Χαιρετώ τη παρέα! Κάτοχος Dolphin από τον Οκτώβριο, έχω ξεπεράσει τα 11.000 χλμ.
Υπερευχαριστημένος μέχρι στιγμής με την επιλογή, το αμάξι είναι τίμιο και αξίζει. Βέβαια το πήρα με ΚΗ3 (στα 20 παρά κάτι ψιλά) αλλά και στα 26 νομίζω που έχει τώρα είναι μια πάρα πολύ καλή πρόταση. Με καλύπτει η αυτονομία του, καθώς το 95% των χιλιομέτρων που κάνω είναι σε αποστάσεις που δε χρειάζεται να φορτίσω έξω. Ε, για το 5% θα χρησιμοποιείται το παλιό Yaris της συζύγου (ένας "έντιμος συμβιβασμός").
Ήθελα να σας ευχαριστήσω, γιατί όταν ήμουν σε αναζήτηση (έψαχνα μόνο ηλεκτρικό), διαβάζοντας πληροφορίες στο φόρουμ με βοηθήσατε να κατασταλάξω σε αυτό και να απορρίψω άλλες προτάσεις (πχ e-c3 και την αερόψυκτη μπαταρία, που όσες παρουσιάσεις στο youtube και να είδα δε θυμάμαι να υπογράμμιζαν αυτό το σημαντικό μειονέκτημα). Όποτε ήθελα να γράψω κι εγώ τις εντυπώσεις μου, ώστε να βοηθήσω με σειρά μου όσους ψάχνονται να κάνουν το βήμα στην ηλεκτροκίνηση.
Όταν πήγα να το δω στην έκθεση, πραγματικά εντυπωσιάστηκα (επειδή γενικώς θεωρώ τα κινέζικα προϊόντα κατώτερα) από τους εσωτερικούς χώρους, τη ποιότητα των υλικών και τη σχεδίαση που παραπέμπουν σε αυτοκίνητο ανώτερης κατηγορίας, τον υπερπλήρη εξοπλισμό και τη τεχνολογία που κουβαλάει. Εξωτερικά μου άρεσε overall, έχει γωνίες που φαίνεται πολύ ωραίο, ενώ σε άλλες πχ από πλάγια μου φαίνεται αδιάφορο.
Η συμβίωση μαζί του αποδείχτηκε πολύ εύκολη, καθώς οι συμβιβασμοί που έπρεπε να κάνω στην καθημερινότητα ήταν ελάχιστοι σε σχέση με τα πλεονεκτήματα που μου προσφέρει.
Μειονεκτήματα φυσικά και υπάρχουν αλλά είτε δε τα θεωρώ σημαντικά, είτε λύνονται εύκολα. Πχ εκτός της αρχικής αγοράς, χρειάστηκε να βελτιώσω τη διαδικασία φόρτισης. Ο φορητός φορτιστής που δίνουν δωρεάν είναι υπερβολικά αργός, μπορούσα να κάνω τη δουλειά μου με την απλή εξωτερική σούκο, με σωστό προγραμματισμό. Για να έχω όμως το κεφάλι μου ήσυχο, τράβηξα ενισχυμένη πρίζα (έχω και τριφασικό), αγόρασα και καλύτερο φορητό φορτιστή και φορτίζω σχεδόν με 10kwh. Σύνολο 1.100 ευρώ.
Επιπλέον αναφέρεται από κάποιους ως μειονέκτημα η πολύ μαλακή ανάρτηση, εμένα όμως με καταβόλεψε. Τα ελαστικά ναι, δεν είναι ανάλογα της ιπποδύναμης. Για κάποιον όμως που δε θέλει να γράψει καλύτερο χρόνο στη διαδρομή σπίτι - δουλεία, δεν είναι πρόβλημα, τη δουλειά τους την κάνουν. Το lane assist είναι προβληματικό, τουλάχιστον για τους ελληνικούς δρόμους με τις ξεθωριασμένες διαγραμμίσεις. Ως μειονέκτημα θα ανέφερα και την περιορισμένη ορατότητα, εμένα τουλάχιστον με εμποδίζει το κουτί της κάμερας στο παρπριζ, καθώς και οι πλαϊνές κολώνες. Τέλος εμένα με ενοχλούν και τα κρύσταλλα τώρα το καλοκαίρι, νομίζω έχουν πολύ μικρή αντηλιακή προστασία και το αμάξι γίνεται φούρνος αν το αφήσεις εκτεθειμένο στον ήλιο. Την άλλη εβδομάδα έχω προγραμματίσει να βάλω μεμβράνες, όχι μόνο για τη ζέστη, αλλά και για να προστατέψω το εσωτερικό (έχω μια αμφιβολία για τη μακροβιότητα του vegan δέρματος).
Στα θετικά, εκτός από από την συνολικά πολύ καλή εμπειρία οδήγησης και την οικονομία, να αναφέρω ότι το αυτοκίνητο βελτιώνεται συνεχώς με τις ota αναβαθμίσεις. Πχ παρατήρησα ότι έχουν μειωθεί οι ενοχλητικές προειδοποιήσεις (η συχνότητα αλλά και η ένταση), οι μπροστά αισθητήρες στο παρκάρισμα χτυπάνε καλύτερα, περισσότερες εφαρμογές στο infotainment, καλύτεροι χάρτες κτλ. Επίσης και η κατανάλωση έχει μειωθεί (ή έχω εξοικειωθεί περισσότερο με τη χρήση του αυτοκινήτου) που από 15+ Kwh/100χλμ έχω πέσει σε κάτω από 14.
Το αυτοκίνητο έχει τόσο πολύ εξοπλισμό (για την τιμή του) που σου κάνει τη ζωή εύκολη. Για παράδειγμα οι πολύ βολικές και εύχρηστες και οι φωνητικές εντολές, που μπορείς να κάνεις πολλές λειτουργίες χωρίς να αποσπαστεί η προσοχή σου από το δρόμο ή η κάμερα 360 που κάνει το παρκάρισμα παιχνιδάκι.
Best posts made by dg79
-
RE: BYD forum
-
RE: Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης
@cirus said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Ο μονος λόγος που θελω να καταργηθει τελειως το diesel ειναι λόγω των αφαιρουμενων DPF φιλτρων από τους ταξιτζήδες κάνοντας το μακραν το πιο ρυπογόνο. Αν συμπεριφερονταν σαν ανθρωποι και όχι σαν μπαμπουίνοι δεν θα με πείραζε να συνεχιζαν να υπάρχουν
Γιατί βγάζεις από το κάδρο τους ιδιώτες; Πιστεύεις ότι οι περισσότεροι συντηρούν το dpf τους; Οι διαφημίσεις για αφαίρεση dpf δείχνουν ότι υπάρχει πελατεία και οι οδηγίες για το πως να περάσεις κτεο που βρίσκεις εύκολα στο διαδίκτυο φανερώνουν ότι αυτοί που καταργούν το dpf δεν είναι ένας και δυο. Επίσης μη ξεχνάμε ότι πολλά diesel είναι euro 4 ή και παλαιότερα αφού ο μέσος όρος ηλικίας των αυτοκινήτων που κυκλοφορούν στην Ελλάδα είναι 18 χρόνια, άρα υπάρχουν. Ακόμα χειρότερη η κατάσταση στα επαγγελματικά, που ο μέσος όρος ανεβαίνει.
Από τη μια παραπονιόμαστε για τη ποιότητα ζωής στις πόλεις (ατμοσφαιρική ρύπανση, ηχορύπανση) από την άλλη αντιδρούμε στην αλλαγή, γιατί θα πρέπει να κάνουμε μια επιπλέον στάση μια φορά το χρόνο που θα πάμε Ιωάννινα.
-
RE: Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης
Πολύ χαίρομαι όταν διαβάζω αρνητικές απόψεις για την ηλεκτροκίνηση. Αυτό σημαίνει ότι η απαλλαγή από τέλη κυκλοφορίας, η δωρεάν στάθμευση, επιδοτήσεις και λοιπά ωφελήματα θα συνεχιστούν για αρκετά χρόνια ακόμα.
Ίσως προλάβω να αλλάξω και το δεύτερο αμάξι σε ηλεκτρικό -
RE: Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης
@antonakis said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Dacia Spring με ρουμανικές πινακίδες έκανε διακοπές Θάσο, και εσείς μιλάτε για αυτονομίες .
11.30 ωρες σύμφωνα με abrp, εκ των οποιων οι 2.30 ώρες σε 5 στάσεις.
Κλαιν, αυτοί περάσανε κομμουνισμό, περάσαν Τσαουσέσκου, αυτό δεν είναι τιποτα -
RE: Πιστοποιητικό καλοπληρωτή
@criuser said in Πιστοποιητικό καλοπληρωτή:
Αυτοί λοιπόν που ζορίστηκαν και παρέχουν στα παιδιά τους τα πάντα, αν αυτά δεν το αναγνωρίζουν είναι δικό τους το πρόβλημα.
Μεγάλο λάθος να παρέχεις χωρίς μέτρο στα παιδιά σου. Θεωρούν τη χρηματοδότηση δεδομένη. Πρέπει να βγαίνουν για "μεροκάματο" που και που για να καταλαβαίνουν την σημασία της εργασίας και την αξία του χρήματος. Σε κάποιο φίλο ή συγγενή τις γιορτές και το καλοκαίρι. Στη δική σας δουλειά αν είναι δυνατόν. Ακόμα να σας βοηθήσουν σε κάποιο χωράφι ή κήπο που έχετε. Με εύλογη ανταμοιβή εννοείται.
Θα το σκεφτούν διπλά και τριπλά να ξοδέψουν τα χρήματα που έβγαλαν με κόπο σε ηλιθιότητες. -
RE: Leapmotor
Εξαιρετική πρόταση για αυτοκίνητο πόλης, για δεύτερο αυτοκίνητο οικογένειας και για πρώτη επαφή με ηλεκτροκίνηση για τους επιφυλακτικούς.
-
RE: TESLA FORUM
Το καημένο το ec3 με την αερόψυκτη μπαταρία τα είδε όλα
Από τα θεωρητικά 100kw φόρτισης, έφτασε μόλις τα 38.
74 λεπτά για το 80%! Μια αιωνιότητα και μια μέρα... -
RE: Posts προς Θεσσαλονικείς
@a-d-p said in Posts προς Θεσσαλονικείς:
@dg79 said in Posts προς Θεσσαλονικείς:
"Τον ίδιο στόχο προσπαθεί να πετύχει και το FlyOver, μη διαθέτοντας ενδιάμεσες συνδέσεις (κόμβους διεξόδων) προς άλλες κατευθύνσεις"
Ναι τελικά δεν φαίνεται να έχει είσοδο έξοδο στη μέση, θα μπαίνεις Παπαγεωργίου και θα βγαίνεις στη Μουδανιών
Εγώ κατάλαβα ότι μπαίνεις Παπαγεωργίου αλλά βγαίνεις μεταξύ τούνελ και εξόδου για Πυλαία - Χορτιάτη, όπου συναντάς τον παλιό περιφερειακό, ο οποίος στο κομμάτι τούνελ ως Μουδανιών θα γίνει διαπλάτυνση δυο λωρίδες ανά κατεύθυνση. Άρα αν έρχεσαι πχ από δυτικά και πας Τούμπα, δε πας flyover. Αν όμως πας Πυλαία ή προς Θέρμη ή Χαλκιδική, ναι.
-
RE: BYD forum
Πρώτη αβαρία και σε εμένα το λάστιχο.
Την προηγούμενη Τρίτη έπεσα σε μεγάλη λακκούβα με αρκετή ταχύτητα. Τερμάτισε - κοπάνισε και το αμορτισέρ. Φοβήθηκα μήπως έγινε μεγάλη ζημιά αλλά "ευτυχώς" κονόμησα μόνο ένα καρούμπαλο στο λάστιχο του συνοδηγού.
Δε του έδωσα και πολύ σημασία (δε μου ξανάτυχε καρούμπαλο στο λάστιχο) και είπα θα το αλλάξω κάποια στιγμή. Μιλώντας όμως με ένα γνωστό μου, με είπε ότι είναι επικίνδυνο και ότι μπορεί να σκάσει ανά πάσα στιγμή.
Οπότε χθες πέτυχα ανοιχτό βουλκανιζατέρ στη περιοχή μου και με μπούσουλα τη λίστα του fanis75 ψάξαμε να βρούμε τι διαθέσιμο υπάρχει, γιατί οι εταιρείες, καθώς και οι μεταφορικές, είναι κλειστές αυτές τις μέρες. Τελικά βρήκαμε διαθεσιμότητα σε turanza 6, τα οποία και τοποθετήθηκαν άμεσα (δύο μπροστά). Τα πίσω θα παραμείνουν τα εργοστασιακά, είμαι στα 15.000 χλμ.
Δεν ήταν η πρώτη μου επιλογή. Από μια πρόχειρη έρευνα που έκανα νομίζω τα cinturato p7c2 θα ήταν καλύτερα, άλλα ένα κλικ πιο ακριβά. Ένα μείον που διάβασα για τα turanza 6 είναι ότι δε κρατάνε πολύ, στα 30-40.000 χιλιόμετρα θα θέλουν αλλαγή.
Είχα στα υπόψη και τα hankook ventus prime 4, τα οποία φορούσε το dolphin στο τεστ ταράνδου στο km77, αλλά τα διαθέσιμα ελαστικά στις αποθήκες είχαν ηλικία 1,5 χρόνο και τα απέρριψα.
Επίσης να πω ότι η διάσταση 205/50/17 δε φοριέται πολύ με αποτέλεσμα να βγαίνουν ακριβά όλες οι μάρκες (πλην κινέζικων). Μόνο τα hankook είναι στο κατοστάρικο έκαστο, αν μπορέσετε να βρείτε κάποιο πρόσφατης παραγωγής.
Χιλιόμετρα πολλά δε πρόλαβα να κάνω, αλλά σαν πρώτη εντύπωση είναι ότι το πρόβλημα με χαζοσπινιάρισμα λύθηκε (win), ενώ ο θόρυβος στη καμπίνα μου φαίνεται ο ίδιος (draw). Κατανάλωση και κράτημα θα πρέπει να κάνω παραπάνω χιλιόμετρα για να έχω άποψη. Πιθανόν θόρυβος και κατανάλωση να μην αλλάξουν σημαντικά, αφού πίσω παραμένουν τα εργοστασιακά. -
RE: Κ.Ο.Κ.-Παραβασεις και προστιμα.
@criuser said in Κ.Ο.Κ.-Παραβασεις και προστιμα.:
Τα 20 άντε 25 πρέπει να έχουμε στο νου μας για να γλυτώνουμε το δίπλωμα.
παίρνεις ec3 και ξενοιάζεις
Latest posts made by dg79
-
RE: VW FORUM
Αυτός ο πίνακας είναι από δεδομένα μιας ασφαλιστικής, τη Warranty Solutions Group Ltd (δε τη ξέρω, τη γκούγκλαρα για να δω την αξιοπιστία της), η οποία αν κατάλαβα καλά ειδικεύεται σε επέκταση εγγύησης αυτοκινήτων, πέρα από του κατασκευαστή.
Οπότε έβγαλε στατιστικά από τις ασφάλειες που έχει κάνει σε ηλεκτρικά και πόσοι πελάτες της ζήτησαν κάλυψη.
Το 45,38% είναι τρελό ποσοστό, δηλαδή 1 στους 2 πελάτες της ασφαλιστικής αντιμετώπισε πρόβλημα, με μέσο κόστος 811 λίρες αγγλίας (935 ευρώ).
Της toyota που συγκρίνεις, το ποσοστό είναι πολύ μικρό, περίπου 1 στους 25 είχε πρόβλημα και χρειάστηκε την ασφαλιστική, με μικρότερο κόστος (800 ευρώ). -
RE: Φωτοβολταϊκα στην ταρατσα
@azmo said in Φωτοβολταϊκα στην ταρατσα:
@cirus said in Φωτοβολταϊκα στην ταρατσα:
κακο θέμα πιασαμε
σκεφτειτε το εξης απλο
αν υπήρχε πραγματικα κερδος από κάτι τέτοιο θα το ειχαν ΟΛΑ τα ηλεκτρικα αυτοκίνητα. το κοστος για ενα πανελ ειναι παρα πολύ μικρο οποτε δεν ειναι θεμα κοστους
απλά δεν υπάρχει κανενα ουσιαστικο πλεονεκτημα γιαυτο και δεν το βλέπετε στο 99,9% των αυτοκινητων παρα μονο σε κάποια που μπήκε για εντυπωσιασμο και μονο
σε τροχοσπιτα αντιθετως που εχουν μεγαλυτερη επιφανεια στην οροφη να υποστηριξουν αρκετα πάνελ υπάρχει νοημα
Δεν εχω τις τεχνικες γνωσεις για να κρινω αν πραγματικα δεν μπορει να αποδωσει ισχυ που να αξιζει η εφαρμογη του, αλλά μπορεί και να υπάρχουν άλλοι λόγοι που να κρατάνε πισω την δυνατότητα αυτονόμησης των ηλεκτρικων οχηματων, οπως πχ η εξαρτηση απο παροχους ρευματος, οι επενδυσεις που εχουν γινει για φορτιστές κλπ.
Δεν υπάρχει καμία συνωμοσία, απλώς ένα πάνελ 550 watt που έχει εμβαδό 2 τμ παράγει υπό ιδανικές συνθήκες 1,5-3,5 kwh τη μέρα
Μια τυπική κατανάλωση ηλεκτρικού είναι 15kwh / 100 χλμ.
Δε βγαίνουν τα νούμερα.Το υπάρχον σύστημα (φ/β ταράτσα ή στέγη) μια χαρά δουλεύει, όσοι τα έχουν συνδυάσει με ηλεκτρικό αμάξι είναι αυτόνομοι.
-
RE: Φωτοβολταϊκα στην ταρατσα
Τα χρησιμοποιούν και εδώ σε τροχόσπιτα, όχι για κίνηση, για ένα ψυγείο, μια τηλεόραση, φώτα, κτλ
-
RE: Φωτοβολταϊκα στην ταρατσα
Μπορούμε να προσθέσουμε πάνελ; Αν θυμάμαι καλά ο εγκαταστάτης μου είπε ότι η συμφωνημένη ισχύς δεν αλλάζει.
Είναι ανεξάρτητο από το υπόλοιπο σύστημα, δουλεύει παράλληλα ας πούμε;
Ενδιαφέρομαι γιατί ενώ τώρα έχω μικρό πλεόνασμα, με τη προσθήκη δεύτερου ηλεκτρικούδε θα φτάνει ούτε το δικό μου σύστημα (χώρος υπάρχει για πάνελς)
-
RE: Φωτοβολταϊκα στην ταρατσα
Επειδή δε θυμάμαι, η ετήσια παραγωγή σου δεν καλύπτει την ετήσια κατανάλωσή σου; Γι' αυτό έκανες αυτές τις ρυθμίσεις, να τραβάς και νυχτερινό;
Έχεις και δύο ηλεκτρικά νομίζω, ίσως για αυτό. -
RE: VW FORUM
@andya3 said in VW FORUM:
οι Ευρωπαίοι αγαπούν τη vw και θα το πάρουν με κλειστά μάτια. Να μη σου πω ακόμα κι αν είναι αρκετά ακριβότερο..έρευνα του 2024 για ζημιές ηλεκτρικών στο ΗΒ
45,38% δε το λες καλό warranty claim rate. Μετά από τόσο ευχάριστη εμπειρία, θα ξαναεπιλέξουν vw με κλειστά μάτια;
ΥΓ1 Καμία εντύπωση το χαμηλό ποσοστό για κορεάτες και yάπωνες
ΥΓ2 Ένα στα δέκα ηλεκτρικά όπελ ζημιά με μέσο κόστος 2.217,82 λίρες;;;
ΥΓ3 Γενικό σχόλιο: EVs still generate fewer complaints per vehicle compared to their non-EV counterparts. “Based on our latest data, there was one dispute for every 195 EVs, compared to one in every 41 petrol, diesel, and hybrid models -
RE: Γάτα στο αυτοκίνητο..
@fhcc said in Γάτα στο αυτοκίνητο..:
Το νεότερο είναι ότι παράτησε το yaris και πήγε στο Civic. Απίστευτο..
Γιαπωνεζόφιλο γατί
ΥΓ νομίζω σου κολλάει, ψάχνει για υιοθεσία
-
RE: Σχολιασμός άλλων χωρών (πολιτική κυρίως) [Διάσπαση]
@a-d-p said in Σχολιασμός άλλων χωρών (πολιτική κυρίως) [Διάσπαση]:
@criuser said in Σχολιασμός άλλων χωρών (πολιτική κυρίως) [Διάσπαση]:
Τα προφανή δηλώνει και το κάνει εδώ και καιρό με αναφορές στην χώρα μας.
Μήπως να τον κάναμε πρωθουργό με 10ετή θητεία ?
Αν κάνει την ΕΛΒΟ εργοστάσιο Tesla στη Σαλονικ, εγώ τον ψηφίζω @criuser
Δε μπορεί, τον πρόλαβαν οι ισραηλινοί
ΕΛΒΟ: Τι σηματοδοτεί ο απόλυτος έλεγχος της εταιρείας από τον ισραηλινό όμιλο SK Group
Αμυντικό υλικό, ίσως και οχήματα. Φαντάζομαι στα πλαίσια του ReArm Europe. -
RE: Κ.Ο.Κ.-Παραβασεις και προστιμα.
@a-d-p said in Κ.Ο.Κ.-Παραβασεις και προστιμα.:
Έρχονται 2.500 κάμερες με Τεχνητή Νοημοσύνη στους δρόμους – Ποιοι οδηγοί κινδυνεύουν
Θα μπορούσαν να ξεκαθαρίσουν το πλαίσιο για τις dash cams και να επιτρέπεται η αποστολή στη τροχαία υλικού για παραβάσεις του ΚΟΚ.
Η τροχαία ελέγχει κυρίως ταχύτητα. Με τις dash cams θα ελέγχονται οι ανεγκέφαλοι που κάνουν αναστροφή (πχ πρόσφατο ατύχημα στην Πάτρα), που κινούνται στη ΛΕΑ, τα τρικάβαλα, επικίνδυνες προσπεράσεις, κίνηση σε μονόδρομους, βλαμμένους πεζούς που διασχίζουν το δρόμο από όπου τους καπνίσει, ακόμα και τα ζώα που πετάνε το αποτσίγαρο και κάθε λογής σκουπίδια από το αυτοκίνητό τους.
Κόστος μηδέν (0,00) ευρώ.