-
@realzeus said in ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ - ΕΚΛΟΓΕΣ #2:
@asep said in ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ - ΕΚΛΟΓΕΣ #2:
@fiverg said in ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ - ΕΚΛΟΓΕΣ #2:
@storm said in ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ - ΕΚΛΟΓΕΣ #2:
@argyn said in ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ - ΕΚΛΟΓΕΣ #2:
Μη έχοντας περπατήσει στην ευρύτερη περιοχή των θερινών ανακτόρων εδώ και καιρό, φρίκη μου προκάλεσε η παραπάνω φωτογραφία. Το συγκεκριμένο μέρος ήταν καταπράσινο (έστω και με ταλαιπωρημένα πεύκα) πριν την πρόσφατη, επί "αρίστων", οικολογική καταστροφή και κάψιμο του μεγαλύτερου μέρους των εναπομεινόντων δασών της Αττικής.
Ντεκαντάνς.
Τραγικό. Θα έπρεπε να πεθάνει ένας άνθρωπος για να φιλοτιμηθούν να συμμαζέψουν λίγο το χώρο εκεί, για την κηδεία του. Με τι μούτρα θα εμφανιστούν εκεί οι κυβερνητικοί; Ρόμπα θα γίνουν.
Και φυσικά το συμμάζεμα θα είναι "μακέτο".
Όπως τα εγκαίνια του μετρό της Θεσ/κης από τον Τσίπρα, με τους μουσαμάδες εκδοτήρια.Ίσα-ίσα να γίνει η δουλίτσα...
υ.γ. τα ηλεκτρικά πατίνια μας μάραναν...
Δεν μαζευεται εκει η κατασταση. Εκει που βλεπεις τους ταφους δεν μπορουσες να δεις μακρυτερα απο 10 μετρα απο τα δενδρα. Ηταν ζουγκλα. Οχι να φαινεται ο λοφος απεναντι... Ελπιζω να μην εχει καναλια εκει στην ταφη, ειδικα ξενα...
Ευτυχώς που πρόλαβε να πάρει ο βασιλιάς την περιουσία του με εκείνα τα κοντέινερ αλλιώς θα κατέληγε σε καμιά χωματερή.
Δικιά του ήταν; Παλεύεις κάστανο;
Δικιά του, τα ανάκτορα τα πήρε ο Γεώργιος ο1ος όταν έγινε βασιλιάς με αντάλλαγμα τα Επτάνησα από τους Άγγλους, την περιουσία την απέκτησε η οικογένεια που ζούσε σε αυτά 150 χρόνια. Το κράτος σου τι έκανε για να την αξιοποιήσει που τον έχει σε κατάσταση βαλτότοπου, έτσι κάνουν και στα υπόλοιπα κράτη που έχουν σήμερα βασιλεία, ή την μοίρασε στον λαό? Ακόμα και να τους την χάριζε θα την έτρωγαν και αυτή όπως έχουν φάει και τόσα άλλα.
Για όσους ρωτάνε τι καλό βλέπουμε στην βασιλεία να μας απαντήσουν αυτοί πρώτα τι καλό είδαν στην Σακελλαροπούλου, τον Παυλόπουλο και τον Παπούλια, ο βασιλιάς τουλάχιστον θα βοηθούσε σίγουρα σε θέματα δημόσιων σχέσεων με τις άλλες Ευρωπαικές χώρες όπως θα δείξει μεθαύριο στην κηδεία του. -
Η αξιοποιηση των κτηριων γισ να βλεπει καποιος κειμηλια, να πινει καφεδες, ακομη και να αγοραζει γαλα, βουτυρο, κρασια κλπ "τεως βασιλικα" ειναι σιγουρα μια καλη ιδεα.
Ακομη κι ετσι ομως οπως ηταν, αφεθηκε μια απιστευτη κληρονομια φυσικου περιβαλλοντος με δενδρα και φυτα που ειχαν φυτευτει με ειδικους γεωπονους της εποχης.
Εν ολιγης, και χωρις καμια αξιοποιηση, μια χαρα πηγαινε ο κοσμος με τα παιδακια του για πικ νικ, για βολτες, κι εμεις οι ποδηλατες βεβαιως ειχαμε ενα απιστευτο playground μεσα στο οποιο εβγαζες ανετα πανεμορφες βολτες μεχρι και 35 χλμ.
Συνεπως το αν θα αναστηλωθουν τα κτηρια για να πινουμε τσαι σε τεως βασιλικα σκευη ειναι νομιζω για τους πολλους αδιαφορο. Η φυση ηταν και ειναι το θεμα και αυτη δυσκολα θα ξαναγυρισει οπως ηταν. -
@asep said in ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ - ΕΚΛΟΓΕΣ #2:
Για όσους ρωτάνε τι καλό βλέπουμε στην βασιλεία να μας απαντήσουν αυτοί πρώτα τι καλό είδαν στην Σακελλαροπούλου, τον Παυλόπουλο και τον Παπούλια, ο βασιλιάς τουλάχιστον θα βοηθούσε σίγουρα σε θέματα δημόσιων σχέσεων με τις άλλες Ευρωπαικές χώρες όπως θα δείξει μεθαύριο στην κηδεία του.
Τι "για όσους ρωτάνε"; Ένας ρώτησε. Εγώ.
Με συμψηφισμούς και αυθαίρετα συμπεράσματα (περί πολιτικών προσώπων), η χώρα δεν πάει μπροστά. Μόνο πίσω.
Όποιος δεν πιστεύει ή δεν βρίσκει κάτι θετικό στο πολίτευμα της βασιλείας, δεν σημαίνει αυτόματα ότι είναι οπαδός κάποιων πολιτικών προσώπων π.χ. προέδρων της χώρας.
Εγώ όμως προτιμώ την προεδρευόμενη κοινοβουλευτική δημοκρατία όπου οι πολίτες ψηφίζουν και επιλέγουν κόμματα και πολιτικούς που θα μπουν στην βουλή.
Το πολίτευμα της βασιλείας είναι ένα απολυταρχικό πολίτευμα, μοναρχία, όπου η κεντρική εξουσία αφορά συγκεκριμένη οικογένεια.Φυσικά στην σύγχρονη εποχή αυτός ο θεσμός έχει ξεφτίσει εντελώς, αλλά δεν έχει ξεφτίσει ο προκλητικός τρόπος ζωής όσων ανήκουν στις βασιλικές οικογένειες, που ακόμη και σήμερα θεωρούν ότι ανήκουν σε μία ανώτερη τάξη ανθρώπων και οι υπόλοιποι πρέπει να τους υπηρετούν.
-
@storm said in ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ - ΕΚΛΟΓΕΣ #2:
Τι "για όσους ρωτάνε"; Ένας ρώτησε. Εγώ.
Με συμψηφισμούς και αυθαίρετα συμπεράσματα (περί πολιτικών προσώπων), η χώρα δεν πάει μπροστά. Μόνο πίσω.
Όποιος δεν πιστεύει ή δεν βρίσκει κάτι θετικό στο πολίτευμα της βασιλείας, δεν σημαίνει αυτόματα ότι είναι οπαδός κάποιων πολιτικών προσώπων π.χ. προέδρων της χώρας.Στην περίπτωση μας έχουμε αυτούς, όλοι οι πρόεδροι με μια μικρή εξαίρεση τον Στεφανόπουλο αποδείχτηκαν μηδενικά.
@storm said in ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ - ΕΚΛΟΓΕΣ #2:
Εγώ όμως προτιμώ την προεδρευόμενη κοινοβουλευτική δημοκρατία όπου οι πολίτες ψηφίζουν και επιλέγουν κόμματα και πολιτικούς που θα μπουν στην βουλή.
Τον πρόεδρο της δημοκρατίας δεν τον ψηφίζουν οι πολίτες, δεν έχεις δικαίωμα να πεις εσύ την γνώμη σου για την επιλογή του πρωθυπουργού ούτε βρίσκεσαι στο μυαλό του να προβλέψεις ακόμα και αν τον ψήφισες.
@storm said in ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ - ΕΚΛΟΓΕΣ #2:
Το πολίτευμα της βασιλείας είναι ένα απολυταρχικό πολίτευμα, μοναρχία, όπου η κεντρική εξουσία αφορά συγκεκριμένη οικογένεια.
Οι 7 πιο προηγμένες χώρες της Ευρώπης σήμερα έχουν απολυταρχικό πολίτευμα?
@storm said in ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ - ΕΚΛΟΓΕΣ #2:
Φυσικά στην σύγχρονη εποχή αυτός ο θεσμός έχει ξεφτίσει εντελώς, αλλά δεν έχει ξεφτίσει ο προκλητικός τρόπος ζωής όσων ανήκουν στις βασιλικές οικογένειες, που ακόμη και σήμερα θεωρούν ότι ανήκουν σε μία ανώτερη τάξη ανθρώπων και οι υπόλοιποι πρέπει να τους υπηρετούν.
Να τα αναζητήσεις αυτά σε αυτούς που έχουν την πραγματική εξουσία που είναι οι πρωθυπουργοί, όχι την διακοσμητική ή λέγονται βασιλιάδες ή πρόεδροι της δημοκρατίας. Την ανώτερη τάξη την είδαμε και πολλοί Έλληνες λένε ότι είναι ανώτερη φυλή από άλλους λαούς, δεν κέρδισαν τίποτα, αυτό που μετράει είναι να τηρούνται οι νόμοι, να δικάζονται και να τιμωρούνται όπως όλοι.
-
Απάντηση σε αυτά που ρώτησα παραπάνω δεν πήρα, οπότε πάμε παρακάτω.
-
@storm said in ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ - ΕΚΛΟΓΕΣ #2:
Απάντησα σε αυτά που ρώτησα παραπάνω δεν πήρα, οπότε πάμε παρακάτω.
Ρώτησα και εγώ επειδή είπες ότι η Ισπανία, η Αγγλία, η Ολλανδία, το Βέλγιο, η Νορβηγία και η Σουηδία σήμερα ή άλλες που μου διαφεύγουν έχουν απολυταρχικό πολίτευμα. Πήρες άδεια από τον Μητσοτάκη να το πεις αυτό? Ο ίδιος λέει ότι είναι δημοκρατικότατες.
-
Ότι να΄ναι. Ο Μητσοτάκης πάντα μπαίνει σφήνα στο θέμα αυτό.
Κάτσε και διάβασε για το πολίτευμα της Βασιλευομένης Κοινοβουλευτικής Δημοκρατίας. Στο χώρο δεν βρίσκομαι για να παραδίδω μαθήματα.
-
Πάντως ανεξάρτητα του αν κάποιος τρέφει ή όχι φιλοβασιλικά αισθήματα, που τουλάχιστον σε πολιτικό επίπεδο, ελάχιστοι τρέφουν, αντίθετα αρκετοί έλκονται από την γκλαμουριά των πρώην και νυν εστεμμένων, συνήθως είναι οι ίδιοι που θέλουν να είναι κυριλέ, παίρνοντας αμάξια που παρκάρονται πρώτη μούρη στα μπουζούκια και στα άλλα ιδρύματα, έστω και αν είναι δεκαετίας τουλάχιστον.
Τώρα για την Βασιλεία σαν θεσμό στην Ελλάδα, πολλοί ξεχνάνε, ότι το Ελληνικό κράτος, πρώτα διοικήθηκε από Κυβερνήτη, τον Καποδίστρια, Ελληνα το γένος, τον οποίο δεν άντεξαν οι συμπατριώτες τους, που ο καθένας ήθελε να έχει το κράτος προς όφελος του.
Ετσι λογικά μας φόρεσαν ξένο βασιλιά. Ντόπιο δεν μπορούσαμε να έχουμε και τότε όλες οι χώρες είχαν βασιλιάδες, πέρα από κάποια διαλείμματα των Γάλλων.
Πιθανότατα αν ο Οθωνας είχε διάδοχο, θα έκανε δυναστεία στην χώρα, μετά από τόσα χρόνια βασιλείας.
Μην ξεχνάμε ότι ο Οθωνας ήταν συνταγματικός βασιλιάς, κάτι που δεν ήταν συχνό εκείνη την εποχή στην Ευρώπη.
Ο Γεώργιος ο Α΄ ήταν κατά κοινή ομολογία ένας καλός βασιλιάς.
Να θυμίσω ότι από το 1875, εφαρμόστηκε η Αρχής της Δεδηλωμένης, κάτι επίσης σπάνιο στην Ευρώπη.Μετά είδαμε το πρόβλημα της μοναρχίας, είναι ότι η κληρονομικότητα, δεν εξασφαλίζει ότι οι διάδοχοι θα είναι ανάλογοι των πατεράδων τους.
Ετσι ο Κωνσταντίνος ο Α΄ ξέφυγε από πολλά, δεν μπόρεσε να διαχειριστεί τις στρατιωτικές του επιτυχίες και αισθάνθηκε σχεδόν Κωνσταντίνος ΙΒ' .
Για τον Αλέξανδρο από τα λίγα που ξέρουμε είναι ότι ετοιμαζόταν να κάνει γάμο με κοινή θνητή και ότι μάλλον θα ήταν ανάλογος του Γεωργίου ως βασιλιάς.
Κοιτώντας και τους επόμενους, γίνεται ξεκάθαρο, ότι υπήρξαν επαρκείς και ανεπαρκείς βασιλιάδες και ο τελευταίος, έχοντας το ελαφρυντικό της νεότητας και της μη ύπαρξης σοβαρών συμβούλων, υπέπεσε σε σοβαρά λάθη.
Υπήρξε όμως πρότυπο προς αποφυγή στον γαμπρό του, που σε ανάλογη στιγμή, δεν υποχώρησε και έτσι στηρίχτηκε η δυναστεία, αν και μετά κόντεψε να την διαλύσει, με τις αρπαχτές που έκανε.Η αναφορά λοιπόν, στο ξενόφερτο του θεσμού, είναι λανθασμένη, αφού εμείς έχουμε την απόλυτη ευθύνη που μας τους έφεραν, αλλά και παντού στα Βαλκάνια και σε άλλες περιοχές της Ευρώπης, ξενόφερτοι ήταν.
Στο θέμα όμως της κηδείας, η λογική του ιδιώτη, ήταν ηλίθια και βλέπουμε ότι προσπαθούν να την μαζέψουν, στέλνοντας τον Πικραμμένο.
Το σωστό θα ήταν να γίνει μία επίσημη με λιγότερες τιμές κηδεία, δηλαδή με στρατιωτικό άγημα, χωρίς όμως κιλλίβαντα και την ανάκρουση του Εθνικού Υμνου, αλλά και την παρουσία του πρωθυπουργού, καθώς και προσκύνημα από αύριο το πρωί για 30 ώρες περίπου και προφανώς δημοσία δαπάνη.
Δηλαδή επίσημη μεν, με όσο το δυνατόν λιγότερες τιμές επιτρέπει το πρωτόκολλο για τους τέως.
Τώρα θα είμαστε αμήχανοι και κερατάδες και δαρμένοι, αφού θα μας κράξουν οι ξένοι δημοσιογράφοι, για την αμηχανία μας.
-
Εν τω μεταξύ αγαπάνε τόσο την Ελλάδα οι Σλέσβιχ-Χόλσταϊν-Σόντερμπουργκ-Γκλύξμπουργκ που ουδέν - ουδεμία από τα παιδιά δεν νυμφεύθηκε κάποιον Έλληνα ή Ελληνίδα!!!!
Προσωπικά θεωρώ πως έχουν απύθμενο μίσος για τον Ελληνικό λαό, τον Εθνάρχη που τους ξηλωσε και τον Ανδρέα που τους ζορισε επιδεικτικά μετά το άνοιγμα των ποδιών του αποστάτη που τους πρόσφερε γη και ύδωρ από την περιουσία του ελληνικού λαού.
-
@storm said in ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ - ΕΚΛΟΓΕΣ #2:
Θα ήθελα όμως κάποιος δεξιός που συμπαθεί τον θεσμό της βασιλείας να γράψει για ποιο λόγο την συμπαθεί.
Εγώ δεν μπορώ να απαντήσω, καθότι είμαι φιλοβασιλικός αριστερός, όπως έχω δηλώσει πολλές φορές.
@andya3 said in ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ - ΕΚΛΟΓΕΣ #2:
Είναι ξένος με την Ελληνική ιστορία.
Κάθε άλλο από ξένος είναι!! Τόσες χιλιάδες χρόνια βασιλιάδες είχαμε, επί Βυζαντίου βασιλιά είχαμε. Μετά δεν είχαμε επι τουρκοκρατίας και μετά πάλι είχαμε. Η Ελλάδα δεν έχει βασιλιά τα τελευταία 60 χρόνια, όλες τις υπόλοιπες χιλιάδες χρόνια είχε.
-
Και επί Τουρκοκρατίας βασιλιά είχαμε, τον Σουλτάνο. Μερικές φορές ίσως και ελληνικής καταγωγής εκ μητρός, μια και τα κορίτσια τα μάζευαν για τα χαρέμια χωρίς θρησκευτικές διακρίσεις...
Οσο για το αν παντρεύτηκε Ελληνα ή Ελληνίδα, τα παιδιά τους, δεν ζούσαν εδώ νομίζω, για να έχουν τα ανάλογα κονέ...
-
Στη χώρα που εφευρέθηκε η Δημοκρατία και εξαπλώθηκε σαν το κυρίαρχο πολίτευμα σε όλο τον πολιτισμένο κόσμο.
Είναι ύβρις κάποιος να μιλάει για βασιλεία.
Εξίσου ύβρις είναι να μιλάνε και οι αριστεροί για τα καθεστώτα που θαυμάζουν σαν πρότυπα.
Αυτά.
-
O θεσμός της μοναρχίας είναι οικείος σε όλους τους λαούς του κόζμου, γιατί απλούστατα είναι πανάρχαιος. Πιθανότατα να μην υπάρχει λαός που να μην πέρασε ιστορικά από το στάδιο αυτό, άσχετα πως ονόμαζαν κατά καιρούς και κατά περιοχές τον εκάστοτε μονάρχη τους, π.χ. βασιλιά, αυτοκράτορα, σουλτάνο, εμίρη, αρχηγό φυλής, μέγα χάνο, τσάρο, σάχη, χαλίφη, δούκα, κ.ο.κ. Το πρόβλημα του θεσμού δεν είναι ότι είναι ξένος, αλλά ότι είναι παρωχημένος.
Και είναι παρωχημένος για δύο λόγους: τον ελιτισμό που εγγενώς εμπεριέχει λόγω του 'αστείου' κληρονομικού δικαιώματος διαδοχής, και το γεγονός ότι η ενός ανδρός αρχή (μπορεί και γυναικός αρχή, γενικά μιλάμε τώρα), ιστορικά είναι ανεπαρκής, άσχετα αν κατά περιόδους και περιοχές υπήρξαν και επιφανέστατοι μονάρχες σε διάφορες περιπτώσεις και η ιστορία έχει, φυσικά, καταγράψει και κάμποσους τέτοιους.
Κάποια πρωτοποριακά κράτη, το Ηνωμένο Βασίλειο πρώτο από όλα υπό τον Όλιβερ Κρόμγουελ που γκρέμισε έστω και πρόσκαιρα την βασιλεία τον 17ο αιώνα, έβαλαν περιορισμούς στην βασιλική εξουσία, και μεταβίβασαν την στρατιωτική, νομοθετική, δικαστική, εκτελεστική, ή και θρησκευτική σε ορισμένες περιπτώσεις εξουσία σε άλλους φορείς, αιρετά κοινοβούλια ως επί το πλείστον, και όχι μόνο. Τα παραδείγματα που ακολούθησαν είναι πολλά : οι σκανδιναυικές χώρες, οι κάτω χώρες, η Ιαπωνία με το αμερικανόπνευστο και αμερικανοεπιβεβλημένο σύνταγμα του 1945.
'Αλλες πάλι διατηρούν ακόμη την παρωχημένη ενός ανδρός αρχή, π.χ. τα βασίλεια της μέσης ανατολής, το Μπρουνέι, κ.α.
Παρόλη όμως την πρόοδο σε ορισμένες προαναφερθείσες μοναρχίες, τίποτα δεν έχει γίνει πουθενά για το πρώτο πρόβλημα, την κληρονομική μεταβίβαση της εξουσίας. Μάλιστα σε ορισμένες περιπτώσεις αυτή γίνεται και με φυλετικές διακρίσεις στις περιπτώσεις όπου οι γυναίκες αποκλείονται ακόμη και σήμερα από τον μοναρχικό θώκο προς χάρη των ανδρών.
Γενικά, ο θεσμός είναι ένα απομεινάρι του παρελθόντος. Όταν οι κοινωνίες ήταν ακόμη πολιτικά ανώριμες και οι κρατικοι θεσμοί ανύπαρκτοι ή σε βρεφικό στάδιο. Και ευτυχώς ξεμπερδέψαμε και εμείς κάποια στιγμή, βοηθούντος και του εκλιπόντος, με τις ανεκδιήγητες παρεμβάσεις του και την φυγή του για χρόνια στη μαρτυρική Ευρώπη.ΥΓ. Τη Μαρία Ολυμπία ρε σεις δεν την έχω δει σε καμία φωτό. Τι θα γίνει δεν θα έρθει στην κηδεία του παπού της να δούμε και εμείς από κοντά το φως το ανέσπερον? ΕΜΠ1.
-
@andya3 said in ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ - ΕΚΛΟΓΕΣ #2:
Στη χώρα που εφευρέθηκε η Δημοκρατία και εξαπλώθηκε σαν το κυρίαρχο πολίτευμα σε όλο τον πολιτισμένο κόσμο.
Είναι ύβρις κάποιος να μιλάει για βασιλεία.
Εξίσου ύβρις είναι να μιλάνε και οι αριστεροί για τα καθεστώτα που θαυμάζουν σαν πρότυπα.
Αυτά.
Καλά Δημοκρατία είχαμε μόνο στην Αθήνα, όπου είχαμε και Βασιλεία, αλλά και Τυραννία. Στην Σπάρτη είχαμε 2 βασιλιάδες, αλλά κυβερνούσαν οι Εφοροι.
Στις άλλες πόλεις βασιλιάδες, ή τυράννους.
Ασε που η Δημοκρατία στην Αθήνα διήρκεσε λίγο, αφού μετά ήλθε η ήττα στον Πελοποννησιακό πόλεμο, μετά η ηγεμονία της Θήβας και σύντομα ο Φίλλιπος κατάργησε επίσημα την Δημοκρατία, η οποία επανεμφανίστηκε στην Αθήνα, το 1923.
-
@criuser said in ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ - ΕΚΛΟΓΕΣ #2:
@andya3 said in ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ - ΕΚΛΟΓΕΣ #2:
Στη χώρα που εφευρέθηκε η Δημοκρατία και εξαπλώθηκε σαν το κυρίαρχο πολίτευμα σε όλο τον πολιτισμένο κόσμο.
Είναι ύβρις κάποιος να μιλάει για βασιλεία.
Εξίσου ύβρις είναι να μιλάνε και οι αριστεροί για τα καθεστώτα που θαυμάζουν σαν πρότυπα.
Αυτά.
Καλά Δημοκρατία είχαμε μόνο στην Αθήνα, όπου είχαμε και Βασιλεία, αλλά και Τυραννία. Στην Σπάρτη είχαμε 2 βασιλιάδες, αλλά κυβερνούσαν οι Εφοροι.
Στις άλλες πόλεις βασιλιάδες, ή τυράννους.
Ασε που η Δημοκρατία στην Αθήνα διήρκεσε λίγο, αφού μετά ήλθε η ήττα στον Πελοποννησιακό πόλεμο, μετά η ηγεμονία της Θήβας και σύντομα ο Φίλλιπος κατάργησε επίσημα την Δημοκρατία, η οποία επανεμφανίστηκε στην Αθήνα, το 1923.
Ε καλά. Τώρα θα σου πω αυτά που λέω στο γιό μου. Απ' αυτά που βλέπεις γύρω σου, να κρατάς τα καλά και να απορρίπτεις τα κακά.
Εμείς τη Δημοκρατία θα κρατήσουμε. Που μάλλον είναι και το μεγαλύτερο επίτευγμα τπυ Ελληνικού πολιτισμού, με κριτήριο ότι διαδόθηκε παγκόσμια και υπάρχει και σήμερα σ' όλο το δυτικό κόσμο.
-
Αν δεν υπήρχε η Αμερικανική και η Γαλλική Επανάσταση, που έγιναν από τις Αστικές Τάξεις εκείνων των περιοχών, κανείς δεν θα θυμόταν την Αθηναίική Δημοκρατία σήμερα. Θα υπήρχε ίσως στην Ελβετία, η στην καλύτερη περίπτωση θα είχαμε κάποιο Δόγη, όπως στην επίσης κυριαρχούμενη από την Αστική της Τάξη, Βενετία.
-
@andya3 said in ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ - ΕΚΛΟΓΕΣ #2:
Εμείς τη Δημοκρατία θα κρατήσουμε.
Εννοείς την Δημοκρατία των πολιτών ανδρών, με τους δούλους σωστά? Για να μην ξεχνίομαστε και την σχέση (καμία) που έχει με την σημερινή Δημοκρατία....
-
@fanis75 said in ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ - ΕΚΛΟΓΕΣ #2:
@andya3 said in ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ - ΕΚΛΟΓΕΣ #2:
Εμείς τη Δημοκρατία θα κρατήσουμε.
Εννοείς την Δημοκρατία των πολιτών ανδρών, με τους δούλους σωστά? Για να μην ξεχνίομαστε και την σχέση (καμία) που έχει με την σημερινή Δημοκρατία....
Για τα δεδομένα της εποχής ήταν πολύ προχωρημένο, ακόμα και με δούλους. Άσε που δεν έχει αναφερθεί πουθενά ότι τους κακομεταχειρίζονταν, για εργατικό δυναμικό τους είχαν.
-
Διαφωνούμε λίγο ιστορικά.
Δημοκρατία δεν είχε μόνο η Αθήνα. Δημοκρατικό πολίτευμα είχε πλήθος πόλεων , πιθανότερο η πλειοψηφία αυτών, ανά τον ελληνικό κόσμο. Η δημοκρατία συνεχίστηκε επί αρκετούς αιώνες ακόμα και όταν οι ελληνικές πόλεις κράτη ή οι δημοκρατικές συμπολιτειες αργότερα υποτάχθηκαν σε άλλες ηγεμονίες. Τα κυρίαρχα δικαιώματα σε εξωτερική πολιτική κατήργησαν οι Μακεδόνες και όχι για πολύ, το αντίθετο. Ακόμα και οι Ρωμαίοι σεβάστηκαν τους δημοκρατικούς θεσμούς των ελληνικών πόλεων. Σταδιακά θα μεταπέσει σε ένα είδος δημοτικής εξουσίας, μιλώντας με σύγχρονους όρους, και θα χαθεί με τον ερχομό του μεσαίωνα και τα μέτρα των βυζαντινών για εξάλειψη του ελληνικού παρελθόντος.
Βέβαια μετά την ελληνική υπήρξε και η αντιπροσωπευτική δημοκρατία των Ρωμαίων για αρκετούς αιώνες, αλλά στην Ελλάδα την ξεχνάμε....
Οι βυζαντινοί πάλι αυτοκράτορες, μικρή σχέση είχαν με τους βασιλιάδες της δύσης. Ελάχιστοι έμειναν αρκετά στο θρόνο, εύκολα ανατρεπονταν από είτε φιλολαϊκά είτε στρατιωτικά κινήματα ή συνδυασμό τους. Δεν ήταν υπεράνω του νόμου, οι δυναστείες τους δεν διαρκούσαν ιδιαίτερα, δεν ακολουθούσαν εύκολα τη γραμμή αίματος κοινώς δεν είχαμε συχνά παντρολογηματα με άλλους βασιλικούς οίκους, πχ είναι συχνό να ψάχνουν για την πιο κατάλληλη νύφη από την αυτοκρατορία ή λαϊκής καταγωγής αξιωματούχοι να γίνονται αυτοκράτορες Επίσης το υλικό υπερισχύει του θεϊκού, κοινώς ανεβοκατεβαζαν τους Πατριάρχες κατά πώς ξυπναγαν και έμπλεκαν συχνά ακόμα και σε θεολογικά ζητήματα πχ μονοθελητιαμος ή εικονομαχία. Στη δύση ο πάπας ήταν υπεράνω όλων.Ακόμα και η σύγκλητος ως θεσμός θα επιβιώσει μέχρι την πρώτη άλωση. Οι τίτλοι ευγενείας ήρθαν στο Βυζάντιο αρκετά αργά με τη μορφή ων δυτικών επιρροών και συντέλεσαν στη παρακμή του. Μεγαλύτερη ομοιότητα παρουσιάζει η δυτική απολυταρχία με το σουλτανικό θεσμό παρά με τους βυζαντινούς.
Αυτά τα ολίγα για να δούμε πόσο ξένος φαντάζει ο θεσμός της δυτικής βασιλείας και των τίτλων ευγενείας στη μακραίωνη ιστορία αυτού του τόπου.
-
@vagkirk said in ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ - ΕΚΛΟΓΕΣ #2:
Εν τω μεταξύ αγαπάνε τόσο την Ελλάδα οι Σλέσβιχ-Χόλσταϊν-Σόντερμπουργκ-Γκλύξμπουργκ που ουδέν - ουδεμία από τα παιδιά δεν νυμφεύθηκε κάποιον Έλληνα ή Ελληνίδα!!!!
Προσωπικά θεωρώ πως έχουν απύθμενο μίσος για τον Ελληνικό λαό, τον Εθνάρχη που τους ξηλωσε και τον Ανδρέα που τους ζορισε επιδεικτικά μετά το άνοιγμα των ποδιών του αποστάτη που τους πρόσφερε γη και ύδωρ από την περιουσία του ελληνικού λαού.
Τον εθνάρχη τον μάζεψε από κάποιο χωριό από το πουθενά και τον έκανε υπουργό, πρωθυπουργό και κατόπιν υποψήφιο εθνάρχη, την απάντηση του την έδωσε ο εθνάρχης το 1974. Ο Ανδρέας είναι άλλη περίπτωση, πιστεύω σωστά αντέδρασε στην υπουργοποίηση του το 1965 αλλά ήταν λάθος να συνεχίσει στα επόμενα που κατέληξαν σε ακυβερνησία. Οι δύο αυτοί κυβερνούσαν εναλλάξ την Ελλάδα μέχρι το 1990. Για την δικτατορία είναι μεγάλο λάθος να λένε ότι συνεργάστηκε μαζί της και ότι ήταν το ίδιο πράγμα, αντέδρασε σκληρά, την πολέμησε και τον έδιωξαν εκείνοι πρώτοι πριν τον Καραμανλή.
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ - ΕΚΛΟΓΕΣ #2