-
Ιεπ….. μη μου κλέβεις τις ατάκες.
Λαϊκού λυκείου
-
νομιζω οτι μπερδευετε την θεωρια της κινητικης με την πραγματικοτητα. Εχετε στο μυαλο σας τον τοιχο σαν αυτα που καναμε στις ασκησεις φυσικης, σαν κατι ιδεατο που δεν αλλαζει καθολου η κατασταση του, ενω η πραγματικοτητα ειναι ΣΙΓΟΥΡΑ διαφορετικη. Δεν λεω οτι θα σπασει, θα γκρεμιστει ή κατι δραματικο, αλλα ΣΙΓΟΥΡΑ θα απορροφησει ενα κομματι της ενεργειας του οχηματος. Εχετε δει σκηνες ατυχηματος που αυτοκινητα να πεφτουν πανω σε μαντρες και να μην παθαινει τιποτα ο τοιχος; Αν ναι, πασο...
-
@tkin73 said in Chery Forum:
@dettol said in Chery Forum:
@lap said in Chery Forum:
Αυτό που ισχύει στον τοίχο είναι ότι η ορμή του οχήματος θα δημιουργήσει μεγαλύτερη παραμόρφωση στο όχημα διότι ο τοίχος καθώς δεν παραμορφώνεται δεν απορροφά ενέργεια.
Αν όμως είναι σαν αυτούς τους τοίχους στα crash tests που έχουν κάτι σαν ζώνη παραμόρφωσης τότε θα μοιραστεί κατά ένα ποσοστό
Η ταχύτητα όμως λόγω ταυτόσημων συντελεστών παραμένει 50χλμ/ ωρα
Απλή φυσική δημοσίου λαϊκού λυκείου είναι. Δεν είναι ειδικότητα στα crash tests.
οτι και να πεις, δεν με πειθεις οτι η συγκρουση δυο αντιθετα κινουμενων οχηματων με 50χλμ/ω το καθενα ισοδυναμει με συγκρουση ενος οχηματος με 50χλμ/ω σε τοιχο.
Δηλ, δεν υπαρχει τιποτα που να υποστηριζει αυτο.Υπάρχουν λέγεται φυσική λυκείου ...
Νομίζω το εξήγησα αρκετά εκλαϊκευμένα. Καταλαβαίνω ότι η "λογική" αρχικά λέει ότι ο τοίχος είναι χειρότερα όμως όταν βάλεις κάτω την απλή φυσική λυκείου βλέπεις ότι είναι το ίδιο.
Το κλειδί είναι να απομονώνεις την κινητική ενέργεια κάθε οχήματος.
Φυσικά μιλάμε για ιδανική συμμετρική μετωπική τράκα ίδιας μάζας οχημάτων με ίδια ταχύτητα.
Επειδή όμως αυτό είναι μόνο θεωρητικό σενάριο ναι πάντα η τράκα με τοίχο είναι χειρότερη στην πράξη.
Αλλά αν απαντάς μαθηματικά στο πρόβλημα η σωστή απάντηση είναι αυτή που δόθηκε. -
Dettol
Δύο είναι τα πιθανά ενδεχόμενα.
-
Ο τοιχος να ναι άκαμπτος οπότε όλη την κινητική ενέργεια του οχήματος θα την απορροφήσει το ίδιο το αυτοκίνητο, μέσα από τις ζώνες παραμόρφωσης του αμαξώματος του.
-
Ο τοίχος να απορροφήσει κατά ένα ποσοστό την κινητική ενέργεια καταρρέοντας, οπότε αυτή θα μοιραστεί μεταξύ αυτοκινήτου και τοίχου στον βαθμό εκείνο που ο τοίχος θα την απορροφά
-
-
@dettol said in Chery Forum:
νομιζω οτι μπερδευεται την θεωρια της κινητικης με την πραγματικοτητα. Εχετε στο μυαλο σας τον τοιχο σαν αυτα που καναμε στις ασκησεις φυσικης, σαν κατι ιδεατο που δεν αλλαζει καθολου η κατασταση του, ενω η πραγματικοτητα ειναι ΣΙΓΟΥΡΑ διαφορετικη. Δεν λεω οτι θα σπασει, θα γκρεμιστει ή κατι δραματικο, αλλα ΣΙΓΟΥΡΑ θα απορροφησει ενα κομματι της ενεργειας του οχηματος. Εχετε δει σκηνες ατυχηματος που αυτοκινητα να πεφτουν πανω σε μαντρες και να μην παθαινει τιποτα ο τοιχος; Αν ναι, πασο...
