-
Κατι που δεν βλεπω να εχει σχολιαστει, μεχρι στιγμης, πουθενα ειναι οτι, για απο τον 6/24 και μετα, οι ταξινομησεις των bev εχουν ξεπερασει αυτες των phev. Μαλιστα η ψαλιδα φαινεται να "ανοιγει", επομενως μαλλον δεν ειναι στατιστικη ανωμαλια.
Το δευτερο σημειο που παρατηρει κανεις (και που σιγουρα συμφωνει και με την αισθηση που εχουμε στην καθημερινοτητα μας) ειναι οτι τα υβριδικα ξεπερασαν σε πωλησεις τα αμιγως θερμικα. Βεβαιως, εδω τα πραγματα ειναι λιγο μπερδεμενα, διοτι ως υβριδικα λογιζονται και τα mild hybrids, οποτε πιθανοτατα αυτο το αποτελεσμα, οφειλεται στο γεγονος οτι εταιρειες παυουν κλασσικους θερμικους κινητηρες και πωλουν τα μοντελα τους μονο με (εστω mild) υβριδικους.
Το τριτο σημειο ειναι οτι το αθροισμα πωλησεων phev + bev σταδιακα αυξανεται. Απο 5% που ηταν τον 1/21 (μαλιστα με μολις 0,89% τα bev) εχουμε φτασει σε 10,08% bev και 7,11% phev χωρις να εχει τελειωσε καν ο μηνας.
Υπηρξε μια πτωση τον 4ο και 5ο μηνα, που οφειλοταν στην αβεβαιοτητα της αγορας μεταξυ ΚΗ2 και ΚΗ3. Μετα ομως, ειδικα με την ελευση νεων ποιοτικων και (σχετικα) οικονομικων μοντελων (volvo ex30, byd atto/dolphin) οι πωλησεις των bev πηραν την ανιουσα.
Θα δουμε πως θα κλεισει το ετος, αλλα αποψη μου ειναι οτα τα phev σιγα σιγα μας τελειωνουν. Ισως δουμε μια αυξηση των πωλησεων τους με την ελευση των κινεζικων phev (mg, byd) τα οποια πιθανοτατα θα δελεασουν αγοραστες που ισως να πηγαιναν προς υβριδικα τογιοτα. Πιστευω παντως, οτι θα "φανε" μεριδιο απο τα ice/hev και οχι απο τα bev.
-
https://www.carandmotor.gr/nea/tesla-me-12000-eyro-poios-ta-xepoylaei-kai-giati
Tα γραφει ήδη ο @criuser αλλά ποιος τον ακούει ....
-
@iceman7 said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
https://www.carandmotor.gr/nea/tesla-me-12000-eyro-poios-ta-xepoylaei-kai-giati
Tα γραφει ήδη ο @criuser αλλά ποιος τον ακούει ....
«Στην αμερικανική αγορά»
-
@dettol said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
@iceman7 said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
https://www.carandmotor.gr/nea/tesla-me-12000-eyro-poios-ta-xepoylaei-kai-giati
Tα γραφει ήδη ο @criuser αλλά ποιος τον ακούει ....
«Στην αμερικανική αγορά»
ΔΕΝ έχει σημασία!! Σημασία έχει ότι κάπου στον κόσμο κάποιος πουλάει ένα Τέσλα κοψοχρονιά!
-
Που έτσι και αλλιώς δεν έχει τέλος ταξινόμησης και μπορούμε να το εισάγουμε με αυτή την τιμή και μόνο ΦΠΑ.
Αντε και τελωνείο...
-
@criuser said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Που έτσι και αλλιώς δεν έχει τέλος ταξινόμησης και μπορούμε να το εισάγουμε με αυτή την τιμή και μόνο ΦΠΑ.
Αντε και τελωνείο...
κατσε να αρχισουν να πεφτουν tariffs εκατερωθεν και θα δουμε τι και με ποσα θα μπορεις να φερεις
Α επισης, μην το ξεχασω. Εχουν διαφορετικα βυσματα στην αμερικη
-
@dettol said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
@criuser said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Που έτσι και αλλιώς δεν έχει τέλος ταξινόμησης και μπορούμε να το εισάγουμε με αυτή την τιμή και μόνο ΦΠΑ.
Αντε και τελωνείο...
κατσε να αρχισουν να πεφτουν tariffs εκατερωθεν και θα δουμε τι και με ποσα θα μπορεις να φερεις
Α επισης, μην το ξεχασω. Εχουν διαφορετικα βυσματα στην αμερικη
Universal ανταπτορας από το TEMU,είτε μετακομιση στο Αλμπουκερκη με αγορά ενός Tesla σε κάθε χρωμα τώρα που είναι τσαμπα.
Μόνο η υπογραφή θα αλλάξει σε κάτι πιο MAGA όπως
What is the cost of a charger guys ,finally?Κάποια άλλη αναποδιά θα σκεφτείς;
-
MAGA είχαμε στην Ελλάδα (που ποτέ δεν πεθαίνει) εδω και δεκαετίες, τι να μας πουν οι Αμερικάνοι με τον πορτοκαλί...
-
https://www.newsauto.gr/electric/ta-ilektrika-tous-odigisan-stin-piriniki-energia/
Σε πλήρη μετάβαση στην ηλεκτροκινηση η παραγωγή ρεύματος ώστε να καλυφθούν οι αναγκες , από πυρηνικά εργοστάσια #μόνο. Προσωπικά το βρίσκω πολύ λογική εξέλιξη.
-
Τα πυρηνικά θα παίξουν παντού, αν επιμείνουν να ξεμπερδεύουν με τον άνθρακα.
-
Καλή τύχη με τα πυρηνικά και τα κόστη κατασκευής που έχουν. Και τον χρόνο ολοκλήρωσης τους.
-
@super-t said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Καλή τύχη με τα πυρηνικά και τα κόστη κατασκευής που έχουν. Και τον χρόνο ολοκλήρωσης τους.
Δεν ειναι αυτο νομιζεις. Googlαρε smr. Ειναι μια νεα ταση με μικρης κλιμακες πυρηνικους αντιδραστηρες. Ακομα και οι μεγαλες εταιρειες τεχνολογιας το διερευνουν (νομιζω η microsoft εχει ηδη ανακοινωσει πλανα για κατασκευη μερικων) ωστε να παραγουν φτηνη ενεργεια για το cloud και το ΑΙ τους.
Δεν γνωριζω ποσο εφικτο ειναι, ουτε το κοστος ή πως θα ειναι απο θεμα ασφαλειας. Απλα εξηγω οτι ειναι κατι διαφορετικο απο τους αντιδραστηρες οπως τους εχουμε στο μυαλο μας. -
@criuser said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Τα πυρηνικά θα παίξουν παντού, αν επιμείνουν να ξεμπερδεύουν με τον άνθρακα.
Τα πυρηνικά θα παίξουν παντού λόγο του AI . Δεν έχει να κάνει με τον άνθρακα. Οι ανάγκες για ενέργεια για το AI είναι τεράστιες
-
@cirus said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
@criuser said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Τα πυρηνικά θα παίξουν παντού, αν επιμείνουν να ξεμπερδεύουν με τον άνθρακα.
Τα πυρηνικά θα παίξουν παντού λόγο του AI . Δεν έχει να κάνει με τον άνθρακα. Οι ανάγκες για ενέργεια για το AI είναι τεράστιες
Τι αναφέρει η ΑΙ :
"Μικροί Αρθρωτοί Αντιδραστήρες (SMRs)
Οι Μικροί Αρθρωτοί Αντιδραστήρες (SMRs) αποτελούν μια πολλά υποσχόμενη τεχνολογία στον τομέα της πυρηνικής ενέργειας.
Πρόκειται για αντιδραστήρες μικρότερου μεγέθους σε σχέση με τους παραδοσιακούς, με ισχύ συνήθως κάτω των 300 MW.Πλεονεκτήματα των SMRs:
Αρθρωτή κατασκευή: Οι SMRs κατασκευάζονται σε εργοστάσια και στη συνέχεια μεταφέρονται και συναρμολογούνται στον τόπο εγκατάστασης. Αυτό επιτρέπει ταχύτερη και πιο αποτελεσματική κατασκευή σε σύγκριση με τους παραδοσιακούς αντιδραστήρες.
Ευελιξία: Λόγω του μικρότερου μεγέθους τους, οι SMRs μπορούν να προσαρμοστούν σε διάφορες ενεργειακές ανάγκες, συμπεριλαμβανομένης της ηλεκτροπαραγωγής, της θέρμανσης και της αποθείωσης.
Αυξημένη ασφάλεια: Πολλοί σχεδιασμοί SMRs ενσωματώνουν χαρακτηριστικά παθητικής ασφάλειας, τα οποία μειώνουν την πιθανότητα ατυχημάτων και απλοποιούν τις διαδικασίες λειτουργίας.
Μικρότερο αποτύπωμα: Οι SMRs απαιτούν λιγότερο χώρο για την κατασκευή και λειτουργία τους, καθιστώντας τους ιδανικούς για περιοχές με περιορισμένο χώρο.
Οικονομική βιωσιμότητα: Η αρθρωτή κατασκευή και η αυξημένη ασφάλεια των SMRs μπορούν να οδηγήσουν σε μειωμένα κόστη κατασκευής και λειτουργίας.Εφαρμογές των SMRs:
Ηλεκτροπαραγωγή: Οι SMRs μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας σε απομακρυσμένες περιοχές ή για την ενίσχυση του υπάρχοντος ηλεκτρικού δικτύου.
Θέρμανση: Οι SMRs μπορούν να παράγουν θερμότητα για τη θέρμανση κτιρίων και την παροχή ζεστού νερού.
Αποθείωση: Οι SMRs μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την αποθείωση του φυσικού αερίου, μειώνοντας τις εκπομπές ρύπων.
Αφαλάτωση: Οι SMRs μπορούν να παράγουν θερμότητα για την αφαλάτωση θαλασσινού νερού, παρέχοντας πόσιμο νερό σε περιοχές με έλλειψη νερού.Ενδιαφέρον για τους SMRs:
Τα τελευταία χρόνια, υπάρχει αυξανόμενο ενδιαφέρον για τους SMRs σε όλο τον κόσμο.
Πολλές χώρες και εταιρείες επενδύουν στην ανάπτυξη και την εφαρμογή αυτής της τεχνολογίας.
Οι SMRs θεωρούνται ως μια σημαντική καινοτομία που μπορεί να συμβάλει στην επίτευξη των στόχων για την κλιματική αλλαγή και την ενεργειακή ασφάλεια.Συμπεράσματα:
Οι Μικροί Αρθρωτοί Αντιδραστήρες (SMRs) αποτελούν μια πολλά υποσχόμενη τεχνολογία με σημαντικά πλεονεκτήματα σε σχέση με τους παραδοσιακούς πυρηνικούς αντιδραστήρες.
Η αρθρωτή κατασκευή, η ευελιξία, η αυξημένη ασφάλεια και η οικονομική βιωσιμότητα των SMRs τα καθιστούν μια ελκυστική επιλογή για την παραγωγή καθαρής και αξιόπιστης ενέργειας." -
@dettol said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
@super-t said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Καλή τύχη με τα πυρηνικά και τα κόστη κατασκευής που έχουν. Και τον χρόνο ολοκλήρωσης τους.
Δεν ειναι αυτο νομιζεις. Googlαρε smr. Ειναι μια νεα ταση με μικρης κλιμακες πυρηνικους αντιδραστηρες. Ακομα και οι μεγαλες εταιρειες τεχνολογιας το διερευνουν (νομιζω η microsoft εχει ηδη ανακοινωσει πλανα για κατασκευη μερικων) ωστε να παραγουν φτηνη ενεργεια για το cloud και το ΑΙ τους.
Δεν γνωριζω ποσο εφικτο ειναι, ουτε το κοστος ή πως θα ειναι απο θεμα ασφαλειας. Απλα εξηγω οτι ειναι κατι διαφορετικο απο τους αντιδραστηρες οπως τους εχουμε στο μυαλο μας.Ξέρω τι είναι οι smr. Και ξέρω τι υπόσχονται, χαμηλό κόστος κατασκευής, χαμηλή τιμή ρεύματος, modularity κ.τ.λ.
Το θέμα είναι όπως είχα διαβάσει κάπου αλλού, καλά είναι όλα αυτά στα χαρτιά, αλλά πριν κατασκευαστεί ο πρώτος εμπορικός αντιδραστήρας αυτού του τύπου δεν ξέρεις ποιά είναι τα πραγματικά νούμερα.
Και η πιο γνωστή εταιρία που τουλάχιστον ξέρω εγώ, η Nuscale, πήγε να κατασκευάσει ένα commercial δοκιμαστικό εργοστάσιο, μετά από 6-7 χρόνια και αφού είχαν πάρει νομίζω γύρω στο 1,5 δις $ επιδοτήσεις, οι άλλες εταιρίες που συμμετείχαν άρχισαν να αποσύρονται γιατί άρχισαν να ανεβαίνουν οι εκτιμήσεις για το πόσο θα κοστίσει η κατασκευή και τα κόστη του ρεύματος, από 60 $/ΜWh σε 90$ και τελικά πριν 1 χρόνο το ακύρωσαν εντελώς το project.
Οπότε περιμένουμε ακόμα να δούμε μια πρώτη εμπορική εφαρμογή (στον δυτικό κόσμο).Και υπάρχει και η είδηση πριν 1-2 μήνες ότι η Microsoft έκανε συμφωνία με μια εταιρία που ελέγχει ένα κλειστό πυρηνικό σταθμό από το 2019, να τον ξανανοίξουν και να αγοράσει όλο το ρεύμα για τα επόμενα 20 χρόνια και θέλει 1,5 δις $ για να ξανανοίξει και υπολογίζεται ότι θα ξεκινήσει η παραγωγή το 2028-29.
Και μέχρι τότε οι ανανεώσιμες θα αυξάνονται κάθε χρόνο συνεχώς.
Φαν φάκτ, η Σουηδία είχε κατασκευάσει το 1960 έναν πυρηνικό σταθμό για να παράγει ζεστό νερό για θέρμανση κ.τ.λ και τον έκλεισε το 70... Και τώρα ξανασκέφτονται τους smr.
Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης