-
@lap said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Μεγάλο μέρος του προβλήματος τα suv. Άχρηστα οχήματα με μεγάλη καταναλωτή και χάλια αεροδυναμική.
ε ναι ρε συ γυρο,
ολοι παιρνουν κατι ψηλες μαουνες που δεν χρειαζονται. και μερικοι παιρνουν λεει και αμαξι εργατη για τη πολη, δηλαδη γιουρα πεταμενα σε καθε περιπτωση, μια το αχρειαστα χοντρο και μια το αχρειαστα μικρο. αλλα φταινε τα ηλεχτρικα και τα φεβ....χαχαχαχ. η αμηχανη στιγμη οταν την εχεις πατησεις και εχεις παρει αμαξι πριν να βγουν οι τεχνολογιες που σου απαξιωσαν το περιπτερο..... -
@bilchil said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
@tgd said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
@tkin73 said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
γυναικα παω για φορτιση σημερα μην με περιμενεις θα φαω εξω....
Μα δεν πρέπει να πας για φόρτιση. Πας σπίτι, φορτίζεις. Πας στη δουλειά φορτίζεις. Πας στο σουπερμέρκετ, φορτίζεις. Η ιδέα είναι ότι σε κάθε πιθανή θέση στάθμευσης μέσα στην ημέρα θα μπορείς να βάζεις και λίγο ρεύμα. Ίσως να φαίνεται ουτοπικό τώρα, αλλά είναι κάτι εύκολα υλοποιήσημο. Δεν θέλει καν ταχυφορτιστές, απλά έναν μικρό σε κάθε δεύτερο στύλο της ΔΕΗ.
Οι ταχυφορτιστές χρειάζονται για τα μεγάλα ταξίδια, στις εθνικές οδούς, που θες να πάρεις πολύ ρεύμα σε λίγη ώρα -κι ας κοστίζει ακριβότερα.Για τη μια, αντε δυο φορες το χρονο, που θα χρειαστω ημερησιο range >350 χλμ, θα υποστω την ουρα στους φορτιστές, την αναμονη φορτισης, και ο,τι αλλο προκυψει.
Αξιζει, τι να κανουμε. Σε λιγο και τα δυο αυτοκινητα στην οικογενεια θα ειναι ηλεκτρικα. Και οχι, δε μου περισσευουν τα χρηματα. Κανω τη μεταβαση επειδη ακριβως δε μου περισσευουν. Και δε διανοουμαι να δωσω πχ 5κ παραπανω για phev kia niro αντι για niro ev. Τα παραπανω 3κ σε σχεση με το mev τα χω παρει πισω σε 2 χρονια μαξ.
Δηλαδή μπορείς να δώσεις για μπαλαντεζα πάνω από 40.000€ επειδή δεν σου περισσεύουν!!!
Τί άλλο θα διαβάσω στο τοπικό των πριζόπληκτων...... -
@gatoz said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
@lap said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Μεγάλο μέρος του προβλήματος τα suv. Άχρηστα οχήματα με μεγάλη καταναλωτή και χάλια αεροδυναμική.
ε ναι ρε συ γυρο,
ολοι παιρνουν κατι ψηλες μαουνες που δεν χρειαζονται. και μερικοι παιρνουν λεει και αμαξι εργατη για τη πολη, δηλαδη γιουρα πεταμενα σε καθε περιπτωση, μια το αχρειαστα χοντρο και μια το αχρειαστα μικρο. αλλα φταινε τα ηλεχτρικα και τα φεβ....χαχαχαχ. η αμηχανη στιγμη οταν την εχεις πατησεις και εχεις παρει αμαξι πριν να βγουν οι τεχνολογιες που σου απαξιωσαν το περιπτερο.....Για αυτό υποστηρίζω νορμάλ αυτοκίνητα.ενα μπαλενο τούρμπο με αυτόματο κιβώτιο ήταν το τέλειο όχημα για την Ελλάδα. Ένα και μοναδικό ούτε δεύτερο ούτε τρίτο κτλ.
Τα υπολοιπα διακοπές ή ανακαίνιση σπιτιού. Να ζεις σε σκατα σπίτι και να έχεις ακριβό suv, αξία ανεκτίμητη
-
@ggab said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Δηλαδή μπορείς να δώσεις για μπαλαντεζα πάνω από 40.000€ επειδή δεν σου περισσεύουν!!!
Τί άλλο θα διαβάσω στο τοπικό των πριζόπληκτων......Μπαλαντεζα και πριζοπληκτοι. Δεν εχω να πω κατι
-
@bilchil said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
@ggab said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Δηλαδή μπορείς να δώσεις για μπαλαντεζα πάνω από 40.000€ επειδή δεν σου περισσεύουν!!!
Τί άλλο θα διαβάσω στο τοπικό των πριζόπληκτων......Μπαλαντεζα και πριζοπληκτοι. Δεν εχω να πω κατι
Υπάρχει κάποιο που δεν ισχύει;;;
Στο δια ταύτα,έχεις να πεις κάτι για την "οικονομία"που αναγκάζεσαι να κάνεις;;; -
Εξαιρετικό ποστ στην ομάδα του φατσοβιβλίου:
*Πας σε οποιαδήποτε άλλη ομάδα σχετική με αυτοκίνητα και βλέπεις:
Χλευασμό:
«Είναι τοστιέρες/σκούπες/μιξεράκια»
«Να πήγαινες με 60 να μην μείνεις»
«Αν δε κάνει θόρυβο είναι για αδερφές»Βιομηχανική παραπληροφόρηση:
«Σε πέντε χρόνια θα θέλει αλλαγή η μπαταριά»
«Σε λίγα χρόνια θα βγάλει η ΤΟΥΟΤΑ με υδρογόνο και θα το γεμίζεις με νεράκι»
«Ούτως η άλλως το ρεύμα βγαίνει από λιγνίτη»
«Άκουσα ότι πιάνουν φωτιά»
«Είναι χειρότερα για το περιβάλλον λόγο τοξικής και μη ανακυκλώσιμης μπαταρίας»
«Δεν φτάνει το δίκτυο ηλεκτροδότησης στην Ελλάδα»Πολιτική παραπληροφόρηση:
«Τα κάνουν για να μην έχουμε ρεύμα και να μας ελέγχουν»
«Οι Γερμανοί και η ΕΕ πουλάνε λιγνίτη»
«Δίνουν επιδοτήσεις σε πλούσιους με τους φόρους του κοΖμάκη»Και μετά έρχεσαι εδώ και βλέπεις:
«Σα δε ντρέπεστε να παρουσιάζετε τα πανάκριβα ηλεκτρικά σας»
«Δεν έχει λεφτά ο κόσμος για ηλεκτρικό»
«Μισείτε τα θερμικά τελικά»
«Δεν βλέπω πληροφόρηση, μόνο flex»Εντωμεταξύ (α)
Έχουμε κάνει διεξοδικά πόστ πληροφόρησης, τιμών, μπαταριών, ΑΠΕ, δικτύου κλπ. Υπάρχει εκπομπή στο YouTube κάθε βδομάδα και αναλύουμε τα τελευταία. Έχουμε φέρει επιστήμονες, καθηγητές και μηχανικούς που δουλεύουν σε μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες. Έχουμε φέρει μέχρι και κόσμο με πατίνια και μονόροδα. Και με Eco Car, και με Smart. Αλλά κατά τα άλλα «δεν υπάρχει πληροφόρηση»Εντωμεταξύ (β)
Η συζήτηση είναι πάντα γύρο από την οικονομία. Για τον πλανήτη που πεθαίνει από κλιματική αλλαγή δεν ασχολήθηκε κανείς. Για τους ανθρώπους που πεθαίνουν από καρκίνο και αναπνευστικά δεν ασχολήθηκε κανείς. Για τους ζάμπλουτους πετρελαιάδες τύπου Saudi Aramco, ΕΛΠΕ και σία που τους πληρώνεται 100E την εβδομάδα και γράφουν 3x κέρδη δεν ασχολήθηκε κανείς. Για την ενεργειακή ανεξαρτησία της χώρας δεν ασχολήθηκε κανείς. Για την οικονομία που θα κάνει η χώρα από το σύστημα υγείας δεν ασχολήθηκε κανείς. Για το ότι τα ηλεκτρικά είναι γενικά καλύτερα αυτοκίνητα δεν ασχολήθηκε κανείς. Όλοι μιλάμε για κόστος λες και όλοι παίρνουμε αυτοκίνητο με μόνο γνώμονα το κόστος.Ναι ρε φίλε, τα μισούμε τα θερμικά. Για όλα τα παραπάνω. Και καλά κάνουμε.*
-
Σε πολλά έχει δίκιο και σε λίγα έχει άδικο. Το "εντωμεταξύ β" είναι τελείως λάθος περιττό και ανούσιο δεν χρειαζότανε καθόλου.
-
@yem said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Σε πολλά έχει δίκιο και σε λίγα έχει άδικο. Το "εντωμεταξύ β" είναι τελείως λάθος περιττό και ανούσιο δεν χρειαζότανε καθόλου.
Γιατί ειναι λάθος? Πιστεύω ότι καλό ήταν που τα είπε και αυτά!!
Σε άλλα νέα τώρα...
Το 1ο ηλεκτρικό επιβατικό πλοίο στην Ελλάδα σε 4 χρόνια!!!
https://www.sf.gr/ell/sustainability -
@fanis75 said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Γιατί ειναι λάθος?
Γιατί όλο το εντωμεταξύ είναι μούφα, δεν "σώζεις τον πλανήτη" αν τα 500εκ πληθυσμού απ τα 7 δισεκατομμύρια, πετάξουν πλήρως λειτουργικά μηχανήματα για να τα αντικαταστησουν με άλλα που έχουν μεγαλύτερο σύνολο ρύπανσης στον κύκλο ζωής τους και χωρίς να βρεθεί πρώτα 100% ανανεώσιμη πηγή ενέργειας.
Και στην ουσία χωρίς να καταργηθεί το καπιταλιστικό-βιομηχανικο μοντέλο του κάθε χρόνο πουλάω πιο πολύ από πέρυσι, αλλιώς βουλιαζω. -
Το νεοφιλελεύθερο..
-
Δε θέλω να προσβάλλω κανένα -αν και ο "συγγραφέας" , με κάθε τρόπο προσπαθεί να το κάνει. Στα δικά μου αισθητήρια ανήκει εκεί και όπου γράφτηκε. Στο facebook. Το επόμενο θέμα θα μπορούσε να είναι για τις κεραίες 5G.
Εγώ πάντως τους γνώστες της απόλυτης, μίας και μοναδικής αλήθειας που προφανώς αυτοί κατέχουν δεν τους "μισώ" όπως ο αγανακτισμένος τους θερμικούς. Να τους αποφεύγω θέλω αλλά δεν είναι εύκολο. -
Από τη μία έχουμε εξωφρενικές ανατιμήσεις στα καύσιμα, και στις τιμές των αυτοκινήτων με θερμικούς κινητήρες. Απ' την άλλη οι τιμές των ηλεκτρικών με την κρατική επιδότηση πλησιάζουν τις τιμές των συμβατικών.
Όποιος έχει τη δυνατότητα και ταιριάζει στο προφίλ χρήσης του (πλειονότητα χιλιομέτρων στην πόλη) χαιρετά τον βενζινά που του έχει πιεί το αίμα και τις αντιπροσωπείες που πωλούν αμάξια σε τιμές γκαρσονιέρας, εκμεταλλεύεται την κρατική επιδότηση και κάνει τη δουλειά του με το ίδιο κόστος αγοράς και πολύ χαμηλότερο κόστος χρήσης.
Ποσοστό των χρημάτων που γλυτώνει από τη βενζίνη μπορεί να το βάζει για να νοικιάζει ένα βενζινοκίνητο για ταξίδια.
Πραγματικά αν κάποιος έχει αυτό το προφιλ χρήσης και πάρκινγκ για φόρτιση, δεν βλέπω κανέναν λόγο να πάρει θερμικό αυτοκίνητο παραπάνω από 30Κ. -
@yem said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Σε πολλά έχει δίκιο και σε λίγα έχει άδικο. Το "εντωμεταξύ β" είναι τελείως λάθος περιττό και ανούσιο δεν χρειαζότανε καθόλου.
Δείξε μου ποιος είναι και πως ζει και θα σου πω αν έχει δίκιο. Μέχρι τότε δεν έχει καμιά σημασία ή αξία η άποψή του.
Γιατί "απ'όξω από το χορό πολλά τραγούδια ξέρουν όλοι..."
-
@fanis75 said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Εξαιρετικό ποστ στην ομάδα του φατσοβιβλίου:
*Πας σε οποιαδήποτε άλλη ομάδα σχετική με αυτοκίνητα και βλέπεις:
Χλευασμό:
«Είναι τοστιέρες/σκούπες/μιξεράκια»
«Να πήγαινες με 60 να μην μείνεις»
«Αν δε κάνει θόρυβο είναι για αδερφές»Βιομηχανική παραπληροφόρηση:
«Σε πέντε χρόνια θα θέλει αλλαγή η μπαταριά»
«Σε λίγα χρόνια θα βγάλει η ΤΟΥΟΤΑ με υδρογόνο και θα το γεμίζεις με νεράκι»
«Ούτως η άλλως το ρεύμα βγαίνει από λιγνίτη»
«Άκουσα ότι πιάνουν φωτιά»
«Είναι χειρότερα για το περιβάλλον λόγο τοξικής και μη ανακυκλώσιμης μπαταρίας»
«Δεν φτάνει το δίκτυο ηλεκτροδότησης στην Ελλάδα»Πολιτική παραπληροφόρηση:
«Τα κάνουν για να μην έχουμε ρεύμα και να μας ελέγχουν»
«Οι Γερμανοί και η ΕΕ πουλάνε λιγνίτη»
«Δίνουν επιδοτήσεις σε πλούσιους με τους φόρους του κοΖμάκη»Και μετά έρχεσαι εδώ και βλέπεις:
«Σα δε ντρέπεστε να παρουσιάζετε τα πανάκριβα ηλεκτρικά σας»
«Δεν έχει λεφτά ο κόσμος για ηλεκτρικό»
«Μισείτε τα θερμικά τελικά»
«Δεν βλέπω πληροφόρηση, μόνο flex»Εντωμεταξύ (α)
Έχουμε κάνει διεξοδικά πόστ πληροφόρησης, τιμών, μπαταριών, ΑΠΕ, δικτύου κλπ. Υπάρχει εκπομπή στο YouTube κάθε βδομάδα και αναλύουμε τα τελευταία. Έχουμε φέρει επιστήμονες, καθηγητές και μηχανικούς που δουλεύουν σε μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες. Έχουμε φέρει μέχρι και κόσμο με πατίνια και μονόροδα. Και με Eco Car, και με Smart. Αλλά κατά τα άλλα «δεν υπάρχει πληροφόρηση»Εντωμεταξύ (β)
Η συζήτηση είναι πάντα γύρο από την οικονομία. Για τον πλανήτη που πεθαίνει από κλιματική αλλαγή δεν ασχολήθηκε κανείς. Για τους ανθρώπους που πεθαίνουν από καρκίνο και αναπνευστικά δεν ασχολήθηκε κανείς. Για τους ζάμπλουτους πετρελαιάδες τύπου Saudi Aramco, ΕΛΠΕ και σία που τους πληρώνεται 100E την εβδομάδα και γράφουν 3x κέρδη δεν ασχολήθηκε κανείς. Για την ενεργειακή ανεξαρτησία της χώρας δεν ασχολήθηκε κανείς. Για την οικονομία που θα κάνει η χώρα από το σύστημα υγείας δεν ασχολήθηκε κανείς. Για το ότι τα ηλεκτρικά είναι γενικά καλύτερα αυτοκίνητα δεν ασχολήθηκε κανείς. Όλοι μιλάμε για κόστος λες και όλοι παίρνουμε αυτοκίνητο με μόνο γνώμονα το κόστος.Ναι ρε φίλε, τα μισούμε τα θερμικά. Για όλα τα παραπάνω. Και καλά κάνουμε.*
Πες της Μαρίας Αντουανέτας που έγραψε όλο αυτό το κείμενο, να κόψει το πολύ παντεσπάνι γιατί χαλάει τα δόντια η ζάχαρη.
και 2-3 στα γρήγορα, λαικίστικα όπως τα γράφει και αυτός,«Δίνουν επιδοτήσεις σε πλούσιους με τους φόρους του κοΖμάκη»
φίλος φίλου πήρε πέρσι Τέσλα, από 47 k€ στα 40 λογω επιδότησης, όπως φαντάζομαι και αυτός που το έγραψε αν έχει ηλεκτρικό, αυτά τα -7 χιλιάρικα που βρέθηκαν; Φαντάζομαι δεν τα έβαλε ο ΠΘ από την τσέπη του.«Οι Γερμανοί και η ΕΕ πουλάνε λιγνίτη»
Δεν ξέρω αν πουλάνε, αλλά βλέπω ότι Αυστρία, Γερμανία, Ολλανδία ανοίγουν πάλι κάποια λιγνιτικά γιατί κάτι λέγεται ότι τελειώνει το αέριο. Περίεργα πράματα, νόμιζα ότι μπορούν να παράγουν ρεύμα με ΑΠΕ ασταμάτητα αυτοί.«Δεν έχει λεφτά ο κόσμος για ηλεκτρικό»
Δεν ξέρω τι ξέρει αυτός, εγώ 2 πράματα έχω δει, η Ελλάδα είναι στις τελευταίες θέσεις στην Ευρώπη σε μ.ο. ηλικίας αυτοκινήτων με κάτι σαν 16 χρόνια. Πολύ πιθανόν να έχουν όλοι αυτοί λεφτά να αλλάξουν αλλά έχουμε πει το κάνουν από άποψη. Βέβαια κάθε χειμώνα διαβάζω ειδήσεις ότι η ατμόσφαιρα στην Αθήνα είναι αποπνικτική γιατί καίνε ότι μπορούν για να ζεσταθούν, αλλά ίσως δεν πληρώνουν για θέρμανση γιατί μαζεύουν για ηλεκτρικό αμάξι.Για την κλιματική αλλαγή, η ΕΕ είναι λιγότερο από το 10 % (9,6 %) του CO2, η Ελλάδα είναι κάτι σαν 0,2 %.
Μας χαιρετάει η Κίνα με το 30 % και η Ινδία με το 6,5 % που δεν σκοπεύουν να μειώσουν την ανάπτυξη τους πριν το 2050...Για Saudi Aramco, ΕΛΠΕ και σια, ελπίζω να μην παίρνει ρεύμα από NRG (motor oil) ή ΕΛΠΕΔΙΣΟΝ. Τον ενοχλούν τα 100 € που πάνε σε αυτούς, αλλά οι επιδοτήσεις των ηλεκτρικών που πάνε στις ευρωπαικές/αμερικάνικες εταιρίες είναι μια χαρά, δεν γράφουν υπερκέρδη αυτοί, απλά μόνο κέρδη.
Για την ενεργειακή ανεξαρτησία δεν ξέρω, αλλά δεν νομίζω να φτιάχνουμε ΦΒ ή ανεμογεννήτριες εδώ και τώρα με αυτά που γίνονται νομίζω, έλληνας κροίσος, ιδιοκτήτης ομάδας, 7 γράμματα ετοιμάζει λένε νέα πλοιά μεταφοράς LNG στην Ελλάδα, τουλάχιστον η επιδότηση ρεύματος δεν θα πηγαίνει στα ΕΛΠΕ.και το τελευταίο,
«Όλοι μιλάμε για κόστος λες και όλοι παίρνουμε αυτοκίνητο με μόνο γνώμονα το κόστος.»
Από ότι έχω καταλάβει δεν πρέπει να παρακολουθεί ειδήσεις και τι γίνεται στην παγκόσμια οικονομία αυτό τον καιρό.Και στην τελική, αν οι θερμικοί βγάζουν κόμπλεξ προς τα ηλεκτρικά με αυτά που γράφουν, το παραπάνω κείμενο βγάζει ελιτισμό (3ς αναφορές στα λεφτά ότι δεν είναι κάτι σημαντικό) και υπεροψία του στυλ κοίτα πόσο καλύτερος είμαι από αυτούς που ξέρω τόσα πολλά για αυτά και δεν λέω ανακρίβειες.
Αυτά από έναν τυχαίο σε ένα φόρουμ που ηλεκτρικό μπορεί να αγοράσει αύριο, αλλά για διάφορους λόγους δεν το επιτρέπουν οι οικιστικές συνθήκες.
-
Βρε τον @super-t. Well said και τόσο καιρό νόμιζα ότι είσαι BOT και απαντάς μονολεκτικά και με γραφήματα χωρίς πηγές...
-
@jamesd said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Από τη μία έχουμε εξωφρενικές ανατιμήσεις στα καύσιμα, και στις τιμές των αυτοκινήτων με θερμικούς κινητήρες. Απ' την άλλη οι τιμές των ηλεκτρικών με την κρατική επιδότηση πλησιάζουν τις τιμές των συμβατικών.
--- Οι τιμές (και η διαθεσιμότητα) των καυσίμων εκτοξεύτηκαν προσκαιρα και ΤΕΧΝΗΤΑ βάση κάποιων πολιτικών επιλογών.
--- Ο πολλαπλασιασμος της τιμής του ρεύματος δεν είναι γεγονός ή μας διαφεύγει όταν δεν βολεύει;
--- Ούτε καν πλησιάζουν οι τιμές των συμβατικών για το ευρύ κοινό. Απλά προωθητική προπαγάνδα. Η πλειοψηφία των πωλήσεων, ακόμη κι αυτη τη στιγμή "μαυραγοριτισμού", σε χώρες παραπλησιες με τη δική μας αφορούν σε αγορές 15-25.000€ το ανώτατο. Ένα υπερσύγχρονο Υβριδικό ΤΟΥΟΤΑ ,που κατακλύζουν την αγορά, είναι τουλάχιστον 10-15.000€ φθηνότερο από αντίστοιχο ηλεκτρικό. Και τα συμβατικά ακόμη φθηνότερα.
--- Το ότι μονοψήφια % ποσοστά αγοραστών αποφασίζουν να πάρουν Τέσλα αντί για 5αρα BMW, αφορά αυτούς τους ελάχιστους.
Όποιος έχει τη δυνατότητα και ταιριάζει στο προφίλ χρήσης του (πλειονότητα χιλιομέτρων στην πόλη) χαιρετά τον βενζινά που του έχει πιεί το αίμα και τις αντιπροσωπείες που πωλούν αμάξια σε τιμές γκαρσονιέρας, εκμεταλλεύεται την κρατική επιδότηση και κάνει τη δουλειά του με το ίδιο κόστος αγοράς και πολύ χαμηλότερο κόστος χρήσης.
--- Πάλι σε μονοψήφιο ποσοστό πληθυσμού αναφέρεστε. Στα πλαίσια της γενικευμενης προωθητικής προπαγάνδας.
Εις βάρος του συνόλου.
Το κράτος δεν μπορεί να επιδοτησει με δημόσιο χρήμα με 1-2 χιλιάρικα ανά κτίριο τους λέβητες 30+ ετών, τους ηλιακούς θερμοσιφωνες, ή να επιδοτησει αυτα τα 5-6-8 χιλιαρικα για φωτοβολταϊκά και αντλίες θερμότητας, αλλά τα δίνει για τους μισητους εμπόρους αυτοκινήτων.Ποσοστό των χρημάτων που γλυτώνει από τη βενζίνη μπορεί να το βάζει για να νοικιάζει ένα βενζινοκίνητο για ταξίδια.
--- Οπότε πάει περίπατο το οποίο οικολογικό αφήγημα, εφόσον θα πρέπει να κατασκευαζονται, πωλούνται και χρησιμοποιούνται συμβατικά αυτοκίνητα ΠΑΡΑΛΛΗΛΑ με τα ηλεκτρικά.
Πραγματικά αν κάποιος έχει αυτό το προφιλ χρήσης και πάρκινγκ για φόρτιση, δεν βλέπω κανέναν λόγο να πάρει θερμικό αυτοκίνητο παραπάνω από 30Κ.
Μονοψήφιο ποσοστό είπαμε...
-
Συμφωνώ ότι η ενεργειακή αναβάθμιση των σπιτιών πρέπει να είχε πάρει πολύ μεγλαύτερη προτεραιότητα από τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Δεν υπάρχει λόγος να πληρώνει το δημόσιο για να εισάγουμε αυτοκίνητα, τι στιγμή που η μόνωση των σπιτιών έχει πολύ μεγάλη εγχώρια προστιθέμενη αξία.
-
@yem said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Βρε τον @super-t. Well said και τόσο καιρό νόμιζα ότι είσαι BOT και απαντάς μονολεκτικά και με γραφήματα χωρίς πηγές...
χαχα....κι εγώ έτσι νόμιζα
-
@piliourits said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
@jamesd said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Από τη μία έχουμε εξωφρενικές ανατιμήσεις στα καύσιμα, και στις τιμές των αυτοκινήτων με θερμικούς κινητήρες. Απ' την άλλη οι τιμές των ηλεκτρικών με την κρατική επιδότηση πλησιάζουν τις τιμές των συμβατικών.
--- Οι τιμές (και η διαθεσιμότητα) των καυσίμων εκτοξεύτηκαν προσκαιρα και ΤΕΧΝΗΤΑ βάση κάποιων πολιτικών επιλογών.
Όταν είσαι κατηγορηματικός σε θέματα εξέλιξης τιμών να είσαι προετοιμασμένος και να διαψευθείς. Προσωπικά, χωρίς να μπορώ να πω που θα είναι οι τιμές το 2023, φοβάμαι πολύ το 'sticky prices'& shrinkflation που θα πλήξει τη λιανική. Κατά τα άλλα 'κάνε με μάντη να σε κάνω πλούσιο'."Α και καμία σχέση με πολιτική επιλογή καθεαυτή. Προβλήματα εφοδιαστικής αλυσίδας, κλείσιμο εργοστασίων λόγω πολιτικών αναταρραχών και αύξηση τιμών πρώτων υλών/ημικατεργασμένων
--- Ο πολλαπλασιασμος της τιμής του ρεύματος δεν είναι γεγονός ή μας διαφεύγει όταν δεν βολεύει;
Έκανα τους υπολογισμούς με 15.000χλμ/έτος και 16Kwh/100χλμ και σημερινή τιμή Kwh και βενζίνης. Πάλι το κόστος κατανάλωσης του θερμικού είναι πολλαπλάσιο. Αν διαφωνείς μπορείς να παραθέσεις παράδειγμα με θερμικό.
--- Ούτε καν πλησιάζουν οι τιμές των συμβατικών για το ευρύ κοινό. Απλά προωθητική προπαγάνδα. Η πλειοψηφία των πωλήσεων, ακόμη κι αυτη τη στιγμή "μαυραγοριτισμού", σε χώρες παραπλησιες με τη δική μας αφορούν σε αγορές 15-25.000€ το ανώτατο. Ένα υπερσύγχρονο Υβριδικό ΤΟΥΟΤΑ ,που κατακλύζουν την αγορά, είναι τουλάχιστον 10-15.000€ φθηνότερο από αντίστοιχο ηλεκτρικό. Και τα συμβατικά ακόμη φθηνότερα.
Αν για εσένα αυτοκίνητο=Toyota/Suzuki/Dacia έχεις δίκιο. Μια βόλτα όμως να πας βλέπεις ότι κυκλοφορούν πολλά καινούργια και ακριβότερα αυτοκίνητα
--- Το ότι μονοψήφια % ποσοστά αγοραστών αποφασίζουν να πάρουν Τέσλα αντί για 5αρα BMW, αφορά αυτούς τους ελάχιστους.
Συμφωνώ. Ωστόσο, το να πάρεις αυτόματo peugeot 2008/3008 και ένα σκασμό άλλα αυτοκίνητα στα 34Κ αντί για Skoda Enyaq αφορά όχι την πλειονότητα αλλά αρκετούς.Όποιος έχει τη δυνατότητα και ταιριάζει στο προφίλ χρήσης του (πλειονότητα χιλιομέτρων στην πόλη) χαιρετά τον βενζινά που του έχει πιεί το αίμα και τις αντιπροσωπείες που πωλούν αμάξια σε τιμές γκαρσονιέρας, εκμεταλλεύεται την κρατική επιδότηση και κάνει τη δουλειά του με το ίδιο κόστος αγοράς και πολύ χαμηλότερο κόστος χρήσης.
--- Πάλι σε μονοψήφιο ποσοστό πληθυσμού αναφέρεστε. Στα πλαίσια της γενικευμενης προωθητικής προπαγάνδας.
Παρόλο που όταν βλέπτω προκατάληψη αποφεύγω να απαντήσω...θα κάνω μια εξαίρεση γιατί παρεξηγήσεις γίνονται: Γράφω 'όποιος έχει τη δυνατότητα' χωρίς να αναφέρω ποσοστό ή να λέω ότι είναι η προτεινόμενη λύση για την πλειονότητα
Εις βάρος του συνόλου.
Το κράτος δεν μπορεί να επιδοτησει με δημόσιο χρήμα με 1-2 χιλιάρικα ανά κτίριο τους λέβητες 30+ ετών, τους ηλιακούς θερμοσιφωνες, ή να επιδοτησει αυτα τα 5-6-8 χιλιαρικα για φωτοβολταϊκά και αντλίες θερμότητας, αλλά τα δίνει για τους μισητους εμπόρους αυτοκινήτων.Ποσοστό των χρημάτων που γλυτώνει από τη βενζίνη μπορεί να το βάζει για να νοικιάζει ένα βενζινοκίνητο για ταξίδια.
--- Οπότε πάει περίπατο το οποίο οικολογικό αφήγημα, εφόσον θα πρέπει να κατασκευαζονται, πωλούνται και χρησιμοποιούνται συμβατικά αυτοκίνητα ΠΑΡΑΛΛΗΛΑ με τα ηλεκτρικά.
Δεν ασπάζομαι κανένα οικολογικό αφήγημα. Μιλάω καθαρά για θέμα οικονομίας στη μειοψηφία λοιπόν που διαθέτει parking/35K euro για αγορά αυτοκινήτου και κινείται κυρίως στην πόλη.Πραγματικά αν κάποιος έχει αυτό το προφιλ χρήσης και πάρκινγκ για φόρτιση, δεν βλέπω κανέναν λόγο να πάρει θερμικό αυτοκίνητο παραπάνω από 30Κ.
Μονοψήφιο ποσοστό είπαμε...
Μιλάμε για υπολογισμό ή για τη διαίσθησή σου; Αν είναι υπολογισμός το ακούω αν είναι διαίσθηση, η δική μου διαφέρει; -
@jamesd said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
@piliourits said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
@jamesd said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Από τη μία έχουμε εξωφρενικές ανατιμήσεις στα καύσιμα, και στις τιμές των αυτοκινήτων με θερμικούς κινητήρες. Απ' την άλλη οι τιμές των ηλεκτρικών με την κρατική επιδότηση πλησιάζουν τις τιμές των συμβατικών.
--- Οι τιμές (και η διαθεσιμότητα) των καυσίμων εκτοξεύτηκαν προσκαιρα και ΤΕΧΝΗΤΑ βάση κάποιων πολιτικών επιλογών.
Όταν είσαι κατηγορηματικός σε θέματα εξέλιξης τιμών να είσαι προετοιμασμένος και να διαψευθείς. Προσωπικά, χωρίς να μπορώ να πω που θα είναι οι τιμές το 2023, φοβάμαι πολύ το 'sticky prices'& shrinkflation που θα πλήξει τη λιανική. Κατά τα άλλα 'κάνε με μάντη να σε κάνω πλούσιο'."Α και καμία σχέση με πολιτική επιλογή καθεαυτή. Προβλήματα εφοδιαστικής αλυσίδας, κλείσιμο εργοστασίων λόγω πολιτικών αναταρραχών και αύξηση τιμών πρώτων υλών/ημικατεργασμένων
--- Ο πολλαπλασιασμος της τιμής του ρεύματος δεν είναι γεγονός ή μας διαφεύγει όταν δεν βολεύει;
Έκανα τους υπολογισμούς με 15.000χλμ/έτος και 16Kwh/100χλμ και σημερινή τιμή Kwh και βενζίνης. Πάλι το κόστος κατανάλωσης του θερμικού είναι πολλαπλάσιο. Αν διαφωνείς μπορείς να παραθέσεις παράδειγμα με θερμικό.
--- Ούτε καν πλησιάζουν οι τιμές των συμβατικών για το ευρύ κοινό. Απλά προωθητική προπαγάνδα. Η πλειοψηφία των πωλήσεων, ακόμη κι αυτη τη στιγμή "μαυραγοριτισμού", σε χώρες παραπλησιες με τη δική μας αφορούν σε αγορές 15-25.000€ το ανώτατο. Ένα υπερσύγχρονο Υβριδικό ΤΟΥΟΤΑ ,που κατακλύζουν την αγορά, είναι τουλάχιστον 10-15.000€ φθηνότερο από αντίστοιχο ηλεκτρικό. Και τα συμβατικά ακόμη φθηνότερα.
Αν για εσένα αυτοκίνητο=Toyota/Suzuki/Dacia έχεις δίκιο. Μια βόλτα όμως να πας βλέπεις ότι κυκλοφορούν πολλά καινούργια και ακριβότερα αυτοκίνητα
--- Το ότι μονοψήφια % ποσοστά αγοραστών αποφασίζουν να πάρουν Τέσλα αντί για 5αρα BMW, αφορά αυτούς τους ελάχιστους.
Συμφωνώ. Ωστόσο, το να πάρεις αυτόματo peugeot 2008/3008 και ένα σκασμό άλλα αυτοκίνητα στα 34Κ αντί για Skoda Enyaq αφορά όχι την πλειονότητα αλλά αρκετούς.Όποιος έχει τη δυνατότητα και ταιριάζει στο προφίλ χρήσης του (πλειονότητα χιλιομέτρων στην πόλη) χαιρετά τον βενζινά που του έχει πιεί το αίμα και τις αντιπροσωπείες που πωλούν αμάξια σε τιμές γκαρσονιέρας, εκμεταλλεύεται την κρατική επιδότηση και κάνει τη δουλειά του με το ίδιο κόστος αγοράς και πολύ χαμηλότερο κόστος χρήσης.
--- Πάλι σε μονοψήφιο ποσοστό πληθυσμού αναφέρεστε. Στα πλαίσια της γενικευμενης προωθητικής προπαγάνδας.
Παρόλο που όταν βλέπτω προκατάληψη αποφεύγω να απαντήσω...θα κάνω μια εξαίρεση γιατί παρεξηγήσεις γίνονται: Γράφω 'όποιος έχει τη δυνατότητα' χωρίς να αναφέρω ποσοστό ή να λέω ότι είναι η προτεινόμενη λύση για την πλειονότητα
Εις βάρος του συνόλου.
Το κράτος δεν μπορεί να επιδοτησει με δημόσιο χρήμα με 1-2 χιλιάρικα ανά κτίριο τους λέβητες 30+ ετών, τους ηλιακούς θερμοσιφωνες, ή να επιδοτησει αυτα τα 5-6-8 χιλιαρικα για φωτοβολταϊκά και αντλίες θερμότητας, αλλά τα δίνει για τους μισητους εμπόρους αυτοκινήτων.Ποσοστό των χρημάτων που γλυτώνει από τη βενζίνη μπορεί να το βάζει για να νοικιάζει ένα βενζινοκίνητο για ταξίδια.
--- Οπότε πάει περίπατο το οποίο οικολογικό αφήγημα, εφόσον θα πρέπει να κατασκευαζονται, πωλούνται και χρησιμοποιούνται συμβατικά αυτοκίνητα ΠΑΡΑΛΛΗΛΑ με τα ηλεκτρικά.
Δεν ασπάζομαι κανένα οικολογικό αφήγημα. Μιλάω καθαρά για θέμα οικονομίας στη μειοψηφία λοιπόν που διαθέτει parking/35K euro για αγορά αυτοκινήτου και κινείται κυρίως στην πόλη.Πραγματικά αν κάποιος έχει αυτό το προφιλ χρήσης και πάρκινγκ για φόρτιση, δεν βλέπω κανέναν λόγο να πάρει θερμικό αυτοκίνητο παραπάνω από 30Κ.
Μονοψήφιο ποσοστό είπαμε...
Μιλάμε για υπολογισμό ή για τη διαίσθησή σου; Αν είναι υπολογισμός το ακούω αν είναι διαίσθηση, η δική μου διαφέρει;Φίλε Τζέιμς, το ότι τονίζεις κάποιες φράσεις χωρίς να παραθέτεις στοιχεία, δείχνει μόνο ότι εμμενεις στην άποψή σου, απόλυτα φυσιολογικό, αλλά δεν συνεπάγεται καμία απόδειξη.
Για παράδειγμα, αυτα που λες για εφοδιαστικη αλυσίδα δεν επηρεάζουν πρωτίστως τις τιμές καύσιμων. μόνο η πολιτική επιλογή να κλείσουν τους ρωσικους αγωγούς οι ΝΑΤΟϊκοί και να επιβάλουν εμπάργκο στη θαλάσσια μεταφορά τους, χωρίς να έχουν εξασφαλίσει επαρκείς εναλλακτικές πηγές.
Το ρεύμα όντως φθηνότερα ανά χιλιόμετρο, αλλά αν π.χ. το ντίζελ μου ακριβυνε 30%, η κιλοβατώρα ακριβυνε από 80% ως 200% και η χρέωση έχει μεγαλύτερη διακύμανση.
Έχεις αθροισει τα ΑΝ που παραθέτεις; Να έχεις ασφαλή χώρο φόρτισης, δηλαδή ιδανικά μονοκατοικία με γκαράζ ή κάτι αντίστοιχο, να έχεις 40-50 ή περισσότερα χιλιάρικα για αγορά αυτοκινήτου τυπου όπως ένα ΕΝΥΑΚ και να το αγορασεις αυτό για να κάνεις διαδρομές μέσα στην πόλη...
Πέρα απ το ότι αν είσαι σε αυτή την οικονομική θέση, η τιμές στο αγαπημένο σου εστιατόριο είναι ίσως πιο σημαντικές απ την τιμή των καυσίμων, αν παρόλα αυτά σαν χόμπι ψάχνεις την οικονομία μέσα στην πόλη, και οχι (δήθεν) Οικολογία όπως λες, με 15-25 χιλιάρικα αγοράζεις ένα όχημα αερίου ή φουλ υβριδικο και σου περισσεύουν κι άλλα τόσα για ατελείωτες αστικές μετακινήσεις, χωρίς να χρειάζονται τα 300+ χιλιάρικα (εκατομμύριο τουλάχιστον σε γειτονιές που βρίθουν ηλεκτρικών) για οικία με γκαράζ και χωρίς να χρειάζεται άλλο αμάξι για να πας ένα ταξίδι.
Στο οποίο ταξίδι, το διπλάσιας αξίας ηλεκτρικό (αλλιώς δεν πάει ταξίδι) που θα ταχυφορτισει, καίει τουλάχιστον όσο ένα ντίζελ αλλά φτάνει πιο αργά.
Τα άλλα περί διαισθησης, ο μέσος όρος ηλικίας των ΙΧ στην Ελλάδα είναι 14,6 έτη και στην Ευρώπη 11 έτη. Το 60% σε διαμέρισμα, ενώ οι κλειστές θέσεις στάθμευσης πωλούνται χρυσάφι, σε τιμές που συγκρίνονται με ένα αυτοκίνητο πόλης ή τις υπερβαίνουν κατά πολύ.
Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης