-
@johnny-0 said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
@dstou said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Πιστεύω ότι ειδικά στις πόλεις πρέπει να μπούνε στο παιχνίδι τα βενζινάδικα. Αναβαθμίζοντας τα ηλεκτρικά τους δίκτυα έτσι ώστε να γίνουν και 'φορτιστάδικα' (δικιά μου λέξη, την κατοχυρώνω). Είναι τα μόνα που έχουν άφθονους χώρους, λεφτά μένει να βρούνε για να φυτεύουν ταχιφορτιστές.
Γενικά δεν βλέπω συνολικά εύκολη λύση. Το πιθανότερο είναι το θέμα να κυλίεται άλυτο για δεκαετίες και να αντιμετωπίζεται διαρκώς με ημίμετρα, πάντα ελλειματικά ως προς την ζήτηση και τις ανάγκες.Τα βενζιναδικα θα μπουν αν υπαρχει χρημα (οπως π.χ. με το υγραεριο που στην κριση εσωσε πολλα πρατηρια που εβαλαν δεξαμενες απο το κλεισιμο) ή αν ειναι εταιρικα και υπαρχει προβλεψη. Στο ρευμα ενα ιδιωτης με βενζιναδικο γιατι να μπει, η φορτιση του ηλεκτρικου σημερα ειναι στην καλυτερη περιπτωση 20 λεπτα στο 80% και αυτο πολυ λιγα αμαξια το πιανουν, αν γινει 5-10 λεπτα ισως γινει πιο εφικτο. Οι περισσοτεροι που αγοραζουν ηλεκτρικο εχουν γκαραζ και φορτιζουν σπιτι, ή μπορουν να φορτιζουν τσαμπα καπου (π.χ. στη δουλεια).
Σκεφτομαι δύο περιπτωσεις ας βαλουμε στο παιχνιδι όλους τους ιδιωτες ...
Ενας που εχει γκαραζ με οικιακό φορτιστή φορτιζει μια φορα τη εβδομάδα κατα μέσο όρο , τις υπολοιπες μπορει να νοικιαζει τη θεση ανα ώρα με κάποιο σχήμα πχ τυπου airbnb για καποιον που δεν έχει γκαραζ .
Ακομη καποιος που έχει παρκινγκ- επιχειρηση βαζει πχ 100 θεσεων σε συνολο 400 , και απλως έχει μια υπηρεσία μεταφορας ( πηγαινεις το αυτοκίνητο αφόρτιστο , το αφηνεις , η υπηρεσια μεταφοράς σε πηγαινει στον (κοντινό ) προορισμό σου και σε ξαναφερνει μόλις το αυτοκίνητο έχει φορτίσει .)
-
Τα οποία φυσικά δεν μπορούν να υλοποιηθούν γιατί είναι παράνομο κάποιος να πουλάει ή να νοικιάζει κάτι π.χ. ηλεκτρικό ρεύμα ή θέσεις στάθμευσης ή οτιδήποτε άλλο, χωρίς νομική κάλυψη. Κλασσική περίπτωση μαύρου χρήματος και φοροδιαφυγής.
-
Με 145 ευρώ το μήνα και σοβαρό αυτοκίνητο, όπως το 208 ή το Mokka, θα μπαίνατε στον κόσμο της ηλεκτροκίνησης;
https://cartalk.gr/stellantis-prosferei-ilektriko-peugeot-208-145-ton-mina/
-
@dimsabas said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Με 145 ευρώ το μήνα και σοβαρό αυτοκίνητο, όπως το 208 ή το Mokka, θα μπαίνατε στον κόσμο της ηλεκτροκίνησης;
https://cartalk.gr/stellantis-prosferei-ilektriko-peugeot-208-145-ton-mina/
Αυτό ναι , θα είναι επανάσταση για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης.
Για φανταστείτε με 200 ευρώ το μήνα να έχεις ηλεκτρικό αυτοκίνητο πόλης, και όχι κάποιο κουβά αλλά ένα αξιοπρεπέστατο 208 ή Mokka!
Θα διαλύσει την αγορά η Stellantis αν όντως μπορεί να στηρίξει χρηματοοικονομικά ένα τέτοιο πρόγραμμα.
Βέβαια πρέπει να ξέρουμε την αρχική προκαταβολή και τα χρόνια δέσμευσης στο πρόγραμμα αυτό.
Αλλά για το Ελλαδισταν μου φαίνεται απίθανη μια τόσο φτηνή λύση στη κατοχή και χρήση οποιουδήποτε αυτοκινήτου. -
Αν ένα αμάξι κάνει 15.000χλμ το χρόνο (που θεωρείται μέση χρήση) βγαίνει 2.370€ ετήσια, 197.5€ τον μήνα.
Όσο δίνουν ένα Fiat Panda στα leasing, ΧΩΡΙΣ το ΦΠΑ.(και λεπτομέρειες όπως η έξτρα χρέωση για θραύση κρυστάλλων). -
@vagkirk said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Θα διαλύσει την αγορά η Stellantis αν όντως μπορεί να στηρίξει χρηματοοικονομικά ένα τέτοιο πρόγραμμα.
Πάντως επένδυσε πολλά χρήματα για την τράπεζά της, άρα λογικά θα ετοιμάζεται να λανσάρει διάφορα προγράμματα. Τώρα σε ποιες χώρες, δεν το γνωρίζω!
-
@dimsabas said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Με 145 ευρώ το μήνα και σοβαρό αυτοκίνητο, όπως το 208 ή το Mokka, θα μπαίνατε στον κόσμο της ηλεκτροκίνησης;
https://cartalk.gr/stellantis-prosferei-ilektriko-peugeot-208-145-ton-mina/
Όχι
-
Για μετακινήσεις εντός πόλης ή και στα πέριξ στην περιφέρεια όπου δεν μπαίνει και ο παράγοντας fun to drive, τότε είναι μονόδρομος το ηλεκτρικό. Το σκέφτομαι πολύ σοβαρά όταν δίνω 3000ε+ στις βενζίνες και με ένα net metering θα μπορούσες να κινείσαι τζάμπα. Για να μην βάλουμε στην κουβέντα τα μαστόρια και τη συντήρηση της κακιάς ώρας με τις υπηρεσίες που προσφέρονται, ειδικά στην περιφέρεια...
-
Για περιπτώσεις σαν εσένα όπως τα περιγράφεις, είναι η ηλεκτροκίνηση. Πρέπει να είσαι από τους πρώτους.
Πάντως με το πρόγραμμα της stellantis αν το παίρνεις ως νέο εσύ σε στυλ leasing, ψηλομονοδρομος. -
@poliviosfp said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Για μετακινήσεις εντός πόλης ή και στα πέριξ στην περιφέρεια όπου δεν μπαίνει και ο παράγοντας fun to drive, τότε είναι μονόδρομος το ηλεκτρικό. Το σκέφτομαι πολύ σοβαρά όταν δίνω 3000ε+ στις βενζίνες και με ένα net metering θα μπορούσες να κινείσαι τζάμπα. Για να μην βάλουμε στην κουβέντα τα μαστόρια και τη συντήρηση της κακιάς ώρας με τις υπηρεσίες που προσφέρονται, ειδικά στην περιφέρεια...
Βέβαια τα μαστόρια της κακιάς ώρας να τα φοβάσαι περισσότερο στα ηλεκτροκίνητα που θεωρώ ότι δεν υπάρχει η αντίστοιχη τεχνογνωσία . Εδώ τώρα με τα ηλεκτρονικά που έχουν τα θερμικά και δεν ξέρουν τι τους γίνεται , δεν μπορώ να σκεφτώ σε αμιγώς ηλεκτρικό αν παρουσιάσει κάτι πως θα το λύσουν.
@dimsabas said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Με 145 ευρώ το μήνα και σοβαρό αυτοκίνητο, όπως το 208 ή το Mokka, θα μπαίνατε στον κόσμο της ηλεκτροκίνησης;
https://cartalk.gr/stellantis-prosferei-ilektriko-peugeot-208-145-ton-mina/
Αν δεν είναι μεγάλη η προκαταβολή και είχα τρόπο να φορτίσω τότε είναι καλό deal ειδικά αν είσαι άνθρωπος σαν και εμένα που αλλάζεις στην 4ετία ή και λιγότερο. Θα έχεις δώσει 7000ε στην 4ετία όσο περίπου μία φυσιολογική χασούρα σε μεταχειρισμένο (πριν ξεφύγει η κατάσταση)
-
Αν κρίνω από τις εδώ leasing τιμές του mon Ami το e208 κλπ θα είναι παραπάνω αρκετά.
-
Τι να'χει η Ευρώπη και ψοφάει...;
https://www.caranddriver.gr/nikos_mertekis/arthro/ilektrokinisi_na_sosoume_ton_planiti_alla_na_min_katastrepsoume_tin_koinonia-7811030/ -
@manast said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Τι να'χει η Ευρώπη και ψοφάει...;
https://www.caranddriver.gr/nikos_mertekis/arthro/ilektrokinisi_na_sosoume_ton_planiti_alla_na_min_katastrepsoume_tin_koinonia-7811030/δεν μπορώ να πω οτι συμφωνώ τελείως, έχω λίγο διαφορετική άποψη
παρόλα αυτα ωραίο άθρο που δείχνει κάποια προβλήματα, το άρπα κόλλα της ευρώπης καθώς και τι σκοπεύουν να κάνουν αυτοκιντοβιομηχανίες για να βγάζουν περισσότερα κέρδη
-
@cirus said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
@manast said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
δεν μπορώ να πω οτι συμφωνώ τελείως, έχω λίγο διαφορετική άποψη
παρόλα αυτα ωραίο άθρο που δείχνει κάποια προβλήματα, το άρπα κόλλα της ευρώπης καθώς και τι σκοπεύουν να κάνουν αυτοκιντοβιομηχανίες για να βγάζουν περισσότερα κέρδη
Το μόνο που θεωρώ δεδομένο, είναι ότι η Ευρώπη αν δεν αλλάξει ρότα γενικά, πεθαίνει.
Προφανώς και με κάποιον αρθρογράφο σπάνια ταυτίζεσαι. Μπορεί και αυτός να έχει συμφέροντα πίσω του -δεν τον ξέρω-. Ομως γενικά όταν κάποιος μιλάει με στοιχεία και επιχειρήματα, ειδικά, κόντρα στην γενική ευφορία της "κοσμοσωτήριας" άποψης, τον ακούω -όχι υπακούω-.
Στο θέμα αυτοκίνητο και ελευθερία, είμαι πιο προσεκτικός γιατί είναι φανερό ότι το "πακέτο" αυτό μου αρέσει.
Αλλη μια άποψη -χωρίς αυτοκίνητα- κόντρα στην κυρίαρχη λογική ότι η γραφειοκρατία θα μας σώσει:
https://www.in.gr/2022/07/20/apopsi/geostratigiki-ypovathmisi-tis-eyropis/ -
@manast said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
@cirus said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
@manast said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
δεν μπορώ να πω οτι συμφωνώ τελείως, έχω λίγο διαφορετική άποψη
παρόλα αυτα ωραίο άθρο που δείχνει κάποια προβλήματα, το άρπα κόλλα της ευρώπης καθώς και τι σκοπεύουν να κάνουν αυτοκιντοβιομηχανίες για να βγάζουν περισσότερα κέρδη
Το μόνο που θεωρώ δεδομένο, είναι ότι η Ευρώπη αν δεν αλλάξει ρότα γενικά, πεθαίνει.
θα αλλάξει απλά της παίρνει παραπάνω να συμφωνήσουν και να αποφασίσουν
είναι λίγο αναρχος ο τρόπος που παιρνει αποφάσεις η Ευρώπη γενικά. Είναι μόνο νομισματική ενωση, στις πολιτικές αποφάσεις και γενικά είναι καραγκιοζ μπερντέ (όχι τυχαίος ο τουρκικός όρος)
Δεν είναι όπως οι Ηνωμένες πολιτείες που είναι πραγματική ένωση.
μπορει να τα λέω λίγο χάλια αλλά νομίζω καταλαβαίνεις τι εννοώ.
-
@cirus said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
θα αλλάξει απλά της παίρνει παραπάνω να συμφωνήσουν και να αποφασίσουν
είναι λίγο αναρχος ο τρόπος που παιρνει αποφάσεις η Ευρώπη γενικά. Είναι μόνο νομιματική ενωση, στις πολιτικές αποφάσεις και γενικά είναι καραγκιοζ μπερντέ (όχι τυχαίος ο τουρκικός όρος)
Δεν είναι όπως οι Ηνωμένες πολιτείες που είναι πραγματική ένωση.
μπορει να τα λέω λίγο χάλια αλλά νομίζω καταλαβαίνεις τι εννοώ.Νομίζω ότι εκτός από το πρόβλημα που επισήμανες, ένα εξίσου σημαντικό πρόβλημα της Ευρώπης είναι ότι η Κομισιόν έχει μεταμορφωθεί σε ένα γραφειοκρατικό τέρας με σκοπό πλέον όχι να βοηθήσει την ευρωπαϊκή ενοποίηση, αλλά μόνο την υποστήριξη της ύπαρξης της και την μακροημέρευση της ως πόλο εξουσίας!
-
Να ρωτήσω κάτι αυτούς που οδηγούν/έχουν οδηγήσει ηλεκτρικό: Θέλεις να πας περιαστική/αστική βόλτα με αυτοσκοπό να οδηγήσεις, για 1 ώρα ας πούμε. Τι θα προτιμούσατε σε όρους fun to drive και οδηγικής ευχαρίστησης (ας υποθέσουμε ότι το κοστος του καυσίμου ειναι αμελητέο).
Ηλεκτρικό ή με ΜΕΚ στα 35-40Κ ευρώ τελικό κόστος το καθένα ; -
This post is deleted! -
@jamesd said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Να ρωτήσω κάτι αυτούς που οδηγούν/έχουν οδηγήσει ηλεκτρικό: Θέλεις να πας περιαστική/αστική βόλτα με αυτοσκοπό να οδηγήσεις, για 1 ώρα ας πούμε. Τι θα προτιμούσατε σε όρους fun to drive και οδηγικής ευχαρίστησης (ας υποθέσουμε ότι το κοστος του καυσίμου ειναι αμελητέο).
Ηλεκτρικό ή με ΜΕΚ στα 35-40Κ ευρώ τελικό κόστος το καθένα ;Ξεκάθαρα ηλεκτρικό σε αυτά τα χρήματα!!
-
@jamesd said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Να ρωτήσω κάτι αυτούς που οδηγούν/έχουν οδηγήσει ηλεκτρικό: Θέλεις να πας περιαστική/αστική βόλτα με αυτοσκοπό να οδηγήσεις, για 1 ώρα ας πούμε. Τι θα προτιμούσατε σε όρους fun to drive και οδηγικής ευχαρίστησης (ας υποθέσουμε ότι το κοστος του καυσίμου ειναι αμελητέο).
Ηλεκτρικό ή με ΜΕΚ στα 35-40Κ ευρώ τελικό κόστος το καθένα ;οριακα θερμικο....
για φεβ που βγαζεις γουστα θες 45αρικο και βαλε
για ηλεκτρικο 60+
φυσικα οχι για βολτα αποκλειστικα κοιταγματος λε μπουτακί ντι μιλφετί
Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης