Οδήγησα Renault Scenic dci του 2019 ( μάλλον ) .
Το Σάββατο έπρεπε να κατεβάσω αυθημερόν συγγενή με σπασμένο πόδι στην πρωτεύουσα. Το αναφέρω καθώς η κρίσιμη αυτή λεπτομέρεια ( έπρεπε να υπάρχει άπλετος χώρος για το σπασμένο πόδι) οδήγησε στην ανάγκη να νοικιαστεί το όχημα , όσες προσπάθειες και να έκανα με Audi Q3 που έχω στην κατοχή μου αυτό το διάστημα , στάθηκαν άκαρπες , ενώ και σε έταιρο δεινόσαυρο Suv που έχω στην κατοχή μου έπρεπε να ξεβιδώσω το μπροστά κάθισμα ( εύκολο) , αλλά ¨βαρέθηκα¨.
Το scenic τον χώρεσε “αρχοντικά” , το κάθισμα συνοδηγού τραβήχτηκε τέρμα μπροστά , το από πίσω τέρμα πίσω και ο άνθρωπος ταξίδεψε αρχοντικά. Υπόψιν μπορούσα να “ρίξω” τελείως και το κάθισμα του συνοδηγού σε οριζόντια θέση , αλλά δε χρειάστηκε. Παντού θήκες και παραθηκούλες. Το αυτοκίνητο είναι η έννοια της σωστής χωροταξίας.
Εσωτερικά , όμορφο και μοντέρνο , μάλλον είχα μεσαία έκδοση , δεν ασχολήθηκα με οθόνες , η κεντρική του οδηγού , μου φάνηκε μάλλον ξεπερασμένη, και επιτέλους βρήκα το διακοπτάκι για το ηχοσύστημα που έχει μεγαλώσει γενιές επί γενεών γαλλικών αυτοκινήτων ( εμένα με βόλεψε) . Ευάερο και ευήλιο , με καλή περιφερειακή ορατότητα, χαίρεσαι το φθινόπωρο να είσαι μέσα ( καλοκαίρι θα βράζει μάλλον αλλά ο.κ..). Μία χαζομάρα υλοποίηση με την οποία σέρνεις την κονσόλα με το υποβραχιόνιο για να αποκαλυφθούν οι ποτηροθήκες, μου φάνηκε ανούσια. Πολύ ωραία και πολύ αναπαυτικά καθίσματα!. Εσωτερικό καλοδιατηρημένο παρά τα δύσκολα χιλιόμετρα.
Οδηγικά , ο dci στα καλύτερά του, αλλά μάλλον του πέφτει “κάπως” βαρύ το αμάξωμα. Θα μου πείς , οικογενειακό είναι το αυτοκίνητο , αλλά φορτωμένο θα είναι αργό , σίγουρα. Πάντως στις ανηφοριές της Ιόνιας τα 140 τα κρατούσε σχετικά εύκολα, μέχρι εκεί όμως . Το διπλοσύμπλεκτο , δεν μου άρεσε, ιδίως σε μανούβρες σε ανηφόρα, με “τρόμαξε” , μόλις βγήκε εθνική ηρέμησε. Διαφορές ανάμεσα στα modes οδήγησης, μόνο στις αλλαγές και μία πιο βαριά αίσθηση στο ούτως ή άλλως σχετικά αναίσθητο τιμόνι κατάλαβα. Αλλά , το αυτοκίνητο στον αυτοκινητόδρομο , ήταν πολύ καλό , ιδίως στις νόμιμες ταχύτητες , όσο ανέβαιναν τα χιλιόμετρα τόσο αυξανόνταν κυρίως ο θόρυβος αλλά και πάλι για το χαρακτήρα του ήταν πολύ καλό. Ενδεικτικά για την κατανάλωση, στα 120Κ είχε κάπου στις 2.000 στροφές στο στροφόμετρο και έδειχνε στιγμιαία 5,2 λίτρα πετρελαίου , αλλά ιδίως στην επιστροφή οι ταχύτητες αυτές ήταν η εξαίρεση. Λεπτομέρεια, στη βροχή έχει ωραίους υαλοκαθαριστήρες ( έχει τη διάταξη που μαζεύονται στη μέση) και τη νύχτα ωραία φώτα.
Εντός Αθηνών , εύκολο , κυρίως το πλάτος του , μπορεί να σε ξενίσει , αλλά τίποτα άξιο λόγου. Άνεση πολύ καλή , δεδομένου και των 20αρηδων ζαντών. Ποιος σκέφτηκε να βάλει 20αρες σε mpv , ήμαρτον ! Δε μπορώ να φανταστώ πόσο κοστίζει η αλλαγή ελαστικών π.χ.
Εν ολίγοις , ειλικρινά ψάχνω λόγο να προτιμήσει κάποιος το αντίστοιχο suv της μάρκας ( νομίζω το άχρωμο και άοσμο kadjar , πρέπει να ήταν τιμολογιακά κοντά) . Είναι όμορφο, με τεράστιους χώρους, μπαινοβγαίνεις πολύ άνετα, κάθεσαι σχετικά ψηλά ( παρόμοια με όλα τα δικίνητα suv) , οικονομικό και ταξιδεύει πάρα πολύ άνετα. Τι άλλο να κάνει ένας οικογενειακός ανθρωπομεταφορέας;