-
@gomi said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Παρακολουθώ την συζήτηση και δεν ξέρω αν έχει αναφερθεί αλλού το Εθνικό Σχέδιο Ηλεκτροκίνησης (φαντάζομαι πως ναι) αλλά θέλω να εστιάσω κάπου...
Αν επιτρέπεται το λινκ
https://ypen.gov.gr/dimosia-diavoulefsi-gia-to-ethniko-schedio-ilektrokinisis/Σύμφωνα με το παραπάνω, (σελ. 28) ετοιμάζονται να επιβάλλουν ειδικές ζώνες LEZ,
Low Emission Zones, αρχικά σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη και μετά βλέπουμε...όπου σύμφωνα με αυτές θα υπάρχουν διόδια σε κεντρικά σημεία της πόλης, τα οποία θα αντικατοπτρίζουν το ύψος των ρύπων του αυτοκινήτου ανάλογα με την παλαιότητα...Φαντάζομαι αρχικά θα αφορά τα αρκετά παλαιά (αν και αυτό παραμένει αδιευκρίνιστο) και στην πορεία θα φτάσουν να επιβάλλονται σε όλα εκτός των ηλεκτρικών...αφού το ζητούμενο θα είναι οι μηδενικοί ρύποι.
Η όλη διαβούλευση ολοκληρώνεται μέσα Ιουνίου, οπότε δεν μιλάμε για κάτι μακρυνό... και με ορίζοντα το 2025.Οπότε, αν και συμφωνώ κυρίως με όσους δεν επιθυμούν την βίαιη μετάβαση σε ηλεκτρικά, δεν βλέπω και άλλες επιλογές....
Σχετικα ειναι ολα και σε αυτην την χωρα ολα μπορουν να αργσουν πολυ. Η θεσσαλονικη επρεπε να εχει Μετρο εδω και 20 χρονια αλλα δεν εχει, η γραμμη 4 επρεπε να εχει ξεκινησει το 2010 αλλα ξεκινησε περσι και ειναι ηδη ενα χρονο πισω στο χρονοδιαγραμμα της.
Εδω τωρα μιλαμε για ενα σχεδιο που δεν θα εχει διοδια φυσικα ( φαντασου τα μποτιλιαρισματα καθε πρωι στις κεντρικες αρτηριες για να πληρωσουν, παρουν ρεστα, αποδειξη ) αλλα αναγνωριση μεσω καμερων των ΙΧ και αυτοματης χρεωσης του διοδιου στον λογαριασμο του κατοχου, οπως Λονδινο.
Ενα συστημα πανακριβο στην εγκατασταση, στησιμο, εφαρμογη, συντηρηση, το οποιο θα αναλαβει ποιος;
Φυσικα και την ταυτοποιηση ολων των αυτοκινητων της χωρας μιας και ολοι μπορει να βρεθουν καποιια στιγμη στην πολη.Δεν λεω οτι δεν γινεται, λεω οτι θελει χρονια, ακομα και σαν ωριμανση της ιδεας γιατι απο την μια στιγμη στην αλλη καποιοι δεν θα μπορουν να κυκλοφορησουν καθολου ( αυτοι με τα πολυ παλια ) και ολοι οι αλλοι θα πληρωνουν χρηματα καθε μερα ( εκτος των ηλεκτρικων ). Δεν διαφωνω καθολου με το σκεπτικο αλλα οταν εγινε στο Λονδινο υπηρξαν αντιδρασεις κι ας ειναι μια πολη με πολυ μεγαλο και συγχρονο δικτυο ΜΜΜ. Εδω;
-
@panick-0 said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Εδω τωρα μιλαμε για ενα σχεδιο που δεν θα εχει διοδια φυσικα ( φαντασου τα μποτιλιαρισματα καθε πρωι στις κεντρικες αρτηριες για να πληρωσουν, παρουν ρεστα, αποδειξη ) αλλα αναγνωριση μεσω καμερων των ΙΧ και αυτοματης χρεωσης του διοδιου στον λογαριασμο του κατοχου, οπως Λονδινο.
Ενα συστημα πανακριβο στην εγκατασταση, στησιμο, εφαρμογη, συντηρηση, το οποιο θα αναλαβει ποιος;
Φυσικα και την ταυτοποιηση ολων των αυτοκινητων της χωρας μιας και ολοι μπορει να βρεθουν καποιια στιγμη στην πολη.Τι εννοείς ποιος;
Η εταιρία που θα δώσει την μεγαλύτερη μίζα στον εκάστοτε υπουργό και θα υπερκοστολογισει το σύστημα για να βγάλει αλλά τόσα από τα διόδια. -
@dettol said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Μοναδικος λογος ειναι αν εχει πορωση με την ηλεκτροκινηση.
Ενδιαφέρον θα είχε κάποιος ένθερμος υποστηρικτής των ηλεκτρικών οχημάτων που γράφει στο φόρουμ, να μπει στο κόπο να σκιαγραφήσει τον ιδανικό υποψήφιο πελάτη ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου.
Και όταν αναφέρομαι σε σκιαγραφία, εννοώ να αποτυπώσει επακριβώς το κοινωνικό προφίλ και το βιοτικό επίπεδο που πρέπει να έχει κάποιος ή κάποια που θα άξιζε να αγοράσει ένα ηλεκτρικό όχημα χωρίς να το μετανιώσει.
Γιατί ομολογώ ότι εγώ δεν γνωρίζω κανέναν στο περίγυρό μου που θα μπορούσε να γίνει ένας ευτυχισμένος ιδιοκτήτης ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Παρόλο που ορισμένοι έχουν και αρκετά χρήματα, το οποίο δεν σημαίνει και κάτι.
Ίσως τελικά αυτή η σκιαγράφηση αποτυπώσει τελικά ένα μεγάλο ποσοστό πολιτών που θα μπορούσαν να γίνουν αγοραστές ηλεκτρικών.
Ίσως όμως και όχι.Ίσως να ισχύει το αντίθετο δηλ. τα ηλεκτρικά να απευθύνονται σε ένα πολύ μικρό ποσοστό πολιτών, τόσο μικρό που να μην αξίζει καν το κόπο να γίνεται κουβέντα σε αυτό το ταπεινό φόρουμ.
-
Το έχουμε πει πάνω
Το πρώτο και βασικό να έχεις ένα ιδιωτικό χώρο στάθμευσης. Εάν έχεις τότε όλα γίνονται εύκολα.
Σε αυτήν την παρούσα φάση της τεχνολογίας όντως τα Bev δεν είναι για ταξίδια
Είναι όμως για καθημερινή χρήση.
Άρα πάμε στο προφίλ ενός ανθρώπου ή μιας οικογένειας που έχει δύο αυτοκίνητα. Άρα πάμε στην μεσαία τάξη των πολιτών.
Τώρα εδώ υπάρχουν πολλά ενδιάμεσα στάδια. Δηλαδή αν έχεις ένα θερμικό αυτοκίνητο δεκαετίας που είναι καλό και έχεις χώρο στάθμευσης το κρατάς για τα ταξίδια και αγοράζεις ένα ηλεκτρικό που σε λίγο καιρό θα έρχονται σε τιμές περί των 20Κ . Ίσως και μεσα στο 2023.
Εάν κινείσαι με ηλεκτρικό έχεις το 1/4 του κόστους μετακίνησης ενός κλασικού θερμικού περιαστικά και περίπου τα 2/5 ενός υβριδικού.
Εάν είσαι και επαγγελματίας και εκμεταλλευτείς τις ευνοϊκές φορολογικές διατάξεις τότε το όφελος σου είναι πραγματικά μεγάλο. Σου βγαίνει φθηνότερο από ένα θερμικό. Ιδιαίτερα αν το πάρεις με leasing, είναι μονόδρομος η επιλογή του.
Τα περισσότερα και αυτά που θα έρθουν στο άμεσο μέλλον βγάζουν 300-500 χλμ αυτονομίας. Θεωρώ πως ένας μέσος οδηγός δεν κάνει απάνω από 200 χλμ την ημέρα. Οπότε και πάλι σε καλύπτουν.
-
@lap said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Σε αυτήν την παρούσα φάση της τεχνολογίας όντως τα Bev δεν είναι για ταξίδια
συμφωνω σε ολα τα υπολοιπα.
Στο συγκεκριμενο, δεν διαφωνω ακριβως, οσο θεωρω οτι υπαρχει αστερισκος. Δηλ "δεν κανουν για συγκεκριμενου ειδους ταξιδια" -
@lap said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Το έχουμε πει πάνω
Τίποτα δεν λέει κανένας σας.
Γενικολογίες, αοριστίες και προσπάθεια προώθησης των ηλεκτρικών οχημάτων.Γιατί άραγε το κάνετε αυτό; Αυτή είναι άλλη μία απορία που έχω.
-
@storm said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
@lap said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Το έχουμε πει πάνω
Τίποτα δεν λέει κανένας σας.
Γενικολογίες, αοριστίες και προσπάθεια προώθησης των ηλεκτρικών οχημάτων.Γιατί άραγε το κάνετε αυτό; Αυτή είναι άλλη μία απορία που έχω.
Για να ρωτάς.
-
@elteo said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
@fanis75 said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Με αυτές τις 3 απλές συνθήκες, που ισχύουν για πολύ κόσμο (ειδικά η Νο. 3 για το 90%) τα ηλεκτρικά ειναι μια χαρά, εφόσον υπάρχουν τα χρήματα για να αγοραστούν.
Λεπτομέρειες.......
Το πρόβλημα δεν είναι τα ηλεκτρικά, είναι καθαρά ταξικό
-
Οι τιμές των ηλεκτρικών αυτή τη στιγμή είναι απαγορευτικές για τον μέσο Έλληνα.
Από εκεί και πέρα, βολεύει δεν βολεύει είναι άλλη συζήτηση.
-
Σε ένα δρόμο που περνάω κάθε μέρα, υπερπλούσιας συνοικίας, κάποιος με φρουρά έξω από το σπίτι, έχει 4 μαύρα τζίπ, διαφόρων ακριβών μαρκών. Προφανώς θα έχει και άλλα μέσα στο γκαράζ.
Ε ένας τέτοιος θα μπορούσε να είναι αγοραστής ηλεκτρικού.
Επίσης μεγαλοδιευθυντής επιχείρησης που έχει 2-3 θέσεις στάθμευσης στο σπίτι του και έτσι το εταιρικό του αμάξι είναι ηλεκτρικό, γιατί έχει θέση με ρεύμα στο σπίτι και θέση με ρεύμα στην δουλειά, πάντα υπόγειες και έχει φορολογικό όφελος...
Βέβαια για τις πραγματικές διαδρομές πέραν της δουλειάς, θα έχει υβριδικό, ντίζελ, φεβ, κάτι πραγματικό δηλαδή.
-
Εγώ ξέρω απλό ελεύθερο επαγγελματία που έχει το id3. Που σίγουρα βγάζει λιγότερα από καημένους εργολάβους του μεροκάματου
Ταξιδευτή μην λαικιζεις!
-
@storm said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
@lap said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Το έχουμε πει πάνω
Τίποτα δεν λέει κανένας σας.
Γενικολογίες, αοριστίες και προσπάθεια προώθησης των ηλεκτρικών οχημάτων.Γιατί άραγε το κάνετε αυτό; Αυτή είναι άλλη μία απορία που έχω.
εχουμε σπρωξει το οικοπεδακι του παππου σε μετοχες τεσλα και προσπαθουμε να σας κανουμε να αγορασετε για να πλουτισουμε
-
Που είναι το οικοπεδακι, ψάχνω να χτίσω τη βίλλα μου....
-
Μην υποτιμάτε το μερίδιο αγοράς των λιζινγκ και γενικότερα της φοροαποφυγής δια αποσβέσεων κτλ. Όπως και το τμήμα του κοινού που από περιέργεια ή αυτοκινητιστικό χόμπι θέλει να δοκιμάσει ως τριοτέταρτο αμάξι του ένα ηλεκτρικό εκμεταλευόμενο επιδοτήσεις και φοροαποφυγές.
Θα είχε ενδιαφέρον σε επίπεδο προφιλ αγοραστών να δει κανείς το κομμάτι των πωλήσεων που αφορά σε ιδιώτες που αγόρασαν ηλεκτρικό με τα λεφτά τους ως το μόνο δικό τους αμάξι το οποίο δεν σχετίζεται με την επαγγελματική τους ιδιότητα (πχ ΟΧΙ δημοσιογράφος σε περιοδικό αυτοκινήτου ή εργαζόμενος σε εταιρία πώλησης/εγκατάστασης φορτιστών που αγοράζει τεσλα).
Γενικώς προτείνω στους ένθερμους υποστηρικτές και των δύο στατοπέδων - έαν τους αρέσουν πράγματι και όχι κατα φαντασίαν τα αμάξια γενικώς - να νοικιάσουν ένα τεσλα για λίγες μέρες και να συμβιώσουν μαζί του σε ποικιλία συνθηκών. Η εμπειρία πιθανότατα θα είναι αποκαλυπτική (τόσο για τα θετικά όσο και για τα αρνητικά των "καλών" ηλεκτρικών).
-
Δεν νομίζω κανένας σοβαρός άνθρωπος να είναι ένθερμος οπαδός της μεν ή της δε υλοποίησης. Ψωνίζεις ανάλογα με τις ανάγκες και την τσέπη σου. Ούτε ο μεν είναι έξυπνος, ούτε ο δε χαζός. Ας μη γινώμεθα οι κολλημένοι γαύροι της αυτοκίνησης.
Προσώρας τα ηλεκτρικά έχουν κάποιους περιορισμούς (αναλογικά μεγάλο κόστος κτήσης και περιορισμένο εύρος εκτός πόλης μετακίνησης συνδυασμένο με καλό χρονοπρογραμματισμό). Αν δεν σε ενοχλούν αυτά ή έχεις τρόπο να τα παρακάμψεις, θυμίζω ότι ένα model 3 στοιχίζει όσο ένα opel astra για τον ιδιώτη και όσο ένα opel corsa για τον επαγγελματία, δεν βλέπω κανένα σοβαρό λόγο να μην τα προτιμήσεις.
-
@red_monster said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Δεν νομίζω κανένας σοβαρός άνθρωπος να είναι ένθερμος οπαδός της μεν ή της δε υλοποίησης. Ψωνίζεις ανάλογα με τις ανάγκες και την τσέπη σου. Ούτε ο μεν είναι έξυπνος, ούτε ο δε χαζός. Ας μη γινώμεθα οι κολλημένοι γαύροι της αυτοκίνησης.
Προσώρας τα ηλεκτρικά έχουν κάποιους περιορισμούς (αναλογικά μεγάλο κόστος κτήσης και περιορισμένο εύρος εκτός πόλης μετακίνησης συνδυασμένο με καλό χρονοπρογραμματισμό). Αν δεν σε ενοχλούν αυτά ή έχεις τρόπο να τα παρακάμψεις, θυμίζω ότι ένα model 3 στοιχίζει όσο ένα opel astra για τον ιδιώτη και όσο ένα opel corsa για τον επαγγελματία, δεν βλέπω κανένα σοβαρό λόγο να μην τα προτιμήσεις.
Bλέπεις Astra να κυκλοφορούν έξω?
-
@elteo said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
@red_monster said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Δεν νομίζω κανένας σοβαρός άνθρωπος να είναι ένθερμος οπαδός της μεν ή της δε υλοποίησης. Ψωνίζεις ανάλογα με τις ανάγκες και την τσέπη σου. Ούτε ο μεν είναι έξυπνος, ούτε ο δε χαζός. Ας μη γινώμεθα οι κολλημένοι γαύροι της αυτοκίνησης.
Προσώρας τα ηλεκτρικά έχουν κάποιους περιορισμούς (αναλογικά μεγάλο κόστος κτήσης και περιορισμένο εύρος εκτός πόλης μετακίνησης συνδυασμένο με καλό χρονοπρογραμματισμό). Αν δεν σε ενοχλούν αυτά ή έχεις τρόπο να τα παρακάμψεις, θυμίζω ότι ένα model 3 στοιχίζει όσο ένα opel astra για τον ιδιώτη και όσο ένα opel corsa για τον επαγγελματία, δεν βλέπω κανένα σοβαρό λόγο να μην τα προτιμήσεις.
Bλέπεις Astra να κυκλοφορούν έξω?
Έχει γεμίσει το capacity της παραγωγής του. Το ίδιο ισχύει για τη σειρά 1, για το corolla & corolla cross και τόσα άλλα.
Και εμένα μου κάνει εντύπωση, τα καφέ είναι γεμάτα, η οικοδομή τρέχει με ρυθμούς ολυμπιακών και στον ΟΑΕΔ οι λίγοι πλέον εγγεγραμμένοι δεν καταδέχονται να έρθουν για χειρωνακτική δουλειά πεδίου (πλην θέσεων τσεου και αι τι τσεου) -
Φαντάζομαι ζεις μόνος ως νεανίας, σωστά;;;; Όχι στο σπίτι των γονιών σου.
Έχεις έναν μισθό γύρω στα 1500-2000 ευρώ. Σωστά;
Αν αύριο δεν είχες δουλειά και γυρνούσες στο πατρικό σου θα δούλευες για 400 -600 άντε 800 ευρώ 10 ωρο στον ήλιο; Ή θα εψαχνες για μαύρα ή κάποια θέση εργασίας στο αντικείμενο σου με πιο ανθρώπινες συνθήκες;
Όλοι αυτό σκέφτονται.
Τα καφέ πάντα ήταν γεμάτα, και τις καλές ημέρες και τις κακές. Είναι η ιδιοσυγκρασία του Έλληνα.
Εμένα μου κάνει εντύπωση το άλλο, ότι νέοι με 800 ευρώ μισθό κάνουν δυσκολες δουλειές και προσπαθούν να ζήσουν τη μεγάλη ζωή. Είναι και αυτό ένα φαινόμενο.
-
@lap said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Φαντάζομαι ζεις μόνος ως νεανίας, σωστά;;;; Όχι στο σπίτι των γονιών σου.
Έχεις έναν μισθό γύρω στα 1500-2000 ευρώ. Σωστά;
Αν αύριο δεν είχες δουλειά και γυρνούσες στο πατρικό σου θα δούλευες για 400 -600 άντε 800 ευρώ 10 ωρο στον ήλιο; Ή θα εψαχνες για μαύρα ή καλύτερη θέση εργασίας;
Δεν έπεσες μέσα σε καμία από τις μαντεψιές σου
Στην οικοδομή πλέον, τα καλά χέρια πληρώνονται αδρά (επιτέλους θα πω), πολύ καλύτερα από υπάλληλο γραφείου, το μιν είναι 1k συνήθως για εργάτες προερχόμενους από τρίτες χώρες (με κάρτα αιτούντα άσυλο) χωρίς κάποια ειδίκευση. Δεν έχω εικόνα για εστίαση ή εργάτες γης οπότε δεν μπορώ και δεν θέλω να το γενικεύω. -
Φτου! Πάλι κουβά
Οικοδομή ποιος μπορεί να δουλέψει;;; Ειναι εύκολο νομίζεις;
Έχεις κάνει οικοδομή έστω δοκιμαστικα;
Ερώτηση που κανείς πετυχημένος της ζωής δεν σκέφτεται. Εαν όλοι όσοι ήταν στα καφέ πήγαιναν οικοδομή που είναι το μέτρο σύγκρισης της τεμπελιάς των ανθρώπων μήπως ο μέσος μισθός θα έπεφτε λόγω μεγάλης προσφοράς;;;
Άρα και πάλι τα χαμηλά εισοδήματα από την οικοδομή θα οδηγούσαν μόνο τους μετανάστες να ζητούν τις εργασίες αυτές και θα ξανα γυρνούσαν οι υπόλοιποι στις καφετέριες;
Μήπως οποίος είναι πετυχημένος πρέπει να εύχεται να υπάρχουν καφετέριες και οικοδομές
Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης