γιου μου, και βρεθηκαμε εκει. Λογω του καλο καιρου φοβομουν οτι θα υπηρχε εντονη κινηση στο δρομο, αλλα τελικα δεν συναντησαμε σχεδον τιποτα (στον πηγαιμο). Το μαγαζι ειχε κοσμο, αλλα τιποτα το τραγικο.
Ειχε δροσουλα, επειδη φυσαγε, αλλα με τετοια θεα πανω στη θαλασσα θα ηταν κριμα να παμε μεσα. Οι μεγαλοι τα λεγαμε και τα παιδια εκοβαν βολτες στην παραλια και στον παραθαλασσιο δρομακο.
Το φαγητο ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΟ! Στα παιδια μου αρεσουν πολυ τα θαλασσινα οποτε εγινε πανωλεθρια. Πρεπει να πηραμε περιπου τον μισο καταλογο. Ηταν ολα ωραια, αλλα μου εκανε ιδιαιτερη εντυπωση το ψητο χταποδι, διοτι ηταν ζουμερο, γευστικο χωρις να ειναι νιανια παραβρασμενο ή λαστιχο που πρεπει να το μασας μια ωρα. Γενικα, χταποδι δεν εχουμε ευχαριστηθει πολλες φορες. Το ζητησει ο μεγαλος υιος και αν και γκοτζιλα σε μεγεθος, το τακτοποιησαμε 
Μεγαλο δημοτικο παρκινγκ για να αφησεις το αυτοκινητο σαν ανθρωπος, και οχι χυμα πανω στο δρομο.
Πολυ καλο ζαχαροπλαστειο (γαρδενια) στα 600μ απο την γοργονα, ωστε να ξεμουδιασετε ποδια και να ανεβασετε λιγο το ζαχαρο σας
Καφετερια, σχεδον διπλα στο ζαχαροπλαστειο, το οποιο εχει ωραια πεζουλακια για να αραξετε εξω.
https://maps.app.goo.gl/YR8KTEya22Ni49GP8
Στα αυτοκινητιστικα... 200χλμ πηγαινε - ελα με φοβερα χαμηλη καταναλωση (15kwh/100km) διοτι το κομματι χαλκιδα - αμαρυνθος δεν μπορεις να τρεξεις πολυ και φαγαμε αρκετη κινηση στην επιστροφη. Μετα τα τελευταια διοδια (επιστροφη) σταματησαμε αρκετες φορες λογω κινησης.
Παντως, βλεποντας το log του tessie, ακομα και στην πηγαιμο, οπου κινηθηκαμε πιο σβελτα (μεγιστη ταχυτητα 143, ΜΩΤ 69) η μεση καταναλωση ηταν 13.8kwh/100km.
30 kwh "καψαμε" για τα 200χλμ πηγαινε ελα. κοινως, σχεδον οσο και τα διοδια. 3,75Χ2 = 7.5 τα διοδια, 30Χ0,2=6ευρω το (σπιτικο) ρευμα.
Εφυγα απο αθηνα γεματος και γυρισα με 58%
Το τελευταίο νήμα με τον όρο «απέχθεια» στον τίτλο κατέληξε με τον OP να αγοράζει αυτό που απεχθανόταν 



Πρωτες εντυπωσεις απο s3xy knob.
Πανευκολη εγκατασταση, αφου ακομα και ενας αμπαλος οπως εγω, την εκανα μεσα σε 5'. Εχουν μεσα στο (πανεμορφο) κουτι πλαστικο εργαλειο (κλασσικο trim removal tool) που βοηθαει στην αφαιρεση των πανελ. Προτιμησα να βαλω τον commander κατω απο τον αεραγωγο των πισω επιβατων και οχι στο πανελ του συνοδηγου. Ειναι σαφεστατα πιο ευκολη η τοποθετηση εκει που επελεξα.
Νομιζω οτι στα highland δεν μπαινει εκει, λογω της υπαρξης της οθονης που αλλαζει τη συνδεσμολογια, αλλα δεν εχω highland οποτε δεν το εχω ψαξει ιδιαιτερα.
Οπως βλεπετε και απο τις φωτο, το knob ταιριζει τελεια στο μπροστινο χωρο αποσκευων, μπροστα απο τον τεμπελη. Ειχα αγορασει organiser (το "συρταρακι" που βλεπετε με τα γυαλια ηλιου και καποια κερματα) το οποιο χωραει και αυτο, απλα ενα κομματι του δεν ειναι προσβασιμο. Οποτε οκ και απο αυτην την αποψη.
Στο αισθητικο θεμα, η εταιρεια παιρνει αριστα. Εφαρμοζει οπως ειπα τελεια και ειναι το ιδιο ακριβως χρωμα με τα υλικα του αυτοκινητου σε εκεινο το σημειο. Αν καποιος δεν το γνωριζει, θα νομιζει οτι ειναι κομματι του στανταρ εξοπλισμου. Σε αισθηση ειναι στιβαρο, το knob οταν το περιστρεφεις δονειται (οποτε εχεις feedback για το τι κανει) και τα πατηματα των κουμπιων ειναι επισης μια χαρα.
Τι θα ηθελα; τα κουμπια να εχουν καποιο σημειο "αναγλυφο" ωστε να ξερω οταν τα πιανω οτι ειναι οντως κουμπι εκει. Ετσι θα ηταν ακομα πιο ευκολη η χρηση του ενω οδηγας.
Παμε τωρα στο θεμα της χρησης. Προγραμματιζεται με ενα σωρο εντολες και μπορεις να εχεις πολλαπλες οθονες. Ετσι περιστρεφοντας το knob, εχεις 4 εντολες στα κουμπια + 1 (πατωντας το ιδιο το knob). Δηλαδη, στην οθονη που βλεπετε εχω πχ το κλεισιμο των καθρεφτων στο κατω δεξια κουμπι και την ρυθμιση της θερμοκρασιας πατωντας το ιδιο το knob.
Ενδιαφεροντα πραγματα που δοκιμασα ηταν
α. battery preconditioning. Ενας απο τους κυριοτερους λογους που το ηθελα. Ενεργοποιεις τη θερμανση της μπαταριας (και εχεις ενδειξη πανω στο knob για τη θερμοκρασια της) ωστε οταν πας σε ταχυφορτιστη μη-τεσλα, να μπορεις να δεχτεις την μεγιστη ισχυ.
β. κρατωντας πατημενο το χερουλι (απο εξω) οδηγου ή συνοδηγου, ανοιγει το frunk. Χρησιμο, ωστε να μην ψαχνεις στο κινητο, οταν εισαι εξω απο το αυτοκινητο. Οταν εισαι μεσα, ανοιγει πανευκολα πατωντας στην οθονη.
γ. motor disable. Αυτο ειναι ενα νεο feature που λανσαραν πριν κανενα μηνα περιπου, οπου μπορεις στα 4κινητα μοντελα, να απενεργοποιησεις ειτε τον εμπρος ειτε τον πισω κινητηρα. Απενεργοποιησα τον εμπρος, διοτι ο πισω ειναι ο πιο δυνατος (απο οσο θυμαμαι). Δεν το εκανα με τη λογικη να "παιξω" στο δρομο, αλλα να δω πως επηρεαζεται η καταναλωση. Δυστυχως δεν ειχα χρονο να το παω εθνικη και να γραψω καμμια 50αρια χιλιομετρα, ωστε να εχω γνωμη, αλλα αισθηση μου ειναι οτι οντως πεφτει η καταναλωση εχοντας μονο το ενα μοτερ ενεργο.
Συνολικα η εικονα ηταν πολυ καλη και σιγουρα δεν μετανιωνει κανεις τα λεφτα του. Το αγορασα απο το tesling που ειναι ελληνικο σαιτ με εδρα στη θεσσαλονικη (νομιζω) και ηρθε μεσα σε 2-3 μερες. Μαλιστα το πηρα φτηνοτερα απο το επισημο σαιτ της enhance, καθως υπαρχει κουπονι για νεους πελατες στο σαιτ, με την εγγραφη στο newsletter τους. Οποτε το πηρα 325 -10%
Το καλο ειναι οτι η εταιρεια το αναβαθμιζει συνεχως, προσθετοντας συνεχεια καινουρια features. Νομιζω οτι ειναι απο τα καλα αξεσουαρ για τεσλα που αξιζει κανεις να αγορασει.
@bekiaris said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
χωρίς επιδότηση, δεν έχει παρτυ...

ενας ακομα πιασαρικος click bait τιτλος. Το σωστο ειναι οτι δεν ειχαμε αυξηση του ποσοστου πωλησης ηλεκτρικων οχηματων το 2025 σε σχεση με το 2024. Απολυτως λογικο αν σκεφτει κανεις την αβεβαιοτητα που υπηρχε στο θεμα της επιδοτησης μεσα στο 2025, αλλα και οταν η επιδοτηση επιβεβαιωθηκε απο το κρατος, το υψος ηταν πολυ μειωμενο σε σχεση με το 2024.
Ενα σωστο συμπερασμα θα ηταν η στροφη των αγοραστων προς φτηνοτερα ηλεκτρικα οχηματα. Για αυτο ειχαμε μεγαλη πτωση των τεσλα και συνεχη ανοδικη πορεια των byd.

@a-d-p said in Κ.Ο.Κ.-Παραβασεις και προστιμα.:
@sette said in Κ.Ο.Κ.-Παραβασεις και προστιμα.:
Την εύκολη προσβασιμότητα τη στηλίτευσα σχετικά με τα ηλεκτρικά/θέσεις φόρτισης.
Το κατάλαβα. Είναι λάθος αυτό που κάνουν σε σούπερ μάρκετ πχ και οδηγεί στην κατάληψη τους από θερμικά. Προφανώς γίνεται για τεχνικούς και οικονομικούς λόγους (καλωδίωση;)
Στο Σκλαβενίτη δίπλα μας, έχουν κάνει τις θέσεις φόρτισης στο πιο απομακρυσμένο σημείο από την είσοδο και φυσικά δεν σταθμεύει κανένας άσχετος
Όταν ξεκινάει κάποιος όλες του τις σκέψεις από την λογική αφετηρία ότι οι άνθρωποι είναι τεμπέληδες, μπορεί να προβλέψει μυριάδες καταστάσεις
@wantone said in ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ, ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΙΚΑ, ΕΦΑΠΑΞ, ΕΝΟΙΚΙΑ Ή ΑΠΛΑ ΠΡΟΣΕΥΧΗ ΚΑΙ ΣΥΣΣΊΤΙΑ ?:
@baba3 said in ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ, ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΙΚΑ, ΕΦΑΠΑΞ, ΕΝΟΙΚΙΑ Ή ΑΠΛΑ ΠΡΟΣΕΥΧΗ ΚΑΙ ΣΥΣΣΊΤΙΑ ?:
@wantone said in ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ, ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΙΚΑ, ΕΦΑΠΑΞ, ΕΝΟΙΚΙΑ Ή ΑΠΛΑ ΠΡΟΣΕΥΧΗ ΚΑΙ ΣΥΣΣΊΤΙΑ ?:
@baba3 said in ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ, ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΙΚΑ, ΕΦΑΠΑΞ, ΕΝΟΙΚΙΑ Ή ΑΠΛΑ ΠΡΟΣΕΥΧΗ ΚΑΙ ΣΥΣΣΊΤΙΑ ?:
@w202-amg said in ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ, ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΙΚΑ, ΕΦΑΠΑΞ, ΕΝΟΙΚΙΑ Ή ΑΠΛΑ ΠΡΟΣΕΥΧΗ ΚΑΙ ΣΥΣΣΊΤΙΑ ?:
Μία άποψη για το συγκεκριμένο παρακαλώ!
https://pfs.gr/wp-content/uploads/2025/10/ΤΕΑ-ΠΦΣ.pdfΤαμείο επαγγελματικής ασφάλισης.
Οι εισφορές εκπίπτουν από το φορολογητέο εισόδημα. Το διαχειρίζονται τα μέλη του. Δεν έχει λόγο το κράτος, αν και πριν από δύο χρόνια, εισήγαγε φόρο στο ποσό που θα αποδίδει στους ασφαλισμένους- μέλη του, ανάλογα με τα χρόνια ασφάλισης και το είδος της παροχής (εφάπαξ ή σύνταξη).
Αν το (δηλωμένο) εισόδημά σου ξεπερνά τα 20-30.000, και πολύ περισσότερο αν ξεπερνά τα 40.000, αξίζει γιατί γλιτώνεις σημαντικά ποσά από το φόρο εισοδήματος.
Πλέον η εισφορά έχει πλαφόν το 20% του ετήσιου εισοδήματος για τους ΕΕ.
Υπάρχει και η εναλλακτική του ΤΕΑΙΣΘ (αντίστοιχο ταμείο του Ιατρικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης, που λειτουργεί από το 2017 νομίζω), στο οποίο μπορούν να εγγραφούν όλοι οι υγειονομικοί (ιατροί, φαρμακοποιοί, κτηνίατροι, οδοντίατροι). Ήμουν πολύ επιφυλακτικός, μέχρι που γράφτηκα πριν από 4 χρόνια. Με όφελος 25-35% από το ξεκίνημα (έκπτωση φόρου), νομίζω ότι για συντηρητικούς ή άσχετους με το άθλημα των επενδύσεων είναι μία καλή εναλλακτική, για κάτι έξτρα όταν θα βγούμε σε σύνταξη, με το χαρτζιλίκι που προβλέπεται να πάρουμε οι νυν ασφαλισμένοι.
Απόδοση 6% το 2023 και 2024, -10% το 2022...
Όσον αφορά το συνταξιοδοτικό, τα ταμεία επαγγελματικής ασφάλισης αποτελούν για την ώρα μία τίμια επιλογή (καλύτερη κατά τη γνώμη μου από των ιδιωτικών ασφαλιστικών). Αρκεί να μην βάλει το κράτος το μακρύ του χέρι στα αποθεματικά τους.
Δεν είναι τυχαίο που έχουν συστήσει αντίστοιχα ταμεία ομάδες εργαζομένων/ επαγγελματιών που το αντικείμενό τους είναι τα οικονομικά.
όλα καλά αυτά που γράφεις για τα φορολογικά οφέλη αλλά αυτό
Απόδοση 6% το 2023 και 2024, -10% το 2022.
είναι καταστροφικό και εύκολα ακυρώνει κάθε φορολογικό όφελος που μέσο όρο φαντάζομαι θα είναι 20% του ποσού που επενδύεις.
φυσικά θέλεις περισσότερα χρόνια να δεις αποδόσεις αλλά πες μας το 2025 ποσό θα είναι. σημείωση από το 2022 και μετά το Ελληνικό Χρηματιστήριο έχει 3πλασιαστει. δηλ 200% απόδοση
Γενικά το ρίσκο των επενδύσεων των επαγγελματικών ταμείων είναι χαμηλό. Αντίστοιχα χαμηλές και οι αποδόσεις ή οι απώλειες. Αυτό το σχεδόν -10% μου είχε κάνει κι εμένα τρομερή εντύπωση (ήταν και η πρώτη χρονιά μου στο ταμείο) και έβλεπα το κεφάλαιο να μειώνεται, όχι να αποδίδει. Αλλά το άγχος έφυγε μόλις ήρθε το εκκαθαριστικό της εφορίας, όπου είδα στην πράξη ότι όντως εκπίπτει του εισοδήματος η εισφορά και μειώνεται αντίστοιχα ο φόρος εισοδήματος. Από αρχές 2023 έως σήμερα η απόδοση είναι 5-6% ετησίως.
Προφανώς δεν συγκρίνεται με επενδύσεις σε ETF, μετοχές, κοκ. Αν όμως το ζητούμενο είναι να λειτουργεί ως αποταμιευτικό/ συνταξιοδοτικό πρόγραμμα, είναι ίσως η πιο safe επιλογή σήμερα, με δεδομένο ότι είναι ένας από τους λίγους διαθέσιμους τρόπους να μειώσεις το φορολογητέο εισόδημα, αποταμιεύοντας ένα ποσό για μελλοντική αύξηση της σύνταξης/ εφ' άπαξ.
Ένα πρόβλημα, που κάποιους μπορεί να απασχολεί, είναι ότι τα χρήματα τα παίρνεις πρακτικά όταν βγεις σε σύνταξη (δεν μπορείς να τα αποσύρεις - τουλάχιστον όχι εύκολα - αν τυχόν τα χρειαστείς).
θα ήταν καλά όλα αυτά αν ο πληθωρισμός ήταν 2-3% ετησίως. με 15% πληθωρισμό εξανεμίζονται τα χρήματα σου και η αγοραστική τους δύναμη θα είναι το 10% του σήμερα όταν θα τα πάρεις στην σύνταξη. το φορολογικό κέρδος είναι ένα 20% δηλ αντί για 10% πες και να πάει 12-15%
προφανως και δεν εχουμε 15% πληθωρισμο
Όπως σας είπα χτες έγινε test drive στο μικρό της BYD. Βρέθηκα τόσο οδηγός όσο και πίσω καθήμενος. Μοιραία θα συγκρίνω με το inster μου.
Θα ξεκινήσω σαν οδηγός. Εντυπωσιάστηκα αρχικά από την συναρμογή και την ποιότητα των υλικών καθώς και την εργονομία. Γενικά είναι όλα εκεί που πρέπει και δεν προβληματίζουν.
Συγκριτικά με το inster υπάρχει μεγάλη διαφορά σε ότι αφορα την αίσθηση πολυτέλειας, με μαλακά υλικά ακόμα και στις πόρτες και κανονικές θήκες!Με ξένισε αυτή η βάση που εκτείνεται στη μέση όπου μπορείς να βάλεις και το κινητό σου και γενικά δεν προσέφερε τίποτα αυτή η μεσαία κολώνα αν τη λέω σωστά. Μειώνει αρκετά την αίσθηση ευρυχωρίας που σε συνδιασμό με το κάπως στενό νομίζω κάθισμα, αισθανόμουν λίγο εγκλωβισμένος.
Απο κει και πέρα πολύ γρήγορη η οθόνη του, φωτεινή και ευκρινής με άπειρες επιλογές που εδώ είναι που το κάνει να ξεχωρίζει. Υπάρει μια γενική ελευθερία επιλογών συγκριτικά με το Inster. Αυτό που είναι απλά οκ είναι η οθόνη με το ταχύμετρο κλπ. Μου φάνηκε μικρή και κάπως μίζερη στο μάτι.
Στην οδήγηση, (είχαμε αυτό με τα 150+ άλογα) είναι αρχικά φανερά πιο γρήγορο συνολικά από το Inster. Αν και αυτό φαίνεται σε ανοιχτούς δρόμους, όσο ήμασταν στη Μεσογείων έως και τα 60-70χλμ/ωρα δεν νομίζω πως μπόρεσα να καταλάβω ουσιαστικά καμία διαφορά. Συνολικά όμως το στήσιμο με προέτρεπε για πιο αγωνιστική οδήγηση συγκριτικά με το inster. Οι αναρτήσεις παρότι πιο μαλακές νομίζω συνολικά κρατούσαν αρκετά καλύτερα το αυτοκίνητο στις στροφές και τα φρένα πολύ οκ. Αλλά εδώ θέλω λίγο να σταθώ. Πολύ περίεργο το πεντάλ του φρένου, πρώτη φορά μου πήρε τόσο χρόνο να το συνηθίσω σε αμάξι. Επίσης δεν υπάρχει One pedal πρακτικά που αυτομάτως ειναι πρόβλημα έχοντας εμπειρία από το Inster. Πραγματικά για μένα, ως αυτοκίνητο πόλης, είναι deal braker.
Επίσης να σταθώ λίγο στην κατανάλωση, που το αμάξι της δοκιμής είχε μέση 14kwh/100km και γενικά αισθάνθηκα πως είναι πιο οικονομικό από το inster. Βεβαια αυτο θα φαινόταν και σε μία φόρτιση αλλά η συνολική αίσθηση είναι πως μένει χαμηλά. Σίγουρα ήταν χαμηλότερη ανω των 100km/h, ίσως και λόγω σχήματος.
Τέλος η εναλλαγή μεταξύ κίνησης μπρος πίσω γίνονται πιο ήσυχα και προοδευτικά. Στο inster κάνει κάτι ήχους ορισμένες φορές από D σε R, όπου εδώ δεν υπήρχε τίποτα.
Τώρα ως καθίμενος πίσω, δε θα επεκταθώ πολύ με κούρασε. Μονοκόμματα καθίσματα, παράθυρα μικρότερα και από aygo-chr, φως ανύπαρκτο, μουντά και κάπως αποκομμένα. Συγκριτικά με το inster κυριολεκτικά η μέρα με τη νύχτα και δεν υπάρχει δόση υπερβολής εδώ. Το πορτ μπαγκάζ όπως είπα και σε προηγούμενο ποστ μεγάλο σε λίτρα αλλά άβολο για μεγάλα αντικέιμενα. Τα προσκέφαλα ίσως είναι πολύ κοντά με το τζάμι οπότε χάνεται το πλεονέκτημα του ύψους.
Ένα τίμιο αυτοκίνητο που είναι πιο all arounder από το Inster. Αν σκοπός χρήσης είναι η πόλη το inster για μένα παραμένει μια πολύ καλύτερη λύση.
Και όσο έγραφα το ποστ, για πολλωστή φορά με κάλεσε η γυναίκα μου να με ρωτήσει τι αυτονομία έχει το Inster γιατί πάλι την ρωτούσαν στο δρόμο εντυπωσιασμένοι. Αυτό το πράγμα δεν υπάρχει παιδιά......
καλα κανεις και το συγκρινεις με το ινστερ μιας και ειναι αμεσα αντιπαλοι στην κατηγορια. Δεν ξερω αν η αισθηση της πεδησης ειναι ιδια με το dolphin μας, αλλα εγω αυτο εχω και με αυτο θα το συγκρινω. Οπως εχω αναφερει και στο παρελθον, το regen γινεται μεσω του πενταλ του φρενου. Πατας λιγο φρενο, δουλευει το regen, πατας λιγο περισσοτερο, δουλευει παλι το regen, πατας πολυ φρενο, δουλευει το φρενο τριβης. Αυτο μπορεις να το παρακολουθησεις απο το καντραν του οδηγου οπου βλεπεις ειτε αρνητικο προσημο στην ισχυ (πχ -10kw) ειτε 0kw οταν δουλευει το φρενο τριβης. Οταν σηκωνεις το ποδι απο το γκαζι, επισης υπαρχει ενα μικρο regen (εχω δει εως -30kw απο υψηλες ταχυτητες, αλλα συνηθως περιοριζεται στο -20kw σε συνθηκες πολης).
Αυτα ειναι τα γενικα, αλλα παμε ομως σε αυτο που νομιζω οτι σε ξενισε. Οταν ξεκιναμε το αμαξι απο "κρυο", εχω παρατηρησει και εγω λιγο παραξενη συμπεριφορα του φρενου, οπου "δαγκωνει" αρκετα αποτομα και χωρις να το εχεις πατησει πολυ. Αυτο το φαινομενο εξαφανιζεται μετα απο λιγα λεπτα, αλλα στην αρχη ειναι υπαρκτο. Δεν γνωριζω αν αναφερεσαι σε αυτο, δεν γνωριζω αν υπαρχει μονο στο δελφινι και δεν ειμαι σιγουρος σε τι οφειλεται. Η υποψια μου ειναι πως οταν το αμαξι (και η μπαταρια του) ειναι "κρυο" δεν δουλευει το regen αρκετα και βασιζεται περισσοτερο στο φρενο τριβης. Πρεπει να κανω και αλλες δοκιμες, βλεποντας το καντραν του οδηγου, ωστε να κατανοησω καλυτερα.
Παντως, ακομα και οταν εχεις κανει καποια αποσταση, το τελευταιο φρεναρισμα ωστε να ακινητοποιηθει το οχημα (οταν δηλαδη μπαινει το θερμικο φρενο, διοτι το regen, ακομα και μεσω πενταλ φρενου, δεν σε πηγαινει εως 0km/h) οταν ειναι λιγο αποτομο. Σιγουρα καμμια σχεση με την βουτυρενια αισθηση φρεναρισματος που εχεις απο σωστο one pedal driving, οπως εχεις συνηθισει απο το inster σου.
edit: στο θεμα της καταναλωσης δεν μπορεις να βγαλεις ασφαλη συμπερασματα αν δεν εχεις ζησει με ενα οχημα, διοτι εξαρταται απο τις διαδρομες και τον τροπο οδηγησης σου. Δυστυχως τα byd (και πολλα κινεζικα γενικα) εχουν κακο τροπο απεικονισης της καταναλωσης. Τα byd εχουν καταναλωση τα τελευταια 50χλμ, 100χλμ ή συνολικη καταναλωση, δεν εχουν ομως τροπο να μηδενισεις και να μετρησεις καταναλωση για μια συγκεκριμενη διαδρομη. Το test drive surf που πηρες αν και ειμαι σιγουρος οτι εχουν κανει αποτομες επιταχυνσεις, ειμαι σιγουρος οτι δεν το εχουν παει ταξιδι οπως εσυ. Στα ταξιδια ειναι που ανεβαινει αρκετα η μεση καταναλωση των ηλεκτρικων και οχι σε 1-2-5-10 ανοιγματα, οπου μετα δουλευει αμεσα το regen και παιρνεις πισω πολλη απο την ενεργεια που καταναλωσες. Επομενως, δεν πιστευω οτι το surf εχει αισθητα χαμηλοτερη καταναλωση απο το δικο σου
@baba3 said in ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ, ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΙΚΑ, ΕΦΑΠΑΞ, ΕΝΟΙΚΙΑ Ή ΑΠΛΑ ΠΡΟΣΕΥΧΗ ΚΑΙ ΣΥΣΣΊΤΙΑ ?:
Ένα πρόβλημα, που κάποιους μπορεί να απασχολεί, είναι ότι τα χρήματα τα παίρνεις πρακτικά όταν βγεις σε σύνταξη (δεν μπορείς να τα αποσύρεις - τουλάχιστον όχι εύκολα - αν τυχόν τα χρειαστείς).
αυτην ακριβως την ερωτηση ετοιμαζομουν να θεσω.
ειναι εντυπωσιακο να βλεπεις εταιρεια να αυτοκτονει σε πραγματικο χρονο. Κριμα, πολυ κριμα...
στη νορβηγια δεν υπαρχει ΦΠΑ στα ηλεκτρικα. Απο εκει και περα, προφανως εχει σημασια και οι επιλογες που κανει ο εισαγωγεας.
η nicola παντως καποια χαζομαρα εκανε, διοτι τα νουμερα καταναλωσης που εδωσαν στο βιντεο του electrifying ηταν αδιανοητα υψηλα
Η εξουσιοδότηση οχήματος στο app τι κανει/ενεργοποιεί?
δινεις προσβαση σε αλλον χρηστη, με διαφορετικο byd account. Χρησιμο σε ζευγαρι οπου το οδηγουν και οι δυο το οχημα.
... γιατί μέσα είναι θεωρώ ανώτερο από άποψη ποιότητας και τεχνολογίας.
για την bydιτιδα δεν υπάρχει ακόμα φάρμακο δυστυχώς. Κουράγιο!Μην ακούσω ότι σκέφτεσαι να δώσεις το ινστερ για το σερφ θα αυτοπυρποληθω σε διαμαρτυρία.
Οχι, το inster αφου δεν πηρε επιδοτηση το παντρευτηκα. Ειναι μη ανταγωνιστικο αφου το καινουριο με επιδοτηση βγαινει φτηνοτερα
Stay calm