Navigation

    • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • ΑΓΩΝΕΣ
    • ΔΟΚΙΜΕΣ
    • CLASSIC
    • ΤΙΜΕΣ
    • VIDEO
    • 4ΤΡΟΧΟΙ
    • Register
    • Login
    • Search
    • Unread
    • Recent
    • Popular
    D
    • Profile
    • Following 3
    • Followers 2
    • Topics 0
    • Posts 7832
    • Best 4509
    • Groups 0

    dettol

    @dettol

    Please enter occupation - Please enter your interests

    10687
    Reputation
    195
    Profile views
    7832
    Posts
    2
    Followers
    3
    Following
    Joined Last Online

    dettol Unfollow Follow

    Best posts made by dettol

    • RE: BYD forum

      fed6ef87-2a41-4e14-887b-9d84ecedcb74-image.jpeg

      Το πεντάμορφο και το τέρας. Σχόλια του τύπου «δεν σε καταλαβαίνω, και τα δύο κακάσχημα είναι!» δεν θα εκτιμηθούν ιδιαίτερα 😂🤣

      #gas_no_more
      #ακομαναπουληθουντα500;

      posted in Κατασκευαστές και Μοντέλα
      D
      dettol
    • RE: BYD forum

      Πηγαμε για test drive του dolphin. Σας προειδοποιω αν βαριεστε να διαβασετε οτι εχω να πω σχεδον αποκλειστικα καλα λογια!

      Προσωπικα, η εξωτερικη εμφανιση του αυτοκινητου μου αρεσει, αλλα αυτο ειναι κατι τελειως υποκειμενικο. Το χρωμα που εχουν στην εκθεση ειναι ενα ασημι και το αυτοκινητο που οδηγησαμε ηταν κρεμ. Αμφοτερα ωραια χρωματα. Δεν θα το επαιρνα ουτε σε λευκο, ουτε σε μαυρο που ειναι τα χρωματα που συμπληρωνουν την 4αδα της κλασσικης παλετας.
      Η θεση οδηγησης προσαρμοζεται ηλεκτρικα και τα καθισματα ειναι ανετα, πιο ανετα απο το τεσλα μου θα ελεγα. Το τιμονι εχει ενα σωρο κουμπακια πανω αλλα ειναι πολυ ωραιο σε αισθηση.
      Γενικα, ολα τα υλικα που ακουμπησα θα ελεγα οτι ειναι ποιοτικα, χωρις ομως να γνωριζω τι αντοχη στον χρονο θα εχουν. Θα ηθελα λιγο πιο μαλακο πλαστικο στο πανω μερος της πορτας, αλλα σιγα τα ωα. Δεν εκατσα να χτυπαω ταμπλο κτλπ, απλα ακουμπησα τα μερη που ακουμπαω συνηθως. Να πω επισης, οτι στο δελφινι δεν υπαρχουν καποιες κουφες επιλογες που βλεπουμε στο αττο, με κατι κορδονακια, που προσωπικα με ειχαν ξενισει. Εδω τα πραγματα ειναι πιο κλασσικα. Το πιο playful χαρακτηριστικο του ειναι το χερουλι της πορτας που μοιαζει λιγο με πτερυγιο δελφινιου. Δεν με ενθουσιασε, αλλα δεν στραβωσα κιολας.

      Το infotainment του ειναι πληρες και το αμαξι που οδηγησαμε ειχε παρει το update ωστε να υποστηριζει και ασυρματο carplay, το οποιο και δοκιμασαμε. Android auto δεν δοκιμασαμε, αλλα υποθετω οτι θα δουλευει και αυτο ασυρματα. Η οθονη εχει αμεση αποκριση, ακομα και στο μαμα navigation, αν και υποθετω οτι οι περισσοτεροι θα δουλευουν carplay/android auto. Η φαση με την περιστρεφομενη οθονη θεωρω οτι ειναι gimmick οποτε δεν ασχοληθηκαμε ιδιαιτερα.
      Αυτο που ειναι ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΟ ομως ειναι το 360 view του. Πραγματικα δεν εχω λογια. Οθονες εξαιρετικες αναλυσης και αλλαζει αυτοματα στο σημειο που σε ενδιαφερει. Αριστερα βλειπεις το 360 και δεξια βλεπεις πχ την καμερα οπισθοπορειας. Ομως, αν ενω παρκαρεις βαλεις drive για να πας λιγο δεξια πχ και να πλησιασεις στο πεζοδρομιο, ΑΛΛΑΖΕΙ ΜΟΝΟ ΤΟΥ την καμερα και σου δειχνει δεξια ωστε να μην χτυπησεις τη ζαντα. Οταν πλησιαζεις σε αλλο οχημα (ενω παρκαρεις), το βλεπεις στην καμερα, σου εμφανιζει, σου εμφανιζει γραμμες ΚΑΙ οταν εισαι <1μ μακρια, σου βγαζει την αποσταση με τους uss (α ρε musk και τα κολλήματα σου με το tesla vision).
      Επαθα ενα μικρο overload με τους απειρους διακοπτες και κουμπακια, εχοντας συνηθισει πολυ πιο μινιμαλ εσωτερικο, αλλα η συζυγος δεν ενοχληθηκε ιδιαιτερα. Ο διακοπτης ταχυτητων, αν και οχι ιδανικος ως σχεδιασμο, τουλαχιστον δεν ειχε φτηνιαρικη αισθηση. Ενα αλλο θεμα που εχουμε κατα καιρους διαβασει για τα κινεζικα αυτοκινητα ειναι το ac τους και για αυτο το παρατηρησα. Ο θερμοστατης ηταν ρυθμισμενος στους 24C και το αυτοκινητο ειχε ψυχρουλα μεσα. Ειμαι ανθρωπος που γενικα ζεσταινεται ευκολα και στο τεσλα βαζω 21-22C, οποτε θεωρω οτι περασε και το τεστ αυτο το δελφινακι, το οποιο υπενθυμιζω οτι εχει αντλια θερμοτητας!

      Χωροι
      Πολυ ανετοι χωροι για ολους. Ειμαι 1.78 110 κιλα και καθομουν ανετα πισω απο την θεση οδηγησης μου. Δεν ειχα πολυ χωρο πανω απο το κεφαλι μου, αλλα θεωρω οτι καποιος εως 1.90 δεν θα ειχε προβλημα να καθισει πισω. Χωροι για τα ποδια ανετοι. Χωρος αποσκευων θεωρω οτι ειναι σχετικα μικρος. Βελτιωνονται τα πραγματα αν βαλεις το πατωμα στην κατω θεση, αλλα υποθετω οτι οι περισσοτεροι θα εχουν εκει το καλωδιο του φορτιστη. Δεν ξερω αν μπορει να εξυπηρετησει τις αναγκες μικρης οικογενειας, μονο και μονο εξαιτιας του πορτ μπαγαζ του. Οποιος το προοριζει για τετοια χρηση, να παει να το δει προσεκτικα απο κοντα. Το πολο του 2018 μας, παντως νομιζω οτι εχει μεγαλυτερο πορτμπαγαζ.

      Παμε τωρα στα οδηγικα. Υποψιν οτι μας ενδιαφερει ως αμαξι πολης, οποτε δεν ασχοληθηκαμε με δυναμικη οδηγηση. Με μια λεξη "ευκολο-οδηγητο". Το ειχα στο eco mode, οπου η επιταχυνση ηταν μια χαρα για συνθηκες πολης. Στο normal τα πραγματα θα ειναι ακομα καλυτερα. Δυστυχως μας επιασε λαστιχο (γκαντεμηδες), οποτε δεν δοκιμασα επιταχυνση στο normal για να δω αυτο που εχει αναφερθει για σπινιαρισμα των μπροστα τροχων.
      Πολλα εχουν ειπωθει για την ελλειψη one pedal drive. Τα πραγματα δεν ειναι τοσο τραγικα και σιγουρα δεν μου φανηκε χειροτερο απο το volvo ex30. Θελει οπωσδηποτε φρενο, διοτι χωρις φρενο δεν ερχεται σε πληρη σταση. Θα ηθελα να υπηρχε ρυθμιση για ισχυρο opd, αλλα δεν ειναι τραγικη η ελλειψη του. Το αμαξι συμπεριφερεται οπως τα "κλασσικα αυτοματα", οπου αφηνοντας το φρενο αρχιζει και κινειται. Το φρενο του μου φανηκε αρκετα προοδευτικο, αλλα δεν ειχα την ευκαιρια να κανω γερα πατηματα. Υποτιθεται οτι μεχρι ενα σημειο κανει regen και μετα μπαινει το κανονικο φρενο τριβης. Ποιοτητα κυλισης μια χαρα, θορυβους δεν ακουσα, αλλα δεν πηγαμε πανω απο 50-60km/h.

      Σχετικα με την φορτιση
      το μοναδικο ψεγαδι του αυτοκινητου ειναι οτι δεν μπορεις να ρυθμισεις ισχυ φορτισης. Τα τεσλα σου επιτρεπουν να επιλεξεις αμπερ φορτισης με τεραστιο ευρος. Τα vag εχουν δυο επιλογες (μια υψηλη ισχυ, μια χαμηλη). Αυτο μπορει να ειναι προβλημα σε καποιον ο οποιος θελει να φορτισει απο σουκο, αλλα το καλωδιο του δεν σηκωνει την πληρη ισχυ του mobile φορτιστη που (υποθετω) δινεται μαζι με το αμαξι.
      Για φορτιση απο wallbox προφανως δεν υπαρχει κανενα προβλημα.

      Παμε τωρα σε καποιες διαδικαστικες ερωτησεις που ειχα, τις απαντησεις των οποιων νομιζω θα βρειτε ενδιαφερουσες.
      α. Προκαταβολη;

      • 500-1000 ευρω

      β. αν δω οτι το ΚΗ3 κλεινει και ακυρωσω, ολα καλα με επιστροφη προκαταβολης;

      • ναι

      γ. χρονος παραδοσης;

      • 1.5 μηνας (δεν ειμαι απολυτα σιγουρος οτι το πιστευω αυτο, διοτι εχω διαβασει παραπονα στο fb, αλλα δεν ξερω αν φταιει η αντιπροσωπεια ή εταιρεια των logistics)

      δ. η τιμη σας (υπενθυμιζω οτι ειναι 26800 και οχι τα 33-34 χιλιαρικα που ειναι η κανονικη του τιμη) ειναι ειδικη και οχι η κανονικη. Ποτε θα τελειωσει η προσφορα;

      • ειναι για 500 κομματια
      • ποσα εχετε πουλησει μεχρι στιγμης;
      • 200/250

      ε. τι γινεται με δασμους;

      • δεν υπαρχει προβλημα, διοτι τα αμαξια μας ειναι ηδη αγορασμενα (οχι εκτελωνισμενα ομως).
        πρακτικα δεν ξερω τι ακριβως εννοει, εγω ομως καταλαβαινω πως οποιος δωσει προκαταβολη "κλειδωνει" το 26800 (προ επιδοτησης ΚΗ3)

      Συμπερασμα
      Οποιος ειναι στην αγορα για μικρο-μεσαιο αυτοκινητο αυτην τη στιγμη, νομιζω πρεπει να το δει ΠΟΛΥ προσεκτικα. Αγοραζει ενα αυτοκινητο αρκετα ισχυρο, με αψογη μπαταρια (lfp) και ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ εξοπλισμενο (ηλεκτρικα ρυθμιζομενα καθισματα, θερμαινομενα καθισματα, adaptive cruise control, 360 view). Ολα αυτα με 26800 (οσο διαρκει η προσφορα). Αν μαλιστα συνυπολογισουμε την επιδοτηση, ε τοτε φτανουμε στα ορια της κλοπης.
      Προσωπικα, μου αφησε πολυ καλυτερη γευση απο το ex30 και ας με πειτε τρελο. Το εσωτερικο του ειχε καλυτερη αισθηση και ειναι πολυ καλυτερα εξοπλισμενο, ενω οι χωροι του ειναι και αυτοι ΠΟΛΥ καλυτεροι.
      Επειδη εχουμε κανει την συζητηση εδω καποιες φορες για μικρο ηλεκτρικο και εχουν ειπωθει σκεψεις πχ για το inster ή το kia ev3, να πω τα εξης. Αν καποιος δεν θεωρει αναγκαιο το ΠΟΛΥ μικρο αμαξι (τα 3.8μ του ινστερ), τοτε δεν υπαρχει λογος να το περιμενει. Θα ερθει γυρω στα 23-25 χιλιαρικα, πιστευω οτι δεν θα ειναι τοσο καλα εξοπλισμενο οσο αυτο ΚΑΙ ρισκαρει την επιδοτηση. Το volvo εχει το δικο του κοινο, λογω μαρκας, αλλα οποιος το σκεφτεται, πριν το κλεισει, ας παει απεναντι μια βολτα να δει και το δελφινακι. Νομιζω θα αλλαξει γνωμη 🙂
      Το kia ev3 ειναι λιγο διαφορετικη προταση και δεν ξερω αν παιζει ακριβως σε αυτην την κατηγορια. Πιστευω οτι θα εχει καλυτερους αποθηκευτικους χωρους, ως suv και σε συνδυασμο με την μεγαλη μπαταρια θα μπορει ανετα να κανει ταξιδια. Εκει ομως φλερταρει επικινδυνα με τον ελεφαντα στο δωματιο, τα τεσλα. Ισως μελλοντικα να βγαλει καμμια καλη εκπτωση η kia, να τα ριξει κανα 3χιλιαρο και να γινουν πιο δελεαστικα.

      ΥΓ: ολα οσα λεω ειναι υπο το πρισμα της τιμης των 26800, το λεω μεσα στο κειμενο, το τονιζω και στο τελος. Στα 34 χιλιαρικα που ειναι η κανονικη του τιμη, η κουβεντα ειναι ΠΟΛΥ διαφορετικη.

      posted in Κατασκευαστές και Μοντέλα
      D
      dettol
    • RE: Προτασεις για εκδρομες..)))

      Κυριακη σημερα, καλος καιρος, χωρις παιδικο παρτι και αρχη σχολικης χρονιας ακομα, οποτε δεν υπηρχαν ιδιαιτερες υποχρεωσεις προς το σχολειο (διαγωνισματα, δουλεια σπιτιου κτλπ), επομενως.... ευκαιρια για βολτα!
      Εδω και καιρο ειχα βαλει στο ματι την φολοη και το φαραγγι των κενταυρων, επομενως ηταν τωρα μια μοναδικη ευκαιρια να το επισκεφτουμε!

      Ισως η πιο γρηγορη διαδρομη να ηταν απο πατρα, αλλα προτιμησα να κανουμε κυκλικη διαδρομη.

      de53d183-4fcb-4cba-85cd-2bd61df39f37-image.png

      Πηγαμε προς τριπολη, βγηκαμε απο την εξοδο της νεστανης και ανηφορησαμε προς Κουμανη.

      78247f33-21fd-4225-affd-e352fa2f0b89-image.png

      Αφησαμε το αυτοκινητο εκει και κατηφορησαμε προς την εισοδο του μονοπατιου
      Αν και η φυση που βλεπαμε ηταν ομορφη, δεν θα ελεγα οτι ηταν κατι το ιδιαιτερο και σιγουρα οχι κατι που να αξιζει να οδηγησεις 300 χλμ για να επισκεφτεις.

      2e6aba6c-63fd-41b4-8076-1f6d36ee6e08-image.png

      .. αλλα....

      η κατασταση αρχισε να αλλαζει οσο πιο βαθια στο μονοπατι προχωρουσαμε

      1460caa8-8543-4bac-9525-0121ff5d5fb5-image.png

      e15f19ba-17c3-40e0-9773-e49c12855bfb-image.png

      b3d4c690-d6c4-45a3-926b-95f714064d46-image.png

      απο ενα σημειο και μετα, καθε στροφη του μονοπατιου εκρυβε μια νεα πανεμορφη εικονα. Καθυστερησαμε αρκετα στη διαδρομη, διοτι καθομασταν και χαζευαμε

      25ada4b7-1455-43d7-9d04-4c89d59b0c1a-image.png

      συναντησαμε και ενα βατραχακι με φυσικο καμουφλαζ, που δυσκολευτηκαμε αρκετα να το διακρινουμε μεσα στα φυλλα

      09c596e9-48f0-48ea-aebf-7a0a0cb37628-image.png

      385b8062-ed92-4e8a-9bcf-b54c2a6fd499-image.png

      Πραγματικα οι φωτογραφιες αδικουν τον χωρο. Ο περιπατος μας κρατησε συνολικα 3.5 ωρες και διανυσαμε 10χλμ. Ξεκινησαμε απο το κουμανη, μπηκαμε στο φαραγγι και βγηκαμε στο χωριο φολοη. Δεν ειχαμε χρονο για να συνεχισουμε την "μεγαλη" βολτα, που απο οτι ειχα δει ειναι 12 χλμ, αλλα γυρισαμε πισω προς το κουμανη περπατωντας πανω στον δρομο, κατακοποι. Το μονοπατι δεν ηταν δυσκολο, αλλα σε καποια σημεια ειχε νερα και λασπες, οποτε θα προτεινα να εχετε μαζι σας ορειβατικα παπουτσια ή εστω μια αλλαξια καλτσες, αν βραχειτε. Η εξοδος απο το μονοπατι και η ανοδος προς το χωριο φολοη ειναι κουραστικη λογω της ανηφορας, αλλα οχι κατι το τραγικο. Προτεινω να κανετε την βολτα με την φορα που ακολουθησαμε, διοτι αν πατε να κατεβειτε απο φολοη προς το φαραγγι, θεωρω οτι η κλιση ειναι αρκετα μεγαλη και μπορει να γινει επικινδυνη η καταβαση. Προτιμω να κουραστω σε ανηφορα, παρα να στραμπουλησουμε ή να σπασουμε τιποτα, κουτρουβαλωντας σε κατηφορα!

      9cd80cb7-9cee-4ebd-a166-f1b928d04a19-image.png

      μια πετρινη βρυση που συμματοδοτει το τελος του μονοπατιου

      6c4dff05-9c08-4ec1-80c0-24383abe5a7e-image.png

      επιστρεφοντας προς το αυτοκινητο

      για φαγητο πηγαμε στο χανι του καρλιακα
      https://maps.app.goo.gl/pGi3DGankRUeGx7V9

      ef97858c-51f0-4a1f-a07e-22026c28e44d-image.png

      οι μεριδες ηταν τεραστιες, φτηνες και οι ανθρωποι συμπαθεστατοι!

      Στη συνεχεια κατηφορησαμε προς πατρα, απο οπου και τελικα επιστρεψαμε στην αθηνα μεσω του Πατρων - αθηνων.

      Στα της οδηγησης τωρα. Συνολικα διανυσαμε 548 χλμ και ξοδεψαμε 86.8kwh. Ξεκινησα απο την αθηνα γεματος στο 100%. Το abrp προτεινε να παω χωρις φορτιση στον προορισμο και επιστρεφοντας να φορτισω στην πατρα (δεν εφτανα ψαθοπυργο). Προτιμησα να το παιξω πιο safe, οπως κανω παντα αλλωστε, και καναμε στον πηγαιμο μια σταση στο ΣΕΑ σπαθοβουνιο, ωστε τα παιδια να φανε πρωινο (ξυπνησαμε 06:30 και ξεκινησαμε 07:45) και το αυτοκινητακι να φαει και αυτο λιγο ρευματακι (φτασαμε με 73% και φυγαμε με 89%, χρονος 18'). Τελικα φτασαμε στον προορισμο μας με 55%. Στην επιστροφη, φτασαμε ψαθοπυργο με 38% και φορτισα εως 70%, χρονος 16'. Αφιξη στην αθηνα με 21%. Ενα μικρο tip. Οταν επιστρεφετε αθηνα, σχεδον σιγουρα θα φτασετε με περισσοτερη μπαταρια, απο οτι προβλεπει το trip computer, καθως λογω κινησης, ειναι σχεδον αδυνατο να πατε με το οριο ταχυτητας (βασει του οποιου γινονται οι υπολογισμοι). Αυτο ισχυει σιγουρα για κυριακη βραδυ. Ακομα και σαββατο που εχουμε κανει αλλη εξορμηση, παλι υπαρχει αυξημενη κινηση στα τελευταια 100χλμ.
      Η μεση καταναλωση του αυτοκινητου ηταν 15.9kwh/100km το οποιο ειναι χαμηλο για το οχημα αυτο. Εξηγειται ομως διοτι περασαμε μεγαλο κομματι της διαδρομης σε επαρχιακους δρομους, οπου οπως εχω ξαναπει, τα ηλεκτρικα δεν καινε "τιποτα". Σε συνδυασμο με τα τελευταια 100χλμ που ειχε κινηση και πηγαιναμε αρκετα σιγα (1-2 φορες σταματησαμε κιολας) ηταν λογικο τελικα να πεσει τοσο πολυ η μεση καταναλωση. Το τουτου μας, μας πηγε βολτα με ασφαλεια, ανετα και αρκετα οικονομικα.

      Συνοψιζοντας, εξαιρετικη βολτα και φανταστικο μερος! Πραγματικα ενιωθες σαν να εμπαινες σε χρονομηχανη καθως ειμαι σιγουρος οτι το μερος αυτο ειναι ετσι εδω και χιλιαδες χρονια.

      Καλες εξορμησεις!

      posted in Εκτός Δρόμου
      D
      dettol
    • RE: BYD forum

      κυριακη με ωραιο καιρο και χωρις παιδια που ειχαν αθλοπαιδιες, βρεθηκαμε μονο με τη συζυγο για 3.5 ωρες. Αφου απερριψα τις προτασεις του @gatoz για επισκεψεις σε κατσαβραχα και ναους (θρησκευτικους και ακολασιας), αποφασισαμε να παμε προς κορινθο, να παρουμε τον αερα μας, να πιουμε ενα καφεδακι στην παραλια και.... ειχα κρυφο σχεδιο, να επισκεφτουμε το εντελβαις για το οποια ειχα ακουσει πολυ καλα λογια (πιθανοτατα απο εδω μεσα, αλλα δεν θυμαμαι απο ποιον, ισως απο τον @harisma23).

      Μιας και η αποσταση δεν ηταν μεγαλη (203χλμ συνολικα με τα εντος της αθηνας πηγαινε-ελα για να αφησουμε και παραλαβουμε τα παιδια) ειπα να παρουμε το δελφινακι μας, να το παμε μια βολτα στη θαλασσα. Τολμω να πω οτι η συμπεριφορα στην του στην ΕΟ ηταν ΠΟΛΥ καλυτερη απο οτι περιμενα και αναθεωρω την αποψη που ειχα οτι δεν κανει για ταξιδι.

      Στον πηγαιμο κινηθηκα με 120 χλμ/ω και με προσπερασεις στα 135. Οι αεροδυναμικοι θορυβοι στους οποιους εχουμε αναφερθει ηταν υπαρκτοι, αλλα τιποτα το ενοχλητικο.Το τιγκουαν μου ειχε τουλαχιστον αντιστοιχους σε αυτες τις ταχυτητες. Με λιγο μουσικουλα ή podcast δεν τους ακουγες καν. Το τιμονι, για το οποιο εχω παραπονεθει στο παρελθον οτι ειναι πολυ μαλακο, σε υψηλες ταχυτητες "βαραινει" και αλλαζει τελειως χαρακτηρα. Οι αναρτησεις που εντος της πολης εδειχναν μαλακες, στην εθνικη οδο δουλευαν μια χαρα δινοντας στο οχημα μια αισθηση οτι ακουμπαει καλα στο οδοστρωμα. Προσπερασεις σε νταλικες δεν προβληματισαν καθολου, αλλα η αληθεια ειναι οτι δεν ειχε καθολου αερα σημερα. Απο αποψη γκαζιου δεν το ζορισα, διοτι γνωριζω οτι δεν ειναι τεραστια η μπαταρια του. Ειχα σκοπο να φορτισω για κανα 10' στο γυρισμο, αλλα τελικα επειδη ειχαμε αργησει, δεν ασχοληθηκα να φορτισω.

      Ειδικη μνοια στο μαμα navigation το οποιο υπολογισε με μεγαλη ακριβεια το soc αφιξης στον προορισμο. Φυγαμε με 84% απο αθηνα, υπολογισε οτι θα φτασουμε με 51% και τελικα φτασαμε με 53% στην κορινθο. Πριν φυγουμε απο κορινθο, εβαλα τον προορισμο μας στην αθηνα και μας υπολογισε αφιξη με 17%. Παλια τεχνη κοσκινο, οταν μπηκαμε στην εθνικη οδο κινηθηκα με 10-15χλμ/ω κατω απο το οριο ταχυτητας (πραγμα που δεν ηταν ιδιαιτερα δυσκολο μιας και ειχε κινηση) και το ναβι αναθεωρησε εν κινησει, σε 20+% (δεν θυμαμαι το ακριβες νουμερο να ειμαι ειλικρινης). Τελικα φτασαμε σπιτι (εχοντας κανει και λιγα χλμ εντος αθηνας) με 24%. Επομενως η ολη εξορμηση εκαψε 36 kwh ή 18kwh/100km.

      Συμπερασμα, αν ειστε οκ με το πορτμπαγαζ του, με την εμβελεια του και με την ταχυτητα φορτισης, το δελφινακι μπορει ανετα να κινηθει στην εθνικη οδο και να σας παει ταξιδι. Δοκιμασα λιγο και το cruise control και δουλεψε απροβληματιστα.

      posted in Κατασκευαστές και Μοντέλα
      D
      dettol
    • RE: Βενζίνη vs Diesel vs Υγραέριο vs ΦΑ vs Υβρίδια vs Ηλεκτρικά

      20240317_101059794_iOS(1).jpg

      virgin rocks(1).jpg
      20240317_123737154_iOS(1).jpg
      20240317_123542587_iOS(1).jpg

      @gatoz

      ΓΑΤΕ ΠΟΝΑΑΑΑΑΣ;
      Μια χαρα πηγαμε (και γυρισαμε) με το ηλεκτρικο μας μπρικι 🙂

      Περα απο την πλακα, ηταν παρα πολυ ωραια μονοημερη και ευχαριστουμε τον αρχοντα γατο που εφτιαξε τη διαδρομη. Δεν την ακολουθησα κατα γραμμα, διοτι κωλωσα να παρω τον χωματοδρομο που ελεγε.

      20240317_102500102_iOS(1).jpg

      Εδω βλεπετε τον χωματοδρομο, που θα επρεπε να ακολουθησουμε για 10-15 χλμ (δεν θυμαμαι ακριβως) και στον οποιο, οπως λεει ο γατος, περναει και χαμηλο αυτοκινητο "σαυρα". Ισως να ειναι σαυρα με τεραστια ποδια 🙂

      Αν και δεν ειμαι θρησκευομενος, η παναγια των βραχων ηταν κατι το μοναδικο, ομοιο του δεν εχω ξαναδει και αξιζει την διαδρομη (το τελευταιο 1.5 χλμ ειναι χωματοδρομος, αλλα πραγματικα ανετος)

      Για τα καθαρα διαδικαστικα, αφησα την αθηνα με 93% μπαταρια, εφτασα στο σεα βελου με 66%. Φορτισα 14' , 66%->83%. Στο γυρισμο παλι σεα βελου (εχω καρτα rfid elpe οποτε με βολευει εκτος απο superchargers, πολυ η συγκεκριμενη εταιρεια, καθως εχει αποδειχτει η πιο αξιοπιστη μετα απο την τεσλα) 12' 45%->65%. Επιστροφη στο σπιτι με 36%
      Να εισαι καλα, να εχεις καυλες, να πηγαινεις εκδρομες και να μας δινει ιδεες!

      ΥΓ: η ταβερνα εξαιρετικη!

      posted in Περί αυτοκίνησης
      D
      dettol
    • RE: Chery Forum

      οσο πιο πολλα λεει ο κρου, τοσο πιο μεγαλη ευκαιρια νιωθω οτι ειναι! την τελευταια φορα που ειχε μιλησει ετσι, ηταν για τα byd και ξερουμε πως κατεληξε αυτη η ιστορια...
      Οριακα κρατιεμαι να παω να παραγγειλω ενα tiggo! 😄

      posted in Κατασκευαστές και Μοντέλα
      D
      dettol
    • RE: Συνταγές και Φαγάδικα (τέως «Τα καύσιμα του οδηγού»)

      Κυριακη χωρις ιδιαιτερες υποχρεωσεις (περα απο κατι αθλητικα των παιδιων, τα οποια ευτυχως ολοκληρωθηκαν εως τις 12), με καλο καιρο και βρηκαμε ευκαιρια για βολτουλα! Ειχα λοκαρει εδω και καιρο την αμαρυνθο και το gorgona di stefano που ειχε προτεινει ο @gatoz .

      https://maps.app.goo.gl/ddpoHrexDFvgPkRh7

      Kανονισαμε μαζι με αλλη μια οικογενεια, συμμαθητες του γιου μου, και βρεθηκαμε εκει. Λογω του καλο καιρου φοβομουν οτι θα υπηρχε εντονη κινηση στο δρομο, αλλα τελικα δεν συναντησαμε σχεδον τιποτα (στον πηγαιμο). Το μαγαζι ειχε κοσμο, αλλα τιποτα το τραγικο.
      Ειχε δροσουλα, επειδη φυσαγε, αλλα με τετοια θεα πανω στη θαλασσα θα ηταν κριμα να παμε μεσα. Οι μεγαλοι τα λεγαμε και τα παιδια εκοβαν βολτες στην παραλια και στον παραθαλασσιο δρομακο.
      Το φαγητο ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΟ! Στα παιδια μου αρεσουν πολυ τα θαλασσινα οποτε εγινε πανωλεθρια. Πρεπει να πηραμε περιπου τον μισο καταλογο. Ηταν ολα ωραια, αλλα μου εκανε ιδιαιτερη εντυπωση το ψητο χταποδι, διοτι ηταν ζουμερο, γευστικο χωρις να ειναι νιανια παραβρασμενο ή λαστιχο που πρεπει να το μασας μια ωρα. Γενικα, χταποδι δεν εχουμε ευχαριστηθει πολλες φορες. Το ζητησει ο μεγαλος υιος και αν και γκοτζιλα σε μεγεθος, το τακτοποιησαμε 🙂
      Μεγαλο δημοτικο παρκινγκ για να αφησεις το αυτοκινητο σαν ανθρωπος, και οχι χυμα πανω στο δρομο.
      Πολυ καλο ζαχαροπλαστειο (γαρδενια) στα 600μ απο την γοργονα, ωστε να ξεμουδιασετε ποδια και να ανεβασετε λιγο το ζαχαρο σας 🙂 Καφετερια, σχεδον διπλα στο ζαχαροπλαστειο, το οποιο εχει ωραια πεζουλακια για να αραξετε εξω.

      https://maps.app.goo.gl/YR8KTEya22Ni49GP8

      Στα αυτοκινητιστικα... 200χλμ πηγαινε - ελα με φοβερα χαμηλη καταναλωση (15kwh/100km) διοτι το κομματι χαλκιδα - αμαρυνθος δεν μπορεις να τρεξεις πολυ και φαγαμε αρκετη κινηση στην επιστροφη. Μετα τα τελευταια διοδια (επιστροφη) σταματησαμε αρκετες φορες λογω κινησης.
      Παντως, βλεποντας το log του tessie, ακομα και στην πηγαιμο, οπου κινηθηκαμε πιο σβελτα (μεγιστη ταχυτητα 143, ΜΩΤ 69) η μεση καταναλωση ηταν 13.8kwh/100km.
      30 kwh "καψαμε" για τα 200χλμ πηγαινε ελα. κοινως, σχεδον οσο και τα διοδια. 3,75Χ2 = 7.5 τα διοδια, 30Χ0,2=6ευρω το (σπιτικο) ρευμα.
      Εφυγα απο αθηνα γεματος και γυρισα με 58%

      posted in Αντίλογος
      D
      dettol
    • RE: Απέχθεια για τα Κινέζικα Αυτοκίνητα

      Το τελευταίο νήμα με τον όρο «απέχθεια» στον τίτλο κατέληξε με τον OP να αγοράζει αυτό που απεχθανόταν 🤣

      posted in Περί αυτοκίνησης
      D
      dettol
    • RE: TESLA FORUM

      b8b71c41-d9f3-4cd5-9b48-35f567cea826-image.png

      a59286c4-bcdc-4331-bbca-3ec799ee79dc-image.png

      1961aadb-3d23-49ff-9764-32982453ba3e-image.png

      Πρωτες εντυπωσεις απο s3xy knob.
      Πανευκολη εγκατασταση, αφου ακομα και ενας αμπαλος οπως εγω, την εκανα μεσα σε 5'. Εχουν μεσα στο (πανεμορφο) κουτι πλαστικο εργαλειο (κλασσικο trim removal tool) που βοηθαει στην αφαιρεση των πανελ. Προτιμησα να βαλω τον commander κατω απο τον αεραγωγο των πισω επιβατων και οχι στο πανελ του συνοδηγου. Ειναι σαφεστατα πιο ευκολη η τοποθετηση εκει που επελεξα.
      Νομιζω οτι στα highland δεν μπαινει εκει, λογω της υπαρξης της οθονης που αλλαζει τη συνδεσμολογια, αλλα δεν εχω highland οποτε δεν το εχω ψαξει ιδιαιτερα.

      Οπως βλεπετε και απο τις φωτο, το knob ταιριζει τελεια στο μπροστινο χωρο αποσκευων, μπροστα απο τον τεμπελη. Ειχα αγορασει organiser (το "συρταρακι" που βλεπετε με τα γυαλια ηλιου και καποια κερματα) το οποιο χωραει και αυτο, απλα ενα κομματι του δεν ειναι προσβασιμο. Οποτε οκ και απο αυτην την αποψη.

      Στο αισθητικο θεμα, η εταιρεια παιρνει αριστα. Εφαρμοζει οπως ειπα τελεια και ειναι το ιδιο ακριβως χρωμα με τα υλικα του αυτοκινητου σε εκεινο το σημειο. Αν καποιος δεν το γνωριζει, θα νομιζει οτι ειναι κομματι του στανταρ εξοπλισμου. Σε αισθηση ειναι στιβαρο, το knob οταν το περιστρεφεις δονειται (οποτε εχεις feedback για το τι κανει) και τα πατηματα των κουμπιων ειναι επισης μια χαρα.
      Τι θα ηθελα; τα κουμπια να εχουν καποιο σημειο "αναγλυφο" ωστε να ξερω οταν τα πιανω οτι ειναι οντως κουμπι εκει. Ετσι θα ηταν ακομα πιο ευκολη η χρηση του ενω οδηγας.

      Παμε τωρα στο θεμα της χρησης. Προγραμματιζεται με ενα σωρο εντολες και μπορεις να εχεις πολλαπλες οθονες. Ετσι περιστρεφοντας το knob, εχεις 4 εντολες στα κουμπια + 1 (πατωντας το ιδιο το knob). Δηλαδη, στην οθονη που βλεπετε εχω πχ το κλεισιμο των καθρεφτων στο κατω δεξια κουμπι και την ρυθμιση της θερμοκρασιας πατωντας το ιδιο το knob.

      Ενδιαφεροντα πραγματα που δοκιμασα ηταν
      α. battery preconditioning. Ενας απο τους κυριοτερους λογους που το ηθελα. Ενεργοποιεις τη θερμανση της μπαταριας (και εχεις ενδειξη πανω στο knob για τη θερμοκρασια της) ωστε οταν πας σε ταχυφορτιστη μη-τεσλα, να μπορεις να δεχτεις την μεγιστη ισχυ.

      β. κρατωντας πατημενο το χερουλι (απο εξω) οδηγου ή συνοδηγου, ανοιγει το frunk. Χρησιμο, ωστε να μην ψαχνεις στο κινητο, οταν εισαι εξω απο το αυτοκινητο. Οταν εισαι μεσα, ανοιγει πανευκολα πατωντας στην οθονη.

      γ. motor disable. Αυτο ειναι ενα νεο feature που λανσαραν πριν κανενα μηνα περιπου, οπου μπορεις στα 4κινητα μοντελα, να απενεργοποιησεις ειτε τον εμπρος ειτε τον πισω κινητηρα. Απενεργοποιησα τον εμπρος, διοτι ο πισω ειναι ο πιο δυνατος (απο οσο θυμαμαι). Δεν το εκανα με τη λογικη να "παιξω" στο δρομο, αλλα να δω πως επηρεαζεται η καταναλωση. Δυστυχως δεν ειχα χρονο να το παω εθνικη και να γραψω καμμια 50αρια χιλιομετρα, ωστε να εχω γνωμη, αλλα αισθηση μου ειναι οτι οντως πεφτει η καταναλωση εχοντας μονο το ενα μοτερ ενεργο.

      Συνολικα η εικονα ηταν πολυ καλη και σιγουρα δεν μετανιωνει κανεις τα λεφτα του. Το αγορασα απο το tesling που ειναι ελληνικο σαιτ με εδρα στη θεσσαλονικη (νομιζω) και ηρθε μεσα σε 2-3 μερες. Μαλιστα το πηρα φτηνοτερα απο το επισημο σαιτ της enhance, καθως υπαρχει κουπονι για νεους πελατες στο σαιτ, με την εγγραφη στο newsletter τους. Οποτε το πηρα 325 -10%

      Το καλο ειναι οτι η εταιρεια το αναβαθμιζει συνεχως, προσθετοντας συνεχεια καινουρια features. Νομιζω οτι ειναι απο τα καλα αξεσουαρ για τεσλα που αξιζει κανεις να αγορασει.

      posted in Κατασκευαστές και Μοντέλα
      D
      dettol
    • RE: Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης

      Μερικα συμπερασματα μετα απο 1900χλμ ταξιδιου στις διακοπες μας, κυριως στην δυτικη μακεδονια. Μεση καταναλωση 17.6kwh/100km με πολυ αυτοκινητοδρομο (ειτε παθε ειτε εγνατια), αλλα και επαρχιακους δρομους. Κοινως, η καταναλωση ηταν ειτε του υψους (ΕΟ), ειτε μηδαμινη (επαρχιακοι δρομοι με ανοιχτα παραθυρα για να απολαυσουμε το αερακι).

      α. το sentry mode των τεσλα ειναι χρησιμο, αλλα "καιει" αρκετα (γυρω στο 3% την ημερα, αναλογα με το οχημα. Το 3% αφορα την 75αρα μπαταρια) και δημιουργει ενα αγχος καθε φορα που σου σκαει notification. Απο την αλλη ομως, αν το εχεις, δεν θα το ενεργοποιησεις;

      β. να κινηθεις στην ηπειρωτικη ελλαδα δεν υπαρχει κανενα προβλημα. Ακομα και η εγνατια πλεον εχει επαρκη καλυψη. Δεν εχει ΣΕΑ, οποτε πρεπει να βγεις απο τον "αυτοκινητοδρομο" (ο θεος να τον κανει...) για να φορτισεις, αλλα δεν ειναι τραγικο.

      γ. αν μπορεις να φορτιζεις στο ξενοδοχειο με ac εισαι ανετος. Αν εχει κοντα στο ξενοδοχειο ή εστω σε σημειο που περνας συχνα, dc εισαι επισης οκ. Θα ξοδεψεις λιγο περισσοτερο χρονο, διοτι δεν θα φορτιζεις σε "νεκρο" χρονο (πχ υπνος) αλλα τα πραγματα ειναι απλα

      δ. οποιος σκεφτεται να αγορασει τους επομενους μηνες ηλεκτρικο οχημα το οποιο θα χρησιμοποιει και για ταξιδια, καλα θα κανει να κοιταξει το charging curve. Ειναι κατι που εχω επισημανει αρκετες φορες, αλλα ειδικα στην ελλαδα εχει τεραστια σημασια. Οι περισσοτεροι φορτιστες μας ειναι εως 150kw. Εξαιρεση οι tesla v3 και πανω (δηλ οχι το golden hall), οι γρηγοροι electrip και οι 300αρηδες ΔΕΗ (μονο για 800v οχηματα ομως). Στους 50αρηδες δεν θα δειτε διαφορα οτι και να φορτισετε, καθως ολα τα σχετικα καινουρια ηλεκτρικα οχηματα εχουν 50kw φορτιση μεχρι το 80+%.
      Στο 100-150kw ομως, εχουν τεραστιο ενδιαφερον οι καμπυλες φορτισης. Τα τεσλα με την nmc μπαταρια (lr, performance) πεφτουν κατω απο τα 100kw στο 50% soc. Αυτα με την lfp πεφτουν κατω απο τα 100kw ακομα νωριτερα, γυρω στο 43% soc.
      Το kia ev3 lr αν και δεν ανεβαινει πολυ υψηλα σε ισχυ φορτισης, εν τουτοις φορτιζει ΣΤΑΘΕΡΑ στα 120kw απο το 0% εως το 65% και πεφτει κατω απο τα 100 στο 70%
      Το byd sealion 7 που μαλλον εχει το καλυτερα charging curve απο οσα αμαξια εως 50k, που εχω δει, πεφτει κατω απο τα 100kw περιπου στο 78%

      Οταν κανεις διαδρομες καθημερινες, γυρω απο το σπιτι σου (ή τον χωρο στον οποιον εχεις εξασφαλισμενη φορτιση), δεν σε ενδιαφερουν αυτα τα θεματα, μπορεις να κατεβεις πολυ "βαθια" στην μπαταρια χωρις κανενα αγχος. Το βραδυ ή την αλλη μερα που θα πας δουλεια, θα φορτισεις. Οταν εχεις παει διακοπες, κανεις εκδρομουλες (και δεν εχεις δυνατοτητα φορτισης στο σημειο διαμονης σου), τοτε θα παιξεις μαλλον μεταξυ 30-80 ή 90% μπαταριας. ΕΚΕΙ το charging curve εχει σημασια, διοτι θες να φορτισεις γρηγορα και να φυγεις.

      Στα μεγαλα ταξιδια των 500-600-700 χλμ, πρακτικα εχει λιγοτερη σημασια, διοτι οταν οδηγεια 5-6-7 ωρες, τι σημασια εχει η διαφορα των 10-15'; Και μην αρχισω να ακουω παλι χαζομαρες για "ναι, αλλα αν πρεπει να ξαναγυρισω παλι πισω απο αλεξανδρουπολη γιατι ο παπαγαλος μου εσπασε το φτερο του;"

      Συμπερασμα, οταν ερθει η ωρα της επιλογης ηλεκτρικου οχηματος (που θα παει και ταξιδια, το τονιζω αυτο) μην μενετε μονο στην μεγιστη ισχυ φορτισης αλλα googlαρετε και το charging curve!

      Δινω ως παραδειγμα το κια και το sealion

      https://evkx.net/models/kia/ev3/ev3_long_range/chargingcurve/

      https://evkx.net/models/byd/sealion_7/sealion_7_excellence/chargingcurve/

      posted in Περί αυτοκίνησης
      D
      dettol

    Latest posts made by dettol

    • RE: BYD forum

      @criuser said in BYD forum:

      Οχι το βρίσκω πανεύκολα.

      Το έχουν στα χάιλαιτς τους οι Ισπανοί γιατί έπαθαν πλάκα με την επίδοση του..😊

      ας δουν τις 38kwh/100km καταναλωση το χειμωνα που εχει το ec3, για να ερθουν στα ισα τους 🙂

      posted in Κατασκευαστές και Μοντέλα
      D
      dettol
    • RE: BYD forum

      @criuser said in BYD forum:

      Κοίταξε να δεις. Οι αντιπρόσωποι της Οπελ είναι Γερμανοί.

      Ως εκ τούτου έχουν μια ύμπερ άλλες άποψη που δεν μπορούμε να τους την ξεριζώσουμε και ίσως και να μην θέλουμε, αφού και οι άλλοι έμποροι και γερμανικές μάρκες την έχουν, ενώ αρέσει και στους πελάτες.

      Η αγορά όμως είναι αμείλικτη.

      Ετσι πολύ καλά μπαίνει η μπιντ μέσα στις αντιπροσωπείες της Οπελ.

      Ο πελάτης θα μπορεί να δει και να διαλέξει...

      Βέβαια ακόμα καλύτερα θα ήταν να είχαν και κανένα Σιτροέν μέσα στην έκθεση...

      Αλλωστε είδαμε σήμερα και το τέστ ταράνδου του μικρού ντόλφιν surf.

      https://www.autoblog.gr/2025/09/23/to-byd-dolphin-surf-sto-test-apofygis-tarandou/

      Μόλις 73 χλμ. και έρριξε μια κορίνα στα 76 χλμ, ενώ 77 είναι αυτό που θέλουν να πετύχουν και πάνω από 77 είναι πάρα πολύ καλά τα αμάξια...

      Οπως το επίσης ηλεκτρικό Σε 3. Που πέρασε με 81 και έρριξε μια κορίνα στα 84.

      Τεράστια διαφορά, που μας εξηγεί γιατί οι Κινέζοι επενδύουν στην Γιούρο - Σκράπ...😇 😁

      Πεζοδρομιοκυνηγοί...😊

      Το λινκ με το τεστ ταρανδου του σετριο το εχεις μονιμα στο clipboard, ωστε να το κανεις ευκολα paste;

      posted in Κατασκευαστές και Μοντέλα
      D
      dettol
    • RE: BYD forum

      https://www.drive.gr/news/kosmos/germania-antiprosopeies-stellantis-tha-poyloyn-kai-byd#

      Αναμένουμε την τοποθέτηση του spin doctor του ομίλου stellantis, @criuser . The floor is yours! 😁

      posted in Κατασκευαστές και Μοντέλα
      D
      dettol
    • RE: ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ, ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΙΚΑ, ΕΦΑΠΑΞ, ΕΝΟΙΚΙΑ Ή ΑΠΛΑ ΠΡΟΣΕΥΧΗ ΚΑΙ ΣΥΣΣΊΤΙΑ ?

      Οσοι ειμαστε κατω απο 50 (για να μην πω 60) και δεν ειμαστε υπαλληλοι, εχουμε αποδεχτει το γεγονος οτι θα μας παρει νεκροφορα απο τον χωρο εργασιας μας. Επομενως, οποιαδηποτε κουβεντα για συνταξιοδοτικες εισφορες ειναι απλα αστεια, ακομα και να μην ειχαμε δει το ψαλιδισμα τους τα προηγουμενα χρονια.
      Για εμας οι εισφορες ειναι απλα ενας (ακομα) φορος τον οποιο πληρωνουμε. Ας μας κανουν την χαρη ομως και να μην μας κοροϊδευουν βγαζοντας μελετες για ανταποδοτικοτητα και κουνωντας μας το δακτυλο "με τοσα λιγα που πληρωνεις, τι συνταξη νομιζεις οτι θα παρεις;"
      Βρε μπαγλαμαδες, οτι και να σας πληρωσω, θα μου τα φατε, λοιπον αντε μαμηθειτε.
      Απο εκει και περα ο καθενας επιλεγει πως θα επενδυσει το περισσευμα του (αν εχει περισσευμα). Ο κρου, επειδη γνωριζει τον χωρο, προτεινει ακινητα. Καλα κανει. Εχει γνωσεις απο την εργασια του και μπορει να τις εφαρμοσει. Αν παω να αγορασω εγω διαμερισμα, θα με γδαρουν ζωντανο. Αν ειναι να το αγορασω για ιδιοκατοικηση, παει στο διαολο, θα το χρησιμοποιησω τουλαχιστον. Αν ειναι ομως ως επενδυση, ε οχι, γιατι πληρωνοντας παραπανω, παει περιπατο το πλανο της αποδοσης.

      posted in Αντίλογος
      D
      dettol
    • RE: Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης

      @dg79 said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:

      @dettol said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:

      Στην τελευταια μας βολτα την κυριακη που περασαμε απο αρκετα χωρις της πελοποννησου, ειδα οντως μικρους οικισμους που απεχουν χιλιομετρα και τουλαχιστον 15-20' απο το κοντινοτερο βενζιναδικο/μινι-μαρκετ κτλπ. Σκεφτομουν ποσο χρησιμο θα ηταν για τετοιους ανθρωπους ενας συνδυασμος φωτοβολταϊκου + ηλεκτρικου αυτοκινητου. Καταλαβαινω οτι το πραγμα "σκαλωνει" στο οικονομικο κοστος, αλλα επειδη ειδα και αρκετες σπιταρονες, ειμαι σιγουρος οτι δεν ζοριζονται ολοι οκονομικα.

      Για μένα είναι αδιανόητο κάποιος που μένει προάστια ή επαρχία και δουλεύει στη πόλη (στυλ US suburbs), να έχει δικό του σπίτι και να μην έχει ηλεκτρικό. Ειδικά αν υπάρχει δυνατότητα και για φωτοβολταϊκά.
      Οκ ο καθένας έχει τα κολλήματα του, ίσως και να υπάρχει ακόμα άγνοια ή/και φόβος.

      συμφωνω μαζι σου αλλα τους καταλαβαινω στο θεμα της συντηρησης/επισκευων. Το datsun αγροτικο 40ετιας θα το επισκευασουν σε καποιο μαστορα εκει κοντα. Αντε τωρα να σου κατσει στραβει με ηλεκτρικο. Ο κακομοιρης ο σινογιωργος στην πατρα ηταν και του εστειλαν τεχνικο απο αθηνα (ελεος) για να φτιαξει το id3 του που ειχε κολλησει μετα απο προβλημα στο περασμα του update!

      Βέβαια με τις τιμές που έχουν πλέον τα διαμερίσματα (4000-5000 €/τμ) απορώ πως κάποιος προτιμάει να δώσει 400-500-600Κ για ένα ευρύχωρο διαμέρισμα μέσα στη πόλη, ενώ με τα χρήματα αυτά θα μπορούσε να έχει σπιταρόνα 20-30 χλμ μακριά, με την ησυχία και την άπλα του.

      Συμφωνω και σε αυτο, αρκει να στο επιτρεπει η καθημερινοτητα σου. Χτες υπολογιζαμε με τη συζυγο ποσα χιλιομετρα κανει το μηνα και το βγαλαμε 600-800. Μιλαμε απλα για αποστασεις σπιτι-σχολειο-σπιτι-δραστηριοτητες παιδιων. Μαλιστα δεν μενουμε μακρια απο το κεντρο της πολης και ολα ειναι (σχετικα) τριγυρω μας (3-5χλμ).
      Αυτο που θα μου αρεσε πιο πολυ σαν ιδεα ειναι να μενεις πχ κορινθο ή χαλκιδα και να πηγαινοερχεσαι μονο εσυ για δουλεια.
      Βγαινουμε off topic ομως 🙂

      posted in Περί αυτοκίνησης
      D
      dettol
    • RE: Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης

      @savas89 said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:

      Προσωπικά αν έχει με 50€ κανένα Xev yoyo ή leapmotor να πηγαίνω δουλειά και αν δεν υπερβαίνω τα κριτήρια, δε θα με χαλούσε. Αν όμως αυτά θα έχουν 100€ και έχει με 50 το ami και τέτοια κακόμοιρα τότε ούτε κάν. Γιατί με λιγοτερα από 100 εξυπηρετουμαι με το 15ετιας

      ο,τι στοιχημα θες οτι με καποιον "μαγικο" τροπο θα αυξηθουν οι τιμες ληζινγκ των επιδοτουμενων οχηματων 🙂

      posted in Περί αυτοκίνησης
      D
      dettol
    • RE: Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης

      @dg79 said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:

      @axel12p said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:

      Ποιος ανήκει σε αυτές τις κοινωνικές ομάδες και έχει τη δυνατότητα φόρτισης στο σπίτι του;;; Γιατί αν είναι να φορτίζει σε ταχυφορτιστές, καλύτερα να κρατήσει το σαπάκι του και να βάζει τα 50€ στην τσέπη κάθε μήνα!

      To πρόγραμμα ταιριάζει γάντι σε κατοίκους της επαρχίας και ειδικά σε αυτούς που εργάζονται σε κοντινές πόλεις.

      • χαμηλότερα εισοδήματα τσεκ
      • απόσταση μεταξύ κατοικίας και εργασίας τσεκ
      • δυνατότητα φόρτισης στο σπίτι τσεκ
        10.000 αιτήσεις μόνο, θα γίνει σφαγή 🤜

      Άραγε μπορεί να οδηγήσει κι άλλος το αυτοκίνητο εκτός από τον πρώτο οδηγό; Τι γίνεται στο leasing γενικότερα; Επιτρέπεται δεύτερος οδηγός, από το οικογενειακό περιβάλλον; Αν ναι, τότε κάνει αίτηση ο παππούς ο χαμηλοσυνταξιούχος στο χωριό και το οδηγάει ο εγγονός 😛

      Στην τελευταια μας βολτα την κυριακη που περασαμε απο αρκετα χωρις της πελοποννησου, ειδα οντως μικρους οικισμους που απεχουν χιλιομετρα και τουλαχιστον 15-20' απο το κοντινοτερο βενζιναδικο/μινι-μαρκετ κτλπ. Σκεφτομουν ποσο χρησιμο θα ηταν για τετοιους ανθρωπους ενας συνδυασμος φωτοβολταϊκου + ηλεκτρικου αυτοκινητου. Καταλαβαινω οτι το πραγμα "σκαλωνει" στο οικονομικο κοστος, αλλα επειδη ειδα και αρκετες σπιταρονες, ειμαι σιγουρος οτι δεν ζοριζονται ολοι οκονομικα.

      posted in Περί αυτοκίνησης
      D
      dettol
    • RE: ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ, ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΙΚΑ, ΕΦΑΠΑΞ, ΕΝΟΙΚΙΑ Ή ΑΠΛΑ ΠΡΟΣΕΥΧΗ ΚΑΙ ΣΥΣΣΊΤΙΑ ?

      @criuser said in ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ, ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΙΚΑ, ΕΦΑΠΑΞ, ΕΝΟΙΚΙΑ Ή ΑΠΛΑ ΠΡΟΣΕΥΧΗ ΚΑΙ ΣΥΣΣΊΤΙΑ ?:

      Τίποτα δεν σημαίνει για την σύνταξη, αφού ο μηχανισμός Κατρούγκαλου σου κλέβει τις εισφορές σου.

      Σύμφωνα με αυτό το σύστημα ο μέσος μισθός όλων των χρόνων της εργασίας σου αφού προσαρμοστεί με τον πληθωρισμό στις τιμές του τελευταίου έτους εργασίας, για 40 χρόνια εργασίας κόβεται στην μέση. Στο ποσό αυτό προστίθεται και η εθνική σύνταξη κάπου 430 ευρώ σήμερα.

      Αυτό λοιπόν σημαίνει, ότι αν έχεις τις χαμηλότερες εισφορές πάντα και έχεις μέσο μισθό σημερινά λεφτά 800 ευρώ, θα πάρεις 400+430 = 830 σύνταξη στα 40 χρόνια εργασίας.

      Αν είσαι λίγο πιο κιμπάρης και τους δώσεις παραπάνω εισφορές ώστε να πας στα 1000 ευρώ θα πάρεις 930 σύνταξη.

      Στα 1200 θα πάρεις 1030 σύνταξη.

      Στα 1400 πας στα 1130 και έτσι για κάθε 100 ευρώ εισφορές που δίνεις παραπάνω θα παίρνεις 50 ευρώ σύνταξη παραπάνω.

      Αν λοιπόν για 480 μήνες εργασιακού βίου δώσεις 100 ευρώ παραπάνω ήταν 48000 ευρώ θα έχεις 600 ευρώ παραπάνω σύνταξη τον χρόνο. Θέλεις 80 χρόνια για να ξαναπάρεις πίσω το 100άρικο, δηλαδή από τα 147 σου και πάνω θα έχεις κέρδος...

      Αν τώρα αντί να δίνεις 200 ευρώ παραπάνω εισφορές, σύνολο 96000 δηλαδή, πάρεις ένα δάνειο 70000 και βάλεις και 20000 δικά σου παίρνεις ένα σπίτι 60-70 τμ 40 ετών που θα σου δίνει 400 τον μήνα τουλάχιστον και σε βάθος 40 χρόνων 600 τον μήνα, ενώ η δόση θα είναι πάντα στα 200 ευρώ.

      Ετσι στο τέλος του εργασιακού σου βίου θα έχεις πολύ περισσότερα.

      Αυτά δεν τα σκέφτονται οι οικονομολόγοι και έτσι πληρώνουν τους δημοσιογράφους να γράφουν ανοησίες.

      Και μάλιστα ενώ είναι πρόσφατη η απώλεια των εισφορών των εργαζομένων πριν το 2002.

      μην ξεχνας οτι οι εισφορες εκπιπτουν φορολογικα. Ετσι ειναι τουλαχιστον -22% για εταιρειες και μπορει να φτασει και -40% για ελευθερους επαγγελματιες - ατομικες επιχειρησεις (αν θυμαμαι καλα τις φορολογικες κλιμακες)

      posted in Αντίλογος
      D
      dettol
    • RE: OMODA & JAECOO (CHERY) forum

      @lap said in OMODA & JAECOO (CHERY) forum:

      @dasimo said in OMODA & JAECOO (CHERY) forum:

      Να πούμε και κάτι σημαντικό εδω μιας και υπάρχει και μία παρερμηνεία....Οι δασμοί εισαγωγής στα Κινεζικά PHEVs είναι απο 0% και έως μονο 10% και όχι 38% οπως διαρκώς αναφέρεται. Ο λόγος είναι οτι οι Κινέζοι επιδοτούν μονο τα EVs στην Κίνα. Αυτό βεβαίως συμπαρασύρει και το τέλος ταξινόμησης όπως φαίνεται στην παρακάτω εικόνα που έχει αναλυτική τιμολόγηση.
      Για παράδειγμα το Tigo 9 με τον ΚΕΚ έχει 6.100 ευρώ τέλος ταξινόμησης.....ενω το αντίστοιχο PHEV μόνο 2.000 ευρω. Ετσι για να μην νιώθουν και εντελώς κορόιδα όσοι αγοράζουν Κινέζικα PHEVs.
      Αντίθετα, στα EVs , οι δασμοί εισαγωγής ΜΠΟΡΟΥΝ να φτάσουν έως και το 38%. Και αυτό βεβαίως εξηγεί και το γεγονός γιατι έχουμε γεμίσει με 1500άρια PHEVs απο την Κινα , τα οποία βγαίνουν ασχέτως μάρκας όλα με εναν κινητήρα! (αυτό για όποιον φοβάται οτι θα μείνει χωρίς ανταλλακτικά!)
      πηγή: https://www.scmp.com/economy/china-economy/article/3315797/chinas-plug-hybrid-exports-spike-wake-eu-tariff-exemption

      Το έψαξα και τελικά έχεις δίκιο. Αντισταθμιστικό δασμό (επιπλέον του 10% ) έχουν μονάχα τα ev. Ανάλογα τον κατασκευαστή φτάνει και ως τα 38%

      Tα phev έχουν 10%

      Υ.γ Το nickname σου παραπέμπει σε ‘’δασμό’’ με μια ελιτίστικη προφορά….😁

      και πιθανοτατα για αυτον τον λογο εχουν μαμηθει οι κινεζοι να φερουν phev στην ευρωπη

      posted in Κατασκευαστές και Μοντέλα
      D
      dettol
    • RE: Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης

      @teo-mak said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:

      @katafractos17 said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:

      Αποκλειστικό: Ποιοι Έλληνες θα αποκτήσουν ηλεκτρικό αυτοκίνητο με μόνο 50 ευρώ το μήνα;

      Εχει ανακοινωθει η εναρξη του προγραμματος;

      τελη 2026, αρχες 2027 αναφερει το αρθρο. Μεχρι τοτε ...

      posted in Περί αυτοκίνησης
      D
      dettol
    • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
      • ΕΛΛΑΔΑ
      • ΚΟΣΜΟΣ
      • ΕΚΘΕΣΕΙΣ
      • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ 4Τ
      • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
    • ΔΟΚΙΜΕΣ
      • TEST
      • ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
      • ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ
      • ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΓΝΩΡΙΜΙΕΣ
      • ΔΟΚΙΜΕΣ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ
      • ΕΙΔΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ
      • ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΑ
    • VIDEO
      • 4TTV
      • ΝΕΑ ΜΟΝΤΕΛΑ
      • ΑΓΩΝΕΣ
      • CANDID CAMERA
    • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
      • ΕΙΔΗΣΕΙΣ – ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
      • ΛΕΞΙΚΟ
    • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
      • ΔΟΚΙΜΕΣ – ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
      • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΑΓΩΝΕΣ
      • FORMULA 1
      • WRC
      • ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΑΓΩΝΕΣ
      • ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ
    • ΤΙΜΕΣ
    • 4T CLASSIC
      • ΜΟΝΤΕΛΑ
      • ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΕΣ
      • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ
      • ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ
      • ΑΓΩΝΕΣ/ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΕΙΣ
    • ΑΓΟΡΑ
      • ΠΩΛΗΣΕΙΣ
      • ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ
      • ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΜΕΝΑ
    • 2ΤΡΟΧΟΙ
      • ΟΔΗΓΟΥΜΕ
      • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
      • ΑΓΩΝΕΣ
      • CLASSIC
    • ΑΡΧΕΙΟ ΤΕΥΧΩΝ
    • MENU
    • ΤΙΜΕΣ
    • 4ΤΡΟΧΟΙ
    • ΣΥΓΚΡΙΣΗ
    • ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΙΕΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
    • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
    • ΟΔΙΚΗ ΒΟΗΘΕΙΑ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
    • ΧΡΗΣΙΜΑ ΤΗΛΕΦΩΝΑ
    • ΚΟΚ

    logo footer

    coty











    • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • ΑΓΩΝΕΣ
    • ΔΟΚΙΜΕΣ
    • CLASSIC
    • ΤΙΜΕΣ
    • VIDEO
    • FORUM
    4T FORUM
    4T LIBRARY
    • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
    • ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ FORUM
    • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
    • ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΕΙΤΕ ΣΤΟ 4TROXOI.GR
    Powered by nxcode.gr