@danis said in Vitara, Duster, Jimny, Avenger ή κρατάω το Corsa?:
To LSD πίσω μόνο, αν καταλαβαίνω καλά, βοηθάει στο αν γλιστράει ο ένας πίσω τροχός, να περιορίσει την ολίσθιση και να στείλει ροπή στον άλλο.
Αυτό όμως το κάνει και το ηλεκτρονικό LSD που έχει ήδη το Jimny. Οπότε να υποθέσω οτι το μηχανικό LSD είναι ουσιαστικά "ταχύτερο" στην εφαρμογή του?
Επίσης, αν κατάλαβα καλά, ο airlocker της ARB (ή όποιας άλλης εταιρείας) είναι αντίστοιχα για να "σταματάει" ακόμα και 3 τροχούς αν είναι στον αέρα (ή φαντάζομαι σε λάσπη/άμμο χωρίς πρόσφυση) και να στέλνει όλη τη ροπή στον έναν που μπορεί να έχει πρόσφυση.
Σωστά;
Επίσης η διαφορά του airlocker από το ηλεκτρονικό LSD που έχει ήδη το Jimny είναι οτι στο ηλεκτρονικό πατάει τα φρένα (άρα σε κόβει και χάνεις την ορμή) ενώ το airlocker απλά στέλνει τη ροπή αλλού χωρίς να φρενάρει και πιο άμεσα;
Σορρυ για το σεντόνι αλλά ίσως έχει γενικότερο ενδιαφέρον.
To airlocker όταν είναι ενεργοποιημένο αναγκάζει τους δύο τροχούς του ίδιου άξονα να περιστρέφονται με την ίδια ακριβώς γωνιακή ταχύτητα ως εάν να ήταν συνδεδεμένοι με συμπαγή άξονα (εξ ού και "κάρο") - δεν "μεταφέρει" ροπή από τροχό σε τροχό. Από την άλλη όταν είναι απενεργοποιημένο τότε λειτουργεί ως ελεύθερο διαφορικό. Η χρήση του περιορίζεται αποκλειστικά στην διάβαση δύσκολων εμποδίων σε σαθρό έδαφος, έντονο ανάγλυφο, χιόνι, άμμο και λάσπη. Εκεί όμως είναι ασυναγώνιστο (με την εξαίρεση υπερ-εξωτικών πανάκριβων συστημάτων).
Το Jimny έχει δυο ηλεκτρονικά προγράμματα λειτουργίας στην μετάδοση: Στην 2κινητη λειτουργία και στην μακριά 4κινηση λειτουργεί ώς Electronic Stabilization Control (ESC) και στη κοντή 4κινηση ως Traction Control (TC) προσπαθώντας να εξομειώσει λειτουργία LSD (αυτός είναι ο λόγος που όταν εμπλέξεις τα κοντά/αργά το καντράν σου γίνεται χριστουγιαννιάτικο δέντρο από την απενεργοποίηση όλων των άλλων ηλεκτρονικών βοηθημάτων). Το πρόβλημα με το TC είναι ότι είναι εξαιρετικά άτσαλο στην λειτουργία του και ενίοτε δε αναποτελεσματικό ήδη πρωτού φτάσει να κόψει την παροχή καυσίμου στο μοτέρ για λόγους αυτοπροστασίας.
Εκεί λοιπόν μπαίνει ως συμπληρωματικό μέσο το μηχανικό aftermarket LSD. Αυτό πράγματι μπορεί να "μεταφέρει" ροπή από τον έναν τροχό στον άλλο βάσει αυτού που ονομάζουμε συντελεστή κατανομή ροπής ή Torque Bias Ratio (TBR). Οπότε έχοντας σαν υπόθεση εργασίας ότι στην συντριπτική πλειονότητα των περιπτώσεων όσο οι συνθήκες δυσκολεύουν θα υπάρξει ανιση πρόσφυση μεταξύ των δύο τροχών του ίδιου άξονα το μηχανικό LSD θα φροντίσει να μεταφέρει ροπή προς εκείνον τον τροχό με την υψηλότερη πρόσφυση μέχρι μιας οριακής τιμής (στην περίπτωση του Quaife ATB για το jimny αυτή είναι 83% περίπου προς τον τροχό με την υψηλότερη πρόσφυση για TBR=6).
ΟΜΩΣ πολλά LSD, του ΑΤΒ συμπεριλαμβανομένου, που ΔΕΝ είναι πλήρη μπλοκέ διαφορικά προυποθέτουν ύπαρξη μιας κάποιας πρόσφυσης ΚΑΙ στους δυο τροχούς. Οπότε εάν ο ένας τροχός σηκωθεί στον αέρα ή βρεθεί πάνω σε πάγο τότε λειτουργούν ως ελεύθερα διαφορικά χωρίς να προσφέρουν τίποτα πλέον εκτός εάν ο οδηγός "δημιουργήσει τεχνητά πρόσφυση" σηκώνοντας πχ το χειρόφρενο και πατώντας ταυτόχρονα γκάζι - αν μιλάμε για LSD στον πίσω άξονα.
Η προσωπική μου εμπειρία δείχνει ότι σε όλες τις συνθήκες εκτός της πλήρους απώλειας πρόσφυσης το Quaife ATB στο πίσω άξονα αυξάνει τις ικανότητες του τζιμνι χονδρικά κατά ένα στάδιο. Δηλαδή εκεί που χωρίς το ATB ενέπλεκες μακριά 4κινηση πλέον πάς πισωκίνητος και εκεί που έπρεπε να εμπλέξεις κοντή 4κινηση πάς με μακριά (εάν το μοτερ έχει την δύναμη να σε ανεβάσει εννοείτε).