Navigation

    • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • ΑΓΩΝΕΣ
    • ΔΟΚΙΜΕΣ
    • CLASSIC
    • ΤΙΜΕΣ
    • VIDEO
    • 4ΤΡΟΧΟΙ
    • Register
    • Login
    • Search
    • Unread
    • Recent
    • Popular
    D
    • Profile
    • Following 0
    • Followers 0
    • Topics 2
    • Posts 247
    • Best 108
    • Groups 0

    danis

    @danis

    Please enter occupation - Please enter your interests

    228
    Reputation
    19
    Profile views
    247
    Posts
    0
    Followers
    0
    Following
    Joined Last Online

    danis Unfollow Follow

    Best posts made by danis

    • RE: Βαλτε μια φωτο απο το αυτοκινητο σας!

      Επιστροφή στο σπίτι μετά από περίπου 2.5 μήνες στην Αθήνα και 3 αποστολές στο Θερμαϊκό για πειράματα.

      20250615_074638.JPG
      20250615_074532.JPG

      Μικρό μεν, αλλά το άτιμο χωράει αρκετά πράγματα
      20250614_164541.JPG
      20250614_164611.JPG

      Εκτός θέματος μεν, αλλά...
      Μετά από τόσο καιρό το να γυρνάς σε ένα σπίτι με αυτή την είσοδο αντί για την είσοδο μιας πολυκατοικίας, είναι αξία ανεκτίμητη. Πως την παλεύετε (-α για 40 χρόνια) στην Αθήνα, απορώ.
      20250615_080346.JPG

      posted in Περί αυτοκίνησης
      D
      danis
    • RE: Vitara, Duster, Jimny, Avenger ή κρατάω το Corsa?

      Τώρα που «κάπως» χαλάρωσα από τη δουλειά, είπα να ξεθάψω το νήμα για να δώσω update.

      Απλώνω σεντόνι:

      Το λοιπόν, είχα ένα Opel Corsa 1.5 diesel του 2020. Και λέω είχα γιατί από ένα σημείο και μετά είχα αρχίσει να παραγνωρίζω το συνεργείο της ΒΕΛΜΑΡ.
      3 φορές χτύπησε το AdBlue (σε 74.000 χλμ…), και μια φορά είχα σκάσιμο φλάντζας στο turbo που προκάλεσε βραχυκύκλωμα στη μπαταρία, που με τη σειρά της έκαψε τον εγκέφαλο.
      Α, επίσης είχε διαρροή λαδιού στο καπάκι του κινητήρα.
      Ζορίστηκα να το πουλήσω γιατί σε όλους έλεγα το ιστορικό (δεν μπορώ να το κρύψω, νιώθω άσχημα) και όλοι έκαναν πίσω. Λογικό.

      Εκτός από έναν πορωμένο Opelάκια, με Grandland, που του είχε χτυπήσει ήδη και σε αυτόν το AdBlue, που τον άφησε από ηλεκτρικό πρόβλημα έξω από το συνεργείο της ΒΕΛΜΑΡ (που πήγαμε για τον έλεγχο) και πάραυτα ήθελε το Corsa ως δεύτερο.
      Ευτυχώς που υπάρχουν και αυτοί…

      Παράλληλα πούλησα και ένα αγροτικό 1992 Mitsubishi L200 που είχα για το χόμπι μου (ελιές, αμπέλια κτλ).
      Οπότε αφού έδωσα και το L200, εκ των πραγμάτων πήγα για 4κινητο – Τραβεστί Jeep off. Δεν ασχολήθηκα.

      Οπότε οι επιλογές ήτο συγκεκριμένες:

      Duster: Μεγάλο, άνετο αμάξι. Το εσωτερικό ήταν λίγο καταθλιπτικό (προσωπική εκτίμηση) αλλά πρακτικό. Δεν είχαν test drive το AWD αλλά να είναι καλά η Hertz. Το νοίκιασα μια μέρα και πήγαμε με την κοπελιά μια εκδρομή, Ηράκλειο – Μακρύς Γιαλός – Σταυροχώρι – Ορεινό – Θρυπτή – Φαράγγι Μεσώνα – Καβούσι – Ηράκλειο (για όποιον ξέρει από Ανατολική Κρήτη).
      Πολύ ωραίο πάτημα στην εθνική. Όχι σπορ αλλά σίγουρα άνετο ταξίδι. Πολύ ροπάτος κινητήρας. Στο χώμα δεν είχε κανένα θέμα. Έβγαλε άνετα το βουνό, δεν κόλλησε πουθενά.
      Τι με προβλημάτισε? Κάτι ψιλοτριγμοί (αμάξι με κάτω από 10κ χλμ), η τιμή (έλεος δηλαδή… το ‘20 έκανε 21.5κ η πλούσια έκδοση, και το καλοκαίρι του ‘23, 30κ…) και η διαθεσιμότητα σε 10 μήνες. Για το πρώτο (και ομολογώ λίγο επηρεασμένος από αυτά που γράφει ο @gatoz ) πήγα σε μάντρα να το δω (αν μπορούσα να καταλάβω τίποτα).

      Συγκεκριμένα, σε μια στο Χαϊδάρι κοντά (αν θυμάμαι καλά), είχε πολλές αγγελίες στο car. Όλες πετρέλαιο AWD, λευκά. Έπεσα πάνω που του τα είχαν φέρει (από Leaseplan μου είπε) και δεν τα είχε «μαζέψει» όπως μου είπε (ειλικρινής – του το δίνω). Πρέπει να μπήκα σε 6-7 Duster. Σε όλα, μα όλα, έτριζε το κάθισμα του οδηγού (θα μου το έδινε φτιαγμένο), καθώς και στα περισσότερα ακούγονταν (πολλοί) τριγμοί στα πλαστικά της πόρτας και του ταμπλό.
      Του το ανέφερα και η απάντηση «είναι πολύ γερό αμάξι, διαμάντι ο κινητήρας, Mercedes, αλλά οκ, μην περιμένεις ποιότητα Vitara» (πάλι ειλικρινής – του το ξαναδίνω). Οκ, προφανώς σε leasing δεν τα προσέχει ο άλλος, και πρέπει να ήταν χρεωμένα σε τεχνικούς πεδίου (είχαν όλα πολλές εκδορές στις ζάντες – φαντάζομαι από πέτρες), αλλά και πάλι. Δεν είναι καλή εικόνα.

      Χαιρέτησα, έφυγα. Duster σε αυτή την τιμή (27.5κ αρχική για AWD) και τέτοια κατάσταση (μετά από 4 χρόνια, μπορεί και ζόρικη χρήση), thank you, next.

      Όπου next:
      Vitara. Πολύ ωραίο αμάξι. Το πήρα test drive, 1.4 mild all grip. Πολύ καλό πάτημα στην εθνική και στους επαρχιακούς. Σε ωθούσε να τρέξεις. Πολύ ζωντανός ο 1.4. Ακόμα και σε καλό/μέτριο χωματόδρομο πήγαινε πολύ άνετα. Όμως μέχρι εκεί. Λόγω μικρής απόστασης από το έδαφος το φοβόμουν για πιο δύσκολα. Βέβαια λύνεται αυτό με ένα ψήλωμα, σχετικά οικονομικά. Πήγα να το δω σε μάντρες. Προφανώς δεν μπορείς να το συγκρίνεις (καθώς δεν ξέρεις τι χρήση έχει γίνει), αλλά όσα είδα σε μτχ, ήταν σε σαφώς καλύτερη κατάσταση από το Duster.

      Ισορροπημένο αμάξι. Εξαιρετικό για εκδρομές.
      Είχα δει και το Jimny στην έκθεση αλλά το Vitara φαινόταν πιο ολοκληρωμένο. Πιο αμάξι. Πολύ καλύτερος εξοπλισμός, χώροι και μόλις 2κ πιο ακριβό. Δεν το συζητάμε.

      Είχα αποφασίσει να το κλείσω (ρώτησα Αύγουστο 23 και θα είχε διαθέσιμα Οκτ 23), θα πήγαινα Δευτέρα για προκαταβολή.
      Αλλά την Κυριακή πετυχαίνω μπροστά μου Jimny, το καινούργιο. Νοικιάρικο. Γκουγκλάρω την εταιρεία, είναι ένα μικρό rent a car στην Ελούντα. Βρε λες; Να το δοκιμάσω? 120 ευρώ τη μέρα οι τύποι… Αλλά οκ, ας το κάνω.
      Παίρνω τηλ και το κλείνω για την αμέσως επόμενη μέρα.

      Φτάνω νωρίς στην Ελούντα. Αφήνω το Corsa, παίρνω Jimny. Στην ανηφόρα για να βγω στον κεντρικό, ζορίζεται, μου σβήνει (εμ… καλομαθημένος από τα 250 Nm στις 1750). Στις πρώτες στροφές από Ελούντα προς Άγιο Νικόλαο, πελαγοδρομεί. Νιώθω σα να μην ξέρω να οδηγώ. Με πέταξε 1-2 φορές οριακά στο αντίθετο ρεύμα. Η κατανάλωση στο Θεό (πάλι συνηθισμένος από το Diesel). Στα 5 λεπτά πάνω, είχα αποφασίσει ότι θα κλείσω το Vitara και έκλαιγα τα 120.
      Αλλά οκ, μιας και το πλήρωσα, ας πάμε τουλάχιστον εκδρομή.
      Παρόμοια σχεδόν διαδρομή με το Duster (έτσι για τη σωστή επιστημονική μεθοδολογία).

      Το πρωί της επόμενης μέρας, το επιστρέφω στο Rent a Car. Παίρνω το Corsa και πάω απευθείας στη Suzuki στο Ηράκλειο.

      Δίνω προκαταβολή για το Jimny. Παραλαβή σε ένα μήνα (τέλη Σεπτ ‘23). Υπήρχε ένα τελευταίο διαθέσιμο σε transit από Ιαπωνία.

      Υπάρχουν αυτοκίνητα που τα παίρνεις με το μυαλό.
      Και αυτοκίνητα που τα παίρνεις με την καρδιά.
      Και τώρα ήταν ίσως η τελευταία ευκαιρία που είχα να πάρω ένα τέτοιο αυτοκίνητο (δεδομένου ότι για ένα διάστημα ακόμη, δεν υπάρχει η ανάγκη για οικογενειακό αυτοκίνητο).

      Λεπτομέρειες γι αυτό το παιχνίδι για μεγάλα παιδιά, όπως ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ είχε γράψει ο @dimsabas (https://cartalk.gr/suzuki-jimny/), στο αντίστοιχο νήμα (και ελπίζω σύντομα). Άλλωστε σε 5 μέρες έχω το πρώτο σέρβις. Έκανα ήδη 14.000 απολαυστικά χλμ.

      20231026_181104.jpg
      20231103_072251.jpg

      posted in Κατασκευαστές και Μοντέλα
      D
      danis
    • RE: Opel Corsa F (2019)

      Το γλωσσοφάgate....

      Κατεβαίνω το πρωί να το βάλω μπρος. Πατάω το κουμπάκι στο κλειδί, καμία αντίδραση.
      Πόρτα οδηγού ξεκλείδωτη. Λέω το ξέχασα ανοικτό.

      Κλειδί στη μίζα, καμία αντίδραση. Όλα σβηστά.
      Ηλεκτρικά παράθυρα ανεβοκατεβαίνουν ακόμα και χωρίς το κλειδί στη μίζα
      Το κινητό συνδέεται στο Bluetooth αν και όλες οι οθόνες σβηστές (και το κλειδί φυσικά εκτός μίζας)
      Οι μπρος και πίσω πόρτες ανοίγουν (αλλά δεν κλειδώνουν). Με το κλειδί κλειδώνει μόνο του οδηγού (οι άλλες καμία αντίδραση). Η πόρτα των αποσκευών, μόνιμα κλειδωμένη...
      Ανοίγω καπό, και ακούγεται ένα "ηλεκτρικό σφύριγμα" από κάπου. Κάτι σαν διαρροή ρεύματος να το πω?
      Βγάζω τον ένα πόλο της μπαταρίας και σταματάει το σφύριγμα.
      Τον ξαναβάζω.
      Πλέον δεν λειτουργούν ούτε παράθυρα, ούτε Bluetooth.
      Εντωμεταξύ κάτι λάδια (διαρροή) φαίνονται από μπροστά και στη μεριά του συνοδηγού. Νομίζω είναι το turbo εκεί δίπλα?
      Δεν ξέρω αν σχετίζονται.

      Τρία παιδιά της οδικής ήρθαν, ο ένας μετά τον άλλο. Η μπαταρία καλή. Δεν έβγαλε κανείς άκρη.

      Το αμάξι είναι πλέον στο Νοσοκομείο Βελμάρ της Αργυρουπόλεως (γ@μ^ την οδική βοήθεια που δίνει η Βελμάρ στα σέρβις, δε στο πάνε στον τόπο κατοικίας - Ηράκλειο Κρήτης εν προκειμένω - , αλλά στο κοντινότερο Βελμαρ-άδικο...)

      Το αμάξι "Κύριος" πάντως. Περίμενε να τελειώσει η τρελή δουλειά με τις υδατοκαλλιέργειες στη Μαλεσίνα και έσκασε την επόμενη μέρα. Και μέσα στην εγγύηση.
      Ας περίμενε τουλάχιστον να κατέβουμε Κρήτη...

      @gatoz αν σε πετύχω, πας στις 6 👿 👿

      posted in Κατασκευαστές και Μοντέλα
      D
      danis
    • RE: Vitara, Duster, Jimny, Avenger ή κρατάω το Corsa?

      @dublin said in Vitara, Duster, Jimny, Avenger ή κρατάω το Corsa?:

      @argyn said in Vitara, Duster, Jimny, Avenger ή κρατάω το Corsa?:

      Έλα μου όμως που η νοστιμιά της ζωής βρίσκεται τελικά στα περιττά και όχι στα απαραίτητα ... και που όταν ο καθένας μας "κάνει ταμείο" περισσότερο χαμογελά αναπολώντας τις κουζουλαδες του παρά τις συνετές και μετρημενες επιλογές του παρελθόντος ...

      Τι κουζουλαδα να κάνει;! Τον βλέπω να παίρνει κάνα Jimny επαγγελματικό και να μην κάνει για τίποτα στο τέλος! Μόνο να ανεβοκατεβαίνει εκείνον τον χωματόδρομο στο σπίτι του!

      Τς τς τς....
      Νομίζω οτι σκέφτεσαι με όρους Αργυρούπολη-Μαρούσι και ΣΚ για καφέ στο Ναύπλιο.

      Πάντως μετά από μια εβδομάδα καθημερινά με τον αγρότη και κάπου 350-400χλμ, έχω να πω επιβίωσα.
      Τραγικό αμάξι, ειδικά σε σύγκριση με το Corsa που ξαναπήρα το βράδυ χτες.
      Άλλα είχε μια γλυκιά αίσθηση, του να προσπαθείς για να πας κάπου. Δεν μπορώ να το εξηγήσω, αλλά είναι η γοητεία όταν κάτι δεν είναι τέλειο ή όταν προσπαθείς για κάτι.
      Και φυσικά εκεί που με πήγε, δεν είμαι καν σίγουρος οτι θα με πήγαινε ένα νορμαλ SUV.

      posted in Κατασκευαστές και Μοντέλα
      D
      danis
    • RE: Αποκέντρωση: από τη θεωρία στην πράξη (Αθήνα vs. Επαρχία)

      @wantone said in Βαλτε μια φωτο απο το αυτοκινητο σας!:

      @danis said in Βαλτε μια φωτο απο το αυτοκινητο σας!:

      @cirus said in Βαλτε μια φωτο απο το αυτοκινητο σας!:

      @danis said in Βαλτε μια φωτο απο το αυτοκινητο σας!:

      @otso said in Βαλτε μια φωτο απο το αυτοκινητο σας!:

      @danis said in Βαλτε μια φωτο απο το αυτοκινητο σας!:

      Εκτός θέματος μεν, αλλά...
      Μετά από τόσο καιρό το να γυρνάς σε ένα σπίτι με αυτή την είσοδο αντί για την είσοδο μιας πολυκατοικίας, είναι αξία ανεκτίμητη. Πως την παλεύετε (-α για 40 χρόνια) στην Αθήνα, απορώ.

      Eιμαι 100% σιγουρος οτι δεν σε περιμενε γυναικα σαυτο το σπιτι , εκτος κι αν ηταν η μανα σου , που ομως εχει ζησει ολη την ζωη της εκει και ειναι αργα πια για να φυγει .

      xaaxaxaxaxaxaxaxaxa
      Τώρα φίλε ή τρολάρεις ή πρέπει να είσαι τελείως κολλημένος (ή γενικώς αρκετά πιεσμένος/μη ευτυχισμένος).

      Για πες μου, αν μπορείς φυσικά, από που βγάζεις το συγκεκριμένο συμπέρασμα;
      Μπορώ να υποθέσω κάποια πράγματα (όπως πχ τα παραπάνω) αλλά αν θες γίνε λίγο πιο συγκεκριμένος για να απαντήσω.

      Πάντως είσαι ολίγον εκτός πραγματικότητας:

      1. Δεν έχω γυναίκα ακόμη, καθότι μικρός. Οκ 42 στα 43 αλλά και πάλι 🙂
      2. Έχω κοπελιά (Αθηναία στην καταγωγή/πατρικό), που μένει και εδώ
      3. Η μάνα μου είναι στην Αθήνα, εκεί είναι και το πατρικό μου άλλωστε.

      Το συγκεκριμένο σπίτι το αγόρασα το 2022, μετά από αρκετά χρόνια διαμονής σε διάφορες μικρές και μεγάλες πόλεις για σπουδές και δουλειά (Αθήνα, Ηράκλειο, Λονδίνο, Southampton, Cambridge MA, NYC, Helsinki, Bergen) καθότι να πω την αλήθεια βαρέθηκα τις πόλεις και την φασαρία/άγχος/πίεση.

      Μπορώ να σου πω πολλούς λόγους γιατί είναι ο παράδεισος και γιατί όχι, αλλά θα πρέπει να μεταφέρουμε τη συζήτηση σε άλλο νήμα.

      Disclaimer: Προφανώς η δουλειά μου, μου επιτρέπει να μένω σε ένα τέτοιο μέρος (έχει έδρα Ανάβυσσο/Αττικής και Ηράκλειο Κρήτης).

      μωρε μην τα πέρνεις όλα σοβαρά. νομιζω πλακιτσα σου κάνει

      τα πειραγματα δεν είναι κακό να γίνονται μην ψαρώνεις ή πειραξέ τον και εσυ. Suzuki swift εχει σε 100-0 φρεναρισμα αν πάει να μετρήσει σε ποσα μέτρα φρεναρει πρεπει να πάρει μάσκα και βατραχοπέδιλα μαζι και να βουτηξει για να τα μετρησει ολα

      εγω πάντως και το jimni ζηλεύω και το σπίτι με ησυχία οπως αυτό. Τυχερος είσαι μάγκα, να εισαι πάντα καλά

      Ναι, παίζει!
      Αλλά αν έχει swift μάλλον έχει και (πολλά) υποθαλπτοντα προβλήματα 😁

      Τα έχω δει όλα πάντως από αντιδράσεις φίλων/γνωστών/συγγενών σχετικά με το που μένω. Από ζήλια μέχρι να με λυπούνται.

      χωριο με 30 μονιμους κατοικους; η πλησιεστερη πολη ποσο απεχει;

      Κοντά έπεσες! 50 μάλλον, αλλά το 30 είναι είναι θέμα χρόνου (λόγω μέσης ηλικίας κατοίκων και life expectancy).
      Η πλησιέστερη πόλη (Ηράκλειο, Κρήτης) απέχει 25 χλμ. Κάπου 25 λεπτά από πόρτα (σπιτιού) μέχρι να παρκάρω στο πάρκινγκ του λιμανιού.

      Πάντως για να απαντήσω σοβαρά:
      Ένα μικρό χωριουδάκι είναι, πολύ παλιό (προ Ενετοκρατίας), με παλιά πέτρινα σπίτια, σοκάκια και αρκετό πράσινο (για τα δεδομένα της Κρήτης).

      Απίθανο μέρος. Σε απόσταση 10 λεπτών (με αμάξι) έχω 7 supermarkets (ανοικτά και τις Κυριακές, όλο το χρόνο καθότι ήμαστε ίσως ο πλέον τουριστικός δήμος της χώρας - Χερσόνησος), σχολεία, μερικά εξαιρετικά beach bars και καφετέριες (κάποια ανοικτά όλο το χρόνο) και παράλληλα είσαι μέσα στα δέντρα και την ησυχία (Ακούς μόνο τζιτζίκια και πουλιά).
      Ευτυχώς οι τουρίστες δεν το έχουν πάρει είδηση ακόμη (έχουμε κάποια airbnb αλλά λίγα και με τιμές στα 300+ το βράδυ, οπότε οι μεθυσμένοι αγγλάρες συνεχίζουν να μου λείπουν - not).

      posted in Αντίλογος
      D
      danis
    • RE: Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης

      @bekiaris said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:

      συμφωνούμε απόλυτα οτι η απαξίωση των σημερινών ηλεκτρικών είναι αναπόφευκτη. Με αυτή την λογική όμως, δεν μπορείς να περιμένεις, πότε θα ωριμάσει η τεχνολογία για να αγοράσεις ένα όχημα.

      Δεν θα πηγαίνει συνέχεια έτσι. Τώρα είναι μεταβατική φάση και οι εξελίξεις είναι ραγδαίες.
      Από εκεί και πέρα, υπάρχουν και οι ανάγκες που έχει ο καθένας και αν η τεχνολογία των ηλεκτρικών έχει φτάσει στο σημείο του να σε καλύπτει, δεν υπάρχει λόγος αναμονής (εκτός αν θες να έχεις κάθε φορά το τελευταίας τεχνολογίας προϊόν - εκεί ισχύει το "τα γούστα πληρώνονται").

      Πχ δες την εξέλιξη των υπολογιστών:

      Στη καθημερινότητα της δουλειάς μου επεξεργάζομαι δεδομένα μικρομεσαίου όγκου (πχ 200 x 100 - γραμμές x στήλες), κείμενα των 50-200 σελίδων με γραφήματα, παρουσιάσεις των 100+ MB και στον Chrome έχω σπάνια λιγότερα από 40 tabs.
      Γι' αυτά μια χαρά δουλειά κάνω με το ThinkPad P14s μου του 2021 με τον i7 11ης γενιάς, τα 16 GB DDR4 RAM και την NVIDIA Quadro T500 και δεν χρειάζομαι καινούργιο σύστημα (άλλωστε τα ThinkPad είναι σκυλιά) - όσο και να με γαργαλάει το Μ4 MacBook Pro 16.

      Αν όμως πρέπει να παραμετροποιώ μοντέλα machine learning για ανάλυση δεδομένων των 5-10 GB πριν τα τρέξω σε cloud-based ο παραπάνω υπολογιστής δεν μου κάνει, όπως και σχεδόν κανένα laptop σήμερα, οπότε θα πρέπει να περιμένω λίγο καιρό μέχρι να πάρω το νέο μου παιχνιδάκι (ή να κάτσω κολλημένος στο desktop του γραφείου...).

      Όμοια και τα αυτοκίνητα:
      αυτοκίνητο για χρήση στα 200-400 χλμ καθημερινά?
      Υπάρχουν πολλές επιλογές στα ηλεκτρικά και είναι καλύτερα/οικονομικότερα (σε συνολικό κόστος χρήσης) από τα θερμικά.

      αυτοκίνητο για συχνή χρήση σε μεγάλα ταξίδια (500+ χλμ) και remote areas?
      Θερμικό αλλιώς περιμένεις λίγο καιρό.

      posted in Περί αυτοκίνησης
      D
      danis
    • RE: Toyota C-HR+

      @ataim said in Toyota C-HR 2023:

      Πραγματικά πως μπορεί το CHR+ να ανταγωνιστεί το φθηνό model Y? και ποιός θα επιλέξει το Toyota αντί για το Tesla ειδικά όταν έχουν και τα δύο παρόμοια τιμή;

      Ίδια τιμή μεν και τα 2 (Model Y Standard vs CHR+ Long Range) αλλά:

      1. Το Toyota έχει 60+ χλμ μεγαλύτερη εμβέλεια (θεωρητική)
      2. Πολύ καλύτερη εγγύηση (11 έτη - 200κ χλμ) και πιο αξιόπιστες μπαταρίες (πέραν των 10+ ετών ή/και 1 μύριο χλμ)
      3. Μεγαλύτερο δίκτυο αντιπροσώπων/συνεργείων (για επαρχία πάντα)
      4. Πολύ καλύτερη εργονομία/εσωτερικό (καθαρά υποκειμενική/προσωπική άποψη).

      Από την άλλη, το Tesla λογικά θα έχει καλύτερο λογισμικό, εφαρμογή και πιθανόν λίγο πιο ισχυρό κινητήρα (πάντα μεταξύ standard vs Long-Range FWD).

      Από εκεί και πέρα, μένει κάποιος να τα οδηγήσει και να δει τι προτιμάει.

      posted in Κατασκευαστές και Μοντέλα
      D
      danis
    • RE: Αποκέντρωση: από τη θεωρία στην πράξη (Αθήνα vs. Επαρχία)

      @cirus said in Βαλτε μια φωτο απο το αυτοκινητο σας!:

      @danis said in Βαλτε μια φωτο απο το αυτοκινητο σας!:

      @wantone said in Βαλτε μια φωτο απο το αυτοκινητο σας!:

      @danis said in Βαλτε μια φωτο απο το αυτοκινητο σας!:

      @cirus said in Βαλτε μια φωτο απο το αυτοκινητο σας!:

      @danis said in Βαλτε μια φωτο απο το αυτοκινητο σας!:

      @otso said in Βαλτε μια φωτο απο το αυτοκινητο σας!:

      @danis said in Βαλτε μια φωτο απο το αυτοκινητο σας!:

      Εκτός θέματος μεν, αλλά...
      Μετά από τόσο καιρό το να γυρνάς σε ένα σπίτι με αυτή την είσοδο αντί για την είσοδο μιας πολυκατοικίας, είναι αξία ανεκτίμητη. Πως την παλεύετε (-α για 40 χρόνια) στην Αθήνα, απορώ.

      Eιμαι 100% σιγουρος οτι δεν σε περιμενε γυναικα σαυτο το σπιτι , εκτος κι αν ηταν η μανα σου , που ομως εχει ζησει ολη την ζωη της εκει και ειναι αργα πια για να φυγει .

      xaaxaxaxaxaxaxaxaxa
      Τώρα φίλε ή τρολάρεις ή πρέπει να είσαι τελείως κολλημένος (ή γενικώς αρκετά πιεσμένος/μη ευτυχισμένος).

      Για πες μου, αν μπορείς φυσικά, από που βγάζεις το συγκεκριμένο συμπέρασμα;
      Μπορώ να υποθέσω κάποια πράγματα (όπως πχ τα παραπάνω) αλλά αν θες γίνε λίγο πιο συγκεκριμένος για να απαντήσω.

      Πάντως είσαι ολίγον εκτός πραγματικότητας:

      1. Δεν έχω γυναίκα ακόμη, καθότι μικρός. Οκ 42 στα 43 αλλά και πάλι 🙂
      2. Έχω κοπελιά (Αθηναία στην καταγωγή/πατρικό), που μένει και εδώ
      3. Η μάνα μου είναι στην Αθήνα, εκεί είναι και το πατρικό μου άλλωστε.

      Το συγκεκριμένο σπίτι το αγόρασα το 2022, μετά από αρκετά χρόνια διαμονής σε διάφορες μικρές και μεγάλες πόλεις για σπουδές και δουλειά (Αθήνα, Ηράκλειο, Λονδίνο, Southampton, Cambridge MA, NYC, Helsinki, Bergen) καθότι να πω την αλήθεια βαρέθηκα τις πόλεις και την φασαρία/άγχος/πίεση.

      Μπορώ να σου πω πολλούς λόγους γιατί είναι ο παράδεισος και γιατί όχι, αλλά θα πρέπει να μεταφέρουμε τη συζήτηση σε άλλο νήμα.

      Disclaimer: Προφανώς η δουλειά μου, μου επιτρέπει να μένω σε ένα τέτοιο μέρος (έχει έδρα Ανάβυσσο/Αττικής και Ηράκλειο Κρήτης).

      μωρε μην τα πέρνεις όλα σοβαρά. νομιζω πλακιτσα σου κάνει

      τα πειραγματα δεν είναι κακό να γίνονται μην ψαρώνεις ή πειραξέ τον και εσυ. Suzuki swift εχει σε 100-0 φρεναρισμα αν πάει να μετρήσει σε ποσα μέτρα φρεναρει πρεπει να πάρει μάσκα και βατραχοπέδιλα μαζι και να βουτηξει για να τα μετρησει ολα

      εγω πάντως και το jimni ζηλεύω και το σπίτι με ησυχία οπως αυτό. Τυχερος είσαι μάγκα, να εισαι πάντα καλά

      Ναι, παίζει!
      Αλλά αν έχει swift μάλλον έχει και (πολλά) υποθαλπτοντα προβλήματα 😁

      Τα έχω δει όλα πάντως από αντιδράσεις φίλων/γνωστών/συγγενών σχετικά με το που μένω. Από ζήλια μέχρι να με λυπούνται.

      χωριο με 30 μονιμους κατοικους; η πλησιεστερη πολη ποσο απεχει;

      Κοντά έπεσες! 50 μάλλον, αλλά το 30 είναι είναι θέμα χρόνου (λόγω μέσης ηλικίας κατοίκων και life expectancy).
      Η πλησιέστερη πόλη (Ηράκλειο, Κρήτης) απέχει 25 χλμ. Κάπου 25 λεπτά από πόρτα (σπιτιού) μέχρι να παρκάρω στο πάρκινγκ του λιμανιού.

      Πάντως για να απαντήσω σοβαρά:
      Ένα μικρό χωριουδάκι είναι, πολύ παλιό (προ Ενετοκρατίας), με παλιά πέτρινα σπίτια, σοκάκια και αρκετό πράσινο (για τα δεδομένα της Κρήτης).

      Απίθανο μέρος. Σε απόσταση 10 λεπτών (με αμάξι) έχω 7 supermarkets (ανοικτά και τις Κυριακές, όλο το χρόνο καθότι ήμαστε ίσως ο πλέον τουριστικός δήμος της χώρας - Χερσόνησος), σχολεία, μερικά εξαιρετικά beach bars και καφετέριες (κάποια ανοικτά όλο το χρόνο) και παράλληλα είσαι μέσα στα δέντρα και την ησυχία (Ακούς μόνο τζιτζίκια και πουλιά).
      Ευτυχώς οι τουρίστες δεν το έχουν πάρει είδηση ακόμη (έχουμε κάποια airbnb αλλά λίγα και με τιμές στα 300+ το βράδυ, οπότε οι μεθυσμένοι αγγλάρες συνεχίζουν να μου λείπουν - not).

      ζηλεύω 😭 !!!! Γ@μι3σαι ρε φιλε, μας γ@μησ3ς την ψυχολογία 🤣 🤣 🤣 , ακούγεται υπέροχο.

      χαχαχαχαχαααχαχαχα
      Μα να σου πω, κωλοφαρδία!
      Ούτε εγώ δεν το ήξερα αυτό το χωριό και η δουλειά μου είναι ζήτημα να απέχει 10 λεπτά (20 με ποδήλατο).

      Ένα απόγευμα (που με είχε πιάσει στην είσοδο ο σπιτονοικοκύρης να μου πει να πάμε το ενοίκιο από τα 300 στα 380 - εκεί κάπου στο 2021 που άρχισαν να σκαρφαλώνουν οι τιμές) αποφάσισα να κοιτάξω για να αγοράσω σπίτι.

      Μέσα σε λίγα λεπτά το βλέπω σε αγγελία στο σπιτόγατο. Έφυγα στο καπάκι και ήρθα να κάνω βόλτα στο χωριό (ήταν σε μεσίτη αλλά είπα να μην τηλ και να παώ να δω το χωριό πρώτα) και πετυχαίνω έναν 80χρονο και τον ρωτάω αν πουλιέται κάτι στο χωριό.
      Ήταν το δικό του σπίτι. Με το που με έφερε, έπαθα πλάκα. Το έκλεισα στο καπάκι (με μια γρήγορη διαπραγμάτευση πήγε από τα 100κ της αγγελίας του μεσίτη στα 70κ) χωρίς καν να μπω στη διαδικασία να δω άλλα σπίτια.

      Δεν μπορείς να φανταστείς τι διαμάντια υπάρχουν στην επαρχία (και μάλιστα πολύ κοντά στον "πολιτισμό") σε απίθανα χαμηλό κόστος.
      Με τα χρήματα που έδωσα, ούτε γκαρσονιέρα δεν αγόραζα στην Αθήνα.

      posted in Αντίλογος
      D
      danis
    • RE: Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης

      @fanis75 said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:

      @danis said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:

      Αυτό που ζητάς με τα 25κ, ειδικά αν θες εμβέλεια πάνω από 400 χλμ, θα πάρει μερικά (όχι πολλά όμως) χρόνια ακόμη.

      Mα υπάρχει με την επιδότηση του 30%. Εαν σταματήσει να υπάρχει, τότε δεν θα ψωνίσω προφανώς. Αλλά με το ΚΗ3 υπήρχε - Αττο 3 λέγεται. Και αναμέναμε και άλλα. Το θέμα είναι ή να ισχύσει επιδότηση 30% ή να πέσουν οι τιμές των ηλεκτρικών ώστε με μικρότερη επιδότηση να βγαίνει πάλι τόσο η τιμή.

      Δηλαδή δεν υπάρχει, γιατί η επιδοτήσεις των 9κ τελειώσανε δυστηχώς. Και λογικό γιατί τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα γίνονται όλο και πιο οικονομικά και κλείνει η ψαλίδα με τα θερμικά. Λογικό είναι και οι επιδοτήσεις να περιορίζονται.
      Θα πέσουν οι τιμές τους κι άλλο. Το 2027-2028 θα έχουμε μια τελείως διαφορετική αγορά με σήμερα. Όπως και η σημερινή είναι τελείως διαφορετική με αυτή του 2021-2022.

      posted in Περί αυτοκίνησης
      D
      danis
    • RE: Πρόταση για C-SUV Αυτόματο 30-35k

      @chili14 said in Πρόταση για C-SUV Αυτόματο 30-35k:

      Αρχικά ευχαριστώ πολύ όλους για τις απαντήσεις σας, με έχουν βοηθήσει να σκεφτώ αρκετά πράγματα που δεν τα είχα υπόψιν (για το diesel vs petrol περισσότερο) αλλά και να επιλογές αυτοκινήτων.

      Σχετικά με το Diesel vs Βενζίνη, σίγουρα αυτή τη στιγμή με συμφέρει το Diesel απλά με προβληματίζει όντως στο μέλλον αν θα επηρεαστεί ή όχι η αγοραστική του αξία. Χωρίς να είμαι γνώστης θεωρώ ότι η ζήτηση στην Ελλάδα (γνωρίζοντας καλά τι γίνεται στην επαρχία) είναι και θα είναι πολύ υψηλή για τουλάχιστον 10+ χρόνια μιας και δεν θα υπάρχουν κιόλας επιλογές για καινούρια. Επίσης, αν λάβουμε υπόψιν ότι όλη η βιομηχανία έχει πέσει πάνω σε υβριδικά/ ηλεκτρικά κτλ, ενδεχομένως σε 7-10 χρόνια τα νέα αυτοκίνητα να έχουν τόσο καλύτερη/ εξελιγμένη τεχνολογία από τα σημερινά αντίστοιχα που και πάλι να οδηγεί στη μείωση της αξίας ενός σημερινού hybrid/ ev. Επαναλαμβάνω ότι δεν γνωρίζω καθόλου καλά το αντικείμενο, απλά κάνω υποθέσεις σκεπτόμενος τη λογική εξέλιξη. Θα το ψάξω λίγο παραπάνω, αλλά γενικά έχω αποφασίσει να πάω με οποιαδήποτε επιλογή μου δίνει μία οικονομική κατανάλωση, πχ το Corolla Cross με βενζίνη δίνει 5lt, αυτό μου κάνει μια χαρά.

      Σχετικά με τα αυτοκίνητα που προτείνατε, εκτός του Kuga & Sportage που θα τα δω και θα τα οδηγήσω σίγουρα για δοκιμή, έχω σημειώσει και αρκετές από τις προτάσεις σας που μου φάνηκαν ενδιαφέρουσες:

      1. Corolla Cross. Δεν είχα καθόλου υπόψιν ότι έχει 470+ boot space και ευχαριστώ πολύ κιόλας που αναφέρετε τις λεπτομέρειες για τις διαφορές μεταξύ 1.8 & 2.0. Αν η ανάρτηση είναι οκ στο 1.8, θα προτιμούσα προφανώς (με 2 παιδιά!) να μην έχω άλλο ένα φόρο στο κεφάλι κάθε χρόνο. Διαβάζω βέβαια για μεγάλες καθυστερήσεις σε παραδόσεις αλλά οκ θα το ρωτήσω από κοντά

      2. C5 Aircross. Αναφέρθηκε ότι έχει πολύ άνετο κάθισμα που με ενδιαφέρει, οπότε θα το δω. Πολύ μεγάλο πορτ παγκάζ και γενικά έχει ότι χρειάζομαι.

      3. Nissan Qashqai - αν και έχω βαρεθεί τόσο να το βλέπω συνέχεια μπροστά μου, θα το δοκιμάσω και αυτό. Tiguan επίσης θέλω να το δω.

      4. Ενδιαφέρουσες οι προτάσεις για Octavia και άλλα αλλά μου αρέσει περισσότερο το SUV type.

      Πολύ καλή η ιδέα που είπε κάποιος να νοικιάσω για 1-2 μέρες αυτό που θα επιλέξω για να το δω σε ένα ταξίδι, δεν το είχα σκεφτεί.

      Σας ευχαριστώ πολύ όλους!

      Καλησπέρα και από εμένα.
      Δύο παρατηρήσεις.

      1. Όντως η ενοικίαση είναι πάρα πολύ καλή πρόταση και θα σε βοηθήσει να επιλέξεις, ειδικά δεδομένου του προβλήματος με τη μέση.

      2. Αν η αξία μεταπώλησης σε 5+ έτη έχει μεγάλη σημασία για εσένα, θα σου πρότεινα να σκεφτείς λίγο καλύτερα ένα μεταχειρισμένο τώρα (και να κρατήσεις πχ 10κ στην άκρη για μελλοντική αγορά).

      Συγκεκριμένα, λόγω του ότι:
      α) Λόγω (και) της δουλειάς μου, μπορώ να σου πω οτι ο περιορισμός των εκπομπών CO2 θα είναι Νο1 στόχος στην Ε.Ε., ειδικά στα επόμενα χρόνια (εκτός αν τα καταφέρουμε να αναπτύξουμε σε μαζική κλίμακα negative emission technologies - που ρεαλιστικά ήμαστε ακόμη μακριά). Αυτό σημαίνει πολλά αντικίνητρα για χρήση ορυκτών καυσίμων - βλέπε φόρους. Άρα το κόστος / L βενζίνης σε σύγκριση με το κόστος / kW θα είναι (πολύ) μεγαλύτερο.

      β) η τεχνολογία των ηλεκτρικών καλπάζει ενώ το δίκτυο φόρτισης θα επεκτείνεται στα επόμενα λίγα χρόνια - ακόμη και στην Ελλάδα. Επίσης οι τιμές των ηλεκτρικών (λόγω εμπορικής διάθεσης νέων υλικών για μπαταρίες - σκέψου κάναμε τρελή έρευνα για υλικά μπαταριών από αρχές 2000, ακριβώς γι' αυτή τη φάση που ήμαστε τώρα) θα βαίνουν μειούμενες.

      γ) τα ηλεκτρικά λόγω ροπής/δύναμης και ευκολίας χρήσης είναι πάρα πολύ καλύτερα σε σχέση με θερμικά/υβριδικά

      Αυτό σημαίνει οτι παίζει έντονα σε 5-10 χρόνια ακόμα και το υβριδικό σου να είναι δεινόσαυρος και να έχει χάσει πάρα πολύ μεγάλο μέρος της αξίας του.

      Εγώ προσωπικά επέλεξα να πάρω πρόσφατα βενζινοκίνητο καινούργιο, αλλά είναι αυτοκίνητο ειδικής χρήσης (εκτός δρόμου/επαγγελματικό) που σκοπεύω να το κρατήσω για πάρα πολλά χρόνια.
      Στη δική σου περίπτωση, ίσως έπαιζα άμυνα τώρα με κάτι μεταχειρισμένο (αλλά καλό - τύπου 20+κ) και να κράταγα χρήματα για αγορά καινολυργιου σε 5-7 χρόνια που θα έχει κάπως κατασταλάξει η αγορά.

      posted in Κατασκευαστές και Μοντέλα
      D
      danis

    Latest posts made by danis

    • RE: TOYOTA FORUM

      https://global.toyota/en/newsroom/toyota/43389422.html

      @gatoz με γεια 😝

      Αλλά στην Ευρώπη από μέσα του 26 και με πετρέλαιο/υβριδικούς κινητήρες
      https://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/toyota-fj-cruiser-revealed-defender-90-rival-petrol-power

      posted in Κατασκευαστές και Μοντέλα
      D
      danis
    • RE: Toyota C-HR+

      @ataim said in Toyota C-HR 2023:

      Πραγματικά πως μπορεί το CHR+ να ανταγωνιστεί το φθηνό model Y? και ποιός θα επιλέξει το Toyota αντί για το Tesla ειδικά όταν έχουν και τα δύο παρόμοια τιμή;

      Ίδια τιμή μεν και τα 2 (Model Y Standard vs CHR+ Long Range) αλλά:

      1. Το Toyota έχει 60+ χλμ μεγαλύτερη εμβέλεια (θεωρητική)
      2. Πολύ καλύτερη εγγύηση (11 έτη - 200κ χλμ) και πιο αξιόπιστες μπαταρίες (πέραν των 10+ ετών ή/και 1 μύριο χλμ)
      3. Μεγαλύτερο δίκτυο αντιπροσώπων/συνεργείων (για επαρχία πάντα)
      4. Πολύ καλύτερη εργονομία/εσωτερικό (καθαρά υποκειμενική/προσωπική άποψη).

      Από την άλλη, το Tesla λογικά θα έχει καλύτερο λογισμικό, εφαρμογή και πιθανόν λίγο πιο ισχυρό κινητήρα (πάντα μεταξύ standard vs Long-Range FWD).

      Από εκεί και πέρα, μένει κάποιος να τα οδηγήσει και να δει τι προτιμάει.

      posted in Κατασκευαστές και Μοντέλα
      D
      danis
    • RE: TOYOTA FORUM

      Bonus η νέα Corola στο τέλος του video.

      Youtube Video

      posted in Κατασκευαστές και Μοντέλα
      D
      danis
    • RE: Σύγκριση αυτοκινήτων

      Youtube Video

      posted in Κατασκευαστές και Μοντέλα
      D
      danis
    • RE: TESLA FORUM

      @axel12p said in TESLA FORUM:

      Πράγματι υπάρχει πλέον και στο Ελληνικό site!
      40 χιλιάρικα (προ επιδότησης) για Model Y παρακαλώ, με 534 Km αυτονομία! Καλή φάση!

      Προσπαθώ να σκεφτώ αν υπάρχει διαθέσιμο άλλο ηλεκτρικό SUV, κινέζικό ή ευρωπαϊκό, με αντίστοιχη αυτονομία σε αυτά τα λεφτά και δεν βρίσκω!

      Τα πράγματα ήταν έτσι και αλλιώς ζόρικα για τους Ευρωπαίους, αλλά τώρα φαίνεται ότι ζορίζουν και για τους Κινέζους!

      Στο Model 3 δε βγάζει ακόμη επιλογή Standard.

      ΥΓ. Η μόνη εναλλακτική είναι ίσως το EV3 LR στα ίδια λεφτά αλλά με μικρότερους χώρους και μεγαλύτερη αυτονομία.

      Toyota CHR+ με 600 km και 40k.
      Πρωτοπόρος η Tesla αναμφίβολα, αλλά η ψαλίδα κλείνει (και πιθανών να μην υπάρχει στα επόμενα 2-3 χρόνια).
      Δυστυχώς η υπεροψία (αντίστοιχο της ύβρης στην τραγωδία) της ανώτερης τεχνολογίας σε σχέση με τους Ευρωπαίους (κυρίως) τους οδήγησε στο να περιορίσουν τις επενδύσεις σε RnD τη στιγμή που οι άλλοι (Ευρωπαίοι και Ασιάτες) είχαν πάρει μπρος (η Ευρώπη και Ιαπωνία με μια σημαντική χρονοκαθυστέρηση).

      https://www.toyota.gr/customer/reserve/toyota-c-hr-plus

      posted in Κατασκευαστές και Μοντέλα
      D
      danis
    • RE: Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης

      @dg79 said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:

      O κατάλογος είναι πληρέστατος και επίσημος και αφορά τα ηλεκτρικά που έχουν το οκ της γαλλικής κυβέρνησης.
      Το made in europe σημαίνει όχι απλά συναρμολόγηση, αλλά και τα επι μέρους εξαρτήματα να είναι ευρωπαϊκά.
      Αν κάποια αμάξια λείπουν από το κατάλογο αυτό σημαίνει οτι τη στιγμή αυτή δεν πληρούν και τις δύο προϋποθέσεις, πχ ναι μεν συναρμολογούνται επι ευρωπαϊκού εδάφους, αλλά με κινέζικα (ή άλλα) εξαρτήματα.

      ΥΓ φυσικά ο κατάλογος θα ανανεώνεται

      Δεν το έχω ψάξει/ρωτήσει για το ποια ακριβώς τα σχετικά κριτήρια (όπως και το ποιοι ακριβώς οι προμηθευτές των εξαρτημάτων) αλλά βρίσκω πολύ παράξενο πάντως το γεγονός οτι λείπουν μοντέλα όπως το Renault 5, 4 και Megane.
      Και ο κατάλογος είναι από 17/9/2025.

      Βέβαια πχ οι μπαταρίες που έχουν είναι από CATL, LG, κ Envision και μόνο μερικές συναρμολογούνται από την Ampere.
      Αν και αυτό θα αλλάξει σύντομα με τα νέα εργοστάσια στην Ευρώπη, οπότε μάλλον θα μπουν και στη σχετική λίστα.

      posted in Περί αυτοκίνησης
      D
      danis
    • RE: Suzuki eVitara

      @antonakis said in Suzuki eVitara:

      @vagkirk said in Suzuki eVitara:

      Τι συμβαίνει, τα στάζει αδρά και ο Τούρκος στο NCAP

      Ο Τούρκος, όπως και ο Κινέζος έχουν πλέον την τεχνογνωσία και τους παίρνει οικονομικά να δίνουν περισσότερα από τους Ευρωπαίους στην ασφάλεια.

      Δεν ξέρω για τους Τούρκους, αλλά οι κινέζοι πλέον τα πάνε πολύ καλύτερα σε σχέση με το παρελθόν.
      Εδώ το Dolphin Surf τα πήγε σαφώς καλύτερα των διδύμων:
      Youtube Video

      posted in Μελλοντικά Μοντέλα
      D
      danis
    • RE: Suzuki eVitara

      @danis said in Suzuki eVitara:

      Το eVitara πιστεύω θα είναι στην ίδια φάση, με καλύτερο σύστημα 4κινησης από το τωρινό. Οκ, ο Ιαπωνούλης στο βίντεο που έβαλα το συγκρίνει με το Jimny αλλά υποθέτω οτι μιλάει για απλούς χωματόδρομους - όπως στα πλάνα που δείχνουν. Όχι για τις τρέλες που κάνεις εσύ.
      Τώρα επί του γενικότερου:
      Είμαι βέβαιος οτι σε το πολύ 5 χρόνια από σήμερα θα υπάρχουν εξαιρετικά off-roaders ηλεκτρικά (όχι το eVitara άλλα ίσως το baby Land Cruiser, το eJimny, διάφορα Land Rovers, κτλ).

      Βγήκαν τα Euro-NCAP reports των διδύμων:
      https://www.euroncap.com/en/results/suzuki/e+vitara/56210
      https://www.euroncap.com/en/results/toyota/urban+cruiser/56211

      Κάπως χαμηλή η βαθμολογία της προστασίας των επιβατών και των ηλεκτρονικών συστημάτων, συγκριτικά τουλάχιστον με ανταγωνιστικά μοντέλα (Kia EV3 ή/και Cooper E).

      https://www.euroncap.com/en/ratings-rewards/latest-safety-ratings/#?selectedMake=0&selectedMakeName=Select a make&selectedModel=0&selectedStar=&includeFullSafetyPackage=true&includeStandardSafetyPackage=true&selectedModelName=All&selectedProtocols=54301,51097&selectedClasses=1202,1199,1201,1196,1205,1203,1198,1179,40250,1197,1204,1180,34736,44997,54278,54293&allClasses=true&allProtocols=false&allDriverAssistanceTechnologies=false&selectedDriverAssistanceTechnologies=&thirdRowFitment=false

      off topic: Η (τούρκικη...) Togg τα πήγε πολύ καλά. Που φτάσαμε...

      posted in Μελλοντικά Μοντέλα
      D
      danis
    • RE: Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης

      @monman2 said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:

      Το μεγάλο μπάμ δεν θα γίνει απο κάποια νέα τεχνολογία στις μπαταρίες ούτε απο ακόμα περισσότερους φορτιστές , άλλωστε τίποτα απο αυτά δεν θα φτάνει τα χειμωνιάτικα τριήμερα ή τις μεγάλες εξόδους των Χριστουγέννων και του Πάσχα ... φαντάζομαι τους τίτλους των ειδήσεων που θα είναι του στυλ:
      Οι ουρές μεταφέρθηκαν απο τα διόδια (που θα εχουν καταργηθεί και θα εχουν μπει τα ηλεκτρονικά) στους φορτιστές 😊

      Το μεγάλο μπαμ θα γίνει οταν θα έχουμε το μεγάλο πλεονέκτημα των παππούδων μας , που μετα την κρασοκατάνυξη στο ταβερνάκι του χωριού ανέβαιναν στον Ντορί δεναν τα χερια με τα γκέμια στο σαμάρι ... πάμε Ντορί!
      και το χειρότερο να τους εύρισκε η κυρά στο παχνί να ροχαλίζουν

      Ούτε πρωτοσέλιδα την άλλη μέρα ούτε Ευαγγελάτοι να λένε για τους δολοφόνους της ασφάλτου

      Αυτόνομη οδήγηση αμήν και πότε!
      δεν ξέρω γιατί συνδυάζεται με την ηλεκτροκίνηση ίσως κάποιοι χαλασμένοι νευρώνες στο μυαλό του Μασκ αλλα ήρθε μαζί με την ηλεκτροκίνηση ...

      Η αυτόνομη οδήγηση είναι ένα άλλο κεφάλαιο. Το αμέσως επόμενο στην εξέλιξη της αυτοκίνησης (μόλις κλείσουμε αυτό της ηλεκτροκίνησης). Αλλά λόγω κλιματικής αλλαγής, προηγούνταν η ηλεκτροκίνηση (στην κατανομή των πόρων ανάπτυξης).

      Έτυχε περισσότερο και τα είδες μαζί αυτά τα δύο. Η Mercedes S-class είχε κάνει πολύ σημαντικά βήματα με θερμικά μοντέλα.
      Από εκεί και πέρα ο Ειλον, τζόγαρε με την προηγμένη τεχνολογία και τα είδες να τρέχουν μαζί.

      posted in Περί αυτοκίνησης
      D
      danis
    • RE: Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης

      @dettol said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:

      @danis said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:

      @dettol said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:

      @danis said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:

      @dettol said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:

      @danis said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:

      @bekiaris said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:

      @danis said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:

      Το τι θα βγει στην αγορά σε 2-5 χρόνια, είναι αυτό το αναπτύσσουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες τώρα. Οπότε "κάπως" μπορούμε να προβλέψουμε τι έρχεται (εκτός αν τύχει κάποιο σημαντικό γεγονός τύπου μεγάλης πανδημίας ή παγκοσμίου πολέμου που θα επηρεάσει τις εφοδιαστικές αλυσίδες ή/και τις βιομηχανικές/εμπορικές προτεραιότητες).

      προσωπικα μιλώντας, και μη έχοντας ένα βαρυ βιογραφικό, θεωρώ οτι και για τα επόμενα 2-5 χρόνια, η βελτίωση που θα δουμε, δεν θα ειναι κάτι το ιδιαίτερο που θα δικαιολογήσει την αναμονή αγοράς ενός οχήματος. ακόμα και να βάλουμε το 20 ως ορίζοντα, σήμερα, μετά απο 5 χρόνια, μειώθηκε το κόστος της μπαταρίας, αλλά στα υπόλοιπα ποια ηταν η μεγάλη βελτίωση που είδαμε?

      Ξαναλέω οτι έχει να κάνει με τις ανάγκες του καθενός.
      Αν σε καλύπτει το ηλεκτρικό τώρα (και έχεις δυνατότητα οικιακής φόρτισης) τότε είναι no brainer.
      Συμφέρει απόλυτα.

      Αν όμως δεν σε καλύπτει το ηλεκτρικό τώρα, καλό είναι να περιμένεις.

      Γι' αυτό και βάζω τα παραδείγματα παραπάνω:
      Αν κάνεις πολλά χλμ καθημερινά (>30 και <400) και τα βασικά σου ταξίδια/εκδρομές είναι γύρω από το εθνικό οδικό δίκτυο, είσαι οκ.
      Αν κινείσαι καθημερινά και κάνεις εκδρομές σε ορεινά μέρη, απομονωμένα κτλ, χωρίς σταθερό κατάλυμα (με δυνατότητα φόρτισης) ή αντίστοιχα δεν έχεις δυνατότητα οικιακής φόρτισης, τότε μπορεί και να μην σου κάνουν.

      Βραχυπρόθεσμα να περιμένεις (πάρα πολύ) σημαντικές εξελίξεις κυρίως στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα πόλης και μικρομεσαία.
      Επίσης στα πιο ακριβά, προς την 5ετία θα γίνουν εμπορικά διαθέσιμες εντελώς νέες μπαταρίες - πολύ καλύτερες.
      Βέβαια το δημόσιο δίκτυο φόρτισης πρέπει να επεκταθεί σημαντικά για να υποστηρίξει τις ταχύτητες φόρτισης που έρχονται.

      Με το πρώτο μισό του κειμένου συμφωνώ απόλυτα.
      Εξελίξεις στις μπαταρίες των ακριβών μακάρι να δούμε στην 5ετια.

      Στα μικρά όμως, τι περιμένεις να δεις; Από άποψη τεχνολογίας, όχι τιμής.

      Η τεχνολογία για τα μικρά υπάρχει. Αυτό που γίνεται τα τελευταία χρόνια είναι να πέσει το κόστος της ώστε να έχει νόημα η παραγωγή σε βιομηχανική κλίμακα - και αντίστοιχα να μπορούν να πωληθούν σε ποσότητα αντίστοιχη των θερμικών τώρα.

      Κοινώς, αυτό που βλέπεις σαν τεχνολογία τώρα στα Μ3, θα το δεις και σε ένα (υποθετικό - δεν ξέρω 🙄) Μ2. Αλλά το Μ2 θα πρέπει να κοστίζει τα 2/3 του Μ3 και το Μ3 του 2027 να είναι καλύτερο του τωρινού.

      Επίσης εκεί που πάσχουν ακόμη τα μικρά είναι η εμβέλεια. Αυτό φτιάχνει σταδιακά, μην περιμένεις τρελά άλματα απότομα στην τεχνολογία των μικρών όμως (λόγω κόστους).
      Π.χ. βλέπε 2025 R5 στα 410 (WLTP), 2026 ID Polo στα 450 και ακολουθεί σύντομα νέα μπαταρία/βελτιστοποιημένος κινητήρας στο R5 για εμβέλεια στα 500 χλμ με ίδια/χαμηλότερη τιμή του τωρινού.

      Εχω τις αμφιβολίες μου. Οι μπαταρίες αυξάνουν σε χωρητικότητα αλλά όχι όμως με μεγάλα ποσοστά. Οι ηλεκτροκινητήρες είναι ήδη εξαιρετικά αποδοτικοί επομένως πάλι θεωρώ ότι δεν θα γίνουν άλματα.
      Στο θέμα της αεροδυναμικής βλέπουμε προσπάθεια αλλά αυτό αφορά κυρίως τα ταξίδια.
      Επομένως 500km wltp από ένα όχημα με μπαταρία πχ 50kwh δεν ξέρω πόσο άμεσα θα δούμε.

      Εγω το έχω ξαναπεί ότι θεωρώ ότι το παιχνίδι κριθεί στις υποδομές. Σε 20-30 χρόνια θεωρώ ότι θα θυμόμαστε ότι ζητούσαμε 1000χλμ αυτονομία και θα γελάμε. Άποψη μου.

      Οι (εμπορικά διαθέσιμες - το τονίζω!) μπαταρίες θα μεγαλώσουν σε χωρητικότητα.
      Δεν μπορώ να πω κάτι σε αυτό γιατί δεν θα ήταν σωστό.
      Δες όμως το roadmap που δημοσιοποίησε η Toyota πέρισυ:

      Τα 600 km (WLTP) τα έπιασε ήδη με το 2026 CHR+.

      Επίσης υπάρχουν πολλά περιθώρια βελτίωσης στην αποδοτικότητα (δες διαφορά Tesla με τους υπόλοιπους - αν και η ψαλίδα κλείνει ραγδαία).

      Το roadmap το έχω δει και έχω φοβερές αμφιβολίες, ειδικά για το κομμάτι further evolution. Τα 600χλμ είναι εύκολα. Η lucid έχει φτάσει 720km πραγματική αυτονομία στο gravity το οποίο δεν είναι καν sedan. Κοστίζει όμως 120k euros περίπου.
      Τεσπα, θα δείξει.

      Τα 600 km σε αυτοκίνητα με κόστος 40κ (CHR+) ή τα 650-700 km στα 45κ (M3 LR) είναι το σήμερα.
      Το 2027 μπορεί να έχουμε 600 km με κόστος 35κ ενώ στα 40κ να παίρνεις πλέον 750 km.
      κοκ

      Τεσπα, θα δείξει. Μη γίνει καμιά στραβή πουθενά και από αυτοκίνητα το γυρίσουμε σε τεθωρακισμένα.

      posted in Περί αυτοκίνησης
      D
      danis
    • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
      • ΕΛΛΑΔΑ
      • ΚΟΣΜΟΣ
      • ΕΚΘΕΣΕΙΣ
      • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ 4Τ
      • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
    • ΔΟΚΙΜΕΣ
      • TEST
      • ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
      • ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ
      • ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΓΝΩΡΙΜΙΕΣ
      • ΔΟΚΙΜΕΣ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ
      • ΕΙΔΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ
      • ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΑ
    • VIDEO
      • 4TTV
      • ΝΕΑ ΜΟΝΤΕΛΑ
      • ΑΓΩΝΕΣ
      • CANDID CAMERA
    • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
      • ΕΙΔΗΣΕΙΣ – ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
      • ΛΕΞΙΚΟ
    • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
      • ΔΟΚΙΜΕΣ – ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
      • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΑΓΩΝΕΣ
      • FORMULA 1
      • WRC
      • ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΑΓΩΝΕΣ
      • ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ
    • ΤΙΜΕΣ
    • 4T CLASSIC
      • ΜΟΝΤΕΛΑ
      • ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΕΣ
      • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ
      • ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ
      • ΑΓΩΝΕΣ/ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΕΙΣ
    • ΑΓΟΡΑ
      • ΠΩΛΗΣΕΙΣ
      • ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ
      • ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΜΕΝΑ
    • 2ΤΡΟΧΟΙ
      • ΟΔΗΓΟΥΜΕ
      • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
      • ΑΓΩΝΕΣ
      • CLASSIC
    • ΑΡΧΕΙΟ ΤΕΥΧΩΝ
    • MENU
    • ΤΙΜΕΣ
    • 4ΤΡΟΧΟΙ
    • ΣΥΓΚΡΙΣΗ
    • ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΙΕΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
    • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
    • ΟΔΙΚΗ ΒΟΗΘΕΙΑ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
    • ΧΡΗΣΙΜΑ ΤΗΛΕΦΩΝΑ
    • ΚΟΚ

    logo footer

    coty











    • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • ΑΓΩΝΕΣ
    • ΔΟΚΙΜΕΣ
    • CLASSIC
    • ΤΙΜΕΣ
    • VIDEO
    • FORUM
    4T FORUM
    4T LIBRARY
    • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
    • ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ FORUM
    • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
    • ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΕΙΤΕ ΣΤΟ 4TROXOI.GR
    Powered by nxcode.gr