Διαφωνώ.
Αν υπάρξουν κάποιες προτάσεις καλές στο λήζινγκ, τότε δεν είναι ακριβή λύση.
Μιλάμε ότι πάντα θα έχουμε αγορά με δόσεις, άρα θα υπάρχουν τόκοι στην αγορά, οπότε στο λήζινγκ έρχεται μια ισορροπία.
Ακόμα με το λήζινγκ χωρίς εξαγορά και χωρίς να περαστεί σαν έξοδο πουθενά, νομίζω ότι γλυτώνεις το τεκμήριο αγοράς, ίσως και χρήσης.
Γιατί πρόκειται για ενοίκιο και μόνο.
Ας μας πουν οι λογιστές για το λήζινγκ σε ιδιώτη τι ισχύει.
Επίσης σημαντικό ποσό είναι η μικτή ασφάλεια που έχεις στο δικό σου, ενώ υπάρχει στο μίσθωμα του λήζινγκ.
Για παράδειγμα υπήρχε μία πρόταση που βέβαια έφυγαν πολύ γρήγορα τα αμάξια, που ένα Γκράντλαντ ντίζελ αυτόματο, αξίας αγοράς 36000, ζητούσε για λήζινγκ το συνολικό ποσό των 23000, άντε 24000 με διάφορα έξοδα φακέλου και ό,τι άλλο.
Η προκαταβολή ήταν 6500.
Αν βάλουμε στην περίπτωση της αγοράς τα 6500, επειδή θα έχουμε και εκεί το 500άρικο σαν έξοδα, θα μείνει δάνειο 30000. Με ένα επιτόκιο 7,5 % για τα 4 χρόνια, υπάρχουν και μεγαλύτερα στην αγορά, ενώ στα μτχ είναι 12 %, θα έχεις 4500 τόκους. Βάλε 2500 μικτή ασφάλεια για τα 4 χρόνια, τέλη σέρβις και λάστιχα , άλλα 2000, πάμε 9000 επιπλέον.
Αρα το αμάξι θα κοστίσει σαν αγορά 45000.
Αν δεχτούμε ότι θα έχει σαν απομείωση αξίας 15 % τον πρώτο χρόνο και 10 % τα επόμενα 3, τότε στην 4ετία θα μπορούμε να το πουλήσουμε 21687, οπότε σαν ανταλλαγή σε έμπορο, γιατί το λήζινγκ το παίρνεις αμέσως, θα πάμε στα 19000.
Αρα 45000 που κόστισε μείον 19000 που πουλήθηκε, το συνολικό κόστος της 4ετίας με αγορά και πώληση, ήταν 26000.
Και πάντα να θυμόμαστε ότι το αμάξι θα έχει 80000 χλμ.
Αρα με το λήζινγκ στα 24000 και χωρίς να έχεις κανένα άγχος είσαι αρκετά κερδισμένος.
Ας το κάνουμε τώρα πιο δύσκολο για το λήζινγκ.
Αγοράσαμε το αμάξι και θα το κρατήσουμε 8 χρόνια, ενώ μέχρι τότε θα έχουμε αγοράσει 2 φορές με λήζινγκ.
Το λήζινγκ θα μας έχει κοστίσει 46000.
Η αγορά πέραν της 4ετίας, θα έχει φτηνότερη μικτή λόγω παλαιότητας στα 2000, αλλά το κόστος σέρβις και ελαστικών που θα έχουμε και βλάβες και δεν θα είμαστε σε εγγύηση, στην 4ετία και μιλάμε για αμάξι που θα έχει στο τέλος της 8ετίας 160000 χλμ., οπότε θα έχουμε και 2 αλλαγές ελαστικών ακόμη, άρα θα πάμε στις 4000 επιπλέον, μαζί με τα τέλη της 4ετίας. Σύνολο μετριοπαθές 6000 και συνολικό κόστος 51000.
Θα έχουμε τότε να πουλήσουμε το 8ετίας με τα 160000 χλμ αμάξι, που με τον ίδιο τύπο θα δίνει μεν 14000, αλλά εδώ η ανταλλαγή, δεν νομίζω ότι θα ξεπεράσει τα 10000.
Οπότε στην 8ετία αυτός με το λήζινγκ θα έχει δώσει 46000, ενώ με την αγορά 41000.
Η διαφορά είναι ότι αυτός με το λήζινγκ θα έχει καινούργιο αμάξι κάθε 4ετία, χωρίς κανένα άγχος, ενώ ο άλλος το παλιό με ό,τι μπορεί να συμβεί και όλα τα ρίσκα.
Εννοείται ότι αν το έχεις δικό σου και σε τρακάρουν, η αξία θα πέσει και άλλο στην πώληση.
Πιθανότατα ανάλογα σενάρια παίζουν και στην 3+3 έτη επιλογή, αλλά γενικά το λήζινγκ είναι συμφερότερο στην 4ετία.
Τέλος το επιτόκιο του 7,5 %, είναι 6,9 + 0,6 η εισφορά και είναι από τα χαμηλά. Αν πηγαίναμε σε 10 % επιτόκιο, τότε παίζει στην 8ετία να ήταν συμφερότερο το λήζινγκ.