-
@red_monster said in Φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων :
@dstou said in Φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων :
Στο φούρνο που ψωνίζω έχει μεγάλη πρόσοψη με 7 θέσεις πάρκινγκ. Σε μία από αυτές, στην άκρη, εδώ και 3+ μήνες έβαλαν ένα φορτιστή 30kw. Δεν έχω δει ποτέ κανένα να φορτίζει και περνάω συνέχεια από μπροστά, οπότε σήμερα δεν άντεξα και ρώτησα σχετικώς την ταμία. Μου το επιβεβαίωσε, δεν έχει χρησιμοποιηθεί ούτε μία φορά!
Αντίθετα, σε βενζινάδικο στην Κηφισίας, εκεί που έχει όλο γραφεία, μου είπαν ότι 2-3 κάθε μέρα 'κουμπώνουν' για φόρτιση.
Και τελικά τείνω στην άποψη ότι όλη αυτή η ιστορία με τους φορτιστές 'ημιταχείας φόρτισης' (δικιά μου λέξη αυτή), είναι μάλλον καμμένο χαρτί μακροπρόθεσμα. Δηλαδή, ή φορτίζεις αργά, ή πας σε κάτι πραγματικά γλήγορο, π.χ. 150Kw και βάλε, και ξεμπερδεύεις. Εκτός από μερικούς 30άρηδες που βρίσκονται σε χοτ σημεία.Οι 60αριδες είναι ένας πολύ έντιμος συμβιβασμός για sm και λοιπούς χώρους ωριαίας στάσης. Οι 22αριδες AC είναι μόνο για οικιακή χρήση.
Παντως πολλες φορες εχω κατεβει κεντρο για δουλειες η βολτα και το εχω αφησει να φορτισει στους δωρεαν 11ρηδες του δημου αθηναιων..
-
Eίχα γράψει κάποτε: τι θα γίνει σε έναν τουριστικό προορισμό όταν πλακώσουν μερικές εκατοντάδες ηλεκτρικά, που και πως θα φορστίσουν? Θυμάμαι όταν οι ιθύνοντες, έμπλεοι ηλεκτρολιγούρας, ανακοίνωναν μέτρα για την επαύξηση των διαθέσιμων ηλεκτρικών ιχ προς ενοικίαση...
Πάρτε τώρα ακόμη μερικές πτυχές του θέματος και προσθέστε και τον περιορισμό φόρτισης που έχουν τα ηλεκτρικά για να μπούνε στα φέρρυ όπου δεν πρέπει η μπαταρία να είμαι φορτισμένη πάνω από 40% :*Τραγικά ήταν τα αποτελέσματα των κρατήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων από τουρίστες την καλοκαιρινή περίοδο του 2024 καθώς όπως αποδείχθηκε οι ξένοι αλλά και εγχώριοι επισκέπτες των δημοφιλών τουριστικών προορισμών δεν ήθελαν ούτε να ακούσουν για ενοικίαση ηλεκτρικού οχήματος.
το 2,6% του συνολικού στόλου ενοικιαζόμενων αυτοκινήτων ήταν ηλεκτρικά εκ των οποίων τα μισά είχαν οδηγηθεί σε ελληνικά νησιά και τα άλλα μισά σε τουριστικούς προορισμούς της ηπειρωτικής χώρας.Ωστόσο σύμφωνα με τα αποτελέσματα των κρατήσεων σχεδόν κανένας τουρίστας (ξένος ή εγχώριος) δεν ήθελε να ενοικιάσει κάποιο ηλεκτρικό αυτοκίνητο για τις μετακινήσεις του με αποτέλεσμα όλα τα «καθαρά» αυτοκίνητα να παραμένουν σταθμευμένα στα πάρκινγκ των εταιρειών ενοικιάσεων ΙΧ.
Μάλιστα η εικόνα ενοικίασης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι ίδια όλο το χρόνο και δεν βελτιώνεται καθόλου την περίοδο του καλοκαιριού όπου έρχονται εκατομμύρια τουριστών που αυξάνουν κατά πολύ την μέση διάρκεια ενοικίασης των αυτοκινήτων αλλά όχι των ηλεκτρικών!
Κατά την χειμερινή περίοδο, το φθινόπωρο ή την άνοιξη η μέση διάρκεια ενοικίασης αυτοκινήτων είναι 2,5 ημέρες ενώ την καλοκαιρινή περίοδο η μέση διάρκεια ενοικίασης αυξάνεται σε πάνω από 6 ημέρες.
Αυτομάτως η πολυήμερη ενοικίαση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου σημαίνει την ανάγκη επαναφόρτισής του και γενικότερα αυστηρού προγραμματισμού στις μετακινήσεις τους καθώς θα πρέπει να έχουν προνοήσει από πριν ώστε να βρουν που υπάρχουν διαθέσιμοι σταθμοί φόρτισης.
Οι πελάτες δεν αισθάνονται άνετα με αυτό. Νιώθουν ανασφάλεια για τους φορτιστές και το δίκτυο και δεν θέλουν να χάσουν χρόνο ψάχνοντας ή αναμένοντας τη φόρτιση για κάποια ώρα ή ώρες. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον προκαλεί το γεγονός ότι ακόμη και οι άνθρωποι που είναι κάτοχοι ηλεκτρικού αυτοκινήτου στο σπίτι τους, δεν προτιμούν τα ηλεκτρικά οχήματα για τις διακοπές τους, καθώς θέλουν να αισθάνονται περισσότερο ελεύθεροι από το άγχος. Αυτό είναι ακόμη πιο έντονο και σε μικρά δημοφιλή νησιά (π.χ. Πάρος, Μύκονος).
Ένα επιπλέον «αγκάθι» στην ενοικίαση ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα είναι οι διαθέσιμοι σταθμοί φόρτισης σε δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς και δη νησιά. Σύμφωνα με πληροφορίες του Carandmotor.gr μόλις ένας φορτιστής είναι διαθέσιμος ανά 200 δωμάτια καθώς στα νησιά ελάχιστα καταλύματα έχουν σταθμούς φόρτισης.
Βέβαια όσα ξενοδοχεία έχουν κάποιο σταθμό φόρτισης αυτός μπορεί να φορτίσει δύο έως τέσσερα αυτοκίνητα αν δεν υπάρχει κάποια βλάβη στο δίκτυο ηλεκτροδότησης εξαιτίας της υπερκατανάλωσης ενέργειας από τη χρήση των κλιματιστικών.
Οπότε τα ελάχιστα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που ενοικιάζονται κλείνονται από επιχειρηματίες κυρίως οι οποίοι πρόκειται να κινηθούν αυστηρά για επαγγελματικούς λόγους μέσα σε μεγάλες πόλεις υπό την προϋπόθεση το ξενοδοχείο που θα μείνουν έχει σταθμούς φόρτισης και βέβαια το κόστος ενοικίασης είναι δελεαστικό. Σε διαφορετική περίπτωση επιλέγουν κάποιο άλλο αυτοκίνητο πόλης με κινητήρα εσωτερικής καύσης που κοστίζει λιγότερα χρήματα και βέβαια δεν υπάρχει το άγχος της αναζήτησης φόρτισης ή παραμονής σε κάποιο σταθμό φόρτισης για ώρες.
Τέλος ένα από τα σημαντικότερα ζητήματα που έχει απασχολήσει όσους τουρίστες έχουν ενοικιάσει ηλεκτρικά αυτοκίνητα αφορά στη δέσμευση χρημάτων από τις εταιρείες που διαθέτουν σταθμούς φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων οι οποίες δεν επιστρέφουν χρήματα στους επισκέπτες της χώρας μας και αρκετοί από αυτούς το έχουν καταγγείλει σε διάφορους κρατικούς φορείς και μηχανισμούς. Μάλιστα στις καταγγελίες τους επισημαίνουν ότι τα χάνουν χρήματα στις εφαρμογές φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων καθώς μπορεί και να μην έρθουν ποτέ πάλι στην Ελλάδα ή να μην ξαναχρησιμοποιήσουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα αλλά οι εταιρείες φόρτισης δεν επιστρέφουν πίσω τα χρήματα που δεν καταναλώθηκαν για ενέργεια.*
-
Όποιος είναι διακοπές, δεν θέλει να ξοδεύει χρόνο για ανεφοδιασμό. Δεν μου ακούγεται παράξενο.
-
Σιγα τα φοβερα συμπερασματα. Ανακαλυψαν οτι ο ηλιος ανατελλει απο την ανατολη.
Ο μοναδικος λογος να νοικιασει καποιος ηλεκτρικο ειναι να δοκιμασει αν του κανει για μακροχρονια κατοχη (αγορα, ληζινγκ). Εχεις ΟΛΑ τα μειονεκτηματα και κανενα πλεονεκτημα. Επισης, αν προκειται για αλλοδαπους τουριστες , θα πρεπει να ψαχτουν και για τους τροπους φορτισης στην καθε χωρα, ακομα και αν εχουν ηλεκτρικο οχημα στην δικη τους χωρα.
Τελος, οπως σωστα ανεφερε το αρθρο, στα νησια υπαρχει οντως θεμα με την φορτιση, καθως οι υποδομες ειναι λιγες.Παντως και εγω αν νοικιαζα αμαξι σε αλλη χωρα, δεν υπαρχει περιπτωση να επαιρνα ηλεκτρικο. Μοναδικος λογος θα ηταν αν ηταν ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ χαμηλοτερο το μιισθωμα σε σχεση με ενα θερμικο.
-
@dettol said in Φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων :
Σιγα τα φοβερα συμπερασματα. Ανακαλυψαν οτι ο ηλιος ανατελλει απο την ανατολη.
Ο μοναδικος λογος να νοικιασει καποιος ηλεκτρικο ειναι να δοκιμασει αν του κανει για μακροχρονια κατοχη (αγορα, ληζινγκ). Εχεις ΟΛΑ τα μειονεκτηματα και κανενα πλεονεκτημα. Επισης, αν προκειται για αλλοδαπους τουριστες , θα πρεπει να ψαχτουν και για τους τροπους φορτισης στην καθε χωρα, ακομα και αν εχουν ηλεκτρικο οχημα στην δικη τους χωρα.
Τελος, οπως σωστα ανεφερε το αρθρο, στα νησια υπαρχει οντως θεμα με την φορτιση, καθως οι υποδομες ειναι λιγες.Παντως και εγω αν νοικιαζα αμαξι σε αλλη χωρα, δεν υπαρχει περιπτωση να επαιρνα ηλεκτρικο. Μοναδικος λογος θα ηταν αν ηταν ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ χαμηλοτερο το μιισθωμα σε σχεση με ενα θερμικο.
Μονο California θα επαιρνα κανα τεσλα.
-
Δεν θα νοικιαζα ηλεκτρικό σε καμία περίπτωση σε νησί που εκεί είναι ο τουρισμος
Φορτιστές δεν υπάρχουν αρκετοί οπότε δεν μου κάνει καμία εντύπωση που δεν τα προτιμούν.
Επίσης οι τιμές στους φορτιστές είναι ακριβές οπότε δεν κερδίζεις ούτε σε οικονομία.
Για να γίνουν ελκυστικά τα ηλεκτρικά για ενοίκιαση πρέπει να υπάρχουν υποδομές , καλύτερες τιμές και να μπορείς να πληρώνεις με visa/Mastercard αλλιώς δεν υπάρχει νόημα. Αν υπήρχαν τα παραπάνω να είστε σίγουροι ότι θα τα προτιμούσαν πολλοί. Τώρα μόνο μειονεκτήματα υπάρχουν.
-
Για τους ενοικιάζοντες αυτοκίνητα, το να πάρουν ηλεκτρικά σε νησί, έχει πολλά πλεονεκτήματα, οπότε αγοράζουν τέτοια, αλλά προφανώς κλασσικά κοιτάνε να κονομήσουν και δεν τα νοικιάζουν φτηνά. Είναι και ακριβή η φόρτιση, είναι λίγα τα χλμ που κάνουν οι τουρίστες, άρα για ποιο λόγο να το πάρει ο τουρίστας ?
-
@criuser said in Φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων :
Για τους ενοικιάζοντες αυτοκίνητα, το να πάρουν ηλεκτρικά σε νησί, έχει πολλά πλεονεκτήματα, οπότε αγοράζουν τέτοια, αλλά προφανώς κλασσικά κοιτάνε να κονομήσουν και δεν τα νοικιάζουν φτηνά. Είναι και ακριβή η φόρτιση, είναι λίγα τα χλμ που κάνουν οι τουρίστες, άρα για ποιο λόγο να το πάρει ο τουρίστας ?
μαλλον θελεις να πεις ΘΑ ΕΙΧΕ πλεονεκτηματα, γιατι έτσι οπως είναι δεν εχει προς το παρον αφού κανενας δεν τα θελει χωρις υποδομες
συμφωνω μαζι σου οτι θα υπηρχαν πλεονεκτηματα. Θελω να πιστευω οτι στο μέλλον θα είναι καλύτερα τα πραγματα
-
-
@cirus said in Φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων :
@criuser said in Φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων :
Για τους ενοικιάζοντες αυτοκίνητα, το να πάρουν ηλεκτρικά σε νησί, έχει πολλά πλεονεκτήματα, οπότε αγοράζουν τέτοια, αλλά προφανώς κλασσικά κοιτάνε να κονομήσουν και δεν τα νοικιάζουν φτηνά. Είναι και ακριβή η φόρτιση, είναι λίγα τα χλμ που κάνουν οι τουρίστες, άρα για ποιο λόγο να το πάρει ο τουρίστας ?
μαλλον θελεις να πεις ΘΑ ΕΙΧΕ πλεονεκτηματα, γιατι έτσι οπως είναι δεν εχει προς το παρον αφού κανενας δεν τα θελει χωρις υποδομες
συμφωνω μαζι σου οτι θα υπηρχαν πλεονεκτηματα. Θελω να πιστευω οτι στο μέλλον θα είναι καλύτερα τα πραγματα
Εχουν επιπλέον επιδότηση τα νησιά νομίζω.
-
Έγραφα πριν χρόνια, τι θα γίνει μια μέρα αν αρχίσουν και κλέβουν τα καλώδια φόρτισης για το χαλκό?
Η μέρα αυτή ήρθε:Στο στόχαστρο των αετονύχηδων φαίνεται ότι έχουν εισέλθει το τελευταίο διάστημα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και ειδικότερα τα καλώδια που φροντίζουν για τον ανεφοδιασμό της μπαταρίας τους με ηλεκτρική ενέργεια.
-
Τραγικό όμως, ζούγκλα…
-
@dstou said in Φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων :
Στο στόχαστρο των αετονύχηδων φαίνεται ότι έχουν εισέλθει το τελευταίο διάστημα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και ειδικότερα τα καλώδια που φροντίζουν για τον ανεφοδιασμό της μπαταρίας τους με ηλεκτρική ενέργεια.
Εαν όμως βάλουν κάνα σύστημα ώστε όποιος προσπαθεί να κάνει τέτοια να παθαίνει ηλεκτροπληξία, θα αρχίσουν τα γραφικά για δικαίωμα στην ζωή και άλλες τέτοιες αηδίες. Κατευθείαν όλο το φορτείο του φορτιστή πάνω του και να δούμε εαν θα το ξανκάνει το κατακάθι της κοινωνίας!
-
Να πιτσιλίζει τον κλέφτη ο φορτιστής με καυτό έλαιο σιλικόνης καλύτερα...
Μήπως η μόνη ουσιαστική και ρεαλιστική λύση να Χ είναι τελικα τα οργανωμένα ταχυφορτιστάδικα, πως έχουμε τώρα τα "βενζινάδικα", αντί για τη διάσπαρτη υπαίθρια αργή φόρτιση;
-
@piliourits said in Φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων :
Να πιτσιλίζει τον κλέφτη ο φορτιστής με καυτό έλαιο σιλικόνης καλύτερα...
Μήπως η μόνη ουσιαστική και ρεαλιστική λύση να Χ είναι τελικα τα οργανωμένα ταχυφορτιστάδικα, πως έχουμε τώρα τα "βενζινάδικα", αντί για τη διάσπαρτη υπαίθρια αργή φόρτιση;
Αν η φόρτιση κρατάει όσο το γέμισμα με βενζίνη, τότε είναι που θα επικρατήσουν τα ηλεκτρικά!!!
Με την προϋπόθεση ότι το κόστος θα είναι έστω το ίδιο με το κόστος γεμίσματος με βενζίνη. -
@nickthetrib said in Φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων :
@piliourits said in Φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων :
Να πιτσιλίζει τον κλέφτη ο φορτιστής με καυτό έλαιο σιλικόνης καλύτερα...
Μήπως η μόνη ουσιαστική και ρεαλιστική λύση να Χ είναι τελικα τα οργανωμένα ταχυφορτιστάδικα, πως έχουμε τώρα τα "βενζινάδικα", αντί για τη διάσπαρτη υπαίθρια αργή φόρτιση;
Αν η φόρτιση κρατάει όσο το γέμισμα με βενζίνη, τότε είναι που θα επικρατήσουν τα ηλεκτρικά!!!
Με την προϋπόθεση ότι το κόστος θα είναι έστω το ίδιο με το κόστος γεμίσματος με βενζίνη.Σε DC φόρτιση τελευταίας τεχνολογίας, απ το 20% στο 80% δεν είναι απαγορευτικος ο χρόνος, είναι σε λογικά πλαίσια ώστε να πάει κάποιος στο υποτιθέμενο εποπτευόμενο "φορτιστάδικο", σε εγκαταστάσεις όπως περίπου είναι ήδη τα Tesla charging stations και να σπαταλήσει μόνο μερικά λεπτά της ώρας. Προφανώς το κόστος θα είναι συγκρίσιμο, αν όχι υψηλότερο (αφού κάποια στιγμή θα εμπεριέχει και δασμούς), με των συμβατικών καυσίμων.
-
@nickthetrib said in Φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων :
@piliourits said in Φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων :
Να πιτσιλίζει τον κλέφτη ο φορτιστής με καυτό έλαιο σιλικόνης καλύτερα...
Μήπως η μόνη ουσιαστική και ρεαλιστική λύση να Χ είναι τελικα τα οργανωμένα ταχυφορτιστάδικα, πως έχουμε τώρα τα "βενζινάδικα", αντί για τη διάσπαρτη υπαίθρια αργή φόρτιση;
Αν η φόρτιση κρατάει όσο το γέμισμα με βενζίνη, τότε είναι που θα επικρατήσουν τα ηλεκτρικά!!!
Με την προϋπόθεση ότι το κόστος θα είναι έστω το ίδιο με το κόστος γεμίσματος με βενζίνη.Τα ηλεκτρικά θα επικρατήσουν έτσι και αλλιώς.
Είναι απλά θέμα (αγνώστου) χρόνου. Δηλαδή το μόνο που δεν ξέρουμε είναι μέχρι πότε θα επικρατήσουν. Προσωπικά πιστεύω ότι θα αργήσουν πολύ . Μέχρι τότε θα επικρατήσουν τα full και plug in hybrid .
Η τεχνολογία για τον χρόνο φόρτισης υπάρχει ήδη να φορτίζει από το 20-80% σε 10 λεπτά. Το δύσκολο είναι να εγκατασταθούν τόσο γρήγοροι φορτιστές παντού . Και αυτό θα αργήσει πάρα πολύ . Το να το υποστηρίζουν τα αυτοκίνητα δεν είναι δύσκολο. Όλο και περισσότερα και φτηνά θα υποστηρίζουν γρηγορότερες φορτίσεις σε ταχυφορτιστες
-
Δεν γίνεται να έχεις ταχυφορτιστές DC 150 KWA και βάλε παντού. Δεν έχεις τόσο ρεύμα, δεν έχεις δίκτυο και υποσταθμούς παντού. Και να θες, θα σου πάρει δεκαετίες να αποκτήσεις τέτοιες δυνατότητες.
Η βραδεία φόρτιση παραμένει ότι πιο καλό για την τσέπη, το περιβάλλον και την μπαταρία μας. -
@dstou said in Φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων :
Δεν γίνεται να έχεις ταχυφορτιστές DC 150 KWA και βάλε παντού. Δεν έχεις τόσο ρεύμα, δεν έχεις δίκτυο και υποσταθμούς παντού. Και να θες, θα σου πάρει δεκαετίες να αποκτήσεις τέτοιες δυνατότητες.
Η βραδεία φόρτιση παραμένει ότι πιο καλό για την τσέπη, το περιβάλλον και την μπαταρία μας.Τους ταχυφορτιστες δεν τους θες παντού.
Τους θες παντού στις εθνικές οδούς
Όταν είσαι σπίτι και μένεις στην πόλη σου (δηλαδή το 90% των χιλιομέτρων που κανείς) θα χρησιμοποιείς αργή φόρτιση
Απλά για να μπορείς να κάνεις και το 10% άνετος με το αυτοκίνητο σου θες τους ταχυφορτιστες στις εθνικές
-
@piliourits said in Φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων :
Να πιτσιλίζει τον κλέφτη ο φορτιστής με καυτό έλαιο σιλικόνης καλύτερα...
Με ό,τι νάναι, αρκεί να ειναι αποτρεπτικό. Ας ειναι ηλεκτροπληξια, έλαιαο σιλικόνης ή κατάνα....λίγη σημασία έχει. Το αποτέλεσμα μετράει!
Φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων