-
@criuser said in Peugeot 3008 (2024):
Η καδένα στα μαζούτ ήταν λάθος διατομής που αλλάζει εύκολα όχι λάθος σχεδιασμού σαν τον ιμάντα στο λάδι.
Για το Γιαρις που έλειπαν κολλήσεις το ξέρουμε όλοι.
Και η επιλογή λάθος διατομής στην καδένα, λάθος σχεδιασμού ήταν κρίου!!!
-
@nickthetrib said in Peugeot 3008 (2024):
@criuser said in Peugeot 3008 (2024):
Η καδένα στα μαζούτ ήταν λάθος διατομής που αλλάζει εύκολα όχι λάθος σχεδιασμού σαν τον ιμάντα στο λάδι.
Για το Γιαρις που έλειπαν κολλήσεις το ξέρουμε όλοι.
Και η επιλογή λάθος διατομής στην καδένα, λάθος σχεδιασμού ήταν κρίου!!!
Οχι βέβαια. Ο σχεδιασμός ήταν η τοποθέτηση της καδένας, αντί για κάτι άλλο. Η επιλογή της διατομής της καδένας, δεν είναι λάθος σχεδιασμού, αλλά λάθος υπολογισμών φορτίσεων.
Δηλαδή είναι σχεδιασμός αν το κτίριο θα έχει φέροντα οργανισμό από οπλισμένο σκυρόδεμα ή μεταλλικό σκελετό.
Αν υπολογίσω λάθος τις φορτίσεις και διαλέξω μικρότερες διατομές στο σίδερο από τις απαιτούμενες, είναι λάθος υπολογισμός, όχι λάθος σχεδιασμός.
Ετσι απλά για να το κάνω κατανοητό.
-
Δεν το σώζεις άστο καλύτερα!!!
Το ότι υπολογίζεται κάτι λάθος και με βάση αυτόν τον υπολογισμό επιλέγεται κάτι λάθος, λάθος στον σχεδιασμό του είναι!!!
Έχει γίνει λάθος στον σχεδιασμό των φορτίσεων!
Όπως ανέφερες παραπάνω λάθος έκανε και η τούοτα λάθος στον υπολογισμό για την απορροή των λαδιών στον 1.33 και αντί για 8 οπές έκανε 4 στα κυλινδροπίστονα!!
Εκεί δεν δυσκολεύτηκες να το χαρακτηρίσεις σαν λάθος στον σχεδιασμό!!! -
Δεν το ανέφερα ως λάθος στον σχεδιασμό για το τογιότα.
Το ανέφερα ως προβληματικό κινητήρα επειδή έχει και θέμα δικό του εδώ μέσα.Γενικά δεν το έχω με την μηχανολογία, οπότε γενικά πράγματα γράφω.
-
Ο υπολογισμός αποτελεί υποσύνολο του σχεδιασμού sorry…
-
@criuser said in Peugeot 3008 (2024):
@nickthetrib said in Peugeot 3008 (2024):
@criuser said in Peugeot 3008 (2024):
Η καδένα στα μαζούτ ήταν λάθος διατομής που αλλάζει εύκολα όχι λάθος σχεδιασμού σαν τον ιμάντα στο λάδι.
Για το Γιαρις που έλειπαν κολλήσεις το ξέρουμε όλοι.
Και η επιλογή λάθος διατομής στην καδένα, λάθος σχεδιασμού ήταν κρίου!!!
Οχι βέβαια. Ο σχεδιασμός ήταν η τοποθέτηση της καδένας, αντί για κάτι άλλο. Η επιλογή της διατομής της καδένας, δεν είναι λάθος σχεδιασμού, αλλά λάθος υπολογισμών φορτίσεων.
Δηλαδή είναι σχεδιασμός αν το κτίριο θα έχει φέροντα οργανισμό από οπλισμένο σκυρόδεμα ή μεταλλικό σκελετό.
Αν υπολογίσω λάθος τις φορτίσεις και διαλέξω μικρότερες διατομές στο σίδερο από τις απαιτούμενες, είναι λάθος υπολογισμός, όχι λάθος σχεδιασμός.
Ετσι απλά για να το κάνω κατανοητό.
Θεωρω οτι δεν ηταν λαθος αλλα εσκεμμενο προβλημα, δηλαδη δεν επιαναν το πρωτοκολλο των ρυπων στην αρχικη εφαρμογη τους και μειωνοντας το βαρος της καδενας και των γραναζιων ηρθαν μεσα στα ορια, μικροτερο κοστος μια υπολογισμενη εκ των υστερων ανακληση παρα να καθυστερισει να βγει το μοντελο στην αγορα. Χωρια που με την εκ των υστερων παρεμβαση δεν υποχρεουνται σε νεα ομολογκασιον συμμορφωσης ρυπων.
-
@criuser said in Peugeot 3008 (2024):
Για το Γιαρις που έλειπαν κολλήσεις το ξέρουμε όλοι.
Μια κόλληση έλειπε στην 5η πόρτα, δεν ειναι ούτε σασί, ούτε δομικό ούτε τίποτα και δεν επηρρέαζε κάτι πέρα από ένα θόρυβο που έκανε. Δομικό ειναι της bmw που έλειπαν στην κολώνα. Στα Στελλάντια ειναι μηχανικό και απλά δεν ξέρεις που και πότε θα μείνεις καραβοφάναρο.
-
@jamesd said in Peugeot 3008 (2024):
Ο υπολογισμός αποτελεί υποσύνολο του σχεδιασμού sorry…
Για να σας το κάνω πιο λιανά, να το πάμε στις οικοδομές που όλοι καταλαβαίνετε.
Ο σχεδιασμός του κτιρίου είναι θέμα της αρχιτεκτονικής μελέτης.
Σε αυτήν περιλαμβάνεται και ο τρόπος κατασκευής του φέροντος οργανισμού και οι ανοχές στις διατομές που δεν θα επηρεάσουν τον σχεδιασμό. Δηλαδή στην αρχιτεκτονική η μελέτη προβλέπεται η θέση των υποστυλωμάτων και των δοκαριών, όπως και τα ύψη των πλακών, ώστε να ξέρουμε ότι αυτά δεν εμποδίζουν ανοίγματα, ή το ελεύθερο ύψος ή δεν είναι σε άκυρα σημεία.
Εκεί τελειώνει ο σχεδιασμός και έρχεται η στατική μελέτη, η οποία επιλύει τον φορέα και βάσει των αποτελεσμάτων ορίζει τις διατομές των υποστυλωμάτων, δοκών, πλακών και του σιδερένιου οπλισμού. Αν οι διατομές υπερβαίνουν τα όρια που έχει ορίσει η αρχιτεκτονική μελέτη, μετά γίνεται σύσκεψη μεταξύ των μελετητών ώστε να βρεθεί η καλύτερη λύση στον σχεδιασμό των διατομών των στοιχείων μπετού.
Αν όμως ο σιδερένιος οπλισμός που θα επιλεγεί μέσα στα στοιχεία μπετού δεν είναι επαρκής, δεν είναι θέμα σχεδιασμού του κτιρίου, αλλά λανθασμένων υπολογισμών της στατικής μελέτης.
Η αρχιτεκτονική μελέτη προβλέπει και για τα μηχανολογικά και τα υδραυλικά. Τα σημεία και τις μέγιστες συνολικές διαστάσεις των κατακόρυφων και οριζόντων περασμάτων και τον τρόπο κάλυψης τους, όχι βέβαια τις διατομές των σωλήνων που είναι δουλειά του μηχανολόγου.
Το γεγονός ότι η στατική και η Μ-Η μελέτη είναι υποσύνολο των συνολικών μελετών, δεν σημαίνει ότι είναι υποσύνολο του σχεδιασμού.
-
@ilias-a said in Peugeot 3008 (2024):
@criuser said in Peugeot 3008 (2024):
@nickthetrib said in Peugeot 3008 (2024):
@criuser said in Peugeot 3008 (2024):
Η καδένα στα μαζούτ ήταν λάθος διατομής που αλλάζει εύκολα όχι λάθος σχεδιασμού σαν τον ιμάντα στο λάδι.
Για το Γιαρις που έλειπαν κολλήσεις το ξέρουμε όλοι.
Και η επιλογή λάθος διατομής στην καδένα, λάθος σχεδιασμού ήταν κρίου!!!
Οχι βέβαια. Ο σχεδιασμός ήταν η τοποθέτηση της καδένας, αντί για κάτι άλλο. Η επιλογή της διατομής της καδένας, δεν είναι λάθος σχεδιασμού, αλλά λάθος υπολογισμών φορτίσεων.
Δηλαδή είναι σχεδιασμός αν το κτίριο θα έχει φέροντα οργανισμό από οπλισμένο σκυρόδεμα ή μεταλλικό σκελετό.
Αν υπολογίσω λάθος τις φορτίσεις και διαλέξω μικρότερες διατομές στο σίδερο από τις απαιτούμενες, είναι λάθος υπολογισμός, όχι λάθος σχεδιασμός.
Ετσι απλά για να το κάνω κατανοητό.
Θεωρω οτι δεν ηταν λαθος αλλα εσκεμμενο προβλημα, δηλαδη δεν επιαναν το πρωτοκολλο των ρυπων στην αρχικη εφαρμογη τους και μειωνοντας το βαρος της καδενας και των γραναζιων ηρθαν μεσα στα ορια, μικροτερο κοστος μια υπολογισμενη εκ των υστερων ανακληση παρα να καθυστερισει να βγει το μοντελο στην αγορα. Χωρια που με την εκ των υστερων παρεμβαση δεν υποχρεουνται σε νεα ομολογκασιον συμμορφωσης ρυπων.
Πόση είναι η διαφορά βάρους της 7 χιλ καδένας από αυτήν των 8 χιλ και των γραναζιών, που θα επηρέαζε το βάρος του αυτοκινήτου, ή έστω του κινητήρα και τους ρύπους ?
-
@criuser said in Peugeot 3008 (2024):
@ilias-a said in Peugeot 3008 (2024):
@criuser said in Peugeot 3008 (2024):
@nickthetrib said in Peugeot 3008 (2024):
@criuser said in Peugeot 3008 (2024):
Η καδένα στα μαζούτ ήταν λάθος διατομής που αλλάζει εύκολα όχι λάθος σχεδιασμού σαν τον ιμάντα στο λάδι.
Για το Γιαρις που έλειπαν κολλήσεις το ξέρουμε όλοι.
Και η επιλογή λάθος διατομής στην καδένα, λάθος σχεδιασμού ήταν κρίου!!!
Οχι βέβαια. Ο σχεδιασμός ήταν η τοποθέτηση της καδένας, αντί για κάτι άλλο. Η επιλογή της διατομής της καδένας, δεν είναι λάθος σχεδιασμού, αλλά λάθος υπολογισμών φορτίσεων.
Δηλαδή είναι σχεδιασμός αν το κτίριο θα έχει φέροντα οργανισμό από οπλισμένο σκυρόδεμα ή μεταλλικό σκελετό.
Αν υπολογίσω λάθος τις φορτίσεις και διαλέξω μικρότερες διατομές στο σίδερο από τις απαιτούμενες, είναι λάθος υπολογισμός, όχι λάθος σχεδιασμός.
Ετσι απλά για να το κάνω κατανοητό.
Θεωρω οτι δεν ηταν λαθος αλλα εσκεμμενο προβλημα, δηλαδη δεν επιαναν το πρωτοκολλο των ρυπων στην αρχικη εφαρμογη τους και μειωνοντας το βαρος της καδενας και των γραναζιων ηρθαν μεσα στα ορια, μικροτερο κοστος μια υπολογισμενη εκ των υστερων ανακληση παρα να καθυστερισει να βγει το μοντελο στην αγορα. Χωρια που με την εκ των υστερων παρεμβαση δεν υποχρεουνται σε νεα ομολογκασιον συμμορφωσης ρυπων.
Πόση είναι η διαφορά βάρους της 7 χιλ καδένας από αυτήν των 8 χιλ και των γραναζιών, που θα επηρέαζε το βάρος του αυτοκινήτου, ή έστω του κινητήρα και τους ρύπους ?
Και 300 γραμμαρια να ειναι η διαφορα βαρους σε εξαρτημα του κινητηρα ειναι μετρησιμη, σκεψου οτι τοποθετουνε αντλιες λαδιου και νερου χαμηλης ροης με την κλασικη μηχανικη κινηση απο τον στροφαλο και στα φορτια τις βοηθανε με εξτρα ηλεκτρικες για τον ιδιο λογο (ρυποι).
Στα αυτοκινητα (φανταζομαι και στον οπλισμο του κτιριου κατι αντιστοιχο θα υπαρχει) τα παντα εχουν συντελεστη ασφαλειας 1,7, οποτε ειναι πραγματικα αδυνατο να πεσουν τοσο εξω οι υπολογισμοι αντοχης του υλικου. -
@criuser said in Peugeot 3008 (2024):
@jamesd said in Peugeot 3008 (2024):
Ο υπολογισμός αποτελεί υποσύνολο του σχεδιασμού sorry…
Για να σας το κάνω πιο λιανά, να το πάμε στις οικοδομές που όλοι καταλαβαίνετε.
Ο σχεδιασμός του κτιρίου είναι θέμα της αρχιτεκτονικής μελέτης.
Σε αυτήν περιλαμβάνεται και ο τρόπος κατασκευής του φέροντος οργανισμού και οι ανοχές στις διατομές που δεν θα επηρεάσουν τον σχεδιασμό. Δηλαδή στην αρχιτεκτονική η μελέτη προβλέπεται η θέση των υποστυλωμάτων και των δοκαριών, όπως και τα ύψη των πλακών, ώστε να ξέρουμε ότι αυτά δεν εμποδίζουν ανοίγματα, ή το ελεύθερο ύψος ή δεν είναι σε άκυρα σημεία.
Εκεί τελειώνει ο σχεδιασμός και έρχεται η στατική μελέτη, η οποία επιλύει τον φορέα και βάσει των αποτελεσμάτων ορίζει τις διατομές των υποστυλωμάτων, δοκών, πλακών και του σιδερένιου οπλισμού. Αν οι διατομές υπερβαίνουν τα όρια που έχει ορίσει η αρχιτεκτονική μελέτη, μετά γίνεται σύσκεψη μεταξύ των μελετητών ώστε να βρεθεί η καλύτερη λύση στον σχεδιασμό των διατομών των στοιχείων μπετού.
Αν όμως ο σιδερένιος οπλισμός που θα επιλεγεί μέσα στα στοιχεία μπετού δεν είναι επαρκής, δεν είναι θέμα σχεδιασμού του κτιρίου, αλλά λανθασμένων υπολογισμών της στατικής μελέτης.
Η αρχιτεκτονική μελέτη προβλέπει και για τα μηχανολογικά και τα υδραυλικά. Τα σημεία και τις μέγιστες συνολικές διαστάσεις των κατακόρυφων και οριζόντων περασμάτων και τον τρόπο κάλυψης τους, όχι βέβαια τις διατομές των σωλήνων που είναι δουλειά του μηχανολόγου.
Το γεγονός ότι η στατική και η Μ-Η μελέτη είναι υποσύνολο των συνολικών μελετών, δεν σημαίνει ότι είναι υποσύνολο του σχεδιασμού.
Αν η καδένα σε έναν κινητήρα σπάσει γιατί ο υπολογισμός αντοχής ήταν λάθος, δεν πας στο συνεργείο να πεις «φταίει ο υπολογισμός» – λες «το ’χουν σχεδιάσει λάθος». Κανένας δεν συγχωρεί τον μηχανικό λέγοντας «είχε καλό σχεδιασμό, απλώς οι υπολογισμοί του ήταν τραγικοί».
Ο υπολογισμός δεν είναι κάτι εξωτερικό του σχεδιασμού – είναι η ουσία του. Αν αποτύχει, τότε αποτυχαίνει ολόκληρο το σχέδιο. Ό,τι δεν δουλεύει στην πράξη, είναι λάθος σχεδιασμένο – τέλος.
Άρα ναι, αν η καδένα δεν αντέχει, είναι θέμα σχεδιασμού. Ο υπολογισμός ήταν απλώς το εργαλείο που απέτυχε να εξυπηρετήσει τον σωστό σχεδιασμό. Όπως δεν φταιει το μολύβι όταν γίνει λάθος σε ένα σχέδιο, έτσι δεν φταίει μόνο ο «υπολογισμός». Φταίει ολόκληρος ο μηχανισμός σκέψης που λέγεται “σχεδιασμός”.
-
@criuser said in Peugeot 3008 (2024):
@ilias-a said in Peugeot 3008 (2024):
@criuser said in Peugeot 3008 (2024):
@nickthetrib said in Peugeot 3008 (2024):
@criuser said in Peugeot 3008 (2024):
Η καδένα στα μαζούτ ήταν λάθος διατομής που αλλάζει εύκολα όχι λάθος σχεδιασμού σαν τον ιμάντα στο λάδι.
Για το Γιαρις που έλειπαν κολλήσεις το ξέρουμε όλοι.
Και η επιλογή λάθος διατομής στην καδένα, λάθος σχεδιασμού ήταν κρίου!!!
Οχι βέβαια. Ο σχεδιασμός ήταν η τοποθέτηση της καδένας, αντί για κάτι άλλο. Η επιλογή της διατομής της καδένας, δεν είναι λάθος σχεδιασμού, αλλά λάθος υπολογισμών φορτίσεων.
Δηλαδή είναι σχεδιασμός αν το κτίριο θα έχει φέροντα οργανισμό από οπλισμένο σκυρόδεμα ή μεταλλικό σκελετό.
Αν υπολογίσω λάθος τις φορτίσεις και διαλέξω μικρότερες διατομές στο σίδερο από τις απαιτούμενες, είναι λάθος υπολογισμός, όχι λάθος σχεδιασμός.
Ετσι απλά για να το κάνω κατανοητό.
Θεωρω οτι δεν ηταν λαθος αλλα εσκεμμενο προβλημα, δηλαδη δεν επιαναν το πρωτοκολλο των ρυπων στην αρχικη εφαρμογη τους και μειωνοντας το βαρος της καδενας και των γραναζιων ηρθαν μεσα στα ορια, μικροτερο κοστος μια υπολογισμενη εκ των υστερων ανακληση παρα να καθυστερισει να βγει το μοντελο στην αγορα. Χωρια που με την εκ των υστερων παρεμβαση δεν υποχρεουνται σε νεα ομολογκασιον συμμορφωσης ρυπων.
Πόση είναι η διαφορά βάρους της 7 χιλ καδένας από αυτήν των 8 χιλ και των γραναζιών, που θα επηρέαζε το βάρος του αυτοκινήτου, ή έστω του κινητήρα και τους ρύπους ?
μισο
λαθος η συζητηση
ποιος ειπε οτι με την 8αρα λυνεται το θεμα?
κανεις, ουτε η στελαντιτη βαζουν και ελπιζουν
-
@jamesd said in Peugeot 3008 (2024):
@criuser said in Peugeot 3008 (2024):
@jamesd said in Peugeot 3008 (2024):
Ο υπολογισμός αποτελεί υποσύνολο του σχεδιασμού sorry…
Για να σας το κάνω πιο λιανά, να το πάμε στις οικοδομές που όλοι καταλαβαίνετε.
Ο σχεδιασμός του κτιρίου είναι θέμα της αρχιτεκτονικής μελέτης.
Σε αυτήν περιλαμβάνεται και ο τρόπος κατασκευής του φέροντος οργανισμού και οι ανοχές στις διατομές που δεν θα επηρεάσουν τον σχεδιασμό. Δηλαδή στην αρχιτεκτονική η μελέτη προβλέπεται η θέση των υποστυλωμάτων και των δοκαριών, όπως και τα ύψη των πλακών, ώστε να ξέρουμε ότι αυτά δεν εμποδίζουν ανοίγματα, ή το ελεύθερο ύψος ή δεν είναι σε άκυρα σημεία.
Εκεί τελειώνει ο σχεδιασμός και έρχεται η στατική μελέτη, η οποία επιλύει τον φορέα και βάσει των αποτελεσμάτων ορίζει τις διατομές των υποστυλωμάτων, δοκών, πλακών και του σιδερένιου οπλισμού. Αν οι διατομές υπερβαίνουν τα όρια που έχει ορίσει η αρχιτεκτονική μελέτη, μετά γίνεται σύσκεψη μεταξύ των μελετητών ώστε να βρεθεί η καλύτερη λύση στον σχεδιασμό των διατομών των στοιχείων μπετού.
Αν όμως ο σιδερένιος οπλισμός που θα επιλεγεί μέσα στα στοιχεία μπετού δεν είναι επαρκής, δεν είναι θέμα σχεδιασμού του κτιρίου, αλλά λανθασμένων υπολογισμών της στατικής μελέτης.
Η αρχιτεκτονική μελέτη προβλέπει και για τα μηχανολογικά και τα υδραυλικά. Τα σημεία και τις μέγιστες συνολικές διαστάσεις των κατακόρυφων και οριζόντων περασμάτων και τον τρόπο κάλυψης τους, όχι βέβαια τις διατομές των σωλήνων που είναι δουλειά του μηχανολόγου.
Το γεγονός ότι η στατική και η Μ-Η μελέτη είναι υποσύνολο των συνολικών μελετών, δεν σημαίνει ότι είναι υποσύνολο του σχεδιασμού.
Αν η καδένα σε έναν κινητήρα σπάσει γιατί ο υπολογισμός αντοχής ήταν λάθος, δεν πας στο συνεργείο να πεις «φταίει ο υπολογισμός» – λες «το ’χουν σχεδιάσει λάθος». Κανένας δεν συγχωρεί τον μηχανικό λέγοντας «είχε καλό σχεδιασμό, απλώς οι υπολογισμοί του ήταν τραγικοί».
Ο υπολογισμός δεν είναι κάτι εξωτερικό του σχεδιασμού – είναι η ουσία του. Αν αποτύχει, τότε αποτυχαίνει ολόκληρο το σχέδιο. Ό,τι δεν δουλεύει στην πράξη, είναι λάθος σχεδιασμένο – τέλος.
Άρα ναι, αν η καδένα δεν αντέχει, είναι θέμα σχεδιασμού. Ο υπολογισμός ήταν απλώς το εργαλείο που απέτυχε να εξυπηρετήσει τον σωστό σχεδιασμό. Όπως δεν φταιει το μολύβι όταν γίνει λάθος σε ένα σχέδιο, έτσι δεν φταίει μόνο ο «υπολογισμός». Φταίει ολόκληρος ο μηχανισμός σκέψης που λέγεται “σχεδιασμός”.
Μονο που ο μηχανικος καμια σχεση δεν εχει με το σχεδιασμο.
-
@gatoz said in Peugeot 3008 (2024):
μισο
λαθος η συζητηση
ποιος ειπε οτι με την 8αρα λυνεται το θεμα?
κανεις, ουτε η στελαντιτη βαζουν και ελπιζουν
Αν ισχύει κάτι τέτοιο είναι τουλάχιστον τραγικό...
-
@A-d-P καλοταξιδο, να το χαρείτε.
Εμημερωνε μας για το κιβώτιο.
-
@criuser said in Peugeot 3008 (2024):
@ilias-a said in Peugeot 3008 (2024):
@criuser said in Peugeot 3008 (2024):
@nickthetrib said in Peugeot 3008 (2024):
@criuser said in Peugeot 3008 (2024):
Η καδένα στα μαζούτ ήταν λάθος διατομής που αλλάζει εύκολα όχι λάθος σχεδιασμού σαν τον ιμάντα στο λάδι.
Για το Γιαρις που έλειπαν κολλήσεις το ξέρουμε όλοι.
Και η επιλογή λάθος διατομής στην καδένα, λάθος σχεδιασμού ήταν κρίου!!!
Οχι βέβαια. Ο σχεδιασμός ήταν η τοποθέτηση της καδένας, αντί για κάτι άλλο. Η επιλογή της διατομής της καδένας, δεν είναι λάθος σχεδιασμού, αλλά λάθος υπολογισμών φορτίσεων.
Δηλαδή είναι σχεδιασμός αν το κτίριο θα έχει φέροντα οργανισμό από οπλισμένο σκυρόδεμα ή μεταλλικό σκελετό.
Αν υπολογίσω λάθος τις φορτίσεις και διαλέξω μικρότερες διατομές στο σίδερο από τις απαιτούμενες, είναι λάθος υπολογισμός, όχι λάθος σχεδιασμός.
Ετσι απλά για να το κάνω κατανοητό.
Θεωρω οτι δεν ηταν λαθος αλλα εσκεμμενο προβλημα, δηλαδη δεν επιαναν το πρωτοκολλο των ρυπων στην αρχικη εφαρμογη τους και μειωνοντας το βαρος της καδενας και των γραναζιων ηρθαν μεσα στα ορια, μικροτερο κοστος μια υπολογισμενη εκ των υστερων ανακληση παρα να καθυστερισει να βγει το μοντελο στην αγορα. Χωρια που με την εκ των υστερων παρεμβαση δεν υποχρεουνται σε νεα ομολογκασιον συμμορφωσης ρυπων.
Πόση είναι η διαφορά βάρους της 7 χιλ καδένας από αυτήν των 8 χιλ και των γραναζιών, που θα επηρέαζε το βάρος του αυτοκινήτου, ή έστω του κινητήρα και τους ρύπους ?
Μήπως η 7αρα καδένα είναι γερμανικής εταιρείας;



-
Οι Γερμανοί, παραδοσιακά αρχής γενομένης από τα Panzer του Β' ΠΠ, πάσχουν στα κιβώτια με τις καδένες δεν είχαν θέματα...
-
@ilias-a said in Peugeot 3008 (2024):
@jamesd said in Peugeot 3008 (2024):
@criuser said in Peugeot 3008 (2024):
@jamesd said in Peugeot 3008 (2024):
Ο υπολογισμός αποτελεί υποσύνολο του σχεδιασμού sorry…
Για να σας το κάνω πιο λιανά, να το πάμε στις οικοδομές που όλοι καταλαβαίνετε.
Ο σχεδιασμός του κτιρίου είναι θέμα της αρχιτεκτονικής μελέτης.
Σε αυτήν περιλαμβάνεται και ο τρόπος κατασκευής του φέροντος οργανισμού και οι ανοχές στις διατομές που δεν θα επηρεάσουν τον σχεδιασμό. Δηλαδή στην αρχιτεκτονική η μελέτη προβλέπεται η θέση των υποστυλωμάτων και των δοκαριών, όπως και τα ύψη των πλακών, ώστε να ξέρουμε ότι αυτά δεν εμποδίζουν ανοίγματα, ή το ελεύθερο ύψος ή δεν είναι σε άκυρα σημεία.
Εκεί τελειώνει ο σχεδιασμός και έρχεται η στατική μελέτη, η οποία επιλύει τον φορέα και βάσει των αποτελεσμάτων ορίζει τις διατομές των υποστυλωμάτων, δοκών, πλακών και του σιδερένιου οπλισμού. Αν οι διατομές υπερβαίνουν τα όρια που έχει ορίσει η αρχιτεκτονική μελέτη, μετά γίνεται σύσκεψη μεταξύ των μελετητών ώστε να βρεθεί η καλύτερη λύση στον σχεδιασμό των διατομών των στοιχείων μπετού.
Αν όμως ο σιδερένιος οπλισμός που θα επιλεγεί μέσα στα στοιχεία μπετού δεν είναι επαρκής, δεν είναι θέμα σχεδιασμού του κτιρίου, αλλά λανθασμένων υπολογισμών της στατικής μελέτης.
Η αρχιτεκτονική μελέτη προβλέπει και για τα μηχανολογικά και τα υδραυλικά. Τα σημεία και τις μέγιστες συνολικές διαστάσεις των κατακόρυφων και οριζόντων περασμάτων και τον τρόπο κάλυψης τους, όχι βέβαια τις διατομές των σωλήνων που είναι δουλειά του μηχανολόγου.
Το γεγονός ότι η στατική και η Μ-Η μελέτη είναι υποσύνολο των συνολικών μελετών, δεν σημαίνει ότι είναι υποσύνολο του σχεδιασμού.
Αν η καδένα σε έναν κινητήρα σπάσει γιατί ο υπολογισμός αντοχής ήταν λάθος, δεν πας στο συνεργείο να πεις «φταίει ο υπολογισμός» – λες «το ’χουν σχεδιάσει λάθος». Κανένας δεν συγχωρεί τον μηχανικό λέγοντας «είχε καλό σχεδιασμό, απλώς οι υπολογισμοί του ήταν τραγικοί».
Ο υπολογισμός δεν είναι κάτι εξωτερικό του σχεδιασμού – είναι η ουσία του. Αν αποτύχει, τότε αποτυχαίνει ολόκληρο το σχέδιο. Ό,τι δεν δουλεύει στην πράξη, είναι λάθος σχεδιασμένο – τέλος.
Άρα ναι, αν η καδένα δεν αντέχει, είναι θέμα σχεδιασμού. Ο υπολογισμός ήταν απλώς το εργαλείο που απέτυχε να εξυπηρετήσει τον σωστό σχεδιασμό. Όπως δεν φταιει το μολύβι όταν γίνει λάθος σε ένα σχέδιο, έτσι δεν φταίει μόνο ο «υπολογισμός». Φταίει ολόκληρος ο μηχανισμός σκέψης που λέγεται “σχεδιασμός”.
Μονο που ο μηχανικος καμια σχεση δεν εχει με το σχεδιασμο.
Ετσι είναι αλλά τι να κάνουμε.
Εγώ τα έγραψα όσο πιο αναλυτικά γινόταν.
Δεν θα χάσουμε την μέρα μας να εξηγούμε τα αυτονόητα.
-
@sabas_thess said in Peugeot 3008 (2024):
@gatoz said in Peugeot 3008 (2024):
μισο
λαθος η συζητηση
ποιος ειπε οτι με την 8αρα λυνεται το θεμα?
κανεις, ουτε η στελαντιτη βαζουν και ελπιζουν
Αν ισχύει κάτι τέτοιο είναι τουλάχιστον τραγικό...
Αν ισχύει τίποτα από αυτά που λέει ο γάτος, είναι απίθανο...

-
@a-d-p said in Peugeot 3008 (2024):
@criuser said in Peugeot 3008 (2024):
@ilias-a said in Peugeot 3008 (2024):
@criuser said in Peugeot 3008 (2024):
@nickthetrib said in Peugeot 3008 (2024):
@criuser said in Peugeot 3008 (2024):
Η καδένα στα μαζούτ ήταν λάθος διατομής που αλλάζει εύκολα όχι λάθος σχεδιασμού σαν τον ιμάντα στο λάδι.
Για το Γιαρις που έλειπαν κολλήσεις το ξέρουμε όλοι.
Και η επιλογή λάθος διατομής στην καδένα, λάθος σχεδιασμού ήταν κρίου!!!
Οχι βέβαια. Ο σχεδιασμός ήταν η τοποθέτηση της καδένας, αντί για κάτι άλλο. Η επιλογή της διατομής της καδένας, δεν είναι λάθος σχεδιασμού, αλλά λάθος υπολογισμών φορτίσεων.
Δηλαδή είναι σχεδιασμός αν το κτίριο θα έχει φέροντα οργανισμό από οπλισμένο σκυρόδεμα ή μεταλλικό σκελετό.
Αν υπολογίσω λάθος τις φορτίσεις και διαλέξω μικρότερες διατομές στο σίδερο από τις απαιτούμενες, είναι λάθος υπολογισμός, όχι λάθος σχεδιασμός.
Ετσι απλά για να το κάνω κατανοητό.
Θεωρω οτι δεν ηταν λαθος αλλα εσκεμμενο προβλημα, δηλαδη δεν επιαναν το πρωτοκολλο των ρυπων στην αρχικη εφαρμογη τους και μειωνοντας το βαρος της καδενας και των γραναζιων ηρθαν μεσα στα ορια, μικροτερο κοστος μια υπολογισμενη εκ των υστερων ανακληση παρα να καθυστερισει να βγει το μοντελο στην αγορα. Χωρια που με την εκ των υστερων παρεμβαση δεν υποχρεουνται σε νεα ομολογκασιον συμμορφωσης ρυπων.
Πόση είναι η διαφορά βάρους της 7 χιλ καδένας από αυτήν των 8 χιλ και των γραναζιών, που θα επηρέαζε το βάρος του αυτοκινήτου, ή έστω του κινητήρα και τους ρύπους ?
Μήπως η 7αρα καδένα είναι γερμανικής εταιρείας;



Είχαμε ένα από το Στρασβούργο στην ομάδα υπολογισμών που την υπολόγισε και εκεί λίγο μπερδεύονται οι εθνικότητες...

Peugeot 3008 (2024)