-
@cirus said in Στ' άρματα, στ' άρματα εμπρός στον αγώνα... (Εξοπλισμοί):
Είναι όμως πανάκριβο και με τα ίδια χρήματα πέρναμε πολλά περισσότερα 4ης γενιας μαχητικά.
Κάνεις λάθος! Το κόστος αγοράς του F35 είναι πλέον ίδιο ή και μικρότερο από του Rafale. Και τότε γιατί δεν πήραμε μόνο F35, θα ρωτήσεις... Για δύο πολύ σημαντικούς λόγους:
α) Γιατί τα Rafale ήδη έχουν αρχίσει και παραδίδονται (έστω και αν είναι τα πρώτα μεταχειρισμένα, αν και τα καινούρια δεν θα αργήσουν, γιατί πήραμε από τα ήδη παραγγελθέντα για τη γαλλική αεροπορία) ενώ τα F35 το νωρίτερο θα τα έχουμε από το 2027 και μετά. Οπότε με τα Rafale αγοράσαμε άμεσα προστασία, για τα επόμενα 5 τουλάχιστον χρόνια.
β) Επιπλέον, με την αγορά των Rafale αγοράσαμε (εμμέσως) και προστασία από τους Γάλλους. Δεν είναι ασήμαντο αυτό... -
@realzeus said in Στ' άρματα, στ' άρματα εμπρός στον αγώνα... (Εξοπλισμοί):
Το πρόβλημα είναι ότι εσύ τρως το παραμύθι καλέ μου φίλε και συνάδελφε. Δες απλά τι στούκες ρίχνουν τα Tesla στην αυτόνομη οδήγηση... Κανένα κομπιούτερ δεν μπορεί να κερδίσει σήμερα έναν καλό άνθρωπο στον τομέα της λήψης κρίσιμων αποφάσεων!!! Στο μέλλον ίσως, τώρα όμως όχι!
Έχεις διαβάσει και ερμηνεύσει λάθος το πρόβλημα της αυτόνομης οδήγησης, πτήσης κτλ και γενικά της αντικατάστασης της μηχανής από τον άνθρωπο. Το θέμα δεν είναι αν θα κάνει η μηχανή κάποιο λάθος, γιατί σίγουρα θα κάνει, είτε λόγω μηχανικού προβλήματος είτε λόγω λαθών ή ελλείψεων στον κώδικα της. Το θέμα και το ζητούμενο είναι να κάνει λιγότερα λάθη από τον άνθρωπο που θα κάνει την ίδια εργασία. Και αυτό έχει αποδειχτεί στην πράξη ότι γίνεται, ακόμη και σε πολύ ιδιαίτερες και απαιτητικές εργασίες. Επί παραδείγματι δεν είναι τυχαίο ότι τα επιβατικά αεροσκάφη πλέον πετάνε στο 99% του χρόνου πτήσης στον αυτόματο πιλότο. Ακόμη και να προσγειωθούν μόνα τους μπορούν (αφού ξεκινήσει τη διαδικασία autoland ο πιλότος και σε αεροδρόμια με τα σχετικά βοηθήματα).
-
@harisma23 said in Στ' άρματα, στ' άρματα εμπρός στον αγώνα... (Εξοπλισμοί):
@cirus said in Στ' άρματα, στ' άρματα εμπρός στον αγώνα... (Εξοπλισμοί):
Είναι όμως πανάκριβο και με τα ίδια χρήματα πέρναμε πολλά περισσότερα 4ης γενιας μαχητικά.
Κάνεις λάθος! Το κόστος αγοράς του F35 είναι πλέον ίδιο ή και μικρότερο από του Rafale. Και τότε γιατί δεν πήραμε μόνο F35, θα ρωτήσεις... Για δύο πολύ σημαντικούς λόγους:
α) Γιατί τα Rafale ήδη έχουν αρχίσει και παραδίδονται (έστω και αν είναι τα πρώτα μεταχειρισμένα, αν και τα καινούρια δεν θα αργήσουν, γιατί πήραμε από τα ήδη παραγγελθέντα για τη γαλλική αεροπορία) ενώ τα F35 το νωρίτερο θα τα έχουμε από το 2027 και μετά. Οπότε με τα Rafale αγοράσαμε άμεσα προστασία, για τα επόμενα 5 τουλάχιστον χρόνια.
β) Επιπλέον, με την αγορά των Rafale αγοράσαμε (εμμέσως) και προστασία από τους Γάλλους. Δεν είναι ασήμαντο αυτό...Το κόστος συντήρησης μου έχουν πει ότι είναι πολλαπλάσιο στο F35 μπορεί να κάνω και λάθος οπως λες
β) καθόλου ασήμαντο, το πιο σημαντικο ειναι. σωστα το λες
-
Το κόστος συντήρησης του F-35 είναι ανεβασμένο γιατί συντηρείται και το "stealth" κομμάτι του , συνεχώς αποκαθίσταται η (ειδική πανάκριβη) βαφή όπου υπάρχει φθορά και σε κάθε πτήση υπάρχει φθορά.
Ανα τακτά χρονικά διαστήματα αποξαίνετε τελείως με ειδικά χημικά και ελέγχετε απο κάτω για ρωγμές και ξαναβάφεται.
Μόνο τα μέτρα προστασίας να σκεφτώ (περιβαντολογικά) αλλα και ασφαλείας να μην φύγoυν έστω και μερικά ml απο το χρώμα (ξυσμένο ή καινούργιο) σε λάθος χέρια ...
Ο πτέραρχος πιο πάνω είμαι σίγουρος ουτε γυαλοχαρτιέρα δεν θα είχε εξουσιοδότηση να δει
-
@harisma23 said in Στ' άρματα, στ' άρματα εμπρός στον αγώνα... (Εξοπλισμοί):
Επί παραδείγματι δεν είναι τυχαίο ότι τα επιβατικά αεροσκάφη πλέον πετάνε στο 99% του χρόνου πτήσης στον αυτόματο πιλότο. Ακόμη και να προσγειωθούν μόνα τους μπορούν (αφού ξεκινήσει τη διαδικασία autoland ο πιλότος και σε αεροδρόμια με τα σχετικά βοηθήματα).
Αυτό είναι το πρόβλημα με τον εντυπωσιασμο, πως μπερδεύουμε τη θεωρία με την πράξη.
Παραδειγμα τα σύγχρονα ILS και Αυτόματης Προσγείωσης συστήματα είναι βοηθήματα για καταστάσεις όπου ο πιλότος λόγω του καιρού θα ήταν "τυφλός", οπότε απ το ολότελα καλύτερα να έχει όσο πιο εξελιγμένο σύστημα να τον καθοδηγεί.
Και στη θεωρία, ένα αεροπλάνο με ιδανική κατανομή φορτίου, σε ιδανικό καιρό, με ιδανικούς αεροδιαδρομους προσέγγισης και κανένα χρονικό περιορισμό, εφόσον το αεροδρόμιο έχει τα latest updates της τεχνολογίας, μπορεί να προσγειωθεί και μόνο του.
Στην πράξη, όσοι χρησιμοποιούμε αεροπλάνο έστω κάθε λίγους μήνες, βλέπουμε συνήθως τους πιλότους να παλεύουν τις τελευταίες στιγμές καθόδου με ριπες ανέμων που σε 8 στις 10 προσγειωσεις δεν θα ήταν επιτυχείς ή θα αφήναν τους επιβάτες με μετατραυματικο ψυχολογικό στρες, να το άφηναν στο autoland, ενώ τα αεροδρόμια θα εξυπηρετουσαν το πολύ τα 2/3 πτήσεων που βγάζει η εντατική ανθρώπινη εργασία και συντονισμός.
Πόσο μάλλον σε καταστάσεις εμπόλεμες και έκτακτης ανάγκης να περιμένουμε από το ρομπότ καλύτερα αποτελέσματα...
Σε άλλες εργασίες ίσως, αλλά όχι σε εμπλοκή. -
παντως με εντυπωσιαζετε.... πως τα ξερετε ολα αυτα. να μου πεις πραγματα ζωης, καθημερινα θα ειναι.
-
@gatoz said in Στ' άρματα, στ' άρματα εμπρός στον αγώνα... (Εξοπλισμοί):
παντως με εντυπωσιαζετε.... πως τα ξερετε ολα αυτα. να μου πεις πραγματα ζωης, καθημερινα θα ειναι.
Αυτό δεν εντυπωσιάζει μόνο εσένα, αλλά μην ξεχνάς πως το τσούρμο μεσήλικες που μαλώνουμε εδώ, είμαστε παιδιά των Τεχνικών Εκδόσεων και των κυρρηγμάτων του Καββαθα, κοινώς ένας σύλλογος από τους σπασικλες του κάθε σχολείου... απόδειξη αυτού, πόσο λίγο ασχολούμαστε με μπάλα.
-
@monman2 said in Στ' άρματα, στ' άρματα εμπρός στον αγώνα... (Εξοπλισμοί):
Το κόστος συντήρησης του F-35 είναι ανεβασμένο γιατί συντηρείται και το "stealth" κομμάτι του , συνεχώς αποκαθίσταται η (ειδική πανάκριβη) βαφή όπου υπάρχει φθορά και σε κάθε πτήση υπάρχει φθορά.
Ναι μεν, αλλά η λεκτική αντιπαράθεση μου με τον cirus αφορούσε το κόστος αγοράς και όχι το λειτουργικό κόστος. Στο κόστος αγοράς αναφέρθηκε ο cirus και σε αυτό απάντησα.
-
@piliourits said in Στ' άρματα, στ' άρματα εμπρός στον αγώνα... (Εξοπλισμοί):
@gatoz said in Στ' άρματα, στ' άρματα εμπρός στον αγώνα... (Εξοπλισμοί):
παντως με εντυπωσιαζετε.... πως τα ξερετε ολα αυτα. να μου πεις πραγματα ζωης, καθημερινα θα ειναι.
Αυτό δεν εντυπωσιάζει μόνο εσένα, αλλά μην ξεχνάς πως το τσούρμο μεσήλικες που μαλώνουμε εδώ, είμαστε παιδιά των Τεχνικών Εκδόσεων και των κυρρηγμάτων του Καββαθα, κοινώς ένας σύλλογος από τους σπασικλες του κάθε σχολείου... απόδειξη αυτού, πόσο λίγο ασχολούμαστε με μπάλα.
σπικ φορ γιορσελφ
-
@piliourits said in Στ' άρματα, στ' άρματα εμπρός στον αγώνα... (Εξοπλισμοί):
@gatoz said in Στ' άρματα, στ' άρματα εμπρός στον αγώνα... (Εξοπλισμοί):
παντως με εντυπωσιαζετε.... πως τα ξερετε ολα αυτα. να μου πεις πραγματα ζωης, καθημερινα θα ειναι.
Αυτό δεν εντυπωσιάζει μόνο εσένα, αλλά μην ξεχνάς πως το τσούρμο μεσήλικες που μαλώνουμε εδώ, είμαστε παιδιά των Τεχνικών Εκδόσεων και των κυρρηγμάτων του Καββαθα, κοινώς ένας σύλλογος από τους σπασικλες του κάθε σχολείου... απόδειξη αυτού, πόσο λίγο ασχολούμαστε με μπάλα.
#Σπικ φορ γιορσελφ
-
@harisma23 said in Στ' άρματα, στ' άρματα εμπρός στον αγώνα... (Εξοπλισμοί):
@monman2 said in Στ' άρματα, στ' άρματα εμπρός στον αγώνα... (Εξοπλισμοί):
Το κόστος συντήρησης του F-35 είναι ανεβασμένο γιατί συντηρείται και το "stealth" κομμάτι του , συνεχώς αποκαθίσταται η (ειδική πανάκριβη) βαφή όπου υπάρχει φθορά και σε κάθε πτήση υπάρχει φθορά.
Ναι μεν, αλλά η λεκτική αντιπαράθεση μου με τον cirus αφορούσε το κόστος αγοράς και όχι το λειτουργικό κόστος. Στο κόστος αγοράς αναφέρθηκε ο cirus και σε αυτό απάντησα.
Το κόστος αγοράς το λες και φυσιολογικό και συγκρίνεται με μαχητικά 4ης γενιάς
μπορεί να σταθεροποιηθεί η τιμή και να μη πέσει άλλο παρόλο που γκαζώνει η παραγωγή, εξακόσια ( 6 0 0 ) είχαν παραδοθεί μεχρι το 2021 , να τα βλέπουν αυτά κάποιοι λόγω πληθωρισμού .
-
Να κάνω το συνήγορο του διαβόλου λίγο. Είναι σύμπτωση που ότι βίντεο/ άρθρο ανεβάζει αυτός ο Καρβουνόπουλος ειναι εναντίον των όποιων εξοπλιστικών κινήσεων κάνει η Ελλάδα? Όλα λάθος δηλαδή τα κάνει ο Κούλης?
-
O Καρβουνόπουλος ήταν στην κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ εκπρόσωπος τύπου του ΥΕΘΑ. Διορισμένος από Τσίπρα/Καμμένο.
Αυτά.
-
@storm said in Στ' άρματα, στ' άρματα εμπρός στον αγώνα... (Εξοπλισμοί):
O Καρβουνόπουλος ήταν στην κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ εκπρόσωπος τύπου του ΥΕΘΑ. Διορισμένος από Τσίπρα/Καμμένο.
Αυτά.
That explains it...
-
Οι αναφορές για το f35 μιλούν κυρίως για τον τρόπο που προσλαμβάνει δεδομένα από δικούς του αισθητήρες η και άλλους διασυνδεδεμένους, τα συνθέτει σε μια ενιαία εικόνα και τα αναμεταδίδει και σε φιλίες δυνάμεις. Συν το γεγονός βέβαια ότι έχει αποδεδειγμένα ελάχιστο ίχνος σε ραντάρ. Και όχι για το αν πετάει μόνο σαν ρομποτ. Πτητικά βέβαια, παρόλο που πλέον έχει πλήρη φάκελο πτήσης με 9g, δεν εντυπωσιάζει. Σε κοντινή αερομαχία δύσκολα θα κερδίσει.
Είναι ένα αεροσκάφος πανάκριβο σε συντήρηση που είναι για μεγάλα πορτοφόλια. Ίσως γίνει πιο φτηνό αργότερα. Δυστυχώς ενώ η κυβέρνηση είχε αρχίσει λελογισμένα, φαίνεται πλέον να κινείται στην γνωστή κατεύθυνση να πάρουμε κάτι από όλους να μην δυσαρεστηθεί κανείς. Πριν μάθουμε πως πετάει το Ραφαλ, θα παραγγειλουμε f35. Πριν δούμε τα orion στον αέρα, θα παραγγειλουμε αμερικανικά drones επιτήρησης άλλου τύπου από τα ισραηλινά που έχουμε νοικιάσει (μεγαλύτερων δυνατοτήτων μεν, αχταρμας στην υποστήριξη δε).
Το μόνο λογικό που άκουσα τις τελευταίες μέρες είναι ότι κυτταμε τους βαλιστικους πυραύλους lora εμβέλειας 400 χλμ από το Ισραήλ (οι Τούρκοι έχουν ήδη τους εγχώριους bora). Μακάρι να παίρναμε μερικές εκατοντάδες από δαυτους. Φρονω ότι ως αποτροπή θα έκαναν πολύ καλύτερη δουλειά από τα f35 και θα ήταν κλάσεις φτηνότεροι. Για αυτό και πιστεύω ότι σε μια αγορά f35 οι Τούρκοι θα γκρινιαζαν κάπως αλλά μέχρι εκεί, σε μια πιθανή αγορά lora με προοπτική εγκατάστασης τους στα νησιά μπορεί να το έκαναν και casus beli! -
@mastoras78 said in Στ' άρματα, στ' άρματα εμπρός στον αγώνα... (Εξοπλισμοί):
Δε γνωρίζω ποιο απο τα F35 και Yugo 57 κάνει καλύτερα χειρόφρενα.. Δεσμεύομαι ότι θα ενημερωθώ από τις μελλοντικές κάρτες Υπερατού όμως..
-
@harisma23 said in Στ' άρματα, στ' άρματα εμπρός στον αγώνα... (Εξοπλισμοί):
@monman2 said in Στ' άρματα, στ' άρματα εμπρός στον αγώνα... (Εξοπλισμοί):
Το κόστος συντήρησης του F-35 είναι ανεβασμένο γιατί συντηρείται και το "stealth" κομμάτι του , συνεχώς αποκαθίσταται η (ειδική πανάκριβη) βαφή όπου υπάρχει φθορά και σε κάθε πτήση υπάρχει φθορά.
Ναι μεν, αλλά η λεκτική αντιπαράθεση μου με τον cirus αφορούσε το κόστος αγοράς και όχι το λειτουργικό κόστος. Στο κόστος αγοράς αναφέρθηκε ο cirus και σε αυτό απάντησα.
καμία αντιπαράθεση. Με διορθωσες και σωστά έπραξες
δεν είμαι δα και ειδικός στα πολεμικά αεροπλάνα. διαρπατες πληροφορίες ακούω που δεν είναι και πάντα σόι οπότε μαθαίνω από αυτούς που ξέρουν καλύτερα από μένα
εγω το κόστος το βλέπω ενιαιο. είναι σαν ένα αμάξι.
ευκολα πέρνεις porche . πως την συντηρείς είναι το θέμα.
το ίδιο είναι και το f35 . χρωμα ξεχρώμα τα λειτουργικά έξοδα είναι μεγαλύτερα από ενα συμβατικό 4ης γενιας.
στο τέλος σαν πολίτες εμεις τα πληρώνουμε όλα αυτά.
-
@piliourits said in Στ' άρματα, στ' άρματα εμπρός στον αγώνα... (Εξοπλισμοί):
χωρια που μπορείς να πλησιάζεις τους ποδηλάτες από πίσω αθόρυβα πριν πατήσεις κόρνα
Χαχαχαχ, μιλάμε για μεγάλη πουστι@
-
@piliourits said in Στ' άρματα, στ' άρματα εμπρός στον αγώνα... (Εξοπλισμοί):
είμαστε παιδιά των Τεχνικών Εκδόσεων και των κυρρηγμάτων του Καββαθα, κοινώς ένας σύλλογος από τους σπασικλες του κάθε σχολείου... απόδειξη αυτού, πόσο λίγο ασχολούμαστε με μπάλα.
Φοβερή κληρονομιά αυτά τα παιδιά των τεχνικών εκδόσεων, για αυτό και ασχολούνται όλη μέρα με την "Πολιτική"
Χίλιες φορές η μπάλα και καμιά τρυφερή..
-
@monman2 said in Στ' άρματα, στ' άρματα εμπρός στον αγώνα... (Εξοπλισμοί):
@realzeus said in Στ' άρματα, στ' άρματα εμπρός στον αγώνα... (Εξοπλισμοί):
@harisma23 said in Στ' άρματα, στ' άρματα εμπρός στον αγώνα... (Εξοπλισμοί):
Το ότι καθόμαστε και συζητάμε για το συντομότερο ρώσικο ανέκδοτο, το περίφημο SU-57, πραγματικά με ξεπερνάει.
Μιλάμε για το αεροσκάφος το οποίο συνδυάζει τα εξής:
α) Η Ρωσία εδώ και τόσα χρόνια δεν έχει καταφέρει να κατασκευάσει αρκετά, ώστε να έχει επιχειρησιακή ούτε μισή μοίρα.
β) Η Ρωσία ακόμη δεν έχει καταφέρει να το εξοπλίσει με το νέο κινητήρα που σχεδίασε και γι'αυτό το πετάει με έναν παλαιότερο κινητήρα, ως λύση ανάγκης.
γ) Δεν έχει βρεθεί ούτε μια χώρα που να το έχει παραγγείλει, παρόλο που η Ρωσία το έκανε μια περαντζαδα από τη Συρία (μάλλον). Για τρελούς ψάχνουν;
δ) Η Ινδία που κάποια στιγμή συμμετείχε στο πρόγραμμα εξέλιξης του, αποσύρθηκε βλέποντας τα εμπόδια και τις προοπτικές του.
