-
@panos2171 said in TESLA FORUM:
Από την άλλη βέβαια υπάρχουν τα υβριδικά που τα κάνουν όλα και συμφέρουν. Χαμηλή κατανάλωση, ηλεκτροκίνηση εντός πόλης, βατό κόστος κτήσης.
Ολα έχουν 2 αναγνώσεις.
οχι δεν τα έχουν όλα.
εχουν και τα καλά και τα κακά και από τους 2 κόσμους και είναι απλά μεταβατικό σταδιο. δεν θα υπάρχουν για πάντα.
πιανουν χώρο τα 2 συστήματα με αποτέλεσμα λιγότερους χώρους.
περιπλοκότητα δεν είναι και πολύ καλό αυτό.
ισως είναι η καλύτερη λύση για τωρα γιατι τα ηλεκτρικα έχουν ακόμα πολλά μείον, αλλά όταν λυθούν τα μείον τους τα ηλεκτρικά θα είναι ΠΟΛΥ καλύτερα από τα υβριδικά.
-
@cirus said in TESLA FORUM:
οποιος είναι early adopter το τεσλα είναι φοβερο καθώς έχει μεγαλη αυτονομία και καλυτερες μπαταρίες από τα αλλα.
ενα αχρηστο πράγμα για μενα. Αυτοκίνητο που πρέπει να κανεις πλάνο για να πας ταξίδι με 90-100χλμ (κοβω φλέβες) και κοστίζει και τα κέρατα του δεν είναι αυτοκίνητο για μένα απλά ενα φανταστικό παιχνίδι. (προς το παρόν, στο μέλλον με δίκτυο και οχι απλησίαστες τιμές για αυτό που παίρνεις θα είναι σουπερ και δεν θα το παίρνουν μονο early adopters.)
Προς το παρόν πρακτικό ηλεκτρικό (αλλά όχι οικονομικό) είναι μόνο το μικρό ηλεκτρικο πόλης. τα αλλα είναι ωραια ακριβα παιχνίδια και σε κάποιες λίγες περιπτώσεις (κοντα εξοχικό και καμια άλλη διαδρομη) μπορείς να τα πεις και λογικές επιλογές.
Βεβαια αυτα ισχύουν για αγορά. Για λήζινγκ εταιρικο μια χαρά θα έπαιρνα και SUV μεγαλό ηλεκτρικό.
Οταν Σεπτέμβρη του ´94 πήρα το πρώτο μου κινητό ήταν ένα πάνβαρο, πανάκριβο ericsson (νομίζω το197?), το δίνανε με δύο μπαταρίες. 12 ώρες φόρτιζε η κάθε μία, 6-8 ώρες λειτουργίας έδινε. Το δίκτυο άθλιο, η συνδρομή πανάκριβη. Κοιτάξτε που έχουν φτάσει τώρα. Αν και οι μπαταρίες παραμένουν ο αδύναμος κρίκος.
Η μεγάλη όμως διαφορά είναι ότι η εναλλακτική που υπήρχε ήταν τα καρτοτηλέφωνα! (Οσοι τα πρόλαβαν). Αλμα προόδου και εξυπηρέτησης η κινητή τηλεφωνία από τα πρώτα της βήματα.
Η τεράστια διαφορά με τα αντίστοιχα πρώτα βήματα της μπαταριοκίνησης είναι ότι η εναλλακτική -ΜΕΚ, PHEV- είναι ακόμα καλύτερη. Δεν ήρθε ακόμα η ώρα για έξω του αστικού ιστού. Ισως έρθει. Πιθανότατα θα έρθει. -
@manast said in TESLA FORUM:
@cirus said in TESLA FORUM:
οποιος είναι early adopter το τεσλα είναι φοβερο καθώς έχει μεγαλη αυτονομία και καλυτερες μπαταρίες από τα αλλα.
ενα αχρηστο πράγμα για μενα. Αυτοκίνητο που πρέπει να κανεις πλάνο για να πας ταξίδι με 90-100χλμ (κοβω φλέβες) και κοστίζει και τα κέρατα του δεν είναι αυτοκίνητο για μένα απλά ενα φανταστικό παιχνίδι. (προς το παρόν, στο μέλλον με δίκτυο και οχι απλησίαστες τιμές για αυτό που παίρνεις θα είναι σουπερ και δεν θα το παίρνουν μονο early adopters.)
Προς το παρόν πρακτικό ηλεκτρικό (αλλά όχι οικονομικό) είναι μόνο το μικρό ηλεκτρικο πόλης. τα αλλα είναι ωραια ακριβα παιχνίδια και σε κάποιες λίγες περιπτώσεις (κοντα εξοχικό και καμια άλλη διαδρομη) μπορείς να τα πεις και λογικές επιλογές.
Βεβαια αυτα ισχύουν για αγορά. Για λήζινγκ εταιρικο μια χαρά θα έπαιρνα και SUV μεγαλό ηλεκτρικό.
Οταν Σεπτέμβρη του ´94 πήρα το πρώτο μου κινητό ήταν ένα πάνβαρο, πανάκριβο ericsson (νομίζω το197?), το δίνανε με δύο μπαταρίες. 12 ώρες φόρτιζε η κάθε μία, 6-8 ώρες λειτουργίας έδινε. Το δίκτυο άθλιο, η συνδρομή πανάκριβη. Κοιτάξτε που έχουν φτάσει τώρα. Αν και οι μπαταρίες παραμένουν ο αδύναμος κρίκος.
Η μεγάλη όμως διαφορά είναι ότι η εναλλακτική που υπήρχε ήταν τα καρτοτηλέφωνα! (Οσοι τα πρόλαβαν). Αλμα προόδου και εξυπηρέτησης η κινητή τηλεφωνία από τα πρώτα της βήματα.
Η τεράστια διαφορά με τα αντίστοιχα πρώτα βήματα της μπαταριοκίνησης είναι ότι η εναλλακτική -ΜΕΚ, PHEV- είναι ακόμα καλύτερη. Δεν ήρθε ακόμα η ώρα για έξω του αστικού ιστού. Ισως έρθει. Πιθανότατα θα έρθει.Ειναι ακριβώς το ίδιο συμφωνούμε. Και τοτε για early adopters ηταν. ουτε το δίκτυο ήταν μεγαλο να πιάνουν παντου. ογκώδη και πανακριβα
μια χαρα ηταν τοτε τα καρτοκινητα. το ίδιο μια χαρά είναι τώρα τα θερμικά ή υβριδικά
το ιδιο ακριβώς ελπίζω και θελω να πιστεύω ότι θα είναι με τα ηλεκτρικά. βαρος μπαταριών και ογκος μεγαλος και δικτυο μικρό και πανακριβα
στο μέλλον δεν θα είναι έτσι!!!
-
Από την άλλη κάποτε τα laptop ήταν πανάκριβα με αρκετούς περιορισμούς. Πλέον το μόνο που άλλαξε είναι ότι είναι πιο φθηνά και μπορεί να τα πάρει ο καθένας συνεχίζοντας να έχουν περιορισμούς. Τα desktop όμως παραμένουν η καλύτερη λύση για τις βαριές δουλειές σε λογικό κόστος.
Όπου μπορεί να γίνει εξέλιξη γίνεται ή μάλλον όπου θέλουν γιατί δε νομίζω ότι δεν υπάρχει τεχνολογία να κρατάνε οι μπαταρίες των κινητών μια βδομάδα. Ναι μεν τα πρώτα κινητά βγάζανε 8 ώρες αλλά κάπου ενδιάμεσα βγάζανε βδομάδα και πλέον ξαναγυρίσαμε στις 15-20 ώρες.
Όσον αφορά το δίκτυο κινητής ακόμα και τώρα υπάρχουν περιοχές που δεν πιάνεις σήμα. -
This post is deleted! -
Στα πρώτα ούτε καν αυτά δεν έκανες, και ήθελες και υπάλληλο να στο κρατάει και να το φορτίζει!
https://www.newsauto.gr/news/dite-pos-koroidevi-i-tesla-me-ta-frena-video/
.. ίσως γι' αυτό βλέπουμε τεράστιες εκπτώσεις τελευταία.. περικοπές κύριοι.
-
@super-t said in TESLA FORUM:
Βέβαια στα κινητά πριν 20 χρόνια έπαιρνες τηλέφωνα, έστελνες μηνύματα και έπαιζες φιδάκι, τώρα έχεις ένα mini pc στα χέρια σου.
Εγώ είχα δει μια αγγελία στα μεταχειρισμένα πριν από χρόνια, για κινητό αυτοκινήτου της Bosch. Έμπαινε στο χώρο του κινητήρα με δικιά του κεραία και είχες ακουστικό με καντράν μέσα στο αυτοκίνητο. Το σκέφτηκα για μια στιγμή (τσάμπα ήταν) γιατί με ισχύ πομπού στα 10W θα είχε παντού σήμα.
-
@dimsabas said in TESLA FORUM:
Σε κάποια ακραία σενάρια (-10 εξωτερική θερμοκρασία και ταχύτητα 110), το https://ev-database.org/car/1743/Tesla-Model-Y λέει ότι δεν τα κάνει. Σταματά στα 245 χιλιόμετρα. Πού είναι αυτό το εξοχικό;
Η αλήθεια είναι πως το Long Range είναι ακόμα πιο ολοκληρωμένο (και πιο ακριβό βέβαια). Αλλά αφού θα έδινες 40 για θερμικό, αξίζει η διαφορά. Έτσι κι αλλιώς, θα τα γλιτώσεις από καύσιμα.Η γνώμη είναι ότι η πραγματική αυτονομία του βασικού Model 3 ή Y (όχι long range ή performance) υπό πραγματικές συνθήκες μπορεί να είναι εύκολα κάτω από 200χλμ στην Ελλάδα.
Πραγματικές συνθήκες σημαίνει στην δική μου περίπτωση: Κατάσταση επιπέδου φόρτισης μπαταριών μεταξύ του 20% (για λόγους ασφάλειας, αντίστοιχο του λαμπακιού ρεζέρβας βενζίνης των θερμικών) και του 90% (για λόγους μακροζωίας της μπαταρίας) για 3 άτομα με μέση ωριαία ταχύτητα 80χαω, μέγιστη 130χαω και εξωτερική θερμοκρασία τέτοια που να απαιτεί την χρήση είτε θέρμανσης είτε ψύξης στο θάλαμο επιβατών.
-
Όταν είναι να πας ταξίδι, θα ξεκινήσεις στο 100%, όποιο ηλεκτρικό κι αν έχεις. Ειδικά το μικρό 3 και Υ έχουν μια νέα τεχνολογία μπαταριών που δε χαμπαριάζει μία όταν γεμίζει στο 100%. Και βέβαια, αν ξέρεις ότι σε λίγο φτάνεις, θα κατέβεις και πιο χαμηλά από το 20%.
-
@dimsabas said in TESLA FORUM:
Όταν είναι να πας ταξίδι, θα ξεκινήσεις στο 100%, όποιο ηλεκτρικό κι αν έχεις. Ειδικά το μικρό 3 και Υ έχουν μια νέα τεχνολογία μπαταριών που δε χαμπαριάζει μία όταν γεμίζει στο 100%. Και βέβαια, αν ξέρεις ότι σε λίγο φτάνεις, θα κατέβεις και πιο χαμηλά από το 20%.
Στο θερμικό βάζεις βενζίνη αφού ανάψει το λαμπάκι? Προφανώς όχι.
Το "πάω ταξίδι" του ενός μπορεί να είναι το "πάω στο εξοχικό το ΣΚ" του άλλου, ή το πηγαινοέρχομαι στην δουλειά του τρίτου, άρα η ασφαλής επιλογή είναι η επίσημη σύσταση της τέσλα για 90% φόρτιση υπό συνθήκες καθημερινότητας.
Γενικώς δεν καταλαβαίνω από που και ως πού, για να εξυπηρετηθεί το αφήγημα του "ηλεκτροκίνηση εδώ και τώρα", θα πρέπει "πραγματική χρήση" να σημαίνει εξάντληση του 100% των δυνατοτήτων του αυτοκινήτου εις βάρος της μακροχρόνιας αξιοπιστίας του. Κάτι που ποτέ κανείς συνετός οδηγός και ιδιοκτήτης δεν κάνει με το αντίστοιχο θερμικό του όχημα άλλωστε.
-
Άσχετος επί του θέματος , αλλά οι τιμές που ανακοίνωσε η εταιρία μοιάζει να κλείνει το μαγαζάκι σε όλους τους υπόλοιπους ηλεκτροκίνητους παραδοσιακούς κατασκευαστές.
Ενδεικτικά το Y είναι φθηνότερο από ENYAQ iV 60 και το model 3 φθηνότερο απο IONIQ 5.
Ακούγεται ότι σε μπαταρία και σταθμούς είναι μπροστά η tesla , αν είναι και φθηνότερο πλέον , ποιος ο λόγος ύπαρξης ανταγωνισμού;
Πώς είναι στο δρόμο , ειλικρινής απορία. Εντάξει τα εσωτερικά τους δεν παλεύονται ( προσωπικό γούστο ) , αλλά πως είναι συγκριτικά με τους ανταγωνιστές τους;
-
ευκαιρια να ριξουν και οι άλλοι
-
@k-m said in TESLA FORUM:
ευκαιρια να ριξουν και οι άλλοι
Στην Κινα οι ανταγωνιστες της Τεσλα εριξαν τις τιμες ηδη.
-
@civil357 said in TESLA FORUM:
Άσχετος επί του θέματος , αλλά οι τιμές που ανακοίνωσε η εταιρία μοιάζει να κλείνει το μαγαζάκι σε όλους τους υπόλοιπους ηλεκτροκίνητους παραδοσιακούς κατασκευαστές.
Ενδεικτικά το Y είναι φθηνότερο από ENYAQ iV 60 και το model 3 φθηνότερο απο IONIQ 5.
Ακούγεται ότι σε μπαταρία και σταθμούς είναι μπροστά η tesla , αν είναι και φθηνότερο πλέον , ποιος ο λόγος ύπαρξης ανταγωνισμού;
Πώς είναι στο δρόμο , ειλικρινής απορία. Εντάξει τα εσωτερικά τους δεν παλεύονται ( προσωπικό γούστο ) , αλλά πως είναι συγκριτικά με τους ανταγωνιστές τους;
Ζητώ συγγνώμη για τη διαχείριση που απαντώ εδώ, αλλά το Υ σε σχέση με i-Pace και BMW ix3 στέκεται καταπληκτικά. Και στον δρόμο.
-
@argyn said in TESLA FORUM:
@dimsabas said in TESLA FORUM:
Όταν είναι να πας ταξίδι, θα ξεκινήσεις στο 100%, όποιο ηλεκτρικό κι αν έχεις. Ειδικά το μικρό 3 και Υ έχουν μια νέα τεχνολογία μπαταριών που δε χαμπαριάζει μία όταν γεμίζει στο 100%. Και βέβαια, αν ξέρεις ότι σε λίγο φτάνεις, θα κατέβεις και πιο χαμηλά από το 20%.
Στο θερμικό βάζεις βενζίνη αφού ανάψει το λαμπάκι? Προφανώς όχι.
Το "πάω ταξίδι" του ενός μπορεί να είναι το "πάω στο εξοχικό το ΣΚ" του άλλου, ή το πηγαινοέρχομαι στην δουλειά του τρίτου, άρα η ασφαλής επιλογή είναι η επίσημη σύσταση της τέσλα για 90% φόρτιση υπό συνθήκες καθημερινότητας.
Γενικώς δεν καταλαβαίνω από που και ως πού, για να εξυπηρετηθεί το αφήγημα του "ηλεκτροκίνηση εδώ και τώρα", θα πρέπει "πραγματική χρήση" να σημαίνει εξάντληση του 100% των δυνατοτήτων του αυτοκινήτου εις βάρος της μακροχρόνιας αξιοπιστίας του. Κάτι που ποτέ κανείς συνετός οδηγός και ιδιοκτήτης δεν κάνει με το αντίστοιχο θερμικό του όχημα άλλωστε.
Δεν είναι κανένα αφήγημα. Στα ηλεκτρικά φορτίζεις φουλ όταν έχεις να ταξιδέψεις. Τώρα, αν κάποιος δεν το κάνει, θα υπολογίσει μεγαλύτερη στάση (ή και περισσότερες στάσεις) κι υψηλότερο κόστος κίνησης. Ο καθένας κάνει τις επιλογές του. Πάντως, οι 99% των αγοραστών ηλεκτρικών φορτίζουν στο φουλ πριν ταξιδέψουν. Και προφανώς δεν υφίσταται καμία φθορά εφόσον μιλάμε για 10-15 ταξίδια τον χρόνο. Αν κάποιος είναι όλη τη μέρα στον αυτοκινητόδρομο, πήρε λάθος καύσιμο.
-
Μήπως ο Ελον βλέπει κάτι που εμείς δεν βλέπουμε ακόμη;
Οι αυξήσεις των τιμών των αυτοκινήτων τα τελευταία 2 χρόνια σημαίνουν και μεγαλύτερη μηνιαία δόση δανείου στην περίπτωση χρηματοδότησης (αντίστοιχα και για τα leasing) , βάλτε και το γεγονός της αύξησης των επιτοκίων για την καταπολέμηση του πληθωρισμού η δόση αυτή μπορεί να φτάσει να γίνει πολύ ασύμφορη.
Δεδομένου πως στις μεγάλες αγορές χρηματοδότηση και leasing αποτελούν πολύ μεγάλο τμήμα των συνολικών πωλήσεων, μήπως κάποιοι βλέπουν σοβαρά το ενδεχόμενο να σκάσουν πολλά κανόνια το επόμενο διάστημα με αποτέλεσμα να γεμίσει η αγορά με μεταχειρισμένα αυτοκίνητα με λίγα χλμ σε αρκετά χαμηλότερες τιμές από τα αντίστοιχα καινούργια , που θα συμπαρασύρει απότομα και τις τιμές των καινούργιων κλπ κλπ.
Άρα ίσως αυτό προσπαθεί να προλάβει ο Ελον ώστε να μην του μείνει απουλητο στοκ και σε τιμές κάτω του κόστους σε λίγο καιρό αν σκάσει η εν λόγω φούσκα.
Από την άλλη ίσως να προσπαθεί απλά να μαζέψει ρευστότητα για να καλύψει τις μεγάλες απώλειες του από άλλες επενδύσεις, ή ίσως ετοιμάζεται απλά να την κάνει γενικά , finito la musica passato la festa
-
Μήπως ισχύει κάτι τέτοιο?
Βέβαια η τέσλα αν θυμάμαι καλά κατασκευάζει μόνο κατά παραγγελία. -
@argyn said in TESLA FORUM:
@dimsabas said in TESLA FORUM:
Σε κάποια ακραία σενάρια (-10 εξωτερική θερμοκρασία και ταχύτητα 110), το https://ev-database.org/car/1743/Tesla-Model-Y λέει ότι δεν τα κάνει. Σταματά στα 245 χιλιόμετρα. Πού είναι αυτό το εξοχικό;
Η αλήθεια είναι πως το Long Range είναι ακόμα πιο ολοκληρωμένο (και πιο ακριβό βέβαια). Αλλά αφού θα έδινες 40 για θερμικό, αξίζει η διαφορά. Έτσι κι αλλιώς, θα τα γλιτώσεις από καύσιμα.Η γνώμη είναι ότι η πραγματική αυτονομία του βασικού Model 3 ή Y (όχι long range ή performance) υπό πραγματικές συνθήκες μπορεί να είναι εύκολα κάτω από 200χλμ στην Ελλάδα.
Πραγματικές συνθήκες σημαίνει στην δική μου περίπτωση: Κατάσταση επιπέδου φόρτισης μπαταριών μεταξύ του 20% (για λόγους ασφάλειας, αντίστοιχο του λαμπακιού ρεζέρβας βενζίνης των θερμικών) και του 90% (για λόγους μακροζωίας της μπαταρίας) για 3 άτομα με μέση ωριαία ταχύτητα 80χαω, μέγιστη 130χαω και εξωτερική θερμοκρασία τέτοια που να απαιτεί την χρήση είτε θέρμανσης είτε ψύξης στο θάλαμο επιβατών.
Kαμία επαφή!!! Στις συνθήκες που αναφέρεις στο Y η κατανάλωση είναι στα 17-18kwh/100 όποτε είσαι οριακά κάτω από τα 300 χλμ στο μικρό το LFP.
Το LFP δέχεται χωρίς ιδιαίτερη θέρμανση φορτίσεις στο 90% ενώ αντίστοιχα δεν ταλαιπωρείτε όταν η μπαταρία είναι κάτω από 20%.Σε ταξίδι δεν υπάρχει λόγος να βάλεις στο 20% παρά μόνο έαν στο επιβάλει η στρατηγική του ανεφοδιασμού σου (πχ tesla charger) . Οσο λιγότερη η υπολειπόμενη μπαταρία τόσο γρηγορότερη η ταχυφόριση.
Το 20- 80 μπορείς να το έχεις στην πόλη , που έχεις πιο διαφορετική διαχείριση , στο ταξίδι είσαι 10-90 και σίγουρα ξεκινάς απο 100%. -
με τις τιμες αυτες, αν το τεσλα 2 ηταν στην αγορα, θα ειχε σαρωσει τα παντα (αν μπορουσαν να παραξουν τοσα πολλα)
-
@spiros-0 said in TESLA FORUM:
με τις τιμες αυτες, αν το τεσλα 2 ηταν στην αγορα, θα ειχε σαρωσει τα παντα (αν μπορουσαν να παραξουν τοσα πολλα)
+1000
TESLA FORUM