-
@storm said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
@dimsabas said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Κι ο Βασίλης Σπανούλης στον κόσμο της ηλεκτροκίνησης.
Ελπίζω αυτός ο Σπανακοπιτούλης τουλάχιστον να ανάβει φλας όταν στρίβει ή όταν κάνει ελιγμούς, γιατί τώρα τελευταία διαπιστώνω ότι τα φλας είτε δεν είναι στάνταρ εξοπλισμός στα ηλεκτρικά, είτε δεν τα χρησιμοποιούν για να μην καταναλώνουν ενέργεια.
Μάλλον το δεύτερο.
Θεωρώ πως όπως με τις μηχανές έτσι και τα δυνατά ηλεκτρικά δεν... χρειάζεται να ανάβεις φλας όταν αλλάζεις λωρίδες και σε ελιγμούς καθώς οι πιθανότητες να υπάρχει κάποιος πιο γρήγορος πίσω σου είναι ελάχιστες.
Μάλλον έτσι το βλέπουν όπως οι μηχανοβιοι που με ένα γενναίο χουφτωμα εξαφανίζονται από την κίνηση γύρω τους. -
@taxidiwtis said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Σήμερα 12:30 το μεσημέρι ώρα Ελλαδας ζωντανή συζήτηση του Μασκ με το ceo του ομιλου Ford, Jim Farley για το μέλλον της ηλεκτρικής αυτοκίνησης στις ΗΠΑ και το κόσμο. Η συζήτηση θα προβληθεί από το Twitter spaces
Πω πω πω ο Τζίμης ήταν όλο κολακεία και ευχαριστώ πολύ, παρα πολυ για αυτό που κάνετε για τους πελάτες της ford και να το ξανακάνουμε και τι ωραίο το twitter και τι ωραίοι οι SC...
Όλα αυτά γιατί τα e-ford θα έχουν το ελεύθερο να φορτίζουν στους φορτιστές της Tesla με κόστος έναν προσαρμογέα 100$ .
Το θέμα είναι ότι ο Ηλων ακόμα και αν αύριο το πρωί εξαφανίζονταν όλα τα εργοστάσια του πάλι δις θα έβγαζε από τις συνδρομές στο δίκτυο των φορτιστών του.
-
Δεν ξέρω αν και γιατί χαίρονται και καταναλωτές, παρακολουθώντας προσπάθειες δημιουργίας ολιγοπωλείων, αλλά φαίνεται ότι δεν χαίρονται όλες οι βιομηχανίες...
-
@vagkirk said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
@storm said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
@dimsabas said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Κι ο Βασίλης Σπανούλης στον κόσμο της ηλεκτροκίνησης.
Ελπίζω αυτός ο Σπανακοπιτούλης τουλάχιστον να ανάβει φλας όταν στρίβει ή όταν κάνει ελιγμούς, γιατί τώρα τελευταία διαπιστώνω ότι τα φλας είτε δεν είναι στάνταρ εξοπλισμός στα ηλεκτρικά, είτε δεν τα χρησιμοποιούν για να μην καταναλώνουν ενέργεια.
Μάλλον το δεύτερο.
Θεωρώ πως όπως με τις μηχανές έτσι και τα δυνατά ηλεκτρικά δεν... χρειάζεται να ανάβεις φλας όταν αλλάζεις λωρίδες και σε ελιγμούς καθώς οι πιθανότητες να υπάρχει κάποιος πιο γρήγορος πίσω σου είναι ελάχιστες.
Μάλλον έτσι το βλέπουν όπως οι μηχανοβιοι που με ένα γενναίο χουφτωμα εξαφανίζονται από την κίνηση γύρω τους.Εγώ πάντως δεν έχω πετύχει ακόμη ηλεκτρικό στο οποίο ο οδηγός να κάνει χρήση φλας. Και τα ηλεκτρικά μέσα στην Αθήνα πάνε ποιο αργά και από τις χελώνες. Σέρνονται εντελώς.
Αν δεν το έχεις δει, άκουσε πόσο ωραία τα λέει το παλικάρι. Και ειδικά πόσο αρνητικά επηρεάζει την ψυχολογία και την συμπεριφορά του οδηγού το πρόβλημα της αυτονομίας, το πρόβλημα της φόρτισης.
Προφανώς τα ίδια ισχύουν και στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. -
Ας επενδύσουν και οι άλλοι σε δίκτυο ταχυφορτιστών αλλά τι λέω ο Καπιταλίστας ...θα τους φτιάξει το Κράτος...
-
@monman2 said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Ας επενδύσουν και οι άλλοι σε δίκτυο ταχυφορτιστών αλλά τι λέω ο Καπιταλίστας ...θα τους φτιάξει το Κράτος...
Το κράτος επιδοτεί πάντως τόσα χιλιάρικα να αγοράσει κάποιος «έχοντας» ένα ηλεκτρικό αξίας 40-50-100Κ. Just saying.
-
Το πρόβλημα είναι κυρίως ευρωπαϊκό. Αδυνατεί η βιομηχανία της να ακολουθήσει τις οικονομίες κλίμακας άλλων βιομηχανιών και προσπαθεί με κάθε μέσο να κάμψει τις οποίες αντιστάσεις ακόμα και στα ακριβά μοντέλα με διάφορες επιδοτήσεις
Ξαναλέμε ήδη εδώ και δύο έτη κυκλοφορεί suv ev με τιμές από 17-20 Κ και πλέον βγήκαν και τα πρώτα με 15-17Κ
Κανονικά αυτοκίνητα όχι ψεύτικα. Η Ευρώπη ΔΕΝ μπορεί να ανταποκριθεί σε αυτό το κόστος.Η προεκτάσεις του προβλήματος αυτού δεν είναι μόνο σε επίπεδο κοστολόγησης αλλά και σε γενικότερης σχεδίασης της οικονομίας.
Δεν γίνεται να πωλήσεις νέα τεχνολογία, όταν οι βασικές ανάγκες των πολιτών καλύπτονται με το 40-60% των εισοδημάτων τους και η οποια αύξηση σε μισθούς , που υποβαθμίζει περαιτέρω την παραγωγικότητα της οικονομίας και κατ επέκταση το κόστος των προιόντων ( εάν δεν αλλάξουν οι όροι λειτουργίας αυτής) και πάλι διοχετεύονται στην εξασφάλιση των αναγκαίων αγαθών.Οι άλλες οικονομίες εκτός Ευρώπης έχουν άλλα μοντέλα κοινωνιών που εδώ σε εμάς δεν θα υπήρχαν λόγω φιλοσοφίας, είτε προπορεύονται 10 έτη στην εξέλιξη.
Είτε θα πρέπει να περιμένουμε να πέσει το κόστος του κλάδου ακόμα περισσότερο ώστε να συνεχίσουν και οι Ευρωπαίοι να κατασκευάζουν BEV (το πιθανότερο σενάριο), είτε να αλλάξει το οικονομικό μοντέλο των χωρών ώστε να απομένει διαθέσιμο εισόδημα για κατανάλωση ελαστικών προϊόντων, είτε να αλλάξουν οι όροι του εμπορίου, τέλος είτε να το πάρουμε απόφαση πως τα ev πλέον δεν θα είναι υπόθεση των Ευρωπαϊκών βιομηχανιών.
Υπάρχει και το άλλο σενάριο που βλέπω στο μέλλον εάν όλα τα παραπάνω αποτυγχουν. Αλλαγή του συμφώνου για το περιβάλλον.
-
@monman2 said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
@taxidiwtis said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Σήμερα 12:30 το μεσημέρι ώρα Ελλαδας ζωντανή συζήτηση του Μασκ με το ceo του ομιλου Ford, Jim Farley για το μέλλον της ηλεκτρικής αυτοκίνησης στις ΗΠΑ και το κόσμο. Η συζήτηση θα προβληθεί από το Twitter spaces
Πω πω πω ο Τζίμης ήταν όλο κολακεία και ευχαριστώ πολύ, παρα πολυ για αυτό που κάνετε για τους πελάτες της ford και να το ξανακάνουμε και τι ωραίο το twitter και τι ωραίοι οι SC...
Όλα αυτά γιατί τα e-ford θα έχουν το ελεύθερο να φορτίζουν στους φορτιστές της Tesla με κόστος έναν προσαρμογέα 100$ .
Το θέμα είναι ότι ο Ηλων ακόμα και αν αύριο το πρωί εξαφανίζονταν όλα τα εργοστάσια του πάλι δις θα έβγαζε από τις συνδρομές στο δίκτυο των φορτιστών του.
Προσαρμογέας για τα υπάρχοντα ford , από το 2025 θα έρχονται με ενσωματωμένη υποδοχή nacs (Tesla ) αντί ccs1 που έχουν τώρα .
Tο θέμα με τη συμφωνία δεν είναι τόσο το βίσμα αλλά η εμπειρία Τέσλα , θα μπορούν και τα Φορντ να φορτίζουν απλά κουμπωνοντας στο φορτιστή. ΜΕ ΚΑΜΙΑ άλλη ενέργεια (πιστωτική ,app , site κλπ) , ο φορτιστής θα αναλαμβάνει την αναγνώριση του οχήματος και επικοινωνία με το δίκτυο για την τελική χρέωση ...Στρατηγική κίνηση της Φορντ , διότι το 80% περίπου της αγοράς στις ΗΠΑ είναι Τέσλα , από τη μεριά της Τέσλα εισπράξεις με μηδέν επένδυση (οι φορτιστές ήδη υπάρχουν ) win - win λοιπόν .
Αυτά για Αμερική , στην Ευρώπη με τη μεγάλη διασπορά μοντέλων έχει λήξει το παιχνίδι , ccs2 για όλους ακόμη και για Τέσλα αλλά και φορτηγά , λεωφορεία, μπουλντόζες , σκάφη...κλπ
-
Η ford είναι από τις πρώτες παλαιές εταιρίες που αλλάζει όλη την γκάμα της σε ηλεκτρικά!!!
Προτιμά πτώση πωλήσεων σε θερμικά αλλά την προετοιμασία του εδάφους για τα BEV
-
@elteo said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
@monman2 said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Ας επενδύσουν και οι άλλοι σε δίκτυο ταχυφορτιστών αλλά τι λέω ο Καπιταλίστας ...θα τους φτιάξει το Κράτος...
Το κράτος επιδοτεί πάντως τόσα χιλιάρικα να αγοράσει κάποιος «έχοντας» ένα ηλεκτρικό αξίας 40-50-100Κ. Just saying.
Συμφωνώ μαζί σου και το εχω ξαναπεί επιδότηση με εισοδηματικά κριτήρια σε συνδυασμό με απόσυρση , οχι βέβαια τώρα- σε εναν που δεν εχει 20000 € τι να τα κάνει τα 8 της επιδότησης- αλλα σε δυο χρόνια που θα έχουν έρθει τα φτηνά της tesla BYD .
2027 να εχει ρίξει ο Κυριάκος (αφού δεν βγαίνει κανείς άλλος αλλα δεν εχουν και μυαλό για τέτοια προχωρημένα) μερικά δις για τα ηλεκτρικά να πως θα πάρει άλλη μια τετραετία ... περπατώντας!
Αν εχει περάσει - νομιμοποιήσει και τα uber lift κλπ και βγάζουν μεροκάματο οι ηλεκτρικοί αργόσχολοι 50% θα πάρει. -
Στην εργασία μου έβαλαν τρεις φορτιστές για τα leasing αυτοκίνητα των μεγαλοστελεχών. Η όλη τοποθέτηση ψιλοχάλι. Τσαπατσούλικες δουλειές.
Κάποιος εργολάβος τα άρπαξε, πέταξε τρεις φορτιστές πάνω στο πεζοδρόμιο από το οποίο περνούν οι εργαζόμενοι και όλα μια χαρά. Φυσικά οι φορτιστές εκτεθειμένοι σε όλα τα καιρικά φαινόμενα και προφανώς αν υπήρχε υπάλληλος ΑΜΕΑ δεν θα μπορούσε να μπει στο κτίριο αφού οι φορτιστές ακύρωσαν εντελώς το πεζοδρόμιο.
Δεν βλέπω όμως και πολύ ενθουσιασμένους τους τρεις κατόχους των ηλεκτρικών leasing. Οι δύο τα έδωσαν πίσω και πήραν συμβατικά υβριδικά, ο τρίτος ακόμη παιδεύεται με το ηλεκτρικό.
Επειδή τον χαζεύω καθημερινά το πρωί, το λυπάμαι τον τύπο. Πραγματικά τον λυπάμαι. Με γραβάτες και κουστούμια και παπούτσια σκαρπίνια να προσπαθεί να απλώσει καλώδια και να μην λερώσει τη γραβατιά και την πουκαμισιά.
Σε βροχή το θέαμα είναι απολαυστικό. Κωμωδία εντελώς. Εγώ με το σκούτερ λερώνομαι λιγότερο από δαύτον.Αν κρίνω από τα βρισίδια που ρίχνει κάποιες φορές με τα καλώδια και τα μπρος-πίσω του καρβουνιάρικου δεν νομίζω να το κρατήσει. Θα το δώσει και αυτός. Και θα μείνουν οι φορτιστές να χάσκουν πάνω στο πεζοδρόμιο.
Λεφτά για πέταμα. Και μετά κλαίγονται στις ετήσιες συναντήσεις για μέτρα οικονομικών περικοπών γιατί τα εταιρικά έξοδα είναι πολλά.
Επιχειρηματικοί όμιλοι του κ@λου εντελώς.
-
Όταν τα λέω και εγώ ότι τα ηλεκτρικά είναι για ειδικές περιπτώσεις μου λένε ότι είμαι υπερβολικός
-
Παρακολουθώ την συζήτηση και δεν ξέρω αν έχει αναφερθεί αλλού το Εθνικό Σχέδιο Ηλεκτροκίνησης (φαντάζομαι πως ναι) αλλά θέλω να εστιάσω κάπου...
Αν επιτρέπεται το λινκ
https://ypen.gov.gr/dimosia-diavoulefsi-gia-to-ethniko-schedio-ilektrokinisis/Σύμφωνα με το παραπάνω, (σελ. 28) ετοιμάζονται να επιβάλλουν ειδικές ζώνες LEZ,
Low Emission Zones, αρχικά σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη και μετά βλέπουμε...όπου σύμφωνα με αυτές θα υπάρχουν διόδια σε κεντρικά σημεία της πόλης, τα οποία θα αντικατοπτρίζουν το ύψος των ρύπων του αυτοκινήτου ανάλογα με την παλαιότητα...Φαντάζομαι αρχικά θα αφορά τα αρκετά παλαιά (αν και αυτό παραμένει αδιευκρίνιστο) και στην πορεία θα φτάσουν να επιβάλλονται σε όλα εκτός των ηλεκτρικών...αφού το ζητούμενο θα είναι οι μηδενικοί ρύποι.
Η όλη διαβούλευση ολοκληρώνεται μέσα Ιουνίου, οπότε δεν μιλάμε για κάτι μακρυνό... και με ορίζοντα το 2025.Οπότε, αν και συμφωνώ κυρίως με όσους δεν επιθυμούν την βίαιη μετάβαση σε ηλεκτρικά, δεν βλέπω και άλλες επιλογές....
-
@criuser said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Όταν τα λέω και εγώ ότι τα ηλεκτρικά είναι για ειδικές περιπτώσεις μου λένε ότι είμαι υπερβολικός
Για καμία ειδική περίπτωση δεν είναι εφόσον πληρούνται τα παρακάτω:
-
Φορτιστής στο γραφείο ή στο σπίτι (όχι στον δρόμο, αλλά στο υπόγειο ή στο στεγασμένο γκαράζ).
-
Σήμερα ηλεκτρικά = Τέσλα άντε και κανα Hyundai/Kia (τα καλά), για να μιλάμε για σοβαρή αυτονομία σε λογικά χρήματα. Τα υπόλοιπα είναι είτε πανάκριβα είτε τσαπατσούλικες αρπαχτές από τις εταιρίες.
-
Τα καθημερινά χλμ δεν είναι ταξίδι 300χλμ αλλά τα φυσιολογικά της πλειοψηφίας για να πάνε σπίτι-γραφείο-σχολείο-δραστηριότητες, δλδ. από 20 έως 100χλμ/ημέρα.
Με αυτές τις 3 απλές συνθήκες, που ισχύουν για πολύ κόσμο (ειδικά η Νο. 3 για το 90%) τα ηλεκτρικά ειναι μια χαρά, εφόσον υπάρχουν τα χρήματα για να αγοραστούν.
-
-
@fanis75 said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Με αυτές τις 3 απλές συνθήκες, που ισχύουν για πολύ κόσμο (ειδικά η Νο. 3 για το 90%) τα ηλεκτρικά ειναι μια χαρά, εφόσον υπάρχουν τα χρήματα για να αγοραστούν.
Πολύ σωστά Φανή, συμφωνώ απόλυτα, όπως τα λες ισχύει και έχοντας ηλεκτρικό για χρόνια μπορώ να πω ότι υπάρχει αισθητή διαφορά στην τσέπη στην καθημερινότητα εφόσον οι τιμές ρεύματος είναι στα σημερινά επίπεδα (φορτίζω με νυχτερινό στα 0.105 E /kw). Έπεισα και την αδερφή μου και σύντομα θα αγοράσει και αυτή ηλεκτρικό, το δεύτερο στην οικογένεια.
-
@fanis75 said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Με αυτές τις 3 απλές συνθήκες, που ισχύουν για πολύ κόσμο (ειδικά η Νο. 3 για το 90%) τα ηλεκτρικά ειναι μια χαρά, εφόσον υπάρχουν τα χρήματα για να αγοραστούν.
Λεπτομέρειες.......
-
@gomi said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Low Emission Zones, αρχικά σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη και μετά βλέπουμε...όπου σύμφωνα με αυτές θα υπάρχουν διόδια σε κεντρικά σημεία της πόλης,
Ναι έχει αναφερθεί και εδώ ω
και σε άλλα τοπικά. Δεν το πίστευαν τα άλλα μέλη και μετά η συζήτηση καταναλώθηκε σε βλακείες. -
Τυχεροί επαρχιώτες μόλις ξεκινήσουν οι λεζζζ θα αγοράζουν πιτ παρα τα θερμικά των Αθηναίων -θεσσαλονικιών ... χαρείτε τα μέχρι το '25 και μάθετε να αγαπάτε την ηλεκτροκίνηση .
-
δηλ θα γίνει ένας "δακτύλιος" στον οποίο θα κυκλοφορούν οι λίγοι έχοντες και έξω από αυτόν θα γίνεται της άνας από τους πλεμπαίους. Ρεαλιστικό στην Ελλάδα με τον στόλο με την μεγαλύτερη ηλικία.
-
@storm said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Στην εργασία μου έβαλαν τρεις φορτιστές για τα leasing αυτοκίνητα των μεγαλοστελεχών. Η όλη τοποθέτηση ψιλοχάλι. Τσαπατσούλικες δουλειές.
Κάποιος εργολάβος τα άρπαξε, πέταξε τρεις φορτιστές πάνω στο πεζοδρόμιο από το οποίο περνούν οι εργαζόμενοι και όλα μια χαρά. Φυσικά οι φορτιστές εκτεθειμένοι σε όλα τα καιρικά φαινόμενα και προφανώς αν υπήρχε υπάλληλος ΑΜΕΑ δεν θα μπορούσε να μπει στο κτίριο αφού οι φορτιστές ακύρωσαν εντελώς το πεζοδρόμιο.
Δεν βλέπω όμως και πολύ ενθουσιασμένους τους τρεις κατόχους των ηλεκτρικών leasing. Οι δύο τα έδωσαν πίσω και πήραν συμβατικά υβριδικά, ο τρίτος ακόμη παιδεύεται με το ηλεκτρικό.
Επειδή τον χαζεύω καθημερινά το πρωί, το λυπάμαι τον τύπο. Πραγματικά τον λυπάμαι. Με γραβάτες και κουστούμια και παπούτσια σκαρπίνια να προσπαθεί να απλώσει καλώδια και να μην λερώσει τη γραβατιά και την πουκαμισιά.
Σε βροχή το θέαμα είναι απολαυστικό. Κωμωδία εντελώς. Εγώ με το σκούτερ λερώνομαι λιγότερο από δαύτον.Αν κρίνω από τα βρισίδια που ρίχνει κάποιες φορές με τα καλώδια και τα μπρος-πίσω του καρβουνιάρικου δεν νομίζω να το κρατήσει. Θα το δώσει και αυτός. Και θα μείνουν οι φορτιστές να χάσκουν πάνω στο πεζοδρόμιο.
Λεφτά για πέταμα. Και μετά κλαίγονται στις ετήσιες συναντήσεις για μέτρα οικονομικών περικοπών γιατί τα εταιρικά έξοδα είναι πολλά.
Επιχειρηματικοί όμιλοι του κ@λου εντελώς.
Οι μισθωτοι παιρνουν ηλεκτρικα, ωστε να μην πληρωνουν φορο στο αυτοκινητο το οποιο φορολογειται ως παροχη. Ηλεκτρικα και phev με ρυπους <50 co2 ειναι αφορολογητα. Απο τη στιγμη που οι περισσοτερες εταιρειες καλυπτουν και τα εξοδα βενζινης των εταιρικων αυτοκινητων, δεν υπαρχει κανενας λογος να προτιμησει καποιος μισθωτος ηλεκτρικο σε σχεση με phev.
Μοναδικος λογος ειναι αν εχει πορωση με την ηλεκτροκινηση.Απο την αλλη ομως, οι εταιρειες εχουν φοροελαφρυνση αν εχουν ηλεκτρικα στο στολο τους (προσαυξηση κατα 50% της δαπανης ληζινγκ) και υπαρχουν στοχοι για ποσοστο ηλεκτρικων στο στολο τους που αν δεν τους πετυχουν εχουν καποια φορολογικη "ποινη". Δεν ξερω ποσο μεγαλη ειναι, αλλα αυτο μου ανεφερε φιλος που δουλευει σε εταιρεια και εχει εταιρικο phev.
Καθολου για πεταμα δεν ειναι, μια χαρα τα εχουν υπολογισει και τα εξοδα που βλεπεις θα τα παρουν πισω σε φοροελαφρυνσεις πολλαπλασιες.
Απο την αλλη ομως, καποιος ελευθερος επαγγελματιας ή ιδιοκτητης μικρομεσαιας επιχειρησης, μια χαρα θα επωφεληθει και απο τα φορολογικα οφελη και απο τη μειωμενη καταναλωση καυσιμου (αφου τα πληρωνει απο την δικη του τσεπη).
Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης