Από τα περσινά χιόνια, αν αναμονή των φετεινών (οψόμεθα...)
fiverg
@fiverg
Please enter occupation - Please enter your interests
Best posts made by fiverg
-
RE: Βαλτε μια φωτο απο το αυτοκινητο σας!
-
RE: Βαλτε μια φωτο απο το αυτοκινητο σας!
Να χαρούμε λίγο το χιονάκι με τα παιδιά!
-
RE: BMW 1 Series 2019
Οδηγώ πρόσφατα παραληφθείσα εταιρική F40 116d αυτόματη. Μάλλον ήρθε καραβιά και παραλαμβάνουν όλοι...
Πρώτες εντυπώσεις:
Φοβερή δουλειά στην ηχομόνωση του ντίζελ κινητήρα. Πλην όμως περνάει αρκετός -συγκριτικά- θόρυβος από τους θόλους και τα λάστιχα. Σε καλό οδόστρωμα μαζεύεις 160-170 km/h χωρίς να το πολυκαταλάβεις.
Ανάρτηση καλή. σιδερώνει αρκετά, απομονώνει πολλά γκάπα-γκούπα αλλά μαγικό χαλί δεν την λες. Πλην όμως οι πολλαπλοί πίσω κάνουν δουλίτσα σε στροφές με πολλά χλμ όταν συναντάς εγκάρσιες ανωμαλίες (δεν έχεις αναπηδήσεις στον πίσω άξονα). Θα της έβαζα ένα 7/10.
Με το steptronic προπαθώ να εξοικειωθώ, δεν καταλαβαίνω γιατί η όπισθεν έχει κατεύθυνση στον μοχλό προς τα εμπρός και το drive προς τα πίσω... Είναι το πρώτο αυτόματο που οδηγάω, στο παρκάρισμα ακόμη ψάχνομαι μιας και όλες οι επιλογές γίνονται πατώντας υποχρεωτικά το φρένο. Στην πασχαλιάτική κίνηση πάντως δίνει ρέστα.
Από επιδόσεις καλούτσικα, προφανώς οι 116 ίπποι είναι λίγοι για 1400+ κιλά βάρος, ωστόσο το 7ρι κιβώτιο με την κλιμάκωσή του βοηθάει αρκετά στο να το κάνει λίγο πιο γρήγορο απ' όσο θα περίμενες. Έχει ανάλογες - ή και λίγο καλύτερες - επιδόσεις με το Vitara των 120 ίππων και 1300 κιλών. Κατανάλωση μέχρι τώρα στο 5.7 μ.ο. αλλά μιλάμε για κάτω από 1000 χλμ ακόμα.
Εσωτερικό πολύ ωραίο στο ταμπλό, έχω το live cockpit professional με τις δύο οθόνες, έχει κάνει πολύ ωραία δουλειά η bmw, όμορφος τρόπος παρουσίασης των πληροφοριών, ωραία γραφικά, δικό της λειτουργικο στην ουσία με ένα κάρο δικές της εφαρμογές (που προφανώς δεν πρόκειται να ακουμπήσω ούτε το 1/10 ποτέ). Ασύρματο android auto αν θέλεις πλοήγηση από google και μουσική spotify. Ωραία υλικά σε ταμπλό και πόρτες, άνω του μέσω όρου στο υπόλοιπο σαλόνι, στην έκδοση που έχω το "luxury" σταματάει εκεί, π.χ. οι βάσεις των καθισμάτων είναι επενδυμενες με τσόχα ολίγον φτηνιάρικη σε σχέση με το υπόλοιπο setup.
Γενικά το αμάξι προσπαθεί να δώσει μια "εσάνς" από τις μεγαλύτερες σειρές της bmw χωρίς όμως να τις φτάνει στις λεπτομέρειες. Αν το δεις όμως σαν ένα καλοστημενο hatchback που κοστίζει στην βασική του έκδοση κάτω από 25Κ, είναι καλή ευκαιρία στις μέρες μας και δεν είναι τυχαίο που το παρόν νήμα έχει πλέον αρκετή κίνηση. Ειδικά στα 31Κ παίρνεις την 118i με 136 ίππους, αυτόματο και πολύ πλούσιο εξοπλισμό.
Θα επανέλθω μόλις κλείσει μερικές χιλιάδες χλμ.
-
RE: Σχολιασμός άλλων χωρών (πολιτική κυρίως) [Διάσπαση]
Στην ελλαδα ως γμωστον υπαρχει μια μονο κατηγορια εξυπνων ανθρωπων (που ψηφιζει αριστερα την ημερα των εκλογων).
Μετα την ημερα αυτη η εξυπναδα παει περιπατο και αναλωνονται για 3 ετη και 364 ημερες να οικτιρουν τον καπιταλισμο, το συστημα και την κακουργα την κενωνια που τους εριξε στην ανεχεια.ΥΓ: Δεν γελαω με το χαιβανια για τους ψηφοφορους του Κουλη, ο καθεις χαρακτηριζει ο,τι θελει κι οπως θελει. Με την παραδοσιακη αισθηση ανωτεροτητας των αριστερων γελαω που χαρακτηριζουν ολους τους αλλους βλακες πλην του εαυτου τους
-
RE: BMW 1 Series 2019
Λίγο πιο εμπεριστατωμένη αποψη για την 116d μετά από 2500 χλμ.
- Ηχομόνωση ντίζελ κινητήρα άριστη.
- Θόρυβος από τους θόλους μεγάλος και αναπάντεχος αν σκεφτείς την γενικότερη ηχομόνωση, δεν ξέρω το γιατί. Περισσότερος από του 2015 vitara, ισως επειδή είμαι και πιο κοντά στο έδαφος.
- Κραδασμοί του ντίζελ ελάχιστοι αλλά υπαρκτοί (όταν π.χ. το ξεκινάς με το κουμπί εκκίνησης καταλαβαίνεις ότι έχεις ντίζελ).
Κιβώτιο (7 σχέσεων αυττόματο) και κινητήρας άψογα, νομίζεις ότι είναι πιο δυνατό. Πολύ καλή κλιμάκωση, ανεπαίσθητες σχεδόν αλλαγές, επιταχύνεις και νομίζεις ότι έχεις ηλεκτρικό! (όχι από πλευράς δύναμης, από πλευρά ομαλής κίνησης). Στις μετρήσεις, για τον λόγο ίππων (116) προς βάρος (1430) εχει 0-100 10.2'', θα το περίμενε κάποιος πολύ πιο αργό. Μαζί με το ηλεκτρικό χειρόφρενο, η κίνηση στην πόλη είναι παιχνιδάκι. - Ανάρτηση προς το σφιχτό με αρκετό γκάπα-γκούπα μέσα στην πόλη.
- Εσωτερικό όμορφο (έχω σχετικά πλούσια έκδοση με ψηφιακό cockpit) και αρμονικό, δεν προεξέχουν οθόνες σαν ταμπλετ, ωραία υλικά, ωραία και χρήσιμη η απεικόνιση του nav στα όργανα του οδηγού, άψογη συνεργασία με android auto. To αυτοκίνητο έχει δική του sim οπότε έχει on line πληροφορίες κίνησης και στο δικό του nav, έχει πληροφορίες για καιρό κλπ καλούδια που δεν τα εχω πολυψάξει.
Γενικά θα έλεγα όσο κάνει ακόμη 22.5Κ, όποιος ενδιαφέρεται για ένα αξιοπρεπές hatchback, να μην το σκεφτεί καθόλου για την 116i.
-
RE: ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ - ΕΚΛΟΓΕΣ #2
Δεν θα πω ότι ήταν μια άριστη πολιτικός. Αλλά από όλους αυτούς που ήταν αρχηγοί κόμματος τα τελευταία χρόνια μου φαίνονταν με διαφορά η πιο ηθική και ευγενική παρουσία.
Πραγματικά θα λείψει...
https://www.protagon.gr/epikairotita/exase-ti-maxi-i-fwfi-44342372986 -
RE: Chery Forum
Τι να συζητάμε τώρα, στα 25Κ με 200 άλογα και τέτοιο εξοπλισμό αν δεν είχες τον φόβο του betta tester δεν θα υπήρχε άλλο οικογενειακό για τον έλληνα από το Tigo 4. Βλέπεις τα αντίστοιχα ευρωπαϊκά και γελάς...
Πες ότι αυτή η γενιά όντως δεν θα πουλήσει τόσο πολύ λόγω αμφιβολίας στα κινέζικα, αν εδραιωθούν πάει το πουλάκι, πέταξε... Κάποτε τα hyundai ή πιο παλιά τα γιαπωνέζικα ήταν φθηνότερα μεν αλλά χειρότερα σε επίπεδο προδιαγραφών, εδώ έχουμε και φθηνότερα και καλύτερα... -
RE: ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ - ΕΚΛΟΓΕΣ #2
Αφού σχεδόν δεν κοιμήθηκα το βράδυ από την σφαλιάρα της Ρεάλ, ας κάνω μια ανασκόπιση...
- "Διαλύθηκε η παιδεία και η υγεία" (παρόλο που οι προυπολογισμοί τους ήταν μεγαλύτεροι και προσλήφθηκε -επιτέλους- προσωπικό, στην υγεία 10Κ παραπάνω απ ότι επί ζαίων...).
- "Πεινάει ο έλληνας, τρώει από τους κάδους" (ρεκόρ πωλήσεωνς αυτοκινήτων, μείωση ανεργίας, ρεκόρ επενδύσεων, λιανική στα ύψη κλπ.).
- "Κλείνουν οι μικρομεσαίοι από το ρεύμα" (έδωσαν 50%+ στην ΝΔ). Αλήθεια τι ποσοστό "εξόδων" είναι το ρεύμα και τι το 20% στις εισφορές;
- "Δεν θα έχουμε ρεύμα τον χειμώνα, θα μας κόψει το αέριο ο Πούτιν, μα τι κάνει ο Κούλης και τα βάζει με την αρκούδα, δεν θα ανάβουμε ούτε θερμοσίφωνα για μπάνιο".
- "Η νέα γενιά έχει συνθλιβει" (πρώτη δύναμη η ΝΔ στους νέους).
- "Σιγά τα ωα με το πρόγραμμα για τα σπίτια των νέων, τρίχες του μητσοτάκη" (πάνω από 20Κ οι δικαιούχοι).
- "Ξενιτεμένοι νέοι, η γενιά των μνημονίων" (πρώτη δύναμη η ΝΔ στους εξωτερικού).
- "Πεινάνε οι συνταξιούχοι" (μηδενίστηκαν σχεδόν οι εκρεμείς συντάξεις).
- "Πετσωμένα μέσα, πετσωμένες δημοσκοπήσεις" (όντως τελικά δεν είναι να τις παίρνεις και πολύ στα σοβαρά).
- " Η ελλάδα κάτω από το Κονγκό σε ελευθερία τύπου".
- "Μικρή Μαρία, κάτω ο φράχτης" κλπ.
- "Χούντα Κούλη, ανελεύθερο καθεστώς" (43% στην Ν Σμύρνη η ΝΔ)
- "Χαρίζουμε τα χρέη σας"
- "Προδότης των Πρεσπών ο Κούλης, δεν θα βρει ούτε την ψήφο του από Λάρισα και πάνω" (παντού πρώτη στην Μακεδονία η ΝΔ).
Όλα αυτά διανθισμένα βέβαια πάντα με μια εσάνς καθημερινών αρνητικών δημοσιευμάτων. "Είδατε πόσο χάλια τα κάνει ο μητσοτάκης, υπάρχει η μαγική λύση που θα τα λύσει όλα αλλά δεν σας την λέμε". Ελπιδοφόρο λοιπόν που ο λαικισμός των ζαίων, του βαρουφάκη και των υπόλοιπων παπατζήδων πήγε στην κουβά. Ο λαός φάνηκε να προτιμάει το μοναδικό θετικό αφήγημα που ακούστηκε σε αυτές τις εκλογές (κατώτατος στα 950, μέσος στα 1500). Γράφαμε κι εδώ μερικοί ότι η κοινωνία είναι "αλλού", φάνηκε πόση σχέση με την πραγματικότητα είχαμε εμείς και πόση κάποιοι άλλοι συμφορουμίτες.
Η συντριβή της λαικίστικης αριστεράς που αυγάτισε επί μνημονίων είναι προφανής, όποιος δεν την βλέπει και τα φορτώσει στα "πετσωμένα" ας ετοιμαστεί να δει τον Κούλη να κυβερνάει και τρίτη τετραετία. Από τους άλλους το ΚΚΕ το μπουστάρουν όπως και το ΠΑΣΟΚ, η αλήθεια είναι ότι το πρώτο κινείται στο 7% και το δεύτερο στο 12% με τον Μητσοτάκη να είναι στο 40%. Πρώτη σε όλους τους νομούς η ΝΔ, ακόμη και στην Εύβοια(!). Σχεδόν στις ίδιες ψήφους που είχε και το 19 λες και δεν πέρασε covid, πόλεμος, πληθωρισμός κλπ. Αν αυτά μπουν κάτω από το χαλί με μια απλή επίκληση στην "διαπλοκή" πάει να πει ότι οι αριστεροί κοιμούνται με τα τσαρούχια.
Βεβαίως κυβέρνηση ακόμη δεν υπάρχει και ο νικητής των εκλογών είναι αυτός που κάνει κυβέρνηση. Προσωπικά θα ήθελα συγκυβέρνηση ΝΔ με ΠΑΣΟΚ, την ΝΔ με 40% να κυβερνάει μόνη της την φοβάμαι, θέλει "χαλινάρι". Δυστυχώς απ ότι φαίνεται θα κυνηγήσει τις δεύτερες εκλογές οπότε καλό θα είναι να της κατεβάσει λίγο ο λαός την μύτη.
-
RE: Διακοπές 2025
Για οικογενειάρχη με μικρά παιδιά δεν υπάρχει καλύτερο μέρος από την Πελοπόννησο. Διαλέξτε ότι παραλιακό θέλετε από Μεσσηνία και Σπάρτη, δεν θα βγείτε ζημιωμένοι. Λίγο πιο πίσω (για εμένα) Ηλεία, Άργολίδα και Κορινθία/Πάτρα (με αυτή την σειρά θα τα έβλεπα).
Οδική πρόσβαση, με τα ακτοπλοϊκά που δεν πληρώνεις βγάζεις τρεις (τουλάχιστον) έξτρα ημέρες σε δωμάτιο. Και επίσης το βασικό, ΔΕΝ υπάρχει νησί με αξιοπρεπή περίθαλψη, ειδικά το καλοκαίρι. Αν -ο μη γένοιτο- γίνει καμιά στραβή σε μικρό παιδί (μια σκωληκοειδίτιδα π.χ.) θα ψάχνετε για ελικόπτερο.- και τόσοι που πάνε; τόσοι τουρίστες ρε φίλε...
- απλά δεν ξέρουν ...
-
RE: Suzuki Vitara 2015
Άψογη η διοργάνωση από το Θεόδωρο, σούπερ η διαδρομή.
Προφανώς δεν πήγαμε να ανεβοκατέβουμε γκρέμια, η βόλτα ήταν ακριβώς στα μέτρα των Vitara. "Λογικά" κομμάτια με λάσπη, κάποια σημεία με πολύ λίγο χιόνι, ή σαθρά που τα 2κίνητα τα πέρναγαν με φόρα και τα 4κίνητα πέρναγαν χωρίς να καταλαβαίνεις το πως.
Είναι ζήτημα αν στα 100χλμ (...σχεδόν) χωματόδρομου που κάναμε να μπήκε η τετρακίνηση σε 1-2. Σωτήριο (μόνο στα 4κίνητα υπάρχει) τo hill descent που ειναι πραγματικό και όχι μουσαντένιο, κατεβαίνεις μεγάλη κλίση με κροκάλες και έχεις τον απόλυτο έλεγχο χωρίς να πατάς φρένο και να γλυστράς μιας και το αμάξι φρενάρει μόνο του σε κάτω από 10 km/h.
Για όσους τα βλέπουν αυτά εύκολα, να πούμε οτι το αμαξάκι με πήγε και με έφερε από Αθήνα με κάτω από 7lt/100 (diesel), έκανε έναν χαμό καρόδρομους με 1η-2α και την επόμενη μέρα το πήρε η γυναίκα να πάει γραφείο (όπως έχει γίνει και αρκετές φορές στο παρελθόν, ακόμη με τις λάσπες το έχω).
Βεβαίως τα πλαστικά είναι σκληρά, στο ταξιδι από τα 110-120 και πάνω ακούς το μοτέρ σαν να έχεις φορτηγό και τα γκάπα-γκούπα στον χωματόδρομο είναι πολύ -μα πολύ- εμφανές.
Latest posts made by fiverg
-
RE: ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ - ΕΚΛΟΓΕΣ #3
@lap said in ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ - ΕΚΛΟΓΕΣ #3:
Άρα φαντάζομαι όλοι οι ΝΔτες, Δαπίτες, διάφοροι πολιτικοί, δημοσιογράφοι αλλά και οι πολίτες που έβγαζαν φωτογραφίες και selfies μπροστά στο μνημείο κραυγάζοντας συνθήματα για να εναντιωθούν στις πολιτικές της κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ διέπραξαν ύβρη…σωστά;
Αφησαν μόνιμα σημάδια, σκουπίδια, grafity κλπ? Αν ναι έχεις απόλυτο δίκιο. Από εκεί και πέρα εγώ μίλησα για το τι πρέπει να κάνει η πολιτεία. Τώρα αν εσύ θέλεις να πας και να βγάζεις selfie τον πισινό σου με φόντο το μνημείο αυτό αυτό είναι θέμα προσωπικής σου παιδείας. Εγώ δεν θα το έκανα και θα περίμενα από την αστυνομία αν κάποιος χαχανίζει εκεί μπροστά και βγάζει ανάλογες selfies να τον απομακρύνει.
-
RE: ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ - ΕΚΛΟΓΕΣ #3
Είμαι από αυτούς που "σταβοκοιτάνε" όταν βλέπουν τα ονόματα των νεκρών παιδιών στο όνομα του μνημείου. Δεν θα στραβοκοίταγα καθόλου αν ήταν 10 μέτρα πιο κάτω (στην πλατεία Συντάγματος), κρεμμασμένα με πανό στην πρόσοψη της Βουλής, σε ένα "μνημείο φονευθέντων από την κρατική αναλγησία" παραδίπλα. Όπως έχω ξαναγράψει, μια σοβαρή κυβέρνηση θα είχε απομακρύνει οτιδήποτε άσχετο από το μνημείο απο την αρχή, αλλά προφανώς δεν έχουμε σοβαρή κυβέρνηση σε ένα σωρό άλλους τομείς, στην περιφρούρηση ενός μνημείου θα βρούμε σοβαρότητα;
Πάντως όποιος περιμένει να δει τανκς να κατεβαίνουν να το φυλάξουν θε περιμένει πολύ... Και καλό είναι αυτά να τα γράφουν συμφορουμίτες μόνο και να μην τα εκστομίζουν αντιπολιτευόμενοι επιδείκνύοντας την βλακεία και την ανικανότητα που τους δέρνει ταιζοντας τον Κούλη από το πουθενά...
ΥΓ: Θα ξαναπω ότι λόγω ορθόδοξης παράδοσης είμαστε λαός που επηρεάζεται πολύ από τα σύμβολα (επίσης Σέρβοι, Ρώσοι κλπ) και όχι από τον ορθολογισμό (πχ δυτικοί προτεστάντες). Παρατηρείστε πόσο εύκολα μοιραστήκαμε σε "ονοματολάτρες" και "μνημειολάτρες" και πόσος ντόρος γίνεται επ αυτού ανευ καμίας ουσίας.
-
RE: Στ' άρματα, στ' άρματα εμπρός στον αγώνα... (Εξοπλισμοί)
Η κρατούσα άποψη ήταν ότι αποσύρουμε τα rm70, ότι αφοπλιζουμε τα νησια κλπ (όταν στείλαμε μερικές ρουκετες, κοντά στην λήξη του ορίου ζωής τους φαντάζομαι, στην ουκρανια).
https://flight.com.gr/prokiriksi-diagonismou-gia-ton-eksigxronismo-111-rm-70/
Μαζί με τον εκσυγχρονισμο των mlrs και τα puls (να δούμε τι από αυτά θα προχωρησει) νομίζω ότι είμαστε σε καλό δρόμο σε ότι αφορά τις σύγχρονες εξελίξεις στο πυροβολικο. Αυτό που λείπει ακόμη είναι ένα σύστημα μεγάλου βεληνεκούς (1000χλμ+), εκεί δυστυχώς οι γείτονες φτιαχνουν και μόνοι τους (με τεχνογνωσία από Κίνα αρχικα).
-
RE: ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ - ΕΚΛΟΓΕΣ #3
Ομίλησε για θεσμούς ο θεομπαίχτης που για να σώσει το ανηψούδι πόσες φορές πήρε τον μητσοτάκη τηλέφωνο?
ΥΓ: Και τον τσίπρα και ένα σωρό άλλους για να μην κάνουν "προσωπικές επιθέσεις" στο "παιδί" αλλά γενικώς ...αντικυβερνητικές!
-
RE: Στ' άρματα, στ' άρματα εμπρός στον αγώνα... (Εξοπλισμοί)
@piliourits said in Στ' άρματα, στ' άρματα εμπρός στον αγώνα... (Εξοπλισμοί):
@lap said in Στ' άρματα, στ' άρματα εμπρός στον αγώνα... (Εξοπλισμοί):
Και αεροπόροι....
Όχι παίζουμε
Το νου σου, όπου να ναι θα λέμε για ηλεκτρομαγνητικά κανόνια...
Σε καμιά 40ρια χρόνια όταν θα τα αποσύρουν οι άλλοι και θα τα παραλαμβάνουμε ως μτχ υπερόπλα... Υγεία να χουμε...
-
RE: Στ' άρματα, στ' άρματα εμπρός στον αγώνα... (Εξοπλισμοί)
3ης γενιάς και τα δύο. 4ης γενιας rafale, eurofihhter, 5ης f22, f35 (για Δύση).
-
RE: Σχολιασμός άλλων χωρών (πολιτική κυρίως) [Διάσπαση]
@vagkirk said in Σχολιασμός άλλων χωρών (πολιτική κυρίως) [Διάσπαση]:
@fiverg said in Σχολιασμός άλλων χωρών (πολιτική κυρίως) [Διάσπαση]:
Ανεξαρτήτως του τι γράφει παραμέσα, ποιος τα γράφει και που τα γράφει το γεγονός από μόνο του είναι εντυπωσιακό και μου τράβηξε το ενδιαφέρον σαν τίτλος.
https://www.liberal.gr/s-moymtzis/epistrofi-omiron-oyte-mia-gynaika
Δεν παίζει ούτε μια στο εκατομμύριο να είναι αλήθεια αυτό.
Γιατί; Όπως λέει μέσα είχαν απαχθεί 68 και τον χειμώνα ελευθερώθηκαν 7. Μέσα στους τελευταίους 20 δεν ήταν καμία από τις υπόλοιπες. Φαντάζομαι ότι είναι εύκολα επαληθεύσιμα (η μη) τα στοιχεία αυτά.
-
RE: Σχολιασμός άλλων χωρών (πολιτική κυρίως) [Διάσπαση]
Ανεξαρτήτως του τι γράφει παραμέσα, ποιος τα γράφει και που τα γράφει το γεγονός από μόνο του είναι εντυπωσιακό και μου τράβηξε το ενδιαφέρον σαν τίτλος.
https://www.liberal.gr/s-moymtzis/epistrofi-omiron-oyte-mia-gynaika
-
RE: Στ' άρματα, στ' άρματα εμπρός στον αγώνα... (Εξοπλισμοί)
@andya3 said in Σχολιασμός άλλων χωρών (πολιτική κυρίως) [Διάσπαση]:
@fiverg said in Σχολιασμός άλλων χωρών (πολιτική κυρίως) [Διάσπαση]:
@andya3 said in Σχολιασμός άλλων χωρών (πολιτική κυρίως) [Διάσπαση]:
Όταν φτιάχτηκαν τα υποβρύχια στο Σκαραμαγκά, που ήταν πραγματικά δύσκολο τεχνικό έργο, δεν υπήρχε τίποτα. Όλα στήθηκαν απόν το μηδέν. Σιγά μην κολλάγαμε στις φρεγάτες. Κακώς υποτιμάς την εγχώρια τεχνογνωσία. Δεν έχουν κάτι το ιδιαίτερο οι φρεγάτες, απλά πλοία είναι. Τα ηλεκτρονικά τους και τα οπλικά συστήματα είναι προηγμένα, που έρχονται και τα βάζουν εξειδικευμένα συνεργεία των κατασκευαστών.
Υπήρχαν ναυπηγεία όμως τότε.
Τίποτα δεν υπήρχε. Ο Σκαραμαγκάς ήταν διαλυμένος, μόνο κατ΄ όνομα υπήρχε σαν ναυπηγείο. Για να γίνουν τα υποβρύχια προσλήφθηκε νέο προσωπικό και οι εγκαταστάσεις φτιάχτηκαν εκ του μηδενός. Ήταν πολλά τα διαθέσιμα χρήματα απ' τα αντισταθμιστικά οφέλη και υπήρχε οικονομικά η δυνατότητα.
Γι όλα αυτά που λες η ναυπήγησε ξεκίνησε περί το 2000 και το τελευταίο παραλήφθηκε μετά το 15. Επίσης όπως σου έγραψα η τελευταία πυραυλάκατος παραλήφθηκε 20 χρόνια μετά την παραγγελία της, τουτέστιν με το που παραδόθηκε κανονικά θα έπρεπε να ξαναμπεί στην κλίνη για εκσυγχρονισμό μέσης ζωής μιας και φέρει ηλεκτρονικά και όπλα 20 ετών παλιά. Γενικά αν κάπου έχουμε αποτύχει σε εγχώρια συμμετοχή σε κατασκευή όπλων ήταν ακριβώς οι ...ναυπηγήσεις! Προφανώς φταίξανε και τα μνημόνια αλλά όχι μόνο.
Οταν τις παραγγείλαμε το 20 ούτε τέτοια δεν είχαμε. Με αυτά που λες η πρώτη παράδοση που είναι για το 25 θα πήγαινε καμιά 3-5ετία αργότερα. Το αν το ναυτικό "άντεχε" για κάτι τέτοιο δεν το ξέρω, υποψιάζομαι πως όχι.
Πολλές λύσεις υπήρχαν. Κατασκευή 2+2, 2 φρεγάτες στη Γαλλία για να τις έχεις γρήγορα και άλλες δύο στην Ελλάδα για να μείνουν λεφτά στη χώρα και να αποκτήσουμε και τεχνογνωσία και στην κατασκευή και τη συντήρηση. Τώρα δεν θα ξέρει κανείς τίποτα από τα τεχνικά των φρεγατών, θα κρεμόμαστε συνέχεια "απ' τ' αρχίδια των Γάλλων" για το παραμικρό.
Σου θυμίζω ότι παραγγείλαμε 3. Και ότι το κόστος που για ναυπήγηση στην Γαλλία ήταν Χ, με ναυπήγηση των δύο στην Ελλάδα ήταν περίπου 30% πάνω αν θυμάμαι καλά και με χρονοδιάγραμμα "στο περίπου". Η τέταρτη (που θα μπορούσε να κάνει το σχετικό εγχώριο πρόγραμμα πιο ορθολογικό, 3 πλοία αντί δύο) παραγγέλθηκε αφού είχε λήξει η προθεσμία για την σχετική option και αφού μας προέκυψε rearm, "δημοσιονομικός χώρος" κλπ.
Το ότι "κρεμόμαστε" δεν το καταλαβαίνω. Οι επισκευές και η συντήρηση είναι προφανές ότι θα γίνονται εδώ όπως και για ένα σωρό άλλα πλοία που δεν ναυπηγήσαμε εδώ (π.χ. τα πάλαι ποτέ Adams). Να φτιάξουμε από μόνοι μας χωρίς δική τους άδεια δεν γίνεται. "Κρεμόμαστε" δυστυχώς αλλά για άλλον λόγο, αν τυχόν η κλάση δεν μακροημερεύσει στο γαλλικό ναυτικό όπως ακούγεται (δλδ χωρίς περισσότερες παραγγελίες πλοίων και υπηρεσία για πολλά χρόνια) θα μας πάει ο κούκος αηδόνι σε ανταλλακτικά κλπ.
Αν εννοείς ότι με την τεχνογνωσία αυτή θα φτιάχναμε δικές μας σχεδιάσεις αυτό συζητιέται αλλά έχει και πολλές παραμέτρους. Meko πάντως φτιάξαμε εδώ, και πάλι τον εκσυγχρονισμός τους χωρίς ανάδοχο δεν τον κάναμε... Γενικά για να συμφέρει μια σχεδίαση θέλεις αρκετές πωλήσεις "εντός" αλλά και εξαγωγές (βλ. π.χ. την τουρκική κορβέτα Ada), αν είναι να τραβήξεις όλο το ζόρι για 3-4 καράβια θα έχεις ντόπιες φρεγάτες μεν, με κόστος καταδρομικού δε. Για να στο αντιστρέψω, σου φαινόμαστε έτοιμοι να σχεδιασουμε και να ναυπηγήσουμε υποβρύχια επειδή φτιάξαμε εδώ τα 214?Και όχι, μια φρεγάτα με τα στεγανά της κλπ δεν είναι κάτι τόσο απλό. Δεν είναι δλδ ίδια τεχνογνωσία με ένα πλοίο της γραμμής που απλά του κοτσάρεις πάνω ένα ραντάρ και πυραύλους. Δεν θυμάμαι σε ποια κλάση (type 23?) δεν ευθυγράμμισαν σωστά τους αξονες στις προπέλες και μετά είχαν κάθε τρεις και λίγο μηχανικά προβλήματα. Μην πω και για τις νορβηγικές Fridtjof Nansen που οι κακές γλώσσες λένε ότι αυτή που βυθίστηκε στην σύγκρουση με το πετρελαιοφόρο πήρε νερά από το τούνελ του άξονα γιατί δεν ήταν φτιαγμένο σωστά.
Sorry αλλά αυτά είναι σαχλαμάρες, Μια χαρά πλοία φτιάχνουμε και στο Πέραμα και αλλού. Και τεχνικοί υπάρχουν. Μηχανήματα σύγχρονα δεν υπάρχουν γιατί δεν γίνονται επενδύσεις, αλλά με τα λεφτά απ' τα αντισταθμιστικά θα τα αγόραζαν. Στο project των υποβρυχίων έφτιαξαν ένα τεράστιο μηχανουργείο και σωληνουργείο στο Σκαραμαγκά που έχει μέσα όλες τις σύγχρονες αυτόματες εργαλειομηχανές. Φντάζομαι θα το έχουν εγκαταλείψει τώρα, θα έχουν σαπίσει όλα, όπως με τα Ολυμπιακά έργα.
Δεν νομίζω να εννοείς ότι μια παντόφλα που φτιάχνουμε στο Πέραμα ή ένα γκαζάδικο που επισκευάζουμε εκεί απαιτεί την ίδια τεχνογνωσία με μια σύγχρονη φρεγάτα (για το σκάφος μιλάω μόνο...)
Προφανώς όλοι είμαστε υπέρ του να υπάρχει εδώ κατασκευαστικό έργο. Από εδώ και εμπρός δεν υπάρχει καμία δικαιολογία για κανένα πρόγραμμα (εξαιρώ τα f35 γιατί εκεί θα έπρεπε να είμαστε στο κατασκευαστικό team από την αρχή) να μην υπάρχει εγχώρια προστιθέμενη αξία.
Βαριούνται να δουλέψουν οι πολιτικοί και επιλέγουν τις εύκολες και ασφαλείς λύσεις. Ίδιο κόπο θέλει να υπογράψεις μία σύμβαση με τους Γάλλους και να τους δώσεις στο πιάτο τα (δικά μας) λεφτά, με το να στήσεις και να συντονίσεις ολόκληρη την υποδομή για να γίνει τμήμα του έργου στην Ελλάδα?
Ασφαλής λύση για το ΠΝ μετά τις νίλες που έπαθε από τα εντόπια προγράμματα ήταν να έχει με κάθε τρόπο νέα πλοία στην ώρα τους. Δυστυχώς ή ευτυχώς αυτοί είμαστε (για τώρα). Ας κυττάξουμε να βελτιωθούμε, δεν αντιλέγω, πλέον πλοία κατηγορίας φρεγάτας φτιάχνουν μέχρι και οι αραβικές χώρες της μηδενικής ναυτικής παράδοσης.
-
RE: Στ' άρματα, στ' άρματα εμπρός στον αγώνα... (Εξοπλισμοί)
@andya3 said in Σχολιασμός άλλων χωρών (πολιτική κυρίως) [Διάσπαση]:
Όταν φτιάχτηκαν τα υποβρύχια στο Σκαραμαγκά, που ήταν πραγματικά δύσκολο τεχνικό έργο, δεν υπήρχε τίποτα. Όλα στήθηκαν απόν το μηδέν. Σιγά μην κολλάγαμε στις φρεγάτες. Κακώς υποτιμάς την εγχώρια τεχνογνωσία. Δεν έχουν κάτι το ιδιαίτερο οι φρεγάτες, απλά πλοία είναι. Τα ηλεκτρονικά τους και τα οπλικά συστήματα είναι προηγμένα, που έρχονται και τα βάζουν εξειδικευμένα συνεργεία των κατασκευαστών.
Υπήρχαν ναυπηγεία όμως τότε. 'Οταν τις παραγγείλαμε το 20 ούτε τέτοια δεν είχαμε. Με αυτά που λες η πρώτη παράδοση που είναι για το 25 θα πήγαινε καμιά 3-5ετία αργότερα. Το αν το ναυτικό "άντεχε" για κάτι τέτοιο δεν το ξέρω, υποψιάζομαι πως όχι.
Και όχι, μια φρεγάτα με τα στεγανά της κλπ δεν είναι κάτι τόσο απλό. Δεν είναι δλδ ίδια τεχνογνωσία με ένα πλοίο της γραμμής που απλά του κοτσάρεις πάνω ένα ραντάρ και πυραύλους. Δεν θυμάμαι σε ποια κλάση (type 23?) δεν ευθυγράμμισαν σωστά τους αξονες στις προπέλες και μετά είχαν κάθε τρεις και λίγο μηχανικά προβλήματα. Μην πω και για τις νορβηγικές Fridtjof Nansen που οι κακές γλώσσες λένε ότι αυτή που βυθίστηκε στην σύγκρουση με το πετρελαιοφόρο πήρε νερά από το τούνελ του άξονα γιατί δεν ήταν φτιαγμένο σωστά.Προφανώς όλοι είμαστε υπέρ του να υπάρχει εδώ κατασκευαστικό έργο. Από εδώ και εμπρός δεν υπάρχει καμία δικαιολογία για κανένα πρόγραμμα (εξαιρώ τα f35 γιατί εκεί θα έπρεπε να είμαστε στο κατασκευαστικό team από την αρχή) να μην υπάρχει εγχώρια προστιθέμενη αξία.