-
@clockwork82 said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Υδρόψυκτες η μη, οι μπαταρίες είναι αναλώσιμα μέρη του αυτοκινήτου ήτοι υπόκεινται σε φθορά και το δηλώνει ρητώς ο κάθε κατασκευαστής.
Σωστά.
Αλλά δεν μπορείς να βγάλεις ασφαλές συμπέρασμα για τις σημερινές υδρόψυκτες με βάση το leaf 10ετίας που βρήκες.Σε 4 χρόνια ξαναψάξε για ηλεκτρικά γιατί θα λήξουν πολλά σημερινά leasing.
Η τεχνολογία θα έχει προχωρήσει πολύ και έτσι δεν θα μπορούν να τα σπρώξουν σε τιμές που φαντάζονται.
Υπομονή.
Σήμερα ηλεκτρικό μόνο καινούργιο και καλύτερα leasing IMO. -
@teo-mak said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
@fanis75 said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
@teo-mak said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Με τι κριτήρια καταλήγουμε στο συμπέρασμα ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα (την συγκεκριμένη περίοδο) είναι καλύτερα από τα αντίστοιχα θερμικά;
Καθαρά αυτοκινητιστικά, όχι πρακτικά. Όποιος οδηγήσει ηλεκτρικό το καταλαβαίνει, είναι ανώτερη μορφή αυτοκίνησης αφού και ο ηελκτροκινητήρας είναι ανώτερος (ως μηχανολογία, λειτουργία και απόδοση) από τον θερμικό. Είναι πιο αθόρυβα, πιο γρήγορα, πιο οικονομικά, με αδιάλειπτη επιτάχυνση, με δυνατότητα one-pedal driving (εγώ που το δοκίμασα δεν θα ξαναγύρναγα στα 2 πετάλια) και γενικά έχουν ανώτερη ποιότητα λειτουργία χωρίς κραδασμούς, θορύβους κλπ. Επίσης πολύ πιο απλά, αφού ο ηελκτροκινητήρας είναι απλούστατος και μπορεί να υπάρχει ένας σε κάθε τροχό χωρίς ανάγκη από άξονες και διαφορικά.
Το ΜΕΓΑΛΟ πρόβλημα της ηλεκτροκίνησης είναι η μπαταρίες, ΟΧΙ το μοτέρ. Για αυτό και η ηελκτροκίνηση είναι εξαιρετική, η μπαταριοκίνηση είναι προβληματική!
Πράγμα που σημαίνει ότι στην συγκεκριμένη χρονική περίοδο η αγορά ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου είναι γκατζετο αγορά για γερά πορτοφόλια.
Η όλη ιστορία μου θύμισε το ανέκδοτο (παλιό των90's) όπου ένας πωλητής έχει πιάσει ένα περαστικό τουρίστα στο μπουρου μπουρου για το πόσο τεχνολογικά ανώτερο είναι το ρολόι που προσπαθεί να του πλασάρει, δείχνοντας τού όλα τα κόλπα που προσφέρει.
Στο τέλος φεύγοντας ο νέος αγοραστής του φωνάζει ο πωλητής δείχνοντας τού 2 μεγάλες βαλίτσες"Ειιιι μαη φρεντ .....τις μπαταρίες".Πόσο μπροστά είναι η σάτιρα......link
-
@teo-mak said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
@teo-mak said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
@fanis75 said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
@teo-mak said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Με τι κριτήρια καταλήγουμε στο συμπέρασμα ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα (την συγκεκριμένη περίοδο) είναι καλύτερα από τα αντίστοιχα θερμικά;
Καθαρά αυτοκινητιστικά, όχι πρακτικά. Όποιος οδηγήσει ηλεκτρικό το καταλαβαίνει, είναι ανώτερη μορφή αυτοκίνησης αφού και ο ηελκτροκινητήρας είναι ανώτερος (ως μηχανολογία, λειτουργία και απόδοση) από τον θερμικό. Είναι πιο αθόρυβα, πιο γρήγορα, πιο οικονομικά, με αδιάλειπτη επιτάχυνση, με δυνατότητα one-pedal driving (εγώ που το δοκίμασα δεν θα ξαναγύρναγα στα 2 πετάλια) και γενικά έχουν ανώτερη ποιότητα λειτουργία χωρίς κραδασμούς, θορύβους κλπ. Επίσης πολύ πιο απλά, αφού ο ηελκτροκινητήρας είναι απλούστατος και μπορεί να υπάρχει ένας σε κάθε τροχό χωρίς ανάγκη από άξονες και διαφορικά.
Το ΜΕΓΑΛΟ πρόβλημα της ηλεκτροκίνησης είναι η μπαταρίες, ΟΧΙ το μοτέρ. Για αυτό και η ηελκτροκίνηση είναι εξαιρετική, η μπαταριοκίνηση είναι προβληματική!
Πράγμα που σημαίνει ότι στην συγκεκριμένη χρονική περίοδο η αγορά ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου είναι γκατζετο αγορά για γερά πορτοφόλια.
Η όλη ιστορία μου θύμισε το ανέκδοτο (παλιό των90's) όπου ένας πωλητής έχει πιάσει ένα περαστικό τουρίστα στο μπουρου μπουρου για το πόσο τεχνολογικά ανώτερο είναι το ρολόι που προσπαθεί να του πλασάρει, δείχνοντας τού όλα τα κόλπα που προσφέρει.
Στο τέλος φεύγοντας ο νέος αγοραστής του φωνάζει ο πωλητής δείχνοντας τού 2 μεγάλες βαλίτσες"Ειιιι μαη φρεντ .....τις μπαταρίες".Πόσο μπροστά είναι η σάτιρα......link
Όσο πάει βλέπω η ηλεκτροκίνηση εξελίσσεται με τα χίλια όλο και περισσότερο σε ακριβό γκατζετ πλουσίων... Μπράβο... Πάρε μπαταρία να έχεις μόνιμα μια βαλίτσα 22 κιλών στις αποσκευές και 3000 κόστος. Και γιατί όχι δύο η τρεις; who cares; Λεφτά υπάρχουν.
-
Το να κάνουμε ανακυκλωση του co2 με βιοκαύσιμα και απε για ενέργεια κατά την απόσταξη τους.... Δεν παιζει;
-
@lap said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Το να κάνουμε ανακυκλωση του co2 με βιοκαύσιμα και απε για ενέργεια κατά την απόσταξη τους.... Δεν παιζει;
Ναι ρε,γαμω της ιδέες. Πώς θα πάρει μίζα ο Μιζοτακης με την ανακύκλωση και τα βιοκαύσιμα;;;;
Σπουδάζει παιδί στο Ούσα και ετοιμάζει τον διάδοχο...... έξοδα. -
Ωχ και αυτό το νημα θα γίνει ένα απέραντο τρολάρισμα...
-
Όχι,εντάξει,πάσο!
-
Δεν χρειάζεται να πάρει κανείς τίποτα για να γίνει, εκτός και αν παίρνει μίζες ήδη για το βιοντίζελ στο πετρέλαιο και το οινόπνευμα στην βενζίνη.
Τέλος πάντων, αν το ζητήσει η ΕΕ θα γίνει, οι προδιαγραφές υπάρχουν ήδη, ή θα υπάρξουν σύντομα, κάποιες χώρες έχουν ήδη κάτι παρόμοιο στα καύσιμα τους σε μεγαλύτερο βαθμό.
Από κει και πέρα, κάθε μέρα καταναλώνονται 90 εκατομμύρια βαρέλια αργό πετρέλαιο. Έστω το 1/3 να γίνεται καύσιμα (πιο κοντά στα 2/3 είναι) πως θα βρεθούν τέτοια νούμερα σε βιοκαύσιμα; Εκτός και αν μιλάμε μόνο για Ευρώπη-Αμερική και νομίζουμε ότι θα σωθεί ο κόζμος μόνο με την μείωση της κατανάλωσης από αυτούς.
-
Επανερχόμενος στο θέμα του μεταχειρισμένου ηλεκτρικού, βρήκα τρίτο συνεργείο επισκευαστή μπαταριών στη Θεσσαλονίκη, που αναλαμβάνει πολλά EVs, μεταξύ των οποίων και Leaf που με ενδιαφερει.
Η επισκευή κοστίζει από 1000-4000€ μου είπε αναλόγως της βλάβης των στοιχείων.
Επίσης μπορεί να βρει αυθεντική μεταχειρισμένη με καλή υγεία καθως και να αντικαταστήσει την 24kwh με μοντέλο μπαταριας με μεγαλύτερη χωρητικοτητα.Οι πληροφορίες αυτές φαίνονται στο εύρος τιμών που περίμενα και θεωρώ λογικές.
-
Η λογική πίσω από την αντικατάσταση ορισμένων και μόνο στοιχείων ρίχνει το κοστολόγιο, αλλά δε λύνει το πρόβλημα εκ βάθρων. Συνεχίζεις να έχεις μια μετάχειρη μπαταρία, ορισμένα στοιχεία της οποίας έχουν αρκετά χιλιόμετρα στις πλάτες τους. Μετά από 2 χρόνια τι θα κάνεις; θα ξαναλλάξεις μερικά στοιχεία; και μετά;
-
@clockwork82 said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Επανερχόμενος στο θέμα του μεταχειρισμένου ηλεκτρικού, βρήκα τρίτο συνεργείο επισκευαστή μπαταριών στη Θεσσαλονίκη, που αναλαμβάνει πολλά EVs, μεταξύ των οποίων και Leaf που με ενδιαφερει.
Η επισκευή κοστίζει από 1000-4000€ μου είπε αναλόγως της βλάβης των στοιχείων.
Επίσης μπορεί να βρει αυθεντική μεταχειρισμένη με καλή υγεία καθως και να αντικαταστήσει την 24kwh με μοντέλο μπαταριας με μεγαλύτερη χωρητικοτητα.Οι πληροφορίες αυτές φαίνονται στο εύρος τιμών που περίμενα και θεωρώ λογικές.
Θα το προχωρήσεις? οι τιμές λογικές αλλά οκ υπάρχει εμπειρία σε αυτό τον τομέα, ή απλά ο τύπος μύρισε ψωμάκι και προσπαθεί να μπει κούτσα κούτσα στην αγορά...και όποιον πάρει ο χάρος? αν κάποιος έχει εμπειρία αντίστοιχη πάντως να μας ενημερώσει, σίγουρα παίζει ρόλο και η μακροπρόθεσμη κατάσταση της μπαταρίας μετά την αντικατάσταση.
Και ένα Post για τους φανατικούς Petrolheads, να δω τώρα τι θα πείτε χρονιάρες μέρες για τα ηλεκτρικά...Ιδιοκτήτης Tesla: Προτίμησε να ανατινάξει το αυτοκίνητό του παρά να πληρώσει service $22.000
-
Λεφτά για πεταμα έχει ο τυπος και δεν ξέρει πως να περασει την ώρα του.
-
@dstou said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Η λογική πίσω από την αντικατάσταση ορισμένων και μόνο στοιχείων ρίχνει το κοστολόγιο, αλλά δε λύνει το πρόβλημα εκ βάθρων. Συνεχίζεις να έχεις μια μετάχειρη μπαταρία, ορισμένα στοιχεία της οποίας έχουν αρκετά χιλιόμετρα στις πλάτες τους. Μετά από 2 χρόνια τι θα κάνεις; θα ξαναλλάξεις μερικά στοιχεία; και μετά;
Δεν νομίζω πως η αντικατάσταση στοιχείων θα δώσει μόνο 2 έτη ζωής στο σύνολο.
Σε κάθε περίπτωση θα το συζητήσω με το συνεργείο, να δω τι προτείνουν. Μου είπαν ότι αναλόγως της έκτασης της φθορας θα προτείνουν Επισκευή ή αντικατάσταση, το οποιο μου φαίνεται λογικό.
Θα ζητήσω να μιλησω και με πελάτες τους για εντυπώσεις (αν είναι δυνατό).
Αν έχω ένα όχημα μηδενικών ρύπων και κατανάλωσης με περίπου ένα δεκαχίλιαρο το θεωρώ σημαντικό. Αν μάλιστα αυτό διαρκέσει μια δεκαετία χοντρικά, θα είναι θαύμα.Γενικά το ερευνώ ακόμα το θέμα.
-
Είπες έχεις και νετ μετερινκ.
Θα κινησε τζάμπα..... Αφανταστο πλεονεκτημα.
Θα είσαι ο πρωτος από όλους τουλάχιστον εδώ στο φόρουμ που θα το έχεις κάνει πραγματικότητα.Είμαι υπέρ του προτζεκτ σου. Ψάξτο καλα
-
@clockwork82 said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
@dstou said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Η λογική πίσω από την αντικατάσταση ορισμένων και μόνο στοιχείων ρίχνει το κοστολόγιο, αλλά δε λύνει το πρόβλημα εκ βάθρων. Συνεχίζεις να έχεις μια μετάχειρη μπαταρία, ορισμένα στοιχεία της οποίας έχουν αρκετά χιλιόμετρα στις πλάτες τους. Μετά από 2 χρόνια τι θα κάνεις; θα ξαναλλάξεις μερικά στοιχεία; και μετά;
Δεν νομίζω πως η αντικατάσταση στοιχείων θα δώσει μόνο 2 έτη ζωής στο σύνολο.
Σε κάθε περίπτωση θα το συζητήσω με το συνεργείο, να δω τι προτείνουν. Μου είπαν ότι αναλόγως της έκτασης της φθορας θα προτείνουν Επισκευή ή αντικατάσταση, το οποιο μου φαίνεται λογικό.
Θα ζητήσω να μιλησω και με πελάτες τους για εντυπώσεις (αν είναι δυνατό).
Αν έχω ένα όχημα μηδενικών ρύπων και κατανάλωσης με περίπου ένα δεκαχίλιαρο το θεωρώ σημαντικό. Αν μάλιστα αυτό διαρκέσει μια δεκαετία χοντρικά, θα είναι θαύμα.Γενικά το ερευνώ ακόμα το θέμα.
Όταν η εργοστασιακές μπαταρίες δεν βγάλανε δεκαετία,θα βγάλεις με μερική επισκευή/αντικατάσταση;;;
Εμπειρικά να σου πω ότι σε μια συστοιχία μπαταριών δεν βάζουμε κάποιες καινούργιες γιατί σχεδόν άμεσα πέφτουν στο επίπεδο των παλαιότερων. Είχα βάλει φωτοβολταϊκά για δική μου κατανάλωση και έπρεπε να αλλάξουν όλες ταυτόχρονα. -
@ggab said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
@clockwork82 said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
@dstou said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Η λογική πίσω από την αντικατάσταση ορισμένων και μόνο στοιχείων ρίχνει το κοστολόγιο, αλλά δε λύνει το πρόβλημα εκ βάθρων. Συνεχίζεις να έχεις μια μετάχειρη μπαταρία, ορισμένα στοιχεία της οποίας έχουν αρκετά χιλιόμετρα στις πλάτες τους. Μετά από 2 χρόνια τι θα κάνεις; θα ξαναλλάξεις μερικά στοιχεία; και μετά;
Δεν νομίζω πως η αντικατάσταση στοιχείων θα δώσει μόνο 2 έτη ζωής στο σύνολο.
Σε κάθε περίπτωση θα το συζητήσω με το συνεργείο, να δω τι προτείνουν. Μου είπαν ότι αναλόγως της έκτασης της φθορας θα προτείνουν Επισκευή ή αντικατάσταση, το οποιο μου φαίνεται λογικό.
Θα ζητήσω να μιλησω και με πελάτες τους για εντυπώσεις (αν είναι δυνατό).
Αν έχω ένα όχημα μηδενικών ρύπων και κατανάλωσης με περίπου ένα δεκαχίλιαρο το θεωρώ σημαντικό. Αν μάλιστα αυτό διαρκέσει μια δεκαετία χοντρικά, θα είναι θαύμα.Γενικά το ερευνώ ακόμα το θέμα.
Όταν η εργοστασιακές μπαταρίες δεν βγάλανε δεκαετία,θα βγάλεις με μερική επισκευή/αντικατάσταση;;;
Εμπειρικά να σου πω ότι σε μια συστοιχία μπαταριών δεν βάζουμε κάποιες καινούργιες γιατί σχεδόν άμεσα πέφτουν στο επίπεδο των παλαιότερων. Είχα βάλει φωτοβολταϊκά για δική μου κατανάλωση και έπρεπε να αλλάξουν όλες ταυτόχρονα.Συμφωνώ γενικά. Θα γίνει εκτίμηση της ζωής των στοιχείων και αναλόγως θα προτείνουν λύση. Αν είναι στο τέλος της ζωής τους, προφανώς θα πάμε για νέα μπαταρία (ανακατασκευασμένη/ιμιτασιόν). Ή για μεταχειρισμένη αυθεντική σε πολύ καλή κατάσταση.
-
Πίεσε πολυ για να το παρεις όσο γίνεται πιο φθηνά με επιχείρημα την μπαταρία.
Αν μας διαβάζει αυτός που το πουλαει, για άλλο leaf μιλάμε....
-
Κάτι άλλο τώρα : Νετ μέτερινγκ και τζάμπα δεν συντάσσονται μαζί στην ίδια πρόταση. Συνεπώς το 'πάρε ηλεκτρικό και βάλε και μετά και νετ μετερινγκ για να κινείσαι τζάμπα', είναι υπερβολή του επιπέδου του μαρμαρωμένου βασιλιά που θα ζωντανέψει και θα ξαναπάρουμε την πόλη. Το θέμα είναι πολυπαραγοντικό και εξόχως ανατρεπτικό και δικαιούται δικό του νήμα, μια άλλη φορά ίσως από μένα.αν θέλει κάποιος άλλος να σύρει το χορό, ευχαρίστως βέβαια.
-
@dstou said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Κάτι άλλο τώρα : Νετ μέτερινγκ και τζάμπα δεν συντάσσονται μαζί στην ίδια πρόταση. Συνεπώς το 'πάρε ηλεκτρικό και βάλε και μετά και νετ μετερινγκ για να κινείσαι τζάμπα', είναι υπερβολή του επιπέδου του μαρμαρωμένου βασιλιά που θα ζωντανέψει και θα ξαναπάρουμε την πόλη. Το θέμα είναι πολυπαραγοντικό και εξόχως ανατρεπτικό και δικαιούται δικό του νήμα, μια άλλη φορά ίσως από μένα.αν θέλει κάποιος άλλος να σύρει το χορό, ευχαρίστως βέβαια.
Εχω ήδη ΦΒ στέγης 10ΚW που εγκατέστησα βασει απόφασης επιλεξιμότητας του Εξοικονομώ 2020, με επιδότηση - θεωρητικά 85%, πρακτικά 100% - καθώς και wallbox 11kw σε τριφασική παροχή (παλι επιλέξιμη δαπάνη), οπότε θεωρώ πως ναι, θα ειναι "τζάμπα" η φόρτιση και η κίνηση ενός ηλεκτρικού στην περίπτωση μου, καθώς ουσιαστικά δεν δαπάνησα ούτε ένα ευρώ για ολη την εγκατάσταση ΦΒ, net metering και wallbox.
-
Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης