@strom said in NISSAN FORUM:
@panormus772 said in NISSAN FORUM:
@super-t said in NISSAN FORUM:
Η Honda για το Civic πάντως, λέει αυτό,
The e:HEV system shifts without notice between EV, Hybrid and Engine Drive with no input from the driver.
.
When driving in an urban environment the vehicle runs in EV Drive most of the time, producing zero emissions whilst utilising the seamless and responsive traits of electric drive. When the driver requires stronger acceleration, the car will switch to Hybrid Drive to propel the wheels via the powerful electric motor, with the internal combustion engine generating the required electric power.
.
When driving at constant high speeds, such as on the motorway, the system will shift to Engine Drive, and is directly and efficiently powered by the petrol engine with minimum losses and assisted by the electric motor when necessary. When the required drive energy becomes high towards top speed, the system switches back to Hybrid Drive to unleash the full output of the electric motor.Άρα ισχύει όπως το έχω αντιληφθεί για όλα τα υβριδικά Honda (και στο Civic): από ένα σημείο ταχύτητας και άνω, μπαίνει αποκλειστικά η ΜΕΚ κι από κει και πάνω ο ηλεκτρικός συνεισφέρει σε στιγμιαίες επιταχύνσεις ή για την επίτευξη της τελικής.
δε ξέρω αν εμπλέκεται μόνο σε στιγιαίες επιταχύνσεις ή γενικά υποβοηθάει, πάντως κατανάλωση σε ταξίδι με 120-130 km/h έχει περίπου 5.2l/100 km/h, οπότε δεν γίνεται να μην εμπλέκεται ο ηλεκτροκινητήρας; αλλιώς θα είχε αρκετά υψηλότερη κατανάλωση (έχει βάρος γύρω στα 1500 kg)
Στο κασκαι αναφέρεται αυτή η κατανάλωση; Σε σχόλιο κατόχου από το εξωτερικό έχω διαβάσει 7.5λτ στα 140.