ε) Και last but not least, όλοι οι Ρώσοι και οι ρωσοφιλοι έχουν ξαμοληθεί στο διαδίκτυο να το υπερασπίζουν ως υπερατού, το οποίο μετά βεβαιότητας ξεφτιλίζει τον ανταγωνισμό των F22 και F35...Όχι άλλο κάρβουνο, μπρεεεε!!!
Λοιπόν για να σταματάει αυτό το αστειάκι.
α) Δεν υπάρχουν πολλά. Ισχύει αυτό γιατί μέχρι τώρα εξελίσσονταν. Από εδώ και πέρα παράγεται όμως.
β) Ακόμα και ο "παλαιότερος" κινητήρας του, του δίνει υψηλότερο λόγο ώσης/βάρους από το F22. Για το F35 δεν μιλάμε καν, είναι εντελώς ανάπηρο από άποψη κινητήρα και ισχύος!!! Επίσης ο "παλαιότερος" κινητήρας του Su-57 έχει δυνατότητα 3D Vectoring. Mόνο 3 α/φ σε όλον τον κόσμο έχουν τέτοια δυνατότητα. Το Su 35, το MiG 35 και το Su 57.
γ-δ) Οι Ινδοί δεν άντεξαν το κόστος και παρήγγειλαν τα παλαιότερα Su 30. Οι Κινέζοι όμως λέγεται ότι ενδιαφέρονται, κυρίως για τους κινητήρες (που είναι λίγο διαφορετικοί από αυτούς του Su-35 που επίσης αγόρασαν - μαζί με τους S400), για να προσπαθήσουν να τους αντιγράψουν. Μέχρι τώρα δεν κατάφεραν να αντιγράψουν σωστά ούτε τους παλιότερους AL-31 των Su-27 πάντως...
ε) Έλεος με την μαλακία το F35. Τελική Μαχ 1.6, δεν έχει δυνατότητα supercruise, όριο 7g και δεν πετάει μέσα από καταιγιδοφόρα νέφη. Γελάνε μέχρι και τα MiG 21 του 1955... Δηλαδή απλά ανοίγει μετάκαυση ένα οποιοδήποτε α/φ 3ης-4ης γενιάς και διαφεύγει από την ιπτάμενη αγελάδα που λέγεται F35.Το αστείο είναι παντα η σοβιετική αεροπορία που είναι στην ουσία η σημερινή ρωσική ,καμμία πρόοδος και εξέλιξη , όταν τελείωσαν οι σκλάβοι οι έξυπνοι την έκαναν στην "σωστή" πλευρά της ιστορίας
κοίτα μην ανάβετε πολύ τους μετακαυστήρες εκεί στην Ρωσία γιατί εκτός του οτι μένεις απο καύσιμα (εχει λύκους και αρκούδες στην στέπα) μετα κινητήρες γιόκ και που θα βρείτε να φτιάξετε καινούργιους με τις κυρώσεις
και τζάμπα βέβαια ο κόπος απλώς θα κάνεις πιο θεαματικό μπαμ...Παραγωγή χωρίς τα τσιπάκια ΧΑΧΑΧΑ!!!!
Σχεδόν τα πάντα είναι indigenous production. Και φυσικά δεν ισχύουν όλα τα υπόλοιπα. O AL-31 για παράδειγμα έχει όριο ζωής 3000 ώρες.
@fiverg said in Στ' άρματα, στ' άρματα εμπρός στον αγώνα... (Εξοπλισμοί):
Οι Ινδοί εγκατέλειψαν γιατί το παραγόμενο προϊόν δεν θα ήταν κατά την άποψή τους "stealthy enough". Για να κάνεις καντρίλιες και κόμπρες γύρω από τον αντίπαλο πρέπει πρώτα να τον βρεις και να μην σε βρει αυτός. Το πρόβλημα των τωρινών κινητήρων τον SU57 δεν είναι αν παρέχουν ώση, είναι το τι αποτύπωμα δίνουν σε ραντάρ, υπέρυθρα κλπ. Αλλωστε αν δεν είχαν τέτοια θέματα, δεν θα εξέλισσαν νέους να του βάλουν.
Στήριγμα πλέον των Ρώσων είναι η Κίνα. Προφανέστατα, αν συνεχιστούν οι δυτικές κυρώσεις, κάποιο μέρος της στρατιωτικής τους τεχνολογίας θα περάσει θέλοντας και μη προς τους Κινέζους χωρίς να υπάρχει ανάγκη αντιγραφής.Οι Ινδοί δεν ανέφεραν επίσημα κάποιον λόγο. Το ότι συνέχισαν να αγοράζουν Flanker όμως δείχνει κάτι.
Οι νέοι κινητήρες του Su-57 θα προσφέρουν κυρίως αυξημένη ώση. Η θερμική εκπομπή είναι δεδομένη για όλους τους κινητήρες. Οι Κινέζοι πάντως αγοράζουν μερικά κομμάτια επίσημα και μετά προσπαθούν να τα αντιγράψουν. Τα αποτελέσματα της αντιγραφής συνήθως δεν είναι καλά.@harisma23 said in Στ' άρματα, στ' άρματα εμπρός στον αγώνα... (Εξοπλισμοί):
@realzeus said in Στ' άρματα, στ' άρματα εμπρός στον αγώνα... (Εξοπλισμοί):
Το πρόβλημα είναι ότι εσύ τρως το παραμύθι καλέ μου φίλε και συνάδελφε. Δες απλά τι στούκες ρίχνουν τα Tesla στην αυτόνομη οδήγηση... Κανένα κομπιούτερ δεν μπορεί να κερδίσει σήμερα έναν καλό άνθρωπο στον τομέα της λήψης κρίσιμων αποφάσεων!!! Στο μέλλον ίσως, τώρα όμως όχι!
Έχεις διαβάσει και ερμηνεύσει λάθος το πρόβλημα της αυτόνομης οδήγησης, πτήσης κτλ και γενικά της αντικατάστασης της μηχανής από τον άνθρωπο. Το θέμα δεν είναι αν θα κάνει η μηχανή κάποιο λάθος, γιατί σίγουρα θα κάνει, είτε λόγω μηχανικού προβλήματος είτε λόγω λαθών ή ελλείψεων στον κώδικα της. Το θέμα και το ζητούμενο είναι να κάνει λιγότερα λάθη από τον άνθρωπο που θα κάνει την ίδια εργασία. Και αυτό έχει αποδειχτεί στην πράξη ότι γίνεται, ακόμη και σε πολύ ιδιαίτερες και απαιτητικές εργασίες. Επί παραδείγματι δεν είναι τυχαίο ότι τα επιβατικά αεροσκάφη πλέον πετάνε στο 99% του χρόνου πτήσης στον αυτόματο πιλότο. Ακόμη και να προσγειωθούν μόνα τους μπορούν (αφού ξεκινήσει τη διαδικασία autoland ο πιλότος και σε αεροδρόμια με τα σχετικά βοηθήματα).
Αυτή είναι μεγάλη κουβέντα και υπάρχουν διαφορετικές προσεγγίσεις. Η Boeing για παράδειγμα πιστεύει ότι τα συστήματα πρέπει να είναι υποστηρικτικά και ότι τις αποφάσεις πρέπει να τις παίρνει ο πιλότος. Η Airbus πιστεύει σε μια πιο αυτοματοποιημένη διαδικασία. Υπήρχε και επεισόδιο του Mayday που εξηγούσε την διαφορά φιλοσοφίας. Σε κάθε περίπτωση τα πολιτικά α/φ πετούν σε προκαθορισμένες διαδρομές, δεν λαμβάνουν συνεχώς νέες αποφάσεις εκείνη τη στιγμή. Σε περίπτωση εκτάκτου ανάγκης έτσι κι αλλιώς αποσυνδέεται ο αυτόματος πιλότος και αναλαμβάνουν οι χειριστές. Οι αυτοματισμοί είναι καλοί μόνο για τα εύκολα.
Πάντως κάνουμε πολύ καλά που αναβαθμίζουμε τα F16. Πολύ πιο έξυπνη κίνηση, σε σχέση με την αγορά F35.
Στ' άρματα, στ' άρματα εμπρός στον αγώνα... (Εξοπλισμοί)