-
@katafractos17 said in Βενζίνη vs Diesel vs Υγραέριο vs ΦΑ vs Υβρίδια vs Ηλεκτρικά:
@jamesd said in Βενζίνη vs Diesel vs Υγραέριο vs ΦΑ vs Υβρίδια vs Ηλεκτρικά:
@katafractos17 said in Βενζίνη vs Diesel vs Υγραέριο vs ΦΑ vs Υβρίδια vs Ηλεκτρικά:
@ken11 said in Βενζίνη vs Diesel vs Υγραέριο vs ΦΑ vs Υβρίδια vs Ηλεκτρικά:
Oι τιμες ειναι απογοητευση παντως,παρα πολλα χρηματα τα οποια ποτε θα αρχισεις να κανεις αποσβεση ειναι το θεμα.
Δεν κάνεις ποτέ απόσβεση στο αυτοκίνητο ιδιωτικής χρήσης.
Δεν καταλαβαίνω γιατί ο κόσμος πιστεύει ότι θα κάνει απόσβεση.Η έννοια της απόσβεσης εδώ έχει να κάνει με το σε ποσό καιρό θα πάρεις πίσω τα επιπλέον χρήματα που έδωσες για αυτοκίνητο με οικονομία καυσίμου (π.χ. Corolla cross) σε σχέση με κάποιο που είναι δαπανηρό σε καύσιμα (π.χ, Nissan QQ mhev), π.χ. Τα 4.000 που ζητάει παραπάνω το CC σε σχέση με το απλό QQ, σε ποσά χρόνια θα τα εξοικονομήσεις από τα καύσιμα…
Θα πάρει δηλαδή κάποιος μολύβι και χαρτί και θα κάθεται να καταγράφει, να κάνει πράξεις και να υπολογίζει τα καύσιμα για καμιά 20αριά για να δει αν τελικά κατάφερε να αποσβέσει τα τέσσερα παραπάνω χιλιάρικα;
"Κάτσε αγάπη μου να κόψω λίγο γιατί έχουμε και μία απόσβεση να κάνουμε."
Να πάρεις ένα αυτοκίνητο είτε υβριδικό, είτε PHEV, είτε ηλεκτρικό για να έχεις οικονομία σε γενικά πλαίσια το καταλαβαίνω και φυσικά είναι λογικό.
Αλλά να περιμένεις πότε και αν θα το αποσβέσεις, για εμένα είναι λίγο ψυχαναγκαστικό.
Μπορεί άλλοι να το σκέφτονται, ΟΚ.
Και πάλι θεωρώ ότι απόσβεση... Δεν...
Εκτός αν το κρατήσεις 20 χρόνια για πεις τελικά ότι πιθανόν την έκανες.Δεν θέλεις πάνω από 5 λεπτά για να το υπολογίσεις. Σε οικονομικές αποφάσεις όπως η αγορά αυτοκινήτου (που πλέον έχουν αρκετό κόστος σε κεφάλαιο, αν δεν το «νοικιάζεις») καλό είναι να ληφθεί υπόψη στην αγορά, από εκεί και πέρα μπορεί να αλλάξουν τόσο οι συνθήκες χρήσης όσο και τα οικονομικά. Το ψυχαναγκαστικό και η καρμοιρια είναι διαφορετικά πράγματα που έχουν να κάνουν με τον χαρακτήρα του καθενός που πολλές φορές δεν έχει να κάνει ούτε καν με τα χρήματα που έχεις κανείς. Προσωπικά (και λόγω background) οικονομική απόφαση (αμαξι, σπίτι, δάνειο κλπ.) με σημαντικό οικονομικό impact δεν παίρνω αν δεν κάνω ανάλυση net cash flow, το μια ζωή την έχουμε και I am feeling lucky συνήθως δεν έχει ευνοϊκό αποτέλεσμα,
-
Πάντως αν θεωρήσει κανείς πως κάνει 10Κ χλμ το χρόνο (ή πολλαπλάσια ) και προσθέσει και τα τέλη κυκλοφορίας, πολύ εύκολα μπορεί να προσεγγίσει το πόσα "αποσβαινει" με υβριδικό ή ντίζελ.
Επίσης, πολλές φορές το οικονομικοτερο στη χρήση είναι και στην αγορά, πχ τα Τουοτα που κόστιζαν λιγότερο απ τα αντιστοιχα χιλιαρια τούρμπο σε άλλες μάρκες ή ντίζελ που κοστίζουν τα ίδια ή 1000€ περισσότερα. -
Όοοχι φίλοι μου.
Άπαξ και είσαι τόσο σχολαστικός να σκέφτεσαι την απόσβεση, τότε θα την υπολογίσεις και σχολαστικά.
Με τη διακύμανση της βενζίνης για τα επόμενα είκοσι χρόνια.
Όχι πετάμε μια σημερινή τιμή και καθαρίσαμε.
Κι άμα η τιμή του λίτρου φτάσει τα 3€ κάποια στιγμή ας πούμε; Δεν πάει πίσω η "απόσβεση" για κανά πεντάρι χρόνια και βάλε;
Και αν τα μεταχειρισμένα βενζίνης (έστω υβριδικά) σε είκοσι χρόνια πουλιούνται για μία χωριάτικη, ένα σαγανάκι και τρεις μπύρες;
Δε θα σου μείνει η "απόσβεση" να την κάνεις ταπετσαρία στον τοίχο;Χαρείτε την οδήγηση και το αυτοκίνητο σας.
Τεσπά.
-
Το να υπολογίσει κανείς χοντρικά τα έξοδα κατά την αγορά, για να πάρει μια πιο συμφέρουσα απόφαση, δεν τον εμποδίζει να χαρεί το αυτοκίνητο του.
Αντίθετα το να μην υπολογίσει τα έξοδα χρήσης, τα οποία για τα φθηνά αυτοκίνητα που αγοράζει ο πολύς κόσμος είναι περισσότερα χρήματα από το κόστος αγοράς, είναι σοβαρός παράγοντας για να ΜΗΝ χαρεί το αυτοκίνητο.
Δεν είναι λίγοι αυτοί που τα χουν και τα βλέπουν, που ζορίζονται να πάνε μια εκδρομή, που μένουν από μπαταρία απ την ακινησία ή βάζουν αγγελία πώλησης άρον άρον. -
Εγώ το τελευταίο ταξιδάκι στην Εύβοια το έκανα με 4,7 λίτρα ήτοι ε 1,52 πετρέλαιο, με 7,14 ευρώ τα 100 χλμ.
Πλέον κάθε μέρα τα καινούργια ντίζελ τελειώνουν, οπότε βλέπουμε ήδη αυξήσεις στις τιμές των μτχ.
-
@jamesd said in Βενζίνη vs Diesel vs Υγραέριο vs ΦΑ vs Υβρίδια vs Ηλεκτρικά:
π.χ. Τα 4.000 που ζητάει παραπάνω το CC σε σχέση με το απλό QQ, σε ποσά χρόνια θα τα εξοικονομήσεις από τα καύσιμα…
Σε περίπου 50 με 60.000χλμ. Τώρα πόσα χρόνια είναι αυτά, διαφέρει για τον καθένα. Για κάποιον ειναι 2 χρόνια, για εμένα π.χ. ειναι κάπου 6 χρόνια!
Επίσης, υπάρχει και οικονομία από τα φρένα, αφού αλλάζει πολύ πιο αραιά (διπλασιο ή 3πλάσιο διάστημα).
-
@kkostask said in Βενζίνη vs Diesel vs Υγραέριο vs ΦΑ vs Υβρίδια vs Ηλεκτρικά:
Είπαμε, ο κόσμος πληρώνει πολλά για να κάνει οικονομία…
Πολλες φορες ισχυει αυτο.
Αν παρεις κατι φτηνιαρικο και χρεπι μτχ θα φας τα 4πλα σε συνεργεια. -
Επειδή τα λέμε όλα και δεν φανμποήζουμε, απόδραση για λίγη δροσιά 2 βράδια στη Πίνδο.
Επιστροφή σε χαλαρό ρυθμό:Το "κακό" της υπόθεσης: ο tdi αποφάσισε ότι μετά από 200χλμ, η κατάλληλη στιγμή για αναγέννηση του dpf ήταν στρίβοντας για το σπίτι και παρκάροντας... ώστε να χρειαστεί αναμονή στο ρελαντί για να σταματήσει χθες το βράδυ και να συνεχίσει η αναγέννηση, φερστ θινγκ ιν δα μόρνινγκ, Ντοητσλαντ ουμπα αλες...
-
@piliourits said in Βενζίνη vs Diesel vs Υγραέριο vs ΦΑ vs Υβρίδια vs Ηλεκτρικά:
Επειδή τα λέμε όλα και δεν φανμποήζουμε, απόδραση για λίγη δροσιά 2 βράδια στη Πίνδο.
Επιστροφή σε χαλαρό ρυθμό:Το "κακό" της υπόθεσης: ο tdi αποφάσισε ότι μετά από 200χλμ, η κατάλληλη στιγμή για αναγέννηση του dpf ήταν στρίβοντας για το σπίτι και παρκάροντας... ώστε να χρειαστεί αναμονή στο ρελαντί για να σταματήσει χθες το βράδυ και να συνεχίσει η αναγέννηση, φερστ θινγκ ιν δα μόρνινγκ, Ντοητσλαντ ουμπα αλες...
δεν θες να ξερεις τι θα "εκαιγε" ηλεκτρικο σε επιστροφη απο βουνο. Θα εβαζες τα κλαματα
-
@piliourits said in Βενζίνη vs Diesel vs Υγραέριο vs ΦΑ vs Υβρίδια vs Ηλεκτρικά:
Το "κακό" της υπόθεσης: ο tdi αποφάσισε ότι μετά από 200χλμ, η κατάλληλη στιγμή για αναγέννηση του dpf ήταν στρίβοντας για το σπίτι και παρκάροντας...
Συγγνώμη, αλλά πώς καταλαβαίνεται ότι γίνεται αναγέννηση στο DPF; Όταν είχε πρωτομπεί το σύστημα άναβε λαμπάκι στο ταμπλώ, αλλά τώρα που δεν υπάρχει ένδειξη. Διαβάζω κάτι για αυξημένο ρελαντί, αλλά δεν έχω ποτέ παρατηρήσει κάτι.
-
Σκεφτομαι να παρω ενα μικρο για κινηση μεσα στην πολη.
Ιδανικα θα ηθελα να κινειται δακτυλιο με τα σημερινα δεδομενα (αλλιως οκ παω μονα ζυγα με το αλλο αυτοκινητο) για ~1300 χιλιομετρα τον μηνα
Ειμαι στα παρακατω:
Μικρο 1000ρι βενζινης , κοστος αγορας στα 6-7, μηνιαιο κοστος ~120ευρω
Μικρο cng (Panda/up) κοστος στα 8, μηνιαιο κοστος ~ 65ευρω
Μικρο ηλεκτρικο (dacia spring κτλ), κοστος ~13, μηνιαιο κοστος 40 ευρω.Οπως το σκεφτομαι το φυσικο ειναι η καλυτερη επιλογη, για να καλυψω την διαφορα του ηλεκτρικου θα θελω περιπου 13 χρονια
-
Ποια διαδρομη εκανες @piliourits και ηρθες ετσι σβηστος...?
Εντυπωσιακο δε λεω. -
Όμως το ηλεκτρικό θα εξακολουθεί να έχει πλεονεκτήματα για περισσότερα χρόνια.
Όταν πήρα το Mii για την μάνα μου δεν είχε τέλη κυκλοφορίας. Μετά από έναν χρόνο απέκτησε. Ακόμα μπαίνει στον δακτύλιο -οριακά.
Όταν πήρα το BMW έμπαινε στον δακτύλιο. Μετά δύο χρόνια σταμάτησε να μπαίνει.
Μπορεί να κάνεις υπολογισμούς κόστους με τις σημερινές τιμές, αλλά δεν ξέρεις ποιες θα είναι στο μέλλον. Ή μάλλον ξέρεις ότι όλα θα είναι ακριβότερα, αλλά τι θα αυξηθεί περισσότερο, η βενζίνη ή το ρεύμα; Έχεις βάλει στην εξίσωση και τη συντήρηση, που μάλλον θα είναι ακριβότερη στη βενζίνη;
Έχεις χώρο να φορτίζεις το βράδυ;
Τι έννοεις "κόστος αγοράς"; Δεν είναι κάπως αισιόδοξα τα νούμερα; -
Η διαφορα ειναι οτι το ρευμα μπορεις να το διαχειριστεις σε ενα βαθμο, εχεις επιλογες. Στα καυσιμα καμια.
-
@imr said in Βενζίνη vs Diesel vs Υγραέριο vs ΦΑ vs Υβρίδια vs Ηλεκτρικά:
Σκεφτομαι να παρω ενα μικρο για κινηση μεσα στην πολη.
Ιδανικα θα ηθελα να κινειται δακτυλιο με τα σημερινα δεδομενα (αλλιως οκ παω μονα ζυγα με το αλλο αυτοκινητο) για ~1300 χιλιομετρα τον μηνα
Ειμαι στα παρακατω:
Μικρο 1000ρι βενζινης , κοστος αγορας στα 6-7, μηνιαιο κοστος ~120ευρω
Μικρο cng (Panda/up) κοστος στα 8, μηνιαιο κοστος ~ 65ευρω
Μικρο ηλεκτρικο (dacia spring κτλ), κοστος ~13, μηνιαιο κοστος 40 ευρω.Οπως το σκεφτομαι το φυσικο ειναι η καλυτερη επιλογη, για να καλυψω την διαφορα του ηλεκτρικου θα θελω περιπου 13 χρονια
οτι σε βολευει παρε, cng μην παρεις. Αυτο δεν ειναι το καυσιμο που υπαρχουν ελαχιστα πρατηρια διαθεσιμα; και μαλιστα δεν εχω ακουσει για σχεδια επεκτασης του. Ηλεκτρικο παντα θα βρισκεις καπου να κουμπωνεις. Βενζινη και ντηζελ θα ειναι μαζι μας για πολλα χρονια ακομα. CNG σε βλεπω πολυ αμφιβολο.
-
@tgd said in Βενζίνη vs Diesel vs Υγραέριο vs ΦΑ vs Υβρίδια vs Ηλεκτρικά:
Όμως το ηλεκτρικό θα εξακολουθεί να έχει πλεονεκτήματα για περισσότερα χρόνια.
Όταν πήρα το Mii για την μάνα μου δεν είχε τέλη κυκλοφορίας. Μετά από έναν χρόνο απέκτησε. Ακόμα μπαίνει στον δακτύλιο -οριακά.
Όταν πήρα το BMW έμπαινε στον δακτύλιο. Μετά δύο χρόνια σταμάτησε να μπαίνει.
Μπορεί να κάνεις υπολογισμούς κόστους με τις σημερινές τιμές, αλλά δεν ξέρεις ποιες θα είναι στο μέλλον. Ή μάλλον ξέρεις ότι όλα θα είναι ακριβότερα, αλλά τι θα αυξηθεί περισσότερο, η βενζίνη ή το ρεύμα; Έχεις βάλει στην εξίσωση και τη συντήρηση, που μάλλον θα είναι ακριβότερη στη βενζίνη;
Έχεις χώρο να φορτίζεις το βράδυ;
Τι έννοεις "κόστος αγοράς"; Δεν είναι κάπως αισιόδοξα τα νούμερα;Φυσικα δεν ξερω τι γινεται στο μελον, προσπαθω ομως να καλυψω μια τωρινη αναγκη με τον καλυτερο τροπο.
Χωρο εχω να το φορτισω αλλα ειναι και αρκετα πιο ακριβα ακομα για αγορα. τις τιμες ενδεικτικα τις εβαλα, πχ panda η up αεριο βρισκεις με 8k. Ηλεκτρικο ειναι ακομα πιο ακριβα σιγουρα πλησιαζω στα 15 το ελαχιστο. Θα την καλυψω ποτε την διαφορα?
Υπαρχει παντα και η λυση κατι παλιο μετατροπη αεριο και μονα ζυγα με το μεγαλο αυτοκινητο. Εκει φοβαμαι αρκετα τις βλαβες και τα εξτρα κοστη
@dettol said in Βενζίνη vs Diesel vs Υγραέριο vs ΦΑ vs Υβρίδια vs Ηλεκτρικά:
@imr said in Βενζίνη vs Diesel vs Υγραέριο vs ΦΑ vs Υβρίδια vs Ηλεκτρικά:
Σκεφτομαι να παρω ενα μικρο για κινηση μεσα στην πολη.
Ιδανικα θα ηθελα να κινειται δακτυλιο με τα σημερινα δεδομενα (αλλιως οκ παω μονα ζυγα με το αλλο αυτοκινητο) για ~1300 χιλιομετρα τον μηνα
Ειμαι στα παρακατω:
Μικρο 1000ρι βενζινης , κοστος αγορας στα 6-7, μηνιαιο κοστος ~120ευρω
Μικρο cng (Panda/up) κοστος στα 8, μηνιαιο κοστος ~ 65ευρω
Μικρο ηλεκτρικο (dacia spring κτλ), κοστος ~13, μηνιαιο κοστος 40 ευρω.Οπως το σκεφτομαι το φυσικο ειναι η καλυτερη επιλογη, για να καλυψω την διαφορα του ηλεκτρικου θα θελω περιπου 13 χρονια
οτι σε βολευει παρε, cng μην παρεις. Αυτο δεν ειναι το καυσιμο που υπαρχουν ελαχιστα πρατηρια διαθεσιμα; και μαλιστα δεν εχω ακουσει για σχεδια επεκτασης του. Ηλεκτρικο παντα θα βρισκεις καπου να κουμπωνεις. Βενζινη και ντηζελ θα ειναι μαζι μας για πολλα χρονια ακομα. CNG σε βλεπω πολυ αμφιβολο.
90% Αθηνα θα κινειται οποτε δεν εχω θεμα. 1-2 φορες το χρονο που θα βγω εκτος με το μικρο καιω και βενζινη
-
@imr said in Βενζίνη vs Diesel vs Υγραέριο vs ΦΑ vs Υβρίδια vs Ηλεκτρικά:
Σκεφτομαι να παρω ενα μικρο για κινηση μεσα στην πολη.
Ιδανικα θα ηθελα να κινειται δακτυλιο με τα σημερινα δεδομενα (αλλιως οκ παω μονα ζυγα με το αλλο αυτοκινητο) για ~1300 χιλιομετρα τον μηνα
Ειμαι στα παρακατω:
Μικρο 1000ρι βενζινης , κοστος αγορας στα 6-7, μηνιαιο κοστος ~120ευρω
Μικρο cng (Panda/up) κοστος στα 8, μηνιαιο κοστος ~ 65ευρω
Μικρο ηλεκτρικο (dacia spring κτλ), κοστος ~13, μηνιαιο κοστος 40 ευρω.Οπως το σκεφτομαι το φυσικο ειναι η καλυτερη επιλογη, για να καλυψω την διαφορα του ηλεκτρικου θα θελω περιπου 13 χρονια
Έχουν χάος όμως στο πόσο πιο ξεκούραστη είναι η οδήγηση του ηλεκτρικού σε αστικές συνθήκες. Δεν είναι όλα θέμα κόστους σε αυτή τη ζωή. Θα πήγαινα καρφωτός σε ηλεκτρικό για τέτοιο σενάριο κίνησης.
-
Το ιδανικό αυτοκίνητο για τα ελληνικά δεδομένα θα ήταν ένα lpg με 130 - 150 άλογα.
Θα το αγόραζα χωρίς κανέναν ενδοιασμό.
Ούτε dpf, ουτε κρυσταλλοποιήσεις ουριας, ουτε ελλιπές δίκτυο πρατηρίων (cng), τεράστια αυτονομία και τιμή καυσίμου χώμα. -
Εγώ ώρες ώρες σκέφτομαι αν αξίζει να βάλεις σε ένα νέο αυτοκινητο και να πάρεις το ρίσκο της ζημιάς που δεν καλύπτει η εγγύηση
-
@dimsabas said in Βενζίνη vs Diesel vs Υγραέριο vs ΦΑ vs Υβρίδια vs Ηλεκτρικά:
ξεκούραστη είναι η οδήγηση του ηλεκτρικού σε αστικές συνθήκες. Δεν είναι όλα θέμα κόστους σε αυτή τη ζωή. Θα πήγαινα καρφωτός σε ηλεκτρ
Ναι ισχυει αυτο, ειναι μεγαλη ευκολια. Γλυτωνεις και βλαβες/ συντηρηση.
Με χαλαει βεβαια η αυτονομια στα πολυ μικρα ηλεκτρικα. 1-2 φορες τον χρονο θα χρειαστει να κανω και ταξιδι, με 200-300 km ειμαι οριακα@georgemit said in Βενζίνη vs Diesel vs Υγραέριο vs ΦΑ vs Υβρίδια vs Ηλεκτρικά:
Το ιδανικό αυτοκίνητο για τα ελληνικά δεδομένα θα ήταν ένα lpg με 130 - 150 άλογα.
Θα το αγόραζα χωρίς κανέναν ενδοιασμό.
Ούτε dpf, ουτε κρυσταλλοποιήσεις ουριας, ουτε ελλιπές δίκτυο πρατηρίων (cng), τεράστια αυτονομία και τιμή καυσίμου χώμα.Αν υπαρχει καποιο με 150 αλογα ( και κατω απο 2000 κυβικα) που να παιρνει αξιοπιστα αεριο το αγοραζω και εγω αυριο
Βενζίνη vs Diesel vs Υγραέριο vs ΦΑ vs Υβρίδια vs Ηλεκτρικά