-
@antonakis said in Αυτοκίνητα '90s και 2000s' με διαχρονικό design:
@alekos86_eng said in Αυτοκίνητα '90s και 2000s' με διαχρονικό design:
@antonakis said in Αυτοκίνητα '90s και 2000s' με διαχρονικό design:
Διαχρονικό δεν είναι κάτι που υπάρχει και σήμερα;
Αν δεν είναι το golf ορισμός, δεν ξέρω τι άλλο είναι.Στο Golf, όπως σχολίασα, θεωρώ κουκλί το μοντέλο 5-2004, πολύ ισορροπημένα το 4-1998 & το 6-2008, αλλά το 7 χάλια τελείως, και το 8 αχρωμο..
Το golf, θες δε θες ακόμα και σήμερα ξεχωρίζει ως golf και έχει ορίσει και την κατηγορία του.
Κι όμως κατάφεραν στην 7η γενιά να το κάνουν χαλια μαύρα, ενώ στην 5η γενιά τραβούσε τα βλέμματα!
Τώρα στην κατηγορία του Golf, αντίπαλοι όπως το Civic, το 308, το Megane, το Mazda 3 και το Corolla είναι πολύ πιο ενδιαφέροντα σχεδιαστικά!
Στη γενιά του 2004 όμως το Golf 5 παίζει χωρίς αντίπαλο! -
@panos2171 said in Αυτοκίνητα '90s και 2000s' με διαχρονικό design:
GTV
εχεις δίκιο
έβαλα το fiat coupe κι άφησαν αυτήν εδώ στην απέξω? είμαι απαράδεκτος... -
@alekos86_eng said in Αυτοκίνητα '90s και 2000s' με διαχρονικό design:
το 406 κουπε πολύ ωραίο, και η merc cabriolet.
Το Mazda όμως αν και με καμπύλες, δε βγάζει μια ισορροπία σε ντιζάιν. λίγο χύμα. το RX& & RX8 αξιζουνΣίγουρα τα γούστα είναι υποκειμενικά. Η διαχρονικότητα έχει να κάνει και με την απλότητα και τις καθαρές γραμμές. Τα φλύαρα σχέδια γερνάνε γρήγορα ή άσχημα. Χαρακτηριστικότερo παράδειγμα διαχρονικού σχεδίου (για εμένα) είναι το 406 coupe που έβαλα. Μπροστά έχει έναν προφυλακτήρα (απλό, απλούστατο, χωρίς σπασίματα, γωνίες, προεξοχές και δαντέλες), και 2 φώτα (απλά παραλληλόγραμμα, ομοιόμορφα), τίποτα άλλο, ούτε μάσκα! Εάν έβγαινε σήμερα, δεν θα το έλεγε κανείς παρωχημένο ή ρετρό, δες π.χ. το μπροστά μέρος των Tesla. Στην ίδια λογική θεωρώ το xedos 6 το αρμονικότερο sedan, απλό, λιτό και με αρμονικές καμπύλες. Στην ίδια λογική έχω σε εκτίμηση και το mx-6, μετά από 30 χρόνια δείχνει ακόμα μοντέρνο
-
Μέσα σε 20 χρόνια υπήρξαν πάρα πολλά μοντέλα που ήταν όμορφα και έτσι εύκολα θα γίνονταν διαχρονικά.
-
-
Και όμως είναι διαχρονικο
Από την πρώτη στιγμή που βγήκε μέχρι σήμερα είναι το ένα και μοναδικό multipla της αυτοκίνησης, έχει ένα μοναδικό σχήμα -
Mazda 323F αρχες 90ς. Xedos 6 Mazda Millenia Honda Accord etc. Υπαρχουν πολλα διαχρονικα σχηματα αλλα θα διαφερουν σε καποιες λεπτομερειες που εχουν τα μοντερνα αυτοκινητα για την προστασια των πεζων και τις συγκρουσεις.
Ποιο ενδιαφερον για μενα ειναι ποιο αμαξι αντεχει στον χρονο σαν κατασκευη γιατι ωραια πχ τα Ιταλικα σχηματα αλλα τα αμαξωματα τους διαλυοντε στα 20 χρονια με αποτελεσμα να εξαφανιζοντε τελειως απο τους δρομους.
-
Θα ξεκινήσω με το μοναδικό και ακαταμάχητο Honda Integra και συγκεκριμενα το type r dc2.
Θα συνεχίσω πάλι με Honda με το ιδιαίτερο στυλ του και την οροφή που χάνονταν μέσα στο πορτ μπαγκάζ είτε ηλεκτρικά είτε, χειροκίνητα εν έτη 1991. Ο λόγος για το crx del sol.
Πάμε με Mazda rx7 FD, ένα αριστούργημα σχεδίασης, 2023 και το βλέπεις στο πέρασμα του να σπέρνει.
Ένα άλλο όχημα είναι η celica(AT180)5ης γενιάς γνωστή ως Carlos sainz.
Από ευρωπαϊκά πάντα είχα σε περίοπτη θέση την alfa 164.επισης η merc 190 2.5-16 εκείνο το πρησμένο τέρας μαζί με την αυθεντική Μ3 ε30., Lancia delta Deltona, escort Και Sierra cosworth Ολα ήταν Μ@@@@ρες.κλεινοντας ένα respect στο opel calibra. -
-
@elvet said in Αυτοκίνητα '90s και 2000s' με διαχρονικό design:
@alekos86_eng said in Αυτοκίνητα '90s και 2000s' με διαχρονικό design:
το 406 κουπε πολύ ωραίο, και η merc cabriolet.
Το Mazda όμως αν και με καμπύλες, δε βγάζει μια ισορροπία σε ντιζάιν. λίγο χύμα. το RX& & RX8 αξιζουνΣίγουρα τα γούστα είναι υποκειμενικά. Η διαχρονικότητα έχει να κάνει και με την απλότητα και τις καθαρές γραμμές. Τα φλύαρα σχέδια γερνάνε γρήγορα ή άσχημα. Χαρακτηριστικότερo παράδειγμα διαχρονικού σχεδίου (για εμένα) είναι το 406 coupe που έβαλα. Μπροστά έχει έναν προφυλακτήρα (απλό, απλούστατο, χωρίς σπασίματα, γωνίες, προεξοχές και δαντέλες), και 2 φώτα (απλά παραλληλόγραμμα, ομοιόμορφα), τίποτα άλλο, ούτε μάσκα! Εάν έβγαινε σήμερα, δεν θα το έλεγε κανείς παρωχημένο ή ρετρό, δες π.χ. το μπροστά μέρος των Tesla. Στην ίδια λογική θεωρώ το xedos 6 το αρμονικότερο sedan, απλό, λιτό και με αρμονικές καμπύλες. Στην ίδια λογική έχω σε εκτίμηση και το mx-6, μετά από 30 χρόνια δείχνει ακόμα μοντέρνο
το να έχει ιδιαίτερο design, μπορεί να το κάνει έργο τέχνης, με διαχρονική αξία όπως η Alfa Romeo 156 κ Mito, που με λίγο Led στα φώτα και 2 οθόνες στο εσωτερικό θα κυκλοφορούσαν φουλ ποθητά και σήμερα, , μπορεί να το κάνει και καρακιτσαριό όπως το SSYong Actyon και τα Daewoo του 2000, το i20 1ης γενιάς, το Multipla, και ακόμη και σήμερα κατι αμάξια της MG κινέζικα που έχουν βγει με σχεδιαστικές ακρότητες κανει μπαμ ότι δεν εχουν αρμονία και είναι κιτς!
Πάντως οι περιπτώσεις focus 1η γενιάς και peugeot 206 είναι όντως ωραία σουλούπια, αλλα τα βλέπουμε τόσο συχνά εδώ κα 25χρόνια που προφανώς και πλέον δεν μας κάνουν καμία εντύπωση και μάλιστα η ford και η peugeot πήραν το σχέδιό και το έβαλαν σε όλα τους τα μοντέλα!
Κάτι αντίστοιχο έγινε και με το σύγχρονο mini cooper.
Αυτό όμως δεν αναιρεί ότι σαν πρωτότυπα σχέδια είναι πολύ ρηξικέλευθα και άλλαξαν εποχή στο design! -
@alekos86_eng said in Αυτοκίνητα '90s και 2000s' με διαχρονικό design:
μπορεί να το κάνει και καρακιτσαριό όπως το SSYong Actyon και τα Daewoo του 2000, το i20 1ης γενιάς,
γιατί είναι καρακιτσαριό το i20 mk1 ???
το οποίο είναι και κλώνος του Corsa D ...
-
Γούστα είναι αυτά ,αλλά από την αγαπημένη άλφα σα σχεδιασμός δε μου άρεσε ούτε η brera ούτε η mito. Η πρώτη μπορεί ναι είχε κάποιες πολύ όμορφες λεπτομέρειες , όπως τα φώτα, αλλά γενικά ο σχεδιασμός της ήταν σαν ένα πρησμένο χατσμπακ , η gt είχε πιο αρμονικές γραμμές. Οι Γάλλοι στα κουπέ εκείνα τα χρόνια τόσο με το 406 όσο και με τη laguna , έκαναν καλύτερα σχέδια. Η μίτο είχε όμορφες γραμμές από τη μέση και πίσω, αλλά και ένα βαρυφορτωμένο μπροστινό μέρος, έμοιαζε σαν μία όμορφη κοπέλα με μύτη μπουγατσομάχαιρο. Όλες οι γενιές punto , εκτός της δεύτερης , πιο όμορφα σχέδια έχουν.
Ωραία και επιτυχημένα σχέδια ήταν οι αναβιώσεις της εποχής , τόσο το μινι όσο και το 500αρακι , σεβάστηκαν το αρχικό σχέδιο και έδειξαν ωραίες γραμμές.
Άσχημο σχέδιο , πετυχημένη υλοποίηση το πρώτο twigo, καθημερινή σχεδιάρα διαχρονική που πουλιέται σχεδόν 20 χρόνια το panda, ακόμα και η δεύτερη γενιά μοιάζει fl της πρώτης , αλλά κρατιέται ακόμα, θα μου πείς η γριά και να φτιαχτεί , γριά θα παραμείνει, αλλά ο.κ...
Αξιέπαινη προσπάθεια το ds3 , ιδίως αν σκεφτεί κανείς ότι από κάτω του είναι το c3 .
Στο γκρουπ για εμένα , το πιο διαχρονικό του σχέδιο εκείνης της εποχής είναι το Α4, συγκεκριμένα το πρώτο , μπορεί να φαντάζει απλό αλλά αυτή η απλότητα του σχεδιασμού , έζησε με σχετικά απλά φρεσκαρίσματα πολλά πολλά χρόνια.
Μια χαρά είναι το i20 ,πολύ καλύτερα το rio , αλλά ,οι κορεάτες άργησαν πολύ να σχεδιάσουν κάτι , έπρεπε να περιμένουμε το πρώτο ceed για να δούμε ένα σχετικά όμορφο σχέδιο ( εξαιρώ το κουπέ).
-
@elteo said in Αυτοκίνητα '90s και 2000s' με διαχρονικό design:
@alekos86_eng said in Αυτοκίνητα '90s και 2000s' με διαχρονικό design:
μπορεί να το κάνει και καρακιτσαριό όπως το SSYong Actyon και τα Daewoo του 2000, το i20 1ης γενιάς,
γιατί είναι καρακιτσαριό το i20 mk1 ???
όντως δεν είναι τόσο χάλια! αλλά προτιμώ το Getz αλλά και το i30. Πιο Ευρωπαικά!
-
Η ψήφος μου πάει στο IS200 που ακόμα και σήμερα δε δείχνει 25 ετών
-
Ούτε αυτή δείχνει 30 χρόνων...
ούτε βέβαια το εσωτερικό της...
-
Από τα καλύτερα αυτοκίνητα για τον Έλληνα
-
Το πολύ τρία τέσσερα από όλα αυτά που έχετε βάλει μέχρι τώρα να έχουν διαχρονικό σχεδιασμό.
Τα υπόλοιπα είναι για τη λήθη.Και κάποια για τα φλογοβόλα.
-
@katafractos17 said in Αυτοκίνητα '90s και 2000s' με διαχρονικό design:
Και κάποια για τα φλογοβόλα.
-
πάρα πολλά καλά αμάξια και πολλά από αυτα ομορφα.
Μερικά που εχουν μπει είναι απλά χαζομάρες και τιποτα το ιδιαίτερο πχ opel corsa. Λέω το συγκεκριμένο γιατι ημουν κάτοχος , ουτε ιδιαίτερο στυλ είχε ούτε διαχρονικο design. Διαολε ομορφό δεν ήταν όυτε όταν βγηκε εκτος από κανα opc πως μπαίνει σε τέτοια λίστα ειναι αποροιας άξιο.
Τεσπα το πιο διαχρονικο design είναι της Porsche 911.
Ομορφα είναι και αλλα. Κλασικα είναι πολλά. Ακόμα και πολλά μαρέσουν ακόμα περισσότερο από την 911.
Αλλα πιο διαχρονικό design, ομορφια και κλασικο αμαξι ταυτόχρονα ολα μαζι κανενα αλλο αυτοκίνητο στην ιστορία δεν νομίζω ότι συνδιαζει. Δεν ήταν supercar αλλα σπορ αμαξι οπότε μπορει να μπει θεωρω.
-
Νομίζω από την λίστα δεν πρέπει να λείπει το peugeot 206!!
Το νούμερο ένα αυτοκίνητο σε πωλήσεις στην ιστορία της γαλλικής αυτικινητοβιομηχανιας. Ξεπερνώντας ακόμη και το 205. Χωρίς να προσφέρει καμία μηχανολογική η τεχνολογική καινοτομία, αγαπήθηκε και άρεσε παρά πολύ καθαρά λόγο της σχεδίασης. Απόντα λίγα μικρά αυτοκίνητα που ακόμη και τώρα μου αρέσουν σχεδιαστικά. Ήταν και το πρώτο μου αμάξι!
Αυτοκίνητα '90s και 2000s' με διαχρονικό design