-
@dg79 said in Είμαστε πιστοί σε μια μάρκα ή αλλάζουμε μάρκες;:
Λογικά αυτό δε θα πρέπει να είναι πρόβλημα γιατί έχουν κάνει συνεργασίες με εταιρείες που έχουν ήδη δίκτυο και παρουσία στην Ελλάδα πολλά χρόνια, πχ η Cherry με τον Σπανο, η BYD με τον Σφακιανάκη, η MG με το Συγγελίδη κοκ.
Καλά ο Σπανός δεν έχει κανένα φοβερό δίκτυο, μόνο στην Αθήνα ως επίσημος έμπορος και επισκευαστής BMW, δεν ήταν ποτέ εισαγωγέας, που ειναι άλλο πράγμα.
Οι άλλοι 2 ναι έχουν μεγάλη εμπειρία από εισαγωγικές - το θέμα ειναι πόσο θα υποστηρίξουν το προϊον τους.
-
H αλήθεια είναι ότι ακόμη δεν γνωρίζουμε το βφμ των κινέζικων αυτοκινήτων.
Έχουν καλή αρχική τιμή, και φουλ εξοπλισμό, αλλά πόσα χρόνια θα βγάλουν στη γενική περίπτωση?
Ο μέσος όρος ηλικίας των ιχ στη χώρα μας είναι 17+χρόνια. Ένα μέσο κορεάτικο βγάζει 20-25 χρόνια, ένα μέσο ιαπωνικό 25+, καμιά φορά και πάνω από 30. Αυτά πρόχειρα κρίνοντας από το τι βλέπω να κυκλοφορεί στους δρόμους.
Αν ένα κινέζικο βγάλει π.χ. μόνο 20 χρόνια πριν βγει μπι-ελ-αρ, τότε δεν είναι βφμ.
Έχω ξαναπεί το εξής: το μόνο κοντά σε κινέζικα ιχ που γνωρίζουμε σχετικά καλύτερα είναι οι κινέζικες μοτό. Οι οποίες ΔΕΝ μπορούν να σταθούν δίπλα στις ιαπωνικές σε αξιοπιστία/μακροζωία. Κάτι περισσότερο κοντά αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει. -
Αυτες οι συζητησεις για την μακροζωια των ιαπωνικων, κορεατικων κτλπ κτλπ μοντελων αυτοκινητων μου θυμιζουν συζητησεις οπου θυμαται ο καθενας 90αρηδες μπαρμπαδες που "τα εχουν 400", και "βαζουν κατω 30αρηδες". Μονο που ξεχνουν οτι για καθε εναν τετοιο (ή πιο συχνα "μια τετοια" γυναικα) 90ρη, υπαρχουν δεκαδες 80αρηδες κατακοιτοι ή/και με ανοια, ενω (ακομα χειροτερα) αρκετοι που εφυγαν πριν φτασουν καν τα 70.
-
@ilias-a said in Είμαστε πιστοί σε μια μάρκα ή αλλάζουμε μάρκες;:
Αξιοπιστια σημαινει δε χαλαει και δε χανω χρονο ή και μερες στα συνεργεια.
Εγγυηση σημαινει αν χαλασει θα το φτιαξουν τσαμπα, ο χαμενος χρονος του αυτοκινητου παραμενει.Respect! Ο χρόνος ειναι χρήμα.
-
Δυστυχώς, στην ευρώπη δε βρίσκεις εύκολα τέτοιες στατιστικές:
Kαι κάποιες που υπάρχουν διαθέσιμες, είναι αστείες για σύγκριση γιατί τα χλμ. ανά έτος είναι λίγα, και ο μέσος χρόνος διακράτησης είναι μόλις 10 χρόνια, τρίχες δηλαδή σε σχέση με εδώ :
Department of Transport statistics for 2022 showed that petrol cars in the UK travelled 6,000 miles a year on average, while diesel cars covered 7,900 miles.[1] So, you should consider that a used car has high mileage if it averages more miles than that.
https://www.rias.co.uk/news-and-guides/most-reliable-used-cars-with-high-mileage/
Οπότε υπάρχουν συζητήσεις και εικασίες. Είναι θέμα διαθέσιμων εργαλείων.
-
@dstou said in Είμαστε πιστοί σε μια μάρκα ή αλλάζουμε μάρκες;:
Δυστυχώς, στην ευρώπη δε βρίσκεις εύκολα τέτοιες στατιστικές:
Kαι κάποιες που υπάρχουν διαθέσιμες, είναι αστείες για σύγκριση γιατί τα χλμ. ανά έτος είναι λίγα, και ο μέσος χρόνος διακράτησης είναι μόλις 10 χρόνια, τρίχες δηλαδή σε σχέση με εδώ :
Department of Transport statistics for 2022 showed that petrol cars in the UK travelled 6,000 miles a year on average, while diesel cars covered 7,900 miles.[1] So, you should consider that a used car has high mileage if it averages more miles than that.
https://www.rias.co.uk/news-and-guides/most-reliable-used-cars-with-high-mileage/
Οπότε υπάρχουν συζητήσεις και εικασίες. Είναι θέμα διαθέσιμων εργαλείων.
Αν το έκαναν Ελλάδα θα χτύπούσαν πάνω από 50% τα 20ετίας και με σημαντικά μικρότερες αποστάσεις.
Εγώ πιστεύω ότι σχεδόν όλα τα αυτοκίνητα των τελευταίων 20-30 χρόνων μπορούν να πάνε 300-400.000κμ αν δεν οδηγούνται από σβαρνιάρηδες ιδιοκτήτες. Το ερώτημα είναι σε τι κατάσταση θα είναι είτε μηχανικά, είτε αισθητικά κοκ σε σχέση με την κατάσταση που ήταν ως καινούργια. -
@w202-amg said in Είμαστε πιστοί σε μια μάρκα ή αλλάζουμε μάρκες;:
Αν το έκαναν Ελλάδα θα χτύπούσαν πάνω από 50% τα 20ετίας και με σημαντικά μικρότερες αποστάσεις.
Εγώ πιστεύω ότι σχεδόν όλα τα αυτοκίνητα των τελευταίων 20-30 χρόνων μπορούν να πάνε 300-400.000κμ αν δεν οδηγούνται από σβαρνιάρηδες ιδιοκτήτες. Το ερώτημα είναι σε τι κατάσταση θα είναι είτε μηχανικά, είτε αισθητικά κοκ σε σχέση με την κατάσταση που ήταν ως καινούργια.Πάντως ένας Κροάτης σχολίασε ότι στα ταξίδια του δεν έχει δει παλιότερα αμάξια από την Ελλάδα. Και απορώ, δεν πέρασε από την Σερβία για να φτάσει εδώ;
-
@dstou said in Είμαστε πιστοί σε μια μάρκα ή αλλάζουμε μάρκες;:
Ο μέσος όρος ηλικίας των ιχ στη χώρα μας είναι 17+χρόνια. Ένα μέσο κορεάτικο βγάζει 20-25 χρόνια, ένα μέσο ιαπωνικό 25+, καμιά φορά και πάνω από 30.
Υπερβάλλεις νομίζω. Πόσα κορεάτικα βγάζουν 20-25 χρόνια; Τα accent, που η πρώτη γενιά έχει εξαφανιστεί από τους δρόμους και όσα δεύτερης γενιάς κυκλοφορούν καπνίζουν; Kia ceed πρώτης γενιάς; Rio; Shuma; Υπάρχουν κάποια που τα συντηρούν οι ιδιοκτήτες, αλλά με τι κόστος κυκλοφορούν όσα απέμειναν;
Αν στα 20-25 χρόνια αλλάξεις το μισό αμάξι σε επισκευές, αυτό θεωρείται vfm; -
πανω από τα 12-15 χρονια "αναλογα" παυει ετσι και αλλιως να ειναι συμφερον να συντηρεις ενα τοσο παλιο αμαξι που και θα αρχισει να ζηταει ολο και περισσοτερα σε συντηρηση σε καυσιμο, σε λαδια και ειναι φυσικα και το θεμα της ασφαλειας......
θεωρω οτι πανω από 10 χρονια οποιος εχει την οικονομικη δυνατοτητα καλύτερα να το αλλαζει οτι και να ειναι (οχι απαραιτητα με καινουργιο, ενα 4ετιας 5ετιας ειναι το πιο συμφερον)
προσωπικες αποψεις τα παραπάνω οποτε μην μανουριασετε, αν εχετε αντιθετη γνωμη δεκτη, ο καθενας εχει τα πιστευω του σε αυτό
-
@dg79 said in Είμαστε πιστοί σε μια μάρκα ή αλλάζουμε μάρκες;:
@dstou said in Είμαστε πιστοί σε μια μάρκα ή αλλάζουμε μάρκες;:
Ο μέσος όρος ηλικίας των ιχ στη χώρα μας είναι 17+χρόνια. Ένα μέσο κορεάτικο βγάζει 20-25 χρόνια, ένα μέσο ιαπωνικό 25+, καμιά φορά και πάνω από 30.
Υπερβάλλεις νομίζω. Πόσα κορεάτικα βγάζουν 20-25 χρόνια; Τα accent, που η πρώτη γενιά έχει εξαφανιστεί από τους δρόμους και όσα δεύτερης γενιάς κυκλοφορούν καπνίζουν; Kia ceed πρώτης γενιάς; Rio; Shuma; Υπάρχουν κάποια που τα συντηρούν οι ιδιοκτήτες, αλλά με τι κόστος κυκλοφορούν όσα απέμειναν;
Αν στα 20-25 χρόνια αλλάξεις το μισό αμάξι σε επισκευές, αυτό θεωρείται vfm;Ατος και γκετζ, πολλα, παρα πολλα, ματριξ αρκετα.
Τα βαγκ καπνιζαν απο καινουρια. -
Μιας και θίξατε αξιοπιστία Κορεατών παραπάνω, θα τοποθετηθώ με τα εξής παραδείγματα από τον οικογενειακό μου κύκλο. Από τη μία πλευρά, έχουμε ένα Matrix του 2003 το οποίο έχει κάνει άπειρα ταξίδια, έχει κάνει κάμποσες μετακομίσεις, φορά υγραέριο εδώ και χρόνια, πρέπει να έχει κάπου 500000 χιλιόμετρα, λίγο παραπάνω, λίγο παρακάτω, είναι μια χαρά για ζευγάρι συνταξιούχων, τους πάει όπου χρειαστεί, τελεία και παύλα.
Ένα Kia Shuma του 1998, έχει γράψει άπειρα χιλιόμετρα ως αμάξι ελεύθερου επαγγελματία, κι εκείνο λίγο πριν τις 500000 χιλιόμετρα παρέδωσε πνεύμα, επειδή χρειάστηκε ανταλλακτικό το οποίο δεν ήταν διαθέσιμο και επειδή πλέον δεν άξιζε να φτιαχτεί.
Επίσης, ξέρω και Accent του 2001 η του 2002 μοντέλο το οποίο οκ, λειτουργεί όπως λειτουργεί και έρχομαι με το εξής. Με εξαίρεση το Shuma το οποίο κακομεταχειρίστηκε περισσότερο, λόγω θερμόαιμου οδηγού, τα άλλα δύο είναι η χαρά του συνταξιούχου. Δε σπάνε, δε χαλάνε μεν, πως ακριβώς να πάθουν όμως κάτι αν δεν "σκίζονται" στην οδήγηση, αν πηγαίνουν χαλαρά. Ναι μεν είναι πολλά χρόνια στο δρόμο, πως ακριβώς όμως να χαλάσουν. Για δώστε τα σε κάναν 20χρονο να δούμε τι θα γίνει.....Παρά πολύ ωραία πτυχή αναπτύχθηκε παραπάνω περί αξιοπιστίας. Είμαι της άποψης ότι η αξιοπιστία, δε μετριέται μονάχα με το αν για παράδειγμα μετά από 20+ χρόνια το αμάξι, τσακμακίζει εύκολα, χωρίς δυσκολία και όλο το υπόλοιπο να έχει γίνει χάρβαλο.
Καλή και η μηχανική αξιοπιστία, αν όμως αισθάνομαι ότι κάποια στιγμή θα διαλυθεί όλο το υπόλοιπο, πλέον μου γεννάει έντονη ανασφάλεια ως αυτοκίνητο συνεπώς, αρχίζω να αμφιβάλλω για το αν είναι στην πράξη αξιόπιστο και μαχίμι.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα όντας συνεπιβάτης σε ένα Uno του 1991. Ναι μεν, ο ιδιοκτήτης ήταν υπερήφανος όπου το αμάξι στεκόταν όρθιο με την τυπική συντήρηση, σε έναν κακοτράχαλο δρόμο όμως, ένιωσα ότι θα μαζεύουμε τις ροδες μέσα από τα χωράφια οπότε, ας μη γελιόμαστε, δείκτης αξιοπιστίας, είναι και η ασφάλεια που μας εμπνέει το ίδιο το αυτοκίνητο.
Η αξιοπιστία δεν προκύπτει μόνο από την ασφάλεια της εκκίνησης του κινητήρα....
-
Πολύ αισιόδοξους σας βρίσκω κάποιους. Ένα rover 414 για να το βρεις τώρα ή το 620 πρέπει να κάνεις τάμα. Μπορεί όμως να δεις Corolla της ίδιας εποχής σε κατάσταση καινουργί . Γιατί όπως και να το κάνουμε κάποιοι πάντα ήξεραν να φτιάχνουν καλύτερα αμάξια από άλλους. Τα Ιαπωνικά των 90s τα βλέπεις παντού. Δύσκολα των υπολοίπων. Μόνο κάποια γερμανικά έχουν περάσει αυτά τα τεστ μακροβιότητας κι έπειτα το χάος . Πάντα υπάρχουν φωτεινές εξαιρέσεις μα είναι απλώς εξαιρέσεις. Το νταστερ παρεμπιπτόντως του 14 βγήκε πολύ καλό. 12 χρόνια όμως σε κλειστό γκαράζ όπου κι αν έχει ταξιδέψει. 260000 χλμ δίχως Τσικ μα και με πολύ καλή φροντίδα αλλά και καύσιμα, αναλώσιμα κλπ από το επάνω ράφι. Οδήγηση σε ανοικτούς δρόμους και με φροντίδα και προδερμ. Τπτ δε γίνεται τυχαία.. EGR, μπεκ κλπ δεν αλλάχτηκαν ποτέ. Μόνο αμορτισέρ και δισκόφρενα μια φορά, , ελαστικά λαδοξιδα πάντα στην ώρα τους κλπ. Το κόστος συντήρησης ιδιαίτερα χαμηλό και τα πάντα είναι λειτουργικά επάνω του. Πολύ σημαντικό πως δεν έχει παρουσιάσει ιδιαίτερους σπαστικους τριγμούς. Θεωρώ όμως πως πάντα έχει να κάνει και με τον οδηγό. Δε μπορώ να πω για τα νταστερ των άλλων γενικά. Γμτ μου έκαψε ένα λεντ λαμπάκι στην πισω πινακίδα και θα πρέπει να το αλλάξω με καινούργιο σήμερα. Overall 5,9 τα τελευταία 10000 χλμ. Αν προκύψει θέμα θα ενημερώσω. ΚΤΕΟ πέρασε κανονικά προχθές όπως πάντα. Καμία παρατήρηση λέμε.
-
@tgd said in Είμαστε πιστοί σε μια μάρκα ή αλλάζουμε μάρκες;:
@w202-amg said in Είμαστε πιστοί σε μια μάρκα ή αλλάζουμε μάρκες;:
Αν το έκαναν Ελλάδα θα χτύπούσαν πάνω από 50% τα 20ετίας και με σημαντικά μικρότερες αποστάσεις.
Εγώ πιστεύω ότι σχεδόν όλα τα αυτοκίνητα των τελευταίων 20-30 χρόνων μπορούν να πάνε 300-400.000κμ αν δεν οδηγούνται από σβαρνιάρηδες ιδιοκτήτες. Το ερώτημα είναι σε τι κατάσταση θα είναι είτε μηχανικά, είτε αισθητικά κοκ σε σχέση με την κατάσταση που ήταν ως καινούργια.Πάντως ένας Κροάτης σχολίασε ότι στα ταξίδια του δεν έχει δει παλιότερα αμάξια από την Ελλάδα. Και απορώ, δεν πέρασε από την Σερβία για να φτάσει εδώ;
Δεν ξέρω αν έχει λογική αυτό το σχόλιο, και στην Ελβετία να πας θα δεις πολλά παλαιά αμάξια. Ακόμα και στην Γερμανία θα τα δεις.
-
Το πόσο θα αντέξει στον δρόμο ένα αυτοκίνητο είναι καθαρά θέμα χρήσης και συντήρησης. Ναι, κάποια είναι πιο ευπαθή και κοστοβόρα από άλλα, για αυτό στις Ε.Δ. υπάρχει ο όρος Π.Ο.Ε. (Πέραν Οικονομικής Επισκευής), που σημαίνει ότι δεν συμφέρει να επισκευαστεί, όχι όμως ότι δεν επισκευάζεται.
Οι κατασκευαστές πάντως θεωρούν ως όριο ζωής για τα καθημερινά αυτοκίνητα τις 250.000 χλμ. Το έχω διαβάσει σε συνεντεύξεις αρχιμηχανολόγων κατασκευαστών και αν θα έχετε παρατηρήσει κάπου εκεί σταματούν οι σελίδες στο βιβλίο σερβις-επισκευών...
-
Αυτό δεν σημαίνει τίποτα. Το δικό μου έχει σχεδόν γεμίσει και δεν έχει κάνει ούτε 80. Μια φορά τον χρόνο περνάει μια βόλτα όμως από το συνεργείο!
-
Κάποιος μπορεί να το πηγαίνει και κάθε μήνα. Μιάω για τα προκαθορισμένα διαστήματα, που φτάνουν στα περισσότερα μοντέλα στα 200-250 χιλιάδες χλμ. Μετά απλά βάζεις σελίδες με το συρραπτικό...
-
@realzeus said in Είμαστε πιστοί σε μια μάρκα ή αλλάζουμε μάρκες;:
Το πόσο θα αντέξει στον δρόμο ένα αυτοκίνητο είναι καθαρά θέμα χρήσης και συντήρησης. Ναι, κάποια είναι πιο ευπαθή και κοστοβόρα από άλλα, για αυτό στις Ε.Δ. υπάρχει ο όρος Π.Ο.Ε. (Πέραν Οικονομικής Επισκευής), που σημαίνει ότι δεν συμφέρει να επισκευαστεί, όχι όμως ότι δεν επισκευάζεται.
Οι κατασκευαστές πάντως θεωρούν ως όριο ζωής για τα καθημερινά αυτοκίνητα τις 250.000 χλμ. Το έχω διαβάσει σε συνεντεύξεις αρχιμηχανολόγων κατασκευαστών και αν θα έχετε παρατηρήσει κάπου εκεί σταματούν οι σελίδες στο βιβλίο σερβις-επισκευών...
ή 15 χρόνια χρήσης
Αυτό το όριο ονομάζεται «μηχανολογικός κύκλος σχεδιασμού» (design life) και εξυπηρετεί τον προγραμματισμό της αντοχής των εξαρτημάτων και την κερδοφορία της εταιρείας.
Ωστόσο, αυτό το νούμερο δεν σημαίνει ότι το αυτοκίνητο καταστρέφεται μόλις το φτάσει, αλλά ότι από εκείνο το σημείο και μετά η συντήρησή του παύει να είναι οικονομικά συμφέρουσα για τον μέσο ιδιοκτήτη.Γιατί τα βιβλία σέρβις σταματούν εκεί;
Στατιστική χρήση:
Ο μέσος οδηγός καλύπτει περίπου 15.000 χλμ. τον χρόνο. Τα 250.000 χλμ. αντιστοιχούν σε πάνω από 16 χρόνια οδήγησης, χρονικό διάστημα στο οποίο οι περισσότεροι έχουν ήδη αλλάξει όχημα.Προγραμματισμένη απαξίωση:
Οι εταιρείες θέλουν να αγοράσετε νέο μοντέλο. Αν ένα αυτοκίνητο κρατούσε για πάντα χωρίς προβλήματα, οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα χρεοκοπούσαν.Κόστος εκτύπωσης & όγκος:
Ένα βιβλίο σέρβις που θα κάλυπτε 500.000 χλμ. θα είχε διπλάσιο μέγεθος, χωρίς λόγο για τη συντριπτική πλειοψηφία των αγοραστών.Τι συμβαίνει μηχανολογικά στα 250.000 χλμ.
Κόπωση υλικών:
Τα μέταλλα και τα ηλεκτρονικά εξαρτήματα έχουν συγκεκριμένους κύκλους καταπόνησης. Μετά από αυτό το όριο, η πιθανότητα τυχαίας και σοβαρής βλάβης αυξάνεται εκθετικά.Ασύμφορες επισκευές:
Η εμπορική αξία του οχήματος πέφτει τόσο πολύ, ώστε μια μεγάλη ζημιά (π.χ. αλλαγή κιβωτίου ταχυτήτων ή επισκευή κινητήρα) κοστίζει περισσότερο από την αξία ολόκληρου του αυτοκινήτου.Φθορά περιφερειακών:
Ακόμα και αν ο κινητήρας αντέχει, εξαρτήματα όπως οι αναρτήσεις, οι καλωδιώσεις, τα πλαστικά και οι τσιμούχες ξεραίνονται και καταστρέφονται από τον χρόνο.Πώς μπορεί ένα αυτοκίνητο να ξεπεράσει αυτό το όριο;
Συχνές αλλαγές λαδιών:
Η πρόωρη αλλαγή λιπαντικών προστατεύει τον κινητήρα από τη μικροφθορά.
Ήπια οδήγηση:
Η αποφυγή απότομων επιταχύνσεων όταν ο κινητήρας είναι κρύος μειώνει δραστικά τις καταπονήσεις.
Προληπτική συντήρηση:
Η αντικατάσταση εξαρτημάτων (π.χ. αντλία νερού, ιμάντες) πριν σπάσουν προλαμβάνει την ολική καταστροφή. -
@A-d-P Από ότι καταλαβαίνω χρησιμοποίησες κάποιο ΑΙ. Το ίδιο πράγμα λέω κι εγώ, μόνο που το λέω από τους μηχανολόγους που τα σχεδιάζουν και όπως το έχω διαβάσει σε δικές τους συνεντεύξεις.
-
Αρχή μου είναι να μην ξεπερνάω τα 100.000 χλμ . Το τηρώ πλην ελαχίστων εξαιρέσεων , Vitara V6 107.000χλμ , Cayenne turbo 110.000χλμ , iQ 147.000χλμ !!!! , SL με 111.000χλμ και Tiguan με 137.000χλμ . Τα περισσότερα έχουν φύγει από τα χέρια μου πριν τα 50-60.000χλμ
-
@realzeus said in Είμαστε πιστοί σε μια μάρκα ή αλλάζουμε μάρκες;:
@A-d-P Από ότι καταλαβαίνω χρησιμοποίησες κάποιο ΑΙ. Το ίδιο πράγμα λέω κι εγώ, μόνο που το λέω από τους μηχανολόγους που τα σχεδιάζουν και όπως το έχω διαβάσει σε δικές τους συνεντεύξεις.
Είμαι το ίδιο ΑΙ


Είμαστε πιστοί σε μια μάρκα ή αλλάζουμε μάρκες;