Ως προς το βίντεο με τον Mat , βρήκα απίστευτα πετυχημένο αυτό που λέει για το έκτρωμα πίσω προφυλακτήρα , πως μοιάζει με τον...Darth Vader .
Θυμήθήκα που είχα πεί κάποια στιγμή πως γενικά η Stellantis θα είναι ο Darth Vader της αυτοκίνησης και γέλασα πολύ.
Έκανε και ένα ωραίο σχόλιο για το νεο σηματάκι της Peugeot που το έβαλαν ψηλά στο τέλος των μπροστινών φτερών αλά ...Ferrari τα νούμερα οι Γάλλοι.
Είδα μετά λίγο μέχρι εκεί που σχολίαζε το εσωτερικό και είπε ότι είναι πολύ πιο ποιοτικό απο τα VW και ίσως και απο τα αντίστοιχης τιμής Audi.
Εκεί όντως έχουν το πιο όμορφο εσωτερικό , σαν σε Supercar νίωθεις να κάθεσαι , ειδικά στο 508 που το θεωρώ το καλύτερο απο όλα σε θέση οδήγησης.
Κατά τα άλλα , έχω ξαναπεί πως είναι χυδαίο σαν σχέδιο (στα πρότυπα των αντίστοιχων BMW και Mercedes) τραβηγμένο και ξεχειλωμένο και χωρίς κανένα λόγο υπερυψωμένο.
Posh ξεφτίλα , το Q3 sportback είναι το ίδιο posh αλλά είναι τουλάχιστον Audi που μετράει περισσότερο σε αυτούς που δίνουν σημασία σε αυτά.
3008 και 508 είναι ακόμη οι κορυφαίες επιλογές της μάρκας για όσους θέλουν να ξεχωρίζουν με σοφιστικέ στυλ σε σχέση με την βλαχογκλαμουριά των premium Γερμανών.
Στα άλλα που λέτε περί εργονομίας για την κόρνα , τους διακόπτες παραθύρων και το λεβιεδάκι του ηχοσυστήματος... (κουβέντα που μια ...φορά τον χρόνο ξαναγίνεται σε κάποιο τοπικό) εγώ προσωπικά θα ταχθώ με το μέρος των Γαλλόφιλων!!!!
Απο το 307 που έχουμε στην οικογένεια όταν έιχε το μαμά ηχοσύστημα με το disk changer το λεβιεδάκι δεξιά πίσω απο το τιμόνι ήταν ότι πιο εργονομικό και εύκολο υπήρχε σε υλοποίηση ever στην αυτοκινητοβιομηχανία κατά την αποψη μου , μόλις φυσικά το μάθαινες και το συνήθιζες.
Από ένα σημείο και μετά ενστικτωδώς θα έλεγα , με τα δάχτυλα σου κρατώντας ΠΑΝΤΑ σωστά το τιμόνι άλλαζες κομμάτι , σταθμούς , ένταση , πανεύκολη μετάβαση απο ραδιόφωνο σε CD σε AUX κλπ , και όλα αυτά τα έβλεπες στην οθονίτσα μακρία και στο βάθος του ταμπλώ ακριβώς στο τέλειο σημείο για να μην παίρνεις τα μάτια σου απο τον δρόμο.
Το ίδιο και το κουμπάκι επάνω στο λεβιε των υαλοκαθαριστήρων για τα μενού του trip computer. Πάντα με τα χέρια στο τιμόνι μια μικρή έκταση του δαχτύλου χωρίς να πάρεις τα μάτια σου απο τον δρόμο.
Με το golf , astra H , W203 που έχουν ακόμη και λίγα κουμπιά στο τιμόνι ακόμη και μετά απο χρόνια συμβίωσης μαζί τους ένα απειροελάχιστο πέρασμα των ματιών και ψηλάφισμα χρειάζεται για να βρείς οτιδήποτε άλλο απο την ρύθμιση της έντασης του ήχου.
Ε τώρα αν θέλετε να κάνετε uturn και ανάποδα τιμόνια ενώ παράλληλα αλλάζετε μενού σε ηχοσύστημα και trip computer εστιάζοντας στην οθόνη του ηχοσυστήματος - multimedia παράλληλα δεν ξέρω πώς γίνεται αυτό με τα εργονομικά κουμπάκια στο τιμόνι που στρίβει ταυτόχρονα.
Ακόμη και για την κόρνα που λέτε , σε ZX που είχα εμπειρία...είναι κατά την άποψη μου πιο εργονομικό!
Με την άκρη του δαχτύλου σου πιέζεις ελαφρά το ευκολοζούπηχτο κουμπάκι στο δεξί λεβιές κρατώντας το τιμόνι σωστά σε ευθεία είτε στρίβοντας γλιστρώντας απαλά τα χεράκια στην στεφάνη του τιμονιού.
Στις κλασσικές υλοποιήσεις ακόμη και στην ευθεία πρέπει λίγο να μετατοπίσεις τα χέρια στο σωστό σημείο να ζουλήξεις το τιμόνι , ή να πάρεις το ένα χέρι εντελώς απο την στεφάνη και να πιέσεις.
Κάποια Ιαπωνικά θυμάμαι είχαν κουμπιά ευκολοζούμπηχτα πάνω στο τιμόνι που ίσως να ήταν πιο έυκολα αλλά δεν βόλευαν κατα το στρίψιμο.
Τώρα αν καποιος θέλει με έμφαση και πάνω στα νεύρα του να χουφτώσει το κέντρο του τιμονιού ακόμη και με τα δύο χέρια για να ξεδώσει με μπινελίκια κορνάροντας , ε εκεί όντως η κλασσική υλοποίηση είναι καλύτερη.
Και ως προς τα κουμπάκια για το άνοιγμα των παραθύρων ... στην κεντρική κονσόλα τα θεωρώ πιο εργονομικά!
Όπως έχεις το χέρι ακουμπισμένο στο υποβραχιόνιο μια μικρή έκταση των δαχτύλων και τσουπ ενστικτωδώς η κίνηση. Τερμα αριστερά και δεξιά τα εμπρός , δίπλα τους τα πίσω!
Ακόμη και στο MK2 golf στο κέντρο κάτω απο τους αεραγωγούς ήταν καλύτερα απο το μπράτσο της πόρτας!
Στην κλασσική σχεδίαση επάνω στο μπράτσο της λαβής της πόρτας , αν δεν ψηλαφίσεις ποιό είναι του συνοδηγού , 3/10 φορές μπερδεύεις με τα πίσω.
Στην W203 μάλιστα η θέση και η κλίση που έχουν ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΗΝ ΧΕΙΡΟΛΑΒΗ ΤΗΣ ΠΟΡΤΑΣ που πρέπει να πάθεις αγκύλωση για να ψηλαφίσεις, με έχουν κάνει ορισμένες φορές να ψάχνω ποιό είναι ποιό με τα μάτια!!!!
Απαράδεκτο! (καλά αυτοί οι τύποι θα μου πείς έβαλαν το χειρόφρενο στο πόδι...ακόμη δεν έχω βρεί πως να παρκάρω σε ανηφόρα δεν καταφέρνω να βρω αυτό που όλοι μου λένε πως κυλάει λίγο με δεμένο δεν ξέρω , παραιτήθηκα , έχω φάει τον συμπλέκτη)
Εδώ η τέλεια υλοποίηση και σχέδιο - λαβή για τα δάχτυλα ως προς τους διακόπτες των παραθύρων.

Και ειδικά η ρύθμιση των καθρεφτών έπρεπε για λόγους ασφαλείας να είναι ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ σε εκείνο το σημείο κατα την άποψη μου για όλα τα αυτοκίνητα.
Σε αυτά τα πράγματάκια εγώ τους λατρεύω του Γάλλους , σίγουρα το κάνουν για την διαφορετικότητα αλλά την περιτυλίγουν με πολύ εξυπνάδα.