-
@red_monster said in BYD forum:
Αν δεν είχε το λεκτικό μπορεί να το πέρναγα. Αλλιώς είναι σαν να θες να γράψεις 1 ή να το γράψεις 1 x 10^(-2) x 10^(2)
ε ναι. Και τα δυο σωστα ειναι. Απλα στις επιστημες γενικα προτιμαται ο πιο περιεκτικος τροπος εκφρασης.
-
@red_monster said in BYD forum:
Αν δεν είχε το λεκτικό μπορεί να το πέρναγα. Αλλιώς είναι σαν να θες να γράψεις 1 ή να το γράψεις 1 x 10^(-2) x 10^(2).
Πρέπει να έχεις κατανοήσει τις εννοείς της ισχύος και της ενέργειας σε βάθος. Και δεν έχει σχέση με μηχανολογία, φυσική είναι.
Ασε που μηχανολογία μαθαίνουν στο ΤΕΙ, μηχανολόγοι μηχανικοί βγαίνουν από το ΕΜΠ με δέσμες !
Φυσικός είμαι, τις ξέρω τις έννοιες!
Το έγραψα έτσι για να κατανοήσει ο οποίος συνομιλητής ότι με ενδιαφέρει η φόρτιση σε μια ώρα. Μπορεί να μην είναι εξοικειωμένος με την ισχύ! -
@red_monster said in BYD forum:
Φορτίζει με ισχύς 3,7 kW ανά ώρα
Το «φορτίζει» είναι ένδειξη ισχύος, η ισχύς μετράται σε kW.Το να γραψεις "Φορτίζει με ισχύς 3,7 kWh ανά ώρα" ειναι πλεονασμος, καθως η κιλοβατωρα εχει ηδη την ωρα στο ονομα της.
Αν την ενεργεια αντι για kwh την μετραγαμε σε αλλη μοναδα, πχ joule, τοτε θα ειχε λογικη να πεις 3.7 joule ανα ωρα. -
10 σχόλια περί όνου σκιάς...
-
@red_monster said in BYD forum:
Φορτίζει με ισχύς 3,7 kW ανά ώρα
Το «φορτίζει» είναι ένδειξη ισχύος, η ισχύς μετράται σε kW.Το να γραψεις "Φορτίζει με ισχύς 3,7 kWh ανά ώρα" ειναι πλεονασμος, καθως η κιλοβατωρα εχει ηδη την ωρα στο ονομα της.
Αν την ενεργεια αντι για kwh την μετραγαμε σε αλλη μοναδα, πχ joule, τοτε θα ειχε λογικη να πεις 3.7 joule ανα ωρα.Το φορτίζει υποδηλώσει ισχύς !
Η ισχύς μετρούμενη σε kw ή σε j/s.
Είναι γενεσιουργός η διαφορά -
@red_monster said in BYD forum:
Αν δεν είχε το λεκτικό μπορεί να το πέρναγα. Αλλιώς είναι σαν να θες να γράψεις 1 ή να το γράψεις 1 x 10^(-2) x 10^(2).
Πρέπει να έχεις κατανοήσει τις εννοείς της ισχύος και της ενέργειας σε βάθος. Και δεν έχει σχέση με μηχανολογία, φυσική είναι.
Ασε που μηχανολογία μαθαίνουν στο ΤΕΙ, μηχανολόγοι μηχανικοί βγαίνουν από το ΕΜΠ με δέσμες !
Φυσικός είμαι, τις ξέρω τις έννοιες!
Το έγραψα έτσι για να κατανοήσει ο οποίος συνομιλητής ότι με ενδιαφέρει η φόρτιση σε μια ώρα. Μπορεί να μην είναι εξοικειωμένος με την ισχύ!Οπότε αν ξεπεράσουμε τις έννοιες πρέπει να δεις τι σε ενδιαφέρει σε πρακτικό επίπεδο, οι επιλογές είναι αυτές που έγραψες αλλά έχουν διαφέρουν αρκετά σε κόστος πχ, wallbox 3φ με εγκατάσταση περίπου 2000, φορτιστής 1φ 32Α, μικρότερο κόστος κάνα 500αρικο ίσως αλλά θα σου γονατίζει τη μία φάση, φορητός φορτιστής 16Α κάνα 200αρι. Οι τιμές είναι ενδεικτικές που είχα πάρει εγώ για την δική μου περίπτωση και τις παραθέτω να έχεις μια τάξη μεγέθους. Τελικά κατέληξα στην τρίτη λύση καθώς ούτως ή άλλως θα έπαιρνα για να φορτίζω και στο χωριό μου. Στην πράξη και με τα χλμ που κάνω είδα ότι με καλύπτει.
-
Οπως τα λεει ο tsour_ee.
Να προσθεσω αυτο που εχω κανει εγω, για φορτιση στα 7kw με φορητο φορτιστη:
Απο τον πινακα του σπιτιου εβγαλα γραμμη με 10αρι καλωδιο στο γκαραζ (ειχε γινει προβλεψη στην κατασκευη, αν δεν υπαρχει μπορει να παει γραμμη απο το μετρητη ισως). Θεωρητικα, θα μπορουσε να γινει και με 6αρι καλωδιο. Το κοστος ειναι περιπου 10€/μετρο με την εγκατασταση.
Στη γραμμη αυτη εβαλα βιομηχανικη πριζα ip67 για 32Α, κοστος 20€. Στην πριζα αυτη μπαινει ο φορητος φορτιστης 32A της feyree και δινει τη δυνατοτητα φορτισης απο 8 εως 32Α, wifi, timer, counter κλπ. Εχει και ανταπτορα για πριζα σουκο. Κοστος 200 €.
Το πλεονεκτημα του φορητου φορτιστη αντι του wallbox ειναι οτι αν χρειαστει το βγαζεις και το παιρνεις μαζι σου, πχ στο εξοχικο, στο airbnb κλπ.Κατι τελευταιο για οσους φορτιζουν σπιτι: οι ρυθμιζομενες χρεωσεις εχουν αλλη χρεωση μετα τις 400kwh/μηνα, σημαντικα μεγαλυτερη. ΟΜΩΣ αν υπαρχει "νυχτερινο" τιμολογιο, οι kwh της "μερας" προσμετρουνται διαφορετικα απο τις kwh της "νυχτας" και ετσι τιμολογουνται σχεδον παντα με την μικρη κλιμακα. Δυστυχως το μειωμενο τωρα θα γινει 6ωρο αντι για 8 ωρες.
-
Οπως τα λεει ο tsour_ee.
Να προσθεσω αυτο που εχω κανει εγω, για φορτιση στα 7kw με φορητο φορτιστη:
Απο τον πινακα του σπιτιου εβγαλα γραμμη με 10αρι καλωδιο στο γκαραζ (ειχε γινει προβλεψη στην κατασκευη, αν δεν υπαρχει μπορει να παει γραμμη απο το μετρητη ισως). Θεωρητικα, θα μπορουσε να γινει και με 6αρι καλωδιο. Το κοστος ειναι περιπου 10€/μετρο με την εγκατασταση.
Στη γραμμη αυτη εβαλα βιομηχανικη πριζα ip67 για 32Α, κοστος 20€. Στην πριζα αυτη μπαινει ο φορητος φορτιστης 32A της feyree και δινει τη δυνατοτητα φορτισης απο 8 εως 32Α, wifi, timer, counter κλπ. Εχει και ανταπτορα για πριζα σουκο. Κοστος 200 €.
Το πλεονεκτημα του φορητου φορτιστη αντι του wallbox ειναι οτι αν χρειαστει το βγαζεις και το παιρνεις μαζι σου, πχ στο εξοχικο, στο airbnb κλπ.Κατι τελευταιο για οσους φορτιζουν σπιτι: οι ρυθμιζομενες χρεωσεις εχουν αλλη χρεωση μετα τις 400kwh/μηνα, σημαντικα μεγαλυτερη. ΟΜΩΣ αν υπαρχει "νυχτερινο" τιμολογιο, οι kwh της "μερας" προσμετρουνται διαφορετικα απο τις kwh της "νυχτας" και ετσι τιμολογουνται σχεδον παντα με την μικρη κλιμακα. Δυστυχως το μειωμενο τωρα θα γινει 6ωρο αντι για 8 ωρες.
απλα να ξερετε οτι ενα wallbox είναι ΠΑΝΤΑ προτιμώτερο από ενα φορητο φορτιστη. Ειναι πολύ πιο efficient εκτος από πιο γρηγορος και εχει μικροτερες απωλειες απο τον φορητο.
Εγω θα προτεινα ενα Wallbox 7ρι για μονοφασικο (Μπορεις να το ρυθμισεις να μην δινει το μεγιστο αλλα λίγο πιο κάτω για να μη σου γονατιζει το σπιτι οταν θες να χρησιμοποιεις και αλλες συσκευες σπιτι αν δεν το βαζεις βραδυ να φορτισει που ετσι και αλλιως δεν χρησιμοποιεις κατι αλλο)
ή αντιστοιχα 11ρι για τριφασικο φυσικά.
οι φορητοι είναι μια χαρά λύση για το εξοχικό αλλα στο σπίτι αν μπορειτε βαλτε wallbox είναι σιγουρα καλύτερο
-
Καλησπέρα παιδιά, εγώ 13.2 kwh/100 χλμ με αστική και περιαστική χρήση στα πρώτα μου 500 χλμ. Μιλάμε για απίστευτη οικονομία.
Ακόμα δεν έχω κάνει κάποια εγκατάσταση στο υπόγειο γκαράζ για φόρτιση και τη βγάζω σε έναν NRG στα 200 μέτρα από το σπίτι με νυχτερινή τιμή 0.32 λεπτά/kwh . Θα πήγαινα καρφί για 3φασικό 11ρι, αλλά μία εταιρία που ήρθε και έδωσε προσφορά, μου πήγαινε περίπου 2600 με ΦΠΑ (απόσταση μετρητή - θέσης φορτιστή ~20 μέτρα) και με ζόριζει αυτή την περίοδο. Οπότε σκέφτομαι να ζητήσω προσφορές από άλλες 2-3 εταιρίες που κάνουν αυτή τη δουλειά και να δώ πως θα κινηθώ. Έχει κάποιος καλή εμπειρία από ηλεκτρολόγο/ εταιρία που να του έκανε αντίστοιχη εργασία και να έμεινε ικανοποιημένος;
Εξετάζω και σαν προσωρινή λύση να βγάλω πρίζα 16Α στο γκαράζ και να πάρω φορτιστή 3,5kw. αλλά και αυτό μου φαίνεται λίγο ημίμετρο...Οποιαδήποτε γνώμη/ σύσταση ευπρόσδεκτη
-
Καλησπέρα παιδιά, εγώ 13.2 kwh/100 χλμ με αστική και περιαστική χρήση στα πρώτα μου 500 χλμ. Μιλάμε για απίστευτη οικονομία.
Ακόμα δεν έχω κάνει κάποια εγκατάσταση στο υπόγειο γκαράζ για φόρτιση και τη βγάζω σε έναν NRG στα 200 μέτρα από το σπίτι με νυχτερινή τιμή 0.32 λεπτά/kwh . Θα πήγαινα καρφί για 3φασικό 11ρι, αλλά μία εταιρία που ήρθε και έδωσε προσφορά, μου πήγαινε περίπου 2600 με ΦΠΑ (απόσταση μετρητή - θέσης φορτιστή ~20 μέτρα) και με ζόριζει αυτή την περίοδο. Οπότε σκέφτομαι να ζητήσω προσφορές από άλλες 2-3 εταιρίες που κάνουν αυτή τη δουλειά και να δώ πως θα κινηθώ. Έχει κάποιος καλή εμπειρία από ηλεκτρολόγο/ εταιρία που να του έκανε αντίστοιχη εργασία και να έμεινε ικανοποιημένος;
Εξετάζω και σαν προσωρινή λύση να βγάλω πρίζα 16Α στο γκαράζ και να πάρω φορτιστή 3,5kw. αλλά και αυτό μου φαίνεται λίγο ημίμετρο...Οποιαδήποτε γνώμη/ σύσταση ευπρόσδεκτη
Καλησπέρα κ καλοτάξιδο! Και εγώ έτσι ξεκίνησα για wallbox αλλά το υψηλό κόστος με αποθάρρυνε εντέλει κ κατέληξα στην λύση φορητού φορτιστή στα 16Α με δίκη του γραμμή από τον πίνακα.Με καλύπτει πλήρως για την ώρα καθώς το αυτοκίνητο μένει αρκετά στο σπίτι κάθε μέρα,τουλάχιστον ένα 10ωρο το βράδυ.
-
Τα 13,2Kwh από που βγαίνουν? Τα λέει ρο κομπιούτερ του ιχ, ή τα μετράς στο ρολόι;
-
Πόσο θα σου στοιχίσει μια ενισχυμένη πρίζα και 11άρης φορητός φορτιστής-καλώδιο; Ο οποίος έχει κόστος περί τα 350 ευρώ.
-
Τελικά η απορία στην υπογραφή μου για το κόστος, αρχίζει και πλησιάζει σε αυτά που έλεγα...
-
Πόσο θα σου στοιχίσει μια ενισχυμένη πρίζα και 11άρης φορητός φορτιστής-καλώδιο; Ο οποίος έχει κόστος περί τα 350 ευρώ.
Για να δουλεψει ο 11ρης φορτιστης θελει να κατεβει 5πολικο καλωδιο που να αντεχει 16α/φαση με τις αντιστοιχα ασφαλιστικα του στο γκαραζ κ να τοποθετηθει 3φασικη πριζα συν την αγορα του φορητού.
Η διαφορα ειναι μονο στη διαφορά τιμης wallbox-φορητου φορτιστη ( χονδρικα 300-350 ευρω) και γι αυτα τα χρηματα θα πηγαινα μαλλον σε wallbox.Τα 13.2 βγαίνουν απο τον υπολογιστη του αυτοκινητου.
-
Η διαφορα ειναι μονο στη διαφορά τιμης wallbox-φορητου φορτιστη ( χονδρικα 300-350 ευρω) και γι αυτα τα χρηματα θα πηγαινα μαλλον σε wallbox.
Σωστά όπως τα λες είναι και εννοείται μεταξύ των δύο (φορητού 11αρη ή wallbox) πας στο wallbox.
Το ερώτημα είναι αν στην πράξη θες να φορτίζεις 0-100 σε 6,5 ώρες (wallbox) ή σε 20 ώρες (3kw). Η διαφορά σε κόστος είναι 2000 ευρώ περίπου αλλά στο δεύτερο σενάριο θα φορτίζεις πιο συχνά. Εμένα εν τέλει με εξυπηρέτησε το δεύτερο καθώς με την κατανάλωση του ντολφιν και με τα χλμ που κάνω μέσα στη μέρα (~20-30) το φορτίζω ανά 2-3 μέρες. -
Παροχή 3kW με 13Α , πτώση τάσης 1.5Volt και αργή φόρτιση. Οτι πιο τέλειο για τις μπαταρίες λιθιου.. Μακροζωία, μειωμένες θερμοκρασίες με σταθερό SEI και μείωση κινδύνου εναπόθισης λιθίου στην κάθοδο (-).
Με το καλο να το χαρεις -
Αν το χρησιμοποιείτε αποκλειστικά ως αυτοκίνητο πόλης, ίσως μπορείτε να αντέξετε με τον mobile αλλά προσωπικά βαριέμαι να φορτίζω κάθε μέρα. Επίσης, μου έχει τύχει να έχω ξεχάσει να φορτίσω καλά το προηγούμενο βράδυ και να θέλουμε να φύγουμε παρασκευή βράδυ για ΣΚ, στο καπάκι μετά τη δουλειά. Κούμπωσα για 1 ωριτσα και μέχρι να κάνω μπάνιο και να ετοιμαστούμε, γέμισα σε ικανό ποσοστό για να φτάσουμε στον προορισμό.
Αυτό που θέλω να πω είναι ότι είναι καλύτερα να υπάρχει η δυνατότητα γιατί κάποια στιγμή θα χρειαστεί. -
Καλησπέρα παιδιά, εγώ 13.2 kwh/100 χλμ με αστική και περιαστική χρήση στα πρώτα μου 500 χλμ. Μιλάμε για απίστευτη οικονομία.
Ακόμα δεν έχω κάνει κάποια εγκατάσταση στο υπόγειο γκαράζ για φόρτιση και τη βγάζω σε έναν NRG στα 200 μέτρα από το σπίτι με νυχτερινή τιμή 0.32 λεπτά/kwh . Θα πήγαινα καρφί για 3φασικό 11ρι, αλλά μία εταιρία που ήρθε και έδωσε προσφορά, μου πήγαινε περίπου 2600 με ΦΠΑ (απόσταση μετρητή - θέσης φορτιστή ~20 μέτρα) και με ζόριζει αυτή την περίοδο. Οπότε σκέφτομαι να ζητήσω προσφορές από άλλες 2-3 εταιρίες που κάνουν αυτή τη δουλειά και να δώ πως θα κινηθώ. Έχει κάποιος καλή εμπειρία από ηλεκτρολόγο/ εταιρία που να του έκανε αντίστοιχη εργασία και να έμεινε ικανοποιημένος;
Εξετάζω και σαν προσωρινή λύση να βγάλω πρίζα 16Α στο γκαράζ και να πάρω φορτιστή 3,5kw. αλλά και αυτό μου φαίνεται λίγο ημίμετρο...Οποιαδήποτε γνώμη/ σύσταση ευπρόσδεκτη
Αν είσαι Αθήνα έλα σε chat να σε κατευθύνω.
Πολλά λεφτά για τέτοια απόσταση εκτός αν μεσολαβούν παλαβά σκαψίματα. -
Αν το χρησιμοποιείτε αποκλειστικά ως αυτοκίνητο πόλης, ίσως μπορείτε να αντέξετε με τον mobile αλλά προσωπικά βαριέμαι να φορτίζω κάθε μέρα. Επίσης, μου έχει τύχει να έχω ξεχάσει να φορτίσω καλά το προηγούμενο βράδυ και να θέλουμε να φύγουμε παρασκευή βράδυ για ΣΚ, στο καπάκι μετά τη δουλειά. Κούμπωσα για 1 ωριτσα και μέχρι να κάνω μπάνιο και να ετοιμαστούμε, γέμισα σε ικανό ποσοστό για να φτάσουμε στον προορισμό.
Αυτό που θέλω να πω είναι ότι είναι καλύτερα να υπάρχει η δυνατότητα γιατί κάποια στιγμή θα χρειαστεί.Η κατάσταση που περιγράφεις είναι η ιδανική για οικιακό φορτιστή. Να είσαι έτοιμος το πρωί να πας μια εκδρομούλα. Ισως κιόλας αν το έχεις κουμπωμένο μονίμως και απλά παίζεις από την εφαρμογή ποτέ να ξεκινήσει.
-
Η διαφορα ειναι μονο στη διαφορά τιμης wallbox-φορητου φορτιστη ( χονδρικα 300-350 ευρω) και γι αυτα τα χρηματα θα πηγαινα μαλλον σε wallbox.
Σωστά όπως τα λες είναι και εννοείται μεταξύ των δύο (φορητού 11αρη ή wallbox) πας στο wallbox.
Το ερώτημα είναι αν στην πράξη θες να φορτίζεις 0-100 σε 6,5 ώρες (wallbox) ή σε 20 ώρες (3kw). Η διαφορά σε κόστος είναι 2000 ευρώ περίπου αλλά στο δεύτερο σενάριο θα φορτίζεις πιο συχνά. Εμένα εν τέλει με εξυπηρέτησε το δεύτερο καθώς με την κατανάλωση του ντολφιν και με τα χλμ που κάνω μέσα στη μέρα (~20-30) το φορτίζω ανά 2-3 μέρες.και το wallbox αργη φορτιση είναι (ιδανικη δηλαδη για μακροζωια μπαταριας) απλα πιο γρηγορή από τον φορητο
αλλα στους φορητους φορτιστες εχουμε μεγαλύτερες απώλειες ρευματος και δεν ειναι το ιδιο efficient με τα wallbox
αν εχετε την δυνατοτητα να βαλετε wallbox να βαλετε είναι πολύ καλύτερα και σε απωλειες και σε γρηγοροτερη φόρτιση και περισσότερες επιλογες ρυθμίσεις και σε ασφαλεια κυκλωμάτων και σε ολα. Ο φορητος είναι μια χαρά για περιστασιακες χρήσεις σε κανα εξοχικο καπου που εχει μονο suko κτλ. Καντε χαρη στον εαυτο σας και οταν μπορεσετε βαλτε ενα wallbox
BYD forum