-
@fanis75 said in Οδήγησα....:
Για 1 εβδομάδα οδηγούσα ένα Nissan Micra 1.000άρι του 2022, νοικιάρικο. Μην με ρωτήσετε έκδοση, κλπ, δεν έχω ιδεά. Υποθέτω με τα 100 άλογα, γιατί με τα 117 έβγαινε μόνο στις πιο ακριβές εκδόσεις. Από εξοπλισμό ειχε τα βασικά, τίποτα το ιδιαίτερο.
Αρχικά θα σταθώ στο σοκ να οδηγώ αμιγώς θερμικό και χειροκίνητο αυτοκίνητο μετά από 3.5 χρόνια με τα υβρίδια. Ήταν σαν να πήγα 20-30 χρόνια πίσω!! Πολύ ενοχλητική η όλη λειτουργία, το χειροκίνητο κιβώτιο και γενικά η αίσθση ότι πρέπει να «παλεύω» με το αυτοκίνητο συνέχεια, δεν είχε αυτό το αβιάστο του υβριδικού (και ηλεκτρικού φυσικά). Στον ανοιχτό δρόμο μια χαρά, αλλά στην πόλη είναι απίστευτα κουραστικό. Μια μέρα έκανα γραφείο-σπίτι (7χλμ απόσταση) πάνω από 50’. Πρέπει να πάτησα 100+ συμπλέκτη, όλο 1η – νεκρά ήμουν.
Το αυτοκίνητο γενικά το βρήκα πολύ αξιόλογο με πολύ ψυχωμένο μοτέρ, αρκεί να περάσεις τις 2.000σαλ. Τραβάει πολύ καλά και δειχνει πιο δυνατό από ότι ειναι, παρόλο το θεόμακρο 5αρι κιβώτιο. Θα έλεγα διασκεδαστικό σε επιταχύνσεις με 2α και 3η μέσα! Μου θύμισε αρκετά το 100αρι Φιέστα αλλά προφανώς και δεν φτάνει το 125αρι.
Το κιβώτιο ήταν ΟΚ. Δεν ήταν Ιαπωνικό ή Φορντ, αλλά ούτε Σιτροέν που ειναι σαν να ανακατεύεις κουβά με λάστιχα. Δεν με προβλημάτισε κάπου η χρήση του, αλλά δεν ειναι και κάτι το φοβερό. Από την άλλη έχει πάρα πολύ μακριές σχέσεις οπότε θέλει προσοχή, π.χ. δεν μπορείς εύκολα να ρολάρεις με 10χαω με 2α και να πατήσεις γκάζι να φύγει, μπορεί να χρειαστεί να καταβεάσει σε 1η. Βέβαια αντίστοιχα έχει π.χ. 120χαω με 5η με περιπου 2.500σαλ, άρα ταξιδεύει άνετα και αθόρυβα.
Σε οδική συμπεριφορά – όσο μπόρεσα να το δω – μου άρεσε. Ουδέτερο, με ΟΚ τιμόνι και γενικά ό,τι περιμένεις από την κατηγορία. Η ανάρτηση σχετικά άνετη (195/55/16 ελαστικά), χωρίς όμως να ειναι από τις πιο καλές της κατηγορίας. Για παράδειγμα, δεν είναι Φιέστα, το οποίο για εμένα ειναι μακράν το καλύτερο B hatch στα πάντα και ειδικά σε αναρτήσεις (οδική συμπεριφορά αλλά και άνεση!) , κινητήρα και κιβώτιο. Θα έλεγα όμως ότι ειναι από τα καλά της κατηγορίας, δεν βρήκα κάτι σημαντικά αρνητικό.
Τώρα ας πάω και στα της κατανάλωσης, επειδή διαβάζουμε διάφορες παπάτζες. Έκανα 200χλμ, σε συνθήκες πόλης – όχι «κάτι σαν πόλη» - αλλά πραγματική. Δηλαδή τα 200χλμ, που περίπου τα 60 ήταν Α.Ο και Μαρκοπούλου, οπότε άνετοι δρόμοι με μεγάλη ταχύτητα, έγιναν με Μ.Ο ταχύτητα 22χαω (!!!). Μιλάμε λοιπόν για καθημερινή μετακίνηση εντός αστικού ιστού σε ώρες αιχμής (και όχι οικοδομής!). Η μέση κατανάλωση ήταν 8.2λτ/100χλμ. Αυτές είναι ρεαλιστικές καταναλώσεις.
Συμπέρασμα: στην πόλη πάνω από τα διπλά σε σχέση με τα υβρίδια.Φανη αν ειχε μια κοντυτερη μεταδοση στην πολη θα ηταν οικονομικοτερο ισως και 0.4-0.7 λιτρα κατω.
Ειλικρινα δεν καταλαβαινω το λογο που τα αυτοκινητα πολης τα φτιαχνουν-φερνουν με μακριες σχεσεις, ας ειχαν τις 3 πρωτες κοντες και να απλωναν την τελευταια. -
@fanis75 said in Οδήγησα....:
Ουδέτερο, με ΟΚ τιμόνι και γενικά ό,τι περιμένεις από την κατηγορία. Η ανάρτηση σχετικά άνετη (195/55/16 ελαστικά), χωρίς όμως να ειναι από τις πιο καλές της κατηγορίας. Για παράδειγμα, δεν είναι Φιέστα, το οποίο για εμένα ειναι μακράν το καλύτερο B hatch στα πάντα και ειδικά σε αναρτήσεις (οδική συμπεριφορά αλλά και άνεση!) , κινητήρα και κιβώτιο. Θα έλεγα όμως ότι ειναι από τα καλά της κατηγορίας, δεν βρήκα κάτι σημαντικά αρνητικό.
Αναφορά σε ίδιο όχημα με τον dci. Πρώτα "μπαλονιάζουν" τα ελαστικά και μετά σε προδίδει το στήσιμο. Θα μου πείς το αποτέλεσμα ίδιο είναι ( όριο) απλά το γράφω. Από την άλλη τα ελαστικά βοηθούν στην άνεση η οποία δεν είναι το δυνατό του σημείο .
Καλό (όχι το καλύτερο) και αξιόπιστο αυτοκίνητο , σε σχεδόν 300Κ χιλιόμετρα πλέον , κατανάλωση 4,3 ( ελάχιστα πόλη ) και πολύ αξιόπιστο, τώρα ζητάει ημιαξόνιο και ίσως και ψυγείο. Φθορές εσωτερικά μηδενικές ( τι να χαλάσει κιόλας...).
Αν αναζητάτε χαμάλη ( εκτός βαρύ αστικού κέντρου) ρίξτε του μια ματιά , ιδίως σε πετρέλαιο.
Οδήγησα....