Σκόρπιες εντυπώσεις, επ ουδενί δοκιμή, αφού ήρθε το πρώτο EX30 (single motor extended range) στο δικό μας μαγαζί και το τσίμπησα για καμιά 500αριά χλμ (εντός πόλης αλλά και περιαστικά σε μικτές διαδρομές) από ατυχήσασα συνάδελφο.
Εργονομία, χρηστικότητα και χώροι για τον φούτσο. Από την παντελή ανυπαρξία φυσικών χειριστηρίων, μέχρι τα γράμματα ψείρες στην κεντρική οθόνη, τους στενάχωρους χώρους για τις εξωτερικές διαστάσεις του, τα μπροστινά καθίσματα με κακή πλευρική στήριξη, την ελλιπή πληροφόρηση για το πόσο ρεύμα πήρες κατά την φόρτιση μέχρι την τιμή στιγμαίας κατανάλωσης στο γράφημα που τερματίζει άγαρμπα στις 99.9kWh/100χλμ όλα δείχνουν κατώτερα και λιγότερο δουλεμένα στο R&D του πράγματος από το πρίμιο που περιμένεις.
Καλοσχεδιασμένο new age ποιοτικό εσωτερικό ακόμα και εκεί που εμφανώς έχουν γίνει προσπάθειες να περιοριστεί το κόστος. πχ όλα τα σκληρά/ημίσκληρα πλαστικά πλην το κομμάτι πίσω από την κεντρική οθόνη-ταμπλέτα είναι στιβαρά, έχουν ευχάριστη υφή και ούτε κατα διάνοια δείχνουν φτηνιάρικα. Κυλιόμενοι μηχανισμοί όπως αυτοί των ποτηροθηκών εντυπωσιάζουν με την πριμιο αίσθηση που προσφέρουν, ενώ χαριτωμενιές όπως το περίεργο σε σχήμα τιμόνι έχουν γούστο και σου φτιάχνουν την διάθεση. Τα περί ομορφιάς δεν τα θίγω διότι είναι εν πολλοίς υποκειμενικά.
Ξεκούραστο, σχετικά αθόρυβο και πολύ σβέλτο για κατηγορία SUV πόλης, με δυνατά φώτα. Εξαιρετική ανάρτηση σε απόσβεση χωρίς πλεύσεις και υπερβολικές κλίσεις παρά το άμεσα αντιληπτό κτηνώδες βάρος του. Μέτριο τιμόνι με κακή πληροφόρηση σε οποιαδήποτε από τις 3 θέσεις σκληρότητας εάν επιλεγεί και όχι εντυπωσιακό κύκλο στροφής. Πολύ καλά ηλεκτρονικά ελέγχου ευστάθειας και εξαιρετικές για την κατηγορία του επιδόσεις. Μέτρησα 0-100χαω σε 5.75sec με SoC 40%, μέτριο οδόστρωμα και 1.12% ανηφορική κλίση. Καλές ρεπρίζ παρά την αρχική νωχέλεια (όχι ακαριαία απόκριση στο δεξί πεντάλ).
Επιλέξιμο One-pedal-driving και εν γένει αίσθηση ποδοστήριων για τον φούτσο. Εκεί που έκανε κακάκια το one-pedal της Tesla φύτρωσε το δικό του. Παρόλαυτα λόγω διαστάσεων και απόστασης από το έδαφος είναι μακράν πρακτικότερο ως δευτερότριτο αμάξι του οποιουδήποτε tesla εάν δεν ενδιαφέρεται κανείς για χώρους και αυτονομία και δίνει βάρος στο να είναι μανιτζέβελος.
Μέση κατανάλωση γύρω στα 17kWh/100χλμ με ΜΩΤ γύρω στα 45χαω σε μικτές αστικές/περιαστικές συνθήκες. Σημειωτέον ότι χωρίς να το ψιλοσκίσεις εντός πολης (απλές σβέλτες εκκινήσεις, σφήνες και μικρά σπριντ σε συνήθεις αστικές συνθήκες χωρίς υψομετρικά και μεγάλα μποτιλιαρίσματα) υπερβαίνει χαλαρά τις 20kWh/100χλμ.
Ενδιαφέρον παραλειπόμενο για το που βαδίζει το πράγμα με τα drive-by-wire. Αποφάσισα να το πλακώσω δι ολίγον σε γνωστές μου φαρδιές φουρκέτες όπου τυχαία στην έξοδο μιας βρέθηκε άλλο αμάξι (κακώς). Όταν βρισκόμουν pedal-to-the-metal σανιδωμένος μετά το apex το αμάξι ΑΡΝΗΘΗΚΕ να επιταχύνει για λόγους ασφάλειας. Προσέξτε, ΔΕΝ διόρθωσαν τα ηλεκτρονικά του το δικό μου input εκ των υστέρων, απλά το ακύρωσαν εκ των προτέρων, σε μια επίδειξη απόλυτης πολιτικής ορθότητας του τύπου "τέτοιος μπαγλαμάς που είσαι δεν θα ρισκάρω ούτε να σκοτώσεις ούτε να σκοτωθείς, γκέγκε!?".
Συνολικά για κάποιο περίεργο λόγο μου άρεσε πάντως, έχει κάτι απροσδιόριστο που το κάνει συμπαθητικό παρόλο που στα λεφτά του και με τα χάλια του ποτέ δεν θα το αγόραζα.
EDIT: Μια και το θυμήθηκα και παρόλο που δεν είναι ειδικό πρόβλημα του EX30: Οι πολυάριθμες ADAS προειδοποιήσεις (αλλαγή λωρίδας κτλ) ΔΕΝ απανεργοποιούνται πλήρως μονίμως ακόμα και εάν δημιουργήσεις δικό σου εξατομικευμένο οδηγικό προφίλ στις ρυθμίσεις. ΚΑΘΕ φορά που το αμάξι μπαίνει σε "Park" κατάσταση γίνονται reset και επανέρχονται κατά το μεγαλύτερο μέρος τους. Δεν ξέρω αν μπορεί κανείς να πειράξει περισσότερα μέσω σμαρτφον αππλικέισο αλλά δεν αισιοδοξώ αφού ούτε η κάτοχος του οχήματος είχε βρεί τρόπο από όσο μου είπε.