Εντάξει νομίζω ότι σου απάντησα!
Οι ιδανικές συνθήκες είναι μόνο στον πίνακα και στο τετράδιο.
Αλλά το να λες ότι δεν ισχύει αυτό που είπα δείχνει άγνοια στοιχειωδών κανόνων φυσικής και βασικών μαθηματικών σχολείου τώρα για το ..ΕΜΠ τι να πω... περνάνε τα χρόνια και ξεχναμε και τα βασικά...
Ρώτα έναν φυσικό ή μαθηματικό γυμνασίου/λυκείου θα στο απαντήσει αμέσως. -
@red_monster said in Chery Forum:
"το σύστημα κόβει τη παροχή πρόωσης"
Ρε συ τώρα, είσαι στα σιγουρα μηχανολόγος μηχανικός, αριστούχος με υποτροφίες στο ΕΜΠ και επιτυχίες και άλλα τέτοια που μας λες
https://en.wikipedia.org/wiki/Propulsion
Τι να πω;;
-
@dettol said in Chery Forum:
νομιζω οτι μπερδευεται την θεωρια της κινητικης με την πραγματικοτητα. Εχετε στο μυαλο σας τον τοιχο σαν αυτα που καναμε στις ασκησεις φυσικης, σαν κατι ιδεατο που δεν αλλαζει καθολου η κατασταση του, ενω η πραγματικοτητα ειναι ΣΙΓΟΥΡΑ διαφορετικη. Δεν λεω οτι θα σπασει, θα γκρεμιστει ή κατι δραματικο, αλλα ΣΙΓΟΥΡΑ θα απορροφησει ενα κομματι της ενεργειας του οχηματος. Εχετε δει σκηνες ατυχηματος που αυτοκινητα να πεφτουν πανω σε μαντρες και να μην παθαινει τιποτα ο τοιχος; Αν ναι, πασο...
Αν θες να μιλήσουμε για πραγματικότητα κανένας τοίχος δεν επιστρέφει όλη την κινητική ενέργεια του οχήματος, πράγματι απορροφά ένα μέρος ανάλογα τα χαρακτηριστικά του αλλά επίσης δεν υπάρχει και καμία σύγκρουση που είναι απόλυτα συμμετρική και με απόλυτα ίδιο βάρος οχημάτων αν θεωρήσουμε την ταχύτητα απολύτως ίδια.
Το μικρότερης κινητικής ενέργειας όχημα θα πάρει την ενέργεια μέχρι να γίνει ισοζύγιο και αυτή είναι μια παράμετρος τα υπόλοιπα φεύγουν από φυσική λυκείου και πάμε σε στατική και δυναμική α έτους Πολυτεχνείου. -
Το σημαντικό είναι να μην έχουμε την λανθασμένη αντίληψη ότι δύο όμοια οχήματα που συγκρούονται μετωπικά με 50kph παραλαμβάνουν αντίστοιχες δυνάμεις σύγκρουσης 100kph με σταθερό εμπόδιο. Υπάρχει αυτή η λανθασμένη αντίληψη που βέβαια δεν ισχύει, καθώς οι δυνάμεις που αναπτύσσονται είναι πολύ κοντά σε αυτές σύγκρουσης σε σταθερό εμπόδιο με 50kph.
-
@ataim said in Chery Forum:
Το σημαντικό είναι να μην έχουμε την λανθασμένη αντίληψη ότι δύο όμοια οχήματα που συγκρούονται μετωπικά με 50kph παραλαμβάνουν αντίστοιχες δυνάμεις σύγκρουσης 100kph με σταθερό εμπόδιο. Υπάρχει αυτή η λανθασμένη αντίληψη που βέβαια δεν ισχύει, καθώς οι δυνάμεις που αναπτύσσονται είναι πολύ κοντά σε αυτές σύγκρουσης σε σταθερό εμπόδιο με 50kph.
Αυτό τόνισα από την αρχή αλλά μετά πιάσαμε το ...μάθημα με τον τοίχο και χάθηκε το νόημα...
-
Να βάλουμε και ένα άλλο σενάριο, πραγματικό, από φίλο πωλητή που τράκαρε σε επαρχιακό δρόμο στην δυτική Μακεδονία.
Με ολοκαίνουργιο ΠΕΖΩ 208 σε επαρχιακό δρόμο, με ταχύτητα περίπου 70 km/h συγκρούστηκε μετωπικά με παλιό FORD FOCUS 20ετιας.
Το ΠΕΖΩ φρέναρε μόνο του όταν αντιλήφθηκε το ford που ερχόταν επάνω του, με αποτέλεσμα το ΠΕΖΩ να πάει για απόσυρση ενώ το FORD που έπεσε αφρενάριστο, να πάθει λίγες ζημιές αναλογικά.
Ο φίλος τραυματίστηκε στα πόδια.
-
@ektoras said in Chery Forum:
Να βάλουμε και ένα άλλο σενάριο, πραγματικό, από φίλο πωλητή που τράκαρε σε επαρχιακό δρόμο στην δυτική Μακεδονία.
Με ολοκαίνουργιο ΠΕΖΩ 208 σε επαρχιακό δρόμο, με ταχύτητα περίπου 70 km/h συγκρούστηκε μετωπικά με παλιό FORD FOCUS 20ετιας.
Το ΠΕΖΩ φρέναρε μόνο του όταν αντιλήφθηκε το ford που ερχόταν επάνω του, με αποτέλεσμα το ΠΕΖΩ να πάει για απόσυρση ενώ το FORD που έπεσε αφρενάριστο, να πάθει λίγες ζημιές αναλογικά.
Ο φίλος τραυματίστηκε στα πόδια.
Πολύ σωστή παρατήρηση!
Το νέο ελαφρύτερο 208 που φρενάρε μείωσε δραματικά την κινητική του ενέργεια και απορρόφησε όλα τα joule του αφρεναριστου βαρύτερου φοκους... -
Άρα πατάμε γκάζι σε περίπτωση μετωπικής;
-
@dg79 said in Chery Forum:
Άρα πατάμε γκάζι σε περίπτωση μετωπικής;
Τελικά τον αποζημίωσε τουλάχιστον; -
@ektoras said in Chery Forum:
Να βάλουμε και ένα άλλο σενάριο, πραγματικό, από φίλο πωλητή που τράκαρε σε επαρχιακό δρόμο στην δυτική Μακεδονία.
Με ολοκαίνουργιο ΠΕΖΩ 208 σε επαρχιακό δρόμο, με ταχύτητα περίπου 70 km/h συγκρούστηκε μετωπικά με παλιό FORD FOCUS 20ετιας.
Το ΠΕΖΩ φρέναρε μόνο του όταν αντιλήφθηκε το ford που ερχόταν επάνω του, με αποτέλεσμα το ΠΕΖΩ να πάει για απόσυρση ενώ το FORD που έπεσε αφρενάριστο, να πάθει λίγες ζημιές αναλογικά.
Ο φίλος τραυματίστηκε στα πόδια.
Αν το πεζω δεν ειχε φρεναρει θα ειχε παθει μικροτερη ζημια? Δεν το νομιζω.
Ο δρομος εχει διαφορετικες συνθηκες απο τα κρας τεστ, τα σημεια που ηρθαν σε επαφη τα 2 αυτοκινητα, οι ταχυτητες τους, το βαρος τους.
Ενα ερωτημα ακομα, ιδια παραμορφωση θα εχει μια συγκρουση ενος αυτοκινητου στο πεδιο δοκιμων που η θερμοκρασια του μηχανοστασιου ειναι η ατμοσφαιρικη συνηθως 25-30 βαθμους ή διαφορετικη (στα θερμικα) που οταν δουλευει η μηχανη μπορει να εχει και 150-180 βαθμους? -
@savas89 said in Chery Forum:
@dg79 said in Chery Forum:
Άρα πατάμε γκάζι σε περίπτωση μετωπικής;
Τελικά τον αποζημίωσε τουλάχιστον;Υπάλληλος φαρμακευτικής είναι, τον πλήρωσε η ιδιωτική ασφαλιστική της φαρμακευτικής, αλλά για το ατύχημα θα γίνει δικαστήριο, όταν γίνει, όποτε γίνει και όπου γίνει, Ελλαδάρα.
-
@ilias-a said in Chery Forum:
@ektoras said in Chery Forum:
Να βάλουμε και ένα άλλο σενάριο, πραγματικό, από φίλο πωλητή που τράκαρε σε επαρχιακό δρόμο στην δυτική Μακεδονία.
Με ολοκαίνουργιο ΠΕΖΩ 208 σε επαρχιακό δρόμο, με ταχύτητα περίπου 70 km/h συγκρούστηκε μετωπικά με παλιό FORD FOCUS 20ετιας.
Το ΠΕΖΩ φρέναρε μόνο του όταν αντιλήφθηκε το ford που ερχόταν επάνω του, με αποτέλεσμα το ΠΕΖΩ να πάει για απόσυρση ενώ το FORD που έπεσε αφρενάριστο, να πάθει λίγες ζημιές αναλογικά.
Ο φίλος τραυματίστηκε στα πόδια.
Αν το πεζω δεν ειχε φρεναρει θα ειχε παθει μικροτερη ζημια? Δεν το νομιζω.
Ο δρομος εχει διαφορετικες συνθηκες απο τα κρας τεστ, τα σημεια που ηρθαν σε επαφη τα 2 αυτοκινητα, οι ταχυτητες τους, το βαρος τους.
Ενα ερωτημα ακομα, ιδια παραμορφωση θα εχει μια συγκρουση ενος αυτοκινητου στο πεδιο δοκιμων που η θερμοκρασια του μηχανοστασιου ειναι η ατμοσφαιρικη συνηθως 25-30 βαθμους ή διαφορετικη (στα θερμικα) που οταν δουλευει η μηχανη μπορει να εχει και 150-180 βαθμους?Σχεδόν πάντα το φρενάρισμα μειώνει σημαντικά τις ζημιές σε όλα τα σενάρια. Το χειρότερο σενάριο είναι να πάνε και τα δυο αφρεναριστα.
Το επόμενο χειρότερο είναι να φρενάρει το ένα και το επόμενο να ακινητοποιηθεί το ένα.
Φυσικά υπάρχουν άπειρα σενάρια.
Αλλά το ότι φρενάρε το 208 μείωσε σίγουρα τις ζημιές του σε σχέση με το αν πήγαινε αφρεναριστο.
Άρα πάντα πατάμε φρένο !
Μην ξεχνάμε είπαμε 1/2 Χ μάζα Χ ταχύτητα στο τετράγωνο! Δλδ η ταχύτητα είναι το πιο κρίσιμο μέγεθος στην κινητική ενέργεια του οχήματος.
Σχετικά με τις θερμοκρασίες τα σύγχρονα αμάξια είναι κατασκευασμένα από χάλυβα υψηλής αντοχής.
Θερμοκρασία 150-180 δεν χάνει ο χάλυβας σημαντικά την αντοχή του.
Μόνο πάνω από 400-500 βαθμούς οι ιδιότητες πέφτουν δραματικά.
Άρα πρακτικά είτε στο εργαστήριο είτε στον δρόμο τα ίδια είναι τα αποτελέσματα... -
@tkin73 said in Chery Forum:
Θερμοκρασία 150-180 δεν χάνει ο χάλυβας σημαντικά την αντοχή του.
Σημαντικα οχι αλλα περναει σε διαφορετικο φασμα.
-
@ilias-a said in Chery Forum:
@tkin73 said in Chery Forum:
Θερμοκρασία 150-180 δεν χάνει ο χάλυβας σημαντικά την αντοχή του.
Σημαντικα οχι αλλα περναει σε διαφορετικο φασμα.
Όχι δεν παίζει ιδιαίτερο ρόλο όσο μένει σε αυτές τις θερμοκρασίες.
Μέχρι 200 βαθμούς παραμένει πάνω από το 95% της αρχικής αντοχής.
Από τους 300 και πάνω πέφτει στο 80% και στους 400 πάει 60% .
Δλδ η ουσιαστική αποδυνάμωση ξεκινά πάνω από τους 300.
Λοιπόν μετά την στατική και δυναμική περάσαμε τώρα περάσαμε και στο 2ο έτος Πολυτεχνείου στην αντοχή υλικών!
Μας μένει μόνο δομική ανάλυση και μηχανική κατασκευών και το πήραμε το πτυχιακι στους μηχανολόγους (λέμε τώρα μας λείπουν ακόμα καμιά 65 μαθήματα)... -
Γράψου στη Δ.Α.Π
-
200 βαθμούς θα έχει ξέρω ‘γώ το χταπόδι της εξάτμισης, οι ζώνες παραμόρφωσης του αμαξώματος μαζί με τον αερα που θα τις ψύχει καθώς κινείται θα ισοδυναμούν με σχεδόν την θερμοκρασία περιβάλλοντος.
Δηλαδή καμία ουσιαστική διαφορά από τα τεστς
Chery Forum