Σε εξουσιοδοτημένο service Toyota και με διαπίστωση κατανάλωσης λαδιού περίπου 500ml/1000χλμ, προτάθηκε: 1) ή επισκευή κινητήρα καταλύτη και πολλαπλής, ή 2) χρήση ημισυνθετικών 10W-40, ή 15W-40 ορυκτελαίων.
Μετά από παρότρυνση του @monman2 διάβασα αυτό το νήμα, ήρθα σε επαφή με τον Κώστα @Sphinxgr, και αποφάσισα να απευθυνθώ στο συνεργείο του Λευτέρη που συνεργάζεται ο Ανδρέας με τα λιπαντικά στην Αγία Βαρβάρα.
Μπήκε ένα μπουκαλάκι total flush xado 250ml στα λάδια (κόστος 20€), και το αυτοκίνητο οδηγήθηκε σε manual mode (είναι αυτόματο κανονικά) κατά κόρον σε στροφές 4000-5000 για 120 χλμ.
Έγινε εφαρμογή xado verylube engine cleaner (κόστος 20€), επαναληπτικά και στους 4 κυλίνδρους μέχρι να τελειώσει το spray - περίπου 3 περάσματα των 4-5 δευτερολέπτων μέχρι που άδειασε-, με διάφανο σωληνάκι που φαινόταν το προϊόν, με πολύ χαμηλή θερμοκρασία κινητήρα.
Μετά από 4 ώρες, έγινε η διαδικασία με το μιζάρισμα συνολικά για 25-30 δευτερόλεπτα που πετάχτηκαν καρβουνίλες, και στη συνέχεια τέθηκε σε λειτουργία σε στροφές ~4500, και βόλτα για 22 χλμ σε υψηλές στροφές 4000-5000.
Στη συνέχεια αλλάχθηκαν τα λάδια 5W-30, και μπήκαν 3 λίτρα Mobil1, 0W-20 (όπως ορίζει ο κατασκευαστής), και σήμερα μετά από 1100 χλμ κατόπιν ελέγχου στάθμης λαδιών, δεν έχει κάψει γραμμάριο!
Καλό είναι να συμπεριληφθεί στον τίτλο και το IQ μαζί με Yaris / Auris που φοράει αυτό το μοτέρ: IQ 1.33 1NR-FE dual vvt-i multidrive CVT, engine number 1NR 0334936.
Σειρά έχει η αλλαγή λαδιού στο CVT κιβώτιο, σε άλλο νήμα...