@a-d-p said in Στ' άρματα, στ' άρματα εμπρός στον αγώνα... (Εξοπλισμοί):
«Η μάχη του βυθού»: Νέα υποβρύχια για τον Στόλο – Εγχώρια ναυπήγηση και στρατηγικά όπλα
https://www.onalert.gr/eksoplismoi/i-machi-toy-vythoy-nea-ypovrychia-gia-ton-stolo-egchoria-naypigisi-kai-stratigika-opla/644900/
Ως συνήθως, ξεκινάμε με εντελώς λάθος συλλογισμό. Θέλουμε λέει 4 υποβρύχια... Να αντικαταστήσουμε πόσα με αυτά τα 4, που όπως φαίνεται, θα παραλαμβάνουμε/κάνουμε επιχειρησιακά μέχρι το 2040; Μας φτάνουν 8 (γιατί όπως γράφω παρακάτω, ο Ωκεανός θα θελήσει επίσης αντικατάσταση); Όταν θα αντικατασταθούν τα 3 209/1200 και τα 2; 209/1100, θα ανακαλύψουμε ότι και ο Ωκεανός (το μοναδικό 209/1200 με σύστημα AIP) έχει φάει τα ψωμιά του και πρέπει να φύγει και αυτός... Ουσιαστικά, θέλουμε 5-6 νέα υποβρύχια, με το τελευταίο που θα παραληφθεί, να αντικαταστήσει τον Ωκεανό. Συνολικά δηλαδή 9-10 υποβρύχια min (τα 214 να είναι εκσυγχρονισμένα). Μη ξεχνάμε, ότι οι Τούρκοι θα έχουν τουλάχιστον 14 υποβρύχια και ξεκίνησαν να κατασκευάζουν και τα εγχώρια Milden με AIP (δεν θα αναφερθώ καν στα πυρηνοκίνητα Nukden...) Βάση των οικονομικών δεδομένων, 5-6 υποβρύχια, δεν παίζει να αγοραστούν με 212 CD ή Barracuda, που κοστίζουν άνω του 1 δις ευρώ το τεμάχιο. Πρέπει να στραφούμε προς Κορέα (είτε KS III batch-II, είτε συνδυασμό τους με τα μικρότερα HDS-2300) ή Ιταλία (212 NFS EVO). Αυτά, ως βασισμένα στα 212/214 (ως τεχνολογία), θα επιτρέψουν ταχύτερη ενσωμάτωση ως φιλοσοφία και πιθανότατα κοινό εξοπλισμό με τα προς εκσυγχρονισμό 214 μας. Ερωτηματικό τα σουηδικά και οι τιμές τους (ανάλογα την έκδοση). Μεγάλο ερωτηματικό, εφόσον έχει γίνει επικοινωνία με κατασκευαστές από Ασία, γιατί δεν έχει βολιδοσκοπηθεί η Ιαπωνία. Σε κάθε περίπτωση, θα πρέπει να υιοθετήσουμε μπαταρίες λιθίου ή Na, σε σχέση με τις μολύβδου.