Τώρα που «κάπως» χαλάρωσα από τη δουλειά, είπα να ξεθάψω το νήμα για να δώσω update.
Απλώνω σεντόνι:
Το λοιπόν, είχα ένα Opel Corsa 1.5 diesel του 2020. Και λέω είχα γιατί από ένα σημείο και μετά είχα αρχίσει να παραγνωρίζω το συνεργείο της ΒΕΛΜΑΡ.
3 φορές χτύπησε το AdBlue (σε 74.000 χλμ…), και μια φορά είχα σκάσιμο φλάντζας στο turbo που προκάλεσε βραχυκύκλωμα στη μπαταρία, που με τη σειρά της έκαψε τον εγκέφαλο.
Α, επίσης είχε διαρροή λαδιού στο καπάκι του κινητήρα.
Ζορίστηκα να το πουλήσω γιατί σε όλους έλεγα το ιστορικό (δεν μπορώ να το κρύψω, νιώθω άσχημα) και όλοι έκαναν πίσω. Λογικό.
Εκτός από έναν πορωμένο Opelάκια, με Grandland, που του είχε χτυπήσει ήδη και σε αυτόν το AdBlue, που τον άφησε από ηλεκτρικό πρόβλημα έξω από το συνεργείο της ΒΕΛΜΑΡ (που πήγαμε για τον έλεγχο) και πάραυτα ήθελε το Corsa ως δεύτερο.
Ευτυχώς που υπάρχουν και αυτοί…
Παράλληλα πούλησα και ένα αγροτικό 1992 Mitsubishi L200 που είχα για το χόμπι μου (ελιές, αμπέλια κτλ).
Οπότε αφού έδωσα και το L200, εκ των πραγμάτων πήγα για 4κινητο – Τραβεστί Jeep off. Δεν ασχολήθηκα.
Οπότε οι επιλογές ήτο συγκεκριμένες:
Duster: Μεγάλο, άνετο αμάξι. Το εσωτερικό ήταν λίγο καταθλιπτικό (προσωπική εκτίμηση) αλλά πρακτικό. Δεν είχαν test drive το AWD αλλά να είναι καλά η Hertz. Το νοίκιασα μια μέρα και πήγαμε με την κοπελιά μια εκδρομή, Ηράκλειο – Μακρύς Γιαλός – Σταυροχώρι – Ορεινό – Θρυπτή – Φαράγγι Μεσώνα – Καβούσι – Ηράκλειο (για όποιον ξέρει από Ανατολική Κρήτη).
Πολύ ωραίο πάτημα στην εθνική. Όχι σπορ αλλά σίγουρα άνετο ταξίδι. Πολύ ροπάτος κινητήρας. Στο χώμα δεν είχε κανένα θέμα. Έβγαλε άνετα το βουνό, δεν κόλλησε πουθενά.
Τι με προβλημάτισε? Κάτι ψιλοτριγμοί (αμάξι με κάτω από 10κ χλμ), η τιμή (έλεος δηλαδή… το ‘20 έκανε 21.5κ η πλούσια έκδοση, και το καλοκαίρι του ‘23, 30κ…) και η διαθεσιμότητα σε 10 μήνες. Για το πρώτο (και ομολογώ λίγο επηρεασμένος από αυτά που γράφει ο @gatoz ) πήγα σε μάντρα να το δω (αν μπορούσα να καταλάβω τίποτα).
Συγκεκριμένα, σε μια στο Χαϊδάρι κοντά (αν θυμάμαι καλά), είχε πολλές αγγελίες στο car. Όλες πετρέλαιο AWD, λευκά. Έπεσα πάνω που του τα είχαν φέρει (από Leaseplan μου είπε) και δεν τα είχε «μαζέψει» όπως μου είπε (ειλικρινής – του το δίνω). Πρέπει να μπήκα σε 6-7 Duster. Σε όλα, μα όλα, έτριζε το κάθισμα του οδηγού (θα μου το έδινε φτιαγμένο), καθώς και στα περισσότερα ακούγονταν (πολλοί) τριγμοί στα πλαστικά της πόρτας και του ταμπλό.
Του το ανέφερα και η απάντηση «είναι πολύ γερό αμάξι, διαμάντι ο κινητήρας, Mercedes, αλλά οκ, μην περιμένεις ποιότητα Vitara» (πάλι ειλικρινής – του το ξαναδίνω). Οκ, προφανώς σε leasing δεν τα προσέχει ο άλλος, και πρέπει να ήταν χρεωμένα σε τεχνικούς πεδίου (είχαν όλα πολλές εκδορές στις ζάντες – φαντάζομαι από πέτρες), αλλά και πάλι. Δεν είναι καλή εικόνα.
Χαιρέτησα, έφυγα. Duster σε αυτή την τιμή (27.5κ αρχική για AWD) και τέτοια κατάσταση (μετά από 4 χρόνια, μπορεί και ζόρικη χρήση), thank you, next.
Όπου next:
Vitara. Πολύ ωραίο αμάξι. Το πήρα test drive, 1.4 mild all grip. Πολύ καλό πάτημα στην εθνική και στους επαρχιακούς. Σε ωθούσε να τρέξεις. Πολύ ζωντανός ο 1.4. Ακόμα και σε καλό/μέτριο χωματόδρομο πήγαινε πολύ άνετα. Όμως μέχρι εκεί. Λόγω μικρής απόστασης από το έδαφος το φοβόμουν για πιο δύσκολα. Βέβαια λύνεται αυτό με ένα ψήλωμα, σχετικά οικονομικά. Πήγα να το δω σε μάντρες. Προφανώς δεν μπορείς να το συγκρίνεις (καθώς δεν ξέρεις τι χρήση έχει γίνει), αλλά όσα είδα σε μτχ, ήταν σε σαφώς καλύτερη κατάσταση από το Duster.
Ισορροπημένο αμάξι. Εξαιρετικό για εκδρομές.
Είχα δει και το Jimny στην έκθεση αλλά το Vitara φαινόταν πιο ολοκληρωμένο. Πιο αμάξι. Πολύ καλύτερος εξοπλισμός, χώροι και μόλις 2κ πιο ακριβό. Δεν το συζητάμε.
Είχα αποφασίσει να το κλείσω (ρώτησα Αύγουστο 23 και θα είχε διαθέσιμα Οκτ 23), θα πήγαινα Δευτέρα για προκαταβολή.
Αλλά την Κυριακή πετυχαίνω μπροστά μου Jimny, το καινούργιο. Νοικιάρικο. Γκουγκλάρω την εταιρεία, είναι ένα μικρό rent a car στην Ελούντα. Βρε λες; Να το δοκιμάσω? 120 ευρώ τη μέρα οι τύποι… Αλλά οκ, ας το κάνω.
Παίρνω τηλ και το κλείνω για την αμέσως επόμενη μέρα.
Φτάνω νωρίς στην Ελούντα. Αφήνω το Corsa, παίρνω Jimny. Στην ανηφόρα για να βγω στον κεντρικό, ζορίζεται, μου σβήνει (εμ… καλομαθημένος από τα 250 Nm στις 1750). Στις πρώτες στροφές από Ελούντα προς Άγιο Νικόλαο, πελαγοδρομεί. Νιώθω σα να μην ξέρω να οδηγώ. Με πέταξε 1-2 φορές οριακά στο αντίθετο ρεύμα. Η κατανάλωση στο Θεό (πάλι συνηθισμένος από το Diesel). Στα 5 λεπτά πάνω, είχα αποφασίσει ότι θα κλείσω το Vitara και έκλαιγα τα 120.
Αλλά οκ, μιας και το πλήρωσα, ας πάμε τουλάχιστον εκδρομή.
Παρόμοια σχεδόν διαδρομή με το Duster (έτσι για τη σωστή επιστημονική μεθοδολογία).
Το πρωί της επόμενης μέρας, το επιστρέφω στο Rent a Car. Παίρνω το Corsa και πάω απευθείας στη Suzuki στο Ηράκλειο.
Δίνω προκαταβολή για το Jimny. Παραλαβή σε ένα μήνα (τέλη Σεπτ ‘23). Υπήρχε ένα τελευταίο διαθέσιμο σε transit από Ιαπωνία.
Υπάρχουν αυτοκίνητα που τα παίρνεις με το μυαλό.
Και αυτοκίνητα που τα παίρνεις με την καρδιά.
Και τώρα ήταν ίσως η τελευταία ευκαιρία που είχα να πάρω ένα τέτοιο αυτοκίνητο (δεδομένου ότι για ένα διάστημα ακόμη, δεν υπάρχει η ανάγκη για οικογενειακό αυτοκίνητο).
Λεπτομέρειες γι αυτό το παιχνίδι για μεγάλα παιδιά, όπως ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ είχε γράψει ο @dimsabas (https://cartalk.gr/suzuki-jimny/), στο αντίστοιχο νήμα (και ελπίζω σύντομα). Άλλωστε σε 5 μέρες έχω το πρώτο σέρβις. Έκανα ήδη 14.000 απολαυστικά χλμ.