-
@dimsabas said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Δεν έχεις παρά να κοιτάξεις το τιμολόγιό σου.
Μιλάω για το κόστος στο οποίο θα ανέλθει όταν γίνει mainstream η κατοχή ev και από τον Μπάμπη στο Παγκράτι.
-
Είναι ήδη πάρα πολύ ψηλά. Δεν μπορεί να αυξηθεί σημαντικά. Μην παραβλέπουμε ότι ένα ηλεκτρικό μπορεί να φορτίζει ολονυχτίς από απλή πρίζα σούκο, με κατανάλωση ενέργειας αντίστοιχη άλλων συσκευών (π.χ. αερόθερμο ή τοστιέρα). Σε καθημερινή χρήση, η σούκο είναι υπερεπαρκής, αφού φορτώνει περί τα 150 χιλιόμετρα αυτονομίας (αν κάποιος το αφήσει όλη τη νύχτα).
Οπότε σπάνια θα χρειάζεται να χρησιμοποιηθεί το wallbox ή δημόσιος ταχυφορτιστής.
Αν βέβαια κάποιος ΔΕΝ έχει φόρτιση στο σπίτι, τότε αυτός θα πληρώνει ακριβότερα την ενέργεια. Όχι όμως όπως σήμερα, λογικά θα προκύψουν μηνιαία πακέτα για ιδιοκτήτες που ΔΕΝ έχουν πρίζα στο σπίτι. Αλλιώς, η ΔΕΗ θα συνεχίσει να βλέπει τους φορτιστές της να αραχνιάζουν, όπως γίνεται σήμερα που ζητάει 45 λεπτά για την AC (αργή) φόρτιση. -
@dimsabas said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Είναι ήδη πάρα πολύ ψηλά. Δεν μπορεί να αυξηθεί σημαντικά.
Μακάρι να αποδειχτεί η εκτίμησή σου σωστή.
Προσωπικά διατηρώ επιφυλάξεις βλέποντας την τρομακτική αύξηση που επήλθε χωρίς καν να έχει αυξηθεί η ζήτηση.
Όταν θα αρχίσουν να ζητάνε και τα EV... δεν ξέρω... -
Μην περιμένετε τέτοια γενίκευση της ηλεκτροκίνησης με την σημερινή τεχνολογία/σύνθεση των μπαταριών.
Ήδη ακούγονται και solid state μπαταρίες από κατασκευαστές όπως Toyota, τότε μόνο με λυμένα όλα αυτά τα κύρια προβλήματα που συζητάμε, που ένα 10-20λεπτο (έστω ως τρόπος του λέγειν) θα γεμίζει τη μπαταρία, θα είναι δυνατή η γενίκευση της ηλεκτροκίνησης.Εγώ πάντως "έχω διαχωρίσει τη θέση μου" καθώς βλέπω ως κύριο πρόβλημα στον εκτεταμένο εξηλεκτρισμό την μόνιμη Βουλγαροποίηση της Ελληνικής αγοράς και του επιπέδου διαβίωσης. Και με το επιπλέον συγκριτικό μειονέκτημα της μη φθηνής ηλεκτροπαραγωγής, που αν δεν κάνω λάθος υφίσταται στη Βουλγαρία που εξάγει και ρεύμα.
Σε κάθε περίπτωση μη κρατάτε την ανάσα σας, σε 10-15 χρονάκια που ουσιαστικά θα πωλούνται μόνο ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα και θα αρχίσουν να αποτελούν ουσιαστικό ποσοστό του στόλου, βλέπουμε...
-
kozloduy power...
-
Κάνεις δεν βάζει την τοστιέρα του να καίει όλο το βράδυ.
-
Η ΔΕΗ, αν θεωρήσουμε ότι θέλει, έχει άραγε τη δυνατότητα να διαφοροποιήσει για τους οικιακούς χρήστες, την τιμή της KWh ειδικά για τις συσκευές φόρτισης αυτοκινήτων; (όπως το σκέφτομαι ίσως θέλει δεύτερο μετρητή για αυτό, εκτός αν με κάποιο τρόπο μπορεί να διαχωρίσει την κατανάλωση του σταθμού φόρτισης)
-
Οι σταθμοί φόρτισης δεν θα είναι απλές "μπρίζες", έχουν κυκλώματα και λογισμικό, ακόμη κι από άλλο παροχο να κοστολογήσουν. Αλλά η κιλοβατώρα για φόρτιση μάλλον θα είναι ακριβότερη απ την οικιακή, όταν γενικευθει η ηλεκτροκίνηση.
-
Υπάρχουν ήδη 'έξυπνοι' μετρητές που αντιλαμβάνονται πότε έχεις συνδέσει φορτιστή ιχ στο δίκτυο και αλλάζουν την τιμολόγηση. Όμως πιστεύω ότι η πραγματικότητα θα είναι πολύ πιο ρηχή σε μας. Απλά θα ανέβει γενικώς η τιμή της κιλοβατώρας για όλους, είτε φορτίζουν είτε όχι.
-
Έχω μια απλή ερώτηση σε όσους πιστεύουν ότι η ηλεκτροκίνηση είναι πιο οικολογικη.
Δεν έχουν συνειδητοποιήσει ότι ο εξηλεκτρισμός των αυτοκινήτων θα οδηγήσει σε αύξηση των πυρηνικών εργοστασίων; Και ότι σε κάποιες επίφοβες περιπτώσεις όπως αυτή του Κοζλοντούι οι υπεύθυνοι θα κάνουν τα στραβά μάτια φοβούμενοι την έλλειψη σε ηλεκτρικό ρεύμα;
Δε θέλω να γίνω είρωνας, και συγχωρήστε με αν φαίνομαι έτσι: το να παίρνεις σοβαρές αποφάσεις για την οικολογία δεν είναι το ίδιο με το να κάνεις μια ζωγραφιά στο δημοτικό για την οικολογία. Δεν έχει καμία σχέση με αφελείς φιέστες, δεν έχει καμία σχέση με πολιτικές ιδεολογίες (αφού όλοι στην ίδια Γη κατοικούμε πλούσιοι και φτωχοί) και αν μη τι άλλο, δεν επιδέχεται παιδαριώδεις πειραματισμούς.
Δεν αρνούμαι ότι οι μηχανές εσωτερικής καύσης μολύνουν. Αυτό που φοβάμαι είναι ότι η υπερκατανάλωση ηλεκτρικού ρεύματος θα φέρει την πυρηνική ενέργεια ως μονόδρομο. Και αν γεμίσουμε ηλεκτρικά αυτοκίνητα, τότε δε θα έχουμε την πολυτέλεια να κάνουμε πίσω. -
@alexandros-s said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Έχω μια απλή ερώτηση σε όσους πιστεύουν ότι η ηλεκτροκίνηση είναι πιο οικολογικη.
Προφανώς και δεν είναι πιο οικολογική. Απλά α) μεταφέρουν την μόλυνση σε άλλο μέρος (εκεί που παράγεται η ενέργεια) και δεν μιλάω καν για μπαταρίες και πως παράγονται και β) (και πιο σημαντικό) δημιουργούν νέες "ανάγκες" ώστε ο κόσμος να αγοράσει πιο γρήγορα νεο αυτοκίνητο. Δεν έχει καμία σχέση με την οικολογία η στροφή στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα...καμία όμως!!
-
Καλησπέρα σε όλους. Διάβασα αρκετές σελίδες του thread και παραθέτω τη δική μου οπτική ως προς το γιατί έχω παραγγειλει ενα e-2008.
Είναι ονομαστικά ένα πανάκριβο αυτοκίνητο; Ναι, ασυζητητί. Μπορείς με 10κ παραπάνω να πάρεις μια i4 ή ενα xc40? Επίσης ναι. (Τα τεσλα δε θα τα βάλω στη συζήτηση, έχω μπει σε αρκετά uber, η ποιότητα κατασκευής με αποτρέπει).
Γιατι το συγκεκριμένο pug? Κατ' αρχήν στα μάτια μου είναι πανέμορφο. Η εργονομία του δε με ενοχλεί, κάθε άλλο, η θέση οδήγησης δε μου δημιουργεί κανένα πρόβλημα. Ήθελα αυτό το λίγο παραπάνω χώρο που δίνει απ το 208 σε χώρους.
Γιατι ηλεκτρικό; Θα είναι το δεύτερο αυτοκίνητο της οικογένειας και θα χρησιμοποιείται κατα 95% εντός Αττικής. Θα φορτίζει σε κλειστό γκαράζ, θα με βαζει καθημερινά στο δακτύλιο, θα δώσει για λίγα ακόμα χρόνια λιγότερα εξοδα (τέλη, πάρκιν κτλ). Κυρίως όμως γιατι η οδήγηση του μες στον αστικό ιστό έιναι απολαυστική. Το πέρα δωθε σπίτι-δουλειά-φροντιστήρια κτλ θέλω όσο γίνεται να είναι ήρεμο και αγχολυτικό.
Ξέρω ότι στο χωριό που είναι 160χλμ μακρια θα φτάσω μια χαρά. Αλλά και ξέρω ότι αυθημερον δεν μπορω να γυρίσω καθοτι εκεί θα έχω σούκο. Αν είναι να πληρώσω 0,65 σε ταχυφορτιστή, ας παρω το βενζινοκίνητο να ευχαριστηθω και τα στροφιλίκια.
Το βασικό άγχος της ηλεκτροκίνησης, αυτό της αυτονομίας, απλα δεν υφίσταται στα αυτοκίνητα πόλης. Το άλλο άγχος που αφορά τα προβλήματα που μπορεί να βγουν σε δέκα χρόνια σε οχήματα 2 τόνων είναι όντως ενα στοιχημα που παιρνεις--ανάλογο στοιχημα βέβαια και με το κατα πόσο θα ναι πιο εύκολο να το πουλησεις σε βάθος 8ετιας σε σχέση με ενα υβριδικο.
Με 15-18κ χλμ το χρόνο περίπου, απλή αριθμητική είναι για τον καθένα να δει --με τα σημερινα δεδομενα βεβαιως-- πότε θα κάνει απόσβεση της υψηλής τιμής κτίσης. Και εννοειται δεν εχει κανενα νόημα η φόρτιση στον ΑΒ με 8 φορές πάνω την τιμή.
Όπως με κάθε τι, ο καταναλωτής πρέπει να δει τι απανταέι ένα προιόν στις ανάγκες του. Κάνει ένα shortlist και επιλεγει με το θέλω στο τέλος.
Ούτε θα κράξω έναν τεσλάκια επειδη δε μου αρέσουν, ούτε θα πω ότι πέθανε η βενζίνη. Όλα σχετικά είναι και προσωπικά.
-
Υπάρχει ένα ακόμη άγχος, αυτό της διαδικασίας της συχνής φόρτισης. Διαδικασία η οποία διευκολύνεται αν έχεις δικό σου κλειστό πάρκινγκ, αλλά είναι βαρετή και αγχώδης γιάυτούς που έχουν ανοιχτή πυλωτή ή πρασιά. Ο κίνδυνος βανδαλισμού ή κλοπής πάντα θα ελοχεύει. Μη μιλήσουμε για τα επαναφορτιζόμενα υβρίδια τα οποία θέλουν φόρτιση κάθε μέρα, εκεί είναι μαρτύριο.
Ας μην ξεχνάμε ότι κλειστό πάρκινγκ έχουν ελάχιστοι, και επίσης ελάχιστοι είναι αυτοί που ναι μεν δεν έχουν αλλά μπορούν δε να αποκτήσουν εν ευθέτω στη πορεία. Οπότε θα έχουμε κατόχους ηλεκτρικών ιχ πολλών κατηγοριών, άσχετα με το τι ηλεκτρικό έχουν και πόσο κάνει, αλλά με το τι είδους πρόσβαση σε φόρτιση έχουν. -
Πραγματικά οι επαγγελματίες ταξί έχουν αγκαλιάσει την ηλεκτροκίνηση!
Από τις 18500 αιτήσεις του προγράμματος κινούμαι ηλεκτρικά , που έκλεισε προσωρινά, οι αιτήσεις για ταξί ήταν ...12!
Για ηλεκτρικά αμάξια το 8% ...τα υπόλοιπα ....πατίνια κατά βάση....
https://www.newsauto.gr/news/time-out-gia-to-programma-kinoume-ilektrika/ -
@dstou said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Υπάρχει ένα ακόμη άγχος, αυτό της διαδικασίας της συχνής φόρτισης. Διαδικασία η οποία διευκολύνεται αν έχεις δικό σου κλειστό πάρκινγκ, αλλά είναι βαρετή και αγχώδης γιάυτούς που έχουν ανοιχτή πυλωτή ή πρασιά. Ο κίνδυνος βανδαλισμού ή κλοπής πάντα θα ελοχεύει. Μη μιλήσουμε για τα επαναφορτιζόμενα υβρίδια τα οποία θέλουν φόρτιση κάθε μέρα, εκεί είναι μαρτύριο.
Ας μην ξεχνάμε ότι κλειστό πάρκινγκ έχουν ελάχιστοι, και επίσης ελάχιστοι είναι αυτοί που ναι μεν δεν έχουν αλλά μπορούν δε να αποκτήσουν εν ευθέτω στη πορεία. Οπότε θα έχουμε κατόχους ηλεκτρικών ιχ πολλών κατηγοριών, άσχετα με το τι ηλεκτρικό έχουν και πόσο κάνει, αλλά με το τι είδους πρόσβαση σε φόρτιση έχουν.Η διαδικασία φόρτισης σε ανοικτή πυλωτη δεν είναι βαρετή. Είναι από αδύνατη ως επικίνδυνη , δημιουργεί καυγάδες με τους γείτονες , δολιοφθορά μια φορά μόνο γιατί όταν διαπιστώσει ο κάτοχος το κόστος του βανδαλισμού και την διαδικασία αποκατάστασης μάλλον θα εγκαταλείψει το άθλημα διαφορετικά θα γίνει η χαρά , των πρεζονιων , των μπαχαλακιδων ( που στην καλύτερη θα κατουράνε τα καλωδια και τις πρίζες , όταν θα βαριουνται να τα κόψουν) και των αθίγγανων.
-
@bilchil said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Καλησπέρα σε όλους. Διάβασα αρκετές σελίδες του thread και παραθέτω τη δική μου οπτική ως προς το γιατί έχω παραγγειλει ενα e-2008.
Είναι ονομαστικά ένα πανάκριβο αυτοκίνητο; Ναι, ασυζητητί. Μπορείς με 10κ παραπάνω να πάρεις μια i4 ή ενα xc40? Επίσης ναι. (Τα τεσλα δε θα τα βάλω στη συζήτηση, έχω μπει σε αρκετά uber, η ποιότητα κατασκευής με αποτρέπει).
Γιατι το συγκεκριμένο pug? Κατ' αρχήν στα μάτια μου είναι πανέμορφο. Η εργονομία του δε με ενοχλεί, κάθε άλλο, η θέση οδήγησης δε μου δημιουργεί κανένα πρόβλημα. Ήθελα αυτό το λίγο παραπάνω χώρο που δίνει απ το 208 σε χώρους.
Γιατι ηλεκτρικό; Θα είναι το δεύτερο αυτοκίνητο της οικογένειας και θα χρησιμοποιείται κατα 95% εντός Αττικής. Θα φορτίζει σε κλειστό γκαράζ, θα με βαζει καθημερινά στο δακτύλιο, θα δώσει για λίγα ακόμα χρόνια λιγότερα εξοδα (τέλη, πάρκιν κτλ). Κυρίως όμως γιατι η οδήγηση του μες στον αστικό ιστό έιναι απολαυστική. Το πέρα δωθε σπίτι-δουλειά-φροντιστήρια κτλ θέλω όσο γίνεται να είναι ήρεμο και αγχολυτικό.
Ξέρω ότι στο χωριό που είναι 160χλμ μακρια θα φτάσω μια χαρά. Αλλά και ξέρω ότι αυθημερον δεν μπορω να γυρίσω καθοτι εκεί θα έχω σούκο. Αν είναι να πληρώσω 0,65 σε ταχυφορτιστή, ας παρω το βενζινοκίνητο να ευχαριστηθω και τα στροφιλίκια.
Το βασικό άγχος της ηλεκτροκίνησης, αυτό της αυτονομίας, απλα δεν υφίσταται στα αυτοκίνητα πόλης. Το άλλο άγχος που αφορά τα προβλήματα που μπορεί να βγουν σε δέκα χρόνια σε οχήματα 2 τόνων είναι όντως ενα στοιχημα που παιρνεις--ανάλογο στοιχημα βέβαια και με το κατα πόσο θα ναι πιο εύκολο να το πουλησεις σε βάθος 8ετιας σε σχέση με ενα υβριδικο.
Με 15-18κ χλμ το χρόνο περίπου, απλή αριθμητική είναι για τον καθένα να δει --με τα σημερινα δεδομενα βεβαιως-- πότε θα κάνει απόσβεση της υψηλής τιμής κτίσης. Και εννοειται δεν εχει κανενα νόημα η φόρτιση στον ΑΒ με 8 φορές πάνω την τιμή.
Όπως με κάθε τι, ο καταναλωτής πρέπει να δει τι απανταέι ένα προιόν στις ανάγκες του. Κάνει ένα shortlist και επιλεγει με το θέλω στο τέλος.
Ούτε θα κράξω έναν τεσλάκια επειδη δε μου αρέσουν, ούτε θα πω ότι πέθανε η βενζίνη. Όλα σχετικά είναι και προσωπικά.
Αφού υπήρχαν διαθέσιμα +35Κ για δεύτερο αμάξι για μετακίνηση στην πόλη και φυσικά δικό σου κλειστό πάρκινγκ και αφού θα κίνησε αποκλειστικά εντός πόλης άρα δεν τίθεται θέμα καθημερινής μη επάρκειας μπαταριας έκανες μια χαρά επιλογή!
-
-
Οι τωρινές δυσκολίες είναι μικρότερες των μελλοντικών. Έκανα ένα τσεκ στους λογαριασμούς ΟΚΩ χθες λόγω της αργίας.
Λοιπόν 'έκαψα΄ 2.700 kwh ρεύμα το 2021, 2.100 ημερήσιο και 600 νυκτερινό Γ1Ν της ΔΕΗ. Πρόκειται για σπίτι 108 τ.μ., μεσαία κατασκευή 30 ετών στην Αττική, με καλό ηλιακό, με θέρμανση από φυσικό αέριο, με ελάχιστη χρήση ερκοντίσιο, και που κατοικείται 10 μηνάκια το χρόνο από 4 άτομα, (το καλοκαίρι πάμε στο εξοχικό διότι βρήκαμε προίκα αφάγωτη).
Αν πάρω ένα μέσο ηλεκτρικό ιχ, και κάνω π.χ. 12.000 το χρόνο, και το φορτίζω αποκλειστικά στο σπίτι, θα πάω +3.000 kwh το χρόνο ρεύμα. Αν πάρω και δεύτερο για την πόλη κυρίως και του κάνω π.χ. 6.000χλμ. το χρόνο, θα πάω άλλα +1.500 το χρόνο.
Αν μπω στο Εξοικονομώ κατ' οίκο και βάλω αντλία θερμότητας αέρος νερού σε όλο το σπίτι, καταργώντας το λέβητα αερίου (δεν θα το κάνω, δεν μουρλάθηκα ακόμη, αλλά κάποιοι άλλοι θα τσιμπήσουν σαν τα μελανούρια και θα το κάνουν), θα πάω για πλάκα άλλα π.χ. +3.500 Kwh ρεύμα το χρόνο.
Δηλαδή, σε βάθος 5-10ετίας που μπορούν να υλοποιηθούν λογικά οι μεταβάσεις αυτές, η ετήσιά μου κατανάλωση ρεύματος θεωρητικά μπορεί να ανέβει στις ...10.700 kwh το χρόνο από 2.700 τα τελευταία 30 χρόνια σταθερά (= 4x το αρχικό νούμερο!).
Που θα βρεθεί μέσα σε 10 χρόνια αυτό το τετραπλάσιο ρεύμα για μένα και για μερικές εκατοντάδες χιλιάδες άλλους σαν και μένα που θα αναγκαστούν να αλλάξουν τα ιχ τους και να τα κάνουν ηλεκτρικά και να 'αναβαθμίσουν' με αντλίες θερμότητας τις παλιές οικοδομές τους? Οέο?
Με άλλα λόγια διακρίνω σε όλα τα μέσα, έντυπα και σιτε, μια αφόρητη χαζοχαρουμενίαση για τα ηλεκτρικά και τον νέο κόζμο που έρχεται γρήγορα γρήγορα (εσείς να διαβάζετε σιγά σιγά), και αναρωτιέμαι: πότε θα προλάβουμε να γίνουμε Νορβηγία και πως? -
Αυτά είναι!!! Η BMW είναι σαν θερμικό....τραβάει ψηλά και όσο ανεβαίνουν τα χλμ!!
Youtube Video -
Φωτοβολταικά παντού...
Σε σπίτι 110 τμ που κάνω προσθήκη , μου λέει ο μηχανολόγος για να βγεί απλό Α θέλει 5 τμ ηλιακό για ΖΝΧ.
Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης