-
@bekiaris said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
@vagkirk said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Τα ΦΒ σε στέγες είναι για τα κορόιδα.
Τα πρώτα άξιζαν πριν 10-15 χρόνια που αποφέρουν κατά μέσο όρο 7-8 χιλιάρικα κέρδος το χρόνο σε όσους πρόλαβανδεν συμφωνώ καθόλου με αυτό, στην περίπτωση που εχεις καταναλώσεις μπορείς μέσω ταυτοχρονισμού να γλιτώσεις πολλά χρήματα στον λογαριασμό. Επίσης, αν συνδυαστεί με μπαταρία, που ναι μεν ειναι ακριβή, αλλά απο την άλλη γλιτώνεις και τα ψηλά πλέον τέλη χρήσης δικτύου, στο μέλλον θα μποροείς να πουλάς ρεύμα απευθείας στο δίκτυο σε υψηλές τιμές μεσω υπηρεσιών demand response. Το κόστος των πανελ ειναι αρκετά πιο χαμηλό από ότι πριν 15 χρόνια, οπότε η αρχική επένδυση αρκετά φθηνότερη. Σίγουρα οι εγγυημένες τιμές πριν αρκετά χρόνια ήταν πολύ καλύτερες, αλλα και τώρα υπάρχουν ευκαιρίες αν υπάρχουν μεγάλες καταναλώσεις.
Οκ , με την αισχοτητα Μητσοτάκη και αν φορτίζεις και ένα - δύο ηλεκτρικά αυτοκίνητα στο σπίτι που σημαίνει μηνιαίους λογαριασμούς όσο το ενοίκιο σε δυάρι στου Ζωγράφου, και επιτραπεί το arbitrage μπορείς να βγεις αρκετά κερδισμένος.
-
@bekiaris said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
@vagkirk said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Τα ΦΒ σε στέγες είναι για τα κορόιδα.
Τα πρώτα άξιζαν πριν 10-15 χρόνια που αποφέρουν κατά μέσο όρο 7-8 χιλιάρικα κέρδος το χρόνο σε όσους πρόλαβανδεν συμφωνώ καθόλου με αυτό, στην περίπτωση που εχεις καταναλώσεις μπορείς μέσω ταυτοχρονισμού να γλιτώσεις πολλά χρήματα στον λογαριασμό. Επίσης, αν συνδυαστεί με μπαταρία, που ναι μεν ειναι ακριβή, αλλά απο την άλλη γλιτώνεις και τα ψηλά πλέον τέλη χρήσης δικτύου, στο μέλλον θα μποροείς να πουλάς ρεύμα απευθείας στο δίκτυο σε υψηλές τιμές μεσω υπηρεσιών demand response. Το κόστος των πανελ ειναι αρκετά πιο χαμηλό από ότι πριν 15 χρόνια, οπότε η αρχική επένδυση αρκετά φθηνότερη. Σίγουρα οι εγγυημένες τιμές πριν αρκετά χρόνια ήταν πολύ καλύτερες, αλλα και τώρα υπάρχουν ευκαιρίες αν υπάρχουν μεγάλες καταναλώσεις.
εαν θυμασαι τιμες , ποσο εχειμεταβληθει το κοστος των πανελ ;
επειδη ακουω οτι εχουν πεσει οι τιμες στα ταρταρα .
επειδη εμενα μου φαινονται ακριβα και επισης οτι το κοστος εγκαταστασης εχει αυξηθει .
κουβεντα κανουμε δεν ζηταω πειπερς και διαγραμματα και ετσι απο περιεργεια γιατι και εγω για την αισθηση που εχω λεω δεν ψαχνω να αποδειξω κατι . -
@otso said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
@bekiaris said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
@vagkirk said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Τα ΦΒ σε στέγες είναι για τα κορόιδα.
Τα πρώτα άξιζαν πριν 10-15 χρόνια που αποφέρουν κατά μέσο όρο 7-8 χιλιάρικα κέρδος το χρόνο σε όσους πρόλαβανδεν συμφωνώ καθόλου με αυτό, στην περίπτωση που εχεις καταναλώσεις μπορείς μέσω ταυτοχρονισμού να γλιτώσεις πολλά χρήματα στον λογαριασμό. Επίσης, αν συνδυαστεί με μπαταρία, που ναι μεν ειναι ακριβή, αλλά απο την άλλη γλιτώνεις και τα ψηλά πλέον τέλη χρήσης δικτύου, στο μέλλον θα μποροείς να πουλάς ρεύμα απευθείας στο δίκτυο σε υψηλές τιμές μεσω υπηρεσιών demand response. Το κόστος των πανελ ειναι αρκετά πιο χαμηλό από ότι πριν 15 χρόνια, οπότε η αρχική επένδυση αρκετά φθηνότερη. Σίγουρα οι εγγυημένες τιμές πριν αρκετά χρόνια ήταν πολύ καλύτερες, αλλα και τώρα υπάρχουν ευκαιρίες αν υπάρχουν μεγάλες καταναλώσεις.
εαν θυμασαι τιμες , ποσο εχειμεταβληθει το κοστος των πανελ ;
επειδη ακουω οτι εχουν πεσει οι τιμες στα ταρταρα .
επειδη εμενα μου φαινονται ακριβα και επισης οτι το κοστος εγκαταστασης εχει αυξηθει .
κουβεντα κανουμε δεν ζηταω πειπερς και διαγραμματα και ετσι απο περιεργεια γιατι και εγω για την αισθηση που εχω λεω δεν ψαχνω να αποδειξω κατι .οι τιμες των πανελ εχουν πεσει. Οι τιμες των ινβτερτερ το ιδιο. Επισης υπαρχουν αξιολογες νεες κινεζικες μαρκερ ινβερτερ, οι οποιες κανουν δουλιτσα με πολυ λιγοτερα χρηματα απο εναν huawei ή fronius.
Η τιμη εγκαταστασης εξαρταται απο την ιδιομορφια του σπιτιου/χωρου που θα μπουν τα πανελ. Αλλο κοστος θα εχει αν τα "πεταξεις" σε μια αυλη και αλλο αν τα βαλεις πανω σε κεραμοσκεπη ή αν τα θελεις πιο ψηλα (τυπου περγκολα) οποτε κατασκευαζουν ειδικη βαση.
Μια καλη ιδεα για να παρεις μια ιδεα για το κοστος ειναι απο το σαιτ της δεη που ασχολειται με φβ στο σπιτι. Μαρκαρεις στο satellite view τον χωρο που μπορεις να διαθεσεις, του λες την καταναλωση και υπολογιζει. -
@otso said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
εαν θυμασαι τιμες , ποσο εχειμεταβληθει το κοστος των πανελ ;
επειδη ακουω οτι εχουν πεσει οι τιμες στα ταρταρα .
επειδη εμενα μου φαινονται ακριβα και επισης οτι το κοστος εγκαταστασης εχει αυξηθει .
κουβεντα κανουμε δεν ζηταω πειπερς και διαγραμματα και ετσι απο περιεργεια γιατι και εγω για την αισθηση που εχω λεω δεν ψαχνω να αποδειξω κατι .τιμές ακρι΄βως δεν θυμάμαι. Γνωστός σε οικιακό (νομιζω 10αρη) με καλό εξοπλισμό (solar edge) έβαλε το 12 περίπου 32 χιλιάρικα εγκατάσταση ολα, χωρίς μπαταρίες φυσικά. Σήμερα θέλεις περίπου τα μισά (ίως και πιο λίγο) με καλύτερα πάνελ πχ bifacial. Με τα ίδια χρήματα που έβαλε τότε, βάζεις και μπαταρία. Επί της ουσίας, στα φ/β δεν μπορείς να πας με χαμηλής ποιότητας εξοπλισμό, το Inverter ειναι πολύ ευαίσθητο και θέλει προσοχή, καλές θερμοκρασίες και σκίαση. Τα χρήματα σου θα τα βγάλεις 100%, δεν ειναι ομως η σουπερ φοβερή επένδυση των 3-4 ετών, αλλά ίσως πας στα 8 -10 χρόνια. Αν έχεις μεγάλες καταναλώσεις (όμως χρειάζεται και ακριβό εξοπλισμό) το κόστος ρεύματος (που αναπροσαρμόζεται αντίστοιχα) και τα τέλη χρήσης δικτύου ειναι στο θεό, εκεί γίνονται οι αποσβέσεις ακόμα πιο γρήγορα. Σε κάθε περίπτωση, για μένα ένα υβριδικό σύστημα με τουλάχιστον 2 ώρες Peak παραγωγής μπαταρία, ειναι απαραίτητα, και οταν δοθούν και κίνητρα στο net billing Μέσω πώλησης ρεύματος στην μπαταρία, θα έχεις ένα μικρό έσοδο κάθε μήνα και θα πληρώνεις ελάχιστο ρεύμα - την δεη μην την βγάλεις ποτέ για κανένα λόγο, πάντα χρειάζεται το Grid για παν ενδεχόμενο. Αν έχεις ανλτία η ηλεκρικό αυτοκίνητο, ή και τα δύο ειναι υπεραπαραίτητα τα φ/β, αλλά με αρκετά χρήματα στην εγκατάσταση.
-
Ενδιαφερων ευχαριστω
απλα αν θυμασαι τι διαφορα τιμων υπαρχει στα πανελ σε σχεση με δεκαετια πριν , επειδη δεν το ειχα ψαξει τοτε . -
@red_monster said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Δεν το έπιασες (δεν περίμενα να το πιάσεις για να πω την αλήθεια !).
@piliourits σου κάνει επίδειξη οτι είναι γονέας!
Εσύ που δεν θα την ήξερες την φράση άρα για αυτόν δεν έχεις σχέση με τον ρόλο αυτό!
Εκτος από κληρονομος εργολαβος αριστούχος, και οδηγαρα! Είναι και γονέας! Αυτό σου λεει! Έχει ανέβει πλέον στην κοινωνική τάξη!
Επίσης έδινε συμβουλές και σε άλλους γονείς για το ότι θα πρέπει να ντρέπονται για τα παιδιά τους επειδή δεν επέλεξαν στην ζωή ότι και αυτοί η ότι δεν αρίστευσαν κάπου!
Και μάλιστα τα επανέλαβε όταν του ελεγαν πως ξεφεύγει!
Ξαναλέω, κόκκινο τέρας δες τι εβδομάδα διανύουμε...
-
@otso said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
@bekiaris said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
@vagkirk said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Τα ΦΒ σε στέγες είναι για τα κορόιδα.
Τα πρώτα άξιζαν πριν 10-15 χρόνια που αποφέρουν κατά μέσο όρο 7-8 χιλιάρικα κέρδος το χρόνο σε όσους πρόλαβανδεν συμφωνώ καθόλου με αυτό, στην περίπτωση που εχεις καταναλώσεις μπορείς μέσω ταυτοχρονισμού να γλιτώσεις πολλά χρήματα στον λογαριασμό. Επίσης, αν συνδυαστεί με μπαταρία, που ναι μεν ειναι ακριβή, αλλά απο την άλλη γλιτώνεις και τα ψηλά πλέον τέλη χρήσης δικτύου, στο μέλλον θα μποροείς να πουλάς ρεύμα απευθείας στο δίκτυο σε υψηλές τιμές μεσω υπηρεσιών demand response. Το κόστος των πανελ ειναι αρκετά πιο χαμηλό από ότι πριν 15 χρόνια, οπότε η αρχική επένδυση αρκετά φθηνότερη. Σίγουρα οι εγγυημένες τιμές πριν αρκετά χρόνια ήταν πολύ καλύτερες, αλλα και τώρα υπάρχουν ευκαιρίες αν υπάρχουν μεγάλες καταναλώσεις.
εαν θυμασαι τιμες , ποσο εχειμεταβληθει το κοστος των πανελ ;
επειδη ακουω οτι εχουν πεσει οι τιμες στα ταρταρα .
επειδη εμενα μου φαινονται ακριβα και επισης οτι το κοστος εγκαταστασης εχει αυξηθει .
κουβεντα κανουμε δεν ζηταω πειπερς και διαγραμματα και ετσι απο περιεργεια γιατι και εγω για την αισθηση που εχω λεω δεν ψαχνω να αποδειξω κατι .το κοστος των πανελ ειναι 90% κατω τα τελευταια 10 χρονια
-
@otso said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Ενδιαφερων ευχαριστω
απλα αν θυμασαι τι διαφορα τιμων υπαρχει στα πανελ σε σχεση με δεκαετια πριν , επειδη δεν το ειχα ψαξει τοτε .με ενα γρηγορο googlαρισμα
https://www.economist.com/business/2024/06/17/chinas-giant-solar-industry-is-in-turmoil
και
διαγραμμα με τιμες στην ελλαδα δεν μπορω να σου βρω, αλλα σε γενικες γραμμες εχουν ακολουθησει την πτωτικη πορεια των παγκοσμιων τιμων
-
Χωρίς να έχω ασχοληθεί επαγγελματικά ποτέ με τα φωτοβολταϊκά, θυμάμαι εκεί την εποχή της Μπιρμπίλως και του ποδηλάτη ΓΑΠ, που αγόραζε η ΔΕΗ 40 λεπτά την κιλοβατώρα, το κόστος για 10άρι σε ταράτσες-σκεπές έφτανε κάπου τα 40000 τελειωμένο, μαζί με κάποιο ΦΠΑ, προφανώς υλικών και μέρος της εγκατάστασης.
Ισως και λίγο φτηνότερα, όπως είδαμε και στο σχόλιο που αναφέρει για το 2012 κόστος στις 32000.
Τώρα μιλάτε για ανάλογα ποσά και λέτε για μεγάλη πτώση στα πάνελ.
Τι έχει ανεβάσει τόσο το κόστος στα υπόλοιπα ? Η ύπαρξη της μπαταρίας το δικαιολογεί ?
-
Διπλασιάζονται κάθε χρόνο τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Ελλάδα και ακόμα θεωρούμε την ηλεκτροκίνηση αποτυχημένη και για τους λίγους?
-
@dettol said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
@vagkirk said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Τα ΦΒ σε στέγες είναι για τα κορόιδα.
Τα πρώτα άξιζαν πριν 10-15 χρόνια που αποφέρουν κατά μέσο όρο 7-8 χιλιάρικα κέρδος το χρόνο σε όσους πρόλαβανΑν εβλεπες το διαγραμμα κοστους πανελ/ινβερτερ στην πορεια των χρονων και αντιστοιχα το κοστος ρευματος, θα καταλαβαινες οτι δεν τα λες και πολυ σωστα.
Επισης, εδω μιλαμε παντα για αυτοκαταναλωση και οχι για χρηματικη επενδυση ωστε να πληρωνεσαι. Αυτα τα κανουν στα χωραφια.spoiler alert: το κοστος των φβ εχει πεσει (και συνεχιζει) στα ταρταρα, ενω το κοστος kwh ανεβαινει
Έχεις υπολογίσει πόσα σου βγήκε €/W ?
-
@red_monster said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Δεν θυμάμαι να έχω ξαναρίξει τόσο κλασιμο σε ον, και αυτό εκεί, να γίνεται όλο και περισσότερο ικέτης προσοχής !
Μπας και είναι μύγα και περιμένει σκατο ;
Ρητορική !!Πάντα επίκαιρο !
-
@bekiaris said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Διπλασιάζονται κάθε χρόνο τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Ελλάδα και ακόμα θεωρούμε την ηλεκτροκίνηση αποτυχημένη και για τους λίγους?
Καλά τι βλακείες γράφει ο τύπος.
Υπάρχουν λέει 7950 σημεία φόρτισης, έναντι 4685 βενζινάδικων.
Το ότι στα βενζινάδικα υπάρχουν κατά μέσο όρο πάνω από 6 αντλίες και ότι το γέμισμα γίνεται σε 5 λεπτά, άρα τα βενζινάδικα μπορούν να εξυπηρετούν 150 αυτοκίνητα κάθε μισή ώρα, έναντι ΕΝΟΣ ηλεκτρικού, του έχει περάσει από το μυαλό ?
Επίσης όταν ξεκινάς από το 1 ο διπλασιασμός είναι εύκολος.
Πόσο μάλλον όταν έχεις επιδοτήσεις, εκπτώσεις, επιχορηγήσεις και οτιδήποτε άλλο σου πληρώνουν οι φορολογούμενοι για να πάρεις ηλεκτρικό.
Οταν κοπούν αυτά, όπως έχουν κοπεί σχεδόν παντού, να δούμε τι θα γίνει.
-
Ευχαριστω , παιδια δεν ειμαι ο λαπης να ζηταω αποδειξεις διαγραμματα και επιστημονικες ανακοινωσεις , καλοπιστη κουβεντα κανουμε με ανθρωπους που το εχουν ψαξει και γνωριζουν περισσοτερα απο μενα .
Προφανως η αισθηση μου οτι ειναι ακριβα μαλλον προερχεται απο μειωμενο εισοδημα που εχουμε πλεον .
Για να πω την αληθεια απο μικρος με ενθουσιαζε η ιδεα του αυτονομου σπιτιου και που ο πατερας μου ειχε ανοιξει 3 πηγαδια στον κηπο αλλα δεν βρηκαμε νερο , μιας και να διατηρεις μπαχτσε (ονειρο των αθηναιων ) ειναι τρελλα ακριβο χομπι απο πολυ παλια ανδεν εχεις δικο σου νερο . Και η δυνατοτητα να μπορεις να επιζησεις χωρις να εξαρτασαι απο κανεναν . πχ φετος εβαλα 10 ντοματιες ετσι γιατι ηθελαν τα παιδια (παλιες αγριες ντοματιες που εβγαιναν στα χωραφια μονες τους στην ουσια ντοματακι ).
Ουτε μεγαλες καταναλωσεις υπαρχουν ουτε προβλεπεται ηλεκτρικο αυτοκινητο , οποτε εμενα θα με ενδιεφερε πανελ και μπαταριες και πληρως αποκομενος (το ονειρο μου ) . Βεβαια υπαρχουν και κατι τρελες συνεφιες (θυμαμαι μια χρονια 1 μηνα , μαρτη μαλιστα , γι αυτο ειχα ξαναρωτησει για συνδυασμο με ανεμογεννητρια αλλά μου ειχατε πει οτι δεν αξιζει . -
@red_monster said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
@red_monster said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Δεν θυμάμαι να έχω ξαναρίξει τόσο κλασιμο σε ον, και αυτό εκεί, να γίνεται όλο και περισσότερο ικέτης προσοχής !
Μπας και είναι μύγα και περιμένει σκατο ;
Ρητορική !!Πάντα επίκαιρο !
Το καλύτερο από όλα!
Αλλά αν δεν ήσουν ο ρεντ για να το αντιληφθείς, τι άλλο θα ήσουν;;;
Θα σχολιάζω λοιπόν τις δημοσιεύσεις σου και εσύ θα έχεις υποβάλει τον εαυτό σου σε αυτομπαναρισμα!
Θενξ!!!!
Υ.γ Παρατηρώ πως δεν τηρείς αυτά που λες! Μας λες πως δεν δίνεις σημασία και συνεχώς απαντάς! Να τηρείς τον λόγο σου! Βασικό προσόν για έναν πετυχημένο αριστούχο!
-
@red_monster said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
@dettol said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
@vagkirk said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Τα ΦΒ σε στέγες είναι για τα κορόιδα.
Τα πρώτα άξιζαν πριν 10-15 χρόνια που αποφέρουν κατά μέσο όρο 7-8 χιλιάρικα κέρδος το χρόνο σε όσους πρόλαβανΑν εβλεπες το διαγραμμα κοστους πανελ/ινβερτερ στην πορεια των χρονων και αντιστοιχα το κοστος ρευματος, θα καταλαβαινες οτι δεν τα λες και πολυ σωστα.
Επισης, εδω μιλαμε παντα για αυτοκαταναλωση και οχι για χρηματικη επενδυση ωστε να πληρωνεσαι. Αυτα τα κανουν στα χωραφια.spoiler alert: το κοστος των φβ εχει πεσει (και συνεχιζει) στα ταρταρα, ενω το κοστος kwh ανεβαινει
Έχεις υπολογίσει πόσα σου βγήκε €/W ?
Περιπου 1.5 ευρω/W (βασει της θεωρητικης ισχυος των 9.66kwp), αλλα δεν εχω βγαλει απεξω τον inverter, διοτι δεν θυμαμαι ποσο κοστισε. Μονο την μπαταρια αφαιρεσα
-
@criuser said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Καλά τι βλακείες γράφει ο τύπος.
Πόσο μάλλον όταν έχεις επιδοτήσεις, εκπτώσεις, επιχορηγήσεις και οτιδήποτε άλλο σου πληρώνουν οι φορολογούμενοι για να πάρεις ηλεκτρικό.
Οταν κοπούν αυτά, όπως έχουν κοπεί σχεδόν παντού, να δούμε τι θα γίνει.βιαζόμαστε...ασε να δούμε τις πωλήσεις των ηλεκτρικώ και μετά την υποφαινόμενη μείωση της επιδότησης...να σου πω εγώ που ποντάρω? οτι αν δεν αυξηθούν, θα παραμείνουν ίδιες. Έτσι και αλλιως κάποιες εταιρίες, θα απορροφήσουν αυτό το κόστος. Η μείωση των τιμών των ηλεκτρικών αυτοκινήτων και η μείωση της ψαλιλδας με τα θερμικά, έχει αλλάξει την σκέψη του κόσμου. Αλλά και αυτό να συμβεί, πάλι κατι θα βρείτε να λέτε μετά, οτι δεν πάνε με 200 ή το air condition καίει πολύ...τα γνωστά παραμυθάκια που ακούγονται τόσο καιρό.
-
@dettol said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
@red_monster said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
@dettol said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
@vagkirk said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Τα ΦΒ σε στέγες είναι για τα κορόιδα.
Τα πρώτα άξιζαν πριν 10-15 χρόνια που αποφέρουν κατά μέσο όρο 7-8 χιλιάρικα κέρδος το χρόνο σε όσους πρόλαβανΑν εβλεπες το διαγραμμα κοστους πανελ/ινβερτερ στην πορεια των χρονων και αντιστοιχα το κοστος ρευματος, θα καταλαβαινες οτι δεν τα λες και πολυ σωστα.
Επισης, εδω μιλαμε παντα για αυτοκαταναλωση και οχι για χρηματικη επενδυση ωστε να πληρωνεσαι. Αυτα τα κανουν στα χωραφια.spoiler alert: το κοστος των φβ εχει πεσει (και συνεχιζει) στα ταρταρα, ενω το κοστος kwh ανεβαινει
Έχεις υπολογίσει πόσα σου βγήκε €/W ?
Περιπου 1.5 ευρω/W (βασει της θεωρητικης ισχυος των 9.66kwp), αλλα δεν εχω βγαλει απεξω τον inverter, διοτι δεν θυμαμαι ποσο κοστισε. Μονο την μπαταρια αφαιρεσα
Για το μέγεθός σου είναι φοβερό το νούμερο ! Αν θυμάμαι καλά -σε οικονομίες κλίμακας- ξεκίνησαν από 6 και έφτασαν τα 1 €/W
-
@criuser said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Χωρίς να έχω ασχοληθεί επαγγελματικά ποτέ με τα φωτοβολταϊκά, θυμάμαι εκεί την εποχή της Μπιρμπίλως και του ποδηλάτη ΓΑΠ, που αγόραζε η ΔΕΗ 40 λεπτά την κιλοβατώρα, το κόστος για 10άρι σε ταράτσες-σκεπές έφτανε κάπου τα 40000 τελειωμένο, μαζί με κάποιο ΦΠΑ, προφανώς υλικών και μέρος της εγκατάστασης.
Ισως και λίγο φτηνότερα, όπως είδαμε και στο σχόλιο που αναφέρει για το 2012 κόστος στις 32000.
Τώρα μιλάτε για ανάλογα ποσά και λέτε για μεγάλη πτώση στα πάνελ.
Τι έχει ανεβάσει τόσο το κόστος στα υπόλοιπα ? Η ύπαρξη της μπαταρίας το δικαιολογεί ?
το δικο μου 10αρι κοστισε 23k, μαζι με μπαταρια, με το "κλειδι στο χερι". Μαλιστα, γνωριζω οτι δεν ηταν η φτηνοτερη τιμη που μπορουσε να βρω και γνωριζω οτι πηρα καλο/ακριβο inverter. Επομενως νομιζω οτι συμφωνουμε πως εχει πεσει αρκετα το κοστος.
-
@lap said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
@red_monster said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
@red_monster said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Δεν θυμάμαι να έχω ξαναρίξει τόσο κλασιμο σε ον, και αυτό εκεί, να γίνεται όλο και περισσότερο ικέτης προσοχής !
Μπας και είναι μύγα και περιμένει σκατο ;
Ρητορική !!Πάντα επίκαιρο !
Το καλύτερο από όλα!
Αλλά αν δεν ήσουν ο ρεντ για να το αντιληφθείς, τι άλλο θα ήσουν;;;
Θα σχολιάζω λοιπόν τις δημοσιεύσεις σου και εσύ θα έχεις υποβάλει τον εαυτό σου σε αυτομπαναρισμα!
Θενξ!!!!
Υ.γ Παρατηρώ πως δεν τηρείς αυτά που λες! Μας λες πως δεν δίνεις σημασία και συνεχώς απαντάς! Να τηρείς τον λόγο σου! Βασικό προσόν για έναν πετυχημένο αριστούχο!
Επίορκος σπόρος, λαμόγιο από κούνια, τι να περιμένεις ?
Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης