-
Ολα είναι ανάλογα την χρήση και τι θες.
Δεν είναι όλα το ίδιο για όλους
Αν τα βάλουμε κάτω με την λογική ΜΟΝΟ, τότε για κάποιους κάνει το απλό και για κάποιους το Long range αναλογα το case. Δεν είναι έτσι όμως
Το performance είναι και πιο ακριβό και με λιγότερο range αρα δεν είναι για κανέναν???? εγώ αυτό θα διαλεγα πάντως αν επρεπε να πάρω tesla και ειχα τα χρήματα
-
@taxidiwtis said in Οδήγησα....:
@ataim said in Οδήγησα....:
Έχει και το rwd λογική, αν έχεις δεύτερο θερμικό για μεγάλες εμβέλειες. Το κέρδος με το μικρό είναι ότι το κράτος σου επιδοτεί σχεδόν το 24% της αξίας προ φπα, όχι αμελητέο ποσοστό.
Για καποιον που θέλει να το κρατησει , το lfp της μικρής έκδοσης είναι από μόνο του ένας λόγος ..μιας και μιλάμε για αναμενόμενη διάρκεια ζωής που μετριέται σε 3-6000 χιλιάδες κύκλους φόρτισης αντί για περίπου 1000 της nmc του long range ..
Ένας άλλος λόγος είναι οι ακόμα μικροτερες καταναλώσεις του rwd σε σχέση με το τετρακινητο
Από που προκύπτει η μεγαλύτερη αναμενόμενη διάρκεια ζωής της μπαταρίας ? Γιατί η Τεσλα δίνει 8 έτη,160 k km & 70 % για το μοντέλο με την lfp μπαταρία και 8 έτη, 192 k km & 70 % για το μοντέλο με την nmc.
https://www.tesla.com/el_gr/support/vehicle-warranty
Κοντολογίς, στο τέλος της 8ετίας στην χειρότερη το LR θα έχει την αυτονομία του SR.Από που προκύπτουν οι μικρότερες καταναλώσεις σε μικτές συνθήκες ? Θυμίζω ότι το LR εκτός από δύο κινητήρες έχει και δύο γεννήτριες.
-
@red_monster said in Οδήγησα....:
@taxidiwtis said in Οδήγησα....:
@ataim said in Οδήγησα....:
Έχει και το rwd λογική, αν έχεις δεύτερο θερμικό για μεγάλες εμβέλειες. Το κέρδος με το μικρό είναι ότι το κράτος σου επιδοτεί σχεδόν το 24% της αξίας προ φπα, όχι αμελητέο ποσοστό.
Για καποιον που θέλει να το κρατησει , το lfp της μικρής έκδοσης είναι από μόνο του ένας λόγος ..μιας και μιλάμε για αναμενόμενη διάρκεια ζωής που μετριέται σε 3-6000 χιλιάδες κύκλους φόρτισης αντί για περίπου 1000 της nmc του long range ..
Ένας άλλος λόγος είναι οι ακόμα μικροτερες καταναλώσεις του rwd σε σχέση με το τετρακινητο
Από που προκύπτει η μεγαλύτερη αναμενόμενη διάρκεια ζωής της μπαταρίας ? Γιατί η Τεσλα δίνει 8 έτη,160 k km & 70 % για το μοντέλο με την lfp μπαταρία και 8 έτη, 192 k km & 70 % για το μοντέλο με την nmc.
https://www.tesla.com/el_gr/support/vehicle-warranty
Κοντολογίς, στο τέλος της 8ετίας στην χειρότερη το LR θα έχει την αυτονομία του SR.Από που προκύπτουν οι μικρότερες καταναλώσεις σε μικτές συνθήκες ? Θυμίζω ότι το LR εκτός από δύο κινητήρες έχει και δύο γεννήτριες.
για τη διαρκεια ζωης
για τις καταναλωσεις
wltp rwd rated 130 Wh/km
https://ev-database.org/car/1991/Tesla-Model-3
wltp lr rated 140 Wh/km
https://ev-database.org/car/1992/Tesla-Model-3-Long-Range-Dual-Motor
-
@taxidiwtis said in Οδήγησα....:
@red_monster said in Οδήγησα....:
@taxidiwtis said in Οδήγησα....:
@ataim said in Οδήγησα....:
Έχει και το rwd λογική, αν έχεις δεύτερο θερμικό για μεγάλες εμβέλειες. Το κέρδος με το μικρό είναι ότι το κράτος σου επιδοτεί σχεδόν το 24% της αξίας προ φπα, όχι αμελητέο ποσοστό.
Για καποιον που θέλει να το κρατησει , το lfp της μικρής έκδοσης είναι από μόνο του ένας λόγος ..μιας και μιλάμε για αναμενόμενη διάρκεια ζωής που μετριέται σε 3-6000 χιλιάδες κύκλους φόρτισης αντί για περίπου 1000 της nmc του long range ..
Ένας άλλος λόγος είναι οι ακόμα μικροτερες καταναλώσεις του rwd σε σχέση με το τετρακινητο
Από που προκύπτει η μεγαλύτερη αναμενόμενη διάρκεια ζωής της μπαταρίας ? Γιατί η Τεσλα δίνει 8 έτη,160 k km & 70 % για το μοντέλο με την lfp μπαταρία και 8 έτη, 192 k km & 70 % για το μοντέλο με την nmc.
https://www.tesla.com/el_gr/support/vehicle-warranty
Κοντολογίς, στο τέλος της 8ετίας στην χειρότερη το LR θα έχει την αυτονομία του SR.Από που προκύπτουν οι μικρότερες καταναλώσεις σε μικτές συνθήκες ? Θυμίζω ότι το LR εκτός από δύο κινητήρες έχει και δύο γεννήτριες.
για τη διαρκεια ζωης
για τις καταναλωσεις
wltp rwd rated 130 Wh/km
https://ev-database.org/car/1991/Tesla-Model-3
wltp lr rated 140 Wh/km
https://ev-database.org/car/1992/Tesla-Model-3-Long-Range-Dual-Motor
Οταν διαβαζα για τις lfp μπαταριες που μπηκαν στο m3 rwd, μου γεννηθηκε η απορια γιατι δεν αλλαξε σε lfp σε ολοκληρη την γκαμα των 3 και Υ, τουλαχιστον στα "απλα" μοντελα.
Νομιζω οτι δεν ειναι τοσο καλες για αυτοκινητα επιδοσεων (δνε θυμαμαι τον ακριβη λογο), οποτε λογικο να μην μπουν στις performance εκδοσεις, οπως επισης και στο S.
Γιατι ομως οχι σε ολα τα υπολοιπα;
-
Για τον ίδιο καταλαμβανόμενο χώρο οι nmc αποθηκευουν περισσοτερη ενεργεια ,ενω παραλληλα ειναι και ελαφρυτερες ...
Στον ανταγωνισμο πάντως επιλέγονται lfp ( πχ ο αντιπαλος του 3 , το BYD seal έχει 90 kwh blade lfp ) .
Σε άλλη εφαρμογη στα φορτηγα οι Mercedes , Scania , Volvo έχουν όλες lfp
-
-
@taxidiwtis said in Οδήγησα....:
Για τον ίδιο καταλαμβανόμενο χώρο οι nmc αποθηκευουν περισσοτερη ενεργεια ,ενω παραλληλα ειναι και ελαφρυτερες ...
Στον ανταγωνισμο πάντως επιλέγονται lfp ( πχ ο αντιπαλος του 3 , το BYD seal έχει 90 kwh blade lfp ) .
Σε άλλη εφαρμογη στα φορτηγα οι Mercedes , Scania , Volvo έχουν όλες lfp
Οι nmc έχουν μεγαλύτερη ενεργειακή πυκνότητα που σημαίνει ότι για την ίδια μονάδα μάζας αποδίδουν περισσότερη ισχύς, άρα χρειάζονται λιγότερες φορτίσεις για το ίδιο παραγόμενο έργο.
Με βάση τα παραπάνω, δεν είναι ασφαλές να πούμε ότι έχουν μεγαλύτερη αναμενόμενη διάρκεια ζωής. Η τεσλα μάλλον πιστεύει το αντίθετο. -
@iceman7 said in Οδήγησα....:
Έχω αρρωστήσει με τα light shows !!
Το κάνουν ρε οι άρρωστοι ;;;ειναι ενδιαφερον το οτι εχουν δαπανησει χρονο οι μηχανικοι να φτιαξουν διαφορα τετοια features. Απο οτι φαινεται παντως, τους δινουν δωρεαν δημοσιοτητα.
Ειχαν συμμετασχει και ελληνες με καμμια 20αρια αμαξια προσφατα, σε ενα παγκοσμιο event. Αν θυμαμαι καλα ειχαν κανονισει και τα ειχαν παει σε ενα απο τα παρκινγκ του οακα. -
Κάτι τέτοια βλέπω και εκεί που συμπαθώ τα Tesla , λέω μετά πως έχουν καταντήσει οι αγοραστές τους σαν μέλη αίρεσης , σέχτας με ηγέτη τους τον Elon.
Έχει και ο Elon πλέον με το X μια τεράστια παρουσία στα ΜΚΔ , αγοράστε αυτό , ψηφίστε εκείνον κλπ και απο κάτω αλλαλάζουν οι οπαδόι.
PS: Ίσως να είναι υπερβολικό το σχόλιο μου καθώς είμαι επηρεασμένος απο ένα ντοκιμαντέρ που είδα χθες στο Netflix για μιά αίρεση Raelians https://en.wikipedia.org/wiki/Raël που ίδρυσε ένας καταπληκτικός Γάλλος τυπάκος και υπάρχει ακόμη , ξενύχτησα να δώ όσο περισσότερο μπορούσα σχεδόν με ανοιχτό το στόμα σε όλη τη διάρκεια της καθώς μου φαινόταν απίστευτό πως αυτά έχουν συμβεί στην σύγχρονη μας πραγματικότητα!
-
@vagkirk said in Οδήγησα....:
Κάτι τέτοια βλέπω και εκεί που συμπαθώ τα Tesla , λέω μετά πως έχουν καταντήσει οι αγοραστές τους σαν μέλη αίρεσης , σέχτας με ηγέτη τους τον Elon.
Έχει και ο Elon πλέον με το X μια τεράστια παρουσία στα ΜΚΔ , αγοράστε αυτό , ψηφίστε εκείνον κλπ και απο κάτω αλλαλάζουν οι οπαδόι.
PS: Ίσως να είναι υπερβολικό το σχόλιο μου καθώς είμαι επηρεασμένος απο ένα ντοκιμαντέρ που είδα χθες στο Netflix για μιά αίρεση Raelians https://en.wikipedia.org/wiki/Raël που ίδρυσε ένας καταπληκτικός Γάλλος τυπάκος και υπάρχει ακόμη , ξενύχτησα να δώ όσο περισσότερο μπορούσα σχεδόν με ανοιχτό το στόμα σε όλη τη διάρκεια της καθώς μου φαινόταν απίστευτό πως αυτά έχουν συμβεί στην σύγχρονη μας πραγματικότητα!
καταλαβαινω τι θες να πεις. Ο ανθρωπος θεωρω οτι ειναι πολυ βλαμμενος. Το Χ το διελυσε, οι πολιτικες τους αποψεις ειναι "περιεργες", η προσωπικη του ζωη ακομα πιο παραξενη ΚΑΙ πρεπει να ειναι τραγικο να δουλευεις σε εταιρεια του.
Απο την αλλη ομως, μπηκε all in σε μερικα εγχειρηματα, τα οποια του "βγηκαν". Επισης, στο θεμα της αυτοκινησης, συμπαθει ή αντιπαθει κανεις τα ηλεκτρικα, δεν μπορει παρα να παραδεχτει οτι κινειται προς την κατευθυνση να κανει τα ηλεκτρικα πραγματικα mass market.
Μια χρονικη στιγμη που ολες οι αλλες αυτοκινητοβιομηχανιες μας εχουν ταραξει στις αυξησεις, αυτoς βελτιωνει τα προϊοντα (συχνα με over the air updates) του ΚΑΙ ριχνει τις τιμες.
Δεν μπορεις παρα να μην τον παραδεχτεις για αυτο... -
Απλά ο Ελον έχει τόσα φράγκα και τόσο μυαλό που δεν νοιάζεται για τα υπαλληλάκια του χρηματοπιστωτικού συστήματος που νομίζουν ότι κυβερνάνε τον κόσμο...
Οπως έχουν πει και άλλοι αυτόφωτοι, τους έχουν χεσμένους τους υπαλληλίσκους και τις ετερόφωτες απόψεις τους, που αν το αφεντικό τους τους αλλάξει την πόλωση, θα λένε ακριβώς τα αντίθετα με το ίδιο πάθος, μέχρι να τους βάλει στο οφ...
Τώρα ποιοί μπορεί να ακολουθούνε άκριτα τον οποιονδήποτε, αυτό έχει συμβεί πολλές φορές στην Ιστορία και θα ξανασυμβεί στο μέλλον, γιατί είναι πολύ δύσκολο να διαλέγεις μοναχικό δρόμο και να μην είσαι άκριτο μέλος ομάδας, κόμματος, σέχτας, θρησκείας που τις αμφιβολίες και τα ερωτήματα σου, τα θάβεις κάτω από την εύκολη άμμο του φανατισμού και του κάθε -ισμού.
Το βίντεο δεν το είδα. Απλά σχολιάζω τα γεγονότα.
-
@dettol said in Οδήγησα....:
Δεν μπορεις παρα να μην τον παραδεχτεις για αυτο...
Εννοείται τον παραδέχομαι σε κάποια , δεν έχω μια συγκεκριμένη και παγιωμένη αρνητική ή θετική άποψη για το πρόσωπο του.
Είναι πολυσχιδής και αξιέπαινος σε πολλά πράγματα , προκάλει απορία με τις αποφάσεις του σε άλλα τόσα.
Αν μη τι άλλο ενδιαφέρουσα προσωπικότητα.
Μου αρέσει αυτό που κάνει με την Tesla ως προς το προιόν που είναι overall τα αυτοκίνητα της και την επιθετική τιμολογιακή πολιτική.
Μου άρεσε σε γενικές γραμμές και αυτό που πήγε να κάνει με το Χ , με εξέπληξε απίστευτα ευχάριστα η αρχική του στάση στο θέμα της γενοκτονίας των Παλαιστηνίων και με την μετριοπάθεια του και με την ελεύθερη ροή των πληροφοριών τους πρώτους 2 μήνες , όσο απίστευτά με απογοήτευσε η αναδίπλωση του ως φοβισμένο ανθρωπάκι μόλις πήγαν να τον καταστρέψουν οριστικά ως ...αντισιμήτη.
Και με την Ουκρανία τώρα βλέπω μια περίεργη και έντονη αναδίπλωση εναντίον της πολιτικής χρηματοδότησης της απο της ΗΠΑ που ίσως να είναι στα πλαίσια του πόλέμου που έχει αναλάβει εναντίον του Biden και των δημοκρατικών.
Αινηγματικός χαρακτήρας , αψυχολόγητος , αλλά εμβληματικός.
-
@vagkirk said in Οδήγησα....:
@dettol said in Οδήγησα....:
Δεν μπορεις παρα να μην τον παραδεχτεις για αυτο...
Εννοείται τον παραδέχομαι σε κάποια , δεν έχω μια συγκεκριμένη και παγιωμένη αρνητική ή θετική άποψη για το πρόσωπο του.
Είναι πολυσχιδής και αξιέπαινος σε πολλά πράγματα , προκάλει απορία με τις αποφάσεις του σε άλλα τόσα.
Αν μη τι άλλο ενδιαφέρουσα προσωπικότητα.
Μου αρέσει αυτό που κάνει με την Tesla ως προς το προιόν που είναι overall τα αυτοκίνητα της και την επιθετική τιμολογιακή πολιτική.
Μου άρεσε σε γενικές γραμμές και αυτό που πήγε να κάνει με το Χ , με εξέπληξε απίστευτα ευχάριστα η αρχική του στάση στο θέμα της γενοκτονίας των Παλαιστηνίων και με την μετριοπάθεια του και με την ελεύθερη ροή των πληροφοριών τους πρώτους 2 μήνες , όσο απίστευτά με απογοήτευσε η αναδίπλωση του ως φοβισμένο ανθρωπάκι μόλις πήγαν να τον καταστρέψουν οριστικά ως ...αντισιμήτη.
Και με την Ουκρανία τώρα βλέπω μια περίεργη και έντονη αναδίπλωση εναντίον της πολιτικής χρηματοδότησης της απο της ΗΠΑ που ίσως να είναι στα πλαίσια του πόλέμου που έχει αναλάβει εναντίον του Biden και των δημοκρατικών.
Αινηγματικός χαρακτήρας , αψυχολόγητος , αλλά εμβληματικός.
προσωπικα δεν τον συμπαθω. Δεν συμφωνω με την σταση του σε πολλα θεματα. Ειναι λαθος να του βαλεις ταμπελα, οπως τις εχουμε συνηθισει, διοτι μπορει να εξοργισει μεσα σε 5' τοσο συντηρητικους, οσο και φιλελευθερους. Δεν εχει αναλαβει κανεναν πολεμο εναντίων κανενος και πραγματικα πιστευω οτι ειναι libertarian. Δεν συμφωνω μαζι του αλλα το σεβομαι.
Αυτο ομως που δεν δεχομαι ειναι η τεραστια δυναμη που εχει στην κατοχη με τους δορυφορους της space x. Δηλ μου φαινεται αδιανοητο ενας ιδιωτης να μπορει να περιορισει τις δυνατοτητες μια χωρας να αμυνθει μεχρι το σημειο το οποιο θετει αυτος.
Τεσπα, εχουμε μπλεξει παρα πολυ ασχημα ολα τα δυτικα κρατη και τωρα αντε να ξεμπλεξουμε. Τυποι σαν τον μασκ, γεμιζουν το power vacuum που εχει δημιουργηθει. -
@dettol said in Οδήγησα....:
@vagkirk said in Οδήγησα....:
Κάτι τέτοια βλέπω και εκεί που συμπαθώ τα Tesla , λέω μετά πως έχουν καταντήσει οι αγοραστές τους σαν μέλη αίρεσης , σέχτας με ηγέτη τους τον Elon.
Έχει και ο Elon πλέον με το X μια τεράστια παρουσία στα ΜΚΔ , αγοράστε αυτό , ψηφίστε εκείνον κλπ και απο κάτω αλλαλάζουν οι οπαδόι.
PS: Ίσως να είναι υπερβολικό το σχόλιο μου καθώς είμαι επηρεασμένος απο ένα ντοκιμαντέρ που είδα χθες στο Netflix για μιά αίρεση Raelians https://en.wikipedia.org/wiki/Raël που ίδρυσε ένας καταπληκτικός Γάλλος τυπάκος και υπάρχει ακόμη , ξενύχτησα να δώ όσο περισσότερο μπορούσα σχεδόν με ανοιχτό το στόμα σε όλη τη διάρκεια της καθώς μου φαινόταν απίστευτό πως αυτά έχουν συμβεί στην σύγχρονη μας πραγματικότητα!
καταλαβαινω τι θες να πεις. Ο ανθρωπος θεωρω οτι ειναι πολυ βλαμμενος. Το Χ το διελυσε, οι πολιτικες τους αποψεις ειναι "περιεργες", η προσωπικη του ζωη ακομα πιο παραξενη ΚΑΙ πρεπει να ειναι τραγικο να δουλευεις σε εταιρεια του.
Απο την αλλη ομως, μπηκε all in σε μερικα εγχειρηματα, τα οποια του "βγηκαν". Επισης, στο θεμα της αυτοκινησης, συμπαθει ή αντιπαθει κανεις τα ηλεκτρικα, δεν μπορει παρα να παραδεχτει οτι κινειται προς την κατευθυνση να κανει τα ηλεκτρικα πραγματικα mass market.
Μια χρονικη στιγμη που ολες οι αλλες αυτοκινητοβιομηχανιες μας εχουν ταραξει στις αυξησεις, αυτoς βελτιωνει τα προϊοντα (συχνα με over the air updates) του ΚΑΙ ριχνει τις τιμες.
Δεν μπορεις παρα να μην τον παραδεχτεις για αυτο...Ο άνθρωπος είναι φοβερά ευφυής, οι περισσότεροι με υψηλό IQ έχουν θέμα με το EQ τους και τρομερός επιχειρηματίας - οραματιστής
-
@red_monster said in Οδήγησα....:
Ο άνθρωπος είναι φοβερά ευφυής, οι περισσότεροι με υψηλό IQ έχουν θέμα με το EQ τους και τρομερός επιχειρηματίας - οραματιστής
Οχι μόνο, είναι δυσλεκτικός και μάλλον και στο φάσμα. Οπότε το υψηλό iq και οι χαμηλές κοινωνικές δεξιότητες είναι χαρακτηριστικα.
-
@red_monster said in Οδήγησα....:
@dettol said in Οδήγησα....:
@vagkirk said in Οδήγησα....:
Κάτι τέτοια βλέπω και εκεί που συμπαθώ τα Tesla , λέω μετά πως έχουν καταντήσει οι αγοραστές τους σαν μέλη αίρεσης , σέχτας με ηγέτη τους τον Elon.
Έχει και ο Elon πλέον με το X μια τεράστια παρουσία στα ΜΚΔ , αγοράστε αυτό , ψηφίστε εκείνον κλπ και απο κάτω αλλαλάζουν οι οπαδόι.
PS: Ίσως να είναι υπερβολικό το σχόλιο μου καθώς είμαι επηρεασμένος απο ένα ντοκιμαντέρ που είδα χθες στο Netflix για μιά αίρεση Raelians https://en.wikipedia.org/wiki/Raël που ίδρυσε ένας καταπληκτικός Γάλλος τυπάκος και υπάρχει ακόμη , ξενύχτησα να δώ όσο περισσότερο μπορούσα σχεδόν με ανοιχτό το στόμα σε όλη τη διάρκεια της καθώς μου φαινόταν απίστευτό πως αυτά έχουν συμβεί στην σύγχρονη μας πραγματικότητα!
καταλαβαινω τι θες να πεις. Ο ανθρωπος θεωρω οτι ειναι πολυ βλαμμενος. Το Χ το διελυσε, οι πολιτικες τους αποψεις ειναι "περιεργες", η προσωπικη του ζωη ακομα πιο παραξενη ΚΑΙ πρεπει να ειναι τραγικο να δουλευεις σε εταιρεια του.
Απο την αλλη ομως, μπηκε all in σε μερικα εγχειρηματα, τα οποια του "βγηκαν". Επισης, στο θεμα της αυτοκινησης, συμπαθει ή αντιπαθει κανεις τα ηλεκτρικα, δεν μπορει παρα να παραδεχτει οτι κινειται προς την κατευθυνση να κανει τα ηλεκτρικα πραγματικα mass market.
Μια χρονικη στιγμη που ολες οι αλλες αυτοκινητοβιομηχανιες μας εχουν ταραξει στις αυξησεις, αυτoς βελτιωνει τα προϊοντα (συχνα με over the air updates) του ΚΑΙ ριχνει τις τιμες.
Δεν μπορεις παρα να μην τον παραδεχτεις για αυτο...Ο άνθρωπος είναι φοβερά ευφυής, οι περισσότεροι με υψηλό IQ έχουν θέμα με το EQ τους και τρομερός επιχειρηματίας - οραματιστής
ξεκαθαρα ισχυει αυτό. Ειτε τον αντιπαθεις είτε τον συμπαθεις δεν μπορεις να πεις οτι είναι μετριοτητα .
-
Γιατί πρέπει να συμπαθώ ή να αντιπαθώ έναν χαρισματικό άνθρωπο και όχι απλά να τον αποδέχομαι όπως είναι ?
Οσο για τους δορυφόρους, το θέμα είναι να μην έχουν τόση δύναμη υπάλληλοι, οι οποίοι δεν έχουν αίσθηση του ρίσκου, αφού παίζουν με τα λεφτά των άλλων και αυτό είναι το μεγάλο πρόβλημα της εποχής μας.
-
@taxidiwtis said in Οδήγησα....:
Για τον ίδιο καταλαμβανόμενο χώρο οι nmc αποθηκευουν περισσοτερη ενεργεια ,ενω παραλληλα ειναι και ελαφρυτερες ...
Στον ανταγωνισμο πάντως επιλέγονται lfp ( πχ ο αντιπαλος του 3 , το BYD seal έχει 90 kwh blade lfp ) .
Σε άλλη εφαρμογη στα φορτηγα οι Mercedes , Scania , Volvo έχουν όλες lfp
Eίδα στο volvo ΕΧ30 πως με τον ίδιο κινητήρα (signle motor 272hp), η 1η έκδοση είναι lfp με range 344km(συνδυαστικά) και μέση κατανάλωση 16,7kw/100. H 2η είναι nmc με range 475km και μέση 17kw/100km. H 1η μπαταρία έχει χωρητικότητα 51kwh (πραγματικά 49),ενώ η 2η 69kwh(πραγματικά 65).
Θεωρητικά με βάση αυτά που κατάλαβα από τη συζήτηση εδώ για τις μπαταρίες ,είχε δίκιο ο πωλητής στη volvo που μου έλεγε αν θέλετε για αστική χρήση πάρτε με τη μικρή μπαταρία,αν θέλετε πιο μοιρασμένη χρήση το extended range.Από βάρος περίπου τα ίδια,νομίζω περίπου 100kgr βαρύτερο με την nmc (με ίδιο εξοπλισμό).
Μάλιστα μου έλεγε με το "μικρό" θα μπορείτε να κάνετε γρήγορες μικροφορτίσεις μέσα στην πόλη χωρίς να χάνεται πολύ η απόδοση με το πέρασμα των ετών.Δεν μου το εξήγησε βέβαια με βάση τον τύπο της μπαταρίας,απλά το ανέφερε ως δεδομένο. -
@panormus772 said in Οδήγησα....:
@taxidiwtis said in Οδήγησα....:
Για τον ίδιο καταλαμβανόμενο χώρο οι nmc αποθηκευουν περισσοτερη ενεργεια ,ενω παραλληλα ειναι και ελαφρυτερες ...
Στον ανταγωνισμο πάντως επιλέγονται lfp ( πχ ο αντιπαλος του 3 , το BYD seal έχει 90 kwh blade lfp ) .
Σε άλλη εφαρμογη στα φορτηγα οι Mercedes , Scania , Volvo έχουν όλες lfp
Eίδα στο volvo ΕΧ30 πως με τον ίδιο κινητήρα (signle motor 272hp), η 1η έκδοση είναι lfp με range 344km(συνδυαστικά) και μέση κατανάλωση 16,7kw/100. H 2η είναι nmc με range 475km και μέση 17kw/100km. H 1η μπαταρία έχει χωρητικότητα 51kwh (πραγματικά 49),ενώ η 2η 69kwh(πραγματικά 65).
Θεωρητικά με βάση αυτά που κατάλαβα από τη συζήτηση εδώ για τις μπαταρίες ,είχε δίκιο ο πωλητής στη volvo που μου έλεγε αν θέλετε για αστική χρήση πάρτε με τη μικρή μπαταρία,αν θέλετε πιο μοιρασμένη χρήση το extended range.Από βάρος περίπου τα ίδια,νομίζω περίπου 100kgr βαρύτερο με την nmc (με ίδιο εξοπλισμό).
Μάλιστα μου έλεγε με το "μικρό" θα μπορείτε να κάνετε γρήγορες μικροφορτίσεις μέσα στην πόλη χωρίς να χάνεται πολύ η απόδοση με το πέρασμα των ετών.Δεν μου το εξήγησε βέβαια με βάση τον τύπο της μπαταρίας,απλά το ανέφερε ως δεδομένο.για μεσα στην πολη, σιγουρα δεν εχει νοημα να δαπανησεις τα εξτρα χρηματα για την μεγαλη μπαταρια. Θεωρητικα εχουν μεγαλυτερη διαρκεια κυκλων φορτισης οι lfp αλλα δεν εχω ιδεα αν εχει αποδειχθει αυτο καθως δεν νομιζω οτι υπαρχουν αυτοκινητα που τις φορανε αρκετα χρονια ωστε να εξαγουμε συμπερασματα.
Αυτο με τις "μικροφορτισεις" δεν το καταλαβα και μου ακουγεται παπαντζα. Ετσι και αλλιως δεν υπαρχει λογος να κανεις "μικροφορτιση". Θα φορτιζεις 20 εως 80% ή εστω 50-80% και που και που εως το 100% (η τεσλα το προτεινει μια φορα την εβδομαδα ή μηνα, δεν θυμαμαι). Δεν εχει να κανει με την υγεια της μπαταριας (τουλαχιστον στα τεσλα), αλλα με το γεγονος οτι στις lfp δεν μπορει να υπολογισει το bms με ακριβεια το soc (state of charge), οποτε πρεπει να "φουλαρεις" για να καλιμπραρεται. -
Πήραμε λοιπόν το JEEP Avenger 154 άλογα στα χέρια μας για 2 μέρες και κανονίσαμε μιας και το έχουμε να το πάμε μια πολύ κοντινή εκδρομούλα στο Λουτράκι για SPA παρέα με άλλο ένα ζευγάρι (σύνολο 4 άτομα).
Εκ πρώτης όψης είναι πάρα πολύ όμορφο. Μέσα ενώ έχει γενικά παντού σκληρά πλαστικά φαίνεται πολύ σύγχρονο όμορφο και ποιοτικό. Έχει στο ταμπλό λωρίδα με το χρώμα του αμαξώματος και πολύ όμορφο εσωτερικό φωτισμό. Εργονομικό , καλά σχετικά καθίσματα (λίγο περισσότερη πλευρική στήριξη θα ήθελα αλλά οκ δεν είναι και κακό).
Jeep ε? ηλεκτρικό ε? μάλιστα, οκ. Βγαίνει αυτό σε τετρακίνητο? Όχι ε? Ε δεν το λες και αληθινό jeep όσο και να έχει ηλεκτρονικά προγράμματα οδήγησης για άμμο κτλ…. Ήταν από τις πρώτες σκέψεις μου μετά τον ενθουσιασμό μου για την υπέροχη εμφάνιση του. Του το συγχωρώ γιατί θα έχει έκδοση με θερμικό κινητήρα και τετρακίνηση . Γενικά είμαι λίγο παράξενος με τέτοια πράγματα (jeep χωρίς τετρακίνηση δεν θα έβγαζα καν αν είχα τα ηνία της μάρκας, CHR με GR αυτοκολλητάκια με σπορ όμορφο σχεδιασμό που μόνο σπορ δεν είναι και τέτοιου είδους μαρκετινίστικα “ατοπήματα” για μένα είναι λίγο κόκκινο πανί)
Άφησα τις σκέψεις πίσω μου και το πήρα βόλτα για ψώνια και όχι μόνο μέσα στην πόλη. Έχω να πω ότι ήταν ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΟ, αρκετή δύναμη (δεν βάζει φωτιά σε άσφαλτο όπως άλλα ηλεκτρικά 400 ίππων αλλά δεν σου λείπει και ποτέ), πολύ ήσυχο, πολύ εύκολο σε χειρισμούς και παρκάρισμα (απίστευτα εύκολο με τις 360 κάμερες) και one pedal driving εξαιρετικό στο αντίστοιχο πρόγραμμα. Το τιμόνι του παρότι μικρό έχει πιο καλό για μένα σχήμα από το αντίστοιχο της Peugeot και μ’άρεσε περισσότερο από το αδερφάκι του.
Έχει ένα κουβά μέσα στην μέση εκεί που θα ήταν ο επιλογέας ταχυτήτων που βάζεις ότι θες. Ελέγχεις τις “ταχύτητες» με κουμπάκια που είναι πολύ καλό γιατί δεν πιάνει χώρο ένας άχρηστος επιλογέας και έτσι έχεις ένα κουβά για αποθήκευση, πολύ πρακτικό. κατά τα άλλα, τα κλασικά, έχει όλα τα συστήματα, ποτηροθήκες, τεμπέλη σε κανονικό σχετικά μέγεθος και γενικά ότι υπάρχει σε ένα σύγχρονο αμάξι. Ωραίο και το infortainment χωρίς κολλήματα έπαιξε κατευθείαν το android auto και έχε πλήκτρα για τον κλιματισμό εκτός οθόνης.
Από τα αρνητικά μικρός χώρος αποσκευών. Σε χώρους για τους πίσω είναι μια χαρά. Δεν είναι και για τεράστια κορμιά αλλά είναι μια χαρά για έναν μέσο άνθρωπο μέχρι 1,80. Για 3 άτομα πίσω…. μόνο στριμωχτά και για λίγο. Νταξει να είμαστε και λίγο επιεικής ανήκει στην B-SUV κατηγορία και μάλιστα στα μικρότερα σε μήκος αμαξώματα. Μια χαρά τα πήγε για τα δεδομένα πίσω. Στον χώρο αποσκευών τα χαλάμε λίγο μόνο από expectations. (είμαι συνηθισμένος από το puma που με παρόμοιο μέγεθος έχει τεράστιο χώρο αποσκευών συγκριτικά με τούτο. Έχει βέβαια ένα κατώφλι πιο κάτω από τον χώρο αποσκευών αλλά ίσα ίσα για να αποθηκεύσεις τα καλώδια που χρειάζεται οπότε δεν τον λογίζω για κάτι άλλο.
Εντάξει μέσα στην πόλη για ψώνια πήρε πάρα πολύ καλό βαθμό και ξόδεψε και ελάχιστη ενέργεια. Ίσως τα 156 άλογα είναι μια χαρά και αν είχε μεγαλύτερο ηλεκτροκινητήρα που θα σπατάλαγε περισσότερη ενέργεια δεν θα ήταν και έξυπνο. 9 δευτερόλεπτα 0-100 είναι μια χαρά και υπεραρκετό.
Ωραία και καλά όλα αυτά, μεγάλο βαθμό πήρε αλλά πίσω σπίτι να το φορτίσουμε στο 100% να πάμε την επόμενη μίνι εκδρομούλα. Σκοπός είναι να πάμε και να έρθουμε χωρίς ανεφοδιασμό. Πρέπει να είναι εύκολη δουλειά λογικά όταν θεωρητικά έχει 405χλμ αυτονομία (λέμε τώρα….). 162 χλμ πέρα δώθε σπίτι και άλλα 18 χλμ για την ταβέρνα που πήγαμε σύνολο 180χλμ το ταξίδι μας.
Οδήγησα....