-
Καλησπέρα σας.
Ενδιαφέρομαι για αγορά καινούργιου αυτοκινήτου ατμοσφαιρικού.
Οι επιλογές μου είναι: Scoda Fabia, Hyundai i20 ή Bayon, Suzuki Swift.
Λόγω ισχυρότερης δομής & καλύτερων αποτελεσμάτων στα crash test κλείνω προς το Fabia. Έχει & προσφορά στην τιμή μέχρι τέλος Δεκεμβρίου.
Έχει & μεγάλους χώρους σχετικά.
Η χρήση του θα είναι για δεύτερο αυτοκίνητο & θα κινείται στην Αθήνα.
Δε με απασχολούν οι επιδόσεις των ανωτέρω οχημάτων.Παρακαλώ τη γνώμη σας ή αν έχετε κάποια άλλη προτίμηση.
Το μπάτζετ είναι μέχρι 18000 περίπου.Ευχαριστώ!
-
To budget σου είναι αρκετά σφιχτό, από τα παραπάνω θα έλεγα όχι στα κορεάτικα, ναι στο fabia και στο swift...
αλλά για εντός πόλης βάλε ένα μικρό δάνειο και αγόρασε ένα hev όπως το ολοκαίνουριο clio ή το aygox ή το πυραυλοκίνητο mg3.
-
Καλησπέρα,
Ενημερωτικά η σύγκριση μεταξύ του τεστ του 2021 και 2025 δεν είναι βάσιμη.
Διαφορές στα ΠρωτόκολλαŠkoda Fabia (2021): Δοκιμάστηκε με το πρωτόκολλο Euro NCAP v9.1.3, το οποίο αξιολογούσε:
Πρόσκρουση εμπρός και πλευρική
Whiplash
Διάσωση & απεγκλωβισμός
Δεν απαιτούσε κεντρικό αερόσακο ή προηγμένα μέτρα για far-side impactSuzuki Swift (2024/2025): Δοκιμάστηκε με v9.2/v9.3, που εισήγαγαν:
Αυστηρότερες απαιτήσεις για πλευρική πρόσκρουση από την απέναντι πλευρά (far-side)
Έλεγχο αλληλεπίδρασης επιβατών
Μεγαλύτερη βαρύτητα σε post-crash safety και προηγμένα συστήματα συγκράτησης
Τι σημαίνει αυτό για τις βαθμολογίεςΈνα αυτοκίνητο που δοκιμάζεται το 2025 αντιμετωπίζει πιο αυστηρά κριτήρια, άρα ένα χαμηλότερο ποσοστό δεν σημαίνει απαραίτητα ότι είναι λιγότερο ασφαλές από ένα μοντέλο του 2021 — σημαίνει ότι ο πήχης έχει ανέβει.
Παράδειγμα:Fabia: 85% το 2021 ήταν εξαιρετικό για την εποχή.
Swift: 67% το 2024 αντανακλά έλλειψη χαρακτηριστικών που πλέον θεωρούνται βασικά (π.χ. κεντρικός αερόσακος).
Πώς να ερμηνεύσουμεΆμεση σύγκριση είναι παραπλανητική εκτός αν γίνει εξομάλυνση για τις αλλαγές πρωτοκόλλου.
Καλύτερη προσέγγιση: σύγκριση κάθε μοντέλου με τους ανταγωνιστές της ίδιας χρονιάς, όχι μεταξύ διαφορετικών ετών. -
Μετάχειρο Yaris hev στα 15.000 περίπου αν το θέλεις για πόλη.
Αν επιμένεις για καινούριο i20 1.2 ή swift το οποίο είναι λίγο πιο οικονομικό σε καύσιμο. -
Δεν θα προτιμούσα τον ατμοσφαιρικό μικρό κινητήρα ούτε από VW group, ούτε από Stellantis.
Υπερβολικά αργό. Ειδικά αν δεν είσαι μόνος.
Επίσης η κατανάλωση δεν είναι ανάλογα μικρή. -
Γιατί όχι dolphin surf, αλλά δε θέλεις ηλεκτρικό φαντάζομαι. Αλλιώς φρέσκομτχ yaris hev να καις 3λ/100

-
Το ατμοσφαιρικό μοτέρ της vw το mpi που φοράει το fabia είναι αθάνατο. Και το fabia πολύ καλό αυτοκίνητο.
Μειονέκτημα ότι το fabia θα σέρνεται μ' αυτό το μοτέρ. Αλλά για πόλη μάλλον δεν έχει σημασία. Και το swift λογικά θα σέρνεται, παρόμοια ιπποδύναμη έχει νομίζω.
Μόνο πλεονέκτημα του swift ότι θα καίει λιγότερο, σ' όλα τα υπόλοιπα υπερέχει το fabia.
-
Τα προαναφερομενα αυτοκινητα με τα συγκεκριμενα μοτερ ειναι επικίνδυνα αργα.
Μην κοιτας μονο την παθητικη ασφαλεια, οι επιδοσεις παιζουν σημαντικο ρολο στην ενεργητικη ασφαλεια του αυτοκινητου.
Φαντασου να βγεις σε καποια λεωφορο και να θες να αλλαξεις λωριδα κυκλοφοριας. -
Το ποστ του νιπαπανίκ για την αδυναμία σύγκρισης των αποτελεσμάτων των τεστ πρόσκρουσης δύο ευθέως ανταγωνιστικών ιχ, αντανακλά απόλυτα το (εσκεμμένο;) φαλιμέντο του euroncap.
-
@teo-mak said in Αγορά καινούργιου ατμοσφαιρικού.:
Τα προαναφερομενα αυτοκινητα με τα συγκεκριμενα μοτερ ειναι επικίνδυνα αργα.
Μην κοιτας μονο την παθητικη ασφαλεια, οι επιδοσεις παιζουν σημαντικο ρολο στην ενεργητικη ασφαλεια του αυτοκινητου.
Φαντασου να βγεις σε καποια λεωφορο και να θες να αλλαξεις λωριδα κυκλοφοριας.Εχω ζησει με 2 αργα αυτοκίνητα στην Αθηνα στα νιατα μου και απλα γνωριζα που με παιρνει και προσαρμοζομουν. Ισως κα να ηταν ακομα πιο αργα τωρα που το σκεφτομαι.
Εκει που εχεις απολυτο δικιο ειναι σε ταξιδι και ειδικα σε επαρχιακο δικτυο οπου δυσκολευεσαι πολύ να προσπερασεις και μπορει να καταληξει και επικινδυνο.
Σε ταχυτητες πολης δηλαδη μεχρι 70-80χλμ/ωρα δε θα προβληματισει πιστευω.
Νομιζω πως το swift με το mild hybrid θα εχει ενα πλεονεκτημα. Και γενικα θεωρω την καλυτερη επιλογη απο οσα προταθηκαν!
-
@zaxosm said in Αγορά καινούργιου ατμοσφαιρικού.:
@teo-mak said in Αγορά καινούργιου ατμοσφαιρικού.:
Τα προαναφερομενα αυτοκινητα με τα συγκεκριμενα μοτερ ειναι επικίνδυνα αργα.
Μην κοιτας μονο την παθητικη ασφαλεια, οι επιδοσεις παιζουν σημαντικο ρολο στην ενεργητικη ασφαλεια του αυτοκινητου.
Φαντασου να βγεις σε καποια λεωφορο και να θες να αλλαξεις λωριδα κυκλοφοριας.Εχω ζησει με 2 αργα αυτοκίνητα στην Αθηνα στα νιατα μου και απλα γνωριζα που με παιρνει και προσαρμοζομουν. Ισως κα να ηταν ακομα πιο αργα τωρα που το σκεφτομαι.
Εκει που εχεις απολυτο δικιο ειναι σε ταξιδι και ειδικα σε επαρχιακο δικτυο οπου δυσκολευεσαι πολύ να προσπερασεις και μπορει να καταληξει και επικινδυνο.
Σε ταχυτητες πολης δηλαδη μεχρι 70-80χλμ/ωρα δε θα προβληματισει πιστευω.
Νομιζω πως το swift με το mild hybrid θα εχει ενα πλεονεκτημα. Και γενικα θεωρω την καλυτερη επιλογη απο οσα προταθηκαν!
Εχω κανει προσφατο τεστ το swift και απογοητευτηκα.
Μιλαμε ειναι πιο αργο και απο το panda cng που εχω. -
Λαααααπ! που είσαι?
Εδώ γράφονται σημεία και τέρατα! -
@andya3 said in Αγορά καινούργιου ατμοσφαιρικού.:
Το ατμοσφαιρικό μοτέρ της vw το mpi που φοράει το fabia είναι αθάνατο. Και το fabia πολύ καλό αυτοκίνητο.
Αυτό με τα 75-80 άλογα είναι;
(αν ειναι αυτο) Πω πω, δεν εχω οδηγήσει χειρότερο πράγμα ποτέ (polo).
Το γύρισα πίσω άρον άρον*, δεν μπορούσα να το βγάλω καν απο το γκαραζ (εχει μεγαλη ανηφορα, οκ) και σε κάθε φαναρι σε ανηφορα ίδρωνα. Σε ανηφόρες εκλεινα AC.
Παναγία μου άθλιο, οπωσδήποτε να το κανεις τεστ drive σε καμια ανηφόρα (μπορεί να υπερβάλω, να το διαπιστώσεις μόνος σου).*τσαντίστηκα με τα άθλια βενζίνης μικρά και πήγα σε ηλεκτροκίνητα μετά ΑΥΤΟ εφταιγε που με έβαλε στον λάθος δρόμο

edit: απο ότι καταλάβατε απο το πόσες φορές είπα την λέξη "ανηφόρα", μου έχει αφήσει βαθιά τραύματα
. -
@jousis said in Αγορά καινούργιου ατμοσφαιρικού.:
@andya3 said in Αγορά καινούργιου ατμοσφαιρικού.:
Το ατμοσφαιρικό μοτέρ της vw το mpi που φοράει το fabia είναι αθάνατο. Και το fabia πολύ καλό αυτοκίνητο.
Αυτό με τα 75-80 άλογα είναι;
(αν ειναι αυτο) Πω πω, δεν εχω οδηγήσει χειρότερο πράγμα ποτέ (polo).
Το γύρισα πίσω άρον άρον*, δεν μπορούσα να το βγάλω καν απο το γκαραζ (εχει μεγαλη ανηφορα, οκ) και σε κάθε φαναρι σε ανηφορα ίδρωνα. Σε ανηφόρες εκλεινα AC.
Παναγία μου άθλιο, οπωσδήποτε να το κανεις τεστ drive σε καμια ανηφόρα (μπορεί να υπερβάλω, να το διαπιστώσεις μόνος σου).*τσαντίστηκα με τα άθλια βενζίνης μικρά και πήγα σε ηλεκτροκίνητα μετά ΑΥΤΟ εφταιγε που με έβαλε στον λάθος δρόμο

edit: απο ότι καταλάβατε απο το πόσες φορές είπα την λέξη "ανηφόρα", μου έχει αφήσει βαθιά τραύματα
.Μην παίρνεις φόρα, εγώ με τέτοια αυτοκίνητα μεγάλωσα. Δεν υπήρχαν turbo, ούτε ηλεκτρικά να μοιράζουν με το τσουβάλι άλογα που ψοφάνε όταν τα βάζεις να τρέχουν στην εθνική.

Για τη σημερινή εποχή θεωρούνται (και είναι) αδύναμα αυτοκίνητα, αλλά κακομάθαμε λόγω της εξέλιξης της τεχνολογίας.
-
όχι βρε συ, όταν είχες 75 κ 80 αλογα δεν ειχες ενα πολο 1.2τόνους που νομίζει οτι είναι golf.
Συν οτι άσχετα με τα άλογα (που είναι θέμα) η ροπή ήταν κακή και σχετικά ψηλά iirc.Κι εγώ μην νομίζεις, δεν είμαι οπαδός των 500hp/750Nm, μέχρι 150hp είχα πάντα.
edit: δεν θα το έλεγα πάντως επικίνδυνο, απλά κουραστικό.
Αν έχεις τέτοιο αδύναμο δεν κάνεις δύσκολες προσπεράσεις, ανούσιο. Απλά πας πίσω απο το κτελ και μια χαρά (κ αυτό έκανα). -
@jousis said in Αγορά καινούργιου ατμοσφαιρικού.:
(αν ειναι αυτο) Πω πω, δεν εχω οδηγήσει χειρότερο πράγμα ποτέ (polo).
Το γύρισα πίσω άρον άρον*, δεν μπορούσα να το βγάλω καν απο το γκαραζ (εχει μεγαλη ανηφορα, οκ) και σε κάθε φαναρι σε ανηφορα ίδρωνα. Σε ανηφόρες εκλεινα AC.Θα συμφωνήσω απόλυτα.
Η αίσθηση του να πηγαίνεις με 2α σε δρόμο με μικρή ανηφορική κλίση και χαμηλές στροφές και να πρέπει να βάλεις 1η δεν παλεύεται... Έχουμε κακομάθει από τα light turbo, αλλά η εμπειρία μου από Polo mpi 80hp και 208 με 75hp είναι αποκαρδιωτική. Βάλε και τους έξτρα κραδασμούς λόγω 3κιλυνδρου και δένει το γλυκό.Εκτός αν πάρεις απόφαση ότι θα τα οδηγείς ως παλιά ατμοσφαιρικά με πολλές στροφές.
Μόνο για νέο οδηγό θα τα πρότεινα πια.
-
@teo-mak said in Αγορά καινούργιου ατμοσφαιρικού.:
@zaxosm said in Αγορά καινούργιου ατμοσφαιρικού.:
@teo-mak said in Αγορά καινούργιου ατμοσφαιρικού.:
Τα προαναφερομενα αυτοκινητα με τα συγκεκριμενα μοτερ ειναι επικίνδυνα αργα.
Μην κοιτας μονο την παθητικη ασφαλεια, οι επιδοσεις παιζουν σημαντικο ρολο στην ενεργητικη ασφαλεια του αυτοκινητου.
Φαντασου να βγεις σε καποια λεωφορο και να θες να αλλαξεις λωριδα κυκλοφοριας.Εχω ζησει με 2 αργα αυτοκίνητα στην Αθηνα στα νιατα μου και απλα γνωριζα που με παιρνει και προσαρμοζομουν. Ισως κα να ηταν ακομα πιο αργα τωρα που το σκεφτομαι.
Εκει που εχεις απολυτο δικιο ειναι σε ταξιδι και ειδικα σε επαρχιακο δικτυο οπου δυσκολευεσαι πολύ να προσπερασεις και μπορει να καταληξει και επικινδυνο.
Σε ταχυτητες πολης δηλαδη μεχρι 70-80χλμ/ωρα δε θα προβληματισει πιστευω.
Νομιζω πως το swift με το mild hybrid θα εχει ενα πλεονεκτημα. Και γενικα θεωρω την καλυτερη επιλογη απο οσα προταθηκαν!
Εχω κανει προσφατο τεστ το swift και απογοητευτηκα.
Μιλαμε ειναι πιο αργο και απο το panda cng που εχω.Δεν το εχω οδηγησει οποτε δε γνωριζω αλλα στον τυπο αναφερεται ως πολυ ανετο σε αστικες μετακινησεις ελεω mild hybrid. Εκτος ειναι αδυναμο καιβφαινεται με πολυ αραιη 5η. Πχ δινουν 12,5δλ 0-100 και ειναι και αρκετα πιο ελαφρυ απο τα υπολοιπα που αναφερονται.
Θα ηθελα να το οδηγησω και μονο απο περιεργεια τωρα!
-
Άσχημο αλλά είναι μονόδρομος στα ατμοσφαιρικά
Swift -
Εννοείται μόνο swift σε ατμοσφαιρικά, ελαφρύ και η μπαταριουλα σώζει λίγο την κατάσταση.
Τα άλλα είναι μόνο για νοικαρικα σε μικρά κυκλαδονησια.
Αγορά καινούργιου ατμοσφαιρικού.