-
@mesastou said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
έχει κανείς άποψη για το volvo EX30; Βλέπω πως στην Ευρώπη έχει πάει πολύ καλά σε πωλήσεις (κινέζικο και αυτό βέβαια αλλά με μάρκα που δίνει κυρος και .... ίσως ξεγελάει πολλούς ανυποψιαστούς)
πηγα το ειδα απο κοντα και το εκανα test drive. Μεχρι να πεσει η τιμη του dolphin ηταν η πιο ωριμη λυση στην κατηγορια πολης, αλλα ειναι δυσκολο να δικαιολογησει τα +10 χιλιαρικα απο την τωρινη τιμη του dolphin (προ επιδοτησης).
Ειδα την "μικρη" εκδοση. Σβελτο, μαλακο τιμονι, ανετη αναρτηση, αλλα σχεδον ανυπαρκτο regen, κακοι χωροι για τους πισω επιβατες (καθονται με το γονατα λυγισμενα). Ωραιο infotainment, οτι πιο κοντα σε tesla και καλη εργονομια (λεβιες ταχυτητων κτλπ).
Αν ενδιαφερεσαι, πηγαινε δες το και παρε το για test drive. -
-
Περασα ενα Αττο εχτες εξω απο την Τριπολη, με 120 χμω εγω λιγο λιγοτερα αυτος, ωραιο αμαξι ειναι αλλα το γνωστο θεμα με τα ηλεκτρικα που δεν πανε πανω απο 110 χμω. Στον ΑΒ στην Τριπολη ειχε εναν ωραιο φορτιστη και φορτιζε ενα Ενυακ.
Χαρηκα το θερμικο οτι μπορεις να κανεις ανοιγματα μεχρι τα 160 χωρις να επιρεαζεις την καταναλωση του ταξιδιου βεβαια πληρωσα ισως 45-46 ευρω βενζινη για 386 χμ.
-
@wantone said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Χαρηκα το θερμικο οτι μπορεις να κανεις ανοιγματα μεχρι τα 160 χωρις να επιρεαζεις την καταναλωση του ταξιδιου
Φυσικά και επηρρεάζεις την κατανάλωση του ταξιδιού, απλά δεν σε νοιάζει γιατί ο ανεφοδιασμός ειναι εύκολος και γρήγορος.
-
@fanis75 said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
@wantone said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Χαρηκα το θερμικο οτι μπορεις να κανεις ανοιγματα μεχρι τα 160 χωρις να επιρεαζεις την καταναλωση του ταξιδιου
Φυσικά και επηρρεάζεις την κατανάλωση του ταξιδιού, απλά δεν σε νοιάζει γιατί ο ανεφοδιασμός ειναι εύκολος και γρήγορος.
φυσικα για μερικα ανοιγματα ΔΕΝ επηρρεαζεις την συνολικη καταναλωση στον βαθμο που να δεις διαφορα, το εχω μετρησει, γιατι τα ανοιγματα τα κανω σε ελαφρυ κατηφορα που αν καψεις λιγο βενζινη στην αρχη θα παρεις πολυ κινητικη ενεργεια αφου δεν εχεις κανενα εμποδιο για χμ να σε σταματησει και να πατησεις φρενα. μονο πιεση σε ανηφορα θα εχει επιπτωση στην καταναλωση. βασικα ειναι οτι το αμαξι ειναι με οδηγο νομιζω μονο 1380 κιλα σε αντιθεση με τα βαρια ηλεκτρικα.
-
Δεν πάει όπως το σχεδιάζανε μάλλον. Ο κόσμος δεν θέλει ηλεκτρικά στην παρούσα φάση. Και έκοψαν Fiesta/Focus οι απίστευτοι.. (facepalm)
Γενικά θα γίνει της κωλοτούμπας το επόμενο διάστημα από τις εταιρείες. -
Ήδη γίνεται.
-
Ειναι αλλες οι συνθηκες στην Αμερικη με την τιμη της βενζινης εκει. Για Ελλαδα παρα τα μειον η ηλεκτροκινηση ειναι μονοδρομος.
-
Το θέμα είναι να μπουκαρουν οι Κινέζοι με τίποτα μικρά καλά ηλεκτρικά μέχρι 20000€ και εκεί θα δείτε αν ο κόσμος προτιμά τα ηλεκτρικά ή όχι στην Ευρώπη.
Η Stellantis κάνει μια ρελανς με τα μικρά ηλεκτρικά που ανακοίνωσε και με τελικές τιμές κοντά στα 20000 θα βγει κερδισμένη στην κατηγορία.
Το VAG με εκείνο το επαναστατικό μικρό ηλεκτρικό "Golf " που θα έβγαζε το 2025 με τιμή προ επιδότησης κάτω από 25κ τι γίνεται;
Οι Κορεάτες αν και έχουν πολύ καλά ηλεκτρικά παραμένουν ακριβουτσικοι σε σχέση με την Tesla , η οποία Tesla όμως έχει νομίζω ξεχάσει τα σχέδια για ένα Model 2 που θα μπορούσε να φέρει νέα πνοή στην ηλεκτροκίνηση, τον έφαγε το twitter και η αντιwoke προπαγάνδα τον Elon , και ακόμη και τίποτα δυσαρεστημένοι μέτοχοι εκεί να πάρουν τα πράγματα στα χέρια τους επειδή το μόνο που τους ενδιαφέρει είναι το κέρδος το πρώτο που θα κάνουν θα είναι να ανεβάσουν τις τιμές.
Έπρεπε οι Ευρωπαίοι να εστιάσουν σε μεγάλες συνεργασίες με τους Κινέζους σε εργοστάσια εντός της Ευρώπης αν τους ενδιέφερε σοβαρά η ηλεκτροκίνηση.
Βραχυπρόθεσμα κερδισμένοι από όλο αυτό βγαίνουν πάντως οι Toyotαιοι που τα διλιτρα υβριδικά τους τώρα και κάτι μελλοντικά τουρμπατα που ετοιμάζουν θα πωλούνται σαν ζεστά κουλουράκια και στην ΕΕ αλλά ακόμη και στις ΗΠΑ που πλέον οι τιμές των καυσίμων είναι μεγάλες σε σχέση με το παρελθόν, απλά αυτοί θέλουν λίγα παραπάνω άλογα , καλουτσικη τετρακίνηση και μεγαλύτερους χώρους.
-
@wantone said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Ειναι αλλες οι συνθηκες στην Αμερικη με την τιμη της βενζινης εκει. Για Ελλαδα παρα τα μειον η ηλεκτροκινηση ειναι μονοδρομος.
Διαφωνώ για το ότι είναι μονόδρομος. Σκέφτηκα κι εγώ αρκετά το θέμα ηλεκτροκίνητο για νέο αυτοκίνητο, δεν είμαι ακόμα έτοιμος για συμβιβασμούς όμως. Ίσως είναι μονόδρομος όταν δεν θα υπάρχουν αυτοί οι γνωστοί συμβιβασμοί (αυτονομία/φόρτιση) ή όταν τελειώσει το πετρέλαιο (που διαβάζαμε ότι "τελειώνει" από το 2000) της γης.
Έφυγα από Αθήνα 5/8. Σε 17 μέρες έχω κάνει 1450 χιλιόμετρα γυρνώντας την Λακωνία, χωρίς να σκέφτομαι οικονομική οδήγηση, κλίμα, ανηφοροκατηφόρες, καταναλώσεις κλπ. Πήγα βενζινάδικο 5΄σήμερα να γεμίσω και άλλη μία ενδιάμεσα στα 700. Σύνολο χαμένο 15-20' πες και με τα πέρα δώθε από το σπίτι μέχρι το βενζινάδικο.
ΥΓ: Παρεμπιπτόντως, μέση κατανάλωση το Panda 1.3 Turbo Diesel, 4.0 στρογγυλό σε αντλία και τριπ computer σε αυτά τα 1450 χιλιόμετρα. Με 100 ευρώ 1450 χιλιόμετρα. Έπος.
-
Εχτες εκανα 386 χμ ανετα αλλα μου κοστισε 45 ευρω σε βενζινη δηλ δεν ειναι κατι που θα το κανω συχνα γιατι τοτε θα θελω πολλα σε βενζινες γυρω στα 14 σεντς το καθε χμ συν λαδια και αλλα αναλωσιμα. Με ηλεκτροκινητο τουλαχιστον μηδενιζεις σχεδον το κοστος μετακινησης εστω και αν πηγαινεις λιγο ποιο αργα και περιμενεις στις φορτισεις.
-
΄΄Θα απαγορεύσουν στα ηλεκτρικά Ι.Χ. να μπαίνουν σε υπόγεια παρκινγκ, εάν είναι φορτισμένα πάνω από 90%.....΄΄
-
-
Απο όσα διαβάζω εχω καταλήξει οτι η συντριπτική πλειοψηφία δεν εχει καταλάβει την στρατηγική ανεφοδιασμού ενος EV όχηματος.
Καταρχάς ξεκινάς με το όχημα φουλαρισμένο (80%) γιατί το βράδυ το εχεις "βυσματώσει " στον οικιακό φορτιστή , επ' ευκαιρία 530 € κόστισε της Τεσλα και ενα χιλιάρικο η εγκατάσταση (καλώδια απο τον 4ο στην πυλωτή + wifi + αντι βανδαλιστικό κιβώτιο + εργασία).
Κατόπιν δεν κάνεις πχ 400 χλμ και στον ταχυφορτιστή στήνεσαι να το πας απο το 20% στο 100% 45 λεπτά .
Αλλάζεις συνήθεια και φορτίζεις όποτε βρίσκεις οχι όποτε χρειάζεται .
Το σωστό να σταματάς ανα 150 -250 χλμ και να κάνεις σύντομες φορτίσεις των 10-15 λεπτών πιο υγιές για την μπαταρία και οδηγείς πιο ελεύθερα με 130-150.
Το άλλο σενάριο το ξέρω γιατί με το yaris diesel ξεκινάω απο το κέντρο της Θεσσαλονίκης και φτάνω Ηλιούπολη Αττικής με 20-25 λίτρα πετρέλαιο , 42 χωράει κυκλοφορώ και κανα δυο μέρες (έχετε μεγάλες αποστάσεις Αθηναίοι) και βάζω πετρέλαιο όταν φεύγω για πίσω.
Όμως πρέπει να το φουλάρω πριν το ταξίδι σε αξιόπιστο πρατήριο κοντά στο σπίτι μου ,1 χλμ, να παω και να γυρίσω ,ο ανεφοδιασμός ,να τσεκάρω και τις πιέσεις των ελαστικών γιατί δεν εχει σένσορες στις βαλβίδες το 20 λεπτο το έχασα , οσο δυο πιτ στοπ στους ταχυφορτιστές
Άλλα αυτόν τον χαμένο χρόνο δεν τον μετράω/τε ο χρόνος του ταξιδιού γράφει μόλις βγεις απο το πρατήριο
Είναι όπως παλιά που το φόρουμ ήταν γεμάτο απο αναφορές για 3 και κάτι ώρες Αθήνα -Θεσσαλονίκη με 1400 χατσμπακ ατμόσφαιρα
-
@monman2 said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Απο όσα διαβάζω εχω καταλήξει οτι η συντριπτική πλειοψηφία δεν εχει καταλάβει την στρατηγική ανεφοδιασμού ενος EV όχηματος.
Το γνωρίζω και είναι ο βασικός λόγος που αναφέρω ότι δεν είναι μονόδρομος η ηλεκτροκίνηση τώρα. Δεν θα αλλάξω συνήθειες στην ζωή μου λόγω του αυτοκινήτου, αφού μπορώ να συνεχίσω με τον τρόπο που έχω μάθει: "Γεμίζω όταν χρειάζεται, όχι όποτε βρίσκω". Δεν θα πηγαίνω κάπου για καφέ/φαγητό σε βόλτα και θα ψάχνω θέση φορτιστή
-
Monman το χιλιαρικο που λες οτι σου κοστισε η εγκατασταση θυμασαι ποσα μετρα καλωδια σε χρεωσαν; επισης το κανες προσφατα η πριν χρονια; περιμενω να ρθουν για αυτοψια γιαυτο ρωταω.
-
@babisstinson said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Δεν πάει όπως το σχεδιάζανε μάλλον. Ο κόσμος δεν θέλει ηλεκτρικά στην παρούσα φάση. Και έκοψαν Fiesta/Focus οι απίστευτοι.. (facepalm)
Γενικά θα γίνει της κωλοτούμπας το επόμενο διάστημα από τις εταιρείες.ΛΑθος, ο κοσμος δε θελει τα ηλεκτρικα της ford στη παρουσα φαση.
-
@jammamon said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Monman το χιλιαρικο που λες οτι σου κοστισε η εγκατασταση θυμασαι ποσα μετρα καλωδια σε χρεωσαν; επισης το κανες προσφατα η πριν χρονια; περιμενω να ρθουν για αυτοψια γιαυτο ρωταω.
Δεν είναι δικό μου , φίλος το εβαλε .
Αυτοψία ; για να πάρεις την επιδότηση ; -
Γενικα, να δουν τι χρειαζεται να μου πουν ενα κοστος. Εχω πει σε 2 εταιρειες για αρχη και βλεπουμε. Αν παει χιλιαρικο καλα θα ειναι, σε αλλον ειπανε 2.500
-
Πλήρωσα 760 € (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ) για 18 m 5x2,5mm με όλα τα υλικά ΑΒΒ (ρελεδια, αντικεραυνικο, ασφάλειες, λυχνίες κλπ) και αλλά 180 € (συμπ ΦΠΑ) για ΥΔΕ χώρου φορτιστής και φόρτιση.
Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης