-
Γενικά, πέραν των όσων εύστοχων ειπώθηκαν περί της πτώσης της Ιταλικής αυτοκινητοβιομηχανίας, ένας ακόμα λόγος για τον οποίο δεν ευδοκίμησαν σε πωλήσεις, είναι το ότι δεν έπαιξαν σωστά τα χαρτιά τους, ότι δεν προέβαλλαν τις αρετές τους όπως θα έπρεπε. Ναι, ήταν καινοτόμοι σε διάφορες τεχνολογίες αλλά, για κάποιο λόγο, ήταν αυτοκαταστροφικοί, με το μάρκετινγκ δεν το έχουν. Είχαν τις μάρκες μεν αλλά, δεν τις τοποθέτησαν σωστά, δεν ανέδειξαν την κάθε μάρκα όπως έπρεπε.
Το VW Group, έπαιξε πιο σωστά με τις μάρκες του και τις προώθησαν και σωστά, κάτι το οποίο δεν έκαναν οι Ιταλοί. Εστίασαν σε ένα συγκεκριμένο κοινό και εκεί νομίζω έχασαν. Η Fiat νομίζω ήταν η μάρκα που είχε την πιο ξεκάθαρη τοποθέτηση στο gruppo, άντε ίσως και η Alfa, μια άλλη εποχή βέβαια. Αποτελούσε μια σπορ πρόταση για πιο φθηνά βαλαντια. Το μεγάλο χαρακίρι όμως το έκαναν με τη Lancia και εκεί προέκυψε σύγχυση. Από κει που σάρωναν στα παγκόσμια ράλι με τον έναν τίτλο μετά τον άλλο, αντί να εκμεταλλευτούν αυτό το momentum για να βγάλουν κάτι πραγματικά σπορτίφ σε όλη τη γκάμα, ξαφνικά την έκαναν να απευθύνεται στα μεγάλα σαλόνια, έπαιξε στην premium κατηγορία και δημιούργησε σύγχυση προς πάσα κατεύθυνση.
Επίσης, δεν είχε ποτέ συνοχή στην γκάμα το γκρουπ, κάτι που να καλύπτει όλα τα γούστα. Η Alfa είχε ένα σενταν, ένα hatchback, ένα coupe εκεί στην αλλαγή της χιλιετίας (μιλάω για 156, 147, GT), ήταν η φάση που είχε πλήρη γκάμα. Μετά, έβγαλαν τη MiTo, τη Giulietta, κατήργησαν και τις δύο και έβγαλαν αυτοκίνητα σε κατηγορία που δεν είχαν ποτέ (πχ SUV). Σε εκείνη τη φάση, η Lancia είχε ένα Υ, μια Thesis, μια Delta που την εξαφάνισαν προς τα τέλη του 90 και την επανέφεραν μετά από 10 χρόνια. Κάτι αντίστοιχο είχε κάνει και η Fiat. Είχε το Cinquecento, έβγαλε το Seicento μετά, υπήρξε το διάδοχο μοντέλο. Μετά, έβγαλαν το Panda, το επόμενο Punto, όλα οκ μέχρι στιγμής. Έβγαλαν δύο άκυρα μοντέλα, Idea & Albea και ένα Stilo το οποίο, ήταν η συνέχεια του Bravo. Γενικά, με τα ονόματα τους, παίζουν λίγο τζάκποτ, δεν υπάρχει μια λογική συνέχεια. Ο κόσμος περίμενε το νέο Bravo, κυκλοφορεί κάτι διαφορετικό, για να επιστρέψουμε μετά πάλι στο Bravo. Κάτι αντίστοιχο έγινε και με το Tipo, το είχαν ξεχάσει και το επανέφεραν, κάτι το οποίο δεν έχει κάνει ο ανταγωνισμός. Για παράδειγμα, Golf & Polo, υπάρχουν εδώ και 40+ χρόνια ΣΥΝΕΧΩΣ σαν όνομα στην αγορά, δεν έχουν εμφανιστεί, για να εξαφανιστούν και μετά να εμφανιστούν πάλι.
Εκεί το έχουν χάσει οι Ιταλοί, στο ότι δεν υπάρχει ξεκάθαρη τοποθέτηση της κάθε φίρμας, ίσως βέβαια με τη συγχώνευση στη Stellantis να υπάρξει πιο ξεκάθαρη τοποθέτηση, προκειμένου να αποφευχθούν οι όποιοι κανιβαλισμοι, ένας εξωτερικός παρατηρητής, μπορεί να καθοδηγήσει καλύτερα και ο χρόνος θα το δείξει.
-
@fanis75 said in ΑLFA ROMEO FORUM:
Πάντως Porsche Über alles!!
Οδήγησε μια σύγχρονη Ferrari (δηλαδή όχι Testarossa 40 ετών) και θα δεις...
-
@realzeus said in ΑLFA ROMEO FORUM:
Οδήγησε μια σύγχρονη Ferrari (δηλαδή όχι Testarossa 40 ετών) και θα δεις...
Πολλή φασαρία και χαμηλή θέση για εμένα, γέρασα δεν είμαι για τέτοια. Προτιμώ 1000 φορές για 911, οποιαδήποτε.
-
Μια χαρά φασαρία κάνει και η 911 (ειδικά θόρυβος κύλισης, όχι ωραία φασαρία κινητήρα - εκτός των GT3) και δεν είναι και πολύ πιο ψηλή η θέση της... Πες απλά ότι δεν είσαι γενικά για σπορ αυτοκίνητα...

-
@realzeus said in ΑLFA ROMEO FORUM:
Μια χαρά φασαρία κάνει και η 911 (ειδικά θόρυβος κύλισης, όχι ωραία φασαρία κινητήρα - εκτός των GT3) και δεν είναι και πολύ πιο ψηλή η θέση της... Πες απλά ότι δεν είσαι γενικά για σπορ αυτοκίνητα...

Καλά για σπορ αμάξια δεν είμαι, το έχω πει....δεν ειναι κάτι νέο! Είμαι των GT εγώ, προτιμών μια Άστον, μια Ρολς ή μια 8αρα bmw.
Πολύ κακό για το τίποτα τα σπορ αμάξια πλέον στην ηλικία μου. Σπορ για εμένα = πολλά κυβικά, V8, μακρύ καπώ, μπροστά μηχανή, πίσω κίνηση, ωραίος ήχος και οπωδήποτε αυτόματο κιβώτιο. Για αυτό αγαπημένο ειναι η κορβέτ (η παλιά η καλή ότι τώρα), αυτό θα έπαιρνα εαν είχα χρήματα και μια Τρανσ-Αμ έτσι για το απωθημένο του ΚΙΤΤ.
-
Πολύ σωστό ότι έχασαν την μπάλα με τον αχταρμα στην τοποθέτηση προϊόντων.
Στα κεντρομηχανα οι Ιταλοί έχουν παράδοση, η ar έχει πολύ καλό μικρό κεντρομηχανο ανταγωνιστικό στα αντίστοιχα alpine, cayman. Εξαιρετικά και τα τρία, καλύτερα από lambo που είναι η χαρά της υποστροφής.
-
Δεν ισχύει αυτό για τις Lambo, τουλάχιστον τα τελευταία χρόνια (από Huracan και μετά).
-
Η ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία έχασε το παιχνίδι, τότε με τις "εργατικές" κινητοποιήσεις, τότε με τις σκουριές, τότε που μετά τα 126,127, 128, 131, Χ1/9, ακόμα και το 132, βρέθηκε σε άχρωμα μπράβο, άντε να πούμε ένα καλό λόγο για το πούντο.
Τα ίδια προβλήματα και για την Αλφα, που έκαψε την Αλφασούντ και τα επόμενα.
Ομοίως και η Λάντσια.
Οι Γερμανοί είχαν πολύ καλύτερο μάρκετινγκ, επένδυσαν στα μμε, οπότε δημιούργησαν ένα μύθο, ενώ οι άλλοι έπεσαν.
Απλά ο καιρός έχει γυρίσματα.
-
Έτσι και την έχουν σχεδιάσει έτσι όπως την φαντάστηκαν εκεί στο ρωσικό site, τότε εμφανισιακά θα τα σπάει.
Μακράν μέσα στα καλύτερα σχεδιασμένα b-suv.Πιο αισθησιακή όλων των SUV η Alfa Romeo Milano


-
Πολύ όμορφη εκτός από το πίσω μέρος με τα κλαμένα φώτα που είναι άθλιο και φέρνει λίγο σε Μπαγιόν (αυτό που ήρθε στο μυαλό με το που το είδα).
-
Σε σχέση με την αδιάφορη χοντροπώλα την Tonale το προτιμώ έτσι πίσω.
-
Εμένα το πίσω μέρος και ιδίως το στυλ της μαύρης λωρίδας που διατρέχει τα φωτιστικά, μου αρέσει.

Πραγματικά έτσι και το βγάλουν όπως ακριβώς είναι σε αυτές της φωτογραφίες θα το λιγουρευόμουν απίστευτα. -
Μέτριο ρεντερινγκ του 2008 μου μοιάζει .
Ακολουθεί πολύ πιστά τις γραμμές του 2008 , πράγμα που στο Mokka πχ δεν έγινε, ελπίζω σε διαφοροποίηση γιατί η αν αυτή είναι η εικόνα της πιο ακριβής εξοπλιστικά έκδοσης , δε μπορώ να φανταστώ τις πιο προσγειωμένες πως θα είναι.
Μοιάζει απλά να κούμπωσαν άλλα φώτα μπροστά πίσω στο 2008 -
περιεργο κώλο έχει . Το υπόλοιπο πολύ όμορφο
-
Alfa Romeo Tonale Veloce 160
Είχα σήμερα το πρωί για περίπου 2 ώρες την Alfa Romeo Tonale στην ήπια υβριδική έκδοση με τα 160 άλογα. Διάστημα ικανό για να σχηματίσω μια άποψη. Δεν θα αναλωθώ στο αισθητικό κομμάτι, μιας και είναι κάτι τελείως υποκειμενικό. Προσωπικά την θεωρώ το ομορφότερο SUV που έχει σχεδιαστεί τα τελευταία 3 χρόνια (τουλάχιστον) και σίγουρα στο τοπ 5 των SUV διαχρονικά.
Η αίσθηση στο εσωτερικό είναι κατ'εμε υποδεέστερη. Δεν το θεωρώ άσχημα σχεδιασμένο, αλλά σίγουρα δεν πλησιάζει τα πρότυπα της εξωτερικής σχεδίασης. Καλά υλικά γενικά, ΟΚ συναρμογή, ποιοτική αίσθηση. Δεν μου άρεσε τόσο το φιλέτο αλουμινίου που διακοσμεί το ταμπλό (από την πλευρά του συνοδηγού κυρίως). Το βρήκα κάπως "φτηνό" αισθητικά... Φανταστικά τα paddles στο τιμόνι, αν και λίγο... υπερβολικά, δεδομένης της ισχύος και της κατηγορίας του αυτοκινήτου. Επίσης θέλουν συνήθεια, καθώς μπορούν πολύ εύκολα να εμποδίσουν την πρόσβαση στους μοχλούς των φλας. Η ψηφιακή οθόνη στη θέση του καντράν ευκρινέστατη και με πανέμορφα γραφικά. Το infotainment επίσης ικανό αν και... λιγότερο χορταστικό από τον ανταγωνισμό. Να σας πω κάτι όμως? Δεν πειράζει! Στην εποχή της υπερβολής, του over-design και της υπερ-ψηφιοποίησης που ζούμε, μια πιο μίνιμαλ προσέγγιση όπως αυτή της Tonale δεν βλάπτει.
Για εμένα το μεγαλύτερο μείον στο εσωτερικό ήταν τα καθίσματα. Θα επανέλθω και αργότερα στα καθίσματα, καθότι θεωρώ πως αποτελούν το μεγαλύτερο μειονέκτημα του αυτοκινήτου. Απελπιστικά σκληρά και άβολα. Ειδικά στην πλούσια έκδοση Editione Speziale (είναι ίδια και στη Veloce) με το συνδυασμό δέρματος και αλκαντάρα.
Στο δρόμο το αυτοκίνητο είναι ευχάριστο. Σαφέστατα σπορτίφ προσανατολισμός, αρπάζει εύκολα και νοιώθεις τα 160 άλογα στο έπακρο. Μπράβο στην Alfa σε αυτό το κομμάτι. Εκεί που τα περισσότερα σύγχρονα αυτοκίνητα μοιάζουν φιμωμένα (ακόμη και αυτοκίνητα αρκετά μεγαλύτερης ιπποδύναμης), τα 160 άλογα της Tonale φάνταζαν παρόντα στο μεγαλύτερο φάσμα λειτουργίας του κινητήρα. Σου έδινε περισσότερο την αίσθηση αυτοκινήτου με ιπποδύναμη 180+ αλόγων. Το αυτοκίνητο είχε αυτό το drama στο οποίο με έχουν συνηθίσει οι Alfa. Νοιώθεις μια βαβούρα, ότι κάτι γίνεται, και αποκομίζεις μια αίσθηση ταχύτητας και ισχύος πολύ μεγαλύτερη από αυτό που σου επικοινωνούν οι επιδόσεις "on paper". Οι οποίες στην περίπτωση της Tonale με τα 160 άλογα, δεν είναι τίποτα το ιδιαίτερο. Πατάς τέρμα το γκάζι, νοιώθεις το kickdown, νοιώθεις το γουργουρητό του μοτέρ, το ελαφρό τίναγμα προς τα πίσω, και πιάνεις τον εαυτό σου να χαμογελάει...
Επίσης ωραίο το κράτημα. Ικανό το αμάξι στις στροφές, σε προδιαθέτει να το πας γρήγορα και δεν γέρνει ιδιαίτερα. Δεν βρήκα ελαφρύ το τιμόνι, ούτε με μέτρια πληροφόρηση, όπως έχουν κατηγορήσει την Tonale διάφοροι δημοσιογράφοι που έχουν δοκιμάσει κατά καιρούς το αυτοκίνητο.
Η ανάρτηση είναι αρκετά σφιχτή. ΔΕΝ είναι άνετη, και σε καμία περίπτωση δεν λειτουργεί σαν μαγικό χαλί αποσβένοντας τις ανωμαλίες του οδοστρώματος. Παρόλα αυτά δεν κοπανάει. Έχει απόσβεση, απλά (και) σε αυτόν τον τομέα η έμφαση έχει δοθεί ξεκάθαρα στην σπορ οδήγηση.
Δοκίμασα και λίγο τα ηλεκτρονικά συστήματα. Adaptive cruise control και lane assist. Δούλεψαν άψογα και με ακρίβεια.
Εν κατακλείδι, το αυτοκίνητο είναι fun to drive με έμφαση στην οδηγική απόλαυση. Ωστόσο, αυτό έχει γίνει εις βάρος της άνεσης. Η οποία τολμώ να πω πως είναι κάτω του μετρίου για αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας. Τα καθίσματα είναι απαράδεκτα σφιχτά (η γυναίκα μου κατέβηκε από το αυτοκίνητο με πόνους στην πλάτη) και γενικά υπάρχει μια γενικότερη αίσθηση "σκλήρυνσης" σε όλα. Ανάρτηση, καθίσματα, θέση οδήγησης, ορατότητα, τα πάντα. Έχουν προσπαθήσει να σου δημιουργήσουν την αίσθηση GTV σε ένα SUV. Το πέτυχαν, αλλά μέσα σε όλο αυτό σκότωσαν τον χαρακτήρα του SUV. Νομίζω πως το παράκαναν. Ούτε η κατηγορία αλλά ούτε και η ιπποδύναμη δικαιολογούν τέτοια αίσθηση.
Θα το αγόραζα? Φυσικά και ναι! Πρόκειται για γλυπτό σε 4 τροχούς. Αξίζει τα 45-50 χιλιάρικα που κοστίζει? Μάλλον όχι, αν και ελάχιστα αυτοκίνητα πλέον δικαιολογούν την τιμή τους. Δεν είναι κακή αγορά. Απλά πρέπει να γίνει απόλυτα συνειδητά ώστε να μην υπάρξουν απογοητεύσεις. Ίσως τα 10 χιλιάρικα επιπλέον που κοστίζει η plug in έκδοση να αξίζουν το άλμα. Αλλά δεν την δοκίμασα, επομένως δεν μπορώ να έχω άποψη.
-
Πωλήσεις της μάρκας την τελευταιά 10ετία:

-
@fanis75 said in ΑLFA ROMEO FORUM:
Πωλήσεις της μάρκας την τελευταιά 10ετία:
Φανη και τα Μάζντα κάπου εκεί είναι, μπορεί και χειροτερα.Βέβαια αν τα Μάζντα ήταν έστω 1.800κυβικα θα είχαν πολλές περισσότερες πωλήσεις.
Τι σημαίνει;
-
@gtsartsal said in ΑLFA ROMEO FORUM:
Φανη και τα Μάζντα κάπου εκεί είναι, μπορεί και χειροτερα.Βέβαια αν τα Μάζντα ήταν έστω 1.800κυβικα θα είχαν πολλές περισσότερες πωλήσεις.
Τι σημαίνει;
Τίποτα! απλά το βρήκα σε ένα άρθρο και το έβαλα. Γιατί μου έκαναν εντύπωση οι τόσο χαμηλές πωλήσεις, ακόμα και όταν υπήρχε η ΜιΤο και η Τζιουλιέτα.
-
@fanis75 said in ΑLFA ROMEO FORUM:
Πωλήσεις της μάρκας την τελευταιά 10ετία:
Οι Πωλήσεις στη χώρα μας είναι αυτές;
-
@tsimisde said in ΑLFA ROMEO FORUM:
@fanis75 said in ΑLFA ROMEO FORUM:
Πωλήσεις της μάρκας την τελευταιά 10ετία:

Οι Πωλήσεις στη χώρα μας είναι αυτές;
Ακριβώς
ΑLFA ROMEO FORUM