Γι' αυτό θα βγάλουν το Τονάλε, για πιο ευπώλητο.
Best posts made by dstou
-
RE: Alfa Romeo Tonale
-
RE: Toyota C-HR 2016
Aυτό είναι ένα τυπικό διάγραμμα της ειδικής κατανάλωσης ενός βενζινοκινητήρα. Δεν έχει σημασία το ποιός είναι, αν και αυτόν τον διάλεξα επίτηδες γιατί έχει πολύ υψηλή συμπίεση, όπως τα περισσότερα υβριδικά. Όλοι όμως οι βενζινοκινητήρες από καταβολής αυτοκίνησης έχουν παρόμοιο διάγραμμα. Ήτοι, υπάρχει μια περιοχή βέλτιστης λειτουργίας, εδώ ο εσωτερικός κύκλος των 230g, δηλαδή εκεί ο εν λόγω κινητήρας στατικά καίει 230 γραμμάρια καύσιμο ανά παραγόμενο Kw ανά ώρα λειτουργίας, στο παράδειγμά μας είναι η περιοχή που αποδίσει 70-100 kw χοντρικά και σε συγκεκριμένες σαλ. Υπάρχουν και οι περιοχές έξω από αυτό τον κύκλο, όλες με χειρότερες καταναλώσεις.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει η περιοχή κάτω από τον κύκλο των 230. Όσο το φορτίο του κινητήρα μειώνεται, τόσο η ειδική κατανάλωση αυξάνεται!
Π.χ., αν από τον εν λόγω κινητήρα που έχει μέγιστη ισχύ 120kw ζητήσεις π.χ. 30kw, τότε σε αυτή την ζώνη θα κάψει 300-350 γραμμάρια ανά παραγόμενο Kw ανά ώρα λειτουργίας ! (προσέξτε το ανά kw).
Εκεί είναι που τα υβριδικά 'θερίζουν'. Στην περιοχή αυτή είτε σταματούν τον κεκ και δουλεύουν μόνο με τον ηλεκτροκινητήρα (= μέγιστη οικονομία), είτε στέλνουν μέρος της ισχύος του κεκ στις μπαταρίες για να τις φορτίσουν και να αποδόσουν αργότερα την ενέργεια αυτή, μετακινώντας παράλληλα τον κύκλο λειτουργίας του κεκ σε καλύτερη (οικονομικότερη) ζώνη συν ότι κερδίσουν από φρεναρίσματα.
Αντίστοιχα και στα υψηλά φορτία. Π.χ. στα 120 kw, την μέγιστη ισχύ, ο εν λόγω καίει περί τα 260 γραμμάρια, αν και αυτό είναι απόλυτα αναμενόμενο. Πάντα να πούμε ότι ο κινητήρας είναι στην πέδη. Στην πράξη, αν το όχημα εκείνη την στιγμή τρέχει με πολλά χλμ. καίει ακόμη παραπάνω λόγω αεροδυναμικών απωλειών.
Εκεί λοιπόν στα 120kw, αν έχει περιθώριο το εν λόγω ιχ και είναι υβριδικό θα κατέβαζε τον κεκ π.χ. στα 90 kw, άρα στην ζώνη των 230 γραμμαρίων (ανά kw ανά ώρα) αντί για 260, και θα έδινε τα υπόλοιπα kw που του λείπουν για να κινηθεί όπως πρέπει μέσω του ηλεκτροκινητήρα και των μπαταριών.
Έτσι κερδίζουν κατανάλωση τα υβρίδια, οι πόλεις από ρύπανση, και τα αυτιά μας από θόρυβο.
Το πόσο θα κερδίσεις είναι θέμα υλοποίησης, όπως και η συνδυασμένη ισχύς/ροπή, καθώς και η αυτονομία. Εμένα π.χ. το Πρίους ΜΚ2 δεν μπορεί να κινηθεί αυτόνομα παραπάνω από μερικές εκατοντάδες μέτρα και αυτά με χαμηλή ταχύτητα, ένα πιο καινούργιο κάνει 1-2 χλμ. με τις μπαταρίες του κι ας είναι 1100Watt και αυτές, ένα φευ μερικές δεκάδες χλμ. και με πιο ζωηρή οδήγηση, αλλά με 10πλάσια μπαταρία από την άλλη.
Μην ψάχνετε για το ποιό είναι οικονομικότερο, ένα υβριδικό βενζίνης ή ένα σκέτο πετρέλαιο. Πιθανόν το δεύτερο στις υψηλές ταχύτητες ή στην ρυμούλκηση, μάλλον το πρώτο στην πόλη και σε διαδρομές με μικρομεσαίες ταχύτητες και φορτία, με την προαίρεση ότι όλα τα άλλα πάνω τους είναι ισοδύναμα, αλλά το ζητούμενο δεν είναι αυτό μόνο. Είναι και πως τα κάνεις τα χλμ αυτά, με τι άνεση, με τι ρύπανση, με τι κατανάλωση (σε όρους όγκου, άρα ανάγκης εισαγόμενου αργού πετρέλαιου) και με τι εξάρτηση σε υποδομές φόρτισης. -
RE: Toyota Corolla Cross
To τμήμα μάρκετιγκ του μαγαζιού δεν έχει επαφή με δύο - τρεις θεμελιώδεις άγραφους νόμους της αγοράς. Ο πολύς κοζμάκης θέλει :
α. χοντρά ζαντολάστιχα, 5 νούμερα πάνω, και βάλε, από αυτά που χρειάζεται κανονικά το αμάξι
βου. μεγάλη ιπποδύναμη, κι ας καίει
γου. διπλοσύμπλεκτα κιβώτια, κι ας χαλάνε
Όταν κάποτε ξυπνήσει και τα προσφέρει αυτά, ο ήλιος θα έχει ανατείλει από τη δύση.
-
RE: Toyota Corolla Cross
Άμα είναι κουβάς το ψψ, κάτι Ντάτσια, Πάντα, πούντο, ίγκνις τι είναι?
Το βασικότερο προσόν του ψψ το έγραψα στο αμέσως προηγούμενο ποστ και το προσπερνάτε : 'δεν έχει αντίπαλο αυτή τη στιγμή' με την κυριολεκτική έννοια του όρου. Οπότε ο οικογενειάρχης που ψάχνει για ένα ψ-σουβ γενικής χρήσης, μοιραία θα περάσει να το δει. Δεν σημαίνει ότι θα το αγοράσει, δεν σημαίνει ότι είναι τέλειο, δεν σημαίνει ότι δεν θα δει άλλα, αλλά μάλλον θα το ζυγίσει.Ότι αντιπροτάσεις έχουν γίνει στις τελευταίες σελίδες, είναι συνήθως σημειακές, ήτοι απομονώνουν ένα χαρακτηριστικό του υπό πρόταση αντιπάλου, και ποντάρουν ΜΟΝΟ σε αυτό. Π.χ. μπορείς να διαβάσεις : 'γιατί δεν παίρνεις το 3008, που έχει ανώτερο σαλόνι?', 'το Σκροσς σου δίνει ότι σου δίνει το ψψ σε χώρους, και είναι φθηνότερο', 'γιατί δεν παίρνεις ένα Τονάλε που είναι πιο οδηγοκεντρικό?', 'ρε το 2008 με το ταμπιλώ το ηλεκτρονικό εγώ δεν το αλλάζω', 'πάρε το Στιτροέν το ψ4 ψ-κροσς, έχει και αυτό 2,67 μεταξόνιο και είναι καλύτερο μέσα', 'έβγαλε προσφορά το Καρόκ που είναι πραγματικό αμάξι, όχι κουβάς, και βγαίνει και φθηνότερα', άμα θες να πάρεις γιαπωνέζικο, και λουστείς και τα 2.000 κυβικά, γιατί δεν κοιτάς το CX-30 που είναι καλύτερο μέσα?', κ.ο.κ.
Ναι, ισχύουν όλα αυτά, αλλά μόνο μέχρι εκεί.
Ποιό από τα προαναφερθέντα σου δίνει όλο το πακέτο του ψψ? 'Ητοι, σε τιμή μην το πεις πουθενά, και υβρίδιο, και μηδενικά τέλη, και αυξημένες λογιστικές αποσβέσεις, και 200 αλόγατα, και αυτοματίκλα, και χαμηλές καταναλώσεις, και τοπ εγγυήσεις, και πανεύκολη μεταπώληση?
Υπάρχει μόνο μία απάντηση αυτή τη στιμγή : Κανένα εκτός τουότα. Γιατί εντός υπάρχει και το chr που πάει ντέρμπι το ψψ σε μερικά από αυτά.
Και μόνο ένας σοβαρός ενδοιασμός : τα 2.000 κυβικά του. Μέχρι να έρθουν τα 1800 και γίνει ο νέος τρωικός πόλεμος στις εκθέσεις του μαγαζιού.Πείτε μου έναν λογικό συνολικό αντίπαλό του, όχι Τονάλε και πίπες. Ένα ντέρμπι ζητάω, κάτι που να είναι κοντά του ΤΩΡΑ. Πως λέγαμε παλιά Σάνυ ή Κορόλα?, Α4 ή C κλάσε?, Γκόλφ ή Άστρα, Έβο ή Ιμπρέζα?, Βάρτμπουργκ ή Ντάτσια?, Λίντα Εβαγκελίστα ή Σίντυ Κρώφορντ?
-
RE: Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης
Οι τωρινές δυσκολίες είναι μικρότερες των μελλοντικών. Έκανα ένα τσεκ στους λογαριασμούς ΟΚΩ χθες λόγω της αργίας.
Λοιπόν 'έκαψα΄ 2.700 kwh ρεύμα το 2021, 2.100 ημερήσιο και 600 νυκτερινό Γ1Ν της ΔΕΗ. Πρόκειται για σπίτι 108 τ.μ., μεσαία κατασκευή 30 ετών στην Αττική, με καλό ηλιακό, με θέρμανση από φυσικό αέριο, με ελάχιστη χρήση ερκοντίσιο, και που κατοικείται 10 μηνάκια το χρόνο από 4 άτομα, (το καλοκαίρι πάμε στο εξοχικό διότι βρήκαμε προίκα αφάγωτη).
Αν πάρω ένα μέσο ηλεκτρικό ιχ, και κάνω π.χ. 12.000 το χρόνο, και το φορτίζω αποκλειστικά στο σπίτι, θα πάω +3.000 kwh το χρόνο ρεύμα. Αν πάρω και δεύτερο για την πόλη κυρίως και του κάνω π.χ. 6.000χλμ. το χρόνο, θα πάω άλλα +1.500 το χρόνο.
Αν μπω στο Εξοικονομώ κατ' οίκο και βάλω αντλία θερμότητας αέρος νερού σε όλο το σπίτι, καταργώντας το λέβητα αερίου (δεν θα το κάνω, δεν μουρλάθηκα ακόμη, αλλά κάποιοι άλλοι θα τσιμπήσουν σαν τα μελανούρια και θα το κάνουν), θα πάω για πλάκα άλλα π.χ. +3.500 Kwh ρεύμα το χρόνο.
Δηλαδή, σε βάθος 5-10ετίας που μπορούν να υλοποιηθούν λογικά οι μεταβάσεις αυτές, η ετήσιά μου κατανάλωση ρεύματος θεωρητικά μπορεί να ανέβει στις ...10.700 kwh το χρόνο από 2.700 τα τελευταία 30 χρόνια σταθερά (= 4x το αρχικό νούμερο!).
Που θα βρεθεί μέσα σε 10 χρόνια αυτό το τετραπλάσιο ρεύμα για μένα και για μερικές εκατοντάδες χιλιάδες άλλους σαν και μένα που θα αναγκαστούν να αλλάξουν τα ιχ τους και να τα κάνουν ηλεκτρικά και να 'αναβαθμίσουν' με αντλίες θερμότητας τις παλιές οικοδομές τους? Οέο?
Με άλλα λόγια διακρίνω σε όλα τα μέσα, έντυπα και σιτε, μια αφόρητη χαζοχαρουμενίαση για τα ηλεκτρικά και τον νέο κόζμο που έρχεται γρήγορα γρήγορα (εσείς να διαβάζετε σιγά σιγά), και αναρωτιέμαι: πότε θα προλάβουμε να γίνουμε Νορβηγία και πως? -
RE: Toyota Corolla Cross
3.000 ποστ για ένα υβριδικό μπαούλο! Ούτε σε νήματα για Τζουλιέτα, γκόλφω, κοκ τέτοιο σουξέ. Ε ρε και έρθει με 1.800, θα χαλάσει ο κόζμος...
-
RE: Toyota Corolla 2019
Αλήστου μνήμης το σκετσάκι του χάρη κλυν με το σαπούνι camay από τα έιτις!
-
RE: Σύγκρουση τιτάνων : 3008 βς Χceed βς Tuscon βς Tiguan βς Arkana βς CX-30 βς Qashqai
Διλήμματα τέλος, η κάλπη έβγαλε νικητή το Χιουντάι το Τουσόν.
-
RE: TESLA FORUM
Τι έκανε η Τέζλα στην αυτοκίνηση:
Έβαλε στο χάρτη τα ηλεκτρικά
Ξαναέβαλε μετά από 1 αιώνα (?) τα Made in USA αυτοκίνητα και έκανε γκλαμ την κατοχή τους, όταν αυτό ήταν ανέκδοτο για τουλάχιστον 60-70 χρόνια
Πούλησε αυτόνομη οδήγηση, άσχετα αν δεν ήταν τέτοια
Άλλαξε τη λιανική, με τις ονλινε πωλήσεις
Έδωσε επιδόσεις πανάκριβου υπεράμαξου σε τιμή Πεμβέ Μ3
Έφτιαξε το πιο γλήγορο, συνεπές και σταθερό δίκτυο πραγματικής ταχυφόρτισης, όταν οι άλλοι κοιμόντουσαν ακόμη και φιλονικούσαν πιο πρότυπο θα υποστηρίξουν
Και εν συνεχεία έκανε πελάτες όλους τους άλλοι, όταν κατάλαβαν ότι ήταν άσσετ η συμβατότητα με τους σούπερτσάρτζερς της
Τέλος, έκανε κάποιους πλούσιους με τη μετοχή τηςΝομίζω, ήταν η αλλαξοπαιχνιδιά του αιώνα, ζούμε ιστορικές εποχές. Ποτέ δεν έχουμε δει κάτι ανάλογο. Ότι συνταρακτικό έχουμε ζήσει στην αυτοκίνηση, ήταν ένα τίποτα μπροστά σε αυτά στο σύνολό τους.
-
RE: Lamborghini Forum
Λίγο πριν τον Δεκαπενταύγουστο του 2021, η Lamborghini παρουσίασε την Countach LPI 800-4, η οποία αποτίει φόρο τιμής στην αυθεντική, που κυκλοφόρησε πριν μισό αιώνα. Λίγα 24ωρα μετά τα αποκαλυπτήρια του νέου αυτοκινήτου στο Pebble Beach της Καλιφόρνια, η ιταλική εταιρία έκανε γνωστό πως και τα 112 αυτοκίνητα που θα κατασκευάσει έγιναν sold-out.
Τι υπεράμαξο!
(για την αυθεντική μιλάω)Μια ιστορία θα σας γράψω από το ...1985, τότε που το μισό ΠΑΣΟΚ άφηνε μούσια και αν είχες 1.300άρι αμάξι σε δείχνανε στο δρόμο και λέγανε 'αυτός είναι που σου έλεγα΄. Ξενοδοχείο President στους Αμπελοκήπους, ντίσκο στο υπόγειο, μαθητικός χορός. Ξαφνικά εμφανίζεται ένας και μας λέει ότι 'ένα αμάξι που δεν έχει ξαναδεί και είναι σαν αεροπλάνο, είναι στην είσοδο'. Μέσα σε 3 λεπτά είχε αδειάσει όλο το μαγαζί, έγινε πάταγος. Θαμώνες και περαστικοί είχαμε κάνει κύκλο γύρω από ένα κάτασπρο Countach με αραβικές πινακίδες το οποίο είχε φέρει ένας παρκαδόρος στην είσοδο του ξενοδοχείου. Μέχρι να εμφανιστεί ο έκπληκτος ιδιοκτήτης είχε γίνει χαμός, κρίμας που δεν υπήρχαν τότε σέλφις. Στη στιγμή αποφασίσαμε να τον πάρουμε στο ξοπίσω με το παπί που είχαμε, και πήγαμε μέχρι το Μαρούσι στα κανατάδικα, (είχε αρκετή κίνηση και δεν μπορούσε να ξεφύγει, τον έπιαναν και τα φανάρια όπου εμείς πηγαίναμε μπροστά πρώτοι πρώτοι).
Αξέχαστες βλακείες που μόνο οι παλιοί τις καταλαβαίνουν. Αλλά τις θυμόμαστε τώρα και γελάμε, ευτυχώς που τις κάναμε δηλαδή στην ώρα τους.https://www.autoblog.gr/2022/01/18/h-prwth-lamborghini-countach-lpi-800-4-einai-etoimh-gia-paradosh/
Latest posts made by dstou
-
RE: TESLA FORUM
Το δεύτερο μειονέκτημα έχει μια ιδιαιτερότητα. Τα ακριβά ηλεκτρικά είναι πολύ φθηνά σε σχέση με αντίστοιχα συμβατικά. Και λόγω πολυπλοκότητας των συμβατικά και λόγω φόροι. Απλά συγκρίνετε Μ5 με Τέσλα S ,ή παναμέρα με ταυκάν.
-
RE: Toyota Corolla Cross
Για Κάνε ένα ριπίτ τι ηχομόνωση του έβαλες
-
RE: Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης
150 χλμ. αυτονομία έχει το Μάζντα. 36kwh μπαταρία, μόνο για ειδική χρήση κάνει.
-
RE: Έρχεται και άλλη αύξηση τιμών στα νέα μοντέλα
Χιλιάδες αυτοκίνητα είναι σήμερα σταθμευμένα σε πολλά ευρωπαϊκά λιμάνια, πολλά από τα οποία προέρχονται από την Κίνα. Αρκετές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν μισθώσει μεγάλες εκτάσεις σε όλους τους ναυτιλιακούς κόμβους στην Ευρώπη επειδή τα αυτοκίνητά τους παραμένουν απούλητα.
Eγώ πιστεύω ότι οι τιμές θα μειωθούν. Ποιός θα αγοράζει στο τέλος? Τι θα τα κάνουν τα στοκαριζμένα?
https://www.autoblog.gr/2024/04/19/ta-evropaika-limania-gemizoun-me-apoulita-aftokinita/
-
RE: TESLA FORUM
Να θυμίσω τα αυτοκινητιστικά παράδοξα της εποχής μας, τα οποία δεν έχουν ιστορικό προηγούμενο:
μια αμερικάνικη(!), 'χθεσινή' εταιρεία, είναι ότι πιο γκλαμ υπάρχει αυτή τη στιγμή στην αγορά,
μια κινέζικη(!) εταιρεία, 'χθεσινή' και αυτή, είναι η μεγαλύτερη εταιρεία του χώρου, και σίγουρα ανάμεσα σε αυτές με την μεγαλύτερη περεταίρω προοπτική ανάπτυξης
Καμμιά δεκαριά κινέζικες 'χθεσινές' εταιρείες, χωρίς δίκτυο και αντιπροσωπεύσεις στο παγκόζμιο στερέωμα, βγαίνουν και λένε ετοιμαστείτε να κλείσετε όλοι σας, μόνο εμείς θα υπάρχουμε σε 5-10 χρόνια
Κάποιοι αγοράζουν αυτοκίνητα 400 αλόγατων για χρήση πόλης, με ολίγη έως το Λουτράκι ή τον Ωρωπό.Εγώ τώρα, που έζησα εποχές Σιτροέν Αξέλ, Γκόλφ 1050C και Πεμβέ 315, καταλαβαίνετε πως τα βλέπω αυτά...
-
RE: TESLA FORUM
H πρωτιά είναι αποτέλεσμα της ιδιατερότητας της Τέζλα έναντι των παραδοσιακών κατασκευαστών. Οι οποίοι βγαίνουν στην αγορά με έναν πολυμοντελισμό ο οποίος κρατάει τις συνολικές πωλήσεις τους σε υψηλάτατα επίπεδα, αλλά καταρρακώνει τις πωλήσεις ανά μοντέλο. Ενώ η Τέζλα αφένός βγαίνει με πολύ λίγα μοντέλα στην αγορά, αφεδύο ηγείται του ηλεκτρικού χώρου, και με την BYD πρακτικά απούσα από τη μισή Ευρώπη, αλωνίζει.
Είναι θέμα χρονικών συγκυριών.
Και μου θυμίζει το ανέκδοτο που λέει 'πατέρα βγήκα πρώτος στο τρέξιμο'. 'Μπάβο, πόσοι τρέχατε', τον ρωτάει. ΄'Μόνος μου' του λέει ο δαφνοστεφής υιός. Κάτι τέτοιο ισχύει, πάνω κάτω, και εδώ.
Δεν λέει κάτι η πρωτιά?
Σαφώς και λέει, πάρα πολλά μάλιστα.- Οι παραδοσιακοί ακόμη ψάχνονται, ξεζουμίζοντας παράλληλα και το τελευταίο σέντσι που μπορεί να τους δώσει η (κατά βάση παραδοσιακή) αγορά,
- Οι νεοφερμένοι, Τέζλα και κινέζοι, αλωνίζουν και ενδυναμώνουν κάθε μέρα τη θέση τους
- Η ΕΕ τον παίζει με τις αλλοπρόσαλλες νομοθεσίες που ψηφίζει
- Το μέλλον θα έχει πολύ ενδιαφέρον, με συγχωνεύσεις εταιρειών (όσο μεγάλη και να είναι η κινέζικη, αλλά και παγκόζμια αγορά, δεν μπορεί να στηρίζει εσαεί ...120 εταιρείες), με φαλιμέντα, και με το άλμα επί κοντώ που κάποτε πρέπει να κάνουν οι παραδοσιακοί για να πιάσουν, ή και να ξεπεράσουν, τους τωρινούς ηγέτες της ηλεκτροκίνησης πριν τους πατήσει το τρένο της αλλαγής. Κάποιους σίγουρα θα τους πατήσει εδώ που τα λέμε...
-
RE: Προτείνεται αυτοκίνητα με αυτόματο κιβώτιο
Που κυκλοφορείς και τι ανάγκες έχεις ?
-
RE: Vitara, Duster, Jimny, Avenger ή κρατάω το Corsa?
Δύο παλιοί τζίμιδες που έχουν περάσει από τα πόδια μου, τα θυμάμαι ως εφιάλτης. Αυτά δεν ήτο αμάξια, ήτο πλέιμομπίλ. Είναι για να τα χρησιμποιείς δικην αμνοεριφίων σε γκρέμια, για τίποτα παραπάνω.
Απορώ το μοντέλο αυτό πόσο βελτιωμένο είναι στην άσφαλτο και στην πόλη, αν είναι.