Navigation

    • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • ΑΓΩΝΕΣ
    • ΔΟΚΙΜΕΣ
    • CLASSIC
    • ΤΙΜΕΣ
    • VIDEO
    • 4ΤΡΟΧΟΙ
    • Register
    • Login
    • Search
    • Unread
    • Recent
    • Popular
    G
    • Profile
    • Following 0
    • Followers 0
    • Topics 2
    • Posts 1462
    • Best 390
    • Groups 0

    Best posts made by george1977

    • RE: Οδήγησα....

      Οδήγησα (και οδηγώ) Mercedes GLA200

      Είχα ένα μικρό ατύχημα με το 2008 και έπρεπε να πάει φανοποιείο. Το ραντεβού με καθυστέρησε μερικές εβδομάδες και πήγα στον συνεργείο να παραδώσω αυτοκίνητο και να παραλάβω αυτοκίνητο αντικατάστασης.

      Με περίμενε ένα αυτόματο GLA200 σε λευκό χρώμα.
      Εμφανισιακά κουκλί και το εσωτερικό αρκετά ποιοτικό.
      Οθόνες με καλή ανάλυση και γενικά εσωτερικό ποιοτικό όχι όμως αντίστοιχο με άλλα μοντέλα της εταιρίας.

      Εργονομικά τα πάντα στα σωστά σημεία , εκτός από το μοχλό ταχυτήτων. Ο μοχλός ταχυτήτων είναι σε πολύ άκυρη θέση και δεν συνηθίζεται με τίποτα, υπόσχομαι να μην ξαναγκρινιάξω με την εργονομία των Γάλλων @gatoz μην ξαναγκρινιάξεις για τους Γάλλους, η GLA είναι χειρότερη.ψΠαραβλέποντας αυτήν το εργονομικό ατόπημα, αρχίσαμε να κινούμαστε. Ωραίο πάτημα και ψυχωμένος κινητήρας όταν πατήσεις στο πάτωμα το γκάζι.

      Έχοντας κακομάθει με το ηλεκτρικό μέσα στην πόλη, παρότι αρκετά ραφιναρισμένο σου βγάζει μια τραχύτητα στην λειτουργία, γεγονός που αδικεί και την ποιότητα κύλισης. Μέσα στην πόλη είναι σχετικά ευκίνητο παρά το μέγεθος του, όμως παρά το αυτόματο και το πολύ ομαλό start and stop δεν μπορεί να ανταγωνιστεί σε αίσθηση ούτε υβριδικό ούτε ηλεκτρικά μοντέλα. Στην εθνική είναι αρχοντικό από την άλλη και μπορείς να πηγαίνεις άνετα με νούμερα αυτοφόρου. Στο επαρχιακό είναι πάλι αρχοντικό με ωραία ποιότητα κίνησης.

      Παρότι άλλη κατηγορία από το peugeot θα τολμήσω να τα συγκρίνω.
      Ιnfotainment και οθόνες κατα κράτος επικράτηση των γερμανών με μια παραφωνία. Το carplay είναι extra και πρέπει να πληρώσεις 372 ευρώ στο mercedes store (έλεος!!!! σε 40Κ αυτοκίμητο, βραβείο κάλτσας με πέδιλο).
      Τιμόνι και κιβώτιο κατά κράτος επικράτηση του 2008. στο GLA νιώθει χρόνια πίσω
      Ποιόητα κύλισης. Κατα κράτος επικράτηση του 2008 μέσα στην πολη . Επαρχιακός ισοπαλία. Εθνική το GLA
      Εξοπλισμός . Μάλλον Χ παρότι λείπει το  carplay στο GLA,  πολύ ανώτερο ηχοσύστημα το GLA

      Συνολικά ενδιαφέορν αυτοκίνητο , αλλά πλεον τα αμιγώς θερμικά μένουν εμφανώς πίσω στις αστικές και περιαστικές περιοχές.

      posted in Κατασκευαστές και Μοντέλα
      G
      george1977
    • RE: PEUGEOT 2008 (Μοντέλο 2019)

      e-2008 ένα χρόνο μέτα.

      Συμπληρώνοντας ένα χρόνο με το e-2008 και 12.000 χλμ είπα να κάνω ένα απολογισμό ώστε να μοιραστώ μαζί σας την εμπειρία.
      Καταρχήν σαν αυτοκίνητο είναι όμορφο , με ωραίο εσωτερικό, καλή εκμετάλλευση χώρων και καλή ποιότητα κύλισης. Το μέγεθος οτι πρέπει για πόλη και μόνο λίγο η γαλλική εργονομία προβληματίζει στην αρχή αλλά συνηθίζεται. Το τιμόνι είναι έρωτας όπως και όλα τα χειριστήρια. Τον κακό τους εαυτό οι Γάλλοι το έχουν βγάλει στο infotainment με κακογραμμένο λογισμικό το όποιο κολλάει σε ανύποπτες στιγμές, χάνοντας είτε το carplay είτε μαυρίζοντας την οθόνη. Γενικά δεν φιάχνει και με firmware Update όποτε το κακό λογισμικό είναι μάλλον feature του αυτοκινήτου.
      Στην συμβίωση εως τώρα έχουν έρθει όλα ομάλα, μια ανάκληση για το Ac, ένα τρακάρισμα από δυο δικυκλιστές που θέλανε να γνωρίστουμε καλύτερα, καλή υποστήριξη εως τώρα από συγκεκριμένα συνεργεία , κάποια άλλα φάγανε χι γιατί μάλλον θέλανε να αποφύγουν την υποστήριξη του ηλεκτρικού.
      Στην πολή αισθάνεσαι βασίλιας, κυκλοφορείς αθόρυβα με γαλλική άνεση και όλο το στήσιμο είναι χαλαρωτικό. Υπάρχουν τρια mode eco,normal, sport τα όποια τα επιλέγεις ανάλογα την διάθεση. Στο eco πραγματικά η κατανάλωση μπορεί να δει πολύ χαμηλά νούμερα 11-12Kwh αλλά παράλληλα το αυτοκίνητο είναι ξεψυχισμένο σαν το περίφημο σαξόφωνο στην εμφάνιση της Σοφίας Βόσσου στην Eurovision το 1991. Εντούτοις σε συνθήκες αθηναικού μποτιλιαρίσματος είναι μάλλον το καταλληλότερο mode. Στο normal έχεις ένα αξιοπρέπες αυτοκίνητο ένω το sport είναι πραγματικά πολύ ζωντανό και διασκεδαστικό.

      Περιαστικά στην ακτίνα δράσης του 250-300 είναι χαλαρωτικό και ζωντανό, δεν ταλαιπωρεί οδηγό και επιβάτες και γενικά κάνει την συμβίωση εύκολη.
      Στα μεγάλα ταξίδια αλλάζει η εμπειρία. Εδώ αρχίζει ο σχεδιασμός, πόσο θα είσαι φορτισμένος, που θα σχεδιάσεις τις φορτίσεις σου, ενα ενδεχόμενο backup plan έαν κάτι δεν πάει καλά στο σχεδιασμό. Υπάρχει η περίφημη εφαρμογή ABRP όπου είναι αρκετά ρεαλιστική. Το αυτοκίνητο πηγαίνει άνετα και στις υψηλές ταχύτητες παρόλα αυτά η μικρή μπαταρία (45KWh ωφέλιμο) και η κατάσταση με τους φορτιστές στα ΣΕΑ (ένας πρακτικά φορτιστής 50KWh ανα ΣΕΑ) σε οδηγεί να επιλέξεις να τρέχει με 110-115 χλμ την ώρα ώστε να έχεις τέτοια κατανάλωση ώστε να χρειαστεί λιγότερες φορτίσεις. Η ενεργη αυτόνομια σε αυτές τις συνθήκες είναι στα 240-260χλμ αναλογα με την θερμοκρασία , την φόρτωση του αυτοκινήτου, το άνεμο και το πόδι του οδηγού. Σε γενικές γραμμές για τα λίγα ηλεκτρικά που κυκλοφορούν οι υποδομές είναι οριακές στις εθνικές, πράγμα που είναι περισσότερο κατανοητό στις αργίες όπου είναι μεγαλύτερη η πιθανότητα να πρέπει να περιμένεις να φορτίσεις. Σε γενικές γραμμές εξαιρώντας τις περιπτώσεις όπου θα είναι ήδη άλλος να φορτίζει η ταλαιπωρία είναι μικρή και διαχειρίσιμη. Ομως εαν είναι να αυξηθεί το ποσοστό των ηλεκτροκίνητων , οι υποδομές είναι απειροελάχιστες στους δρόμους. Θα πρέπει να μπουν μεγαλύτεροι και περισσότεροι φορτιστές. Οι φορτιστές στις εθνικές είναι το μεγαλύτερο στοιχείο διαφοροποίηση της Tesla καθώς τα tesla έχουν δυνατότητα να φορτίσουν στους 250Kwh φορτιστές που υπάρχουν σε στρατηγικά σημεία στο οδικό δίκτυο. Γενικά εδώ θέλει πολύ δουλειά. Όμως εαν δούμε την συνολική εικόνα, είναι στο συμφέρον των διαχειριστών την ιδιωτικών πλεον εθνικών οδών να έχουν υποδομές στα ΣΕΑ , καθώς ο χρόνος αναμονής θα είναι πηγή κέρδους για τα ΣΕΑ εαν υπάρχουν οι καταλληλες υπηρεσίες εστιάσης και λοιπά.
      Μέσα στην πόλη η διαδικασία φόρτισης είναι πολύ ευκολότερη. Ο Δήμος Αθηναίων , πρωτοπόρος έχει αρκετά σημεία φόρτισης τα όποια εξακολουθούν και είναι δωρεαν, ενω σοβαρές επενδύσεις έχουν γίνει και από την ΔΕΗ σε αρκετές στρατηγικές πόλεις. Σε γενικες γραμμές η αστική φόρτιση είναι σε καλή κατάσταση και δεν θα προβληματίσει κανένα ακόμη και εαν έχουν δυσκολίες να φορτίσουν σπίτι τους. Υπάρχουν βέβαια συνοικίες στην Αθήνα που η φόρτιση θα είναι προβλητική καθώς ενδεχομένως είτε να μην υπάρχουν φορτιστές κοντά ειτε αυτοί που υπάρχουν να μην επαρκούν.
      Στο ηλεκτρικό αυτοκίνητο το πρώτο που μαθαίνεις είναι οτι πρέπεις να έχεις αρκετά application για την εύρεση φορτιστή , για το σχεδιασμό ταξιδιού και για την ίδια την φόρτιση. Ένας γρήγορος κατάλογος είναι ο παρακάτω
      Plugshare:Ανεξάρτητη εφαρμογή που υποστηρίζειται από την κοινότητα και σε βοηθάει να βρίσκεις φορτιστές.
      ABRP:Εφαρμογή σχεδιασμού διαδρομής και σημείων φόρτισης
      ΔΕΙ blue: H εφαρμογή της ΔΕΗ για φόρτιση στους φορτιστές της
      Elpefuture: H εφαρμογή της ΕCO για φόρτιση στους φορτιστές της (must για ΣΕΑ)
      Ιncharge : H εφαρμογή της AVIN για φόρτιση στους φορτιστές της (must για ΣΕΑ)
      ChargeAPp: H εφαρμογή της Protergia για φόρτιση στους φορτιστές της (must για ΣΕΑ)
      Fortizo : H εφαρμογή της fortizo για φόρτιση στους φορτιστές της (αυτούς θα τους μαλώσουμε)
      Chargespot: H εφαρμογή της Watt and Volt για φόρτιση στους φορτιστές της
      To κόστος κίνησης μέσα στην πολή και περιαστικά είναι σε πολύ χαμηλά επίπεδα παρά την αύξηση του κόστος του ηλεκτρικού ρεύματος. Στην εθνική και εαν κινηθείς πέρα από την αυτονομία του αυτοκινητού και χρειαστείς τους ταχυφορτιστές , το κόστος είναι στα επίπεδα οικονομικού diesel χωρίς όμως να ρυπαίνεις αντίστοιχα.
      Συμπερασματικά εγώ ακόμη και σήμερα που είναι μικρές και ελλειπείς οι υποδομές φόρτισης , θα πρότεινα ανεπιφύλακτα ηλεκτρικό σε όποιον οι μεταφορικές του ανάγκες έχουν να κάνουν με κίνηση στην πόλη και περιαστικά εντός μια ακτίνας 150 χιλιομέτρων από την μόνιμη κατοικία. Όσο βγαίνεις από την ακτίνα δράσης ξεκινούν οι συμβιβασμοί οι οποιοι για την ώρα δεν είναι πολλοί αλλά εαν γίνει πιο μαζική η ηλεκτροκίνηση θα δημιουργηθούν περισσότερα θέματα με την αναμονή. Στα παραπάνω εξαιρούμε την Tesla καθώς το συνολικό προιόν είναι πιο ολοκληρωμένο για την ώρα από τους άλλους κατασκευαστές και τουλάχιστον έαν έχεις βάση την Αθήνα, έχεις σε στρατηγικά σημεία περισσότερες επιλογές.

      Μερικά στατιστικά
      12200 Km
      2200 Km σε εθνικές σε ταξίδια ανω των 200Km (18 Kwh/100 κατανάλωση -cc 115Km)
      10000Km εντος πόλης (13 kwh/100κμ κατανάλωση)
      Tα κόστη εξαρτώνται με τι τρόπο φορτίζεις.
      Με την παραδοχή οτι στην πόλη φορτίζεις σε level2 0,45E/Kwh, το κόστος είναι 6euro/100Κm
      Ενω στις εθνικές με DC χρεώση 0,65ε/Kwh το κόστος είναι 11,70euros/100Km
      Στην πραγματική ζωή τα κόστη είναι χαμηλότερα, στην πολη είναι εύκολο να έχεις οικιακή ή φόρτιση από τους δωρεαν ακόμη φορτιστές ενώ και στις εθνικές πάντα ξεκινας με μεγαλή αρχική φόρτιση χαμηλότερου κόστους από τα 11,70euro/100 των DC.
      Ενδεικτικά τα 12200 εμένα δεν μου έχουν κοστίσει παραπάνω από 200-220 ευρώ βάζοντας και τις δοκιμές φόρτισεις στην πρίζα του σπιτιού.
      Ακόμη όμως και εαν τα δεδομένα της οικονομίας δεν ήταν ευνοικά, η έλλειψη θορύβου και οι μηδενικές εκπομπές σε μια πολύ επιβαρυμένη περιοχή όπως είναι το λεκανοπέδιο είναι από μόνα τους ικανοί λόγοι για να αλλαξεις. Εαν δεν αλλάξουμε και ίσως δεν ξεβολευτούμε καμιά αλλαγή δεν είναι εφικτή.

      posted in Κατασκευαστές και Μοντέλα
      G
      george1977
    • RE: PEUGEOT 2008 (Μοντέλο 2019)

      Αθήνα-Ηγουμενίτσα με e2008 (προσοχή μεγάλο σεντόνι)

      Το ταξίδι Αθήνα- Ηγουμενίτσα το κάνω κατά μέσο όρο περίπου 8-10 φορές το χρόνο τα τελευταία δεκαπεντε χρόνια.
      Η πραγματικότητα αυτή ήταν ο καθοριστικός παράγοντας στην επιλογή του βασικού οικογενειακού αυτοκινήτου. Το ρόλο αυτό τα τελευταία έξι (6) τον είχε αναλάβει το Honda CRV , με το ροπάτο οικονομικό κινητήρα diesel φιλικό στο φορολογικό μας σύστημα και τους μεγάλους χώρους για επιβάτες και αποσκευές. Το προηγούμενο αυτοκίνητο πόλης , ένα yaris hybrid δεν μας είχε προκαλέσει πότε ώστε να το χρησιμοποιήσουμε για αυτό το ταξίδι.
      Η κατάσταση μεταβλήθηκε όταν στην οικογένεια προστέθηκε το Peugeot e-2008 στην έκδοση allure. H πρακτικότητα του και η ποιότητα κύλισης σε έβαζε σε σκέψεις ώστε να δοκιμάσεις να σπάσεις το μονοπώλιο του Honda.
      Ο κύβος ερρίφθη όταν παραδόθηκε σημαντικό κομμάτι της Αμβρακίας Οδού , όπου μειώνεται η απόσταση κατά 30+ χιλιόμετρα ενώ ταυτόχρονα η χάραξη είναι πολύ ευνοϊκή για τα δεδομένα του e-2008 καθώς τόσο η Αμβρακία όσο και το κομμάτι Πρέβεζας-Ηγουμενίτσας έχουν χάραξη με όριο τα 90 χιλιόμετρα ενώ η Ιονία και Εγνατία είναι στα 120+χλμ.
      Εκκίνηση με σχεδιασμό ταξιδίου από την εφαρμογή ΑΒRP όπου δώσαμε αγώνα να την πείσουμε να βάλει την Αμβρακία στο σχεδιασμό της διαδρομής.
      Έδειξε επιμονή να σχεδιάσω το ταξίδι με τρεις στάσεις ( Κιάτο , Ευηνοχώρι, Ρίβιο ), κρίνοντας εκ του αποτελέσματος η στάση στο Κιάτο δεν θα ξαναγίνει.
      Πάμε στα του ταξιδίου, λίγη ταλαιπωρία στην αρχή λόγω της φωτιάς στα διόδια και της κίνησης, στη ουσία ο δρόμος καθάρισε από το 60χλμ και μετά. Για να μην βγουν εσφαλμένα αποτελέσματα το κομμάτι αυτό το διέγραψα από την μέση κατανάλωση καθώς οι χαμηλές ταχύτητες δίνουν πολύ χαμηλή κατανάλωση η όποια δεν είναι ενδεικτική.
      Αρχοντικό πάτημα το 2008 δεν έχει να ζηλέψει και πολλά πράγματα από το CRV σε ποιότητα κύλισης , ενώ το infotainment (παρά τα θέματα του) με CarPlay φροντίζει να διασκεδάζει οδηγό και συνοδηγό.

      Πρώτη στάση Κιάτο και οι πρώτες αρνητικές εντυπώσεις. Μια γιατρίνα βρήκε σκιερό το μέρος που ήταν ο φορτιστής CCS και είχε παρκάρει εκεί το θερμικό αυτοκίνητο. Όταν έσκασε μύτη αντί να ζητήσει συγγνώμη και να τελειώσει η ιστορία μας είπε ότι ήταν προτιμότερο να παρκάρει εκεί παρά σε θέση αναπήρων. Δεύτερη κακή εντύπωση η εφαρμογή fortizo δεν έγραφε πουθενά για τις χρεώσεις , δίνοντας πάσα στο μηχάνημα που θα κάνεις φόρτιση. Εκεί οι χρεώσεις εμφανιζόντουσαν αφού είχε ξεκινήσει η φόρτιση. Για να μην τα πολυλογούμε οι φορτιστές αυτοί είναι τελείως ακατάλληλοι εάν θες να κάνεις μια μικρή γρήγορη φόρτιση και οι πρακτικές αυτές πρέπει να αποδοκιμαστούν από όλους τους καταναλωτές.
      Cruise-control στα 110 και αναχώρηση έχοντας βάλει 6,5 KWh, που εκ του αποτελέσματος τελικά δεν θα τις χρειαζόμασταν.
      Άφιξη με 29% στο Ευηνοχώρι και πολύ τίμιοι οι φορτιστές της NRG (ξεκάθαρη χρέωση 0,62E/Kwh) , καθίσαμε να φάμε στα goody και μέχρι να τελειώσουμε το φαγητο είχαμε βάλει 27ΚWh .
      Ξεκίνημα από Ευηνοχώρι με 85% μπαταρία και cruise control στα 110 . Το ΑΒRP επέμενε να βάλουμε 5KWh στο Ριβιο πρίν εγκαταλείψουμε την Ιονία για την Αμβρακία. Εκ του αποτελέσματος πάλι δεν θα τα χρειαζόμαστε τελικά αλλά από ψυχολογικής απόψεως είναι σωστή η στάση αυτή καθώς είναι ο τελευταίος ταχυφορτιστής πριν μπεις Αμβράκια Οδο .
      Βάλαμε γρήγορα τα 5KWh και απολαύσαμε τα τοπία της Ελληνικής άγριας Δύσης. Να σημειώσουμε ότι η Αμβρακία δεν έχει χάραξη για 130 χλμ αλλά για 90 και δεν έχει και ΛΕΑ ούτε ΣΕΑ ενώ υπάρχει ακόμη ένα κομμάτι 17 χλμ που το κάνεις στο παλιό τον δρόμο. Όμορφη διαδρομή ενώ στο παλιό κομμάτι που δεν έχει συντηρηθεί και καλά , δεν μας ταλαιπώρησε καθόλου το e-2008 καθώς απορροφούσε ιδανικά τις λακούβες.
      Μια από τις ομορφιές του ηλεκτρικού είναι ότι τηρείς πιο ευχάριστα τα όρια ταχύτητας στους δρόμους. Με το θερμικό δυσκολεύεσαι πχ να κρατήσεις την ταχύτητα κάτω από τα 60 στο τούνελ στο Άκτιο ή σε κάποια κομμάτια μπορείς εύκολα να παρασυρθείς και να ξεπεράσεις το όριο. Στο ηλεκτρικό κρατας το όριο και το σύστημα αναγνώρισης πινακίδων φροντίζει να στο θυμίζει.
      Άφιξη τελικά στην Ηγουμενίτσα με δυο παύλες και εξήντα (60) πραγματικά χιλιόμετρα να απομένουν. Εδώ να πούμε ότι επειδή τα τελευταία οκτώ χιλιόμετρα στο δρόμο είναι έντονα κατηφορικά και γεμίζει η μπαταρία, το κοντέρ δίνει αυτονομία που δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα (η ένδειξη όταν φτάσαμε ήταν 100 χιλιόμετρα)
      Απολογισμός 430 χλμ με μέση κατανάλωση 15,8KWh/100 με cc 110 Ολυμπία και Ιονία και 90 Αμβρακία
      Συνολικό κοστολόγιο
      Αρχικό γέμισμα χωρίς κόστος (Να είναι καλά οι δημόσιοι φορτιστές του Δήμου Αθηναίων 🙂 )
      Kιάτο 6,5ΚWh. —> 13euros (χωρίς σχόλιο)
      Ευηνοχώρι 27Κwh -17euros
      Ρίβιο. 5,5ΚWh —>3,5 euros
      Συνολικό κόστος 33,5 euros, αποφεύγοντας την παγίδα της fortizo τα 39 Kwh που έπρεπε να προστεθούν θα μας έδιναν κόστος 24,18 ή επειδή είχαμε περίσσευμα 6,5W το πραγματικό κόστος ήταν 20 ευρώ.
      Εάν η αρχική φόρτιση γινόταν σε χρεώσιμο με 0,45e/KWh φορτιστή το συνολικό κόστος θα ήταν (450,45)20,25+20= 40,45
      Το αντίστοιχο κόστος στο Honda είναι 430
      5,5*1,9 (diesel ultimate) = 44,93 με αντίστοχο ρυθμό Αμβρακία και στο κομμάτι Πρέβεζας Ηγουμενίτσας και ελαφρώς πιο γρήγορο στο κομμάτι Ιόνιας και Ολυμπίας (cc 120)
      H χρονική επιβάρυνση για τις φορτίσεις είναι 50 λεπτά , δεν μας πειράξανε καθόλου καθώς έτσι και αλλιώς κάνουμε μια στάση τριάντα λεπτών για φαγητό ενώ στο ρυθμό κίνησης η διαφορά ήταν στα 15 λεπτά.

      Το δικό μου συμπέρασμα είναι ότι ένα ηλεκτρικό με μια καλή μπαταρία από 55KWh και πάνω θα κάνει το ταξίδι χωρίς παραχωρήσεις σε χρόνους . Με τα σημερινά δεδομένα ένα καλό diesel και ένα ηλεκτρικό θα έχουν συγκρίσιμα κόστη σε σημερινές τιμές εφόσον οι φορτίσεις γίνονται σε εμπορικούς φορτιστές. (11ΚWh για την αρχική φόρτιση και DC για το συμπλήρωμα) Την πλάστιγγα προς το ηλεκτρικό την γέρνει εάν η αρχική φόρτιση μπορεί να γίνει σε οικιακό ρεύμα με χαμηλό κόστος ή δωρεάν φορτιστή .

      ΥΓ. Στην ερώτηση εάν θα το ξανακάνω η απάντηση είναι ναι και θα είμαι σοφότερος.

      posted in Κατασκευαστές και Μοντέλα
      G
      george1977
    • RE: PEUGEOT 2008 (Μοντέλο 2019)

      Οκτώ μήνες συμβίωσης με το Peugeot e-2008 Allure

      Με αφορμή την συμπλήρωση οκτώ μηνών στο τιμόνι του e-2008 θα κάνω μια αναλυτική αποτίμηση της συμβίωσης. (8000 χιλιόμετρα ηλεκτρικά)
      Το αυτοκίνητο είναι πολύ ποιοτικό , με καλή ποιότητα κύλισης, πολύ καλούς χώρους για τους επιβάτες και πολυ πρακτικό χώρο αποσκευών. Το διπλό πάτωμα στον χώρο αποσκευών σου εξασφαλίζει τάξη για τα καλώδια φόρτισης στον κρυμμένο χώρο . Για όσους δεν είναι εξοικιωμένοι με την ηλεκτροκίνηση πρέπει να έχεις δυο καλώδια φόρτισης μαζί σου , ένα για πρίζα shuko και ένα type-2 για τους φορτιστές των 11/22Κwh. Oι υπολοιποι ταχυφορτιστές έχουν δικά τους καλώδια και απλά κοιτάζεις να είναι συμβατά με το αυτοκίνητο (CCS στην περίπτωση του e-2008.
      Μέσα στην πόλη είσαι σε μαγικό χαλί , πηγαίνοντας χαλαρά και βάζοντας το sport mode μπορεί να σπάσεις πλάκα με τα αυτοκίνητα που δεν θα έχουν προσέξει το e στο πίσω μέρος.
      Για το οικολογικό του θέματος μπορεί να κυκλοφορείς συνέχεια στο eco εξασφαλίζοντας καταναλώσεις στο επίπεδο των 13Kwh στα 100 χλμ αλλά σε ανοικτό δρόμο είναι πραγματικά κρίμα να είναι το αυτοκίνητο στο normal ή sport mode , όποτε το αυτοκίνητο αποκτά ενδιαφέρον. Σε σχέση με το yaris hybrid είναι καλύτερο τόσο μέσα στην πόλη , όσο και περιαστικά σε ανοικτό δρόμο καθώς ο συνδιασμός κινήτηρα και ανάρτησεις σου επιτρέπει να πας αρκετά γρηγορα και παιχνιδιάρικα.
      Για την Εθνική τα είπαμε στο σεντόνι στο ταξίδι Αθήνα-Ηγουμενίτσα. Τα όρια τα βάζει η μπαταρία και οι ταχυφορτιστές που υπάρχουν στο δίκτυο. Σαν αυτοκίνητο είναι πολύ ικανό στην διαχείριση μεγάλων διαδρομών όποτε το θέμα που πρέπει να λύσεις είναι να βρεις την χρυσή φόρμουλα ταχύτητας και φορτίσεων. Μπορείς να πηγαίνεις με 130 αλλά ίσως θα σου κοστίσει μια επιπλέον φόρτιση. Με τα τωρινά δεδομένα , ταχυφορτιστές 50Kwh στα συγκεκριμένα σημεία η χρυσή τομή είναι τα 110Km/h.
      Πάμε στο θέμα της ηλεκτροκίνησης το όποιο για μένα ήταν η ευχάριστη έκπληξη καθώς μάλλον ξεκίνησα προκατειλημένος αρνητικά. Η Αθήνα είναι ιδανική πόλη για ηλεκτροκίνηση και όσο και να φαίνεται παράξενο έχει αρκετές υποδομές και μάλιστα δωρεαν για να στηρίξει την ηλεκτροκίνηση . Πρωτοπόρος ο δήμος Αθηναίων με πάνω από είκοσι διπλούς φορτιστές 11Kwh,δίνει λύσεις στην φόρτιση. Με την υπάρξη των φορτιστών αυτών ανακαλύπτεις ξανά την Αθήνα. Το 90% των φορτίσεων το έχω κάνει σε φορτιστές του Δήμου Αθηναίων και χωρίς κόστος. Τις υπολοιπές φορτίσεις τις έχω κάνει είτε στο σπίτι ,για την ώρα πειραματικά γιατί δεν υπήρχε πραγματική ανάγκη φόρτισης, είτε πειραματικά στο αεροδρόμιο για να δω πως λειτουργούν οι ταχυφορτιστές DC και από ανάγκη μόνο στο μεγάλο ταξίδι Αθήνα-Ηγουμενίτσα και πίσω.
      Στο θέμα των εφαρμογών τώρα. Χρειάζεται εξοικίωση γιατί υπάρχουν διαφορετικές εφαρμογές ανάλογα τον πάροχο της φόρτισης. Τι χρειάζεται να έχεις
      Α)Σίγουρα το plugshare (παίζει και στο carplay)- εμφανίζει όλους τους φορτιστές ενώ έχει και αξιόλογη κοινότητα ώστε να γνωρίζεις περίπου σε πραγματικό χρόνο την διαθεσιμότητα των φορτιστών
      Β) ΔΕΗ-blue, Ευχάριστη έκπληξη αλλά η ΔΕΗ έχει μια από τις καλύτερες εφαρμογές φόρτισης και μάλιστα η ομάδα που την υποστηρίζει είναι πάντου και παίρνει feedback σε πραγματικό χρόνο. Πρέπει να υπάρχει καθώς το δίκτυο της μεγαλώνει συνεχώς στις πόλεις και είναι πραγματικά πολύ καλή λύση εαν για κάποιο λογο δεν μπορείτε να φορτίσετε σπίτι.
      Γ)Εlpe-future. Απόλυτο must ειδικά με RFID κάρτα για όσους θα χρειαστούν ταχυφορτιστή DC. Εξαιρετική εφαρμογή και η καλύτερη χρεώση για DC 0,55e/Kwh
      Δ)Ιncharge. Ισως τα μεγαλύτερο δίκτυο DC και εξαιρετική εφαρμογή.
      Ε)Λοιπές εφαρμογές Protergia charge, chargespot,blink,fortizo σε περίπτωση που χρειαστείς αυτούς τους φορτιστές.
      ΣΤ)Οπωσδήποτε ABRP ειδικά στα πρώτα μεγάλα ταξίδια. Μπορείς να ετοιμάσεις όλα τα σενάρια φορτίσματος ώστε χωρίς άγχος να κινηθείς στην διαδρομή που θέλεις.
      Συνολικά η ηλεκτροκίνηση ήταν ευχάριστη εκπληξη για μένα ίσως γιατί ξεκίνησα με χαμηλές προσδοκίες. Είναι με βεβαιότητα η καλύτερη λύση για την πόλη και περιάστικά ενώ με κάποιους συμβιβασμούς πηγαίνεις παντου. Οσο καλύτερη η μπαταρία και η αεροδυναμική τόσο λιγότεροι οι συμβιβασμοί. Τελειώς άλλο κεφάλαιο είναι η Tesla. Με τους δικούς της φορτιστές 250Kwh σε στρατηγικά σημεία του οδικού δικτύου (χωρίς κόστος μάλιστα), μπορείς να πας παντού πολύ γρήγορα και με ελάχιστους συμβιβασμούς. Όταν και οι υπολοιποι πάροχοι βάλουν μεγαλύτερους φορτιστές από 50Κwh θα μικρύνουν και οι συμβιβασμοί των υπολοίπων αυτοκινήτων.
      Έαν γύρναγα το χρόνο πίσω τελικά πάλι ηλεκτρικό θα έπαιρνα με Leasing τελικά. Νομίζω οτι η νεα γενιά γαλλικών ηλεκτρικών έχει πιάσει το νόημα καθώς θα έρθουν με χαμηλότερο κόστος και καθαρά για αστική περιαστική χρήση που είναι και το μεγαλύτερο τους πλεονέκτημα. Για αυτοκίνητο μεγάλων αποστάσεων αυτήν την στιγμή η απάντηση είναι diesel ή Tesla.
      Τα οικονομικά τώρα
      Φορολογικά το leasing ηλεκτρικού συμφέρει με τα 100 καθώς αναγνωρίζεται σαν έξοδο το 150% του μισθώματος .
      To πρόγραμμα Κινούμαι ηλεκτρικά 2 δίνει επιδότηση ακόμη και στο leasing με αποτέλεσμα να μειώνει το πρόβλημα των αυξημένων τιμών των ηλεκτρικών.
      Πραγματικό κόστος χρήσης 8000 χιλιομέτρων
      Χρήματα σε ταχυφορτιστές Dc & AC : 81 ευρω =155Κwh0,52e/Kwh
      Κόστος οικιακής χρεώσης με τιμολόγιο Protergia για ηλεκτρικά και ρήτρα αναπροσαρμογής-χωρίς ελαφρυνση ταμείου ενεργειακής μετάβαση : 2,80 ευρω ( 8Kwh 0,35 =2,80)
      Kόστος σε δημόσιους φορτιστές: 0,00
      Συνολικό κόστος για 8000 χλμ , 83,80€
      Το κόστος για το yaris θα ήταν 8000
      5,00/100
      2,20 =880€

      posted in Κατασκευαστές και Μοντέλα
      G
      george1977
    • RE: Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης

      @iceman7 said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:

      @george1977 said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:

      @iceman7 said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:

      @piliourits said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:

      @jamesd said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:

      Όταν το κόστος χρήσης του ηλεκτρικού αυτοκινήτου γίνει σχεδόν ίδιο με το σημερινό κόστος χρήσης των αυτοκινήτων ΜΕΚ

      Επειδή συζητούμε για δημόσια φόρτιση, το κόστος μετακίνησης σε δημόσιους φορτιστές ανά χιλιόμετρο, έχει γίνει ήδη περίπου το ίδιο με τα τελευταίας τεχνολογίας υβριδικά και ντίζελ, ενώ τα αέρια καύσιμα ίσως κοστίζουν και φθηνότερα...

      Οι τιμές στον αυτοκινητόδρομο είναι απαράδεκτες.
      60 και πάνω η kWh ;
      Με κατανάλωση από 15 εως 25 ειδικά τώρα με τα κρύα τα 100 χμλ κοστίζουν από 9 εως 15 ευρώ.
      Ενα απλό θερμικό άντε mhev πάει μέχρι τα 130 στα 7 λίτρα Χ 1,80= 12,80.
      Αξίζουν τα 3,80 στην καλύτερη περίπτωση κατανάλωσης ev το χρόνο που θα φας σε μια φόρτιση ;

      Γενικά όσο ζω το παραμύθι της ηλεκτροκίνησης τόσο καταλαβαίνω πόσο παπατζα έχουμε φάει 😂

      Τόσο καιρό έχεις το tesla και δεν έχεις βγάλει την κάρτα RFID της Εlpefuture όπου η γρήγορη DC έχει 50 λέπτα;;;

      Η μόνη που είναι ληστρική είναι η incharge όπου με την RFID και το membership έχει 0,59

      Πραγματικά μεγάλη διαφορά το 0,60 με το 0,50….
      Σε κάθε περίπτωση ευτυχώς δεν κάνω ταξίδια … και να ήθελα δηλαδή που να πήγαινα με το ηλεκτρικό …. 😜

      Δεν είσαι για φορουμ αυτοκίνησης , Στέφανε.

      Σε βλέπω να ετοιμάζεις νεο φορουμ garaze365 με συμβουλές πως να αποφεύγεις να βγάζεις την οικογένεια τριήμερα.

      posted in Περί αυτοκίνησης
      G
      george1977
    • RE: Σχολιασμός άλλων χωρών (πολιτική κυρίως) [Διάσπαση]

      Στην μαυρίλα των ημερών να σημειώσουμε μερικές ειδήσεις που δείχνουν οτι κάτι κινείται στο ορίζοντα.

      α)επέστρεψαν κάποιοι Ρώσοι διπλωμάτες στις ΗΠΑ για διαβουλεύσεις
      β)επίσκεψη των Ισραηλινών στην Μόσχα και μετά στις Ευρωπαικές πρωτεύουσες.
      γ)γενική μετριοπάθεια στις δηλώσεις από ΗΠΑ

      Είναι πιθανόν να δωθεί ένα way out στον Πούτιν. Οπως έχουμε νιώσει το πετσί μας , θα θυσιαστεί ο χρήσιμος ηλίθιος.
      Η σκέψη των ΗΠΑ είναι οτι η μελλοντική αναμέτρηση θα είναι με την Κίνα. Η Ρωσία θα πρέπει να έχει ευθράστη ισορροπία φοβου με την Ευρώπη ώστε να είναι ουδέτερη. Δεν έχουν εγγυήσείς για την μετά πουτιν επόχη, better the devil you know.

      Oι ΗΠΑ έχουν κερδισει την εξάρτηση της Ευρώπης από το δικό τους LNG και σίγουρα θα δώσουν μερίδιο και στην Ρωσία που θα συντηρεί τις τιμές ψηλά. Θα έχουν δημιουργήσει μια ανοικτή πληγή στην Ρωσία στο μαλακό της υπογάστριο , την όποια θα φοβούνται και θα την λάβουν σοβαρά υπόψιν τους πριν πάρουν θέση σε ενδεχόμενο σινοαμερικάνικό πόλεμο. Θα έχουν κάνει την Ευρώπη να ξοδεύει σε όπλα και θα έχουν καταφέρει να έχουν στο μαντρί του ΝΑΤΟ και άλλες χώρες και όλες να ξοδεύουν. Δεν υπάρχει αμφιβολία οτι τα πήραν όλα.

      Πρέπει τώρα να το μαζέψουν το πράγμα. είτε με δυο κράτη είτε με συνομοσπονδία είτε με οποιαδήποτε λύση θα μαζευτεί η ιστορία.

      posted in Αντίλογος
      G
      george1977
    • RE: HONDA JAZZ

      @stefan147 said in HONDA JAZZ:

      . Κατά τα άλλα είναι τενεκές και δεν ήταν ούτε φθηνό ούτε τίποτα. 17.5Κ είχε αρχική το 2018 και η γυναίκα μου το πήρε 15.5Κ επειδή και οι δύο γονείς της δούλευαν 30 χρόνια στο Σαρακάκη...δε με άκουσε τότε να πάρει ένα 208 και λουζόμαστε τώρα το χρέπι...

      Όλοι κάνουμε συμβιβασμούς στην ζωή. Από τότε που παντρεύτηκα εγώ τρωω και τις μπάμιες.

      posted in Κατασκευαστές και Μοντέλα
      G
      george1977
    • RE: Toyota Corolla Cross

      Επεσε στα χέρια μου ενα toyota corolla cross στην πλούσια έκδοση. Επειδή αυτήν την περιόδο οδηγώ μια mercedes gla200 ( οχημα αντικατάστασης) μπήκα στον πειρασμό να τα συγκρίνω.

      Καπότε θα φάνταζε ιεροσυλία και εγκλημα στην σκέψη και μόνο αλλα η corolla cross ειναι πολύ καλύτερο αυτοκίνητο απο οπου και να το πιάσεις. Μόνο το infotainment ( ανάλυση και δυνατότητες) είναι καλύτερο στην mercedes και η ποιοτητα ήχου. Ουσιαστικά έχει πολλα γκατζετάκια που κανουν τους 40+ να χαμογελάμε , εξαιρετική η εφαρμογή mercedes me. Απο εκει και μετά βάζουμε τελεία. Ισοπεδωτικά καλυτερη η corolla παντού, με μόνη παραφωνία καποιες μικρολεπτομέρειες κατασκευής και ποιοτητας. Σκέφτεσαι πως θα είναι σε υλοποίηση lexus και λυπάσαι πραγματικά για τους Γερμανούς.

      posted in Κατασκευαστές και Μοντέλα
      G
      george1977
    • RE: Peugeot 3008 2016

      @fanis75 said in Peugeot 3008 2016:

      @george1977 said in Peugeot 3008 2016:

      Και μη τυχόν και γκρινιάξουμε για εργονομία , είδαμε και τους Γερμανούς της Mercedes.

      Oι Γερμανοί έχουν εξιαρετική εργονομία. Η ΜΒ είναι λίγο ιδιίατερη περίπτωση γιατί έχει μια δικιά της φιλοσοφία, η οποία έχει την λογική ότι μια φορά κάτοχος ΜΒ, για πάντα κάτοχος ΜΒ οπότε η εργονομία θα είναι οικεία στους κατόχους. Έχει λίγο υπεροψία του στυλ "εμένα ειναι σωστό, θα το μάθεις την 1η φορά αλλά θα το ξέρεις για πάντα" θεωρώντας ότι δεν θα πάρεις άλλο αμάξι μετά από την εμπειρία της ΜΒ.

      Και οι Γάλλοι σκέφτονται έτσι. ο @cruiser όλα φυσιολογικά τα βρίσκει. Εγώ και ο γάτος ψάχνουμε pdf.

      posted in Κατασκευαστές και Μοντέλα
      G
      george1977
    • RE: ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ - ΕΚΛΟΓΕΣ #2

      Παρότι η Καιλή ήταν ότι πιο σάπιο είχα γνωρίσει, παρότι είναι σίγουρο οτι τα έπιανε όπου πήγαινε, η ιστόρια της είναι περιέργη.

      Όλη αυτή η υποκρισία που υπάρχει στις Βρυξέλλες μας κάνει όλους να κάνουμε δεύτερες σκέψεις. (σοκαριστήκαν οι Γερμανοί ευρωβουλευτές --)

      Η μεγάλη εικόνα τι λεει. Το Κατάρ είχε κάνει κάποιες συμφωνίες με την Γερμανία για αγορά φυσικού αερίου. Με ένα μαγικό τρόπο οι ίδιοι που κλείνουν τα μάτια στην Σαουδική Αραβία και λοιπές δημοκρατικές δυνάμεις, ασχοληθήκαν με τα μούτρα με το Κατάρ που τα χώνει (τα χώνει αντικειμένικα ; ). Είναι σχεδόν σίγουρο οτι το Καταρ θα απαξιωθεί με κάθε τρόπο ώστε τελικά να μην είναι ηθικό να προμηθεύεται η Ευρώπη φυσικό αέριο από εκεί.

      Προσθέστε στην εξίσωση Ουκρανία, γκριζάρισμα στην Ανατολική Μεσόγειο και θα καταλάβετε ποιος είναι ο στόχος ο πραγματικός. Να μην ξεχάσουμε τα χάρτινα καλαμάκια 🙂

      posted in Αντίλογος
      G
      george1977
    • RE: PEUGEOT 2008 (Μοντέλο 2019)

      Κυριακάτικη εκδρομή στην Ορεινή Κορινθία με το e-2008

      Φανταστικός καιρός την Κυριακή και κανόνισα να παραλάβω την καινούργια χρονιά του αγαπημένου Syrah από το οινοποιείο. Όπως κάθε ταξίδι με το ηλεκτρικό θέλει σχεδιασμό που ξεκινάει από την προηγούμενη μέρα. Γέμισα στον φορτιστή στην Αθηνάς την ώρα που τρώγαμε σουσι και τσίπουρα στα Χασάπικα και είχα ετοιμοπόλεμο το e-2008 για την επόμενη ημέρα. Το σχέδιο ήταν να γυρίσω χωρίς επαναφόρτιση πουθενά. Backup σενάρια ο ταχυφορτιστής στο ΣΕΑ Μεγάρων στην επιστροφή..

      Ξεκίνησα με eco και 330Κμ αυτονομία, χωρίς ιδιαίτερη κίνηση η εθνική ήταν πειρασμός να πειραματιστούμε και λίγο με το sport mode αλλά η κατανάλωση μετά τα 120 έθετε σε κίνδυνο την πραγματοποίηση του ταξιδίου χωρίς επαναφόρτιση. Ο ήλιος πλεον ζεσταίνει το αυτοκίνητο όποτε ο κλιματισμός μπαίνει στην εξίσωση. Το αμάξι φορτωμένο με πέντε άτομα κλιματισμός και ταχύτητες πάνω από 100 και το επίπεδο μπαταρίας άρχισε να πέφτει. Λίγες περιπέτειες με το google maps μέχρι να φτάσεις στο οινοποιείο στα ημιορεινά και ανηφόρες με μεγάλη κλίση έριξαν το επίπεδο μπαταρίας κάτω από το 50%.
      Μετά την προμήθεια και ένα χαλαρό wine testing σε νεες ποικιλίες, έφτασε η ώρα του φαγητού. Η μπαταρία κάτω από 50% όμως η διαδρομή μέχρι το εστιατόριο που θα τρώγαμε το αρνάκι και την πικάνια ήταν κατηφορική και επαρχιακή με αποτέλεσμα παρότι κινηθήκαμε αρκετά χιλιόμετρα η μπαταρία να φορτίσει στο 50+ και η αυτονομία μας έβγαζε ένα γενναίο 200. (εικονικό βέβαια γιατί είναι αδύνατο να συνεχίσεις να έχεις τις ίδιες καταναλώσεις στην Εθνική).
      Επιστροφή το απογευματάκι με πολύ αέρα αλλά το 50+ της μπαταρίας, η χαλαρή διάθεση και το backup σενάρια μπροστά μας έκανε stress free την επιστροφή. Και sport mode έπαιξε στα ανηφορικά και eco στα κατηφορικά για να διασκεδάσουμε με την αρνητική κατανάλωση. Απολογισμός επιστροφή σπίτι με 13% και αυτονομία 50 χλμ.

      Έαν πηγαίνεις στα όρια ταχύτητας είναι οριακή διαδρομή για την αυτονομία του αυτοκινήτου. Με λίγη διαχείριση πότε sport mode, πότε ecomode βγαίνει χωρίς μεγάλο άγχος και χωρίς επαναφόρτισης. Oι ταχυφορτιστές γενικά είναι άδειοι και το κόστος 0,62Κw είναι συγκρίσιμο με το diesel , όποτε εύκολα βάζεις 10Kw σε ενα δεκαλεπτάκι ώστε να πας όλη την διαδρομή σε sport mode και να κερδίσεις τα λεπτά της φόρτισης και να πιείς καφεδάρα όσο φορτίζεις.

      Το concept ομως του ηλεκτρικου φαίνεται να είναι άλλο, πιο χαλαρά, μεγαλύτερη σύνδεση με το περιββάλλον και ησυχία. Εννοείτε οτι στις μεγάλες ταχύτητες σε ενοχλεί ο αέρας, ο θόρυβος ειναι αξιοσημείωτος. Στα επαρχιακά κομμάτια είναι αρχοντικό, η ροπή του ηλεκτροκινητήρα σε πηγαίνει άψογα στα ανηφορικά κομμάτια χωρίς κατεβάσματα και λοιπά ενώ στα κατηφορικά διασκεδάζεις με eco και επαναφορτιση.

      Θα παίξει Σέττα και παίδακια την επόμενη φορά .

      posted in Κατασκευαστές και Μοντέλα
      G
      george1977
    • RE: TESLA FORUM

      Δοκιμή ενός τετάρτου ενός Tesla Y AWD LR. Ισως κλείσω ένα κανονικό τεστ drive

      Τα καλά
      Το λογισμικό είναι απίστευτα καλό και κάνεις παπάδες.
      Η επιτάχυνση ανασταίνει νεκρούς και σου χαρίζει ένα μόνιμο χαμόγελο
      Πολύ καλοί χώροι

      Τα κακα
      Η ποιοτητα κατασκευής ειδικά για αυτόκινητο 50.000 είναι πολύ μέτρια.
      Υπάρχει τρομερη εξαρτήση των πάντων από το infotainment . (εαν χαλάσει το infotainment ουτε το ντουλαπάκι του συνοδήγου δεν μπορείς να ανοίξεις)
      Δεν έχουν βρει ακόμη το σωστό συνδιασμό άνεσης-κρατήματος (πάντα για το Υ)

      Μάλλον θα περιμένω για το facelift.

      posted in Κατασκευαστές και Μοντέλα
      G
      george1977
    • RE: BYD forum

      @dettol said in BYD forum:

      @george1977 said in BYD forum:

      Η BYD φιαχνει και χρησιμοποιει lfp μπαταριες που δεν εχουν κοβαλτιο. Τα μεταλλεια με παιδικη εκμεταλλευση στο Κονγκο ειναι κοβαλτιο που χρησιμοποιειτε στις NMC μπαταριες. Οποτε αποφευγεις τις NMC μπαταριες.

      @wantone said in BYD forum:

      @cirus said in BYD forum:

      @wantone said in BYD forum:

      @cirus said in BYD forum:

      Εγω να πω οτι το φυσικό αεριο δεν είναι καθόλου φιλικο για το περιβάλλον. Άλλο το φυσικό, αλλο το φιλικό

      Μας εχει κάνει η Γερμανια να το πιστέψουμε αυτό και έβαλαν το "φυσικο" σαν ονομασία. Αυτό γιατι είχε μικρό κόστος από Ρωσία οχι οτι τους έπιασαν οικολογικές ανυσηχίες.

      https://el.wikipedia.org/wiki/Φυσικό_αέριο

      ορυκτο καύσιμο και αποτελέιται απο αέριο μείγμα κορεσμένων υδρογονανθράκων με μικρό αριθμό ατόμων άνθρακα. Οποτε δεν χρειαζεται να πω πολλα για να καταλάβουμε τι ακριβως συμβαινει με την καυση του ως καύσιμο.

      Αυτό για την ανυσηχία σου αν το Dolfin είναι καθαρότερο ή όχι. ΑΝ (και είναι μεγάλο το ΑΝ) η ενεργεια παράγεται από καθαρες πηγες ενέργειας ΝΑΙ το ηλεκτρικο αμάξι είναι καθαρότερο από οτιδηπωτε άλλο που καίει ορυκτό καύσιμο οποιασδηπωτε μορφής.

      Ενταξει είναι καθαρότερο το φυσικο αεριο από το πετρελαιο και την βενζίνη αλλα δεν συνεπάγεται οτι είναι καθαρο καύσιμο

      ξαναλέω το "φυσικο" μπηκε μπροστά για να μας δημιουργήσει αυτή την ψευαισθηση

      φυσικό είναι και το πετρέλαιο στην φύση υπενθυμίζω

      το διαβασες το λινκ που εβαλες; λεει οτι εχει μειωμενες εκπομπες ρυπων σε σχεση με αλλα καυσιμα.

      τι σχεση εχει η Γερμανια στο ονομα φυσικο μονο εσυ ξερεις.
      αν εκανες το κοπο να κανεις ενα google θα εβλεπες αυτο

      Name. In the early 1800s, natural gas became known as "natural" to distinguish it from the dominant gas fuel at the time, coal gas. Unlike coal gas, which is manufactured by heating coal, natural gas can be extracted from the ground in its native gaseous form.

      το φυσικο ειναι επηδη ειναι ετοιμο στην γη και απλα το βγαζουν με αγωγους αυτο ηταν γνωστο απο παντα!

      Κανε ενα κοπο και διαβασε τι έγραψα γιατι προφανώς ΔΕΝ διαβασες

      εχω αναφερει οτι είναι καθαρότερο από βενζινη και πετρελαιο

      Το Natural gas το εσπρωχναν σαν οικολογικό καύσιμο οι γερμανοι γιατι το χρησιμοποιουσαν για θερμανση κυριώς γιατι το επαιρναν σε χαμηλες τιμες από την Ρωσία

      το ότι είναι καθαρότερο από το πετρελαιο και την βενζίνη δεν το κάνει ΚΑΘΑΡΟ καύσιμο

      το διαβασα, μπερδευεις και γραφεις οτι ναναι. το ΦΑ ειναι ενα σχετικα καθαρο καυσιμο το οποιο ειναι αφθονο στην γη (μεχρι και εμεις εχουμε σε καποιο βαθος) σε σχεση με τον λιγνιτη που ειναι και αυτος αφθονος αλλα ειναι βρωμερος στην καυση.
      και το κερι, το τζακι και η φωτια που μπαινει για να καουν κλαδια δεν κανουν καθαρη καυση, το ΦΑ κανει πολυ καθαροτερη απο αυτα.
      αναλογικα με τα αλλα παει.
      το να αγνοεις οτι γινεται τεραστια οικολογικη καταστροφη για να βγουν οι μπαταριες και το ξερεις οτι παιδια δουλευουν στα μεταλεια; αυτο με ξεπερναει

      μην οδηγειτε σε τετοια μονοπατια την κουβεντα, διοτι δεν θα βγαλετε ποτε καταληκτικο συμπερασμα. Καλυτερα να συγκρινουμε τα αυτοκινητακια, τα χαρακτηριστικα τους, τις τιμες τους και τι προσφερουν.

      Δεν είναι άποψη έαν οι LFP μπαταρίες έχουν ή όχι κοβάλτιο . Η χημεία τους είναι. Κοβάλτιο χρησιμοποιούν οι NMC μπαταρίες. Έαν κάποιος έχει ευαισθησία για το πως εξορύσσεται το κοβάλτιο να τις αποφύγει.

      Από την άλλη ο ίδιος που το γράφει αυτό , μπορεί να μας το στέλνει από iphone που η μπαταρία περιέχει κοβάλτιο.

      posted in Κατασκευαστές και Μοντέλα
      G
      george1977
    • RE: TESLA FORUM

      οπως πάντα καλός ο Τομας

      Youtube Video

      posted in Κατασκευαστές και Μοντέλα
      G
      george1977
    • RE: TESLA FORUM

      H tesla διαρκώς βελτιώνει τα αυτοκίνητα της. Προσπαθεί ,δεν είναι ακόμη, να έχει software define αυτοκίνητα.

      Στις μπαταρίες έχει συντηρηντική στάση καθώς προέχει η βελτιστοποίηση της παραγωγής σε υφιστάμενες τεχνολογίες δοκιμασμένες. Σε μικρότερη παραγωγή θα δοκιμαστούν νεες τεχνολογίες από άλλους κατασκευαστές δεν είναι της Tesla προτεραιότητα.

      Δεν φαίνεται στον ορίζοντα τεχνολογία στις μπαταρίες που θα μπορεί να υλοποιηθεί με χαμηλό κόστος παραγωγής.

      posted in Κατασκευαστές και Μοντέλα
      G
      george1977
    • RE: Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης

      @dettol said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:

      @george1977 said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:

      Επειδή έχω και τα δυο , ηλεκτρικό και καλό diesel, στα πολλά χιλιόμετρα (πχ Αθήνα Ηγουμενίτσα) το diesel ακόμη είναι ζωντάνο

      Για να σας διευκολύνω τα μαθηματικά σας, στα καλά diesel που τα προσέχεις βάζεις και καλό πετρέλαιο. Στο Honda ταιριάζει καλύτερα το BP ultimate όποτε υπολογίζεις μέσο κόστος περίπου 1,75 (υπάρχαν φόρες που είχε μέχρι 1,90 , τώρα έχει μέχει και 1,65)

      Έαν το ηλεκτρικό φόρτιζε μόνο σε ταχυφορτιστές καίει παραπάνω από το diesel, ταχυφορτιστές από 0,5 εως 0,62) αλλά κατά κανόνα ισχύει 3kwh ένα λίτρο diesel.--- Ομως κατά κανόνα το ηλεκτρικό βγάζει τα μισά χιλιόμετρα με την αρχική φόρτιση , οπότε τα μαθηματικά αλλάζουν, πχ στην περίπτωση σου η αρχική φόρτιση είναι δωρεαν ενώ πχ στην Ηγουμενίτσα γεμίζω με οικιακό.

      εσυ λοιπον που εχεις και τα δυο, για πες μας. Αν δεν τιθεται θεμα φορτισης/ανεφοδιασμου/κοστους μετακινησης, ποιο απο τα δυο προτιμας να οδηγεις; Επισης, παρακαλω θυμισε μας ποιο ηλεκτρικο εχεις στην κατοχη σου

      Δεν μπορείς να απαντήσεις μονοσήμαντα.

      Η ποιότητα της ηλεκτροκίνησης είναι σαφώς ανώτερη. Επειδή την ζω και κάθε μέρα σε αστικό περιβαλλον αρχίζεις και δεν σου αρέσει κανένα θερμικό. Το ηλεκτρικό είναι e2008 και όταν είχαν ένα μικρό ατύχημα, μου είχαν δώσει μια GLA και δεν έβλεπα την ώρα να πάρω πίσω το e2008.

      Σε αυτές τις αποστάσεις βάζοντας μέσα οτι μιλάμε για αυτοκινητόδρομο σε όλη την διαδρομή, το diesel έχει piece of mind. Στο ηλεκτρικό πας με πλάνο, έχοντας ήδη ετοιμάσει σενάρια για την περίπτωση που κάποιος φορτιστής είναι ήδη busy (αυτό από φέτος θα είναι παρελθόν καθώς οι φορτιστές θα είναι πλεον σε τετράδες και το άγχος θα μειωθεί).

      Ομως η αληθεία είναι οτι με το ηλεκτρικό μπορείς να πας παντού πλεον ( μόνο η πατρίδα μας @cruiser η Κύμη είναι τελειώς αποκομμένη από ταχυφορτιστές) , το ερώτημα πάντα είναι εαν ταιριάζει στην ιδιοσυγκρασία του κατόχου το θέμα του σχεδιασμού.

      Υπόψιν τα ηλεκτρικά είναι πολύ πιο αξιόπιστα (το συνεργείο της peugeot είναι γεμάτο 2008 με θέματα, ενώ το ηλεκτρικό για την ώρα είναι ζάχαρη).

      posted in Περί αυτοκίνησης
      G
      george1977
    • RE: ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ - ΕΚΛΟΓΕΣ #2

      Χρόνια πολλά σε όλους. Παρακολουθώ με ενδιαφέρον το νήμα όποτε μπορώ. Αυτό που παρατηρώ όχι μόνο εδώ αλλά σχεδον πάντου είναι ένας καταναγκαστικός διπολισμός. Να ψηφίσω Μακρον , για να μην βγει η Λεπεν. Να μην κριτικάρω το Κυριάκο γιατί υπάρχει ο Τσίπρας που είναι χειρότερος.

      Δεν υπάρχει χειρότερο πράγμα από την έλλειψη κριτικής. Παρά τα ευχολόγια και τις καλές περγαμηνές ο Κυριάκος , πρέπει να το πάρει λίγο αλλιώς. Σε μεγάλο βαθμό οι νοικοκυραίοι που θα έπρεπε να είναι το κυριότερο ακροατήριο θα είναι οι κυριότεροι πληττώμενοι από τον πληθωρισμό που είναι ήδη εδώ και επηρρεάζει κάθε πλευρά της ζωής μας.
      Αντί να μαλακώσει τις συνέπειες ρίχνει λάδι στην φωτιά καθώς τα επιδόματα ,οι αυξήσεις , ένα πράγμα θα κάνει νομοτελειακά θα γιγαντώσει το τέρας. Έχεις το ταμείο ανάκαμψης και έχει μοιραστεί αδιαφανώς δημιουργώντας εταιρίες μαμουθ οι οποίες χωρίς να έχουν εξωστρέφεια γιγαντώνονται.

      Έχετε σκεφτεί τις συνέπειες που θα έχει στο τραπεζικό σύστημα έαν πχ ο Περιστέρης ή οι διάδοχοι του την δουν Μαρινόπουλοι; Τώρα που έχει μπει γερά το νερό στο αυλάκι οτι θα αυξηθούν τα επιτοκία ανακαλύψανε οτι δεν μπορεί να χρωστάει μια εταιρεία έξι (6) δισ ;

      Η συγκέντρωση δύναμης που γίνεται μπορεί να είναι παγκόσμιο φαινόμενο αλλα ειδικά στις εταιρίες που εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από τις εγχώριες υποδομές θα έπρεπε να εχουν μπει φρένα. Οι νταβατζήδες που έλεγε ο ΚΚ είναι εδώ και σε χειρότερη μορφή από ποτέ.

      posted in Αντίλογος
      G
      george1977
    • RE: Toyota Corolla 2019

      Ουσιώδες post με μεγάλες αλήθειες περιγράφει την πραγματικότητα ότι όσο διαρκεί η μεταβατική περίοδος οι Ιάπωνες είναι στην δική τους κλάση.

      Μπράβο Φάνη για το κείμενο και έχω την εντύπωση οτι θα είναι από τις σπάνιες φορές που η διαφορά αρχικής τιμής και τιμής πώλησης μετα από τέσσερα χρόνια θα είναι πολύ μικρή.

      posted in Κατασκευαστές και Μοντέλα
      G
      george1977
    • RE: Επιλογή αυτοκινήτου για leasing πενταετίας

      Συμβίωση με ηλεκτρικό αυτοκίνητο

      Συμπλήρωσα μια εβδομάδα κίνησης με το ηλεκτρικό και μάλιστα σε εβδομάδα με μεγάλες καιρικές συγκινήσεις.

      Ξεκινάμε από την οδηγική εμπειρία . H ηρεμία του ηλεκτροκινητήρα είναι φοβερό αγχολυτικό.
      Τα προγράμματα έχουν άμεση επίδραση στην απόκριση του κινητήρα. Το eco το απονευρώνει τελείως, το normal είναι οκ και το sport σε χαμηλές ταχύτητες δίνει ρέστα. Το χαμηλές ταχύτητες το αναφέρουμε γιατί μετα τα 120-130 δεν έχει την ίδια δύναμη να επιταχύνει. Αμελητέο πρόβλημα έαν σκεφτεις ότι είναι αστικό αυτοκίνητο.

      Πρώτα άγχη, αποφορτίζει περισσότερο κατά την ακινησία λόγω κρύου; Όχι ιδιαίτερα.
      Επηρεάζεται η κατανάλωση σε πολύ κρύο και χιόνι (λέγε με Ελπιδα) όχι ιδιαίτερα παρότι τσιμπάει φυσιολογικά.

      Πρώτο απρόοπτο πρέπει να φύγω για Κύπρο και η Αττική Οδός είναι κλειστή.
      Ανακαλύπτοντας την Βάρης Κορωπίου

      Σου ανακαλύπτει το Google maps την ξεχασμένη Βάρης-Κορωπίου, τηλέφωνο στην τροχαία καθαρός ο δρόμος και ξεκινάμε με την μπαταρία στο 75% και με 210 χιλιόμετρα αυτονομία. Παραδόξως φτάνοντας παρότι κάναμε 50 χιλιόμετρα η αυτονομία είναι 170 χιλιόμετρα, μάλλον χάζευα τα χιόνια στην Γλυφάδα και οδηγούσα αργά στο eco. Το αφήνω ήσυχος στο parking (δεν το είχαν καθαρίσει – κίτρινη κάρτα στον ΑΙΑ) Ελπίζω την Παρασκευή να υπάρχει μπαταρία να γυρίσω.
      Πάνω από την χιονισμένη Αττική

      Επιστροφή την Παρασκευή και ανοικτή πλεον χωρίς διόδια η ΑΟ. Sport mode και απογείωση. Λίγο το κρυο , λιγο το sport έφτασα σπιτι και η αυτονομία είχε μειωθεί στα 110km. Σε αυτά τα χιλιόμετρα μου άναβε η ρεζέρβα στο Honda , εδώ είναι μάλλον μια πραγματικότητα που θα την βλέπω συχνά. Παρκάρισμα σπίτι ευτυχώς σε σημείο με εύκολη πρόσβαση στην φόρτιση.

      Έχω αποφασίσει να το φορτίζω κάθε Σάββατο ανεξαρτήτως επιπέδου φόρτισης. Η πρώτη φόρτιση έγινε με την μπαταρία να πηγαίνει γρήγορα σχετικά από το 50- 80%.
      Το καλώδιο γενικά τραβάει τα βλέμματα, περισσότερο από το e-2008 που είναι υπερ του δεοντος διακριτικό.
      Φόρτιση

      Συνολική αποτίμηση. Ωραίο αστικό εργαλείο, διακριτικό , αγχολυτικό και σου δίνει την αίσθηση ότι συμμετέχεις σε κάτι ανώτερο τεχνολογικά.

      Τι θα ήθελα παραπάνω

      α) καλύτερο ηχοσύστημα
      β) ασύρματο carplay

      posted in Κατασκευαστές και Μοντέλα
      G
      george1977
    • RE: TESLA FORUM

      To master plan της tesla πηγαίνει τρένο. Όσοι εχετε χρόνο διαβάστε και τρια πλάνα. Το τρίτο εκδόθηκε φέτος και μάλλον είναι η βίβλος της ολοκληρωτικής μετάβασης σε ένα κόσμο χωρίς καθόλου ορυκτά καύσιμα.

      Η κατάσταση θυμίζει το breakthrough της ford με την μαζική παραγωγή.

      Έαν δεν βάλουν γέρα το χέρι στην τσέπη για επενδύσεις οι κλασικοί κατασκευαστές, θα κλείσουν. (μέρος των αυξήσεων που έχουν περάσει στην αγορά είναι για την χρηματοδοτηση της επώδυνης για τους κατασκευαστές μετάβασης στον ηλεκτροκίνηση).

      posted in Κατασκευαστές και Μοντέλα
      G
      george1977
    • 1
    • 2
    • 3
    • 4
    • 5
    • 19
    • 20
    • 1 / 20
    • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
      • ΕΛΛΑΔΑ
      • ΚΟΣΜΟΣ
      • ΕΚΘΕΣΕΙΣ
      • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ 4Τ
      • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
    • ΔΟΚΙΜΕΣ
      • TEST
      • ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
      • ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ
      • ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΓΝΩΡΙΜΙΕΣ
      • ΔΟΚΙΜΕΣ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ
      • ΕΙΔΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ
      • ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΑ
    • VIDEO
      • 4TTV
      • ΝΕΑ ΜΟΝΤΕΛΑ
      • ΑΓΩΝΕΣ
      • CANDID CAMERA
    • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
      • ΕΙΔΗΣΕΙΣ – ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
      • ΛΕΞΙΚΟ
    • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
      • ΔΟΚΙΜΕΣ – ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
      • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΑΓΩΝΕΣ
      • FORMULA 1
      • WRC
      • ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΑΓΩΝΕΣ
      • ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ
    • ΤΙΜΕΣ
    • 4T CLASSIC
      • ΜΟΝΤΕΛΑ
      • ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΕΣ
      • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ
      • ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ
      • ΑΓΩΝΕΣ/ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΕΙΣ
    • ΑΓΟΡΑ
      • ΠΩΛΗΣΕΙΣ
      • ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ
      • ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΜΕΝΑ
    • 2ΤΡΟΧΟΙ
      • ΟΔΗΓΟΥΜΕ
      • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
      • ΑΓΩΝΕΣ
      • CLASSIC
    • ΑΡΧΕΙΟ ΤΕΥΧΩΝ
    • MENU
    • ΤΙΜΕΣ
    • 4ΤΡΟΧΟΙ
    • ΣΥΓΚΡΙΣΗ
    • ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΙΕΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
    • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
    • ΟΔΙΚΗ ΒΟΗΘΕΙΑ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
    • ΧΡΗΣΙΜΑ ΤΗΛΕΦΩΝΑ
    • ΚΟΚ

    logo footer

    coty











    • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • ΑΓΩΝΕΣ
    • ΔΟΚΙΜΕΣ
    • CLASSIC
    • ΤΙΜΕΣ
    • VIDEO
    • FORUM
    4T FORUM
    4T LIBRARY
    • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
    • ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ FORUM
    • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
    • ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΕΙΤΕ ΣΤΟ 4TROXOI.GR
    Powered by nxcode.gr