-
@kozani76 said in Toyota C-HR 2016:
Τα υβριδικά είναι αποτελεσματικά μέσα την πόλη. Όποιος λέει ότι έχει κέρδος σε ένα ταξίδι κάπου κρύβει την αλήθεια. Πριν κάνετε την αγορά ενός υβριδικού και επενδύσετε τόσα χρήματα σε αυτό, καλό θα είναι να νοικιάσετε ένα για μια βδομάδα, ώστε να εκτιμήσετε αν θα έχετε κέρδος, με βάση τον τρόπο και τον τόπο οδήγησης. Και πιστέψτε με, αν κάποιος έχει μάθει να οδηγείς ένα γρήγορο diesel ή ένα βενζίνης νέας γενιάς, κάνοντας συχνά ταξίδια στην εθνική, δύσκολα θα μπορέσετε να προσαρμοστείτε σε ένα υβριδικό.
Σωστά όσα αναφέρεις.
Τελευταία βέβαια υπάρχουν και λύσεις full hybrid που να κάνουν καλή οικονομία στην πόλη και να προσφέρουν και αξιοπρεπείς έως πολύ καλές επιδόσεις εκτός πόλης,όταν τις χρειάζεσαι (με την ανάλογη βέβαια επιβάρυνση κατανάλωσης,αλλά τουλάχιστον δίνουν τη δυνατότητα).
Π.χ. Toyota (2λιτρα,αλλά σε σχετικά καλή τιμή),Nissan (1.5,αλλά υψηλή τιμολόγηση),Ηonda (2λιτρο και ακριβό),Hyundai/Kia (1.6 ,επίσης υψηλές τιμές).Έρχεται και Renault Austral με 1200άρη (!) και 200 συνδυαστικά άλογα,αλλά άγνωστη τιμή... -
Παιδιά και 5% πιο οικονομικό να είναι ένα diesel στο ταξίδι από ότι ένα σύγχρονο hybrid στην πόλη που θα ξαναμπεί θα είναι 40% πιο λαίμαργο. Οπότε το ισοζύγιο είναι θετικό υπέρ του hybrid
-
@cirus said in Toyota C-HR 2016:
μπορεί να αλλάξει)2 Δεν εχουν όλοι παρκινγκ σπίτι να τα εκμεταλευτούν. Χωρίς αυτό το βασικό τι να το κάνεις το ηλεκτρικό???? (ΑΥΤΟ ΔΕΝ ΑΛΛΑΖΕΙ και είναι μεγάλο μείων γιατι αφορα τεραστιο πληθυσμό)
Συμφωνά σχεδόν σε ολα, αλλα οχι σε αυτό! Γιατι δηλαδη όσοι εχουν θερμικά εχουν και βενζινάδικο σπίτι τους!;!; Και ναι αλλάζει οταν καθε βενζινάδικο θα εχει και φορτιστες (ή μονο φορτιστες αφου η βενζίνη θα αφορά την μειοψηφία).
-
@fanis75 said in Toyota C-HR 2016:
ή μονο φορτιστες αφου η βενζίνη θα αφορά την μειοψηφία).
;;; Τι χρονικό ορίζοντα να βάλουμε για αυτό το ενδεχόμενο;;;
Θυμίζω υπάρχουν πρατήρια που διαθέτουν καύσιμα για τα προ καταλύτη αυτοκίνητα. (εδώ κυκλοφορούν αρκετά nissan και mazda του μισού τόνου). -
@lap said in Toyota C-HR 2016:
Παιδιά και 5% πιο οικονομικό να είναι ένα diesel στο ταξίδι από ότι ένα σύγχρονο hybrid στην πόλη που θα ξαναμπεί θα είναι 40% πιο λαίμαργο. Οπότε το ισοζύγιο είναι θετικό υπέρ του hybrid
Τα νούμερα που βάζεις είναι θεωρητικά και σε βάρος ενός οικονομικού ντίζελ. Το δικό μου πχ που είναι οικονομικό και ανάλογου μεγέθους με το chr καίει 5.2 στα 130 και το chr λένε ότι καίει 6.3 αυτό με 10 λεπτά διαφορά που έχει τώρα το καύσιμο ( όχι 30-40 που είχε εδώ και μια 7ετια) η διαφορά στο ταξίδι είναι 22% όχι 5 που λες.
Στην πόλη σε κίνηση το Τογιότα καίει 5 και το ντίζελ μου 7 διαφορά 32%. Από εκεί και μετά είναι τι διαδρομές κάνεις. Εγώ πχ κανονικά κάνω χλμ 90-10 σε περιφεριακή οδό πως θα πατσισω και θα βγει οικονομικότερο το υβριδικό;
Όλα εξαρτώνται από την αναλογία χλμ και χρόνου που κινεί κάποιος το αμάξι του. Η μισή Ελλάδα που μένει επαρχία και κάνει 4-5 χλμ την μέρα με 2-3 το πολύ φανάρια στο δρόμο του και κάποιες εκδρομες σε επαρχιακούς δρόμους πως θα δει όφελος με το υβριδικό;
Ναι αυτός που μένει Χαλάνδρι και πηγαίνει κέντρο και νότια κάθε μέρα και το μακρινό του ταξίδι είναι μέχρι την εξωτική Θήβα και για ούζο στην Χαλκίδα και στο τσακιρ κέφι βαράει και ένα τολο να πάρει υβριδικό θα έχει όφελος. Οι υπόλοιποι όμως γιατί για να πηγαίνουν με 100 στην ΕΟ και να τους παίζουν τα φώτα τα ΚΤΕΛ; -
ΥΒΡΙΔΙΚΑ (ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΥΒΡΙΔΙΚΑ)
εχουν τα καλα και τα κακά και των δύο κόσμων!!!!! (ηλεκτρικών - θερμικών)
Ξεκιναμε από τα αρνητικά
- Περιπλοκη λειτουργία. Πολλά συστήματα. Βλάβες που μπορεί να τυχουν και σε ηλεκτρικα και σε θερμικά. Γενικά εχουν καταφέρει και είναι αξιοπιστα αλλά αυτο συμβαίνει γιατι ασχολήθηκαν περισσότερο Ιαπωνες (HONDA-TOYOTA) με την εξέλιξη τους. Γενικά μιλώντας ασχέτως μαρκών όταν κάτι είναι ποιο πολύπλοκο μπορούν να πάνε περισσότερα πράγματα στραβα.
2 Πιανουν παραπάνω χώρο τα 2 συστήματα με αποτέλεσμα η τοποθέτηση μπαταριων να παίρνει χώρο από κάπου. Αλοτε από χωρο αποσκευών, άλλοτε από χώρο επιβατών καθιστώντας τα σε πολλές περιπτώσης λιγότερο πρακτικα από τα αντιστοιχα θερμικά-ηλεκτρικά που φιλοξενούν 1 σύστημα μόνο
3 Μηχανικοί που δεν γνωρίζουν να επισκευάσουν σε περίπτωση δυσκολης βλάβης.
4 Ακριβά ή με ελειψεις για να περιοριστεί το κόστος κοντα στα mild hybrid ή σκετα θερμικά. Βεβαια για να λέμε την αλήθεια αν το πάρεις και κινησαι πολύ μεσα στην πόλη η απόσβεση γίνεται στα ακριβα!!! Στα toyota οι ελείψεις για τον συνηδειτοποιημένο αγοραστη τους απλά δεν είνει ελείψεις (σιγα που το χρειαζομαι αυτό).
6 ΒΑΡΟΣ-ΜΠΑΤΑΡΙΕΣ. Full hybrid-αρκετές μπαταρίες. μεγάλύτερο βάρος χρειάζεται μεγαλύτερα φρένα, κτλ. Βεβαια μπορείς να κάνεις εκπτώσεις σε άλλα υλικά (ηχομόνωση κα) ώστε να έρθεις σε ενα balance
7 Στο μέλλον δεν θα υπάρχουν. Δεν ξέρω αν το μέλλον είναι ηλεκτρικό, θερμικό με υδρογόνο , με φυσικό αέριο ή αν έρθουν οι εξωγηινοι και φέρουν αλλη τεχνολογία αλλά σίγουρα δεν θα είναι υβριδικό. Είναι ενα προσωρινό σύστημα ενδιάμεσης φάσης. Ποσός ενδιαφέρει αυτό αν προσφέρει οικονομία και εξοικονομίση χρημάτων (λες και κραταμε τα αμάξια για πάντα) απλά συγκαταλέγεται στα αρνητικά
8 CVT. (και θετικό και αρνητικό βεβαια γιατι δεν υπάρχουν σχέσεις) δεν υπάρχει αυτό το αρνητικό σε όλα τα υβριδικα΄μόνο όσα είναι TOYOTA. πολύ εντονος και ενοχλητικός θόρυβος ανεβαίνοντας στροφές
9 κυκλος ατκισον σε TOYOTA. μαπα επιδόσεις. Προς υπερασπιση τους δεν φτιάχθηκαν για μέγιστη απόδοση οπότε μικρο το μειον. εξάλου υπάρχουν αλλα υβριδικά που αποδίδουν καλά και κάνουν και οικονομία (HONDA CIVIC)
ΘΕΤΙΚΑ
1 Δεν χρειάζονται φόρτιση εναι αυτοφορτιζόμενα. Δεν χρειαζεσαι παρκινγκ για φορτιστή και όλοι μπορουν να το έχουν
2 ΚΟΣΤΟΣ αποκτησης. Υπάρχουν υβριδικά που κοστίζουν όσο και τα θερμικά σχεδόν
3 ΚΟΣΤΟΣ χρήσης. Τεράστιες διαφορές σε κατανάλωση σε σχέση με θερμικούς ακόμα πιο καλά και από diesel αν ο κάτοχος το παίρνει για χρήση πολύ περισσότερο σε πόλη. Η μεγαλύτερη κατανάλωση σε ταξίδι δεν σημαίνει τίποτα απόλυτως αν περναει το μεγαλύτερο μέρος του στην κίνηση. Εχεις εξοικονομήσει το κόστος ταξιδίου 100 φορές. Σημασία έχει να καίει λίγο εκεί που το χρησιμοποιείς περισσότερο, ασυμαντο αν κανεις σπάνια ταξίδια. Ενα πλεονέκτημα σε μη χρήσης πόλης έχει το θερμικό σε Diesel αλλά αλλά πλέον που ολοένα και καταργούνται από τους κατασκευαστές..... Γενικά αν εξαιρέσεις τα ηλεκτρικά (που ναι μεν έχουν χαμηλο κόστος χρήσης αλλά δεν ξερω αν κανουν απόσβεση το αρχικο υψηλό κοστος) είναι ότι οικονομικότερο υπάρχει εκτός ελαχίστως περιπτώσεων σε ανοιχτούς δρόμους και ταξίδια που ακόμα μπορεί να κερδίζουν τα diesel
4 Εγγυηση Μπαταριών. Ναι το βάζω στα θετικά!!!!! γιατι κύριε όταν έχεις 10-12 χρόνια εγγύηση σε μπαταρίες δεν γίνεται να λες οτι ανοικει στα αρνητικά. Ποσο θα κρατήσεις το αμάξι για να σε νοιαζει το μετά των μπαταριών και η αλλαγη τους?????? Απόσβεση θα έχεις κάνει οπότε????
5 κινηση με λίγα χιλιόμετρα αθορυβα μόνο με μπαταρία. χαλαρή οδήγηση σε μποτιλιάρισμα. Φτιαχθηκαν για αυτο και ειναι αγχωλυτικα.
6 Ειναι προχωρημένη τεχνολογία που έχει πολλά χρόνια στην αγορά και έχει λύσει τα οποια παιδικά προβλήματα με αποτέλεσμα παρα την πολυπλοκότητα να είναι αξιοπιστο σαν σύστημα.
Μπορείτε να συμπληρώσετε διορθώσετε
-
@fanis75 said in Toyota C-HR 2016:
@cirus said in Toyota C-HR 2016:
μπορεί να αλλάξει)2 Δεν εχουν όλοι παρκινγκ σπίτι να τα εκμεταλευτούν. Χωρίς αυτό το βασικό τι να το κάνεις το ηλεκτρικό???? (ΑΥΤΟ ΔΕΝ ΑΛΛΑΖΕΙ και είναι μεγάλο μείων γιατι αφορα τεραστιο πληθυσμό)
Συμφωνά σχεδόν σε ολα, αλλα οχι σε αυτό! Γιατι δηλαδη όσοι εχουν θερμικά εχουν και βενζινάδικο σπίτι τους!;!; Και ναι αλλάζει οταν καθε βενζινάδικο θα εχει και φορτιστες (ή μονο φορτιστες αφου η βενζίνη θα αφορά την μειοψηφία).
για να εκμεταλευτείς το φτηνό ρεύμα(φτηνο εννοώ σε σχεση με το ποσο το αγοράζεις από ταχυφορτιστή) είναι αναγκαστικό. Αλλιώς και πολύ ακριβό κόστος απόκτησης και ακριβο κόστος χρήσης. Τουλάχιστον αν έχεις φορτιζεις σπίτι το κόστος χρήσης είναι πολύ μικρό
ασε που δεν κάνει να φορτίζεις με ταχυφορτιστή συνέχεια γιατι κάνεις κακό στις μπαταρίες
-
@manast said in Toyota C-HR 2016:
Θυμίζω υπάρχουν πρατήρια που διαθέτουν καύσιμα για τα προ καταλύτη αυτοκίνητα. (εδώ κυκλοφορούν αρκετά nissan και mazda του μισού τόνου).
Που βρίσκονται αυτά; Δεν έχω δει πουθενά. Το μόνο που υπάρχει είναι κάτι πρόσθετα (σε μπουκαλάκι) για όσα δεν έχουν ειδική κατεργασία στις βαλβίδες για αμόλυβδη. Πολλά μη καταλυτικά όμως έπαιρναν και αμόλυβδη, καθώς ήταν ήδη έτοιμα για αυτήν (οι παλιότεροι θα θυμάστε τα Nissan που έγραφαν πίσω "καίω και αμόλυβδη").
-
@realzeus said in Toyota C-HR 2016:
@manast said in Toyota C-HR 2016:
Θυμίζω υπάρχουν πρατήρια που διαθέτουν καύσιμα για τα προ καταλύτη αυτοκίνητα. (εδώ κυκλοφορούν αρκετά nissan και mazda του μισού τόνου).
Που βρίσκονται αυτά; Δεν έχω δει πουθενά. Το μόνο που υπάρχει είναι κάτι πρόσθετα (σε μπουκαλάκι) για όσα δεν έχουν ειδική κατεργασία στις βαλβίδες για αμόλυβδη. Πολλά μη καταλυτικά όμως έπαιρναν και αμόλυβδη, καθώς ήταν ήδη έτοιμα για αυτήν (οι παλιότεροι θα θυμάστε τα Nissan που έγραφαν πίσω "καίω και αμόλυβδη").
Είναι κάτι φορτηγάκια μισού τόνου (αρκετά, πιο πολλά από τα τωρινά ηλεκτρικά) ξεχασμένα, τα οποία λόγω του βολικού μεγέθους δεν τα αποχωρίζονται οι ιδιοκτήτες. Αποσύρονται όταν τελειώσει και ο ιδιοκτήτης συνήθως.
Είχα την ίδια απορία για τα καύσιμα και ρώτησα που βρίσκουν. Μου είπαν ότι υπάρχουν ακόμα μερικά συγκεκριμένα
βενζινάδικα που τους προμηθεύουν.
Παίζει αυτό που γράφεις να το κάνουν οι βενζινάδες με αμόλυβδη+πρόσθετα. -
Αυτό παίζει, επειδή τα διυλιστήρια δεν βγάζουν βενζίνη για παλιά αυτοκίνητα. Υπάρχει αυτό το μπουκαλάκι σε όλα τα πρατήρια.
Είχα κι εγώ τέτοιο φορτηγάκι στη δουλειά (Skoda Workman του 1993) και απλά έκαιγε αμόλυβδη, χωρίς πρόβλημα. Είπα να του ρίξω κάποτε και το πρόσθετο, αλλά τσάμπα λεφτά...
-
Aυτό είναι ένα τυπικό διάγραμμα της ειδικής κατανάλωσης ενός βενζινοκινητήρα. Δεν έχει σημασία το ποιός είναι, αν και αυτόν τον διάλεξα επίτηδες γιατί έχει πολύ υψηλή συμπίεση, όπως τα περισσότερα υβριδικά. Όλοι όμως οι βενζινοκινητήρες από καταβολής αυτοκίνησης έχουν παρόμοιο διάγραμμα. Ήτοι, υπάρχει μια περιοχή βέλτιστης λειτουργίας, εδώ ο εσωτερικός κύκλος των 230g, δηλαδή εκεί ο εν λόγω κινητήρας στατικά καίει 230 γραμμάρια καύσιμο ανά παραγόμενο Kw ανά ώρα λειτουργίας, στο παράδειγμά μας είναι η περιοχή που αποδίσει 70-100 kw χοντρικά και σε συγκεκριμένες σαλ. Υπάρχουν και οι περιοχές έξω από αυτό τον κύκλο, όλες με χειρότερες καταναλώσεις.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει η περιοχή κάτω από τον κύκλο των 230. Όσο το φορτίο του κινητήρα μειώνεται, τόσο η ειδική κατανάλωση αυξάνεται!
Π.χ., αν από τον εν λόγω κινητήρα που έχει μέγιστη ισχύ 120kw ζητήσεις π.χ. 30kw, τότε σε αυτή την ζώνη θα κάψει 300-350 γραμμάρια ανά παραγόμενο Kw ανά ώρα λειτουργίας ! (προσέξτε το ανά kw).
Εκεί είναι που τα υβριδικά 'θερίζουν'. Στην περιοχή αυτή είτε σταματούν τον κεκ και δουλεύουν μόνο με τον ηλεκτροκινητήρα (= μέγιστη οικονομία), είτε στέλνουν μέρος της ισχύος του κεκ στις μπαταρίες για να τις φορτίσουν και να αποδόσουν αργότερα την ενέργεια αυτή, μετακινώντας παράλληλα τον κύκλο λειτουργίας του κεκ σε καλύτερη (οικονομικότερη) ζώνη συν ότι κερδίσουν από φρεναρίσματα.
Αντίστοιχα και στα υψηλά φορτία. Π.χ. στα 120 kw, την μέγιστη ισχύ, ο εν λόγω καίει περί τα 260 γραμμάρια, αν και αυτό είναι απόλυτα αναμενόμενο. Πάντα να πούμε ότι ο κινητήρας είναι στην πέδη. Στην πράξη, αν το όχημα εκείνη την στιγμή τρέχει με πολλά χλμ. καίει ακόμη παραπάνω λόγω αεροδυναμικών απωλειών.
Εκεί λοιπόν στα 120kw, αν έχει περιθώριο το εν λόγω ιχ και είναι υβριδικό θα κατέβαζε τον κεκ π.χ. στα 90 kw, άρα στην ζώνη των 230 γραμμαρίων (ανά kw ανά ώρα) αντί για 260, και θα έδινε τα υπόλοιπα kw που του λείπουν για να κινηθεί όπως πρέπει μέσω του ηλεκτροκινητήρα και των μπαταριών.
Έτσι κερδίζουν κατανάλωση τα υβρίδια, οι πόλεις από ρύπανση, και τα αυτιά μας από θόρυβο.
Το πόσο θα κερδίσεις είναι θέμα υλοποίησης, όπως και η συνδυασμένη ισχύς/ροπή, καθώς και η αυτονομία. Εμένα π.χ. το Πρίους ΜΚ2 δεν μπορεί να κινηθεί αυτόνομα παραπάνω από μερικές εκατοντάδες μέτρα και αυτά με χαμηλή ταχύτητα, ένα πιο καινούργιο κάνει 1-2 χλμ. με τις μπαταρίες του κι ας είναι 1100Watt και αυτές, ένα φευ μερικές δεκάδες χλμ. και με πιο ζωηρή οδήγηση, αλλά με 10πλάσια μπαταρία από την άλλη.
Μην ψάχνετε για το ποιό είναι οικονομικότερο, ένα υβριδικό βενζίνης ή ένα σκέτο πετρέλαιο. Πιθανόν το δεύτερο στις υψηλές ταχύτητες ή στην ρυμούλκηση, μάλλον το πρώτο στην πόλη και σε διαδρομές με μικρομεσαίες ταχύτητες και φορτία, με την προαίρεση ότι όλα τα άλλα πάνω τους είναι ισοδύναμα, αλλά το ζητούμενο δεν είναι αυτό μόνο. Είναι και πως τα κάνεις τα χλμ αυτά, με τι άνεση, με τι ρύπανση, με τι κατανάλωση (σε όρους όγκου, άρα ανάγκης εισαγόμενου αργού πετρέλαιου) και με τι εξάρτηση σε υποδομές φόρτισης. -
@dstou said in Toyota C-HR 2016:
Aυτό είναι ένα τυπικό διάγραμμα της ειδικής κατανάλωσης ενός βενζινοκινητήρα. Δεν έχει σημασία το ποιός είναι, αν και αυτόν τον διάλεξα επίτηδες γιατί έχει πολύ υψηλή συμπίεση, όπως τα περισσότερα υβριδικά. Όλοι όμως οι βενζινοκινητήρες από καταβολής αυτοκίνησης έχουν παρόμοιο διάγραμμα. Ήτοι, υπάρχει μια περιοχή βέλτιστης λειτουργίας, εδώ ο εσωτερικός κύκλος των 230g, δηλαδή εκεί ο εν λόγω κινητήρας στατικά καίει 230 γραμμάρια καύσιμο ανά παραγόμενο Kw ανά ώρα λειτουργίας, στο παράδειγμά μας είναι η περιοχή που αποδίσει 70-100 kw χοντρικά και σε συγκεκριμένες σαλ. Υπάρχουν και οι περιοχές έξω από αυτό τον κύκλο, όλες με χειρότερες καταναλώσεις.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει η περιοχή κάτω από τον κύκλο των 230. Όσο το φορτίο του κινητήρα μειώνεται, τόσο η ειδική κατανάλωση αυξάνεται!
Π.χ., αν από τον εν λόγω κινητήρα που έχει μέγιστη ισχύ 120kw ζητήσεις π.χ. 30kw, τότε σε αυτή την ζώνη θα κάψει 300-350 γραμμάρια ανά παραγόμενο Kw ανά ώρα λειτουργίας ! (προσέξτε το ανά kw).
Εκεί είναι που τα υβριδικά 'θερίζουν'. Στην περιοχή αυτή είτε σταματούν τον κεκ και δουλεύουν μόνο με τον ηλεκτροκινητήρα (= μέγιστη οικονομία), είτε στέλνουν μέρος της ισχύος του κεκ στις μπαταρίες για να τις φορτίσουν και να αποδόσουν αργότερα την ενέργεια αυτή, μετακινώντας παράλληλα τον κύκλο λειτουργίας του κεκ σε καλύτερη (οικονομικότερη) ζώνη συν ότι κερδίσουν από φρεναρίσματα.
Αντίστοιχα και στα υψηλά φορτία. Π.χ. στα 120 kw, την μέγιστη ισχύ, ο εν λόγω καίει περί τα 260 γραμμάρια, αν και αυτό είναι απόλυτα αναμενόμενο. Πάντα να πούμε ότι ο κινητήρας είναι στην πέδη. Στην πράξη, αν το όχημα εκείνη την στιγμή τρέχει με πολλά χλμ. καίει ακόμη παραπάνω λόγω αεροδυναμικών απωλειών.
Εκεί λοιπόν στα 120kw, αν έχει περιθώριο το εν λόγω ιχ και είναι υβριδικό θα κατέβαζε τον κεκ π.χ. στα 90 kw, άρα στην ζώνη των 230 γραμμαρίων (ανά kw ανά ώρα) αντί για 260, και θα έδινε τα υπόλοιπα kw που του λείπουν για να κινηθεί όπως πρέπει μέσω του ηλεκτροκινητήρα και των μπαταριών.
Έτσι κερδίζουν κατανάλωση τα υβρίδια, οι πόλεις από ρύπανση, και τα αυτιά μας από θόρυβο.
Το πόσο θα κερδίσεις είναι θέμα υλοποίησης, όπως και η συνδυασμένη ισχύς/ροπή, καθώς και η αυτονομία. Εμένα π.χ. το Πρίους ΜΚ2 δεν μπορεί να κινηθεί αυτόνομα παραπάνω από μερικές εκατοντάδες μέτρα και αυτά με χαμηλή ταχύτητα, ένα πιο καινούργιο κάνει 1-2 χλμ. με τις μπαταρίες του κι ας είναι 1100Watt και αυτές, ένα φευ μερικές δεκάδες χλμ. και με πιο ζωηρή οδήγηση, αλλά με 10πλάσια μπαταρία από την άλλη.
Μην ψάχνετε για το ποιό είναι οικονομικότερο, ένα υβριδικό βενζίνης ή ένα σκέτο πετρέλαιο. Πιθανόν το δεύτερο στις υψηλές ταχύτητες ή στην ρυμούλκηση, μάλλον το πρώτο στην πόλη και σε διαδρομές με μικρομεσαίες ταχύτητες και φορτία, με την προαίρεση ότι όλα τα άλλα πάνω τους είναι ισοδύναμα, αλλά το ζητούμενο δεν είναι αυτό μόνο. Είναι και πως τα κάνεις τα χλμ αυτά, με τι άνεση, με τι ρύπανση, με τι κατανάλωση (σε όρους όγκου, άρα ανάγκης εισαγόμενου αργού πετρέλαιου) και με τι εξάρτηση σε υποδομές φόρτισης.Respect και μονο καηκαν ολα τα προηγουμενα 30 ποστ.ΜΠΡΑΒΟ
-
@tkin73 said in Toyota C-HR 2016:
@lap said in Toyota C-HR 2016:
Παιδιά και 5% πιο οικονομικό να είναι ένα diesel στο ταξίδι από ότι ένα σύγχρονο hybrid στην πόλη που θα ξαναμπεί θα είναι 40% πιο λαίμαργο. Οπότε το ισοζύγιο είναι θετικό υπέρ του hybrid
Τα νούμερα που βάζεις είναι θεωρητικά και σε βάρος ενός οικονομικού ντίζελ. Το δικό μου πχ που είναι οικονομικό και ανάλογου μεγέθους με το chr καίει 5.2 στα 130 και το chr λένε ότι καίει 6.3 αυτό με 10 λεπτά διαφορά που έχει τώρα το καύσιμο ( όχι 30-40 που είχε εδώ και μια 7ετια) η διαφορά στο ταξίδι είναι 22% όχι 5 που λες.
Στην πόλη σε κίνηση το Τογιότα καίει 5 και το ντίζελ μου 7 διαφορά 32%. Από εκεί και μετά είναι τι διαδρομές κάνεις. Εγώ πχ κανονικά κάνω χλμ 90-10 σε περιφεριακή οδό πως θα πατσισω και θα βγει οικονομικότερο το υβριδικό;
Όλα εξαρτώνται από την αναλογία χλμ και χρόνου που κινεί κάποιος το αμάξι του. Η μισή Ελλάδα που μένει επαρχία και κάνει 4-5 χλμ την μέρα με 2-3 το πολύ φανάρια στο δρόμο του και κάποιες εκδρομες σε επαρχιακούς δρόμους πως θα δει όφελος με το υβριδικό;
Ναι αυτός που μένει Χαλάνδρι και πηγαίνει κέντρο και νότια κάθε μέρα και το μακρινό του ταξίδι είναι μέχρι την εξωτική Θήβα και για ούζο στην Χαλκίδα και στο τσακιρ κέφι βαράει και ένα τολο να πάρει υβριδικό θα έχει όφελος. Οι υπόλοιποι όμως γιατί για να πηγαίνουν με 100 στην ΕΟ και να τους παίζουν τα φώτα τα ΚΤΕΛ;Δεν χρειάζεται να υποθέτουμε και να φτιάχνουμε σενάρια. Ποια είναι η μέση ετήσια κατανάλωση σου; Εμένα είναι 4 λίτρα/100 χλμ.
-
@dstou said in Toyota C-HR 2016:
Μην ψάχνετε για το ποιό είναι οικονομικότερο, ένα υβριδικό βενζίνης ή ένα σκέτο πετρέλαιο. Πιθανόν το δεύτερο στις υψηλές ταχύτητες ή στην ρυμούλκηση, μάλλον το πρώτο στην πόλη και σε διαδρομές με μικρομεσαίες ταχύτητες και φορτία, με την προαίρεση ότι όλα τα άλλα πάνω τους είναι ισοδύναμα, αλλά το ζητούμενο δεν είναι αυτό μόνο. Είναι και πως τα κάνεις τα χλμ αυτά, με τι άνεση, με τι ρύπανση, με τι κατανάλωση (σε όρους όγκου, άρα ανάγκης εισαγόμενου αργού πετρέλαιου) και με τι εξάρτηση σε υποδομές φόρτισης.
Πολύ σωστή προσέγγιση.
Φτάσαμε στο 2023 κι ακόμη κάποιοι ασχολούνται με diesel, dpf, adblue και τα προβλήματά τους που καθημερινά διαβάζουμε στο forum, με το επιχείρημα οτι τα diesel (ενδεχομένως) είναι κατά τι οικονομικότερα απο τα αυτοφορτιζόμενα υβριδικά στον αυτοκινητόδρομο, λες κι όλοι κάνουμε κάθε μέρα ταξίδια στην Εθνική οδό...
Πολλές φορές οδηγώντας (ή οντας μποτιλιαρισμένος με) το υβριδικό μου, σκέφτομαι πόσο καλύτερες θα ήταν οι συνθήκες των αστικών και περιαστικών περιοχών (από άποψη ατμοσφαιρικής ρύπανσης, ηχορύπανσης, άνεσης και ευκολίας οδήγησης για τους οδηγούς λόγω αυτόματου κιβωτίου και αγχολυτικής λειτουργίας), εάν το ποσοστό των υβριδικών ήταν ακόμη μεγαλύτερο.
Ευτυχως (έστω και καθυστερημένα), οι μη εμπαθείς και προκατειλημμένοι αναγνωρίζουν πλέον την αξία των υβριδικών. Δεν ειναι τυχαίο ότι τα θέματα με υβριδικά Toyota μονοπωλούν εδώ και καιρό το forum.
Προτείνω στους πλέον δύσπιστους να συμβιώσουν με ένα υβριδικό για κάποιες μέρες και είμαι σχεδόν σίγουρος οτι κι αυτοί θα αναθεωρήσουν. -
@dstou said in Toyota C-HR 2016:
Aυτό είναι ένα τυπικό διάγραμμα της ειδικής κατανάλωσης ενός βενζινοκινητήρα. Δεν έχει σημασία το ποιός είναι, αν και αυτόν τον διάλεξα επίτηδες γιατί έχει πολύ υψηλή συμπίεση, όπως τα περισσότερα υβριδικά. Όλοι όμως οι βενζινοκινητήρες από καταβολής αυτοκίνησης έχουν παρόμοιο διάγραμμα. Ήτοι, υπάρχει μια περιοχή βέλτιστης λειτουργίας, εδώ ο εσωτερικός κύκλος των 230g, δηλαδή εκεί ο εν λόγω κινητήρας στατικά καίει 230 γραμμάρια καύσιμο ανά παραγόμενο Kw ανά ώρα λειτουργίας, στο παράδειγμά μας είναι η περιοχή που αποδίσει 70-100 kw χοντρικά και σε συγκεκριμένες σαλ. Υπάρχουν και οι περιοχές έξω από αυτό τον κύκλο, όλες με χειρότερες καταναλώσεις.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει η περιοχή κάτω από τον κύκλο των 230. Όσο το φορτίο του κινητήρα μειώνεται, τόσο η ειδική κατανάλωση αυξάνεται!
Π.χ., αν από τον εν λόγω κινητήρα που έχει μέγιστη ισχύ 120kw ζητήσεις π.χ. 30kw, τότε σε αυτή την ζώνη θα κάψει 300-350 γραμμάρια ανά παραγόμενο Kw ανά ώρα λειτουργίας ! (προσέξτε το ανά kw).
Εκεί είναι που τα υβριδικά 'θερίζουν'. Στην περιοχή αυτή είτε σταματούν τον κεκ και δουλεύουν μόνο με τον ηλεκτροκινητήρα (= μέγιστη οικονομία), είτε στέλνουν μέρος της ισχύος του κεκ στις μπαταρίες για να τις φορτίσουν και να αποδόσουν αργότερα την ενέργεια αυτή, μετακινώντας παράλληλα τον κύκλο λειτουργίας του κεκ σε καλύτερη (οικονομικότερη) ζώνη συν ότι κερδίσουν από φρεναρίσματα.
Αντίστοιχα και στα υψηλά φορτία. Π.χ. στα 120 kw, την μέγιστη ισχύ, ο εν λόγω καίει περί τα 260 γραμμάρια, αν και αυτό είναι απόλυτα αναμενόμενο. Πάντα να πούμε ότι ο κινητήρας είναι στην πέδη. Στην πράξη, αν το όχημα εκείνη την στιγμή τρέχει με πολλά χλμ. καίει ακόμη παραπάνω λόγω αεροδυναμικών απωλειών.
Εκεί λοιπόν στα 120kw, αν έχει περιθώριο το εν λόγω ιχ και είναι υβριδικό θα κατέβαζε τον κεκ π.χ. στα 90 kw, άρα στην ζώνη των 230 γραμμαρίων (ανά kw ανά ώρα) αντί για 260, και θα έδινε τα υπόλοιπα kw που του λείπουν για να κινηθεί όπως πρέπει μέσω του ηλεκτροκινητήρα και των μπαταριών.
Έτσι κερδίζουν κατανάλωση τα υβρίδια, οι πόλεις από ρύπανση, και τα αυτιά μας από θόρυβο.
Το πόσο θα κερδίσεις είναι θέμα υλοποίησης, όπως και η συνδυασμένη ισχύς/ροπή, καθώς και η αυτονομία. Εμένα π.χ. το Πρίους ΜΚ2 δεν μπορεί να κινηθεί αυτόνομα παραπάνω από μερικές εκατοντάδες μέτρα και αυτά με χαμηλή ταχύτητα, ένα πιο καινούργιο κάνει 1-2 χλμ. με τις μπαταρίες του κι ας είναι 1100Watt και αυτές, ένα φευ μερικές δεκάδες χλμ. και με πιο ζωηρή οδήγηση, αλλά με 10πλάσια μπαταρία από την άλλη.
Μην ψάχνετε για το ποιό είναι οικονομικότερο, ένα υβριδικό βενζίνης ή ένα σκέτο πετρέλαιο. Πιθανόν το δεύτερο στις υψηλές ταχύτητες ή στην ρυμούλκηση, μάλλον το πρώτο στην πόλη και σε διαδρομές με μικρομεσαίες ταχύτητες και φορτία, με την προαίρεση ότι όλα τα άλλα πάνω τους είναι ισοδύναμα, αλλά το ζητούμενο δεν είναι αυτό μόνο. Είναι και πως τα κάνεις τα χλμ αυτά, με τι άνεση, με τι ρύπανση, με τι κατανάλωση (σε όρους όγκου, άρα ανάγκης εισαγόμενου αργού πετρέλαιου) και με τι εξάρτηση σε υποδομές φόρτισης.Τα 30 kW μπορείς να τα πάρεις και αυτά στην χαμηλή ειδική κατανάλωση (2200 rpm, 130 Nm (29,9 kW δίνει), λιγότερο από 230 g/kWh) και αυτό εκμεταλλεύονται επίσης τα υβριδικά.
-
Αυτος ο χάρτης μπορεί να χρησιμοποιηθεί ακόμα και για την άλλη συζήτηση με τα ev μέσα στην πόλη και τα επιχειρήματα περί μόλυνσης και της απόδοσης των θερμικών και των ev ακόμα και αν το ρεύμα των ev παραγόταν εξ ολοκλήρου με θερμικό τρόπο.
Με λίγα λόγια, το ηλεκτρικό σχεδόν πάντοτε κινείται στην αποδοτικότερη περιοχή του χάρτη του μέσα στην πόλη, ( όπως και οι ηλεκτροκινητήρες των υβριδικών) η οποία σε απόλυτα νούμερα είναι αισθητά υψηλότερη των θερμικών.
Αν την μεγάλη διαφορά τους την πολλαπλασιάσουμε επί εκατοντάδες εκατομμύρια οχήματα στις πόλεις το αποτέλεσμα ακόμα και αν δεν είχαμε καθόλου ΑΠΕ είναι πολύ μεγάλη.
-
@bill_hsd said in Toyota C-HR 2016:
Προτείνω στους πλέον δύσπιστους να συμβιώσουν με ένα υβριδικό για κάποιες μέρες και είμαι σχεδόν σίγουρος οτι κι αυτοί θα αναθεωρήσουν.
Εξαρτάται από τις διαδρομές του καθενός...
-
@realzeus said in Toyota C-HR 2016:
@bill_hsd said in Toyota C-HR 2016:
Προτείνω στους πλέον δύσπιστους να συμβιώσουν με ένα υβριδικό για κάποιες μέρες και είμαι σχεδόν σίγουρος οτι κι αυτοί θα αναθεωρήσουν.
Εξαρτάται από τις διαδρομές του καθενός...
Ακριβώς! Εγώ έχω το κατά γάτον χρέπι που κάνει μόνο ταξίδια, 520χλμ κάθε εβδομάδα…είναι και euro 5 όποτε ούτε adblue ούτε θέμα με το dpf λόγω διαδρομών έχω. Δεν κρύβω όμως ότι σκέφτομαι ένα υβριδικό Toyota για 2ο στο μέλλον που θα χρησιμοποιείται κάθε μέρα σε όλων των ειδών τις διαδρομές.
-
Εγώ θα ήθελα πάρα πολύ ενα Hybrid HONDA CIVIC να συμβιωσω μαζί του
από ΤΟΥΟΤΑ οχι δεν με συγκινεί ΚΑΝΕΝΑ
-
@agpr said in Toyota C-HR 2016:
@tkin73 said in Toyota C-HR 2016:
@lap said in Toyota C-HR 2016:
Παιδιά και 5% πιο οικονομικό να είναι ένα diesel στο ταξίδι από ότι ένα σύγχρονο hybrid στην πόλη που θα ξαναμπεί θα είναι 40% πιο λαίμαργο. Οπότε το ισοζύγιο είναι θετικό υπέρ του hybrid
Τα νούμερα που βάζεις είναι θεωρητικά και σε βάρος ενός οικονομικού ντίζελ. Το δικό μου πχ που είναι οικονομικό και ανάλογου μεγέθους με το chr καίει 5.2 στα 130 και το chr λένε ότι καίει 6.3 αυτό με 10 λεπτά διαφορά που έχει τώρα το καύσιμο ( όχι 30-40 που είχε εδώ και μια 7ετια) η διαφορά στο ταξίδι είναι 22% όχι 5 που λες.
Στην πόλη σε κίνηση το Τογιότα καίει 5 και το ντίζελ μου 7 διαφορά 32%. Από εκεί και μετά είναι τι διαδρομές κάνεις. Εγώ πχ κανονικά κάνω χλμ 90-10 σε περιφεριακή οδό πως θα πατσισω και θα βγει οικονομικότερο το υβριδικό;
Όλα εξαρτώνται από την αναλογία χλμ και χρόνου που κινεί κάποιος το αμάξι του. Η μισή Ελλάδα που μένει επαρχία και κάνει 4-5 χλμ την μέρα με 2-3 το πολύ φανάρια στο δρόμο του και κάποιες εκδρομες σε επαρχιακούς δρόμους πως θα δει όφελος με το υβριδικό;
Ναι αυτός που μένει Χαλάνδρι και πηγαίνει κέντρο και νότια κάθε μέρα και το μακρινό του ταξίδι είναι μέχρι την εξωτική Θήβα και για ούζο στην Χαλκίδα και στο τσακιρ κέφι βαράει και ένα τολο να πάρει υβριδικό θα έχει όφελος. Οι υπόλοιποι όμως γιατί για να πηγαίνουν με 100 στην ΕΟ και να τους παίζουν τα φώτα τα ΚΤΕΛ;Δεν χρειάζεται να υποθέτουμε και να φτιάχνουμε σενάρια. Ποια είναι η μέση ετήσια κατανάλωση σου; Εμένα είναι 4 λίτρα/100 χλμ.
5.1lt είναι κουβέντα τώρα αυτη; Εσύ μπορεί να το δουλεύεις ως ταξί στο Σύνταγμα! Κάνε το Αθήνα Θεσσαλονίκη με 130 να σε δω τι θα κάψεις. Πάνε μια εκδρομή σε απαιτητικές αναβάσεις να δω τα 4 άρια σου. Δεν έχει νόημα αυτή η κουβέντα. Αν κάνεις τον ταρίφα στην Αθήνα πάρε υβριδικό .
Toyota C-HR 2016