-
Άμα δεις πόσα πληρώνεις διόδια για να κυκλοφορήσεις με ΜΕΚ στο Λονδίνο, λογικό είναι να θέλουν όλοι ηλεκτρικά.
-
@fanis75 said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Σε ταξίδι που έκανα στο Λονδίνο, εντύπωση το πόσα ηλεκτρικά αυτοκίνητα κυκλοφορούν (που και εκεί δεν έχουν υποδομές και χώρο στάθμευσης σε κάθε σπίτι). Επίσης, πήρα 2 φορές uber: την μια ήταν MG ZS EV και την 2η Mustang Mach-E!!
hello, θερμικα πληρωνουν 15 λιρες την μερα για να μπουν στον δακτυλιο ηλεκτρικα 0 λιρες. Συν υπεραποσβεσεις και εκει για τα ηλεκτρικα αν εχεις επιχειρηση ή αν δουλευεις σε συμβολαιο ακομα και για εργοδοτη! Νομιζω εχουν και δωρεαν παρκινγκ τα ηλεκτρικα.
βασικες γνωσεις ειναι αυτες
-
@tgd said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Άμα δεις πόσα πληρώνεις διόδια για να κυκλοφορήσεις με ΜΕΚ στο Λονδίνο, λογικό είναι να θέλουν όλοι ηλεκτρικά.
15 λιρες την μερα αλλα εκπληξη απο Δεκ 2025 θα πληρωνουν και τα ηλεκτρικα.
-
@dettol said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
@fanis75 said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Σε ταξίδι που έκανα στο Λονδίνο, εντύπωση το πόσα ηλεκτρικά αυτοκίνητα κυκλοφορούν (που και εκεί δεν έχουν υποδομές και χώρο στάθμευσης σε κάθε σπίτι). Επίσης, πήρα 2 φορές uber: την μια ήταν MG ZS EV και την 2η Mustang Mach-E!!
πες μας ομως και το βασικο...ΚΤΕΛ σας περασε;
Στην Αγγλια δεν ειναι καλη η κατασταση με τα ηλεκτροκινητα πολλοι φορτιστες χρεωνουν παραπανω απο την βενζινη.
καλο ειναι να εμημερωνεται καποιος τι συμβαινει και σε αλλες χωρες γιατι δεν ειναι ολα ροδινα για την ηλεκτροκινηση οπως παρουσιαζοντε.
χωρις τεραστια οικονομικα κινητρα τυπου υπερυπεραποσβεσεις μονο για μικρες διαδρομες στις πολεις θα τα ειχαν.
-
@wantone said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
hello, θερμικα πληρωνουν 15 λιρες την μερα για να μπουν στον δακτυλιο ηλεκτρικα 0 λιρες. Συν υπεραποσβεσεις και εκει για τα ηλεκτρικα αν εχεις επιχειρηση ή αν δουλευεις σε συμβολαιο ακομα και για εργοδοτη! Νομιζω εχουν και δωρεαν παρκινγκ τα ηλεκτρικα.
βασικες γνωσεις ειναι αυτες
Ευχαριστώ για το μάθημα
Τα ήξερα βέβαια όλα αυτά, αλλά ΟΚ, αφού ήθελες να μου τα πεις, δεκτό!
-
@fanis75 said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
@wantone said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
hello, θερμικα πληρωνουν 15 λιρες την μερα για να μπουν στον δακτυλιο ηλεκτρικα 0 λιρες. Συν υπεραποσβεσεις και εκει για τα ηλεκτρικα αν εχεις επιχειρηση ή αν δουλευεις σε συμβολαιο ακομα και για εργοδοτη! Νομιζω εχουν και δωρεαν παρκινγκ τα ηλεκτρικα.
βασικες γνωσεις ειναι αυτες
Ευχαριστώ για το μάθημα
Τα ήξερα βέβαια όλα αυτά, αλλά ΟΚ, αφού ήθελες να μου τα πεις, δεκτό!
You are very welcome.Το εγραψα για ολους που διαβαζουν εδω μεσα, δεν θα πρεπει να ξερουν και αυτοι που διαβαζουν εδω και δεν ταξιδευουν πολυ για ποιο λογο αγοραζει ο κοσμος ηλεκτρικα;
-
@wantone said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Το εγραψα για ολους που διαβαζουν εδω μεσα, δεν θα πρεπει να ξερουν και αυτοι που διαβαζουν εδω και δεν ταξιδευουν πολυ για ποιο λογο αγοραζει ο κοσμος ηλεκτρικα;
Καλά έκανες! Αλλά τότε το γράφεις γενικά και όχι σαν απάντηση σε εμένα.
-
https://www.politico.eu/article/how-germany-lost-battle-tariffs-chinese-cars-eu-subsidies/
Ενδιαφέρον άρθρο που εξηγεί ωραία την κατάσταση με τους δασμούς και την στάση των χωρών απέναντι τους.
TLDR οι Γάλλοι είναι υπέρ γιατί απειλούνται από τις κινεζικές μάρκες. Οι Γερμανοί είναι κατά γιατί δεν απειλούνται (προς το παρόν) στην εγχώρια αγορά και φοβούνται ότι θα ζημιωθούν πολύ στην κινεζική αγορά.
Αξιζει τον χρόνο σας πάντως. -
@dettol said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
https://www.politico.eu/article/how-germany-lost-battle-tariffs-chinese-cars-eu-subsidies/
Ενδιαφέρον άρθρο που εξηγεί ωραία την κατάσταση με τους δασμούς και την στάση των χωρών απέναντι τους.
TLDR οι Γάλλοι είναι υπέρ γιατί απειλούνται από τις κινεζικές μάρκες. Οι Γερμανοί είναι κατά γιατί δεν απειλούνται (προς το παρόν) στην εγχώρια αγορά και φοβούνται ότι θα ζημιωθούν πολύ στην κινεζική αγορά.
Αξιζει τον χρόνο σας πάντως.Έγινε το flag της για να επανεκλεγεί , μάλιστα.
Εντάξει όλο αυτό είναι ετσι και αλλιώς προσωρινό. Αν το κάνουν μόνιμο ούτε θα καταφέρουν κάτι και μάλιστα θα βγουν και χαμένοι αφού οι Κινέζοι θα διαλέξουν κάναν τομέα που θα τσούξει και θα βάλουν δασμούς σε εισαγωγές σε αυτόν τον τομέα και αυτοί. η Γερμανία προσπαθεί να μην μπουν γιατί έχει σημαντικό μερίδιο αγοράς στην Κίνα αλλά και αυτό έχει πέσει τα τελευταία χρόνια. Παλιότερα ειδικά VW έβλεπες παντού στην Κίνα έκανε πάταγο, πολλές πωλήσεις. Τώρα προτιμούν τα κινέζικα EV οι περισσότεροι αφού πέρασαν κάποια στιγμή και Τέσλαmania
-
Λύσεις υπάρχουν για τα μπαταριοκίνητα αυτοκίνητα:
Κατάργηση της επιδότησης.
Τέλος ταξινόμησης, όπως σε όλα τα οχήματα.
Τέλη κυκλοφορίας όπως σε όλα τα αυτοκίνητα.
Όποιος ιδιώτης ή επιχείρηση αγοράζει ή αποκτά με οποιοδήποτε τρόπο ένα made in china αυτοκίνητο, (πέρα από την απόκτηση του με τους τρόπους που προανέφερα), επιπλέον φορολογική επιβάρυνση σε ετήσια βάση.
Όποιος αντίστοιχα αποκτήσει ένα ΜΗ made in china αυτοκίνητο (μπαταριοκίνητο, όχι οποιαδήποτε τεχνολογίας, για να μην χαλάσει το αφήγημα για το σώσιμο του πλανήτη), φορολογικές ελαφρύνσεις σε ετήσια βάση.
Ούτε δασμούς, ούτε τίποτα που να προκαλεί.
Απλά πράγματα, κανείς κακό στην τοπική οικονομία; θα πληρώσεις το αντίστοιχο τίμημα.Τόσα και τόσα έχουμε βιώσει όλα αυτά τα χρόνια με άδικες επιβαρύνσεις, ας εφαρμόσουν άλλη μία.
-
@ektoras said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Λύσεις υπάρχουν για τα μπαταριοκίνητα αυτοκίνητα:
Κατάργηση της επιδότησης.
Τέλος ταξινόμησης, όπως σε όλα τα οχήματα.
Τέλη κυκλοφορίας όπως σε όλα τα αυτοκίνητα.
Όποιος ιδιώτης ή επιχείρηση αγοράζει ή αποκτά με οποιοδήποτε τρόπο ένα made in china αυτοκίνητο, (πέρα από την απόκτηση του με τους τρόπους που προανέφερα), επιπλέον φορολογική επιβάρυνση σε ετήσια βάση.
Όποιος αντίστοιχα αποκτήσει ένα ΜΗ made in china αυτοκίνητο (μπαταριοκίνητο, όχι οποιαδήποτε τεχνολογίας, για να μην χαλάσει το αφήγημα για το σώσιμο του πλανήτη), φορολογικές ελαφρύνσεις σε ετήσια βάση.
Ούτε δασμούς, ούτε τίποτα που να προκαλεί.
Απλά πράγματα, κανείς κακό στην τοπική οικονομία; θα πληρώσεις το αντίστοιχο τίμημα.Τόσα και τόσα έχουμε βιώσει όλα αυτά τα χρόνια με άδικες επιβαρύνσεις, ας εφαρμόσουν άλλη μία.
αυτα που αναφερεις ειναι ολα φοροι των επιμερους κρατων (και καποια απο αυτα ειναι καθαρα ελληνικες εφευρευσεις) και δυσκολο να γινει συντονισμος σε πανευρωπαϊκο επιπεδο. Ο δασμος εισαγωγης ειναι πιο ευκολο να εκτελεστει.
-
σε όλους τους τομεις υπάρχουν κινεζικές επιχειρήσεις και παγκοσμιες ανταγωνιστικές εταιριες προς αυτές, σε όλους τους κλάδους
οπως λοιπον ολες προσπαθουν να ανταγωνιστουν τις κινεζικες εταιρείες το ίδιο να κάνουν και οι αυτοκινητοβιομηχανίες.
Γιατι δηλαδη σε αυτούς να βάλουμε πλάτη (κωλο αλλα τεσπα) και να πληρώνουμε ακριβότερα τα αυτοκινητα μας απλά για να συνεχίσουν να βγαζουν κέρδη ενώ δεν είναι ανταγωνιστικά τα προιοντα τους? Επειδή θέλουν να μας αφαιμαζουν μονο μη επενδύοντας σε νεες τεχνολογίες και να μας πουλάνε φυκια για μεταξωτες κορδέλες?
Οχι κανενας δασμός και καμία ευνοια. Να τα καταφέρουν να γινουν ανταγωνιστικοί ή να το κλείσουν το μπουρδ3λ@κι τους. Ειχαν παρα πολλά χρόνια να προετοιμαστούν και τα έκαναν σκατά. Να κολυμπήσουν τωρα σε αυτά για να βγουν αν θέλουν, η να πνιγουν σε αυτα , αυτοι τα έκαναν
-
@cirus said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Οχι κανενας δασμός και καμία ευνοια. Να τα καταφέρουν να γινουν ανταγωνιστικοί ή να το κλείσουν το μπουρδ3λ@κι τους. Ειχαν παρα πολλά χρόνια να προετοιμαστούν και τα έκαναν σκατά. Να κολυμπήσουν τωρα σε αυτά για να βγουν αν θέλουν, η να πνιγουν σε αυτα , αυτοι τα έκαναν
Τα προβληματα που θα δημιουργησουν με τους δασμους ειναι περισσοτερα απο αυτα που θα λυσουν. Οχι οτι τους ενδιαφερει βεβαια.
Και δεν ειναι μονο τα ηλεκτροκινητα. Οι τιμες για "συμβατικα" ειναι πλεον πανω απο τον Θεο. Τι θα κανουν; Θα βαλουν και εκει δασμους;
-
Εγώ στο ίδιο πνεύμα θα πω το εξής.
Τόσα έτη μας έχουν αφαιμάξει το εμπορικό ισοζύγιο. Έχουμε καταχρεωθεί εμείς και οι επόμενες γενιές για να το καλύψουμε, έχουμε χάσει κάθε κοινωνική συνοχή και ηθική ως κοινωνία. Και αυτοί δεν έχουν καν την ηθική να πουν πως 50 έτη τους πουλάμε ότι κατασκευάζουμε ας τους φτιάξουμε έστω ένα, έστω ενα ρε μπαγλαμάδες, εργοστάσιο διπλα σε κάποιο λιμάνι να νιώσουν και αυτοί μέλος μιας ευρωπαϊκής οικονομίας παρα τα πάνε ΟΛΟΙ στους γείτονες διπλα που δεν είναι μελη της Ευρώπης μη τυχόν και χάσουν κάποιο ευρώ ως οριακό κέρδος ανα μονάδα. Δηλαδή επιλέγουν ξεκάθαρα με οικονομοτεχνικά κριτήρια τις χώρες παραγωγής των προϊόντων τους και όχι με βάση μιας ευρωπαϊκής πολιτικής σύγκλισης και τώρα όπως λες θέλουν να βάλουμε πλάτη στα κέρδη τους και να συνταχθούμε για λόγους πολιτικής σύγκλισης!. Να βάλουμε ρε παιδιά, καμία αντίρρηση, να συνταχθούμε στο ευρωπαϊκό οικοδόμημα και να το στηρίζουμε και με το παραπάνω, αφού όμως φτιάξετε μονάδες παραγωγής και σε εμάς ώστε να έχουμε όφελος και εμείς από κάποια προστατευτική πολιτική. Όχι μονάχα στον γείτονα χωρίς να ειναι καν μέλος. Διότι χωρίς παραγωγή αλλά και ταυτόχρονα προστατευτική πολιτική απλά θα επιβαρύνουμε την οικονομία μας.Οποτε, βέτο και πίεση στο διευθυντήριο και καλά κρασά. Αλλά αυτά θέλουν .....πολιτικούς όχι υπηρέτες.
Αυτ δεν συνέβαιναν με τις παλαιές ηγεσίες της Ευρώπης εποχής 70-80. Τότε η Ευρώπη είχε ένα όραμα και φυσικά δεν υπηρχαν τα λεγόμενα λόμπυ που πρωτοεμφανίστηκαν στα τέλη του 90
Που σαι Αντρέα να δεις τι κάνουν οι ρεμπεσκέδες.
-
αυτο που μου εκανε φοβερη εντυπωση ηταν οτι η ελλαδα δεν εδειξε κανεναν ενδοιασμο να υπερψηφισει τους δασμους. Πιστευα οτι λογω cosco και εμπορικων σχεσεων με κινα, θα ειχαμε πει καμμια κουβεντουλα υπερ της κινας. Μοκο ομως τελικα. Μαλλον εχουν αλλαξει πολυ τα κόζια.
Προσωπικα, αμφιταλαντευομαι. Απο την μια, θεωρω καλο να υπαρχουν φτηνα ηλεκτρικα αυτοκινητα (και ηλιακα πανελ και και και...) επειδη θα διευκολυνουν τη μεταβαση προς την πρασινη οικονομια. Απο την αλλη ομως δεν εχω καμμια, ΜΑ ΚΑΜΜΙΑ, συμπαθεια προς την κινεζικη ηγεσια και την ροτα που εχει παρει το κρατος τους. Πληρωσαμε με φυσικο αεριο και πετρελαιο την εισβολη της ρωσιας στην ουκρανια, δεν θα ηθελα να συμβει κατι αντιστοιχο με την κινα.
Σιγουρα ομως, οι ευρωπαικες αυτοκινητοβιομηχανιες τα εχουν κανει μανταρα και η λυση δεν ειναι να υψωσουν προστατευτικα τειχη, αλλα να προσπαθησουν να αλλαξουν πορεια. Το αστειο ειναι οτι οι γερμανοι, που ειναι οι μονοι που τεθηκαν κατα των δασμων, το κανουν γιατι νομιζουν οτι ειναι ασφαλεις στο market segment τους. Ξεχνουν ομως βασικες αρχες, οτι ολες οι εισβολες ξεκινουν απο χαμηλα και σταδιακα πηγαινουν upmarket, εκει που ειναι πιο παχυλα τα ποσοστα κερδους. -
@dettol said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
αυτο που μου εκανε φοβερη εντυπωση ηταν οτι η ελλαδα δεν εδειξε κανεναν ενδοιασμο να υπερψηφισει τους δασμους. Πιστευα οτι λογω cosco και εμπορικων σχεσεων με κινα, θα ειχαμε πει καμμια κουβεντουλα υπερ της κινας. Μοκο ομως τελικα. Μαλλον εχουν αλλαξει πολυ τα κόζια.
Αυτο γιατι η πολιτικη της Ελλαδας οσο αφορα θεματα που αφορουν τους Αμερικανους κατευθυνεται 100% απο την Αμερικανικη κυβερνηση. Νομιζω καποιος ειχε αναφερει οτι ηθελαν οι Κινεζοι να παρουν και τα τραινα και οι Αμερικανοι εβαλαν βετο και τα εδωσαν στους Ιταλους.
Οι πολιτικοι στην Ελλαδα ειναι κατα 95% για γελια, μονο αν πιεσει καπου ο κοσμος μπορει να κανουν κατι που οφελει την χωρα και με το ζορι και αυτο.
-
@lap said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Εγώ στο ίδιο πνεύμα θα πω το εξής.
Τόσα έτη μας έχουν αφαιμάξει το εμπορικό ισοζύγιο. Έχουμε καταχρεωθεί εμείς και οι επόμενες γενιές για να το καλύψουμε, έχουμε χάσει κάθε κοινωνική συνοχή και ηθική ως κοινωνία. Και αυτοί δεν έχουν καν την ηθική να πουν πως 50 έτη τους πουλάμε ότι κατασκευάζουμε ας τους φτιάξουμε έστω ένα, έστω ενα ρε μπαγλαμάδες, εργοστάσιο διπλα σε κάποιο λιμάνι να νιώσουν και αυτοί μέλος μιας ευρωπαϊκής οικονομίας παρα τα πάνε ΟΛΟΙ στους γείτονες διπλα που δεν είναι μελη της Ευρώπης μη τυχόν και χάσουν κάποιο ευρώ ως οριακό κέρδος ανα μονάδα. Δηλαδή επιλέγουν ξεκάθαρα με οικονομοτεχνικά κριτήρια τις χώρες παραγωγής των προϊόντων τους και όχι με βάση μιας ευρωπαϊκής πολιτικής σύγκλισης και τώρα όπως λες θέλουν να βάλουμε πλάτη στα κέρδη τους και να συνταχθούμε για λόγους πολιτικής σύγκλισης!. Να βάλουμε ρε παιδιά, καμία αντίρρηση, αφού όμως φτιάξετε μονάδες παραγωγής και σε εμάς ώστε να έχουμε όφελος και εμείς από κάποια προστατευτική πολιτική. Διότι χωρίς παραγωγή αλλά και ταυτόχρονα προστατευτική πολιτική απλά θα επιβαρύνουμε την οικονομία μας.Οποτε, βέτο και πίεση στο διευθυντήριο και καλά κρασά. Αλλά αυτά θέλουν .....πολιτικούς όχι υπηρέτες.
Που σαι Αντρέα να δεις τι κάνουν οι ρεμπεσκέδες.
Με την τωρινη συμφωνια η Τουρκια μπορει να εξαγει οτι θελει στην ΕΕ χωρις δασμους αρα ουσιαστικα ειναι πληρες μελος της ΕΕ στο εμπορικο τομεα αλλα οχι στην ελευθερη διακινηση των πολιτων της.
-
Όχι ακριβώς. Και εκεί έχει ποσοστωσεις, όπως ας πουμε στα αγροτικά προιοντα. Ή και δασμους σε κάποια προιοντα. Απλώς έχει ειδικό καθεστώς διευκόλυνσης των διαδικασιών. Αυτοί ζητάνε τελωνειακή ένωση που ακόμα δεν έχει γίνει.
Το θέμα είναι πως οι ηγεσίες της Ευρώπης δεν ασκούν πολιτική παρα μπίζνες. Ψάχνουν να βρουν το βέλτιστο οριακό κόστος και επενδύουν. Το μοντέλο τους είναι ξεκάθαρα νεοφιλελεύθερο και αυτό που ονομάζουμε παγκοσμιοποίηση. Εάν όμως ξαφνικά το γυρίσουν σε προστατευτισμό οι χώρες που έχουν δέσμευση να ακολουθούν του κανόνες αυτούς αλλά δεν έχουν βιομηχανίες να προστατεύσουν θα καταστραφούν οικονομικά. Διότι θα επέλθει πληθωρισμός προστατευτισμού κάτι που θα κάτσει πάνω στους άθλιους δείκτες ισοζυγίων που έχουμε ως χωρα (εξάγουμε πορτοκαλια για να εισάγουμε ev!) και θα οδηγήσει σε πτώχευση και υπέρογκο δανεισμό. Είναι μαθηματικά βέβαιο!
-
@dettol said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
αυτο που μου εκανε φοβερη εντυπωση ηταν οτι η ελλαδα δεν εδειξε κανεναν ενδοιασμο να υπερψηφισει τους δασμους. Πιστευα οτι λογω cosco και εμπορικων σχεσεων με κινα, θα ειχαμε πει καμμια κουβεντουλα υπερ της κινας. Μοκο ομως τελικα. Μαλλον εχουν αλλαξει πολυ τα κόζια.
Προσωπικα, αμφιταλαντευομαι. Απο την μια, θεωρω καλο να υπαρχουν φτηνα ηλεκτρικα αυτοκινητα (και ηλιακα πανελ και και και...) επειδη θα διευκολυνουν τη μεταβαση προς την πρασινη οικονομια. Απο την αλλη ομως δεν εχω καμμια, ΜΑ ΚΑΜΜΙΑ, συμπαθεια προς την κινεζικη ηγεσια και την ροτα που εχει παρει το κρατος τους. Πληρωσαμε με φυσικο αεριο και πετρελαιο την εισβολη της ρωσιας στην ουκρανια, δεν θα ηθελα να συμβει κατι αντιστοιχο με την κινα.
Σιγουρα ομως, οι ευρωπαικες αυτοκινητοβιομηχανιες τα εχουν κανει μανταρα και η λυση δεν ειναι να υψωσουν προστατευτικα τειχη, αλλα να προσπαθησουν να αλλαξουν πορεια. Το αστειο ειναι οτι οι γερμανοι, που ειναι οι μονοι που τεθηκαν κατα των δασμων, το κανουν γιατι νομιζουν οτι ειναι ασφαλεις στο market segment τους. Ξεχνουν ομως βασικες αρχες, οτι ολες οι εισβολες ξεκινουν απο χαμηλα και σταδιακα πηγαινουν upmarket, εκει που ειναι πιο παχυλα τα ποσοστα κερδους.Συμφωνω μαζι σου καμια συμπαθεια δεν εχω στην Κινα
αλλα ρε φίλε αν θελεις να βαλεις δασμούς να προστατέψεις το ευρωπαικο οικοδομημα και να βάλω ΠΑΛΙ πλατη να φτιάξεις κανα εργοστάσιο και στην Ελλάδα και να έχω γενικά κάποιο οφελος και γω, οπως πολύ σωστα το εγραψε ο @lap .
Αλλα όχι, οι κερατάδες θέλουν και να προστατέψουν τα κέρδη τους ΚΑΙ να μην έχουμε και μεις που θα βαλουμε πλάτη κάποιο οφελος σε όλο αυτο'
Ε να πα να γ@μηθουν. Κινεζος ρε φίλε και ας τους καταστρέψει στα @@ μου, αφου είναι τοσο .%^&$#$ γιοι, μονο κινεζικα και ας καταστραφουν οι ευρωπαικες αυτοκινητοβιομηχανίες. Να μην ηταν τόσο άπληστοι να συνταχθουμε, αλλα όχι έτσι
-
@cirus said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
@dettol said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
αυτο που μου εκανε φοβερη εντυπωση ηταν οτι η ελλαδα δεν εδειξε κανεναν ενδοιασμο να υπερψηφισει τους δασμους. Πιστευα οτι λογω cosco και εμπορικων σχεσεων με κινα, θα ειχαμε πει καμμια κουβεντουλα υπερ της κινας. Μοκο ομως τελικα. Μαλλον εχουν αλλαξει πολυ τα κόζια.
Προσωπικα, αμφιταλαντευομαι. Απο την μια, θεωρω καλο να υπαρχουν φτηνα ηλεκτρικα αυτοκινητα (και ηλιακα πανελ και και και...) επειδη θα διευκολυνουν τη μεταβαση προς την πρασινη οικονομια. Απο την αλλη ομως δεν εχω καμμια, ΜΑ ΚΑΜΜΙΑ, συμπαθεια προς την κινεζικη ηγεσια και την ροτα που εχει παρει το κρατος τους. Πληρωσαμε με φυσικο αεριο και πετρελαιο την εισβολη της ρωσιας στην ουκρανια, δεν θα ηθελα να συμβει κατι αντιστοιχο με την κινα.
Σιγουρα ομως, οι ευρωπαικες αυτοκινητοβιομηχανιες τα εχουν κανει μανταρα και η λυση δεν ειναι να υψωσουν προστατευτικα τειχη, αλλα να προσπαθησουν να αλλαξουν πορεια. Το αστειο ειναι οτι οι γερμανοι, που ειναι οι μονοι που τεθηκαν κατα των δασμων, το κανουν γιατι νομιζουν οτι ειναι ασφαλεις στο market segment τους. Ξεχνουν ομως βασικες αρχες, οτι ολες οι εισβολες ξεκινουν απο χαμηλα και σταδιακα πηγαινουν upmarket, εκει που ειναι πιο παχυλα τα ποσοστα κερδους.Συμφωνω μαζι σου καμια συμπαθεια δεν εχω στην Κινα
αλλα ρε φίλε αν θελεις να βαλεις δασμούς να προστατέψεις το ευρωπαικο οικοδομημα και να βάλω ΠΑΛΙ πλατη να φτιάξεις κανα εργοστάσιο και στην Ελλάδα και να έχω γενικά κάποιο οφελος και γω, οπως πολύ σωστα το εγραψε ο @lap .
Αλλα όχι, οι κερατάδες θέλουν και να προστατέψουν τα κέρδη τους ΚΑΙ να μην έχουμε και μεις που θα βαλουμε πλάτη κάποιο οφελος σε όλο αυτο'
Ε να πα να γ@μηθουν. Κινεζος ρε φίλε και ας τους καταστρέψει στα @@ μου, αφου είναι τοσο .%^&$#$ γιοι, μονο κινεζικα και ας καταστραφουν οι ευρωπαικες αυτοκινητοβιομηχανίες. Να μην ηταν τόσο άπληστοι να συνταχθουμε, αλλα όχι έτσι
καταλαβαινω την οπτικη γωνια και τον θυμο σας, ειδικα μετα απο οτι εχουμε περασει ως χωρα κατα τα χρονια των μνημονιων. Απο την αλλη δεν ασπαζομαι αυτην την αποψη πληρως, διοτι φοβαμαι αρκετα μια εποχη οπου θα υπαρχει κινεζικη κυριαρχια.
Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης