-
@criuser said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Απλά θα μπορούσαν να γίνουν χώρος αποσκευών, να αλλάξει η χωροθέτηση, ίσως να μικρύνουν οι ρόδες, γενικά θέλει εντελώς άλλη οπτική.
Ο ηλεκτροκινητήρας γιατί να είναι μπροστά ?
Θα μπορούσε να είναι στην σκεπή του αυτοκινήτου ή κάτω από τα καθίσματα, που θα μπορούσαν να κάθονται ψηλότερα και να είναι ψηλότερα τα αυτοκίνητα.Αν πάμε σε αυτόνομη οδήγηση και σε ταχύτητες μέχρι 100-130 χαω, η αεροδυναμική θα παίζει λιγότερο ρόλο.
Γενικά θεωρώ ότι θέλει μεγάλη συζήτηση και είναι χώρος για νέες ιδέες από νέους σχεδιαστές, χωρίς τις εμμονές των παλαιότερων...
Με ηλεκτροκινητήρα στην οροφή (!?) ή στο κέντρο, πως ακριβώς θα γίνει η σύνδεση με τις ρόδες;
Στα 130 km/h η αεροδυναμική καταναλώνει το 60-65 % της ισχύος εντωμεταξυ.
-
@criuser said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Ο ηλεκτροκινητήρας γιατί να είναι μπροστά ?
Δεν είναι μπροστά παρά μόνο στα προσθιοκίνητα! Σε πολλά είναι πίσω (π.χ. VW .ID, Tesla, Mustang). Το καλό με τον ηελκτροκινητήρα είναι ότι είναι πολύ μικρός και έτσι συνδέεται κατευθείαν στον κινητήριο άξονα. Στα 4Χ4 υπάρχει ένας κινητήρας σε κάθε άξονα ενώ έχουν εμφανιστεί και υλοποιήσεις με έναν κινητήρα σε κάθε τροχό!
-
Κάτι φεράρι τον έχουν στο κέντρο τον κινητήρα...
Βενζίνης...Το να μπει στην οροφή, είναι για να δούμε με άλλο μάτι εντελώς την έννοια αυτοκίνητο...
-
Διάβαζα για κάποιο ηλεκτρικό αυτοκίνητο που θα έχεις 4 μικρούς ηλεκτροκινητήρες μέσα στους τροχούς….δεν θυμάμαι λεπτομέρειες αλλά θα είναι τουλάχιστον πρωτότυπο.
-
@criuser said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Κάτι φεράρι τον έχουν στο κέντρο τον κινητήρα...
Βενζίνης...Το να μπει στην οροφή, είναι για να δούμε με άλλο μάτι εντελώς την έννοια αυτοκίνητο...
Για την σύνδεση με τις ρόδες του κινητήρα στην οροφή θα μας πεις ή θα πουλάς τρελίτσα ότι τον βάζει η φερράρι στο κέντρο (με ενδιάμεσα ένα κιβώτιο ταχυτήτωνε που είναι άλλο ένα μέτρο);
-
Σίγουρα υπάρχουν λόγοι μάρκετινγκ, αλλά είναι και οικονομοτεχνικοι. Τα ρομπότ, οι στράντζες, όλα στη γραμμή παραγωγής, είναι στημένα να παράγουν τα συνήθη αυτοκίνητα, υπάρχει πληθώρα πιστοποιημένων και δοκιμασμένων, άρα φθηνότερων εξαρτημάτων, για συμβατικά αυτοκίνητα. Το να επανεπινοηθούν τα αυτοκίνητα από "λευκό χαρτί" είναι τεράστιο έργο. Σκεφτείτε μόνο τα crush test, ακόμη και το που μπαίνουν κάποιες βίδες επηρεάζουν αυτά που μόνο οι ειδικευμένοι μηχανικοί μπορούν να δουν.
Είναι αλληλεπιδραση αυτά τα πράγματα, μηχανολογία και image.
Γι αυτό και τα πρώτα αυτοκίνητα είχαν αμαξώματα (ακόμη έτσι τα λέμε) σαν αμαξες με άλογα. Δηλαδή, όχι μόνο τους ήταν πιο οικείο στο μάτι, ΑΥΤΟ ήξεραν ΠΩΣ να το φτιάξουν, το εξέλισσαν για αιώνες με τα διαθέσιμα υλικά και τεχνικές ΔΕΝ μπορούσαν να παράγουν αξιόπιστα κάτι καλύτερο τότε. Άσε που κάποιες αρχές ισχύουν διαχρονικά. -
-
@kkostask said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Διάβαζα για κάποιο ηλεκτρικό αυτοκίνητο που θα έχεις 4 μικρούς ηλεκτροκινητήρες μέσα στους τροχούς….δεν θυμάμαι λεπτομέρειες αλλά θα είναι τουλάχιστον πρωτότυπο.
To Rivian, αυτό είχα στο μυαλό μου όταν έγραψα ότι υπάρχουν και 4κίνητα με ένα μοτέρ σε κάθε τροχό!
https://rivian.com/r1s -
-
Α, τι ωραία, θα μπορώ να το φορτίζω από τη γεννήτρια στο πηγάδι.
-
https://www.newsauto.gr/news/erchete-to-kinochristo-ilektriko-aftokinito-polikatikias/
Μια και θέλετε διαφορετικά σχήματα
-
@super-t said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
@criuser said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Κάτι φεράρι τον έχουν στο κέντρο τον κινητήρα...
Βενζίνης...Το να μπει στην οροφή, είναι για να δούμε με άλλο μάτι εντελώς την έννοια αυτοκίνητο...
Για την σύνδεση με τις ρόδες του κινητήρα στην οροφή θα μας πεις ή θα πουλάς τρελίτσα ότι τον βάζει η φερράρι στο κέντρο (με ενδιάμεσα ένα κιβώτιο ταχυτήτωνε που είναι άλλο ένα μέτρο);
Εξαρτάται ποιός κοιτάει το αυτοκίνητο..
Αλλιώς το κοιτάει ο ειδικευμένος τεχνίτης που βιδώνει πάντα την ίδια βίδα στην γραμμή παραγωγής και αλλιώς το κοιτάει ο σχεδιαστής που το σχεδίασε από λευκό χαρτί...
Εγώ σχεδιάζω, όχι αυτοκίνητα, αλλά από λευκό χαρτί...
Οπότε για κάποιον που βιδώνει την ίδια βίδα φαίνεται τρελίτσα , ακόμη και η όποια υπερβολή...
-
Δεν είναι δικό μου, δημοσιεύτηκε στην Ομάδα ηελκτροκίνησης στο ΦΒ. Λέει αλήθειες....
ΜΗΝ ΞΑΝΑΚΟΥΣΩ ΓΙΑ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Φανατικός οπαδός της ηλεκτροκίνησης έζησα μια 24ωρη εμπειρία (τόσο άντεξα) με ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο.
ΕΝΤΟΣ ΠΟΛΗΣ το πλεονέκτημα είναι ότι στα φανάρια «ρίχνεις στα αυτιά» και σε Φερράρι ακόμη. Και κάπου εδώ τελειώνουν όλα τα καλά της ηλεκτροκίνησης για τον ιδιοκτήτη. Ο σιωπηλός κινητήρας είναι και επικίνδυνος μέσα στα στενά διότι οι περαστικοί δε σε ακούν.
ΕΚΤΟΣ ΠΟΛΗΣ μιλάμε για ταλαιπωρία άνευ προηγουμένου. Ξεκίνησα για μικρό ταξιδάκι μέχρι τη Σπάρτη για δουλειά (άρα δεν είχα περιθώρια για σπατάλη χρόνου). Το αυτοκίνητο κοστίζει 40.000€ και είχε θεωρητική αυτονομία 350 χλμ. Αυτό φυσικά όπως έμαθα (the hard way), ισχύει μόνο αν οδηγείς με 90χλμ/ώρα. Οδηγούσαμε στα 120 έως 150 όπως όλος ο κόσμος. Με την ταχύτητα αυτή με το ζόρι κάνεις 200χλμ. Μέχρι να φτάσουμε στα Μέγαρα η φόρτιση κατέβηκε στο 75% οπότε ανησυχήσαμε κι αποφασίσαμε να ψάξουμε που έχει φορτιστές. Λοιπόν φορτιστές υπάρχουν μόνο στα Μέγαρα, στην Κόρινθο, στην Τρίπολη και έξω από τη Σπάρτη. ΟΜΩΣ οι φορτιστές αυτοί είναι 22ΚW και χρειάζονται 8 ώρες για να φορτίσουν πλήρως ένα μικρό ηλεκτρικό. Φορτιστές 50KW υπάρχουν ένας στα Μέγαρα κι ένας 20 χλμ από τη Σπάρτη (Πελλάνα). Αυτοί θέλουν 1,5 ώρες για πλήρη φόρτιση. Φορτίσαμε λοιπόν γύρω στα 45 λεπτά το αυτοκίνητο στα Μέγαρα και καθήσαμε όρθιοι πίνοντας μια πορτοκαλάδα. Με την ψυχή στο στόμα και διαπληκτιζόμενοι αν θα έπρεπε να το παρκάρουμε στην Τρίπολη και να πάρουμε το ΚΤΕΛ για σιγουριά, φτάσαμε Σπάρτη σχεδόν άδειοι και το βάλαμε σε φορτιστή 22KW που βρισκόταν 1 χλμ έξω από τη Σπάρτη και καλέσαμε ραδιοταξί για να πάμε στη δουλειά μας. Μετά από 4 ώρες φόρτισης επιστρέψαμε εκεί με ταξί μετά τη δουλειά μας και είχε φορτίσει στο 50%. Αφού δεν μπορούσαμε να φτάσουμε Αθήνα με μισό γέμισμα, αναγκαστικά ξανασταματήσαμε στην Πελλάνα στο φορτιστή των 50KW όπου μείναμε καμία ωρίτσα όρθιοι στο Κυλικείο μέχρι να φτάσει η φόρτιση στο 100%. Οδηγήσαμε προς Αθήνα με 90-100 χλμ την ώρα οπότε ενώ οδηγούσαμε αυτοκίνητο που «πατάει» και φερράρι, στο δρόμο μας περνούσαν και Zastava και μας μούτζωναν κιόλας που τους εμποδίζαμε.
Θα μου πείτε ναι αλλά τουλάχιστον ταξιδεύεις φθηνα. Αμ δε, που ταξιδεύεις φθηνά. Το αυτοκίνητο παίρνει περίπου 60KW. Στον 50άρη φορτιστή στο δρόμο (που κάνει 1,5 ώρες να φορτίσει), το KW χρεώνεται περίπου 60λεπτά κι επομένως για ένα γέμισμα θέλεις 35€. Με αυτά τα 35€ κάνεις μετά βίας 200 χλμ αν οδηγείς σαν άνθρωπος. Δηλαδή για να κάνεις 400χλμ θέλεις 70€ !!! Πιο φθηνά πας με το LEXUS 450 hybrid, που είναι αμαξάρα SUV 3 τόνων.
Με απλά λόγια τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι παιχνίδια για πλούσια αγόρια που έχουν κανα-δύο άλλα αυτοκίνητα για να κάνουν τη δουλειά τους και θέλουν κι ένα ακόμη πολύ ακριβό παιχνίδι για να «ρίχνουν» στα φανάρια στις φερράρι, στα παπάκια και στα βεσπάκια.
Αν το θέλετε για κανονικό αυτοκίνητο, ξαναδέστε το σε 10 χρονάκια. Μέχρι τότε μια χαρά είναι τα υβριδικά. -
Κάτσε να προλάβω εγώ πριν τους φανατικούς:
ΨΕΥΔΕΤΑΙ Ο ΚΥΡΙΟΣ γιατί δεν υπολόγισε τα 200 χλμ που έκανε "τζάμπα" φορτισμένος στο σπίτι. Κι αν δεν είχε φορτιστή, ας πήγαινε στους τζάμπα της ΔΕΗ στο μάρκετ πριν ξεκινήσει.
Χώρια που το να οδηγεί κανείς με 130-150 είναι ΚΑΙ παράνομο ΚΑΙ αντικοινωνικά επικίνδυνο.Πάντως, αν δίνει κανείς τόσα λεφτά, ή παίρνει ΦΕΒ αναγκαστικά ακόμη κι αν είναι κομμούνι, ή παίρνει ένα δίλιτρο RAV να πηγαίνει άρχοντας και φθηνά χωρίς έννοια, δεν χρειάζεται Lexus.
Εκτός κι αν έχει κοινή λογική, HDi/TDi και τέτοια τότε, για επαγγελματικά ταξίδια. -
Να πούμε και ποιο αυτοκίνητο είναι ... VW ID3
Και τώρα που θυμάμαι ένας δεν είχε ένα τέτοιο και παραπονιόταν σε κάποιο τοπικό που του κόρναραν επειδή πήγαινε με 100 στην μεσαία λωρίδα σε σημείο που η Εθνική είχε 3+ΛΕΑ ...με 80-90 μάλλον πήγαινε και τώρα ξέρουμε το γιατί!
-
Καλά να πάθει! Αφού πήγε σαν το ζαγάρι, ΠΡΟΦΑΝΩΣ κι αυτή θα ήταν η κατάληξη. Αν νόμιζε ότι ταξιδεύει όπως με ένα βενζίνης (δηλαδή ξεκινάω με ό,τι καύσιμο έχω μέσα και θα γεμίσω βρε αδερφέ), ΔΕΝ κοιτάω πού είναι οι φορτιστές στο plugshare, ΔΕΝ προσχεδιάζω τη διαδρομή μου στο abetterroutplanner, ΚΑΛΑ ΝΑ ΠΑΘΕΙ! Τα ηλεκτρικά θέλουν διαφορετική προσέγγιση, θέλουν στοιχειώδη προγραμματισμό. Το έμαθε με τον σκληρό τρόπο, ας πρόσεχε.
Το ότι κάνετε σημαία την ασχετοσύνη του κάθε αδαή, εσείς που θεωρητικά ξέρετε δυο πράγματα παραπάνω, απλώς επειδή σας επαληθεύει το παραμυθάκι, με ξεπερνά.
-
Αν και έβαλε κάποια λιγη υπερβολή γιατι ταλαιπωρήθηκε, αυτά που έγραψε ισχύουν. Βεβαια αν έχεις φορτιστή στο γκαράζ σου για 2ο αυτοκίνητο πόλης είναι φανταστικό ένα μικρούλι ηλεκτρικό. Για εκτός πόλης και 1ο αυτοκίνητο απλα δεν υπάρχουν υποδομές και είναι ταλαιπωρία. Για μενα αχρηστα τα μεγαλα ηλεκτρικά προς το παρόν. Σε 5-10 χρόνια που θα έχει επαρκεις φορτιστές παντού το ξανασυζητάμε. Μεχρι τότε πετρέλαιο και υβριδικά σε όσους θέλουν ένα αμάξι για παντου. Και plug in υβριδικά για όσους παίρνουν lizing και συμφέρει.
Εκτός από αυτούς που γουστάρουν να πηγαίνουν με 90 στην εθνική και να προγραμματίζουν καλά τα πάντα. Εγώ δεν ανήσω σε αυτούς.
Βέβαια ότι είχε ηλεκτρικό και δεν ήξερε τι παίζει φταίει αυτός και μόνο και όχι το αυτοκίνητο...........
-
Ο τύπος είτε είναι πανύβλακας είτε είναι σε "διατεταγμένη υπηρεσία". Κάνει λάθος χρήση ενός αυτοκινήτου και βγάζει τα λάθος συμπεράσματα.
Το ταξίδι Αθήνα - Σπάρτη είναι 212 Km (συν ή πλην 10, ανάλογα με το σημείο εκκίνησης) τα οποία βγαίνουν άνετα με το id.3 με μια λογική - οικονομική ταχύτητα ταξιδιού περί τα 120 Km/h. Με μια φόρτιση στη Σπάρτη, αφού έκατσε αρκετές ώρες, θα γυρνούσε επίσης άνετα. Προφανώς και θέλει κάποιο προγραμματισμό και γνώση των περιορισμών που θέτει προς το παρόν η χρήση ενός ηλεκτροκίνητου αυτοκινήτου, αλλά δεν μιλάμε και για κανένα ηράκλειο άθλο...
-
@harisma23 said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Ο τύπος είτε είναι πανύβλακας είτε είναι σε "διατεταγμένη υπηρεσία". Κάνει λάθος χρήση ενός αυτοκινήτου και βγάζει τα λάθος συμπεράσματα.
Το ταξίδι Αθήνα - Σπάρτη είναι 212 Km (συν ή πλην 10, ανάλογα με το σημείο εκκίνησης) τα οποία βγαίνουν άνετα με μια λογική - οικονομική ταχύτητα ταξιδιού περί τα 120 Km/h. Με μια φόρτιση στη Σπάρτη, αφού έκατσε αρκετές ώρες, θα γυρνούσε επίσης άνετα. Προφανώς και θέλει κάποιο προγραμματισμό και γνώση των περιορισμών που θέτει προς το παρόν η χρήση ενός ηλεκτροκίνητου αυτοκινήτου, αλλά δεν μιλάμε και για κανένα ηράκλειο άθλο...
Δεν μπορώ να βγάλω συμπερασματα αν είναι πανίβλακας ή σε "διατεταγμένη υπηρεσία". Μπορεί το 1ο μπορεί το 2ο μπορεί και τα 2
αλλά αν πας με 150 με ηλεκτρικό αυτοκίνητο που είχε στην Εθνική (όπως θα πήγαινες με ενα βενζίνης) προφανώς και θα αντιμετωπίσεις τα προβλήματα που έγραψε. Αυτο δεν είναι ψέμα
-
Αν θες να πας με 150 θελει προγραμματισμο.
Αν πας με 120 δεν θελει. Για την αποσταση αυτη.
Αυτα επρεπε να τα γνωριζει. Οπως επρεπε να γνωριζει απο πριν σε ποια σημεια μπορει να φορτισει.
Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης