-
Καλησπέρα.
Σύμφωνα με τον ΚΟΚ πρέπει να κινούμαστε στην δεξιά λωρίδα κυκλοφορίας και να χρησιμοποιούμε την μεσαία και την αριστερή αποκλειστικά για προσπεράσεις.
Τι πρέπει να κάνουμε στην περίπτωση που κινούμαστε στην δεξιά λωρίδα με το όριο ταχύτητας (π.χ. 130 χλμ/ώρα), ο δρόμος μπροστά μας είναι άδειος, αλλά υπάρχει όχημα που κινείται με πιο μικρή ταχύτητα στην μεσαία λωρίδα;
Τον προσπερνάμε κινούμενοι στην λωρίδα μας ή πρέπει να βγούμε στην αριστερή (αλλάζοντας δύο λωρίδες) και μετά να επιστρέψουμε πάλι στην δεξιά;
Ευχαριστώ.
-
@loukoumas said in Οδήγηση στη δεξιά λωρίδα:
Καλησπέρα.
Σύμφωνα με τον ΚΟΚ πρέπει να κινούμαστε στην δεξιά λωρίδα κυκλοφορίας και να χρησιμοποιούμε την μεσαία και την αριστερή αποκλειστικά για προσπεράσεις.
Τι πρέπει να κάνουμε στην περίπτωση που κινούμαστε στην δεξιά λωρίδα με το όριο ταχύτητας (π.χ. 130 χλμ/ώρα), ο δρόμος μπροστά μας είναι άδειος, αλλά υπάρχει όχημα που κινείται με πιο μικρή ταχύτητα στην μεσαία λωρίδα;
Τον προσπερνάμε κινούμενοι στην λωρίδα μας ή πρέπει να βγούμε στην αριστερή (αλλάζοντας δύο λωρίδες) και μετά να επιστρέψουμε πάλι στην δεξιά;
Ευχαριστώ.
Αν είναι τελείως άδειος ο δρόμος (και οι 3 λωρίδες) κανονικά βγαίνουμε στην αριστερή.
Τώρα τι θα κάνει ο καθένας, νομίζω, εξαρτάται από τη στιγμή -
Φιλοσοφικές ερωτήσεις στην Ελλάδα.
Ρωτάς τεχνικά ποιος είναι πιο παράνομος. Μάλλον αυτός που προσπερνάει από δεξιά.Το είδα και στη φετεινή έξοδο... Αριστερή/μεσαία λωρίδα με 120-100 και η δεξιά κενή για χιλιόμετρο και βάλε.
Αυτοκίνητα σε ΑΔΕΙΟ δρόμο, να κινούνται μόνα τους στη μεσαία λωρίδα, επειδή έτσι. Αυτό το δικαιολογώ σε σημεία που η ασφαλτος στη δεξιά έχει γίνει χάλι από τα φορτηγά, αλλά αλλού γιατί?
-
Να πω την "αμαρτία" μου το έχω κάνει 1 φορά. Ενιωσα αρκετά άβολα όχι μόνο προσπέρασα από δεξιά αλλά γιατί θα μπορούσε να είχε προκληθεί κάποιο ατύχημα.
Αν βλέπεις σε ορατό ύψος πως το αυτοκίνητο κινείται στην μεσαία με χαμηλή ταχύτητα τότε μπορείς να ελατώσεις ταχύτητα κρατώντας πάντα ασφαλή απόσταση, ελέγχεις τους καθρέπτες και μετά πάς στην μεσαία, μένεις πίσω του σταθερά σε απόσταση ασφαλείας, ελέγχεις εκ νέου και τότε κάνεις την προσπέραση στην αριστερή λωρίδα.
Γενικά δεν βλέπω τον λόγο σε έναν δρόμο με 3 λωρίδες να τρέχεις με 130 στην δεξιά λωρίδα, όπως επίσης δεν βλέπω κάποιον να πηγαίνει με 100 στην αριστερή ή την μεσαία.
-
έχω την εντύπωση πως σύμφωνα με κ.ο.κ. πως "Σε μονόδρομους και οδούς διπλής κατεύθυνσης, που υπάρχουν δύο τουλάχιστον λωρίδες κυκλοφορίας, κατά κατεύθυνση, μέσα σε κατοικημένες περιοχές και τρείς εκτός αυτών, διαχωριζόμενες με κατά μήκος διαγραμμίσεις, επιτρέπεται η κυκλοφορία σε παράλληλες σειρές (στοίχους)."
Αν το "μεταφράζω" σωστά τότε δεν θεωρείται προσπέραση η κίνηση από δεξιά...
Δηλαδή έστω πως 2 οχήματα κινούνται παράλληλα αυτό στην μεσαία με 100km/h και αυτό στην δεξιότερη με 101km/h...θεωρώ παράλογο το όχημα με 101km/h να αλλάξει 2 λωρίδες...μπορεί να παραμείνει εκεί που είναι...
Επειδή όμως αυτό είναι ένα υποθετικό και "ακραίο" σενάριο τότε σε όλα τα υπόλοιπα σενάρια προτείνω η προσπέραση να γίνεται από την αριστερή λωρίδα δεδομένης της μεγαλύτερης διαφοράς ταχύτητας...δηλαδή μην επιχειρείτε προσπέραση με διαφορά 2-3km/h γιατί και αυτό είναι εξίσου επικίνδυνο... -
@nickthetrib said in Οδήγηση στη δεξιά λωρίδα:
Αν είναι τελείως άδειος ο δρόμος (και οι 3 λωρίδες) κανονικά βγαίνουμε στην αριστερή.
Τώρα τι θα κάνει ο καθένας, νομίζω, εξαρτάται από τη στιγμήΓι' αυτό είναι μπάχαλο η κίνηση στην Ελλάδα. Επειδή έχουμε τέτοιες απόψεις και τις θεωρούμε σωστές. Άδεια εθνική σημαίνει κίνηση στη δεξιά λωρίδα. Και περνάμε τους βλάκες που έχουν αποκοιμηθεί στη μεσαία με 80 ή 100, κινούμενοι στη λωρίδα μας, ακόμη κι αν είναι η δεξιότερη (κίνηση σε στοίχους, όπως σωστά είπε ο προλαλήσας).
-
@antonakis said in Οδήγηση στη δεξιά λωρίδα:
Φιλοσοφικές ερωτήσεις στην Ελλάδα.
Ρωτάς τεχνικά ποιος είναι πιο παράνομος. Μάλλον αυτός που προσπερνάει από δεξιά.Το είδα και στη φετεινή έξοδο... Αριστερή/μεσαία λωρίδα με 120-100 και η δεξιά κενή για χιλιόμετρο και βάλε.
Αυτοκίνητα σε ΑΔΕΙΟ δρόμο, να κινούνται μόνα τους στη μεσαία λωρίδα, επειδή έτσι. Αυτό το δικαιολογώ σε σημεία που η ασφαλτος στη δεξιά έχει γίνει χάλι από τα φορτηγά, αλλά αλλού γιατί?
Γιατί είναι παράνομος αυτός που «προσπερνάει» από δεξιά σε αυτή την περίπτωση που αναφέρω; Στον ΚΟΚ η προσπέραση νοείται ελιγμός, με το να κινούμαι απλώς στην λωρίδα που ο ίδιος ο ΚΟΚ συνιστά (δηλαδή την δεξιά) δεν κάνω «προσπέραση», αφού δεν πραγματοποιώ «ελιγμό».
Δεν βρίσκω ούτε λογικό, ούτε νόμιμο να εξαναγκάζομαι σε ελιγμούς επειδή κάποιος άλλος οδηγός δεν τηρεί τον ΚΟΚ.
-
@gv2000 said in Οδήγηση στη δεξιά λωρίδα:
"Σε μονόδρομους και οδούς διπλής κατεύθυνσης, που υπάρχουν δύο τουλάχιστον λωρίδες κυκλοφορίας, κατά κατεύθυνση, μέσα σε κατοικημένες περιοχές και τρείς εκτός αυτών, διαχωριζόμενες με κατά μήκος διαγραμμίσεις, επιτρέπεται η κυκλοφορία σε παράλληλες σειρές (στοίχους)."
Αν το "μεταφράζω" σωστά τότε δεν θεωρείται προσπέραση η κίνηση από δεξιά...Ακριβώς. Αν η εθνική έχει τρεις λωρίδες επιτρέπεται να κινείσαι στη δεξιά και στη μεσαία ως "παράλληλοι στίχοι". Και είναι συνηθέστατο να είναι η δεξιά άδεια και η μεσαία κατελημμένη...
-
Το είχα γράψει πριν χρόνια, πάω δεξιά με το cc ενεργοποιημένο στα 120, όριο 130 είχε εκεί ,δρόμος τριών λωρίδων .
Με προσπερνάνε ένας στην μεσαία και καπάκι και τους δύο ένας με καμμία 150αρα στην αριστερή .
Στα 500 μέτρα πάρκινγκ με τροχαία και ραντάρ το βλέπουν και φρενάρουν απότομα στα 100! Τους προσπερνάω κανονικά από το δεξιά , ο τροχονόμος αφήνει το ραντάρ στην σκεπή του Octavia και χαμογελάει σηκώνοντας το πηλίκιο...
Ήμασταν κάπου στο ύψος της Λεπτοκαρυάς, μέχρι την Θεσσαλονίκη απόσταση 100 χλμ πήγαιναν πίσω από το yaris μου , εκτιμώ ότι έπεσε παντόφλα από τις γυναίκες τους...
-
Τα περισσότερα μηχανάκια με προσπερνούν από τα δεξιά αν και οδηγώ συνήθως στην δεξιά λωρίδα.
-
Εαν στη μεσαία λωρίδα πηγαίνουν με 100χλμ/ώρα και εσύ είσαι δεξιά με 120χλμ/ώρα τότε πρόκειται για διατήρηση πορείας και όχι προσπέραση επομένως μπορείς να τους προσπεράσεις.
Άρθρο 17 του Κ.Ο.Κ:
8. α) Σε μoνόδρoμoυς και oδoύς διπλής κατεύθυνσης, πoυ υπάρχoυν δύo
τoυλάχιστoν λωρίδες κυκλoφoρίας, κατά κατεύθυνση, μέσα σε κατoικημένες
περιoχές και τρεις εκτός αυτών, διαχωριζόμενες με κατά μήκoς διαγραμμίσεις, επιτρέπεται η κυκλoφoρία σε παράλληλες σειρές (στoίχoυς).
β) Στην περίπτωση αυτή, αλλαγή λωρίδας επιτρέπεται μόνoν εφόσoν δεν
πρoκαλείται κίνδυνoς ή παρακώλυση της κυκλoφoρίας και δίνεται έγκαιρα
πρoειδoπoίηση, σύμφωνα με τo άρθρo 21 παράγραφος 2 τoυ παρόντoς Kώ-
δικα.
γ) Στην περίπτωση που προβλέπεται στο εδάφιο α΄ της παρούσας παρα-
γράφου, ο προβλεπόμενος τρόπος οδήγησης δε θεωρείται ότι αποτελεί προσπέρασμα κατά την έννοια του παρόντος άρθρου. Η διάταξη της περίπτωσης στ΄ της παραγράφου 3 του άρθρου αυτού παραμένει εφαρμόσιμη. -
Μπορεί αλλά βάζουν σε κίνδυνο τον εαυτό τους.
-
@tgd said in Οδήγηση στη δεξιά λωρίδα:
Και είναι συνηθέστατο να είναι η δεξιά άδεια και η μεσαία κατελημμένη...
Έτσι.
Γιατί αν πάνε δεξιά φοβούνται μη βρουν στο κράσπεδο και αριστερά μη βρούν στο διαχωριστικό τοιχίο.
Στη μέση, για να έχουν μπόλικο χώρο δεξια κι αριστερά μη τυχόν βρουν πουθενά και πάθουν τίποτα. -
Η "μάστιγα" των κινούμενων στη μεσαία με ταχύτητα πέριξ των 100 - 110 χλμ καταστρέφει την ικανότητα της οδού.
Γιατί; απλά ελάχιστοι θα τους προσπεράσουν από τη δεξιά (αν κινούνται δεξιά) , αναγκαζόμενοι είτε να προσπεράσουν τέρμα αριστερά , είτε να ελαττώσουν ταχύτητα. Κοινώς καταργούν με το να μπαστακώνονται στη μεσαία , μία λωρίδα κυκλοφορίας.
Συνήθως μάλιστα , ο πιο αργός από αυτούς, δημιουργεί μπουλούκι από πίσω του , άλλων οι οποίοι κινούνται με πανομοιότυπα ή ελάχιστα μεγαλύτερη ταχύτητα , οπότε ή προσπερνούν αργά αργά ή δε θεωρούν ότι αξίζει το ρίσκο ( ή η αύξηση της κατανάλωσης;;) να ανέβουν στα 115 και να περάσουν.Πιάσε ρε άνθρωπε δεξιά και όλα καλά, να το καταλάβω μόνο όταν είναι τέρμα κατεστραμμένο το οδόστρωμα δεξιά.....
Το ωραίο είναι όταν κινούνται σε άδεια οδό με δύο λωρίδες, αριστερά και πλησιάζεις σιγά σιγά , κλείνοντας την απόσταση από δεξιά..... Εκεί κάτι δεν κολλάει και στους ίδιους.....
-
αγνοεις οτι ο μπαρμπας, εστω και 30χρονος, θελει να δεις εσυ το σουβ του και οτι το εχει αυτος. να το εμπεδωσεις ρε παιδι μου. και να περιμενεις το μεγαλειο του αφου αυτος ειναι αρμοδιος να καθορισει και να εφαρμοσει τον κοκ
-
οπότε καταλήγουμε πως ή επιταχύνεις αρκετά για να προσπεράσεις με ασφάλεια από αριστερά ή ακολουθείς το προπορευόμενο στην μεσαία ή συνεχίζεις πορεία απο την δεξιότερη λωρίδα.
(εκτος και αν ακολουθείς την μόδα με την ΛΕΑ που πραγματικά εκεί δεν έχω λογια...) -
Εξαρτάται αν η οδήγηση είναι μέσα στην Αθήνα ή εκτός, στην Αθήνα πολύ δύσκολο να οδηγήσεις στην δεξιά επειδή κάθε λίγα μέτρα σταματάει το λεωφορείο.
-
Η προσπέραση από δεξιά επιτρέπεται μόνο αν ο δρόμος έχει κίνηση και τα οχήματα κινούνται σε φάλαγγες. Στις υπόλοιπες περιπτώσεις απαγορεύεται
Αν στη μεσαία πηγαίνει κάποιος με 100 τον προσπερνάς από την αριστερή. Είναι ενοχλητικός ναι και τα 100 είναι λίγα για τα σύγχρονα αυτοκίνητα και δρόμους αλλά δε τον λες και παράνομο αν η δεξιά είναι κατειλημμένη από νταλίκες.
Σε άδειο δρόμο πρέπει να κάνει δεξιά οπωσδήποτε. -
@georgemit said in Οδήγηση στη δεξιά λωρίδα:
Η προσπέραση από δεξιά επιτρέπεται μόνο αν ο δρόμος έχει κίνηση και τα οχήματα κινούνται σε φάλαγγες. Στις υπόλοιπες περιπτώσεις απαγορεύεται
Αν στη μεσαία πηγαίνει κάποιος με 100 τον προσπερνάς από την αριστερή.Αυτό από που προκύπτει; Γιατί το απόσπασμα του ΚΟΚ που παρατέθηκε πιο πάνω αναφέρεται σε κίνηση σε στοίχους (δηλαδή λωρίδες), χωρίς να προσδιορίζει το μέγεθος της κίνησης (πυκνή ή όχι).
-
@harisma23 said in Οδήγηση στη δεξιά λωρίδα:
@georgemit said in Οδήγηση στη δεξιά λωρίδα:
Η προσπέραση από δεξιά επιτρέπεται μόνο αν ο δρόμος έχει κίνηση και τα οχήματα κινούνται σε φάλαγγες. Στις υπόλοιπες περιπτώσεις απαγορεύεται
Αν στη μεσαία πηγαίνει κάποιος με 100 τον προσπερνάς από την αριστερή.Αυτό από που προκύπτει; Γιατί το απόσπασμα του ΚΟΚ που παρατέθηκε πιο πάνω αναφέρεται σε κίνηση σε στοίχους (δηλαδή λωρίδες), χωρίς να προσδιορίζει το μέγεθος της κίνησης (πυκνή ή όχι).
Παράγραφος 2 του άρθρου 17.
Αυτό που λες για παράλληλους στοίχους αναφέρεται σε κίνηση αυτοκινήτων σε φάλαγγες μέσα σε πόλη ή εκτός όταν έχει κίνηση.
Βρε παιδιά θα ξεχάσουμε κι αυτά που ξέρουμε, είστε και μεγάλοι άνθρωποι οι περισσότεροι.
Όταν μιλάει για παράλληλους στοίχους ο ποιητής δεν εννοεί τις λωρίδες αλλά τους παράλληλους στοίχους που φτιάχνουν τα αυτοκίνητα. 2 αυτοκίνητα μόνο δε μπορούν να αποτελέσουν στοίχους.
Οδήγηση στη δεξιά λωρίδα