Αθήνα-Ηγουμενίτσα με e2008 (προσοχή μεγάλο σεντόνι)
Το ταξίδι Αθήνα- Ηγουμενίτσα το κάνω κατά μέσο όρο περίπου 8-10 φορές το χρόνο τα τελευταία δεκαπεντε χρόνια.
Η πραγματικότητα αυτή ήταν ο καθοριστικός παράγοντας στην επιλογή του βασικού οικογενειακού αυτοκινήτου. Το ρόλο αυτό τα τελευταία έξι (6) τον είχε αναλάβει το Honda CRV , με το ροπάτο οικονομικό κινητήρα diesel φιλικό στο φορολογικό μας σύστημα και τους μεγάλους χώρους για επιβάτες και αποσκευές. Το προηγούμενο αυτοκίνητο πόλης , ένα yaris hybrid δεν μας είχε προκαλέσει πότε ώστε να το χρησιμοποιήσουμε για αυτό το ταξίδι.
Η κατάσταση μεταβλήθηκε όταν στην οικογένεια προστέθηκε το Peugeot e-2008 στην έκδοση allure. H πρακτικότητα του και η ποιότητα κύλισης σε έβαζε σε σκέψεις ώστε να δοκιμάσεις να σπάσεις το μονοπώλιο του Honda.
Ο κύβος ερρίφθη όταν παραδόθηκε σημαντικό κομμάτι της Αμβρακίας Οδού , όπου μειώνεται η απόσταση κατά 30+ χιλιόμετρα ενώ ταυτόχρονα η χάραξη είναι πολύ ευνοϊκή για τα δεδομένα του e-2008 καθώς τόσο η Αμβρακία όσο και το κομμάτι Πρέβεζας-Ηγουμενίτσας έχουν χάραξη με όριο τα 90 χιλιόμετρα ενώ η Ιονία και Εγνατία είναι στα 120+χλμ.
Εκκίνηση με σχεδιασμό ταξιδίου από την εφαρμογή ΑΒRP όπου δώσαμε αγώνα να την πείσουμε να βάλει την Αμβρακία στο σχεδιασμό της διαδρομής.
Έδειξε επιμονή να σχεδιάσω το ταξίδι με τρεις στάσεις ( Κιάτο , Ευηνοχώρι, Ρίβιο ), κρίνοντας εκ του αποτελέσματος η στάση στο Κιάτο δεν θα ξαναγίνει.
Πάμε στα του ταξιδίου, λίγη ταλαιπωρία στην αρχή λόγω της φωτιάς στα διόδια και της κίνησης, στη ουσία ο δρόμος καθάρισε από το 60χλμ και μετά. Για να μην βγουν εσφαλμένα αποτελέσματα το κομμάτι αυτό το διέγραψα από την μέση κατανάλωση καθώς οι χαμηλές ταχύτητες δίνουν πολύ χαμηλή κατανάλωση η όποια δεν είναι ενδεικτική.
Αρχοντικό πάτημα το 2008 δεν έχει να ζηλέψει και πολλά πράγματα από το CRV σε ποιότητα κύλισης , ενώ το infotainment (παρά τα θέματα του) με CarPlay φροντίζει να διασκεδάζει οδηγό και συνοδηγό.
Πρώτη στάση Κιάτο και οι πρώτες αρνητικές εντυπώσεις. Μια γιατρίνα βρήκε σκιερό το μέρος που ήταν ο φορτιστής CCS και είχε παρκάρει εκεί το θερμικό αυτοκίνητο. Όταν έσκασε μύτη αντί να ζητήσει συγγνώμη και να τελειώσει η ιστορία μας είπε ότι ήταν προτιμότερο να παρκάρει εκεί παρά σε θέση αναπήρων. Δεύτερη κακή εντύπωση η εφαρμογή fortizo δεν έγραφε πουθενά για τις χρεώσεις , δίνοντας πάσα στο μηχάνημα που θα κάνεις φόρτιση. Εκεί οι χρεώσεις εμφανιζόντουσαν αφού είχε ξεκινήσει η φόρτιση. Για να μην τα πολυλογούμε οι φορτιστές αυτοί είναι τελείως ακατάλληλοι εάν θες να κάνεις μια μικρή γρήγορη φόρτιση και οι πρακτικές αυτές πρέπει να αποδοκιμαστούν από όλους τους καταναλωτές.
Cruise-control στα 110 και αναχώρηση έχοντας βάλει 6,5 KWh, που εκ του αποτελέσματος τελικά δεν θα τις χρειαζόμασταν.
Άφιξη με 29% στο Ευηνοχώρι και πολύ τίμιοι οι φορτιστές της NRG (ξεκάθαρη χρέωση 0,62E/Kwh) , καθίσαμε να φάμε στα goody και μέχρι να τελειώσουμε το φαγητο είχαμε βάλει 27ΚWh .
Ξεκίνημα από Ευηνοχώρι με 85% μπαταρία και cruise control στα 110 . Το ΑΒRP επέμενε να βάλουμε 5KWh στο Ριβιο πρίν εγκαταλείψουμε την Ιονία για την Αμβρακία. Εκ του αποτελέσματος πάλι δεν θα τα χρειαζόμαστε τελικά αλλά από ψυχολογικής απόψεως είναι σωστή η στάση αυτή καθώς είναι ο τελευταίος ταχυφορτιστής πριν μπεις Αμβράκια Οδο .
Βάλαμε γρήγορα τα 5KWh και απολαύσαμε τα τοπία της Ελληνικής άγριας Δύσης. Να σημειώσουμε ότι η Αμβρακία δεν έχει χάραξη για 130 χλμ αλλά για 90 και δεν έχει και ΛΕΑ ούτε ΣΕΑ ενώ υπάρχει ακόμη ένα κομμάτι 17 χλμ που το κάνεις στο παλιό τον δρόμο. Όμορφη διαδρομή ενώ στο παλιό κομμάτι που δεν έχει συντηρηθεί και καλά , δεν μας ταλαιπώρησε καθόλου το e-2008 καθώς απορροφούσε ιδανικά τις λακούβες.
Μια από τις ομορφιές του ηλεκτρικού είναι ότι τηρείς πιο ευχάριστα τα όρια ταχύτητας στους δρόμους. Με το θερμικό δυσκολεύεσαι πχ να κρατήσεις την ταχύτητα κάτω από τα 60 στο τούνελ στο Άκτιο ή σε κάποια κομμάτια μπορείς εύκολα να παρασυρθείς και να ξεπεράσεις το όριο. Στο ηλεκτρικό κρατας το όριο και το σύστημα αναγνώρισης πινακίδων φροντίζει να στο θυμίζει.
Άφιξη τελικά στην Ηγουμενίτσα με δυο παύλες και εξήντα (60) πραγματικά χιλιόμετρα να απομένουν. Εδώ να πούμε ότι επειδή τα τελευταία οκτώ χιλιόμετρα στο δρόμο είναι έντονα κατηφορικά και γεμίζει η μπαταρία, το κοντέρ δίνει αυτονομία που δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα (η ένδειξη όταν φτάσαμε ήταν 100 χιλιόμετρα)
Απολογισμός 430 χλμ με μέση κατανάλωση 15,8KWh/100 με cc 110 Ολυμπία και Ιονία και 90 Αμβρακία
Συνολικό κοστολόγιο
Αρχικό γέμισμα χωρίς κόστος (Να είναι καλά οι δημόσιοι φορτιστές του Δήμου Αθηναίων )
Kιάτο 6,5ΚWh. —> 13euros (χωρίς σχόλιο)
Ευηνοχώρι 27Κwh -17euros
Ρίβιο. 5,5ΚWh —>3,5 euros
Συνολικό κόστος 33,5 euros, αποφεύγοντας την παγίδα της fortizo τα 39 Kwh που έπρεπε να προστεθούν θα μας έδιναν κόστος 24,18 ή επειδή είχαμε περίσσευμα 6,5W το πραγματικό κόστος ήταν 20 ευρώ.
Εάν η αρχική φόρτιση γινόταν σε χρεώσιμο με 0,45e/KWh φορτιστή το συνολικό κόστος θα ήταν (450,45)20,25+20= 40,45
Το αντίστοιχο κόστος στο Honda είναι 4305,5*1,9 (diesel ultimate) = 44,93 με αντίστοχο ρυθμό Αμβρακία και στο κομμάτι Πρέβεζας Ηγουμενίτσας και ελαφρώς πιο γρήγορο στο κομμάτι Ιόνιας και Ολυμπίας (cc 120)
H χρονική επιβάρυνση για τις φορτίσεις είναι 50 λεπτά , δεν μας πειράξανε καθόλου καθώς έτσι και αλλιώς κάνουμε μια στάση τριάντα λεπτών για φαγητό ενώ στο ρυθμό κίνησης η διαφορά ήταν στα 15 λεπτά.
Το δικό μου συμπέρασμα είναι ότι ένα ηλεκτρικό με μια καλή μπαταρία από 55KWh και πάνω θα κάνει το ταξίδι χωρίς παραχωρήσεις σε χρόνους . Με τα σημερινά δεδομένα ένα καλό diesel και ένα ηλεκτρικό θα έχουν συγκρίσιμα κόστη σε σημερινές τιμές εφόσον οι φορτίσεις γίνονται σε εμπορικούς φορτιστές. (11ΚWh για την αρχική φόρτιση και DC για το συμπλήρωμα) Την πλάστιγγα προς το ηλεκτρικό την γέρνει εάν η αρχική φόρτιση μπορεί να γίνει σε οικιακό ρεύμα με χαμηλό κόστος ή δωρεάν φορτιστή .
ΥΓ. Στην ερώτηση εάν θα το ξανακάνω η απάντηση είναι ναι και θα είμαι σοφότερος.