-
@driver-m said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
@andya3 said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Έχουν και οι πλούσιες Κεντρο-Ευρωπαικές χώρες ποσοστά πληθυσμού με μικρότερα εισοδήματα που θα δυσκολευτούν να πάρουν ηλεκτρικό.
Οπότε αναγκαστικά θα πρέπει να μειωθούν οι τιμές. Και θα ευνοηθούμε κι εμείς οι φτωχότεροι. Μην τα βλέπουμε όλα μαύρα.Η βασική μας διαφορά θα είναι ότι ο Γερμανός πχ θα μπορεί να παίρνει το Id3 κι εμείς το μικρότερο και φθηνότερο Id2 Αλλά και τώρα αναλογικά κάπως έτσι δεν είναι η κατάσταση με τα θερμικά?
To θεμα ειναι τι ποσοστο του πληθυσμου στις σοβαρες χωρες της ΕΕ ειναι σε τετοια κατασταση και τι ποσοστο ειναι εδω. Προφανως σε ολες τις χωρες υπαρχει φτωχος κοσμος που δεν εχει να δωσει 30-40 χιλιαρικα για ενα πληρως ηλεκτρικο αυτοκινητο και καππιοι μπορει να μην εχουν ουτε γενικα για ιδιωτικο μεσο και να κινουνται με τα μεσα μεταφορας, απλα στην Ελλαδα η συντριπτικη πλειοψηφια του πληθυσμου αδυνατει και θα αδυνατει (αφου ολα πανε κατα διαολου χωρις καμια αχτιδα προοδου) να δωσει τοσα χρηματα για ενα συγχρονο αυτοκινητο ενω πχ στη Δανια, μιας κι αναφερθηκε, ο μεσος μισθωτος βγαζει οσο κοστιζει ενα τετοιο αυτοκινητο το χρονο. Εδω ο μεσος μισθωτος δεν βγαζει ουτε το 1/3.
Οποτε για την Ελλαδα βλεπω η ηλεκτροκινηση, τουλαχιστον σε μαζικο βαθμο, να παραμενει στο περιθωριο για 10+ χρονια, εκτος κι αν γεμισουμε τιποτα κινεζικα ρημαδια των 5-6 χιλιαδων ευρω με τελικη ταχυτητα τα 60χλμ ανα ωρα κι αυτονομια 100 χιλιομετρων. Κατι σαν αμι αλλα απ'τα lidl.
Αν εννοουμε αυτο ως επικρατηση της ηλεκτροκινησης, εγω το θεωρω ως μεσαιωνα κυριολεκτικα αφου θα γεμισει ο δρομος αστεια οχηματα που θα θυμιζουν κατι τρικυκλα robin του 80.
Ελπιζω να μην καταντησουμε εκει γιατι αν ειναι ετσι, χιλιες φορες παλαιοτερα αλλα ασφαλη και ποιοτικα οχηματα παρα οχηματα με μηδενικη ενεργητικη και παθητικη ασφαλεια με μονο προσον τον ηλεκτροκινητηρα.Δε χρειάζεται τόση απαισιοδοξία. Οι τιμές των ηλεκτρικών θα προσγειωθούν κάποια στιγμή.
Υπάρχουν συγκεκριμένες τακτικές που εισάγονται καινοτόμα τεχνολογικά προιόντα στην αγορά. Πρώτα ξαφρίζονται τα μεγάλα πορτοφόλια, μετά τα μεσαία και τέλος τα μικρά.
Εμείς στην Ελλάδα ανήκουμε στα μικρά πορτοφόλια, άρα θα περιμένουμε τη σειρά μας. Με μερικά χρόνια καθυστέρηση από την υπόλοιπη Ευρώπη, ως συνήθως σε όλα τα θέματα. -
@lap said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Ααα πολύ καλές τιμές.
Τώρα έχω εγώ απορίες.
Ο λ της bosch σου λειτουργεί σωστά; Πολύ ενδιαφέρον αυτό!!!! Αλλάζει τα δεδομένα που ξέρω. Σε ότι συζητήσεις έχω κάνει όλοι λένε πως έχουν ακούσει πως σε κάποιους πιάνει ο bosch αλλά σε όσους εχω ρωτήσει σε συζητήσεις και σε συνεργία ποτέ δεν τους κάθετε καλά ο bosch, μετά λίγο καιρό ξαναβγαζει θέμα, anti-pollution fault κτλ. Είσαι λοιπόν από αυτούς που η φήμη επιβεβαιώνεται!!!!
Ερωτηση δεύτερη. Συζητούσα με παλικάρι και λέγαμε για τα kyb excel g και δεν ξέραμε αν τελικά φτάνουν τα εργοστασιακά. Τελικά δεν τα φτάνουν, τι να βάλει;
Όταν όλα θα γίνουν ηλεκτρικά θα έχει κάποια αξία η bmw. Το πιστεύω. Δεν ξέρω απλα αν σε βολεύει λόγω του ότι θα έχεις γκαράζ άρα άνετα φορτίζεις ηλεκτρικό
Ειναι ο δευτερος λ που δεν παιζει και φοβερο ρολο, oχι ο πρωτος που ποτε δεν ειχε θεμα και ειναι ακομα ο εργοσταδιακος. Αλλα και παλι απ'οταν τον αλλαξα ουτε antipollution faulty ξαναβγηκε, ουτε κομπιασματα και αρρυθμις, τιποτα, και γενικα ειδα και μια μικρη μειωση στην καταναλωση (μισο λιτρο σιγουρα).
Τα excel g παλι δεν εχουν σιγουρα την ανεση των εργοστασιακων που ηταν κορυφαια. Αλλα εχουν λιγοτερες κλισεις στις στροφες και εμπνεουν ισως περισσοτερη σταθεροτητα. Αλλα επειδη εγω κυριως στην πολη το χρησιμοποιω το αυτοκινητο, θα προτιμουσα το μαγικο χαλι της εργοστασιακης αναρτησης απ'το λιγο πιο σπορ στησιμο της kyb. Αν κι ο φιλος σου θελει ανεση ας δει καλυτερα και monroe ή sachs. Εμενα μ'ενδιεφερε και η διαρκεια παντως και νομιζω οτι στα χρηματα αυτα η kyb βγαζει τα περισσοτερα χιλιομετρα.Οσο για την αξια που λες, ισως οι 6κυλινδρες bmw, περα απ'τα ειδικα Μ μοντελα, να παρουν καποια αξια παραπανω απ'αυτη που εχουν ηδη μιας και οι Ι6 ατμοσφαιρικοι κινητηρες της bmw ηταν και παραμενουν κατα τη γνωμη μου κορυφαιοι σε αισθηση, αποδοση και αξιοπιστια. Ενα απλο διλιτρο σαν το δικο μου δε βρισκω το λογο να παρει σοβαρη αξια αλλα δεν μ'ενδιαφερει κιολας, δεν το βλεπω σαν επενδυση αλλα καθαρα απο συναισθηματικη αποψη.
Οσο για το γκαραζ, εχω δυο θεσεις, μια για την 320 και μια για το 207. Οποτε ενα ηλεκτρικο θεωρητικα θα επαιρνε την θεση του 207 που ως τοτε θα ειχε παει για αποσυρση. -
@andya3 said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
@driver-m said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
@andya3 said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Έχουν και οι πλούσιες Κεντρο-Ευρωπαικές χώρες ποσοστά πληθυσμού με μικρότερα εισοδήματα που θα δυσκολευτούν να πάρουν ηλεκτρικό.
Οπότε αναγκαστικά θα πρέπει να μειωθούν οι τιμές. Και θα ευνοηθούμε κι εμείς οι φτωχότεροι. Μην τα βλέπουμε όλα μαύρα.Η βασική μας διαφορά θα είναι ότι ο Γερμανός πχ θα μπορεί να παίρνει το Id3 κι εμείς το μικρότερο και φθηνότερο Id2 Αλλά και τώρα αναλογικά κάπως έτσι δεν είναι η κατάσταση με τα θερμικά?
To θεμα ειναι τι ποσοστο του πληθυσμου στις σοβαρες χωρες της ΕΕ ειναι σε τετοια κατασταση και τι ποσοστο ειναι εδω. Προφανως σε ολες τις χωρες υπαρχει φτωχος κοσμος που δεν εχει να δωσει 30-40 χιλιαρικα για ενα πληρως ηλεκτρικο αυτοκινητο και καππιοι μπορει να μην εχουν ουτε γενικα για ιδιωτικο μεσο και να κινουνται με τα μεσα μεταφορας, απλα στην Ελλαδα η συντριπτικη πλειοψηφια του πληθυσμου αδυνατει και θα αδυνατει (αφου ολα πανε κατα διαολου χωρις καμια αχτιδα προοδου) να δωσει τοσα χρηματα για ενα συγχρονο αυτοκινητο ενω πχ στη Δανια, μιας κι αναφερθηκε, ο μεσος μισθωτος βγαζει οσο κοστιζει ενα τετοιο αυτοκινητο το χρονο. Εδω ο μεσος μισθωτος δεν βγαζει ουτε το 1/3.
Οποτε για την Ελλαδα βλεπω η ηλεκτροκινηση, τουλαχιστον σε μαζικο βαθμο, να παραμενει στο περιθωριο για 10+ χρονια, εκτος κι αν γεμισουμε τιποτα κινεζικα ρημαδια των 5-6 χιλιαδων ευρω με τελικη ταχυτητα τα 60χλμ ανα ωρα κι αυτονομια 100 χιλιομετρων. Κατι σαν αμι αλλα απ'τα lidl.
Αν εννοουμε αυτο ως επικρατηση της ηλεκτροκινησης, εγω το θεωρω ως μεσαιωνα κυριολεκτικα αφου θα γεμισει ο δρομος αστεια οχηματα που θα θυμιζουν κατι τρικυκλα robin του 80.
Ελπιζω να μην καταντησουμε εκει γιατι αν ειναι ετσι, χιλιες φορες παλαιοτερα αλλα ασφαλη και ποιοτικα οχηματα παρα οχηματα με μηδενικη ενεργητικη και παθητικη ασφαλεια με μονο προσον τον ηλεκτροκινητηρα.Δε χρειάζεται τόση απαισιοδοξία. Οι τιμές των ηλεκτρικών θα προσγειωθούν κάποια στιγμή.
Υπάρχουν συγκεκριμένες τακτικές που εισάγονται καινοτόμα τεχνολογικά προιόντα στην αγορά. Πρώτα ξαφρίζονται τα μεγάλα πορτοφόλια, μετά τα μεσαία και τέλος τα μικρά.
Εμείς στην Ελλάδα ανήκουμε στα μικρά πορτοφόλια, άρα θα περιμένουμε τη σειρά μας. Με μερικά χρόνια καθυστέρηση από την υπόλοιπη Ευρώπη, ως συνήθως σε όλα τα θέματα.Πιο πολυ ρεαλισμος ειναι παρα απαισιοδοξια. Μακαρι να φτηνυνουν ωστε να μπορει να παρει ενας μεσος Ελληνας μισθωτος με 20 χιλιαρικα ενα καλο ηλεκτρικο sedan να κυκλοφορει και να ταξιδευει με ασφαλεια, οπως επαιρνε παλια ενα ford mondeo, opel vectra, peugeot 407 κ.ο.κ. με μισθους ενος χρονου πανω κατω.
Αλλα νομιζω πλεον οτι το βιοτικο επιπεδο της χωρας μας ειναι τοσο χαμηλο που θυμιζει και θα θυμιζει πιο πολυ ασιατικη χωρα παρα ευρωπαικη ή ακομα και το δικο μας παρελθον.
Μακαρι να πεσω εξω. -
@piliourits said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Υπάρχει κάτι άλλο κοινό στη ζωή ενός Δανού κι ενός Έλληνα, για να φτάσει σε παρόμοια κοινά επίπεδα και η ηλεκτροκίνηση;
Δηλαδή τώρα, στη συμβατική βενζινο/ντιζελοκίνηση, έχουμε πολλά κοινά με αυτούς, εκτός απ ότι πωλούνται παντού οι ίδιες μάρκες;Δεν διαφωνώ, αλλά τι σε κάνει να πιστεύεις πως οι εταιρείες θα παράγουν οχήματα με ΚΕΚ για εσένα κι εμένα στην Ελλαδιτσα μας;
Όσο προχωράει το project ηλεκτροκινηση σε Αμερική, Κίνα και στην περισσότερη Ευρώπη, τόσο γραμμένους θα έχουν τους Έλληνες και τους κάθε Έλληνες για το τι θα οδηγούν.
Και επειδή θα πέφτουν πρόστιμα απέξω αν δεν μειώσουμε ρύπους και δεν απαγορεύσουμε πετρέλαιο και βενζίνα, θα κοπούν και εδώ μαχαίρι.
Οπότε είτε αναγκαστικά, είτε υποχρεωτικά θα πάμε σε ηλεκτροκινηση με κάποιο είδος υβριδισμού και εδώ. Το πως θα υποστηριχτεί αυτό το πράγμα σε πόλεις σαν την Αθήνα θα το δούμε. Σίγουρα δεν είναι απλή εξίσωση.
Το να συζητάμε όμως σαν γαλατες "εδώ ειναι Βαλκάνια δεν χωράει η ηλεκτροκινηση" και άλλα τέτοια γραφικά όταν όλος ο κόσμος τριγύρω αλλάζει είναι απλά κωμικό.
Είναι όσο κωμικό, όσο όταν έβλεπα άρθρα που λέγανε ότι η Tesla πάει για 1η σε πωλήσεις στην Ευρώπη η/και ότι θα ήταν ήδη αν είχε αρκετό capacity και έλεγα ρε μαλακα μας δουλεύουν, που είναι όλα αυτά τα Tesla? Ε αν περάσεις μια βόλτα από οποιαδήποτε χώρα της κεντρικής και βόρειας Ευρώπης θα καταλάβεις που.
Και καθόμαστε εμείς εδώ να συζητάμε αν καίει το yaris hybrid λιγότερο από το suzuki swift σε κύκλο εντός/εκτός/μικτό πόλης...
-
Χθές-προχθες τα ποσταρα για τους στόλους. Τον νεώτερο στην Ευρώπη έχει το Λουξεμβούργο με 6.7 χρόνια περίπου, αλλά ο Μ.Ο είναι 11.6.
16,6 εμείς και δεν είμαστε καν από τους τελευταίους στην λίστα οπότε δεν αλλάζει και από την μία μέρα στην άλλη ένας ολόκληρος στόλος σε μία ήπειρο..
Σουηδία 10.2, Γερμανία 9.8, Δανία 8.9 (από τις τοπ), Ιταλία 11.2
Αν θέλει ένας μέσος Ιταλός και Γερμανός 10 και 11 χρόνια για να αλλάξει όχημα, καταλαβαίνετε πόσα πολλά χρόνια μπορεί να πάρει όλο αυτό..Δεν ξέρουμε καν ποια θα είναι η ενεργειακή/οικονομική δύναμη των Γερμανών σε 2-3 χρόνια, γιατί θα πληρώσουν τον χειμώνα αυτό τις μεγαλύτερες τιμές ενέργειας στην Ευρώπη, απλά η διαφορά με τους Νότιους είναι ότι θα τα πληρώσει το ΚΡΑΤΟΣ από τα αποθεματικά του, και δεν θα μετακυλησουν τις τιμές στους πολίτες τους.. σοβαρά κράτη.. αλλά δεν ξέρω τι σχέδια έχουν για ένα -δυο χρόνια μετά, γιατί δεν μπορούν να πουλάνε το χαρτί της οικολογίας, ίδια και τα φουγάρα να βγάζουν μαύρους και αραχνους καπνούς..
.. εκτός αν λήξει σύντομα ο πόλεμος και οι Γερμανοί ξεπουληθούν στον Πούτιν για άλλη μία φορά για φθηνό αέριο..
-
Ίσως η Ευρώπη είναι απ τις σημαντικοτερες αγορές στην γη, που έθετε τα στάνταρ για τις υπόλοιπες, αλλά αυτό δεν αποκλείεται να αλλάξει.
Πουθενά αλλού στον πλανήτη, δυστυχώς, δεν συζητάνε πως θα εκλείψουν οι ΜΕΚ, ούτε τα δισεκατομμύρια κατοίκων και οχημάτων της Ασίας, ούτε τα εκατομμύρια στην Αφρική, ούτε τα δισεκατομμύρια της Λατινικής Αμερικής, ή του ΓιουΕςΕη ή του Καναδά, της Ρωσίας κλπ.
Η χώρα πρωτεργάτης στην ηλεκτροκίνηση, που το χιλιοτραγουδισμενο Dream of Californication υμνει, έχει εξαιρέσει τον εαυτό της απ τις διεθνεις συνθήκες για την κλιματική αλλαγή και ξεκίνησε ένα proxy war με τη δεύτερη πυρηνικη δύναμη στη δική μας ήπειρο.
Κάποιοι από μας εκφράζονται θεωρώντας προεξοφλημενο γεγονός πως σε 7 ως 12 χρόνια ξαφνικά τα αυτοκίνητα που έχουμε θα αυτοκαταστραφουν, κι αυτή είναι η δύναμη της Προπαγάνδας... -
Η αλήθεια είναι ότι τα τελευταία χρόνια, δεν δίνω πολύ μεγάλη βάση στο τι ανακοινώνουν, οι πιο καλοπληρωμένοι υπάλληλοι, του πιο περιζήτητου εργοδότη που υπάρχει αυτή τη στιγμή.
Σε αυτά που ακούμε για την ηλεκτροκίνηση, δεν ακούμε τίποτα για το τι θα γίνει με τις πολυεθνικές που διαχειρίζονται τα καύσιμα, για το τι θα γίνει με χώρες με άλλη κουλτούρα πολιτισμό και θρησκεία που κονομάνε από τα καύσιμα, πως θα καλυφθούν οι υπέρογκοι φόροι των καυσίμων και το τι θα γίνει στην πορεία με την παραγωγή ηλεκτρικού ρεύματος.
Εδώ δεν μπορούν να αποφασίσουν πως θα βγάλουμε το χειμώνα φέτος και τι θα γίνει του χρόνου το καλοκαίρι με όλα αυτά που συμβαίνουν γύρω μας, θα αποφασίσουν για το τι θα γίνει μετά από 10-15 χρόνια, okay ωραίες οι ιδέες αλλά......
Όσον αφορά για τα αυτοκίνητα, η άποψή μου είναι ότι τα ηλεκτρομοτέρ ανεβαίνουν συνέχεια και σε τεχνολογία και σε παραγωγή, οπότε ουσιαστικά ένα ηλεκτρικό μοτέρ, θα είναι αυτό που θα κινεί τα αυτοκίνητα τα επόμενα χρόνια.
Η ευελιξία τους, η απλότητα τους, το μέγεθος τους και η ποιότητα λειτουργίας τους, θα τα κάνει πρωταγωνιστές.
Μπορεί να λειτουργούν αποκλειστικά με μπαταρίες, μπορεί σε υβριδική μορφή με γεννήτρια από άλλο κινητήρα ή με κυψέλες υδρογόνου (εκεί πιστεύω θα καταλήξουμε για πολλούς λόγους), αλλά εκ των πραγμάτων θα είναι οι πρωταγωνιστές.
-
@dublin said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Ξηρού τύπου μπαταρίες θα μπουν στην αγορά γύρω στο 28 έως 30.
(1) Χρόνος φόρτισης;
(2) Φόρτιση που;Οι απαντήσεις θα δείξουν αν μπορεί να προχωρήσει η ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα.
Για την ώρα οι διάσπαρτοι φορτιστές που φυτρώνουν σε άσχετα σημεία σαπίζουν από την αχρηστία.
-
@storm said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Για την ώρα οι διάσπαρτοι φορτιστές που φυτρώνουν σε άσχετα σημεία σαπίζουν από την αχρηστία.
Επίσης οι φορτιστές που μπαίνουν σε επιχειρήσεις και κλειδώνουν το βράδυ, τι φάση;
-
Μήπως είναι φορτιστές ιδιωτικής χρήσης;
-
@haralabosg said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Τι συζηταμε εδω ρε παιδια. Δανια, η χωρα με την καλυτερη ποιοτητα ζωής και με τους 2ους-3ους καλυτέρους μισθους στην Ευρώπη...
Γελάσαμε με την αστεία αυτή χώρα, που παίρνεις μεγάλους μισθούς και είσαι φτωχός, γιατί αν θες να φας σε αντίστοιχο του γκούντις 3 άτομα, το 40άρι-50άρι το έχεις για πλάκα.
Σε καλό εστιατόριο από 60-100 το άτομο.
Τα ξενοδοχεία ακριβά και βρώμικα.
Η χειρότερη χώρα που έχω πάει.
Η μπύρα 12-15 ευρώ το ποτήρι.
Ναι μια χαρά ζεις με τους μισθούς αυτούς, αν είσαι εργένης και συγκατοικείς σε ένα δυάρι και η διασκέδαση σου είναι να παίρνεις μπύρες από το σούπερ-μάρκετ και να κάθεσαι στα σκαλιά της πλατείας έξω και να πίνεις μόνος σου, παρέα με άλλους κατεστραμμένους.
-
@ektoras said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Σε αυτά που ακούμε για την ηλεκτροκίνηση, δεν ακούμε τίποτα για το τι θα γίνει με τις πολυεθνικές που διαχειρίζονται τα καύσιμα, για το τι θα γίνει με χώρες με άλλη κουλτούρα πολιτισμό και θρησκεία που κονομάνε από τα καύσιμα, πως θα καλυφθούν οι υπέρογκοι φόροι των καυσίμων και το τι θα γίνει στην πορεία με την παραγωγή ηλεκτρικού ρεύματος.
.
Οι πετρελαιακές θα χάσουν περίπου το 20% (αν δεν κάνω λάθος τόσο αντιστοιχεί σε αυτή τη χρήση) των πωλήσεών τους-όχι σε όλες τις αγορές αλλά θα αντισταθμίσουν μικρό λογικά μέρος της χασούρας αφού θα μπουν και οι ίδιες στην ενέργεια. Για τους φόρους είναι θέμα, λογικά θα αυξηθούν τα τέλη κυκλοφορίας για τα ηλεκτρικά, το ρεύμα είναι λίγο δύσκολο να το διαχωρίσεις πότε χρησιμοποιείται για φόρτιση και πότε οχι (π.χ κάποιος μπορεί να χρησιμοποιεί την απλή οικιακή πρίζα).
-
Όχι, φορτιστές που είναι για πελάτες. Είναι κρίμα να "χάνεται" η υποδομή τις ώρες που είναι κλειστό το κατάστημα. Θα μπορούσαν πχ να χρεώνουν τη φόρτιση εκτός ωραρίου.
-
@antonakis said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
@storm said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Για την ώρα οι διάσπαρτοι φορτιστές που φυτρώνουν σε άσχετα σημεία σαπίζουν από την αχρηστία.
Επίσης οι φορτιστές που μπαίνουν σε επιχειρήσεις και κλειδώνουν το βράδυ, τι φάση;
Εγώ να πάω να παρατήσω το αυτοκίνητό μου για 8 ώρες στο πουθενά για να γεμίσει η μπαταρία του;
Και να με πλήρωναν δεν το έκανα αυτό.Θεωρώ γελοίο το θέμα και το θέαμα με τους ξεκάρφωτους φορτιστές (κυρίως της Watt&Wolt) που φυτρώνουν σε διάφορα πάρκινγκ καταστημάτων, σούπερ μάρκετ κλπ...
Αυτή η μεγαλομανία με το ζόρι το Ελλαδιστάν να θεωρείται από κάποιους ότι είναι Ελβετία μόνο γέλιο μου προκαλεί.
Σαν κάποιον τύπο που περπατούσε στο (διαλυμένο) πλακόστρωτο πεζόδρομο στο Μαρούσι και έλεγε με καμάρι ότι το Μαρούσι έγινε Μόναχο... Έλεος!!!!!!!!!!
-
@criuser said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
@haralabosg said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Τι συζηταμε εδω ρε παιδια. Δανια, η χωρα με την καλυτερη ποιοτητα ζωής και με τους 2ους-3ους καλυτέρους μισθους στην Ευρώπη...
Γελάσαμε με την αστεία αυτή χώρα, που παίρνεις μεγάλους μισθούς και είσαι φτωχός, γιατί αν θες να φας σε αντίστοιχο του γκούντις 3 άτομα, το 40άρι-50άρι το έχεις για πλάκα.
Σε καλό εστιατόριο από 60-100 το άτομο.
Τα ξενοδοχεία ακριβά και βρώμικα.
Η χειρότερη χώρα που έχω πάει.
Η μπύρα 12-15 ευρώ το ποτήρι.
Ναι μια χαρά ζεις με τους μισθούς αυτούς, αν είσαι εργένης και συγκατοικείς σε ένα δυάρι και η διασκέδαση σου είναι να παίρνεις μπύρες από το σούπερ-μάρκετ και να κάθεσαι στα σκαλιά της πλατείας έξω και να πίνεις μόνος σου, παρέα με άλλους κατεστραμμένους.
Eνω εδω με 640 ευρω καθαρα το μηνα που ειναι ο κατωτατος μισθος κι αντε 850 ευρω το μηνα που ειναι ο μεσος μισθος και βενζινη ακριβοτερη απ'τη Δανια με μεσο μισθο ανω των 3000 ευρω καθαρα, ζουμε καλυτερα. Εχει η μπυρα 12 ευρω εκει κι εδω 6-7 ευρω (δε λεω στο χερι, ουτε σε καφενειο προφανως) δηλαδη ουτε διπλασια τιμη με 4πλασιο μισθο. Οι τιμες στα παντα ειναι απλησιαστες κι εδω και σε καμια περιπτωση δεν ειναι στο 1/4 της Δανιας οπως θα ηταν η αναλογια βασει μισθων. Στα περισσοτερα παραπλησιες τιμες εχουμε σχεδον, μονο τα ενοικια ειναι πιο φθηνα. Αλλα και παλι ενας μισθωτος των 800 ευρω (τουλαχιστον τα 3/4 του πληθυσμου δηλαδη) δεν μπορει πλεον να ζησει ουτε σε ισογειο στην πλατεια βαθη και να βγαλει και το μηνα. Ευτυχως που εχουμε υψηλο ποσοστο ιδιοκατοικησης (για ποσο ακομα κανεις δεν ξερει, να'ναι καλα οι Πατσηδες και οι λοιποι απατεωνες του σιναφιου του) αλλιως ο μεσος Ελληνας θα ηταν εντελως εξαθλιωμενος.
Εντωμεταξυ η Κοπεγχαγη εδω και χρονια βγαινει αν οχι πρωτη, στην τριαδα των πολεων του πλανητη με την καλυτερη ποιοτητα ζωης ενω στην πρωτευουσα του ελλαδισταν πλεον παιζεις τη ζωη σου κορωνα γραμματα ακομα και στην καντινα που περιμενεις να φας ενα σαντουιτς (το οποιο πρεπει να δουλευεις κανα διωρο για να αγορασεις) ενω και γενικα τα παντα, περα απο λιγα προαστια, θυμιζουν αφρικη ή χωρες τυπου Μπαγκλαντες (κινηση, ρυμοτομια, εγκληματικοτητα, βρωμια κλπ κλπ). Οποιαδηποτε συγκριση σε οπoιονδηποτε τομεα μεταξυ του κοτετσιου που ειναι η χωρα μας και σοβαροτατων χωρων οπως η Δανια φανταζει τουλαχιστον κωμικη. Απο χωρες της ΕΕ μονο με Βουλγαρια συγκρινομαστε (ακομα), με καμια αλλη.
-
Μια χαρά ισχούν αυτά που λέει ο criuser, δεν βλέπετε που έχει γεμίσει η Ελλάδα μετανάστες από Δανία, Νορβηγία, Σουηδία που δεν τα βγάζουν πέρα με τα λεφτά που παίρνουν (γιατί είναι ακριβές οι μπύρες) και είπαν να μεταναστεύσουν Ιταλία, Βουλγαρία, Ελλάδα;
Εγώ πάντως δεν το βλέπω. -
@storm said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Εγώ να πάω να παρατήσω το αυτοκίνητό μου για 8 ώρες στο πουθενά για να γεμίσει η μπαταρία του;
Και να με πλήρωναν δεν το έκανα αυτό.Με την Αθήνα να είναι όπως είναι και το σχεδιασμό των δημοσίων σημείων φόρτισης, όποιος δεν έχει πάρκινγκ, αναγκαστικά στο πουθενά θα φορτίζει.
-
Εγώ πήγα στην Δανία το 2006.
Ισχύουν όλα όσα είπα.
Τώρα μετά από 12 χρόνια κρίση, προφανώς εδώ θα είμαστε χειρότερα, αλλά μπορώ να ζήσω καλύτερα και φτηνότερα σε Γερμανία και Αυστρία και δεν είναι η Δανία καλύτερη για να ζήσεις. Την Αυστρία βγάζουν πρώτη.
Επίσης το γεγονός ότι μου βάζετε τον βασικό στην Ελλάδα που μένει στην πλατεία Βάθης ως μέσο όρο ενώ είναι τίγκα τα πάντα στο τριήμερο δεν βοηθάει για την σύγκριση.Πρέπει να φύγω τώρα, περισσότερα το βράδυ.
-
@criuser said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Εγώ πήγα στην Δανία το 2006.
Ισχύουν όλα όσα είπα.
Τώρα μετά από 12 χρόνια κρίση, προφανώς εδώ θα είμαστε χειρότερα, αλλά μπορώ να ζήσω καλύτερα και φτηνότερα σε Γερμανία και Αυστρία και δεν είναι η Δανία καλύτερη για να ζήσεις. Την Αυστρία βγάζουν πρώτη.
Επίσης το γεγονός ότι μου βάζετε τον βασικό στην Ελλάδα που μένει στην πλατεία Βάθης ως μέσο όρο ενώ είναι τίγκα τα πάντα στο τριήμερο δεν βοηθάει για την σύγκριση.Πρέπει να φύγω τώρα, περισσότερα το βράδυ.
Eγω πηγα πριν 3 χρονια Δανια και ειδα ποιοτητα ζωης που εδω δεν θα δουμε ουτε σε 100 χρονια. Οι τιμες ηταν πιο ακριβες απο εδω (για τωρα δεν ξερω ποση θα ειναι η διαφορα παντως που κι εδω ειναι ολα τραγικα απλησιαστα) αλλα σε καμια περιπτωση τοσο που να υπερκαλυπτει τη διαφορα στους μισθους. Στην τελικη εχουν γινει κι ερευνες που δειχνουν οτι ο μεσος μισθος στην Ελλαδα δεν φτανει ουτε για να βγουν 20 μερες του μηνα αν νοικιαζεις ακομα κι ενα ρημαδοδιαμερισμα (300 ευρω το μηνα νομιζω ειχαν βαλει, δηλαδη τρωγλη πλεον) ενω σε ολες τις χωρες της ΕΕ ο μισθος ηταν υπερεπαρκης για να μεινουν και λεφτα στην ακρη, απο λιγα εως αρκετα αναλογα και κε τη χωρα, ακομα και με πολυ ακριβοτερα ενοικια. Η Δανια μαλιστα ηταν και στις πρωτες θεσεις σχετικα με το ποσο επαρκης ηταν ο μεσος μισθος.
Τωρα αν το επιχειρημα ειναι οτι ο κοσμος εδω εχει λεφτα επειδη θα φυγει 2 μερες να παει στα Καλαβρυτα ή την Αραχωβα (κι εκει ακομα με λεωφορεια πανε οι περισσοτεροι πλεον) ή τον καθε υπερτιμημενο προορισμο που μαζευει κοσμο επειδη ειναι σχετικα κοντα στην Αθηνα και αρα ειναι η ευκολη λυση, τη στιγμη που ο μεσος Δανος παιζει να εχει γυρισει τον μισο πλανητη και το καλοκαιρι παει οπου γουσταρει για 2-3 βδομαδες ενω ο μεσος ελληνεζος ποδοπατιεται να παει σε κανα νησι της χωρας του για 3-4 μερες και ουτε για εκει δεν του φτανουν πλεον (αφου κι αυτοι οι προορισμοι σε ξενους κυριως απευθυνονται κατα το πλειστον πια), ειλικρινα δεν χρειαζεται περαιτερω συζητηση.
Εχοντας παει οχι σε πολλες χωρες αλλα εστω λιγες του εξωτερικου κι εχοντας επαφες με κοσμο που εχει επισκεφθει πολυ περισσοτερες, ολοι εχουμε την ιδια γνωμη, οτι η ελληνικη πραγματικοτητα, ιδιως των τελευταιων 10-12 ετων, θεωρειται καλη μονο συγκρινομενη με αφρικανικες κι ορισμενες φτωχες ασιατικες χωρες. Με οποιαδηποτε σοβαρη ή εστω αναπτυσσομενη χωρα ειμαστε πλεον χαοτικα πισω με το χασμα οσο περνουν τα χρονια να μεγαλωνει κι αλλο.
Αυτη ειναι η αληθεια για τη χωρα μας, ειτε το θελουμε ειτε οχι. Κι αντικατοπτριζεται κι απ'την φοβερη μειωση του πληθυσμου που ειχαμε στην τελευταια απογραφη σε σχεση με αυτη του 2011 αφου μια τεραστια μεριδα των νεων φευγει για κατι καλυτερο μη ανεχομενο αλλο την καταντια που επικρατει. Και παροτι παλαιοτερα ημουν καπως επικριτικος, πλεον λεω οτι και πολυ καλα κανει. Πλεον εδω εχουμε μεινει οσοι ειτε για προσωπικους λογους δεν θελαμε να φυγουμε ειτε οσοι δε μπορουν να φυγουν αλλα και τα λαμογια που λυμαινονται τη χωρα και ειναι περισσοτερα απο ποτε. Κανενας αλλος. -
Εγώ ξέρω και για το Βέλγιο. Που και εκεί υπάρχουν θέματα με την ακρίβεια τελευταία. Η ποιότητα ζωής είναι.....χαοτική συγκριτικά με εμάς εδώ. Άσε που όλοι έχουν αμαξάρες.
Αυτά που μου λένε στην παρέα μου παιδιά που ζουν εκεί και πλεον έχουν μια καριέρα ειναι εξωπραγματικα. Δεν μπορείτε να φανταστείτε πως στηρίζουν τις νέες οικογένειες, το τι επιδόματα έχουν, τι μισθοθς έχουν, τι προνομια, τι ποιότητα ζωής.
Έχει ξεφύγει λίγο το θέμα με τα επιδόματα μου λένε γιατί πάνε ελληναραδες και τα ξεσκίζουν, αλλά γενικά είναι πολύ ευτυχισμένοι και έχουν όνειρα για το μέλλον. Α έρχονται και εδώ για διακοπές κάτι εβδομάδες...
Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης