Παραλάβαμε και εμείς (για την σύζυγο) το Yaris Cross. Η παραγγελία είχε γίνει τον Μάρτιο του 2022, οπότε ήταν με κλειδωμένη τιμή αλλά μετά την 1η αύξηση. Ευτυχώς γλυτώσαμε τις άλλες δυο αυξήσεις, πήραμε και μια καλή έκπτωση και δώρο αισθητήρες πίσω (δεν ήθελα συναγερμό) και μπουλόνια ασφαλείας. Πληρώσαμε φυσικά τα επιλέον €240 του ΤΤ, αφού ο εκτελωνισμός έγινε με τη νέα τιμή - τελική τιμή €21.300. Έκδοση, η πιο απλή Active. Ημερομηνία παράδοσης από το σύστημα, 9/2023 το οποίο μετά από 3-4 μήνες άλλαξε σε 6/2023 και παρέμεινε έτσι σχεδόν μέχρι το τέλος του 2022. Από την αρχή όμως μου είχε πει ο πωλητής (εξαιρετικός ο Φώτης) ότι εάν δεν αλλάξει κάτι δραματικά (π.χ. νέος πόλεμος ή κύμα covid) θα το έχω στους 12 μήνες περίπου.
Τελικά, το αυτοκίνητο έφτασε 31/1/2023 (στους 10 μήνες δηλαδή) στην Ελλάδα αλλά λόγω δικιάς μου καθυστέρησης (έλειπα εκτός Ελλάδος και περίμενα και έγκριση δανείου) τελικά εξοφλήσαμε 13/2 και παραλάβαμε 21/2. Ναι ξέρω, όλοι βιάζονται και μετράνε μέρες και εγώ το άφησα 2 εβδομάδες περισσότερο…χαχαχα! Να σημειώσω εδώ ότι το αγοράσαμε με 60% χρηματοδότηση, αλλά όχι την ληστρική της Τογιότα – το έχω ξαναγράψει, η τράπεζα Αττικής έχει ένα αξιοπρεπές (σίγουρα όχι χαμηλό) επιτόκιο στο 6.75% σταθερό (πολύ σημαντικό σήμερα που το στεγαστικό μου έχει πάρει 3 μονάδες σε 1 χρόνο!!) για αγορά νέου υβριδικού αυτοκινήτου. Οπότε και πήγαμε με αυτή τη λύση.
Λίγα λόγια για το πως καταλήξαμε στο συγκεκριμένο. Υπήρχαν ορισμένα κριτήρια που έπρεπε να πληροί το νέο αμάξι:
- Τιμή μέχρι €20.000
- Να είναι μικρό, κατηγορία B
- Οπωσδήποτε αυτόματο (κάνει πάρα πολλά χιλιόμετρα καθημερινά η σύζυγος σε όλη την Αττική και κυρίως πόλη)
- Να είναι όσο οικονομικό γίνεται
- Βασικότερο από όλα και μη διαπραγματεύσιμο να της αρέσει…χαχαχα!
Οπότε ως «ειδικός» ξεκίνησα να προτείνω B hatch με 1η επιλογή το αγαπημένο μου Φιέστα (με φυσικα άγνωστη τότε τιμή και παράδοση). Με το που το είδε το απέρριψε και μου είπε ότι μόνο το Puma της αρέσει από Φορντ. Άκουσε μετά την τιμή, έβρισε ευγενικά τον πωλητή (αφού είναι φίλος μου) και φύγαμε. Επόμενη στάση απέναντι από την Φόρντ, στην Πεζώ για το 208. Επίσης δεν της άρεσε αλλά ενθουσιάστηκε κυριολεκτικά με το 2008. Μου είπε «αυτό θέλω»….μετά άκουσε τις €30.000, έβρισε όχι και τόσο ευγενικά και φύγαμε με συνοπτικές διαδικασίες.
Πήγαμε σπίτι και μετά από μίνι οικογενειακό συμβούλιο μου είπε «τελικά θέλω ψηλό, δεν μου αρέσει κανένα από αυτά που μου δείχνεις». Κάπως έτσι ο κύβος ερρίφθη για B SUV. Μετά αρχίζει η δυσκολία του να βρούμε B Suv σε αυτά τα χρήματα που να είναι και αυτόματα και να της αρέσει. Με συνοπτικές διαδικασίες μέσα από φωτογραφίες και βλέποντας αμάξια στον δρόμο αφού βαριόταν να πάμε να τα δει όλα από κοντά – για να μην σας κουράζω – καταλήξαμε σε 3:
- Suzuki Vitara
- Yaris Cross
- Kia Stonic.
Όλα κοντά στο σπίτι μας, οπότε με μια βόλτα πήγαμε και στις 3 αντιπροσωπείες.
Στόνικ δεν της άρεσε τελικά και τόσο πολύ. Το Βιτάρα της άρεσε πολύ, αλλά δεν της άρεσε η τιμή και δεν είχαν να το οδηγήσουμε εκείνη την ώρα. Γιάρις της άρεσε περισσότερο από τα 3, την ενθουσίασε στην οδήγηση και επίσης της άρεσε η τιμή που δεν ξέφευγε – το πιο φτηνό από τα 3 ήταν. Οπότε με συνοπτικές διαδικασίας, το κλείσαμε. Το χρώμα που ήθελε (ένα γαλαζωπό) είχε σταματήσει να έρχεται Ελλάδα οπότε ταλαντεύτηκε πολύ ανάμεσα στο γκρί και το μπλέ, απέρριψε το κόκκινο που πρότεινα εγώ και το χάλκινο (ενώ της άρεσε πολύ) για να μην έχουμε ίδιο. Τελικά αποφάσισε το μπλέ. Σε εξοπλισμό αυτά που ήθελε τα είχε μόνο η Adventure γιατί το μόνο που ήθελε έξτρα ήταν πανοραμική οροφή και ηλεκτρικά αναδιπλωμένους καθρέπτες. Δεν ήθελε όμως μαύρο ουρανό και της άρεσαν πιο πολύ τα όργανα binoculars, οπότε η Active ήταν η εύκολη, ασφαλής και πιο φτηνή επιλογή. Τους είπε φυσικά ότι επρεπε να ντρέπονται που ζητάνε τόσα λεφτά για την Style και οι καθρέπτες δεν κλείνουν ηλεκτρικά - αχαχαχα!! Εάν ήταν για εμένα θα έπαιρνα την Style. Φυσικά μου κακοφαίνεται που με €300 περισσότερα είχα πάρει την Κορόλα που είναι πολύ καλύτερο αυτοκίνητο σε όλα και με καλύτερο εξοπλισμό (και καθρέπτες που κλείνουν ηλεκτρικά). Γενικά όσο πιο μικρή η κατηγορία τόσο πιο ακριβά πληρώνουμε τον ίδιο εξοπλισμό – ειδικά εάν είναι μοδάτο SUV.
Δεν έχω προλάβει να το οδηγήσω πολύ, οπότε για αναλυτικές εντυπώσεις θα περιμένετε μερικούς μήνες ακόμα! Αρχική εντύπωση όπως τα θυμάμαι από το test drive. Πολύ καλή ποιότητα κύλισης για την κατηγορία του με άνετη ανάρτηση χωρίς κοπάνημα πίσω. Εδώ να σημειώσω ότι από την αντιπροσωπεία στο σπίτο κοπαάνγε σαν τον διάολο και θυμήθηκα και τον Τάσο που έλγε πόσο άνετο είναι με το 65αρι προφίλ. Φτάνουμε σπίτι και αμέσως ελέγχο πίεση ελαστικών....PDI για γέλια (και πρόχειρο πλύσιμο), είχαν 3.5 όλα τα λάστιχα όταν θέλουν 2.3 τα μπροστά και 2.2 τα πίσω. Τα έφτιαξα και αμέσως έστρωσε το αυτοκίνητο. Το κινητήριο σύνολο πρόθυμο. Χώροι είναι ΟΚ, εμάς μας φτάνουν και μας περισσεύουν. Μια χαρά το παιδικό κάθισμα πίσω και το καλοκαίρι στις διακοπές στο νησί θα κάνω και τεστ φορτώματος. Ποιότητα ό,τι έχει γραφτεί, μέτρια πράγματα στα γνωστά της κατηγορίας. Το βασικό είναι ότι πλέον έχει αυτοκίνητο η γυναίκα και άρα έχω και εγώ πίσω το δικό μου και σταμάτησα να κινούμαι με ταξί και δανεικά αμάξια (η 330xi πόναγε κάθε φορά που έβαζα βενζίνη).
Μερικές πρόχειρες φωτογραφίες: