Επειδή βρίσκομαι κι εγώ στην αναζήτηση της βέλτιστης επιλογής λόγω τριτεκνίας, να παραθέσω τη γνώμη μου από την εικόνα που έχω σχηματίσει έως τώρα:
-
Όπως σωστά προαναφέρθηκε, το RAV4 δεν κυκλοφορεί στην έκδοση 2.0 με 175hp. Επίσημα, κατόπιν γραπτού ερωτήματος στην Toyota.
-
Λόγω της επικείμενης αλλαγής του σε λίγο καιρό (ίσως σε έναν με δύο μήνες), το Tiguan προσφέρεται αυτήν την περίοδο με έκπτωση 2.000€. Δηλαδή το βρίσκεις σε τιμές πριν τις μεγάλες ανατιμήσεις. Ίσως είναι μια καλή επιλογή, δεδομένου του υψηλού οφέλους απαλλαγής ΤΤ, καθώς δεν είναι mild hybrid. Να σημειωθεί ότι το επερχόμενο Tiguan θα είναι mild hybrid οπότε η αγορά από τρίτεκνο καθίσταται λιγότερο επωφελής, συγκριτικά με άλλες επιλογές.
-
Το ίδιο περίπου ισχύει και για το Kodiaq, το οποίο έχει ήδη παρουσιαστεί και αναμένεται κι αυτό. Δηλαδή κι αυτό θα έρχεται με mild hybrid. Εντούτοις, δεν έχω δει κάποια γενναία έκπτωση στο απερχόμενο μοντέλο από τη Skoda. Εγώ θα το επέλεγα ως 7θέσιο, αν και υποψιάζομαι ότι ίσως δε δέχονται πλέον παραγγελίες για 7θέσια, εκτός αν βρεις κάποιο ετοιμοπαράδοτο. Αμφότερα Tiguan και Kodiaq δείχνουν παλιά (και είναι).
-
Μολονότι απορρίπτονται τα γαλλικά από τον νηματοθέτη, σε καλή -σχετικά- τιμή προσφέρεται το 3008, με πλήρη εξοπλισμό. Κι αυτό θα αλλάξει, έχει ήδη παρουσιαστεί το ηλεκτρικό 3008 και αναμένεται και το απλό. Μάλιστα υπάρχει βίντεο που δείχνει ότι χωρά τρία παιδικά καθίσματα πίσω, έστω κι αν αυτά ήταν κολλητά το ένα με το άλλο. Το Autotriti μέτρησε το μήκος του πίσω καθίσματος και είναι το μεγαλύτερο στην κατηγορία του, τουλάχιστον μέχρι τότε που δημοσιεύθηκε το εν λόγω άρθρο. Έχοντας κάτσει πίσω, το επιβεβαιώνω. Χωρίς, φυσικά, αυτό να αποτελεί λόγο αγοράς αλλά είναι μια χρήσιμη πληροφορία για όσους έχουν τρία παιδιά.
-
Υπάρχει και το Tiguan Allspace, το οποίο προσφέρεται με πληρέστερο εξοπλισμό από το Tiguan αλλά είναι πιο ακριβό. Δεν ξέρω γιατί δεν κυκλοφόρησε πολύ στην Ελλάδα, ίσως επειδή υπήρχε το Kodiaq που ήταν πιο φθηνό.
-
Το X-trail πράγματι, δεν αξιοποιεί ιδανικά τους χώρους του και τις διαστάσεις του. Μικρός, συγκριτικά, χώρος αποσκευών και ανεβαίνει στην τιμή.
-
Σίγουρα θα κοίταζα Octavia, ξεκάθαρα λόγω χώρου αποσκευών και συμπαθητικής τιμής.
-
Σχετικά με το CX-5, δεν το έχω δει στο δρόμο. Σίγουρα είναι πολύ ενδιαφέρον και όμορφο όμως θα με προβλημάτιζε ο φόρος πολυτελείας και η πρότερη αποχώρηση της Mazda από την Ελλάδα, ιδίως μετά τις χαμηλές πωλήσεις της, οι οποίες εν μέρει οφείλονται στους κινητήρες υψηλού κυβισμού που διαθέτει.
Συμβουλή: Αφού υπάρχουν πλέον αρκετές επιλογές σε 7θέσια, θα σκεφτόμουν σοβαρά την αγορά του, έχοντας τρία παιδιά. Δεν είμαι βέβαιος ότι εγώ ο ίδιος θα καταλήξω εντέλει σε 7θέσιο, αλλά ήδη είναι στα υπ'όψιν μου και αποτελεί ένα επιθυμητό χαρακτηριστικό.
Διαπίστωση: Επειδή ολοένα αυξάνονται τα mild hybrid, σε λίγο καιρό ίσως δε θα κυκλοφορεί κανένα με απλό κινητήρα. Αυτό έχει τη σημασία του για τρίτεκνους και πολύτεκνους, καθώς η απαλλαγή που θα έχουν θα είναι μειωμένη. Αν κάποιος σκέφτεται αυτήν την περίοδο την αγορά, ίσως αξίζει η επιλογή αυτοκινήτου με απλό κινητήρα για τη μεγιστοποίηση του οφέλους του.