Διατηρώ τις επιφυλάξεις μου σχετικά με τις προοπτικές εξέλιξης. Κατά πρώτον, σαφώς και τίθεται θέμα υποδομών σε πρώτη φάση, χωρίς να υπάρχουν οι αντίστοιχες υποδομές, δύσκολα να ανθίσει η αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων ΒΕΒΑΙΑ, δεν προχωράνε τόσο γρήγορα και οι αντίστοιχες υποδομές, εφόσον δεν υπάρχει και η κατάλληλη ζήτηση στα αυτοκίνητα.
Βέβαια, ο ανασταλτικός παράγοντας στον οποίον κολλάνε πολλοί, είναι ότι ειδικά σε αυτή τη φάση όπου η αυτονομία των ηλεκτρικών οχημάτων, είναι περιορισμένη, η φόρτιση είναι ακόμα πιο επιτακτική, εδώ για τα smartphones που έχουμε οι περισσότεροι έχουμε την έγνοια για την αυτονομία, πόσο μάλλον για ένα αυτοκίνητο. Θα ήταν βολικό βέβαια, να υπάρξει μια περίπτωση αντίστοιχη με τα powerbank όπου όποιος θέλει να φορτίσει, δεν χρειάζεται απαραίτητα να ψάξει για πρίζα, θα χρειαστεί όμως και εκείνο φόρτιση συνεπώς, πάλι στο ότι χρειάζεται πρίζα καταλήγουμε.
Στα της αυτονομίας, σε ένα πρωτότυπο που είχε παρουσιάσει η Lancia σχετικά πρόσφατα, υπόσχεται αυτονομία πάνω από 700 km. Σαφώς και μένει να το δούμε στην πράξη αλλά, είναι ένα πολλά υποσχόμενο νούμερο, πλησιάζει την μέση αυτονομία ενός συμβατικού οχήματος. Η τιμή τους ελπίζω να πέσει σύντομα βέβαια, είναι υψηλή επειδή ας το παραδεχτούμε, όλο αυτό με την ηλεκτροκίνηση, είναι σε πειραματικό στάδιο θα έλεγα, δεν έχει βρεθεί τρόπος να γίνει πιο προσιτή σε ένα ευρύ κοινό επομένως, όπως γίνεται και με την τεχνολογία γενικότερα, εφευρέσεις στην αρχή είναι απλησίαστες, στην πορεία όμως, άπαξ και αποδειχθεί ότι υπάρχει ζήτηση, αγγίζουν ένα ευρύτερο κοινό μετέπειτα.
Μιας και λέμε για την τιμή, νομίζω ότι για την τιμή τους, έχουν και πάρα πολλούς περιορισμούς και επίσης, το να δίνεις τόσα λεφτά αλλά σε θέμα χρήσης, να μην μπορέσει να είναι το κύριο μέσο, είναι ένα πρόβλημα, το να δώσει κάποιος 25000+ για αυτοκίνητο πόλης ενώ κάποτε δίναμε 10000€, το οποίο αυτοκίνητο πόλης, έχει σχετικά περιορισμένη εμβέλεια, είναι ένα θέμα από μόνο του, για την ώρα, θεωρώ ότι είναι γκατζετάκι για τους ευκατάστατους τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα, που μπορεί να διαθέσει ένα τέτοιο ποσό για ένα δεύτερο όχημα, κάτι το οποίο σημαίνει ότι το κύριο όχημα, είναι πολλαπλάσιας αξίας ενώ για τους περισσότερους, με 25000€, προσφέρονται επιλογές αυτοκινήτων τα οποία μπορούν να είναι το κύριο μεταφορικό μέσο.
Το να έχω για παράδειγμα ένα 500αρακι αμιγώς ηλεκτρικό με το οποίο μπορώ κατά κύριο λόγο να πάω για ψώνια και για καφέ, δεν μου λέει κάτι, εκτός αν το αυτοκίνητο είναι κάτι δευτερεύον, λειτουργεί ως χόμπι αλλά και πάλι, για τέτοιου είδους χρήση, είναι πολλά τα λεφτά, ενώ με ένα συμβατικό αυτοκίνητο, πας για ψώνια, πας για καφέ και μπορείς ανά πάσα στιγμή να πας και κάπου αλλού, να κάνεις μια μεγαλύτερη διαδρομή, χωρίς να αγχωθεις για το αν θα σου φτάσει το απόθεμα ενέργειας μέχρι να φτάσεις, που μπορείς να ανεφοδιασεις κτλ.
Στην παρούσα φάση, θεωρώ πιο συμφέρουσα επιλογή τα υβριδικά αυτοκίνητα και νομίζω ότι αποτελούν το μεταβατικό στάδιο μεταξύ συμβατικών και ηλεκτρικών αυτοκινήτων, είναι η ενδιάμεση κατάσταση.