-
Βέβαια τα ευρωπαϊκά όρια μπορούν να αλλάξουν προς το συμφέρον των ευρωπαίων κατασκευαστών εφόσον υπάρξει απειλή εκτός Ευρώπης.
Αυτό που οφείλουν να κάνουν οι ευρωπαίοι είναι να προωθήσουν την ηλεκτροκίνηση στα αυτοκίνητα πόλης και αλλά και τα υβριδικά.
Γενικά ηλεκτροκίνηση και μόνο τουλάχιστον για κάμποσα χρόνια ακόμα δε θα υπάρξει λόγω υποδομών.
Άλλωστε οι Ιάπωνες που είναι αρκετά χρόνια μπροστά δεν είναι χαζοί στο να ψάχνονται με τα εναλλακτικά καύσιμα. Αν δε μπορεί ολόκληρη Ιαπωνία να εξηλεκτριστεί μετρημένες είναι οι χώρες της ΕΕ που θα μπορούσαν. -
Εμας να μας αφήσουν στην ησυχία μας, να μειώσουν τον εφκ της βενζίνης όσο είναι αυτός του πετρελαίου, και να πηγαίνουμε με τα σαραβαλακια μας όσο κρατήσουνε στην ησυχία μας. Δε παράγουμε ούτε βίδα αυτοκινήτου, δε μας ενδιαφέρει. Ούτε θα σώσουμε εμείς τον πλανήτη, είμαστε μια μικρή χώρα, που κακως παράτησε και το λιγνίτη.
Όσο για τους Ευρωπαίους κατασκευαστές, τα θέλει ο μώλος τους, το τραίνο θα περάσει και κάθονται στις ράγες:
https://cartalk.gr/byd-kalei-tous-kinezous-enothoun-stin-kataktisi-tis-dysis/ -
Στην Ελλάδα υπάρχει ένας στόλος 6.600.000 οχημάτων, μέσης ηλικίας 17 ετών και πωλούνται περίπου 100.000 καινούρια αυτοκίνητα κάθε χρόνο, τα μισά απ αυτά λιανική.
Λίγες χιλιάδες (μονοψήφιο) απ αυτά είναι ηλεκτρικά μπαταριοκίνητα.
Έστω ότι σε 10 χρονια αποκλειστούν οι πωλήσεις θερμικών. Και κάθε χρόνο σχεδόν διπλασιάζονται οι πωλήσεις μπαταριοκίνητων.
Πότε θα εξαφανιστούν πλήρως τα θερμικά μας;Και μιλάμε μόνο για τα ΙΧ μας, τα φορτηγά ούτε κατά διάνοια...
-
@piliourits said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Στην Ελλάδα υπάρχει ένας στόλος 6.600.000 οχημάτων, μέσης ηλικίας 17 ετών και πωλούνται περίπου 100.000 καινούρια αυτοκίνητα κάθε χρόνο, τα μισά απ αυτά λιανική.
Λίγες χιλιάδες (μονοψήφιο) απ αυτά είναι ηλεκτρικά μπαταριοκίνητα.
Έστω ότι σε 10 χρονια αποκλειστούν οι πωλήσεις θερμικών. Και κάθε χρόνο σχεδόν διπλασιάζονται οι πωλήσεις μπαταριοκίνητων.
Πότε θα εξαφανιστούν πλήρως τα θερμικά μας;Και μιλάμε μόνο για τα ΙΧ μας, τα φορτηγά ούτε κατά διάνοια...
Προφανως θα αργησουν να εξαφανιστουν τελειως απο τους δρομους τα θερμικα, ακομα και αν σταματησουν να πωλουνται πχ το 2035. Θα συνεχισουν να πωλουνται μεταχειρισμενα, ειτε ποιοτικο, ειτε σαπακια εισαγωμενα
Παντως, 10 χρονια ειναι μεγαλο χρονικο διαστημα, ειδικα τωρα που βρισκομαστε σε σημειο καμπης και τρεχουν οι τεχνολογικες εξελιξεις. -
@johnny-0 said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Όσο για τους Ευρωπαίους κατασκευαστές, τα θέλει ο μώλος τους, το τραίνο θα περάσει και κάθονται στις ράγες:
https://cartalk.gr/byd-kalei-tous-kinezous-enothoun-stin-kataktisi-tis-dysis/Εεε όσο βγάζουν τα ηλεκτρικά σε τέτοιες τιμές, καλά να πάθουν!
-
@johnny-0 said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Όσο για τους Ευρωπαίους κατασκευαστές, τα θέλει ο μώλος τους, το τραίνο θα περάσει και κάθονται στις ράγες:
https://cartalk.gr/byd-kalei-tous-kinezous-enothoun-stin-kataktisi-tis-dysis/Σιγά μην τους φοβηθούν. Αν θέλουν αμερικανοί και Ευρωπαίοι μπορούν να προστατέψουν τα συμφέροντα τους. Σου κοπανανε έναν φόρο και ένα τέλος στην τιμή και στο κάνουν ασύμφορο. Και καλά θα κάνουν για μένα γιατί οι Κινέζοι παίζουν ύπουλα.
-
Εμ δεν γίνεται έτσι το διεθνές εμπόριο. Σου κοπανανε και οι άλλοι ποσόστωση στην πρώτη ύλη και άντε γεια.
Θέλει προσοχή και μελέτη τι μέτρα προστατευτισμού θα χρησιμοποιήσεις μη σου γυρίσει μπούμερανγκ.
Όλα είναι μια ισορροπία και δούναι λαβείν
-
@lap said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Εμ δεν γίνεται έτσι το διεθνές εμπόριο. Σου κοπανανε και οι άλλοι ποσόστωση στην πρώτη ύλη και άντε γεια.
Θέλει προσοχή και μελέτη τι μέτρα προστατευτισμού θα χρησιμοποιήσεις μη σου γυρίσει μπούμερανγκ.
Όλα είναι μια ισορροπία και δούναι λαβείν
καλως ή κακως, σε αυτον ακριβως τον δρομο βαδιζουμε
-
@lap said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Εμ δεν γίνεται έτσι το διεθνές εμπόριο. Σου κοπανανε και οι άλλοι ποσόστωση στην πρώτη ύλη και άντε γεια.
Θέλει προσοχή και μελέτη τι μέτρα προστατευτισμού θα χρησιμοποιήσεις μη σου γυρίσει μπούμερανγκ.
Όλα είναι μια ισορροπία και δούναι λαβείν
Ειδικά οι Κινέζοι έχουν πολλούς όρους για να πουλάς στην χώρα τους. Ας το δουν τώρα και από την άλλη μεριά το παιχνίδι.
-
Λοιπόν για να ξέρουμε που βρισκόμαστε:
Το νέο Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ) που δόθηκε σήμερα στη δημοσιότητα προβλέπει συνολική ισχύ των δημοσίως προσβάσιμων υποδομών φόρτισης στα 800 MW για το 2030 ώστε να καλύψει το στόχο διείσδυσης.Προφανώς σε αυτή την ισχύ πρέπει να προστεθούν και οι ιδιωτικοί σταθμοί σε κατοικίες-επιχειρήσεις, όμως δεν πρόκειται για ένα απαγορευτικό ή υπερβολικό νούμερο, αλλά μάλλον διαχειρίσιμο.
Συγκριτικά, η ισχύς των ΑΠΕ προβλέπεται να φτάσει πολύ πάνω από τα 20 GW το 2030, μαζί με 7,7 GW σταθμούς φυσικού αερίου, 5,5 GW μονάδες αποθήκευσης συν τα μεγάλα υδροηλεκτρικά. Όλα αυτά έναντι μιας συνολικής ζήτησης για ρεύμα που σήμερα βρίσκεται κάτω από 10 GW.
Κατ' επέκταση, σε όρους ισχύος τα πράγματα είναι διαχειρίσιμα, υπάρχει βέβαια η τεχνική πολυπλοκότητα σε όρους δικτύου.
Αν προεκτείνουμε τις προβλέψεις του ΕΣΕΚ στη φόρτιση για 100% ηλεκτροκίνηση στη χώρα στο απώτερο μέλλον, τότε θα χρειαστούν εντελώς μπακαλίστικα 2,5 GW για τη δημόσια φόρτιση.
-
Αν είναι τόσο φιλόδοξο το πλάνο που θα υπερκαλύπτει όπως λέγεται τη ζήτηση για ποιο λόγο εν έτη 2023, 7 χρόνια πριν αυτό το πλάνο έχουμε θέματα πτώσης ρεύματος όταν συσσωρεύεται η ζήτηση;
-
Προφανώς η ζήτηση θα ανέβει ως τότε. Επίσης έχουμε και τη φιλοδοξία να γίνουμε εξαγωγέας ενέργειας. Κατά τα άλλα αυτό είναι το σχέδιο, εγώ απλά λέω ότι αν υλοποιηθεί τότε η φόρτιση θα είναι κομπλέ. Αν είναι καλή ιδέα ή όχι άλλο θέμα.
-
@panos2171 said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Αν είναι τόσο φιλόδοξο το πλάνο που θα υπερκαλύπτει όπως λέγεται τη ζήτηση για ποιο λόγο εν έτη 2023, 7 χρόνια πριν αυτό το πλάνο έχουμε θέματα πτώσης ρεύματος όταν συσσωρεύεται η ζήτηση;
υποθετω διοτι τα νουμερα που αναφερει ειναι τα συνολικα ετησια και οχι η στιγμιαια ζητηση σε ωρες αιχμης. Παντως ειχα δει πολυ προσφατα αρθρο που ανεφερε οτι στις ζεστες μεσογειακες χωρες, δεν υπηρξε προβλημα διαθεσιμοτητας ενεργειας, διοτι οι ωρες αιχμης σε εναν καυσωνα (μεσημεριανες) εξυπηρετουνται και απο ΑΠΕ.
Ισως στην χωρα μας το προβλημα που οντως ειδαμε να υπαρχει σε καποιες περιοχες φετος, να ειναι μεταφορας της ηλεκτρικης ενεργειας και οχι διαθεσιμοτητας;edit: link του αρθρου
https://www.reuters.com/sustainability/climate-energy/solar-power-rescue-europes-energy-system-weathers-extreme-heat-2023-08-07/ -
Πρόβλημα μεταφοράς όπως λες, αλλά περισσότερο στο χρόνο όχι στο χώρο. Η αποθήκευση θα επιτρέψει στην τεράστια παραγωγή των φ/β τα μεσημέρια να απλωθεί λίγο μέσα στο 24ωρο και να πιάσει και την ώρα αιχμής 8-10 το βράδυ.
Βεβαίως θα τις πληρώσουμε τις μπαταρίες αυτές, αλλά τι να κάνεις. -
Γιατί να μην τις πληρώσουμε;
Αφού έχουμε τόσο φθηνό τιμολόγιο; -
Δεν αρκεί να υπάρχει φορτιστής για να φύγεις με τη μπαταρία του ηλεκτρικού σου αυτοκινήτου "γεμάτη". Χρειάζεται και λίγη… τύχη! Αυτό τουλάχιστον δείχνει μελέτη σύμφωνα με την οποία ο ένας στους πέντε οδηγούς που επιχειρεί να φορτίσει σε δημόσιο σημείο φόρτισης αποτυγχάνει!
Βενζίνη και πάλι βενζίνη...μακριά από ηλεκτρικά!!!!
-
-
@criuser said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
εκ πρωτης οψεως (δεν ειμαι ειδικος στον χωρο), ειναι λογικα ολα αυτα που λεει. Δεν ειμαι σε θεση να κρινω την σημασια των "ξηραντικων", αλλα και αυτο λογικο μοιαζει. Αυτο ομως που σιγουρα πιστευω ειναι οτι επειδη ξοδευονται πολλα χρηματα στο συγκεκριμενο πεδιο, η αγορα θα βρει την "ακρη" ωστε να αντιμετωπισει αδιεξοδα. Επισης, πρακτικα νομιζω οτι ολοι συμφωνουμε πως δεν υπαρχει αλλη βιωσιμη εναλλακτικη αφου τα ορυκτα καυσιμα ειναι πεπερασμενα.
-
@dettol said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
@criuser said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
https://www.naftemporiki.gr/afieromata/the-n-society/1506400/giati-tha-ginei-poly-akrivi-i-ilektriki-energeia/
. Επισης, πρακτικα νομιζω οτι ολοι συμφωνουμε πως δεν υπαρχει αλλη βιωσιμη εναλλακτικη αφου τα ορυκτα καυσιμα ειναι πεπερασμενα.Πραγματικά αυτές οι συζητήσεις με ξεπερνούν. Έχουμε απεριόριστη παροχή βενζίνης; Αν όχι τότε τι συζητάμε;
Οποίοι περάσουν το συντομότερο σε απεξάρτηση από τα ορυκτά καύσιμα θα μπορέσουν να επιβιώσουν, οι υπόλοιποι θα γυρίσουν σε εποχές προ βιομηχανικής επανάστασης.
Στο σύντομο μέλλον όλα τα μικρα οχήματα θα ηλεκτροποιηθουν, ενώ τα μεγαλύτερα όπως αεροπλάνα, πλοία, κλπ τα οποία χρειάζονται υψηλά μεγέθη ενέργειας θα χρησιμοποιούν τεχνολογία κυψελών υδρογόνου. Αυτό είναι το μόνο βιώσιμο μέλλον το οποίο βασίζεται σε ανανεωσιμους πόρους. -
https://www.sofokleousin.gr/mit-neos-typos-skyrodematos-apothikeyei-energeia
Είπαμε όσο τους πιέζουν ξαφνικά εμφανίζονται πρακτικές και εύκολες τεχνολογικές λύσεις.
Μεγάλα τα συμφέροντα σε κάθε πλευρά
Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης