Πριν λίγες μέρες προέκυψε ένα Audi Q2 diesel 2λιτρο, με το 7άρι αυτόματο κιβώτιο.
Ήταν φίλου που μου το άφησε λίγες μέρες, αποκτημένο με leasing τον Ιανουάριο του 2023.
Συμμαζεμένο σε διαστάσεις, εμφάνιση συμπαθητική, ποιότητα εξωτερικά στα πλαίσια της Audi, κλείσιμο πόρτας τυπικά γερμανικό, μόνο που οι δεξιές πόρτες εμπρός - πίσω, έκλειναν καλύτερα από τις αντίστοιχες αριστερές.
Αρκετά περίεργο, όπως και κάποια διακοσμητικά περιμετρικά που δεν έτυχαν και της καλύτερης τοποθέτησης.
Το καπό μακρύ, με 2 μάνταλα που το συγκρατούν (καλό λόγω μεγέθους και οριζόντιας θέσης, για να μην τρέμει στο ταξίδι), με δυνατό αμορτισέρ.
Ο κινητήρας ο γνωστός 2λιτρος της VAG, τακτοποιημένος, με τις γνωστές τσόντες ανάμεσα στα φτερά και το σασί, για να κρατάνε ψηλά την γραμμή που πρέπει να έχει το αυτοκίνητο για να δείχνει ότι είναι θηρίο (τρίχες, όχι μόνο για αυτό, αλλά και για όλη την κατηγορία).
Ο χώρος αποσκευών καλός με μοκέτα και τακτοποιημένος.
Το εσωτερικό κατάμαυρο, με σχετικά μαλακό υλικό στο ταμπλό.
Απογοήτευση η ταπετσαρία στις πόρτες, σκληρό πλαστικό κάκιστης ποιότητα, με ελάχιστο διαφορετικό υλικό στο σημείο που ακουμπά ο αγκώνας.
Όλα τα πλαστικά σκληρά και φθηνά σε αίσθηση, όπως και η κονσόλα ανάμεσα στα καθίσματα, που δεν είναι αντάξια ενός Audi.
Εμφανή τα σημάδια στα πλαστικά, έχεις την αίσθηση ότι χαράσσονται με το βλέμμα.
Αντίστοιχα συναισθήματα είχα και από το εσωτερικό του VW Taigo που είχα για αρκετές μέρες πριν ένα δίμηνο.
Οι χώροι μέτριοι, στα πλαίσια της κατηγορίας, η θέση οδήγησης καλή, αλλά ο χώρος του οδηγού, για τους μεγαλόσωμους πολύ περιορισμένος, που με τα μικρά παράθυρα σου δημιουργεί μια ασφυξία.
Ο πίνακας οργάνων ψηφιακός καλά γραφικά, αλλά η κεντρική οθόνη μέτρια και μικρή.
Ο εξοπλισμός ελάχιστος, λόγω leasing ίσως είναι ότι πιο βασικό μπορεί να προσφέρει η Audi για να είναι χαμηλό το κόστος αγοράς.
Αν έχεις συνηθίσει σε πλούσια εξοπλισμένα αυτοκίνητα, δεν το συνηθίζεις με τίποτα.
Ο κινητήρας παίρνει άμεσα εμπρός είτε ζεστός είτε κρύος.
Παράγει αρκετό θόρυβο όχι πολύ έντονο όπως άλλα diesel, αλλά καταλαβαίνεις ότι είναι diesel.
Το start - stop λειτουργεί ακόμα και χωρίς η θερμοκρασία του να είναι η κανονική και κατά την έναυση έχει αρκετό κραδασμό, στο σβήσιμο είναι αθόρυβος.
Τα κιβώτια της VAG έχουν βελτιωθεί πολύ, ταχύτατο είτε ανεβάζει είτε κατεβάζει, κρατάει τις στροφές χαμηλά (αλλάζει ταχύτητα ανάμεσα στις 1.500 με 2.500 στροφές) βοηθάει και η τεράστια ροπή.
Με ενόχλησε ότι βάζει πρώτη μόνο όταν ξεκινάς, ακόμα και με 10 km/h (ή και λιγότερο) αν πατήσεις απότομα το γκάζι σε ανηφορική διασταύρωση, δεν κατεβάζει σε πρώτη και προτιμάει να πατινάρει τον συμπλέκτη με την δευτέρα.
Στο παρκάρισμα έχει την περίεργη αίσθηση αυτών των κιβωτίων, αλλά βοηθάει η ροπή και το κάνει καλύτερο στις ίδιες συνθήκες από το κιβώτιο που έχει το χιλιάρι.
Εκνευριστικό το start - stop με τον κλιματισμό ανοιχτό μέσα στην πόλη, πέρα από τον κραδασμό, η αυξομείωση της θερμοκρασίας του αέρα σε χαλάει.
Είσαι σταματημένος στο φανάρι, ανάβει πράσινο, αφήνεις το φρένο, ξεκινάει ο κινητήρας, βάζει πρώτη το κιβώτιο, ξεκινάει νωχελικά στην αρχή και λες είναι ψόφιο.
Μόλις το τσαρουχωσεις όμως, τα δίνει όλα, το κιβώτιο είναι στο στοιχείο του και ορμάει μπροστά επιταχύνοντας με όρεξη, παρ' όλο τον έντονο θόρυβο.
Η ανάρτηση είναι άνετη, αλλά δεν λείπουν κάποιοι τριγμοί κυρίως στην αλλαγή θερμοκρασίας των πλαστικών του ταμπλό.
Το αυτοκίνητο είχε λίγο περισσότερο από 14.000 km και είχε συνεχώς αναμμένο στο ταμπλό ότι χρειάζεται adblue στα επόμενα 1.000 km.
Όπως μου είπε ο κάτοχος, είχε προσθέσει στα 7.5000 km γιατί είχε βγάλει μήνυμα και ξαναέβγαλε τώρα στις 14.000.
Η μέση κατανάλωση που είχε το αυτοκίνητο στα τελευταία 5.000 km ήταν 6,7 λίτρα καλή τιμή για το μέγεθος του κινητήρα.
Στις καθημερινές κοντινές μετακινήσεις δεν έπεφτε κάτω από 7,5 lit.
Το αυτοκίνητο δεν μπορείς να το θεωρήσεις premium, ίσως οι ακριβότερες εκδόσεις έχουν καλύτερα υλικά.
Ο εξοπλισμός φτιάχνει, αν έχεις χρήματα, αλλά ο κινητήρας είναι όλα τα λεφτά σε ανοιχτό δρόμο.
Στην πόλη, σε καθημερινή μετακίνηση, υπάρχουν καλύτερα συστήματα κίνησης πιο οικονομικά και με πιο ποιοτικά χαρακτηριστικά.